Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nezachrániteľný

Časť prvá

Nezachrániteľný
Vložené: Jimmi - 30.04. 2020 Téma: Nezachrániteľný
Jimmi nám napísal:

Unsalvageable

Názov: Nezachrániteľný

 

Autor:  LoveBugOC

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Nezachrániteľný

 

"Nemôžeš ma zachrániť, Grangerová." "Ale môžem sa o to pokúsiť, nie?" A on jej to dovolí.

 

X

 

Časť prvá

 

V Londýne je daždivá, veterná a skutočne deprimujúca noc, ktorá odzrkadľuje náladu muža sediaceho za barom v Deravom kotlíku. Dobre si uvedomuje tie pohľady, ktoré dostáva a ten šepot, ktorý sa mu deje za chrbtom, keď do seba hádže pohárik za pohárikom. Netrápia ho, pretože už si na to zvykol. Pokiaľ mu útratu pripisujú na účet a má zabezpečený ustavičný prísun alkoholu do svojich prstov, je šťastný.

 

Toto je to, čím sa Draco Malfoy stal. Opilcom. Deprimovaným bláznom, ktorý žije na dne ohnivej whisky. Malfoyovci sú známi svojím postojom a eleganciou a predsa na ňom nič elegantné nie je. Už viac nie. Zánik malfoyovského impéria, vrátane mena a každého s nimi príbuzného čarodejníka či čarodejnice, bol hneď po oslave pádu Temného pána (kedy to bolo, pred dvoma rokmi?) tou najoslavovanejšiu udalosťou v čarodejníckej histórii.

 

Koniec vojny priniesol každému slobodu, pokiaľ ste samozrejme, bojovali na tej správnej strane. Ak ste patrili k Svetlu alebo boli súčasťou Rádu, potom boli omilostené všetky chyby, ktorých ste sa mohli počas vojny dopustiť. Ale ak ste boli smrťožrútom, alebo niekým ako Draco, ktorého prinútili urobiť to, čo urobil, postavili vás pred súd (v jeho prípade celé mesiace v kuse) za každé vaše previnenie, za každú ilegálnu vec, ktorú ste kedy spravili a potom vám podľa toho vymerali trest. Luciusa Malfoya odsúdili za jeho zločiny na doživotie (a ešte dlhšie) do samoväzby v Azkabane; jeho teta a mnohí ostatní dostali rovnaký rozsudok. Narcissa Malfoyová dostala Bozk za spoluúčasť, keďže potvrdili a dokázali, že kým zohrala úlohu vo vojne, nebola smrťožrútom. (Jeho otec by jej nikdy nedovolil, aby oficiálne prijala znamenie). Avšak Draco Malfoy bolo v oveľa zložitejšom postavení. V čase jeho uvedenia medzi smrťožrútov mal šestnásť a tak nebolo považovaný za dobrovoľného účastníka - jeho otec ho, napokon, do toho prinútil ‘pre dobro čarodejníckeho sveta’. A kým musel sledovať, ako zabíjajú a mučia ľudí, nikdy nič z týchto príšerných vecí osobne neurobil. Jeho proces trval mesiace. Mesiace, ktoré strávil vo svojej vlastnej cele v Azkabane. Hoci existovali fyzické dôkazy jeho spojenia s Temným pánom, temné znamenie bolo jedným z nich, neexistoval žiaden dôkaz, že sa skutočne zúčastnil nejakej smrťožrútskej razie či zabíjania. A tak, z dôvodu nedostatku dôkazov, ho vo veku devätnástich rokov oslobodili spod všetkých obvinení.  Stal sa, v podstate, slobodným človekom.

 

A predsa ‘slobodný’ nebolo niečo, za čo by sa Draco považoval. Slovo ‘slobodný’ v jeho slovníku neexistovalo. Pretože bez ohľadu na to, ako ‘slobodný’ bol, všetci sa na neho pozerali rovnako. Ako keby bol vrahom. Ako keby bol svojím otcom. A to je niečo, o čom by radšej nerozprával...

