Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čarodějkám jen to nej

Zlatá

Čarodějkám jen to nej
Vložené: martik - 11.05. 2019 Téma: Čarodějkám jen to nej
martik nám napísal:

                           


arabeska

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Zlatá

Originál: Golden

Autor: bravenclawesome

Překlad: martik

Beta: denice, Lupina

Povolení k překladu: ano

Přátelství

9+

950 slov

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží bravenclawesome. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

 

Shrnutí: Její přátelé byli nyní spojeni dlouhým zářivým řetězem, navždy propleteni ve zlatém kruhu…

 

Arabesce

 

*

Lenka si svoji ložnici vyzdobila pěti překrásně vyvedenými portréty – byli na nich Harry, Ron, Hermiona, Ginny a Neville. Nebyly to pohyblivé portréty jako ty, které visely v Bradavicích, přesto však působily jakýmsi kouzelným dojmem…

                                                                                                 Harry Potter a relikvie smrti, s. 355

 

*

Začala Nevillem. Obtahovala jeho přátelské, buclaté rysy tenkým roztřepeným štětcem, a dokázala tak zachytit jeho nevinný výraz. Stínovala jej silnějším, mnohem starším štětcem, a zvláštní pozornost věnovala tomu, aby nevypadal příliš tlustý. Jen tolik, aby se dal snadno rozeznat. Chvíli jí trvalo, než našla ten správný odstín na jeho tmavé vlasy – šlo o směs šedé a hnědé, ale ne tak docela… V záchvatu inspirace přidala kapku modré. Když se jí výsledná barva zjevila před očima, usmála se. Od toho okamžiku už byl zbytek snadný.

Ginny Weasleyová. Vlasy jí tančily kolem veselé, zářící tváře jako plameny ohně nebo jako rubínová svatozář. Její oči byly mistrně vykreslené. O jejich jiskření se postaraly drobné bílé tečky v koutcích. Rty měla pootevřené, jako by se snažila něco říct. Možná slova útěchy či povzbuzení. Nebo výbušná slova vzteku, která štěkala po těch, kdo se posmívali jejím přátelům. Lenka jí nikdy nemohla splatit všechny ty chvíle, kdy ji Ginny bránila, metajíc po provinilcích své vyhlášené nestvůrné netopýří zaklínadlo. Lenka si vybavovala její tvář naprosto zřetelně. Vždyť strávily společně tolik času. Dost na to, aby si pamatovala přesné rozmístění pih, kterými měla tvář pokropenou těsně pod očima, a několik jich zdobilo i její tak akorát velký nos.

Potom Hermiona. Zpočátku se zdálo obtížné zachytit její husté kudrnaté vlasy, ale Lence se podařilo dosáhnout kýženého cíle obkreslováním tenkých hnědých pramínků na okrajích Hermioniny hřívy. Vyhlížela divoce, nezkrotně, ale ne v tom špatném slova smyslu. Lenčina Hermiona byla svobodná, volná, mohla dělat cokoliv, co se jí zachtělo. Její čokoládové oči planuly podobně jako Ginniny, ale ne tak jasně. Nicméně vyzařovaly jistou vřelost, kterou její rusovlasá kamarádka postrádala. Lenka si vzpomínala, že Hermiona má výjimečně dlouhé řasy. Opatrně je dokreslila, aby nerozmazala oči skryté pod nimi. Její rty byly plné a rudé, jemně přecházející do růžova, pečlivě vykreslené Lenčinou milující rukou. Jako poslední detail přidala na líce nepatrný narůžovělý ruměnec, takže Hermiona teď vypadala ještě živěji.

Ron se maloval nejsnadněji. Neměla potíže se zachycením jeho tváře, která se tolik podobala sestřině. Jediným rozdílem byly jeho oči – blankytně modré jako drozdí vejce – jeho účes a větší množství hnědavých pih. V očích se mu zrcadlilo přátelství, zvědavost a nezpochybnitelná oddanost. Smály se na ni, když se zakláněla, aby jeho tvář dokončila. Vlasy se mu lehce vlnily. Pihy vytečkovala tenkým štětcem, kterým začínala, a bylo hotovo. 

