Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Neodcházej tiše

Kapitola 3.

Neodcházej tiše
Vložené: Lupina - 20.01. 2021 Téma: Neodcházej tiše
Lupina nám napísal:

Autor: SenLinYu                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: Jimmi

Originál: https://www.fanfiction.net/s/13468167/3/

Rating: 16+

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3.

 

Zpočátku to bylo nenápadné. Nejdřív se tomu Hermiona nijak nevěnovala.

Opravdu, v první řadě za to mohly jeho elegantní ruce. Těch si všimla jako prvních, když byla unavená a hlava ji bolela až příliš, aby si mohla číst. Seděla a sledovala jej, jak připravuje lektvary, a jeho ruce jí připomínaly ruce hudebníka. Ve svých pohybech měl jakousi libozvučnou plynulost.

Měl překrásně dlouhé prsty.

Ne že by ho opravdu –

Bylo to jen dočasné poblouznění.

Ačkoliv ta přitažlivost nebyla tak nepravděpodobná. Vždycky si myslela, že Harry je při svých popisech Snapea nesmyslně hrubý. Snape opravdu nebyl tak nepohledný. Měl elegantní rysy, vzhled pozoruhodný a záhadný.

Bledý, to ano. A hubený. Ale to bylo stěží důvodem k Harryho kritice. Snape nemohl nic dělat s tím, jak mu vlasy a kůže vlhly od výparů z lektvarů.

Byl Mistrem lektvarů. Byla to doslova jeho práce připravovat lektvary.

Nicméně to vše bylo nepodstatné.

Šlo o bláhové poblouznění. Nic, co by někam mohlo vést. Jen něco pro pobavení po večerech, kdy byla příliš unavená na cokoliv kromě sezení a ponechání paže prohlídkám.

Těmi představami se zaměstnávala, aby cítila něco jiného než úzkostné zneklidnění ze smrti a hrůzu z další léčby, kterážto byla jediným prostředkem, jak neumřít.

Jen absurdita těch představ ji rozptylovala. Něco pošetilého, co odvádělo její myšlenky.

Severus Snape se tě snaží zachránit, protože mu na tobě záleží. Kletba je víc než jen zajímavou hádankou k rozlousknutí. Kdybys umřela, opravdu by truchlil. Možná jsi první osobou za desetiletí, o kterou si dovolil mít starost.

Koutky rtů se jí zacukaly nad vlastní absurditou a pečlivě se vyhnula jeho zkoumajícímu pohledu.

Pak to přestalo být vtipné. Dech se jí zadrhl a srdce poskočilo, když se jí dotkl, aby prohlédl její ruku nebo vzal vzorek krve pro analýzu. Když na její paži seslal několik analytických kouzel, uvědomila si, že cítí, jak za jejími zády dýchá, a to ji rozechvělo. Kůže ji začala brnět, kdykoliv se postavil za ni.

Bylo téměř děsivé, jak rychle se rozptýlení změnilo ve skutečnou, intenzivní fyzickou přitažlivost.

Přistihla se, že zírá na jeho bledé ruce a dlouhé, útlé prsty, a přemýšlí, jaké by to bylo, kdyby se jí dotýkal naprosto nevědecky. Asi neuvěřitelné. Byl tak precizní a přísný. Kdyby pro někoho chtěl udělat něco příjemného, zajistil by, aby to bylo ohromující.

Jen pomyšlení na něco takového v ní vyvolalo brnění a občas, když se na ni podíval, jí projelo vzrušené zachvění.

Utkvěle si začala představovat, jaké by to bylo, kdyby se s ním vyspala. Prostě jen sex. Neměla žádné dívčí přeludy o něčem romantickém.

Profesor Snape měl zkrátka mnoho rysů Byronovského hrdiny, který byl archetypem přitažlivým pro Hermionu v jejích třinácti letech, když se vzpamatovávala z těžkého rozčarování z Lockharta.

Nebyl klasicky krásný, spíš neobyčejný se zvláštním druhem magnetismu. Nijak zvlášť dobrý nebo hrdinský – nebo milý – ale podmanivý a tragicky komplikovaný. Tuto jeho roli docela vykreslovala jeho trvalá láska k Lily Potterové.