 

Už to sú štyri mesiace, čo ho prepustili z Azkabanu. Každučký deň prvého mesiaca strávil vo vnútri; odmietal opustiť svoj dom (čo bolo ironicky posledné miesto, kde chcel byť), obával sa čeliť svetu a médiám vonku. V polovici druhého mesiaca sa odvážil na nejaké nákupy do Šikmej uličky, čo spôsobilo, že ho bombardovali fotoaparáty a novinári; keď sa neskôr vrátil domov, zaveril sa, že už nikdy znova dom neopustí. Na začiatku tretieho mesiaca objavil alkohol; bol potom opitý päť dní v kuse. V skutočnosti väčšinu posledného mesiaca strávil opitý a tak si z neho veľa nepamätá. Avšak pamätá si, že mu v pivnici dochádza alkohol každého druhu, čo považuje za neprijateľné a premiestňuje sa do Deravého kotlíka. Nevie, prečo si vyberá práve toto miesto, ale je to jediné, čo mu príde na myseľ.

 

A tak je tu, o štyri hodiny neskôr, stále opitý. Stále deprimovaný. Stále dokonale v poriadku...

 

Barman má však úplne iný názor. "Nie si v poriadku, kamarát. Dovoľ mi zavolať ti odv..."

"Nepotrebujem odvoz, potrebujem ďalší pohárik," odfrkne si blondiak.

"To chápem, ale..."

"Potom nalej," prikáže.

Muž za pultom pokrúti hlavou a trvá na svojom. "Nemôžem. Buď mi dovolíš zavolať ti odvoz alebo si ho zavoláš sám."

"Fajn. Ale len aby si vedel, nie som šťastný," zavrčí Draco.

"Nebol si šťastný, ani keď si sem prišiel, takže čo tým chceš povedať?"

"Pravda. To je pravda."

 

Cinkavý zvuk, ktorý vydajú dvere, keď sa otvoria, znie v jeho ušiach hlasnejšie, než si je istý, že by mal. Len z inštinktu otočí hlavu, aby zistil, kto to je. Sú tam traja a on všetkých troch pozná – až príliš dobre. Potter ho zbadá prvý, tvár prázdna. Potom ho zazrie Weasley, zamračí sa na neho a Draco mu zaškerenie vráti. Grangerová si ho všimne posledná a mohlo by to byť len jeho opitou predstavivosťou, ale v jej očiach je náznak súcitu. A on to nenávidí. Nenávidí nahnevané zazretia a nenávistné posmešky, ale ešte viac nenávidí tieto prekliate súcitné pohľady.

A toto, rozhodne sa, je pre neho znamenie, aby odišiel.

Otočí sa k barmanovi, hodí peniaze na stôl, a vykročí (dosť neohrabane) zo stoličky. Nato zakopne, zachytí sa o dosť veľkého a objemného spolusediaceho vedľa neho. Zamrmle ospravedlnenie, keď sa k nemu muž otočí, tvár červená hnevom. Opito sa zasmeje.

"Ten výraz ti pristane, kamoško."

"Ako si ma nazval?"

"Nijako."

"Nazval si ma kamoškom."

"Áno, moja chyba."

"Tak to máš pravdu, kamoško."

A z ničoho nič, rýchlejšie, než stihne zareagovať, ho ten chlap schmatne za košeľu a sotí ho do baru. Hlavou mu trhne dozadu, čo mu vyšle intenzívnu bolesť chrbticou a do hlavy. A na to, dokonca ešte rýchlejšie, sa mužova päsť zrazí s jeho tvárou, vyšle ďalšiu, bodavú bolesť jeho čeľusťou. Miestnosť sa začne točiť, keď ho ten muž znova schmatne za košeľu a hodí ho na zem. Hlava mu tvrdo o ňu narazí a on si mlhavo uvedomuje kovovú pachuť v ústach a fakt, že ho ten chlap považuje za boxovacie vrece. A on to prijíma. Prijíma tie údery a kopance. Prijíma bolesť.  Tým najlepším spôsobom to bodá a vystreľuje skrz jeho telo.

 

Ľudia okolo neho jačia, niektorí povzbudzujú a niektorí sa to snažia zastaviť. Napoly pri vedomí vraví tomu mužovi, aby pokračoval, keď cíti, ako sa ho začína zmocňovať temnota. A potom to z ničoho nič prestane a hoci sa nedokáže prinútiť, aby otvoril oči, začuje dôverne známy ženský hlas kričať na toho muža, aby ho nechal na pokoji. Chce jej povedať, aby ho nechala byť, ale nemá žiadnu energiu.  Celý jeho svet začína byť temnejší a temnejší a hlasy ľudí okolo neho začínajú slabnúť.

