Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Chlapec, který mockrát zemřel

Dějství 2 - obraz 1

Chlapec, který mockrát zemřel
Vložené: Jacomo - 30.01. 2016 Téma: Chlapec, který mockrát zemřel
Jacomo nám napísal:

Chlapec, který mockrát zemřel

Autor: starcrossedgirl

Z anglického originálu The Boy Who Died a Lot

přeložila Jacomo s laskavou a obětavou pomocí Calwen

Banner: arabeska

Ilustrace: acid3

Věnováno Patoložce za to, že pro nás tento příběh objevila

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dějství 2 – obraz 1


Říct, že Severuse naštvalo, když Potter ani nezvládl dorazit na zahájení školního roku, by bylo slabé slovo.

"Ach, to je strašné," šeptal Kratiknot a lomil přitom rukama.

Severus neodpověděl. Příliš se zlobil, než aby mohl mluvit. Ve skutečnosti byl v momentě, kdy na tu scénu narazil, tak skrz na skrz rozzuřený, že bezmyšlenkovitě vyslal svého Patrona do Velké síně, ačkoliv volat o pomoc bylo zbytečné a kontraproduktivní.

Natolik ho to rozzlobilo.

"Já tomu nerozumím," ozvala se Minerva naprosto dutým hlasem. "Co je to proboha mohlo posednout?"

Před nimi stál modrý Ford Anglia rodiny Weasleyových, jehož střecha byla úplně propadlá. Ne, ani ne tak propadlá, jako spíš rozdrcená vahou pokrouceného kovu. Severusovi to připomnělo starý sběrný dvůr, který stával poblíž továrny v jeho rodném městě. Tam také drtili celá auta. Pravděpodobně by Vrbu mlátičku zbožňovali – rozhodně se o ní dalo říct, že je efektivní. Severus už si několika vybranými kouzly potvrdil, že pasažéři auta nedýchají. Jako kdyby rudý pramínek pomalu vytékající ze zničených dveří nemluvil sám za sebe.

Nádvoří za jejich zády se rychle plnilo lidmi; nějaký ženský hlas začal hystericky ječet. Zřejmě Grangerová.

Severus se zhluboka nadechl. Během pozorování, jak se Vrba mlátička nevinně pohupuje ve větru, zvažoval, že se vzdá prvotního plánu, který ho napadl. Jistě, zmrazení stromu v pravou chvíli se mohlo zdát jako vhodné řešení, ale bylo to příliš riskantní. Mohl by být spatřen Potterem nebo Weasleym, nemluvě o poskytnutí informace, která by jim usnadnila další eskapády. Navíc ti dva nevychovanci oprávněně zasloužili pořádně vyděsit – ale nikoliv pohlédnout do tváře smrti.

Místo toho začal na auto sesílat kouzla.

"Co to děláte?" zeptala se Minerva.

"Testuji teorii."

"Na to teď není vhodný čas!"

"Ššt," zasyčel Severus. "Ach ano, přesně, jak jsem si myslel – očarované k létání, ale jinak nic moc dalšího. Weasleyovým vždycky chyběla představivost."

A s touto informací, kterou potřeboval, se otočil a vykročil zpět do hradu.

"Severusi Snape!" zavolala na něj Minerva. "Kam si myslíte, že jdete?"

"Pro něco, co jsem zapomněl ve svých komnatách," odpověděl Severus přes rameno. "Zjistil jsem, že to docela potřebuju, když vidím, že jsem ve skutečnosti ještě neskončil."

Dav se před ním rozestoupil, ve tvářích směs zmatku a čiré hrůzy.

Jaká škoda, že si nikdo ze studentů nebude nic z toho pamatovat. Ty divy, co by to provedlo s jeho reputací...

* * *

Noc strávil sestavováním kouzla, upravoval ho, dokud nevyladil poslední chybičku. Kreativita koneckonců představovala jen jednu část – skutečné mistrovství vždy spočívalo v provedení, ve věnování pozornosti detailům.

Když se vynořil ze sklepení, obloha dostávala růžovo oranžové odstíny svítání. Prošel přes opuštěné pozemky hradu k dostatečně odlehlému místu a po několika otáčkách přesýpacích hodin a přemístění se všechno kolem něj znovu ponořilo do tmy.

Auto našel v garáži, obklopené rozbitými toustovači a dalšími nepatřičnými mudlovinkami.