Hermiona samozřejmě nebyla hrdinkou; ne pro Snapea, ani pro nikoho jiného. Ačkoliv její upadající zdraví odpovídalo gotické náladě, kterou Snape vzbuzoval. Možná by si měla koupit negližé – ale na druhou stranu, Bradavice byly kamenným hradem ve Skotsku a pravděpodobně by skončila s omrzlinami, což by bylo neatraktivní, a Snape by –

Nad Snapeovou reakcí nechtěla přemýšlet.

Když po konci ošetření ležela na stole a on ji zvedl, objala jej kolem krku a ze zoufalé potřeby útěchy mu zabořila nos do hábitu. Okamžitě ztuhl, přenesl ji do pokoje, pevně její ruce sundal a odešel, aniž by provedl kontrolu a převaz paže.

Jsi patetická a pitomá, protože jsi osamělá, řekla si, když s rozpálenou tváří ležela na posteli a zírala do tmy. Je to tvůj profesor. Skoro tak starý, aby mohl být tvým otcem. Asi si už všiml a je tebou zhnusený. Už mu nebude příjemné ti pomáhat a tak zemřeš, protože jsi pitomá školačka, která neumí kontrolovat svoji představivost.

Co nejrozhodněji zastavila proud těchto myšlenek a snažila se zařadit zpátečku. Ty dveře se mnohem hůř zavíraly, než otevíraly.

Nemohla zastavit tlukoucí srdce, nebo to dychtivé povědomí o jeho přítomnosti.

Potřebovala kluka.

Ty představu okamžitě zavrhla. Jako kdyby se někdo chtěl emocionálně angažovat do prokleté holky. Jako by jej nechala, když ví o pravděpodobném konci.

Ne. Dokud bude existovat kletba, žádní budoucí kluci nejsou možní.

Potřebovala jen kamarády, kteří by ji neštvali a kteří by ji neustále nerozmazlovali. Bohužel tyto dvě kategorie zahrnovaly téměř všechny lidi.

Ale i když pominula toto, stěží měla čas. Držet krok ve škole, známkovat eseje a čtrnáctidenní odpočítávání úbytku sil jí připravovalo o fyzické, duševní i emocionální zásoby.

Co jen, pro pána, měla dělat? Říct Snapeovi: „Promiňte, už vám nemůžu pomáhat s esejemi, mám zoufalou potřebu nové společnosti, abych přestala fantazírovat o vašich rukách?“

Bylo mu skoro čtyřicet. Jistě měl lepší možnosti než prokletou studentku v péči.

Třicet let miloval Lily Potterovou.

Stále ji miloval.

Lily Potterová byla pěkná dívka s pozoruhodnýma očima. Oblíbená. Víc Ginny Weasleyová než Hermiona Grangerová.

Jediné, co měla Hermiona společného s Lily Potterovou, byl mudlorozený původ. Což byla paralela doslova vrytá do její ruky, kdyby náhodou na tento detail Snape zapomněl.

Obě nazývali nejchytřejší čarodějkou ročníku. Nicméně Hermionina chytrost byla jednou z věcí, které Snape obzvlášť nesnášel.

Opravdu nemělo smysl o tom přemýšlet. I když se odsune její aktuální stav a skutečnost, že je jejím profesorem, nemá šanci. Nikdy.

Během dalšího večera se Hermiona opatrně vyhýbala jeho pohledu, provinile dřepěla na místě u vzdáleného konce stolu a snažila se jej nepopudit.

Přestala iniciovat i to málo rozhovorů, co dřív, a pokud ji neoslovil, ani si nedovolila pohlédnout na něj, na jeho ruce.

Ale – občas byla téměř přesvědčená, že zůstával déle, než bylo nezbytně nutné, když zkoumal její ruku nebo puls. Že se jí začal dotýkat častěji, než bylo potřeba. Znatelně víc než na začátku.

Musel za tím stát fakt, že si na sebe zvykli. Určitě.

