Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Prebehlík


Vyhľadávanie v tejto téme:
  

Takže, kde začať. Rozhodla som sa, že dokončíme preklad Prebehlíka. Pokúsim sa, aby bolo pri každej kapitole maximálne jasné, že nejde o náš preklad a že je prevzatý od pôvodných prekladateliek.

Preklad pôvodne vychádzal na slyther-ff.blog.cz a napriek tomu, že som sa ich pokúšala kontaktovať (ak si pamätáte, vychádzala tu Karikatúra, emaily mám), žiadna reakcia. Keďže web už neexistuje, preklad sa zaraďuje k tzv. Stratenej fanfiction, oficiálne ho už totiž nenájdete.

Už si to asi väčšina nepamätá, ale Turncoat bol jeden z mojich kandidátov na preklad. Už som sa s ním aj pochválila, ale kým som stihla dokončiť iný, začal sa prekladať na inom webe. Tak ma to mrzelo, že som ten druhý preklad ešte ani nečítala.  Po tom, ako preklad zostal dlho nedokončený, pár ľudí sa neustále pripomínalo cez FB a nedali mi zabudnúť. Lenže použiť cudzí preklad – no povedzme len, že to niektorým prekážalo a mala som dosť vlastných vecí. A preložiť to odznova? Až taký blázon nie som.  


***

Tu pôvodne úvod končil, ale keďže sa tento nápad opäť nestretol s nadšením, práve naopak, rozhodla som sa vyhrabať všetko, čo sa mi po toľkých rokoch ešte podarilo nájsť. Nech to nemusím robiť znova, ak s tým bude mať niekto problém. Používam množné číslo, pretože ešte nie je na stopro isté, ako si preklady dramioniek poprehadzujeme.    

Takže ešte raz, toto je len a len moje rozhodnutie. V prípade problémov preklad pôjde do Restricted section. Pôvodné prekladateľky odviedli skvelú prácu a bolo by škoda, keby zapadla prachom.

Ale ako poučenie, že čo raz dáte na web, už tam naveky ostane, trochu histórie:

09/2011 – objavila som Turncoat, ešte ako nedokončený, to vyšla 65. kapitola

12/2011 – vyšla 101. kapitola a poviedka bola dokončená (presne 29.12.2011)

01/2012 – zažiadané o súhlas 

03/2014 – autorka definitívne opustila svet HP  

Bohužiaľ fanfiction medzitým zmenil systém súkromných správ a už ich nemám zálohované. Ale vyhrabala som notifikačné maily, takže sa to dá pri troche snahy preukázať. Takto detailne to rozpisujem, pretože podľa názoru pôvodnej prekladateľky je preklad bez súhlasu autora krádež. Podľa oficiálnych pravidiel pre prekladanie nie je, ak je jasné, kto je originálny autor a že ide iba o preklad.   V 05/2020 som formálne zažiadala o nový súhlas, aj keď som vedela, že už neodpovie.

2012 sa prekladalo Svetlo pod vodou, takže sa preklad odložil.

06/2013 -  diskusia ohľadne prekladu Turncoat pri Chlapcovi v hojdacej sieti,  baby ma nalomili – všetko je to v komentároch

08/2013 – ohlásenie prekladu na slyther-ff.blog.cz, prekladateľka Bee, netušila som o tom

09/2013 – dokončená Rumaan a ďalšia zmienka, že to chcem preložiť, ale na rok 2014 sa vyberú iné dve poviedky

02/2014 – sa konečne dozviem, že to už prekladá niekto iný. Na rovinu, uľavilo sa mi, že to nemusím prekladať (šialená dĺžka), mrzelo ma len to, že mi nedali vedieť, že to chcú preložiť (na tento web chodili). Viem teraz z komentárov, kto to čítal, ale pravdupovediac, pri tom množstve poviedok sa ani nečudujem, že im to nedošlo. Zrovna v tom čase mi pod nosom preložili Svetlo pod vodou, asi vtedy bolo niečo vo vzduchu.

11/2014 – prvá urgencia na FB, že či to nedokončím, čo je divné, ten preklad bol v tom čase aktívny

01/2017 – prekladateľka to oficiálne vzdáva, hoci s prísľubom, že to možno raz dokončí

04/2017 - dodat. zistené, že s prekladom pomáha Anet. Od 59.kapitoly.

11/2017
– preklad pokračuje na stránke samotarske-doupe.blogspot.com od 64. kapitoly (nick Ziriael)

12/2017 – mierny povyk zo strany pôvodnej prekladateľky, že to nie je košér a podobne, prekladateľka nakoniec dáva súhlas, ale s tým, že sa preklad musí zverejniť na pôvodnom blogu, Ziriael preklad vydesená dočasne sťahuje, potom ho asi vrátila

01/2018 – preklady od Ziriael vydáva Bee na pôvodnej stránke bez akéhokoľvek kreditu voči Ziriael. Dodatočne som našla zmienku v niektorom z úvodov.

