Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok jako žádný jiný

Kapitola 01. DOPIS ZE SURREY

Rok jako žádný jiný
Vložené: Jimmi - 22.03. 2014 Téma: Rok jako žádný jiný
Jana Hřebačková nám napísal:
Preklad: Jana Hřebačková Betareader: Pomponius Záverečné beta: Sargo
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jestli existovalo něco, co měl Harry Potter raději než čokoládové žabky nebo cukrové špalky, bylo to dopisování si s přáteli. Někdy to bylo to jediné, co mu pomohlo přetrpět ta odporná léta s Dursleyovými. Opravdu nevěděl, jak dokázal přežít ty monotónní prázdniny před tím, než poznal Rona a Hermionu a Deana a Seamuse a Remuse a Nevilla… Samozřejmě tu bylo to příšerné léto, kdy Dobby pomocí kouzel posílal všechny sovy pryč, kdy teta Petúnie a strýc Vernon zuřili při představě, že by měl strávit další rok v Bradavické škole čar a kouzel. Chtěli jej ale nechat nastoupit, což Harryho opravdu uvádělo do rozpaků, kdykoli si na to vzpomněl. Díky tomu se o něj totiž nemuseli celý školní rok starat. Může vás napadnout, jak to, že ho s potěšením poslali do internátní školy, přestože učila magii? Vždyť magii přece nenáviděli. Jeho však nesnášeli více.


„Otevřeš to, kámo?” zeptal se Ron mezi jednotlivými sousty.

„Jo,” odpověděl Harry, aniž by zvedl oči. Není divu, že se mu při pohledu na ten dopis vybavily časy, kdy byl uvězněný u Dursleyových a toužil po poště od svých přátel. Nyní byl ve škole, v šestém ročníku, obklopen šťastnými Nebelvíry, kteří do sebe naházeli menší oběd – ačkoli, jak někdo může být šťastný před dvouhodinovkou lektvarů? - a vypadalo to, že Harry dostal dopis, doručený kouzelnickou sovou od těch Dursleyových, kteří tak nesnášeli všechno, co mělo něco společného s magií.

Ne, to nemůže být, rozhodl se Harry. Byl to fórek, dobře? Z obchodu Freda a George, i když Harry neměl ponětí, jak mohla dvojčata zjistit jeho mudlovskou adresu. Jasně, jasně, mohli najít jeho dům, pokud měli další očarované auto, to ano. Ale jak mohli vědět, kterak mudlovsky zapsat jeho polohu? Jenže na obálce to bylo napsané přesně tak: Zobí ulice 4, Kvikálkov, Surrey…

Harry si povzdechl, zdálo se mu čím dál tím méně pravděpodobné, že by šlo o vtip. Fredův a Georgův táta sice pracoval ve Zneužívání mudlovských výtvorů na Ministerstvu kouzel, ale od té doby, co se Harryho zeptal, jaký je přesný účel gumové kachničky, si nemyslel, že by pan Weasley mudlům moc rozuměl. A tenhle dopis… takže, i kdyby nebral v potaz adresu, měl všude mudlovské stopy. Obálka nebyla vyrobena z příjemného pergamenu, byl to obyčejný papír, tak dlouhý a bílý jako obálky, které strýc Vernon používal k obchodování. A navíc, co ta zpáteční adresa? Kouzelnické dopisy ji nepotřebují a samozřejmě nemají poštovné!

S povzdechem se Harry začal nimrat v malém profilu královny, jen aby něco dělal. Bylo to lepší než otevřít ten dopis, to bylo jasné. Za celých pět let mu Dursleyovi ani jednou do školy nenapsali. Nemůže být dobré znamení, že teď začali.

„Ech, Harry?” ozval se znovu Ron, tentokrát s plnou pusou. „Chceš, abych to otevřel místo tebe?”