"Teď tě, milé autíčko," zamumlal a přejel prsty po kapotě, "čeká něco mimořádného. Víš, on ti možná dal schopnost létat – ale já ti dám pud sebezáchovy."

Který přirozeně vyžaduje nejprve sebeuvědomění. Propůjčit neživému předmětu trvalé cítění představovalo choulostivé snažení a Severus při sledování pramínků světla, které přiměl vsáknout se do karosérie vozu, musel připustit, že v tomto případě překonal dokonce i sám sebe.

Přesto ještě provedl několik diagnostických kouzel. Jen pro ujištění, že se změny trvale uchytily.

"Teď mě nezklam," řekl a na odchodu poplácal reflektor. "Spoléhám na tebe."

Auto neodpovědělo. Ale to bylo v pořádku, protože kouzlo zkonstruoval tak, aby vnímání přicházelo postupně; jakýkoliv drastický skok v podvědomí by ho pouze popletl a pravděpodobně by vedl k nevypočitatelnému chování, které by v kombinaci se dvěma nevypočitatelnými puberťáky mohlo skončit jedině katastrofou.

Nyní musel jen čekat.

* * *

Auto nakonec zafungovalo skvěle – byť s alarmujícím zpožděním. Severus ze svého úkrytu několik dlouhých mučivých vteřin sledoval, jak sebou házelo sem a tam, protože se ze všeho nejvíc obával, že kouzlo bylo příliš jemné, takže vyšlo naprázdno a bude muset tou smyčkou projít znovu. Pak motor znovu naskočil a Severusovi začalo znovu bít srdce; když auto hbitě vyplivlo ty dva pitomce ven, téměř zaklel úlevou. Nadšení mělo krátký život, přetavilo se přímo do vroucího vzteku, který ho svíral v kleštích od chvíle, kdy objevil havarované auto. Že byl nucen tohle všechno dělat – strávit hodiny dřiny nad ďábelsky složitým kouskem magie, skoro každý den se skrývat jako nějaký kriminálník, prožívat tohle infarktové mučení -

Nepřijatelné.

Pro tenhle problém existovalo jednoduché řešení. Během čekání, až se setmí, to všechno promyslel: Potter musí být vyloučen. Kdyby nebyl v Bradavicích, ale zpátky v náruči svých zbožňujících příbuzných, rozhodně by se nemohl dostávat do potíží. Strávil v Kvikálkově jedenáct let bez jediné zprávy o ohrožení své osoby; za jediný rok a den v Bradavicích už posbíral víc skorosmrtí než všichni studenti dohromady. Důkazy mluvily jednoznačně – kdyby nebyl Potter v Bradavicích, nemohl by nacházet nové nápadité způsoby, jak se zabít.

A všechny Severusovy bolesti hlavy by okamžitě zmizely.

Vyzbrojený zaručenou jistotou, že incident s létajícím autem mu konečně poskytl dostatečnou páku k dosažení této nirvány, vydal se najít Snapea a vystrnadit ho z jejich komnat, kde právě pobýval.

Pak se vrhl na Pottera a Weasleyho.

Neinformovaný pozorovatel by možná mohl považovat jeho nadšení z pohledu na jejich zhroucené obličeje za kruté, nicméně bylo zcela jistě více než opodstatněné.

* * *

Brumbál odmítl Pottera vyloučit a Severus se cítil, jako kdyby zrušili Vánoce.

Ne, špatně. Severus neměl Vánoce rád. Cítil se jako...

...jako skoro každý den roku.

Nenáviděl svůj život.

* * *

Ani ne po dvou týdnech se to stalo znovu. Byl na cestě na ošetřovnu, aby tam dodal nějaké lektvary, když tu po zahýbání za roh do něj vrazila malá kudrnatá postava.

"Ach, pane!" spustila Grangerová a Severusovi při pohledu do jejích obrovských, slzami přetékajících očí ztuhla krev v žilách. "Musíte rychle se mnou! Stalo se něco st-strašného-"

Severus vyrazil ještě dřív, než domluvila. O dvě chodby níž pozdní odpolední slunce zalévalo přes okno ne zrovna malebnou scénu malebnou zlatou září. Potter ležel na podlaze a z úst mu vytékala karmínová pěna. Vedle něj stojící Weasley byl bílý jako stěna a prsty, kterými svíral hůlku, se mu třásly.

Mistr lektvarů poklekl a přitiskl dva prsty k Potterovu krku, jen aby si potvrdil to, co už mu řekly nepřítomné skelné oči: žádný puls.