Usnula na pohovce, zatímco na ni sesílal kouzla, aby prozkoumal její fyzický úpadek.

Probudila se s hlavou položenou na jeho rameni a on se hlavou opíral o její.

O nic nešlo. Byla osamělá a on byl prostě jediným člověkem poblíž, který se k ní nechoval jako k nějaké smutné panence, které přidělují body a pochvaly, když prochází hradem prokletá a slábnoucí.

Zvykl si na ni. Tu trochu družnosti, které dosáhli, nezničí tím, že tomu novému vývoji bude bláhově dávat větší význam.

Dobře si uvědomovala, že její stav je jen rozptýlením po dvou desetiletích učení v Bradavicích.

Stiskla rty a stočila nohy na pohovku, dlaní si zakryla zavázanou ruku, kde tepaly řezy, a opatrně mu položila hlavu na rameno.

Jeho Patronem byla laň.

Nikdy mu nebude záležet na někom jiném, jen na Lily Potterové.

Měla dost rozumu, aby si to uvědomovala.

ooOOoo

Do komnat se vrátila po přeměňování a našla Snapea stát v neposkvrněné kuchyni. Pracovní plocha byla zcela čistá. Svitky na zdech zmizely. Kotlíky byly vydrhnuté a pověšené na háčcích. Jen láhev od přísad stála mimo.

Snape na kuchyň hleděl, jako by jej urazila.

V některých z těch momentálně prázdných kotlíků se měsíce vařily lektvary. Na policích však nestály úhledné řady čerstvě naplněných a zazátkovaných flakónků.

Poslední dny Snape stále víc mlčel. Byl chladný. Jeho mrazivá rozmrzelost, kterou na ni obvykle směroval, začala během nedávných interakcí vyplouvat na povrch.

Zatímco vedle něj stála a studovala prázdné plochy, pochopila, co to všechno znamená.

Nic nefungovalo.

Došly mu nápady.

Když to vstřebávala, v hrudi a břiše se jí usadil prázdný pocit.

Po minutě si jí všiml. Obrátil se k ní. Měl uzavřený výraz a jeho onyxové oči nic neprozrazovaly.

„Potřebujeme nový start,“ pronesl.

Přinutila se k úsměvu a přikývla.

„Potřebuju si ještě něco dočíst.“ Zvedla rameno, aby ukázala na brašnu a rychle odkráčela do svého pokoje.

Jakmile za sebou zavřela dveře, pustila brašnu na stůl a zůstala nepřítomně zírat do místnosti.

Co máte dělat, když víte, že zemřete?

Musí si udělat seznam úkolů.

Chtěla kremaci. Žádnou drahou rakev ani vzpomínkovou slavnost. Harry a Ron si z jejích věcí můžou vzít, co budou chtít. Ne že by toho chtěli moc. Zbytek může jít na charitu.

Její popel můžou rozsypat v Deanovském lese.

Můžete poslat lidem dopis oznamující vaši blížící se smrt? Nebo je povinností říct jim to osobně?

Nechtěla si představovat rozhovor s Harrym a Ronem, natož s někým jiným. Jaká jsou kritéria pro blízkost? Mohla by tím někoho pověřit?

Pokud by vypadala hodně zaměstnaně, možná by nepůsobilo neslušně, kdyby to neřekla každému. Měla by si udělat bačkorový seznam.

Tiše, přidušeně se uchechtla, padla na postel a začala se kývat. Šok mizel a srdce jí začalo zrychlovat jako v panice. V ruce jí rytmicky tepalo.

Bačkorový seznam. Seznam úkolů, než natáhne bačkory.

Skoná.

Zesne.

Ten termín jí připomínal ledvinový kámen. Možná je ale výstižný. Hrozný a bolestný pro zainteresované, a když bude konečně po všem, každému se uleví.

Opět se stísněně, potichu uchechtla a pevněji sevřela levou paži, když se s ní začala točit místnost.

Potřebovala se soustředit na svůj bačkorový seznam. Pomalu se nadechla a začala.

Mohla by zahrnout dostudování? Bude se to počítat? A proč by nemělo. Takže po dostudování –

Po dostudování –

Nemohla vymyslet nic, co by chtěla udělat po dostudování.