A slabnú ďalej, až kým sa ho úplne nezmocní temnota.

 

X

 

"Prestaňte! Prestaňte - choďte od neho! Ron!"

...

"Harry, pomôž mi ho postaviť."

"Kam ho vezmeme? K Mungovi?"

...

"Len ho uložíme do mojej izby."

"A čo ty?"

...

"Malfoy..."

...

Hlava mu búši, keď sa preberá. Ešte musí otvoriť oči, ale miestnosť sa už točí. Pokúsi sa pohnúť, posunúť sa na bok, ale príliš ho to bolí. Zastoná, keď ich otvára - čo je oveľa ťažšie, než predpokladal. Svoje okolie nespoznáva, ani trošičku, a poznanie ho prinúti posadiť sa na posteli, o ktorej si je poriadne istý, že nie jeho (niežeby na tom niekedy predtým záležalo). Strhne sa bolesťou, zovrie hlavu rukami, keď sa mu rozbúši a mocne stisne oči. Bolí ho celé telo.

Na to sa dvere otvoria, vpustia lúč svetla do izby a on zastoná znova, keď mu to popáli oči dokonca za zatvorenými viečkami.

"Si hore..."
Ten hlas spoznáva. "Grangerová?" Zažmúri na ňu a naozaj je to Grangerová.

"Malfoy."

"Ehm... kde som?" Hlas má zachrípnutý, hrdlo suché. Predkloní sa, hlava v rukách.

"V mojom byte. Na, toto vypi." Podá mu pohár, ktorý si vezme, ale najskôr tú fialovú tekutinu rozvíri, než ho do seba hodí. Tvár sa mu zvraští odporom, keď mu steká hrdlom.

"Krucinál, Grangerová, to je odporné! O čo sa snažíš, zabiť ma?" diví sa nahlas. Okamžite oľutuje, že zvýšil hlas, keď búšenie v hlave zosilnie.

"Nemôže to byť horšie než to, čo si sám sebe urobil včera večer," zamrmle.

"Dovolím si nesúhlasiť."

"Chceš čaj?"

"Nie."

"Vodu?"

Hlasno si vzdychne. "Chceš niečo?"

"Máš pivo alebo ohnivú whisky?" spýta sa, prehrabne si rukami vlasy.

"Áno, pretože to je presne to, čo po včerajšku potrebuješ," sarkasticky odpovedá, pretočí očami.

"To je nie?"

"To je nie." Otočí sa k odchodu, nechá ho odkázaného na seba.

"Čo tu robím?" spýta sa jej, než stihne odísť.

"Nemohli sme sa dostať do tvojho domu."

 

Sleduje, ako odchádza a zostáva sedieť niekoľko minút na jej posteli, než sa postaví (pomerne pomaly). Je oblečený, čo je dobré znamenie. Skloní sa, aby sa obul a jeho torzom vystrelí bodavý pocit. Zavrčí, keď sa vystiera, drží sa za rebrá. Na veľa z minulej noci si nespomína a chce odpovede. A zdá sa, že jediná osoba, ktorá mu ich môže poskytnúť, je Grangerová. Odtlačí sa dopredu, pomaličky posúva nohy po tvrdej drevenej podlahe. Ocitne sa na chodbe a zastaví sa, obzerá si okolie, než nasleduje vôňu slaniny. Je v kuchyni, pripravuje niečo, o čom predpokladá, že sú raňajky, keď vojde dnu.

 

"Koľko je hodín?"

"Deväť."

"A prečo si ma priviedla sem?"

Vzdychne si, otočí sa k nemu s tým vševediacim, na nervy lezúcim výrazom. "Ako som už povedala, nemohli sme sa dostať do tvojho domu, tak sme ťa priviedli sem..."

"S Potterom a Weasleym?" háda, dáva najavo svoje pohŕdanie nimi.

"Áno. A tá bolesť, čo cítiš, v rukách a hrudi? To je kvôli tomu, že si sa rozhodol ožrať a nechal si sa zmlátiť chlapíkom dvakrát tak veľkým, ako si ty. Podarilo sa mi zahojiť väčšinu rán a modrín, a tiež zlomené rebro, ale stále je to citlivé," informuje ho, ako keby to bola tá najprirodzenejšia vec na svete.

"Očividne."