„Ne,” zatřepal hlavou Harry. „Jen si myslím… možná by bylo lepší, kdybych chvilku počkal. Jo. Však víš, až po lektvarech. Raději tam půjdu s čistou hlavou. Ta slizká náhražka učitele odebere Nebelvíru tisíce bodů, jestli můj lektvar překypí jako minulý týden.”

Hermiona vzhlédla od knihy, kterou byla už den a půl posedlá, Čelení proti kletbám: Odvrácení změny. „Teda, jak jsi mohl zaměnit oči salamandra s mořskou trávou, Harry? Už bys mohl vědět, že přidání zvířecích prvků do lektvaru založeného na oleji z makových semen nese následky! Nepamatuješ si základy, které jsme se učili ve třeťáku o zvířatech, rostlinách a nerostech, a jak některé přísady prostě chtějí být ve stejné skupině?”

„Á, slečna Grangerová. Opět se předvádíte jako namyšlený Nebelvír, kterým jste.” Chladný hlas shora je přiměl vzhlédnout. Snape, samozřejmě, s pokřivenými ústy a očima planoucíma jako obdoba pochodní, jen černých. Jen při pohledu na ně měl Harry chuť otřást se. Ne, beru zpět. Donutily ho zachvět se, protože si pamatoval ten samý pohled skoro na konci loňského roku, kdy učitel Lektvarů odmítl jít na pomoc Siriusovi, bez ohledu na to, jak úpěnlivě Harry prosil.

Když tak o tom přemýšlel, možná, že odmítl právě proto, že Harry prosil. V každém případě Sirius zemřel. Najednou, místo toho, aby si s tím, že Snape zaslechl poznámku o 'slizké náhražce učitele', Harry dělal starost, doufal, že ji slyšel.

„A pan Weasley, s pusou přecpanou k prasknutí, jako obvykle, zanechávající drobky, aby je domácí skřítkové museli odstranit. Strhávám Nebelvíru deset bodů za nepořádnost.” Jeho oči přešly přes všechny tři, ale Harry je nevyhledal. Nemělo to smysl, ne, když jeho kolej právě přišla o body. Vztek planoucí v jeho očích by stačil k tomu, aby Snapea vyprovokoval. Ne že by Snape někdy potřeboval záminku, natož důvod, aby strhl Nebelvíru body.

Poté Snape proklouzl kolem nich a Harry vydechl úlevou.

„Ta drzost!” zasyčela Hermiona, hned jak Snape odešel vysokými dveřmi na konci síně. „Ví moc dobře, že domácí skřítkové nemusí zametat tuhle podlahu! Ale to je dobré, že? Chci říct, že už tak toho mají hodně na práci. Kdokoli zaklel podlahu, aby v mžiku odklidila špínu, když na ni dopadne, na to musel myslet...“

„Hermiono!” podrážděně zasténal Ron. „Máš v hlavě místo na něco jiného, než je učení a domácí skřítky? Harry dostal dopis, který se bojí otevřít, nebo sis nevšimla?”

Když to zaregistrovala, vytrhla mu dopis z rukou a dvakrát ho převrátila, jak ho zkoumala. „Ó promiň, Harry.”

Ron stále nevěděl, co se to děje. „Co? Co se stalo?”

„Je od Dursleyových,” povzdechl si Harry. I když dle jeho názoru, to, jak se Dursleyovi dostali ke kouzelnické sově, byla pořád dobrá otázka.

„Dursleyovi,” pomalu opakoval Ron. „Oni ti ale nikdy nepíšou.”

„Takže to nemůže být nic, co bych chtěl slyšet,” souhlasil Harry.

„No tak, nemůžou ti nic moc udělat,” odpověděl Ron, který si právě cpal další kousek mrkvového koláče do pusy. „Není to třeba, že by tě chtěli vzít ze školy, že ne? Brumbál by to nikdy nestrpěl. Za prvé jsi tady v bezpečí a za druhé, jak by ses mohl utkat s Ty-víš-kým, kdybys nebyl zcela vyškolený kouzelník?”