Všechno znělo únavně.

Jestli byla unavená teď, když měla možná rok až dva na zhoršení až ke smrti, jak jí bude za šest měsíců? Za rok? Bude sotva fungovat. Bude to nepředstavitelně bolestivé.

Nakonec se její nervy přestanou zotavovat z léčby ohňovými kraby.

Pak přijde o smysly. Lehký dotek něčích rukou. Vítr ve tváři. Chutě. Barvy a ostrost postupně zmizí. Nebude moct číst. Přijde o sluch. O pocit, když ji někdo vezme kolem ramen.

Všechno to zmizí.

Nebo přestane s léčbou a zemře během roku.

Přemýšlela, jestli Snape bude tím, kdo se o ni postará, až mu dojdou nápady.

Asi ne. Na nevyřešitelné kletbě není nic zajímavého.

Snažit se ji vyléčit byla jedna věc. Suplovat hospic, když nemohla být vyléčena, bylo něco zcela jiného. Stejně brzy dostuduje.

Olízla si rty a stiskla je. Dostuduje a pak už nebude mít nic jiného na práci, než se s každým rozloučit, a pak zemře…

Ozvalo se ostré zaklepání na dveře.

„Vstupte,“ pobídla.

Dveře se otevřely a v nich stál Snape a hleděl na ni depresivně otcovsky.

Hermioně se stáhlo hrdlo a uhnula očima.

Ze všech pitomostí, které kdy provedla, fantazírování o něm bylo tou nejstupidnější ze všech.

Slyšela, jak se nadechl, když vešel dovnitř a postavil se před ni.

„Nevzdávám se.“

Aniž by vzhlédla, přikývla.

Všichni jí lhali, jako by se díky tomu mohla cítit lépe. Jako by být prokletá znamenalo být naráz tak pitomá, aby věřila všemu, co se jí řekne.

Dostalo se jí tolika komplimentů. Tolik věcí, které se jí nikdo neobtěžoval říct dřív. Byla hezčí, statečnější, chytřejší a víc milovaná než za celý život.

Snape si klekl a prsty jí položil pod bradu, aby jí zvedl hlavu, dokud se jeho tmavé, vzrušující oči nesetkaly s jejími.

Cítila, jak jako stín vklouzl do její mysli.

Rychle uhnula hlavou, aby přerušila kontakt.

„Dost!“ pronesla stísněně. „Už tak mám sotva nějaké soukromí. Aspoň moje mysl by mohla zůstat moje vlastní.“

Ztuhl. „Omlouvám se,“ ozval se po chvíli, když spustil ruku a nechal ji na jejím rameni. „Zdála jste se v depresi.“

Hermiona na něj okamžik zírala a se zvednutým obočím se jízlivě usmála. „Umírám. Kvůli tomu budu občas v depresi, pane profesore.“

Jeho pohled nabral na ostrosti. „Začít znova neznamená vzdát se.“

Chvíli si jej měřila.

„Dobře…“ přinutila se zašeptat, až to zaznělo roztřeseně.

V další chvíli si Snape odkašlal a stáhl ruku. „V New Yorku je léčitel, který se specializuje na zvrácení kleteb, a ten by vás přijal na soukromou kliniku. Mohlo by to být vhodným dalším krokem buď hned, nebo po dokončení studia, pokud hodláte setrvat v Bradavicích.“

Hermiona mlčky seděla.

Zvykla si na jeho přímočarost. Nesnažil se jí podávat informace jemně. Bez okolků jí řekl, že umírá. Řekl, že léčba bude bolet, a taky bolela.

Teď byl vyhýbavý. Protože bral do úvahy její křehkost? Možnou labilitu – jestli stál před dveřmi a slyšel její smích.

Možná nechtěl připustit své selhání. Jestliže bude ‚velkorysý‘ a přenechá nějaké klinice a jinému kouzelníkovi příležitost ji zachránit, pak za její smrt nebude moci.

Takto mohl předejít selhání.