A nakonec Harry. Tohle byla výzva. Ztvárnění Harryho tváře bylo zřejmě nejobtížnějším portrétem. Nedokázala vypíchnout, co přesně jeho malbu tak ztížilo. Uvědomovala si, že nejde o vlasy. Stačilo mít na paměti, aby mu trčely do všech stran. Nešlo ani o nos či ústa, snadno a bez vady vyvedené. Na rtech mu hrál mírný, stydlivý úsměv. Nebyly to ani brýle, ačkoliv se jí trošku třásla ruka, když vykreslovala kruhové obroučky, ale vystihla je naprosto přesně. Dokonce nalevo dolů přidala bělostný třpyt, takže to vypadalo, jako by se od skel odráželo světlo. Ne, nešlo o žádnou z těchto částí jeho obličeje.

Byly to oči. Duhovky zářily ohromující zelení, kterou nikde jinde neviděla. Podmanivě jasné, plné emocí. Lenka na okamžik zapochybovala, že se jí podaří jeho pohled zachytit. Zašla již příliš daleko. Teď už to nemohla vzdát. Musela to zkusit.

Trvalo to dlouho. Použila modrou, kterou namíchala pro Rona, a žlutou jako sluneční svit. Po pár pokusech barva připomínala něco jako rašící trávu. Pokračovala s přidáváním žluté a sledovala, jak se odstín projasňuje a bledne, až dosáhl barvy limetky. Ne, to nebylo to pravé. Kousla se do rtu a zírala na barvu na své paletě. Nakonec se rozhlédla po místnosti, aby načerpala inspiraci. Spatřila sklenici se zlatou barvou. Používala ji jen zřídka; málokdy malovala zlaté předměty. Barvy ani nebylo mnoho – nádoba byla mnohem menší než ostatní. Chtěla ji použít? Rozhodla se, že ano. Bude to fungovat? Odváží se?

Opatrně ji otevřela, namočila štětec a otřela jej o paletu. Konečně, ze zelené se stala smaragdová. Barva na první pohled jiskřila a Lenka byla nadmíru spokojená.

Dopřála si malý okamžik, aby obdivovala své výtvory. Upřeně hleděla na pět překrásně namalovaných tváří na stropě. Věděla, že to není dokonalé. Nikdy nic nebylo. Vypadali tak živě, jejich tváře navždy zářily štěstím. Odteď budou natrvalo s ní, zvlášť ve chvílích, kdy se cítila příliš sama. I její otec si myslel, že udělala dobře. Vzala ho za ruku, přivedla do svého pokoje a ukázala na strop. „Tvá matka by na tebe byla pyšná, Lenko,“ zašeptal. „Zdědila jsi její nadání pro umění, holčičko moje.“ Oči se mu zaplavily slzami a ona zůstala tiše stát, když se otočil a sešel ze schodiště.

Myslela si, že je její dílo hotové, ale asi po týdnu rozmrzele zírala pozdě v noci na strop ložnice. Něco chybělo. Ale co? Zklamaně se přetočila na lůžku, přikrývky zašustily, a Lence v tom okamžiku padl pohled na sklenici se zlatou barvou, kterou použila při míchání odstínu Harryho duhovek. V očích jí zaplálo. Vyskočila z postele a po špičkách šla do kůlny najít žebřík.

Tiše, s láskyplnou péčí vzala nejtenčí štětec a začala dokončovat malbu. Drobným, mírně nakloněným písmem spojovala tváře, které tak dobře znala, úhlednou kurzívou. Přátelé… přátelé… přátelé… přátelé… přátelé… přátelé… přátelé…

Když skončila, sešplhala ze žebříku a vydechla. Prsty a obličej jí pokrývala zlatá barva, ale to nevadilo, to se dalo snadno napravit. Naznak padla do postele a upřeně hleděla na strop se smíšenými pocity v srdci. Její přátelé byli nyní spojeni dlouhým zářivým řetězem, navždy propleteni ve zlatém kruhu. Konečně bylo její dílo hotovo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 27.01. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Zlatá Od: kakostka - 12.05. 2019
To je dokonalej, vymazlenej skvost:-)))) komu jinému by měl patřit než milé Arabesce. Děkuju, že i my si můžem vychutnat tuhle lahůdku

Re: Zlatá Od: denice - 12.05. 2019
I když už čtu poněkolikáté, pořád mě Lenčiny portréty dojímají. Všechno štěstí světa, arabesko.