"Pozri, nemusíš mi ďakovať. Aj tak by som to od teba nečakala, ale aspoň by si mohol prestať byť taký hrubý."

"Nežiadal som ťa, aby si ma priviedla sem, Grangerová. Neprosil som sa o tvoju pomoc," pripomína jej.

"Nemusel si."

Odvráti sa od neho, znova sa venuje syčiacej slanine.

"Správne, nuž, vďaka," zamrmle, nepohodlne si odkašle.

"To vždy takto piješ?" spýta sa. Tentoraz má hlas jemný a oprávnene zvedavý.

"Ako takto?"

"Do nemoty, Malfoy. Po hranicu, kedy necháš niekoho, aby z teba vymlátil dušu."

Premýšľa nad jej otázkou a potom nad svojou odpoveďou. Povie jej pravdu? Povie jej, ako DOBRÉ to bolo prijímať takú bolesť?

"Mal by som ísť..." Pohne sa k odchodu, prejde cez kuchyňu, pripravený predstierať, že nič z tohto sa nikdy nestalo.

"Ísť kam? Späť do Deravého kotlíka? Do obchodu s alkoholom, aby si zohnal ďalšiu whisky?"

Keby nevedel svoje, myslel by si, že sa skutočne starala.

"Uvidíme sa, Grangerová. Hoci asi nie," dodá ako dodatočnú myšlienku.

 

X

 

Keď sa vráti domov, zisťuje, že nevie, čo so sebou robiť. Domov je tmavý, studený a osamelý. Tak veľmi mu pripomína jeho celu v Azkabane. A keď premýšľa o tom, kde je a prečo tam nechce byť, zisťuje, že oveľa radšej by bol uväznený v cele. Tento dom okrem spomienok nič iné neobsahuje. Spomienok na zlé detstvo a dokonca ešte horšie dospievanie. Spomienky na vojnu, smrť a mučenie. Možno sa to s ním zahráva jeho myseľ z nedostatku alkoholu, ale keď sa prechádza po tomto dome (aby mu to poskytlo zámienku dať si ďalší drink) spomienka za spomienku sa mu vracia; ako nejaké premietanie. Schodisko, kde ho otec vrazil o stenu a jačal na neho, pretože jeho známky neboli také dobré ako tej humusáčky. Obývačka, kde jeho otec prvý raz udrel jeho matku. Salón, kde jeho teta mučila znova a znova Grangerovú, kde jej vyrezávala slovo ‘humusáčka’ na ruku.

Jedáleň, kde ho prinútili sledovať, ako had Temného pána zhltne jeho učiteľku štúdia muklov. Žaláre, kde jeho rodina držala celé týždne jeho spolužiačku Lunu Lovegoodovú a toho výrobcu prútikov. Kamkoľvek sa otočí, vynorí sa zlá spomienka a zakaždým, keď zatvorí očí, vidí ju. Vidí ju a hnusí sa mu. Jeho minulosť sa mu hnusí. To, kým je, sa mu hnusí. Nenávidí, kým je.

A alkohol... vďaka alkoholu je to o máličko znesiteľnejšie; tie zazretia, zamračenia, reči a šepoty. Otupuje pocity, ktoré nechce cítiť a zosilňuje tie, ktoré cítiť chce. Pomáha mu zabudnúť a on po tom prahne; potrebuje to.

V to ráno dospeje k rozhodnutiu.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Časť prvá Od: sisi - 15.05. 2020
Dracovi se vůbec nedivím, že se chová, jak vyhozený z kanálu. Nikdy ho nikdo neučil (ani doma ani ve škole, dokonce ani Snape!) jak zvládat krizové situace a to co viděl u tatíka, jak si s přáteli přihnul, to je jediné přijatelné řešení v jeho situaci. Každej obyčejnej chlap ví, jak se usadit na dně sklenky. Pouze mravně bezúhonní dokáží vábení sklenky odolat, to oni jsou ti, kteří volají: " ukamenujte je!" Ale v evropské tradici je také zakořeněno: "Kdož jsi bez viny, první hoď kamenem." Hermiona ještě neví, proč Dracovi pomohla, ale asi se považuje za samaritánku zachraňující situaci. To až později ji dojde, že Draco není víc, než klubíčko nervů, přízrak toho arogatního debila ze školních lavic, že ve skutečnosti je jen obyčejně zoufalý a unavený, neví si rady a potřebuje tak nutně mámu, aby mu utřela nos a slzičky. Jenže Narcissa je v Pánu, takže nezbývá, než hledat jinde. Dokáže včas rozpoznat ke komu se v čase nouze utéci? Velmi děkuji za překlad, je to velké osvěžení po dnu a týdnu "plném prachu a popele."