Hrdlo se jí stáhlo. Sklonila zrak. „To – to bych podle vás měla udělat?“

„Toto vám radím.“

Pomalu přikývla. „Děkuji vám, pane profesore,“ odpověděla mechanicky. „Zvážím to.“

Nikdy.

Nechtěla umřít někde daleko v Americe. Nechtěla umřít v Bradavicích. Nebo ve svatém Mungovi. Nebo v Doupěti.

Nechtěla vůbec umřít a byla příliš unavená, aby měla sílu na vztek, že navzdory touze, úsilí a obětem je tolik vyčerpaná.

Nechtěla jít do Doupěte a cítit vinu a žal Weasleyových a Harryho. Pořád ještě nevěděla, jak zvládnout veškerou zlost, kterou cítila.

Měla žít. Všichni vždy říkali, že je chytrá. Měla dosáhnout tolika věcí.

Začala se chvět.

Snape ji mlčky studoval. Když se roztřásla, položil jí ruce na ramena. „Co chcete dělat vy?“

Zírala na něj.

Míval tak krásný hladký baryton. Vybrousil ho do dokonalosti; jeho výklad byl hypnotický od první hodiny lektvarů. Ta nenucená hrozba a vyděšený respekt, který dokázal svými protahovanými samohláskami vyvolat.

Bylo to pryč.

Teď byl jeho hlas nucený a chraplavý a jako by bojoval s kašlem. Už v něm nebyla ta hedvábná kvalita. Rozkolísal se, zvlášť po dlouhém dni učení.

Oba byli jen tragickými obrazy svých předválečných já. Zlomení a definovaní těmi zlomy.

Nechtěla být tragická. Nechtěla být definovaná nejhorším dnem svého života.

Hruď sebou trhla, jak vtáhla ostrý vzlykavý nádech.

„Nechci zemřít,“ přinutila se říct.

Neuhnul očima; jen nepatrně přikývl na srozuměnou.

Zabodla zrak do kolen.

Chtěla mít domov – svůj domov, ne Weasleyových. Mít rodiče, kteří si na ni pamatují. Mít kamarády, kteří nebyli neustále přemoženi vlastními emocemi až tak, že je utěšovala a povzbuzovala navzdory vlastnímu prokletí.

Chtěla podnikat všechny ty věci, které si kdysi slibovala.

Chtěla se cítit živá a ne že se celou tu dobu blíží smrti, rychleji s každým uplynulým okamžikem.

Chtěla udělat něco, aby se cítila živá.

Cokoliv.

Najednou vzhlédla. Snapeova tvář byla jen centimetry od její, oči měl upřené na ni a studoval ji.

Impulzivně, aniž by se zamyslela, se naklonila a políbila jej.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Kapitola 3., 20. odstavec (Hodnotenie: 0)
Od: Danau - 10.12. 2023
Mám len malú poznámku k prekladu: v dvadsiatom odstavci – nazýva sa to byronský hrdina, nie byronovský
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Byronsk%C3%BD_hrdina
Re: Kapitola 3., 20. odstavec (Hodnotenie: 1)
Od: Lupina - 11.12. 2023
|
No vida a slovník spisovné češtiny mi nabídl byronovský
https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?hledej=Hledat&heslo=byronovsk%C3%BD&sti=EMPTY&where=hesla&hsubstr=no

Archivované komentáre


Re: Kapitola 3. Od: Chavelierka - 26.12. 2021
Tohle byla vážně úžasná kapitola. Severusův popis Hermioninýma očima, byl dokonalý. Taky miluju když má chlap krásné ruce s dlouhými elegantními prsty. A jeho hlas - naprosto přesně. A přitom už jsou oba jiní, tak úplně jiní. Moc je mi líto Hermiony, jak je osamělá. To ji asi v jejím stavu moc nepomáhá. Říkala jsem si, kdyby se mi někdo svěřil s něčím podobným, jaká bych byla kamarádka. Taková jakou by potřeboval nebo taky jen utěšující přítěž? Hodně otázek k zamyšlení. Děkuji za výborný překlad

Re: Kapitola 3. Od: solace - 10.02. 2021
Mám pocit, že sa to nebude uberať dobrým smerom. Hermiona má romantické očakávania a tie sa jej sotva splnia. Pomohlo by jej, keby sa niečím rozptýlila. No nemyslím, že tým rozptýlením by mal byť románik s jej profesorom. Vďaka za preklad ďalšej kapitoly.