Re: Zlatá Od: marci - 12.05. 2019
Nádherný příběh, martíku. Zvláštně dojemný.... Moc děkuji :) A arabesko, Tobě k narozeninám vše dobré !

Re: Zlatá Od: luisakralickova - 11.05. 2019
Krásné narozeniny, arabesko. Díky za milý příběh martiku.

Re: Zlatá Od: Lupina - 11.05. 2019
Krása. Toto byla Lenka. Díky. Arabesko, myslím na Tebe.

Prehľad článkov k tejto téme:

Dying Romance: ( Lupina )26.05. 2020Hermionina škytavka
Hannoie: ( Lupina )28.04. 2020Klevety ve sborovně
coffeeonthepatio: ( Jacomo )25.04. 2020Kterak se Lucius Malfoy pokoušel domluvit manželství
Elysia1: ( Jacomo )18.04. 2020Mí zmijozelové
Gravidy: ( Jacomo )11.04. 2020Dračí doupě
Colubrina: ( Jacomo )11.01. 2020Když dopis nepřišel 3
Colubrina: ( Jacomo )04.01. 2020Když dopis nepřišel 2
Colubrina: ( Jacomo )01.01. 2020Když dopis nepřišel 1
bravenclawesome: ( martik )11.05. 2019Zlatá
Lost2Found: ( Lupina )11.05. 2019Zůstaň
DobbyElfLord: ( Lupina )28.04. 2019Chlípnost Harryho Pottera
Nanaho-Hime: ( arabeska )28.01. 2019O nabručených hrdinech
ambientbenevolance: ( Ganlum )31.12. 2018Poslední viteál
Rumaan: ( Jimmi )29.12. 2018Nenechajte Malfoya šoférovať autobus!
arashi wolf princess: ( martik )22.06. 2018Přání
MintiNeko: ( Lupina )22.06. 2018Záležitost rodinné zvídavosti
Gravidy: ( Jimmi )22.06. 2018Teacher's Pet
Whispering Darkness: ( arabeska )26.05. 2018Předvečer Všech svatých
denice: ( denice )26.05. 2018Na každého jednou dojde, část druhá
drcjsnider: ( Lupina )26.05. 201810 lživých vět
denice: ( denice )11.05. 2018Na každého jednou dojde
Drauchenfyre: ( Lupina )11.05. 2018Kdo by potřeboval obliviátory?
The Almighty Cheez I: ( Martik )11.05. 2018Patnáct faktů o našem drahém Mistrovi lektvarů
Captain Evermind: ( Lupina )28.04. 2018Rozhovor o mazlíčcích
ACE Albert: ( martik )28.01. 2018Jak Ron získal děvče
denice: ( denice )28.01. 2018Nejkrásnější narozeniny
Rebekka: ( Jimmi )28.01. 2018Pre Lupinu
Camillo: ( Jacomo )09.01. 2018Odloučení srdce otevírá
Marauders-And-Lily-I: ( Jacomo )27.12. 201780 věcí, které mají Weasleyovic dvojčata zakázané
Nanchih: ( Jacomo )31.10. 2017Schrödingerova hučka
MissWitchx: ( denice )14.09. 2017Jednota
MissWitchx: ( denice )13.09. 2017Sectumsempra
MissWitchx: ( denice )04.08. 2017Koleje
Colubrina: ( denice )22.07. 2017Scorpius?
MissWitchx: ( denice )22.06. 2017Žádost
MissWitchx: ( denice )12.06. 2017Paparazzi
Daylyn: ( Jacomo )28.05. 2017Letní deště
The Plot Bunny Whisp: ( Jacomo )26.05. 2017Milý denníček!
MissWitchx: ( denice )26.05. 2017Sníh
blue artemis: ( Lupina )26.05. 2017Skutečná závěrečná bitva
MissWitchx: ( denice )25.05. 2017Vyvážený poměr
nonjon: ( Jacomo )22.05. 2017Vznik jména
MissWitchx: ( denice )18.05. 2017Noční můra
( denice )11.05. 2017Únos!
BajaB: ( Lupina )11.05. 2017Den lžiček
Itch: ( Jacomo )08.05. 2017Darth Voldemort
Amanda Saitou: ( Jimmi )08.05. 2017Všetko najlepšie