"Co se stalo?"

"Za-za-zabil jsem Harryho."

"Ano, Weasley, to je zcela evidentní," řekl Severus. "Ale jak? A promerlina, odložte už tu svou zatracenou hůlku!"

"Já jsem za-za-zavraždil svého n-n-nejlepšího kamaráda," koktal Weasley stejně monotónním hlasem. Jistě, ve skutečnosti z něj žádná odpověď nevypadla – ale aspoň ten hlupák splnil jasný příkaz a jeho paže bezvládně klesla dolů.

Severus zpražil pohledem Grangerovou: "Nuže?"

"My jsme... procvičovali kouzla, roztahovací kouzla – já jsem provedla svoje, a pak to zkoušel Ron a jeho hůlka zasáhla Harryho a on se prostě... zhroutil. Ale pane, přece nemůže být doopravdy mrtvý! Musí existovat něco, co můžete udělat!"

Severus seslal na Potterovo tělo skenovací kouzlo. "Gratuluji, pane Weasley," pronesl. "Úspěšně se vám povedlo nechat vybouchnout Potterovy plíce."

Weasley zakňučel. Grangerová si přitiskla ruku na pusu a zadusila vzlyk, který se jí hrnul přes rty.

Severus vstal. Vrhl na Pottera poslední pohled, poté se otočil na patě a zamířil pryč.

"Kam jdete?" volala za ním Grangerová. "Pane? Pane!"

Ale do prdele. "Pryč," odtušil Severus a pokračoval v cestě.

Jenže Grangerová, neodbytná jako vždycky, už ho dohnala. "Já tomu nerozumím. Máte nám po-pomáhat! Co máme dělat s tím - s tím-" Slova přerušily nové vzlyky a dívka se začala třást.

Severus se k ní otočil, zcela znechucený jejím uslzeným obličejem. Ať je zatracen do všech pekel, jestli promrhá svůj drahocenný čas na hraní si na psychologického poradce, když si to ani jeden z nich nebude pamatovat. "Je mi naprosto u prdele, co s tím tělem uděláte," vyplivl. "Odneste ho na ošetřovnu. Zasypte ho květinami. Spáchejte sodomii, mně je to naprosto fuk."

Ano, když Grangerová vyjekla zděšením, zatímco on kráčel pryč, pocítil bodnutí viny, ale odsunul ho stranou. Těžko mohl za to, že ta předčasně vyspělá coura znala význam takových slov, o kterých by neměl mít žádný druhák správně ani ponětí.

* * *

"Ty jsi totálně zešílel?" prskal Snape, když ho Severus odchytil na chodbě sklepení a následně ho nasměroval do stinného výklenku. "Mohl jsem tě zabít!"

Severus demonstrativně odstrčil Snapeovu paži svírající hůlku z místa, kde ji do něj zabodl, směrem ke zdi. "Byla to nejlepší možnost, kde tě přepadnout."

Snape ho zpražil temným pohledem. "Ty si tak užíváš vrhání se na nic netušící osoby, že dokonce kašleš i na to, že způsobíš trauma sám sobě."

"A ty," odtušil Severus, "chováš tajnou fantazii o tom, že budeš odtažen maskovanými muži do špatně osvětlené uličky. Tak přestaň předstírat."

Snape na něj vytřeštil oči. "Tedy, někdy nemůžu uvěřit... ani sám sobě."

Severus si povzdechl, hlavou se mu mihla ta část s výpadem proti Grangerové. "Ani já," připustil, ale pak zavrtěl hlavou. "Na tohle nemám čas. Ani se nehni," mávl hůlkou ve vzduchu, "a hoď na sebe zastírací kouzlo nebo něco takového. Já musím jít."

Do chodby v patře dorazil právě včas.

"Odebírám Nebelvíru třicet bodů!"

Weasley sklonil hůlku s výrazem zmateného rozhořčení a Severus v duchu vydechl úlevou.

"Ale to není fér!" spustil Potter a probodl ho pohledem. "Za co? Nic jsme neudělali! "

"Za praktikování magie na veřejné chodbě."

"V bradavickém školním řádu nic takového není," prohlásila se zamračením Grangerová. "Vím to, protože jsem ho četla-"

"Teď už je," přerušil ji Severus. "A ve skutečnosti," přistoupil blíž, aby se nad všemi tyčil, především nad Weasleym, "se chystám ho rozšířit: pro vás, pane Weasley, platí naprostý zákaz kouzlení mimo dohled učitelů. Dokud nebudete mít novou hůlku. Ta současná je postrach."