„Snad,” zamumlal Harry, když bral dopis Hermioně. Patrně by ho měl otevřít, že? Co by, koneckonců, mohli Dursleyovi dělat? Celé léto byli zastrašení, protože Pošuk Moody dal strýci Vernonovi nekompromisní radu, týkající se Harryho a špatného zacházení. V mnoha směrech to bylo zatím jeho nejlepší léto. Dursleyovi ho naprosto ignorovali, dívali se skrz něj a chovali se, jako kdyby vůbec nebyl v domě, ale bylo to lepší než ódy od rána do večera a vzteklé výkřiky o jeho rodičích.

„Přečti si ten dopis až po Lektvarech,” nenadále souhlasila Hermiona. „Patrně to nic nebude, Harry, ale nechtěj to riskovat, ne se Snapem. Tenhle rok je na tebe opravdu vysazený. Hůř, než kdy dřív.”

„Jo,” řekl znova Harry a myslel na myslánku se Snapeovou nejhorší vzpomínkou. I když byl pořád naštvaný kvůli Siriusovi, bylo mu líto, že takhle slídil. Nebo možná mu nebylo až tak moc líto, že se dotknul Snapea, ale spíš to, že viděl věci, které ve skutečnosti nechtěl vědět. O svém otci. O Siriusovi. „Už je čas na Lektvary,” zanaříkal Harry a postavil se.

„A co ten dopis?” naléhal Ron, „Nemůže to být tak špatné. Proč si ho nepřečteš po cestě?”

„Později,” odmítl Harry. „Mnohem později.”

V podstatě kdyby bylo po jeho, tak by ho asi ani nikdy neotevřel. Po tomhle se Harry rozzářil, přestože byl na cestě na lektvary. Jo, to je ono, prostě ten dopis nikdy neotevře. Dursleyovi mu určitě nenapsali nic, co by chtěl číst a basta. Samozřejmě by měl mít nějaké vysvětlení, až se bude blížit léto, ale to bylo pořád měsíce daleko.

Harry strčil dopis hluboko do tašky, rozhodnutý na něj zapomenout.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 06.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 01. DOPIS ZE SURREY Od: Aeidaill - 06.03. 2023
A teď jsem neuvěřitelně zvědavá, co v té sterilně bílé obálce je. :)

Prehľad článkov k tejto téme:

Aspen: ( Jimmi )11.07. 2022Doprovodní povídky: Severusov list z kapitoly 63
Aspen: ( Jacomo )09.07. 2022Doprovodní povídky: Jdi mi z očí
Aspen: ( Jacomo )07.07. 2022Doprovodné povídky: Noční můra v Devonu
Aspen: ( Tersa )04.04. 2014Kapitola 96. EPILOG: SEVERUS
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 95. KONEC DOBRÝ, VŠECHNO DOBRÉ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 94. VYPRÁVĚNÍ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 93. POPŘENÍ NENÍ ŘEŠENÍ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 92. ĎÁBLŮV PORTRÉT II. část
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 92. ĎÁBLŮV PORTRÉT I. část
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 91. LÁMÁNÍ CHLEBA
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 90. NA SLOVÍČKO, HARRY
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 89. CO JE UVNITŘ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 88. STUDENTI A ZACHRÁNCI
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 87. NA SLOVÍČKO, SEVERUSI
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 86. PRASINKY
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 85. NÁVRAT ZNAMENÍ ZLA
Aspen: ( iisis )04.04. 2014Kapitola 84. REKONSTRUKCE
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 83. DEZERT
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 82. DRACOVA POMSTA
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 81. KAZISVĚT
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 80. LEKTVARY
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 79. NOTT
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 78. DO TŘETICE VŠEHO DOBRÉHO
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 77. ŠKOLNÍ RADA
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 76. SLYŠENÍ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 75. OBYČEJNÝ TÝDEN V BRADAVICÍCH
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 74. NÁVRAT DO NEBELVÍRU
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 73. KNOFLÍKY A PRSTEN
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 72. DRACO V DEVONU
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 71. PŘÍPRAVY
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 70. PÝCHA A PŘEDSUDEK
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 69. ZNETVOŘENÝ
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 68. CO BUDE DÁL
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 67. SOVINEC
Aspen: ( Chalibda, Atet )01.04. 2014Kapitola 66. KOUZELNICKÝ PROSTOR
Aspen: ( Chalibda, Atet )01.04. 2014Kapitola 65. DOPIS Z WILTSHIRU
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 64. SOUBOJE A DOHODY
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 63. ÚŘAD PRO ZÁLEŽITOSTI KOUZELNICKÝCH RODIN
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 62. Z DEŠTĚ POD OKAP
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 61. SEN O DRACOVI
Aspen: ( Chalibda, Atet )01.04. 2014Kapitola 60. CO JE NA JMÉNU?
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 59. LUMOS
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 58. OTEC
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 57. ZTRACEN
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 56. ČAS NA KAKAO
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 55. MOUDROST
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 54. JDI MI Z OČÍ
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 53. FINANČNÍ ZÁLEŽITOSTI
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 52. OHNIVÝ ROZHOVOR
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 51. DESETTISÍCKRÁT
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 50. VÁNOCE
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 49. SLABOST A SÍLA
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 48. PRAVDIVÉ SNY
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 47. PLÁŠŤ A MASKA
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 46. NEBELVÍRSKÁ DELEGACE
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 45. RODINA A PŘÁTELÉ
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 44. FORMALITY
Aspen: ( Atet )31.03. 2014Kapitola 43. RODINNÉ ZÁLEŽITOSTI
Aspen: ( Atet )31.03. 2014Kapitola 42. UČIT SE ZE ZKUŠENOSTÍ
Aspen: ( Atet )31.03. 2014Kapitola 41. A NĚKDY JE POTŘEBA KOUZELNÍK
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 40. NEDOSTATEK DŮVĚRY
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 39. ZMĚNA PARADIGMATU
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 38. STANE SE, ŽE TO ZÁVISÍ NA MUDLOVI
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 37. TŘI KOUZELNÍCI A MUDLA
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 36. EXPRES PRO MUDLU
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 35. VZÁJEMNÁ MAGIE
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 34. KOLEJNÍ BARVY
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 33. ZMIJOZEL
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 32. TEMNÉ SÍLY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 31. DOPIS DO SURREY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 30. DRACO
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 29. DLOUHO PO PŮLNOCI
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 28. PO PŮLNOCI
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 27. VYSVĚTLOVÁNÍ
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 26. OHEŇ
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 25. SAMHAIN
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 24. CO MUSÍ BÝT
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 23. HLEDÁNÍ SALSY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 22. DUDLEY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 21. MYSLÁNKA
Aspen: ( Atet )23.03. 2014Kapitola 20. VĚDĚT VŠE
Aspen: ( Atet )23.03. 2014Kapitola 19. VYHNOUT SE SNU
Aspen: ( Sargo )23.03. 2014Kapitola 18. PAMÁTKA NA JAMESE
Aspen: ( Simon Kokr )23.03. 2014Kapitola 17. SALSA
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 16. UZAVŘI SVOU MYSL
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 15. EXPECTO PATRONUM
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 14. REMUS
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 13. FINITE INCANTATEM
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 12. ZE SRDCE
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 11. OBLIVIATE
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 10. TESTY
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 09. SLEČNA GRANGEROVÁ MŮŽE MÍT PRAVDU
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 08. STEJNÍ
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 07. STRÝC VERNON
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 06. FRIMLEY PARK
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 05. REMUS?
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 04. PLÁNY A INTRIKY
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 03. CHTĚJÍ CO?
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 02. ROZRUCH PŘI HODINĚ LEKTVARŮ
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 01. DOPIS ZE SURREY
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )26.01. 2022Úvod k poviedke