Re: Kapitola 3. Od: Jimmi - 26.01. 2021
Tak to bola nádhera. Keď sa - zdá sa - pobláznila, pousmiala som sa, keď začala so zoznamom, pousmiala som sa druhý raz, ale také to, klasika zoznam. Ale potom sa všetko zmenilo a ten záver bol dych berúci. Nádherne, absolútne nádherne preložené. Ďakujem

Re: Kapitola 3. Od: Gift - 22.01. 2021
Uz od orvni kapitoly me fascinovalo, jak je tato povidka az brutalne realna a uprimna. Tentokrat jsem mela pocit, jako by autorka byla sama Hermiona. Jednoduse jsem ji verila kazdou emoci, kazdy zachvev sebereflexe, nadseni i smutku. Bylo to tak realne, az z toho mrazilo! Uf, tuto povidku v budoucnu nikdy nebudu smet cist pred spanim. :-) Moc a moc dekuji.

Re: Kapitola 3. Od: TaraFaith - 21.01. 2021
Ale no tááákk!!!! Takový konec nééé! Teď to čekání na pokračování bude o dost těžší.. :D Moc díky za překlad.
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 21.01. 2021
Autorka je drsná, co? :D Díky za komentář, Taro.

Re: Kapitola 3. Od: ansus - 21.01. 2021
A jak se má teď člověk vrátit k práci? Lupino, děkuji za výborný překlad, tahle povídka aspiruje na to, aby byla v mých osobních top 10. Líbí se mi, jak postavy přemýšlí, líbí se mi, že zůstávají jaksi v řádu svých charakterů. Krása.
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 21.01. 2021
Těžké téma, ale úžasně zpracované, že? Myslím, že postavy ve svých charakterech zůstanou, což jsem velmi ocenila v jisté scéně, která přijde. Moc mě těší, že se líbí, že jsem dobře vybrala. Děkuji za komentář, ansus.

Re: Kapitola 3. Od: denice - 21.01. 2021
Říkala jsem si, že zvážím, jestli vůbec chci číst depresivní povídku, že jen tak přeletím začátek kapitoly, ale autorka mě dostala. Ano, je to smutné, ale zároveň tak upřímné, křehké, pravdivé, no prostě mě dostala. Díky.
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 21.01. 2021
Uznávám, že to není povídka pro každou náladu, ale je v ní toho tolik, že jsem ji prostě musela přeložit. Jsem ráda, že jsi to nevzdala. Děkuji za komentář, denice.

Re: Kapitola 3. Od: Iveta - 21.01. 2021
Jj, stará dobrá úchylka na ruce ???? už jsem na ni skoro zapomněla ???? ale tady je krásně rozvedená ???? Děkuji za překlad
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 21.01. 2021
Ano, ruce, šikovné, precizní, štíhlé... Kdo by odolal? Díky za komentář, Iveto.

Re: Kapitola 3. Od: zuzule - 21.01. 2021
Jo, casto to chodi nenapadne... Jen te zaujme jeho hlas, nebo u Hermiony ruce, a pak uz v tom litas, ani nevis jak. :) Je to tak hezky drasajici povidka, ty emoce... Jsem zvedava na jeho reakci na polibek. Dekuju!
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 21.01. 2021
Ano, přitažliost se objevuje různě. Tady to byly ruce, které Hermiona hodiny sledovala. Snad se přitažlivost změní v něco víc. Děkuji za komentář, zuzule.

Re: Kapitola 3. Od: luisakralickova - 21.01. 2021
Krásný příběh, skvostný překlad, velké díky. Zajímavé, nakolik upoutaly mužské ruce, myslela jsem, že touhle úchylkou trpím sama. Cesta do Ameriky by mohla být společná, více hlav, více ví...
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 21.01. 2021
Jsem moc ráda, že se líbí. Děkuji za komentář, luiso.