Náhle začali ve vzrůstající kakofonii zvuků mluvit všichni najednou, ale hlavní téma zůstalo i nadále jasné.

"Ticho!" vyštěkl Severus. "Vy snad chcete zpochybňovat moji autoritu?"

Odpovědí mu byly tři tiché, vzpurné pohledy; ten Potterovo z nich byl nejrozzlobenější. Nevděčný spratek.

"Myslím, že ne. V tom případě všichni tři zmizte - a vy, pane Weasley, si pamatujte, jestli vás uvidím používat tu hůlku mimo vyučování, zabavím vám ji."

Pochopitelně šlo o planou výhružku. Jistě, Severus měl sice dost důvodů zabavit Weasleymu jeho zbraň, ale neměl už dostatek důkazů, aby to mohl opravdu udělat; ani učitelé nemohli zkonfiskovat klíčový kouzelnický nástroj bez souhlasu zbytku školy. Nemluvě o rodině.

Když sledoval, jak pospíchají pryč, sílily v něm obavy, že nejspíš šlo jen o dočasné řešení přetrvávajícího problému. Ale člověk může doufat.

* * *

"Tak dobrá," řekla Minerva a shrnula papíry, které měla před sebou, do úhledné hromádky. "Věřím, že jsme probrali celou naši agendu, takže oficiálně prohlašuji tuto poradu za uko- ano, Severusi?"

Překvapení v jejím hlase se odráželo na všech okolních tvářích a to z dobrého důvodu. Severus už před dlouhou dobou omezil svoji účast na poradách na zběžné poznámky a uštěpačná odfrknutí; podle jeho zkušeností nešlo o nic jiného než o nesmyslnou přehlídku marnosti.

Ale pohár přetekl, takže byl tady, odkašlal si a zvedl ruce před sebe v rázném pokusu zjednat si pozornost a klid.

"Chtěl bych profesorskému sboru navrhnout, aby spojil síly a pořídil Ronaldu Weasleymu novou hůlku."

V následném mlčení by upadnutí pověstného špendlíku působilo jako lavina.

"To je... od vás pozoruhodně laskavé," poznamenala Minerva.

"Laskavost s tím nemá nic společného. Weasleyho hůlka jednoznačně představuje akutní ohrožení bezpečnosti všech osob na hradě-"

"Jistě přeháníte."

"- nebo minimálně každého jedince, který je natolik hloupý, že se k tomu klukovi přiblíží na kratší vzdálenosti než dva metry. Něco se s tím musí udělat a to rázně."

"Promiňte," ozvala se Septima Vektorová, "ale co stalo s hůlkou toho chlapce? Toto zní poněkud znepokojivě, a přesto já jakožto ten, kdo učí volitelné předměty, o tom slyším poprvé. A vsadila bych se, že nejsem jediná."

Na straně stolu, kde seděla, se rozvinul souhlasný šepot.

Minerva si povzdechla: "Situace není až tak katastrofální, jak ji líčí Severus. Pan Weasley si bohužel zlomil hůlku při nehodě-"

"Chtěla jste říct při donebevolající ukázce nerespektování pravidel," skočil jí do řeči Severus.

"- při nehodě s Vrbou mlátičkou těsně před začátkem školního roku. Je pravda, že jeho hůlka díky tomu nefunguje správně, ale nemyslím si, že by představovala ohrožení pro něco jiného než pro známky pana Weasleyho."

"Pak jste blázen," prohlásil Severus, ignoruje při tom způsob, jakým Minerva stiskla rty do úzké linky, a místo toho střelil ostrým pohledem Kratiknotovým směrem. "Neztratil nedávno Weasley při jedné z vašich hodin kontrolu nad svou hůlkou, která na vás následkem toho zaútočila a způsobila vám zranění?"1)

"No, ano," začal Kratiknot pomalu, "ale -"

"Tak vidíte," řekl Severus, opřel se o židli a založil si ruce na hrudi. "Už máme první oběť."

"To byla jen malá patálie," protestoval Kratiknot. "Nic, nad čím by stálo za to se rozčilovat. Protože," zachechtal se, "ve srovnání s jinými příběhy, které bych za ty roky mohl vyprávět, tohle člověk stěží zaregistruje. Takových nehod se při vyučování magie přihodí, ať už s poškozenými hůlkami nebo bez nich. Je to součástí rizika práce s dětmi, ne?"