MissWitchx: ( denice )08.05. 2017Chutě
blue artemis: ( denice )28.04. 2017Bručoun
blue artemis: ( Jacomo )28.04. 2017Nová perspektiva
May La Nee: ( Lupina )28.04. 2017Ten rozhovor
Rumaan: ( Jimmi )26.04. 2017Maškrtu, inak niečo vyvedieme
Hypnobarb: ( Jacomo )01.04. 2017Několik úvah o třicítce
Ms-Figg: ( denice )22.03. 2017Lekce
Colubrina: ( denice )18.03. 2017Lepší muška
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 2017Autogram
Ladymage Samiko: ( denice )01.03. 2017Ve dvojici po opici aneb když pijani vystřízlivějí
Jana Helen Laivel: ( arabeska )28.01. 2017O zbabělosti; Kotlíky
Rumaan: ( Jimmi )28.01. 2017Predohra
Eight Horcrux: ( denice )28.01. 2017Tři v posteli
Rumaan: ( Jimmi )24.01. 2017Koordinátor svadby
Rumaan: ( Jimmi )22.01. 2017Radosť
Rumaan: ( Jimmi )14.01. 2017Prachovka
Rumaan: ( Jimmi )13.01. 2017Zmätky na deň Sv. Patrika
MissWitchx: ( denice )09.01. 2017Telefon
MissWitchx: ( denice )14.09. 2016Kočka
Clell65619: ( Lupina )14.09. 2016Harry Potter a území draků
MissWitchx: ( denice )13.09. 2016Měsíční svit
MissWitchx: ( denice )04.08. 2016Setkání
( soraki )22.07. 2016Choroba?
MissWitchx: ( denice )22.07. 2016Chemie
M14Mouse: ( Lupina )22.07. 2016Neopouštím staré známé pro nové?
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )22.07. 2016Aeroplány
MissWitchx: ( denice )12.06. 2016Svítání
Ava Miranda Dakedavr: ( Lupina )12.06. 2016Rozprava nad Moudrým kloboukem
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )12.06. 2016Iracionalita
somandalicious: ( Lupina )26.05. 2016Dráždivé lízátko
BeWhoYouAre99: ( arabeska )26.05. 2016Zvrácený
MissWitchx: ( denice )26.05. 2016Malování
ulka_black_potter: ( soraki )26.05. 2016Neplač
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )18.05. 2016Golf
Marauder: ( Jacomo )11.05. 2016Stvořeno s láskou
MissWitchx: ( denice )11.05. 2016Zelená
Amethyst: ( Lupina )11.05. 2016Nikam ho nemůžu vzít!
MissWitchx: ( denice )28.04. 2016Narozeniny
CaptainLeBubbles: ( Lupina )28.04. 2016(Pravdivé) dějiny Bradavic
faithwood: ( Jacomo )28.04. 2016Skutečný vílí příběh
Bad Mum: ( Jacomo )27.04. 2016Sedm 7
Bad Mum: ( Jacomo )26.04. 2016Sedm 6
Bad Mum: ( Jacomo )25.04. 2016Sedm 5
Bad Mum: ( Jacomo )24.04. 2016Sedm 4
Bad Mum: ( Jacomo )23.04. 2016Sedm 3
Bad Mum: ( Jacomo )22.04. 2016Sedm 2
Bad Mum: ( Jacomo )21.04. 2016Sedm 1
MissWitchx: ( denice )21.04. 2016Sbližování
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )20.04. 2016Sedm - úvod
Dragonclaw11: ( Lupina )20.04. 2016Bradavické koleje
MissWitchx: ( Jimmi )20.04. 2016Kino
Bad Mum: ( Jacomo )01.04. 2016Výběr jmen po weasleyovsku
Ostatní autori: ( Jimmi )01.04. 2016Všetko najlepšie
calliopeinbloom: ( Lupina )01.04. 2016O stropech, neladících botách a nezměřitelné bystrosti
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )01.04. 2016Cíl
Ostatní autori: ( denice )01.03. 2016Okamžik pravdy