Re: Kapitola 3. Od: Jacomo - 20.01. 2021
Naprosto mě fascinovalo, jak autorka popsala zrod Hermionina vztahu k Severusovi - od zálibného pohledu na ruce až k myšlenkám na intimnost. Něco takového jsem asi ve ff ještě nečetla a obrovsky mě to potěšilo. I proto, že pro mě jsou ruce u mužů taky hodně přitažlivou věcí ;-) Druhá polovina kapitoly je opět strašně bolavá. Podporuje pocit, že se autorka vypsala ze svých vlastní myšlenek a bolestí. Nevíra, zoufalství, únava, rezignace, frustrace, ublížení, touha, vzdor, je toho tolik, čím člověk v takové situaci prochází. Udělat něco, aby se ucítil živý, je vlastně ohlušujícím výkřikem. Políbit svého profesora možná nemusí být v tomto případě tak překvapivé, jak by se to zdálo jindy. Omlouvám se, nějak mě to dovedlo k filozofování. Ale ta povídka je omračující. Veliké díky za ni, Lupinko!
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 21.01. 2021
Byl to pozvolný vznik přitažlivost. Na pozadí toho všeho, co jsi vypsala, vzniká možná něco víc. Zatím jen únik od reality, touha zažít pocit živosti, ale třeba z toho bude něco víc... A čtenářka teď doufá, že romantika bude, protože to, co Hermiona prožívá, je jednou z nejtěžších životních zkušeností, a zasloužila by si něco dobrého. Moc mě těší, že se líbí, Jacomo. Děkuju moc za komentář.

Re: Kapitola 3. Od: sisi - 20.01. 2021
Věřím, že lékem na Hermioninu bolest bude láska. Ne jen tak ledajaká, ale pořádná a polibek z pravé lásky společně se zaříkáváním ve starých jazycích prolomí kletbu a uzdraví duši nejen Hermioně. Uvidíme, co navrhne super léčitel z té Tramtárie z té Ámeriky. Moc děkuji za překlad, dozajista podpořil můj sklon k vyhýbání se depresi.
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Severus sice navrhl Ameriku, ale otázka je, jestli tam Hermiona pojede. Pokud ne, nezbývá než doufat, že Severus ještě něco vymyslí. Přece jen, zkoušky se blíží, pak budou mít víc času. Kdo vi, jak se to bude vyvíjet. Díky za komentář, sisi.

Re: Kapitola 3. Od: dianiita6 - 20.01. 2021
Skvelá kapitola, no takto napínavo ju ukončiť... uff, som zvedavá ako bude Severus reagovať. Ďakujem pekne za preklad :)
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Autorka napíná, že? Aspoň se máme na co těšit... Nebo možná ne... :) Děkuji za komentář, dianiito.

Re: Kapitola 3. Od: kakostka - 20.01. 2021
Mno, já bych řekla, že když Severus vyčistil stůl a vycídil kotlíky, tak hledá impuls pro novou cestu... ale uznávám, že z Hermiona pohledu to tak nevypadá. A ještě to okouzlení, juuuuu, to je dobrý... Uvidíme, kam se to spoune, zatím jsme u dotyků a nošení v náručí. Do Ameriky bych vyrazila na konzultaci hned a pak se uvidí. Třeba by to tam Severuse inspirovalo. Lupinko, děkuju, je to dobré.
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Nad tou cestou do Ameriky jsem hodně přemýšlela. Měla jsem sto chutí Hermionu odsoudit, že to nezkusila, že už nemá co ztratit, když je na tom tak mizerně. Ale pak jsem si uvědomila, jak dlouho už je nemocná. Že už vlastně nemá sílu, chuť mít naději. Takže se ani nedivím její volbě. Uvidíme, v co to okouzlení dospěje... Děkuji za komentář, kakostko.
Re: Kapitola 3. Od: kakostka - 21.01. 2021
Ale jo, chápu ji, člověk toho má najednou dost, že? A vláčet se do Ameriky v jejím stavu, s nejistou vyhlídkou... nedivím,se ji, že váhá. Stačí, že bude zase čelit Ach, Harrymu a Ach Ronovi...