Nejméně tři lidé přikývli. Severusovi se chtělo křičet.

"Naprosto souhlasím," kývla Minerva. "A teď, Severusi, pokud nemůžete uvést konkrétní případ, kdy se ocitl v ohrožení život studenta..."

"To je jen otázkou času!"

"Pak to tedy budu brát jako ne?"

Pětkrát, pomyslel si Severus na pokraji hysterie, sakra, Weasley zabil Pottera už pětkrát a jen Merlin ví, kolikrát se to ještě stane. Nechal vybuchnout Potterovy plíce a omylem ho proměnil v kámen; poté mu – ve zcela jiné situaci – opět nechal vybuchnout plíce. Severus stále nepřišel na to, jak pro všechno na světě dokázal zvětšit Paní Norrisovou na desetinásobek její velikosti, ale nicméně Pottera celého spolkla. A pokud jde o tu poslední kapku, kterou číše přetekla – na tu nechtěl Severus ani pomyslet. Protože to bylo prostě... nepříjemně špinavé.

A přesto nemohl ani jedno z toho zmínit. "Pokud odmítnete naslouchat hlasu rozumu, tak do p-" Tak tak dokázal spolknout zaklení a místo toho zaťal zuby. Poté dodal: "Určitě zvážíte můj návrh s ohledem na dopad, jaký bude mít na Weasleyho vzdělávání."

"Vroucně bych si to přála," řekla Minerva, "ale pro každý výdaj, který škola vynaloží na studenta, směrnice zcela jasně stanoví, že přínos škole musí značnou měrou převážit zdání protekcionismu. Já pro tentokrát nepovažuji toto kritérium za naplněné a předpokládám, že rodiče ostatních studentů by to nejspíš viděli stejně. Bylo by to téměř nevhodné."

Severus přimhouřil oči. "A Potterovo koště bylo pro Bradavice kvalifikováno jako věc zásadního významu, ano?"

Na vzdáleném konci stolu obrátila Sinistrová oči v sloup. Minervina tvář mezitím krvavě zrudla, jako vždycky, když Severus poukázal na její naprosté pokrytectví.

"Koště pana Pottera nebylo zakoupeno ze školních fondů," prohlásila Minerva. "Ale pokud jste tomu tak nakloněn, máte samozřejmě vy sám k nákupu nové hůlky pro pana Weasleyho volnou ruku, ačkoliv se obávám, že Artur a Molly to pravděpodobně nepřijmou."

Jako kdyby to Severus už nezkusil. Anonymní dar, který poslal do Doupěte, se mu vrátil okamžitě zpět s dopisem uvádějícím, že ´Ronald se do téhle šlamastyky dostal sám a my jsme mu jasně řekli, že musí nést následky a nespoléhat se, že ho z toho dostane nějaký milodar´. Jeho taktéž anonymní dopis Ollivanderovi byl odmrštěný obdobně; muž odmítl poslat hůlku bez toho, aby ´se nejprve s tím kouzelníkem setkal, protože by možná trucovala, když by nebyla jeho první volbou´. Popadnout Weasleyho za límec a osobně ho dotáhnout na Příčnou ulici bylo mimo Severusovy možnosti, a jak by to sakra asi vypadalo?

"Mohli bychom už dojít k nějakému závěru?" nadhodila Sinitrová.

"Jistě," řekla Minerva. "Všichni, kteří jsou pro -"

Přerušilo ji bouchnutí dveří od sborovny, které svým otevřením odhalily působivé zavíření zelenkavého2) saténu.

"Ach, drazí," spustil Lockhart. "Vypadá to, že jdu pozdě na večírek – nebo spíš jste tu vy všichni moc brzy! Ale nebojte se, odpustím vám, že jste začali beze mě. Jak musíte být plni nadšení do práce, vždyť ještě nejsou čtyři -"

"Porada začala ve tři," podotkla Sinistrová a poťukala brkem o okraj stolu.

"Moc mě to mrzí," prohlásila Minerva s tak vážnou tváří, že kdyby Severus právě nebyl zaneprázdněný jejím nenáviděním, musel by ji za to v tuhle chvíli obdivovat, "musela jsem vám omylem udat nesprávný čas."

Lockhart se zasmál. "Nevadí, nevadí. Koneckonců nemůže mít každý tak dokonalou paměť, jako mám já." Zaplul do křesla. "Ostatně nedošlo k žádné škodě, jsem tady teď – a právě včas na to hlavní! Hlasovali jste samozřejmě na téma..."