Re: Časť prvá Od: Gift - 11.05. 2020
Abych se priznala, nemam rada takoveto zacatky povidek. Jsou temne, frustrujici, ale zaroven jsou velmi realne. Jsem presvedcena po tom, ze mimo knih JKR by takto zivot Draca po valce vypadal. On ani magicky svet neni cerno-bily. Moc diky za poutavou prvni kapitolu!

Re: Časť prvá Od: zuzule - 04.05. 2020
No, ten v tom pekne lita... Tohle bude stat hodne usili, aby se vyhrabal ven. Dekuju!

Re: Časť prvá Od: kakostka - 04.05. 2020
Ty jo, to je hustej začátek... přiznám se, že celkem chápu, proč se v tom Draco tak plácá, Voldy na Mannoru, k večeři vražda profesorky, mezitím sem tam nějakej cruciatus, možná i od táty, mučení Hermiony, beznaděj a společenskej úpadek... vemte si, jak "charakterně" se zachoval Ron, když je opustil v Deanovském lese a to měl na krku jen viteál a spal v zimě a neměl moc jídla, na útěku chvíli a i tak taková depka a Draco se do depky narodil... ztráta prestiže a totální ignorace společnosti po válce mu na dobré náladě určitě nepřidaly, jsem zvědavá co bude dál. Děkuju Jimmi

Re: Časť prvá Od: Jacomo - 02.05. 2020
No, nezačíná to zrovna vesele. Draco tu působí jako totální slaboch, ale když vezmeme do úvahy, že je to teprve - kolik - čtyři měsíce od propuštění z Azkabanu, dá se to svým způsobem pochopit. Dokud řádil Voldemort, žil vlastně jen pod neustálou kuratelou otce a Smrtijedů, neměl normální dětství (viz ty odkazy na násilí v rodině), dospíval mezi týráním a umíráním... A pak mu oba rodiče odsoudili (souhlasím s názorem, že polibek pro Narcisu je fakt horší než doživotí) a jeho osvobodili do světa, který jím pohrdá. Myslím, že tohle alkoholové období by klidně mohlo být jen přechodné, až by se propil "na dno", mohlo by dojít k odchodu jinam a k zahájení nového života, jak už bylo psáno, prostředky na to má. Ale ona mu vstoupí do cesty Hermiona a zdá se, že to všechno půjde tou horší cestou. Jí evidentně zůstala ta slabost pro outsidery, takže nebude moct stát stranou a oba čeká boj vzájemný i s okolím. A my si o tom sadisticky spokojeně a s nadšením budeme číst :-)) Díky, Jimmi, jsem zaujatá a taky vím, že tvůj výběr mě nikdy nezklamal, takže se těším na další kapitoly.

Re: Časť prvá Od: TaraFaith - 01.05. 2020
Tak tohle bude velmi zajímavé. Draco to opravdu nezvládá a bohužel se mu není ani čemu divit.. Jsem moc zvědavá na pokračování. Díky za překlad.

Re: Časť prvá Od: Lupina - 01.05. 2020
Když je život pes, tak slabé povahy uštve a silné posílí. Je jasné, kam spadá Draco. Ale nechci soudit, mladý člověk se alkoholikem stane rychle. A Draco alkoholem zaháněl své vnitřní démony, protože to bylo snadné. Než si mohl uvědomit, že je něco šptně, už v tom jel. Vypadá to, že Hermiona bude chtít pomoct. Bude na to ale stačit? Přesvědčí Draca, aby si nechal pomoci? Píšeš, že to má dobrý konec, tak jim oběma budu držet pěsti. A jsem ráda, že se tady taková povídka objevila, je třeba dozvědět se, jak po válce mohly postavy dopadnout, i když to není veselé čtení. Děkuji, Jimmi.
Re: Časť prvá Od: Jimmi - 01.05. 2020
Dobrý koniec vo význame, že to obaja prežijú, ja fakt tuším ako to skončí len v hrubých rysoch... Díky