Re: Kapitola 3. Od: Folwarczna - 20.01. 2021
Dobrá, před spaním si budu představovat možná pokračování ????
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Proč ne? :-D Možná nebudeš jediná.

Re: Kapitola 3. Od: Baru - 20.01. 2021
Je to skvělá povídka. He mi možná v této době bližší, protože není až tak sluníčková. Moc dekuju za překlad, cením si toho.
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Jsem moc ráda, že se líbí. Je to těžký příběh, ale tak pravdivý. Moc děkuji za komentář, Baru.

Re: Kapitola 3. Od: margareta - 20.01. 2021
Tohle je fascinující, nádherná povídka, kterou, třebaže láme srdce, nelze než hladově hltat! Neznám originál; ale ať už je jakkoliv dobrý, pro nás z něj ten tak silně pravdivý, tak drásavě živoucí příběh udělal až Tvůj exkluzivní překlad, Lupino!! A nejspíš tady nejsem sama, komu se při jeho čtení vždycky rozklepe brada. Díky!
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Opravdu jsem ráda, že se nám podařilo příběh přeložit tak, aby dojmy zůstaly stejné. Příběh vyvolává mrazení. I když to téma bylo těžké, nemohla jsem přestat číst. A pak překládat. Děkuji moc za komentář, margareto. Jsem moc ráda, že se líbí.

Re: Kapitola 3. Od: Yuki - 20.01. 2021
Je to zvláštní, přestože jsem zdravá (ve světové covid-situaci něco nevídaného) , prožívala jsem každou Hermioninu chvilku slabosti jako svou vlastní (možná to bude tím, že jsem se stejným stylem přivedla k depresi na začátku týdne a pak s tím musela přestat...). Její zalíbení v Severusovi by nemuselo být pouze platonické, kdyby na tom byl stejně, což snad je. Uvidíme, jak bude reagovat příště. Moc děkuju za překlad, skvostný! :)
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Moc mě zaujalo, jak autorka popsala vznik Hermionina zájmu. Od pohledů na ruce, až k myšlenkám na sex. Uvidíme, co z toho vznikne. Hermiona ví, že ve své situaci nemůže od nikoho žádat vztah, ale srdci se nedá poručit... Díky za komentář. Jsem moc ráda, že se líbilo, Yuki.
Re: Kapitola 3. Od: kakostka - 20.01. 2021
Chápu Hermionono okouzlení Severusovými prsty... osobně jsem zažila něco podobného a doteď si pamatuju, jaký to byl pocit, dívat se na dlouhé prsty muže, se kterým jsem pak 3 roky žila.

Re: Kapitola 3. Od: lenus - 20.01. 2021
Waaau super kapitola! Veľmi dobre napísané a o preklade ani nehovorím, zo dvakrát mi prebehli zimomriavky a som zvedavá ako zareaguje severus. Z náznakov sa zdalo, že tiež si začal všímať viac, ako len pokusneho králika... diky :)
Re: Kapitola 3. Od: Lupina - 20.01. 2021
Je to napětí, jak Severus zareaguje, že? No, je komplikovaným mužem, tak uvidíme, stát se může cokoliv... Díky za komentář, lenus.

Prehľad článkov k tejto téme:

SenLinYu: ( Lupina )16.03. 2021Kapitola 10.
SenLinYu: ( Lupina )03.03. 2021Kapitola 9.
SenLinYu: ( Lupina )24.02. 2021Kapitola 8.
SenLinYu: ( Lupina )17.02. 2021Kapitola 7.
SenLinYu: ( Lupina )10.02. 2021Kapitola 6.
SenLinYu: ( Lupina )03.02. 2021Kapitola 5.
SenLinYu: ( Lupina )26.01. 2021Kapitola 4.
SenLinYu: ( Lupina )20.01. 2021Kapitola 3.
SenLinYu: ( Lupina )13.01. 2021Kapitola 2.
SenLinYu: ( Lupina )09.01. 2021Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )24.12. 2020Úvod