04/2018 – na pôvodných stránkach preklad úplne končí, web je zaspamovaný, do 05/2020 to nikto neupratal

12/2018 – Ziriael vydrží ešte do 86.kapitoly. Na tom webe odvtedy nič nepribudlo, čo je divné a desivé. Tej poviedke už veľa nechýba.

05/2020 -  som takmer naisto presvedčená, že to dokončím. Všetko odzálohujem, vrátane pôvodných komentárov na pôvodnej stránke. Pre istotu. A samozrejme, že na to zabudnem, pretože sa objavia nové veci.  

08/2020 – blog.cz končí. Môj posledný pokus o kontaktovanie na oba maily, čo mám.

Medzitým sa to párkrát objaví v diskusii, pokúsim sa získať zálohu, ale osoba, na ktorú som sa spoliehala, ju nemá. Alebo skrátka je s tým zakaždým nejaký problém. Rozhodnem sa prácne vydolovať archív z toho nástroja, čo mi v auguste odzálohoval celý ten web, ale je to príšerná drina. Musí to počkať.  

05/2021 – v rámci dokončovania starých restov sa mi zase pripomenie táto poviedka. Pri hľadaní zálohy originálu Finding key objavím vlastnú zálohu Prebehlíka z 05/2020. Nemôžem tomu uveriť. Takže sa preklad rozhodnem ohlásiť, pretože ak to neurobím, zase zapadne prachom. Len už o tom moc nehovorím, aby som zase nebola zneistená.

06/2021 – nakuknem na deviantart a snáď na 2 kliky na mňa vyskočí vhodný banner. A od autorky, od ktorej už mám súhlas. A mám prťavú nádej, že na dokončenie toho prekladu niekoho ukecám, ak sa jej bude príbeh páčiť ????

Takže aký je plán? Tých kapitol je kvantum, takže na niekoľko mesiacov máme naprekladané – medzitým by mali skončiť dve dramionky – a potom sa na to vrhneme štýlom preklad z rýchlika, bez betovania. 

Pôvodný plán bol tento rok skončiť, ale zistila som, že to chce poopravovať preklepy, ktorých je tam dosť. Ak ich nájde word, zvládnem to sama, ak nie, budem musieť nájsť niekoho na češtinu. Alternatívu dať to celé naraz ako prílohu k prvej kapitole som odmietla. Jednak si to musím poriadne prečítať sama a jednak potrebujem získať čas na dokončenie iného prekladu.

Kapitoly pôjdu vo voľné popoludnia, ak tam nebude nič iné. 

 

Zmena 10.6.2021

Definitívne sa rozhodujem, že to dopreložím ja. Kým bude stíhať, Octavia prekontroluje a opraví preklepy v pôvodnom preklade. Preklad pôjde von, ako to bude mať opravené a ako bude voľno. Tie kapitoly sú veľmi krátke oproti tomu, čo bežne prekladám, takže tento rok by sme naozaj mali skončiť. V tejto chvíli už mám nahrubo 9 kapitol, ale veľa vecí mi nedáva zmysel, musím si to tiež prečítať.

Takže:

Ak má niekto voči zverejneniu námietky, nech prehovorí teraz, alebo nech mlčí navždy.    



 Zmena 20.6.2021


Práve som dokončila Hledání a dostala šialený nápad skončiť s týmto prekladom čo najskôr. Pokiaľ si niekto spomína na moje narodeninové preklady, tak pôjdeme týmto štýlom. Prvý júlový týždeň vypínam, ale notebook budem mať so sebou. Som si istá, že vám nedám zabudnúť, že tu nie som :)


A aby som nezabudla... za všetky nasledujúce kapitoly patrí vďaka Octavii. Bez nej by ste ich tak rýchlo nemali. A rozhodli sme sa ponechať preklad Malfoy manoru ako Sídlo, kedysi sa to takto prekladalo. 

Plus: "Nespisovná čeština je tam úmyslně, přidávala jsem ji tam já, poněvadž jsem Harryho, Rona a Blaise od začátku koncipovala tak, že nemluví spisovně." Bee