Re: Časť prvá Od: denice - 01.05. 2020
Nechala jsem si kapitolu až na dnešek, protože jiná dnes už nebude ;-) Draco mi tu připadá hodně kanonický - jistě, otec ho deptal, měsíce seděl ve vězení a nestarala se o něj asi ani noha od stolu, má pocit, že zůstal úplně sám, ale jeho postoj je já nic, já muzikant, ke všemu mě donutili... Zůstalo mu panské sídlo, evidentně i nějaký ostatní majetek, a on sedí a opíjí se. Asi čeká na nějakého nového Luciuse, který mu řekne, co má dělat. Nedospělý rozmazlený bohatý chlapeček... Apoštolkou mu zjevně bude Hermiona. Víme dobře, jak takové spasitelky končívají v reálném životě, ale tohle je svého druhu pohádka, tak se těším, jak to bude dál. Vrtá mi hlavou, že Lucius dostal doživotí, ale proti němu relativně nevinná Narcisa polibek - to byl přece mnohem horší trest? Díky.
Re: Časť prvá Od: margareta - 01.05. 2020
Na 100% souhlasím! Vždyť po válce zůstali mnozí bez rodin, smrtijedy vyvražděných či umučených. A málokomu zbylo na základní živobytí, tím měně na alkohol! Přesně jak říkáš! Rozmazlené princátko. Chtělo by to tvrdý pracovní detox včetně diety z obeschlého chleba a zteplalé vody! Ohledně té Narcissy, napadlo mě, nedostala ona ten absolutní trest právě proto, že znamení neměla? Že zatímco statní byli skrze ně ovládaní a nucení dělat, co Temný pán chtěl, ona to dělala dobrovolně? Možná si ji Lucius nechával jako zadní vrátka, aby její , čistotou' mohl případně demonstrovat svůj kladný postoj k vítězné straně. Taky jsem zvědavá, jak na to Hermiona půjde, ale už to celkem tuším, když Jimmi řekla, že to dobře skončí. ( Jen jestli nás netahá za fusekli!)

Re: Časť prvá Od: margareta - 30.04. 2020
Já nevím, ale Draco se mi tady jeví jako slabingr, co není schopen postavit se na vlastní nohy a tak používá chlast jako pásku na oči a špunty do uší, aby neviděl - neslyšel. Takového donutit, aby zase začal chtít vidět a slyšet, či dokonce přemýšlet, no, to by zvládl jedině nějaký kříženec anděla s boxerem. Vždyť není v base, má peníze, nikoho nezavraždil, mohl by odjet někam, kde ho neznají, má všechny trumfy v ruce a jediné, co dokáže, je chlemtat? Ten výprask by měl absolvovat častěji, možná by se mu časem rozsvítilo! Jestli ho z toho Hermiona bude chrabromilsky dostávat, hrozí jí nebezpečí, že v tom uvízne sama. Neříká se, že když se moc nakláníš nad propast, nakonec do ní spadneš ? A se slabochy se toho vážně moc podnikat nedá! Jsou jako závaží. Děkuji za kapitolu, Jimmi! Jsem zvědavá, co se bude dít dál.
Re: Časť prvá Od: Jimmi - 30.04. 2020
Jo mám dojem, že naozaj v tejto poviedke bude Draco poriadne na dne. Asi mu príliš Azkaban a všetko čo sa dialo, na psychike a sebavedomí nepomohlo. Neviem, či má peniaze... asi nejaké určite. Poviedku som čítala dávno, neviem, čo sa mi na nej páčilo, možno len téma a samozrejme, že to musí dobre dopadnúť. Vtedy to pôsobilo pozitívne. Musím priznať, že zatiaľ prvá kapitola nie, ale ešte sedem častí. Ďakujem moc

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )08.06. 2020Časť ôsma
LoveBugOC: ( Jimmi )03.06. 2020Časť siedma
LoveBugOC: ( Jimmi )31.05. 2020Časť šiesta
LoveBugOC: ( Jimmi )26.05. 2020Časť piata
LoveBugOC: ( Jimmi )21.05. 2020Časť štvrtá
LoveBugOC: ( Jimmi )16.05. 2020Časť tretia
LoveBugOC: ( Jimmi )15.05. 2020Časť druhá
LoveBugOC: ( Jimmi )30.04. 2020Časť prvá
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )18.03. 2020Úvod