Ostatní autori: ( Violeta )28.01. 2016Jeden takový rozhovor s J.
Dahlia: ( Jacomo )28.01. 2016Mezihra
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )28.01. 2016Elán
TheNextFolchart: ( denice )28.01. 2016Ve jménu lásky a famfrpálových tréninků
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )18.01. 2016Disko
birdsofshore: ( LadyF )09.01. 2016Ráno poté
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )09.01. 2016Barevná noc
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )08.01. 2016Úvod 2016
Ostatní autori: ( arabeska )16.12. 2015Sněhové koule
Ostatní autori: ( arabeska )04.11. 2015Co chceš?
Ostatní autori: ( arabeska )10.10. 2015Narozeninová přání
whispered touches: ( Lupina )14.09. 2015Člověk vs. sova
Dragonclaw11: ( arabeska )14.09. 2015Banány
Faith Wood: ( holloway )13.09. 2015Jak Draco Malfoy přestal být hetero
ocd.grl: ( arabeska )13.09. 2015Karbonizace sladkého pokušení
ehcorns: ( arabeska )13.08. 2015Pofiderní ohozy
Dragonclaw11: ( arabeska )04.08. 2015Merline
Pink Wolf Princess: ( arabeska )24.07. 2015Válka šprýmů
DatWinchesterPlaid: ( arabeska )22.07. 2015Má tě pod palcem, kámo
Severusgirl: ( Lupina )22.07. 2015Klepy a zvěsti
randomgenius: ( arabeska )12.06. 2015Pašík
Sassmaster Omega 620: ( arabeska )12.06. 2015Živé obrazy
Emullz: ( arabeska )07.06. 2015Baletní piškotky
SilverWolf7007: ( Jacomo )28.05. 2015Jejda
Ostatní autori: ( LadyF )26.05. 2015101 pokusů o dvoření Hermioně Grangerové
Blue Devil Girlie: ( denice )26.05. 2015Záležitost příjmení
galfoy: ( Lupina )26.05. 2015Stav mysli
Ostatní autori: ( arabeska )26.05. 2015Milý měkkejši…
Laser Lance 720: ( arabeska )18.05. 2015Ranní ptáčata
Ostatní autori: ( Jacomo )11.05. 2015Jeden den v životě Hermiony Snapeové
After the Rain: ( LadyF )11.05. 2015Hodně štěstí, pane Páne zla
Tierfal: ( arabeska )10.05. 2015Ropušák Trevor dohazovač
lumosed_quill: ( arabeska )08.05. 2015Hodit to za hlavu
Resa Aureus: ( Lupina )28.04. 2015Kratochvilná alotria
Bertram Wooster: ( arabeska )28.04. 2015Kde píchání (ehm, chci říct láska) zvítězí nad vším
dragoon811: ( arabeska )01.04. 2015Jen jedno přání
JJ Rust: ( Lupina )01.04. 2015Rodinné shledání
sophierom: ( arabeska )22.03. 2015Vyčkávání
weasleyey: ( arabeska )21.03. 2015Asi záležitost primusů
Ostatní autori: ( arabeska )01.03. 2015Citrony v Bradavicích
Ostatní autori: ( Jacomo )21.02. 2015Nezbytná bolest
AmandaxxPlease: ( arabeska )21.02. 2015Nedělní odpoledne
SaneLilies: ( arabeska )11.02. 2015Zatracený Malfoy
Chalebh: ( arabeska )28.01. 2015Není všechno tak, jak se zdá
Ms-Figg: ( arabeska )28.01. 2015Za zavřenými dveřmi
itsverity: ( arabeska )18.01. 2015Prazvláštní krabičky
MMADfan: ( arabeska )15.01. 2015Trevor a královna
dragoon811: ( arabeska )12.01. 2015První dojmy
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )08.01. 2015Úvod