( Jimmi )31.07. 2021 101. kapitola (záver)
elizaye: ( Jimmi )30.07. 2021 100. kapitola
elizaye: ( Jimmi )29.07. 2021 99. kapitola
elizaye: ( Jimmi )28.07. 2021 98. kapitola
elizaye: ( Jimmi )27.07. 2021 97. kapitola
elizaye: ( JImmi )26.07. 2021 96. kapitola
elizaye: ( Jimmi )25.07. 2021 95. kapitola
elizaye: ( Jimmi )24.07. 2021 94. kapitola
elizaye: ( Jimmi )23.07. 2021 93. kapitola 2/2
elizaye: ( Jimmi )23.07. 2021 93. kapitola 1/2
elizaye: ( Jimmi )22.07. 2021 92. kapitola
elizaye: ( Jimmi )21.07. 2021 91. kapitola
elizaye: ( Jimmi )20.07. 2021 90. kapitola
elizaye: ( Jimmi )19.07. 2021 89. kapitola
elizaye: ( Jimmi )18.07. 2021 88. kapitola
elizaye: ( Jimmi )17.07. 2021 87. kapitola
elizaye: ( Ziriael )16.07. 2021 86. kapitola
elizaye: ( Ziriael )16.07. 2021 85. kapitola
elizaye: ( Ziriael )16.07. 2021 84. kapitola
elizaye: ( Ziriael )15.07. 2021 83. kapitola
elizaye: ( Jimmi )15.07. 2021 82. kapitola
elizaye: ( Ziriael )15.07. 2021 81. kapitola
elizaye: ( Ziriael )14.07. 2021 80. kapitola
elizaye: ( Ziriael )14.07. 2021 79. kapitola
elizaye: ( Ziriael )14.07. 2021 78. kapitola
elizaye: ( Ziriael )14.07. 2021 77. kapitola
elizaye: ( Ziriael )14.07. 2021 76. kapitola
elizaye: ( Ziriael )13.07. 2021 75. kapitola
elizaye: ( Ziriael )13.07. 2021 74. kapitola
elizaye: ( Ziriael )13.07. 2021 73. kapitola
elizaye: ( Ziriael )13.07. 2021 72. kapitola
elizaye: ( Ziriael )13.07. 2021 71. kapitola
elizaye: ( Ziriael )12.07. 2021 70. kapitola
elizaye: ( Ziriael )12.07. 2021 69. kapitola
elizaye: ( Ziriael )12.07. 2021 68. kapitola
elizaye: ( Ziriael )12.07. 2021 67. kapitola
elizaye: ( Ziriael )12.07. 2021 66. kapitola
elizaye: ( Ziriael )11.07. 2021 65. kapitola
elizaye: ( Ziriael )11.07. 2021 64. kapitola
elizaye: ( Anet )11.07. 2021 63. kapitola
elizaye: ( Anet )11.07. 2021 62. kapitola
elizaye: ( Anet )11.07. 2021 61. kapitola
elizaye: ( Anet )10.07. 2021 60. kapitola
elizaye: ( Anet )10.07. 2021 59. kapitola
elizaye: ( Bee )10.07. 2021 58. kapitola
elizaye: ( Bee )10.07. 2021 57. kapitola
elizaye: ( Bee )10.07. 2021 56. kapitola
elizaye: ( Bee )09.07. 2021 55. kapitola
elizaye: ( Bee )09.07. 2021 54. kapitola
elizaye: ( Bee )09.07. 2021 53. kapitola
elizaye: ( Bee )09.07. 2021 52. kapitola
elizaye: ( Bee )09.07. 2021 51. kapitola
elizaye: ( Bee )08.07. 2021 50. kapitola
elizaye: ( Bee )08.07. 2021 49. kapitola
elizaye: ( Bee )08.07. 2021 48. kapitola
elizaye: ( Bee )08.07. 2021 47. kapitola
elizaye: ( Bee )08.07. 2021 46. kapitola
elizaye: ( Bee )07.07. 2021 45. kapitola
elizaye: ( Bee )07.07. 2021 44. kapitola
elizaye: ( Bee )07.07. 2021 43. kapitola
elizaye: ( Bee )07.07. 2021 42. kapitola
elizaye: ( Bee )07.07. 2021 41. kapitola
elizaye: ( Bee )06.07. 2021 40. kapitola
elizaye: ( Bee )06.07. 2021 39. kapitola
elizaye: ( Bee )06.07. 2021 38. kapitola
elizaye: ( Bee )06.07. 2021 37. kapitola
elizaye: ( Bee )06.07. 2021 36. kapitola
elizaye: ( Bee )05.07. 2021 35. kapitola
elizaye: ( Bee )05.07. 2021 34. kapitola
elizaye: ( Bee )05.07. 2021 33. kapitola
elizaye: ( Bee )05.07. 2021 32. kapitola
elizaye: ( Bee )05.07. 2021 31. kapitola
elizaye: ( Bee )04.07. 2021 30. kapitola
elizaye: ( Bee )04.07. 2021 29. kapitola
elizaye: ( Bee )04.07. 2021 28. kapitola
elizaye: ( Bee )04.07. 2021 27. kapitola
elizaye: ( Bee )04.07. 2021 26. kapitola
elizaye: ( Bee )03.07. 2021 25. kapitola
elizaye: ( Bee )03.07. 2021 24. kapitola
elizaye: ( Bee )03.07. 2021 23. kapitola
elizaye: ( Bee )03.07. 2021 22. kapitola
elizaye: ( Bee )03.07. 2021 21. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 20. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 19. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 18. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 17. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 16. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 15. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 14. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 13. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 12. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 11. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 10. kapitola
elizaye: ( Bee )02.07. 2021 9. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 8. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 7. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 6. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 5. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 4. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 3. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 2. kapitola
elizaye: ( Bee )01.07. 2021 1. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )01.07. 2021 Úvod k poviedke