"Hůlka Ronalda Weasleyho," doplnila Minerva.

"Weasleyho hůlka. Přirozeně!" Pauza. "Ale proč byste něco takového dělali?"

Severus zabořil obličej do dlaní. "Je zlomená," pronesl. "Všechny nás zničí."

"Musím opravit eseje," ozvala se Sinistrová.

"Všichni, kteří jsou pro zakoupení nové hůlky pro Ronalda Weasleyho s odůvodněním, že jeho současná znamená ohrožení studentů, ať prosím zvednou ruku," řekla Minerva. "A ti, co jsou proti? Výborně, tak to jsou dva pro, pět proti a dva se zdrželi hlasování. Návrh je zamítnut."

"Nemějte obavy, drahý Severusi," nadhodil Lockhart. "Zdržel jsem se hlasování jen proto, že – když už je o tom řeč – znám pár věcí o výrobě hůlek. Osobně tu hůlku opravím a brzičko bude zas jako nová! Dokonce ještě lepší!"

Severus zděšeně vzhlédl: "U Merlina, ne! Prosím, ne. Naléhavě vás žádám."

"No, no," poklepala mu na rameno Prýtová, která seděla vedle něj. "Vypadáš dnes trochu nervózně, chlapče. Co takhle vývar z baldriánu na uklidnění nervů?"

"Skvělý nápad!" vykřikl Lockhart. "Náhodou jsem vyrobil vynikající uklidňující odvar, založený na baldriánu, ale s několika mimořádnými příchutěmi pro zdokonalení -"

"Vím, jak uvařit uklidňující odvar!" zvedl se Severus tak prudce ze židle, až se zakymácela. "Jsem mistr lektvarů!"

A prchl z místnosti dřív, než stihne nazvat všechny své kolegy neschopnými hlupáky.


* * * Konec obrazu 1 * * *

 

Poznámky překladatelky:

1) Pro zajímavost a potvrzení toho, jak má autorka příběh promyšlený, doplňuji, že se jedná o narážku na událost popsanou ve 2. odstavci kap. 7 (HP2 – Tajemná komnata)

2) Kdyby vás snad zajímalo, jak přesně ten satén vypadal, viz https://www.google.cz/search?q=chartreuse+satin&biw=1920&bih=934&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=l01cVcCROqr5ywO-jIFI&ved=0CCIQsAQ

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Sevik99 - 01.06. 2016
Hůlku pro Weasleyho? Vážně? To musel mít tedy skutečně krizi.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 02.06. 2016
Ty ses začetla? To mám radost... :-)

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: holloway - 20.04. 2016
Úplně si dokážu představit ten pocit frustrace co musí Severus pociťovat, když se snaží ostatní na poradě přesvědčit a přitom jim vlastně nic nemůže říct. Harry má díky Ronovi pořádně náročný rok, předpokládám, že bazilišek proti tomu pak bude hračka. Je pravda, že už při čtení knihy jsem si říkala, jak je to od všech nezodpovědné mu tu rozbitu hůlku nechat. Severus už objevil výhodu toho, že si po splynutí časových rovin nikdo (kromě něj) nebude pamatovat co se stalo - to jak odpálkoval Hermionu bylo dokonalé. Doufám, že si to bude užívat i nadále. A jako třešnička na dortu se nám tu vyskytl i Lockhart :-) Super povídka, Jacomo a skvělý překlad.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Dočítám komentáře se zpožděním, takže tě tu dodatečně vítám mezi nadšenci. Doufám, že si budeš ten příběh užívat i nadále, je to plné skutečných perliček a třešniček :-)) Autorka suprově vyhmátla slabá místa kánonu, to je přesně to, co miluju. Veliké díky, holloway.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Elza - 19.03. 2016
Líbí se mi, jak už je Severus zvyklý potkávat sám sebe. *:-)
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Je to tvor přizpůsobivý :-)

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Iveta - 04.03. 2016
Proboha, z toho neustaleho vraceni se casem uz musi mit Severus trvalou migrenu, ne? A Minerva se tak postavi proti nemu, chudak.... Ovsem konfrontace Severuse a Snapea jsou uzasne :-D Mimochodem, co ta spatne osvetlena ulicka? Diky za preklad :-)
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Vydrž, bude hůř. Ano, ano, ano, špatně osvětlená ulička! Konečně si toho někdo všiml! Tady se nám pan Neproniknutelný pěkně odkopal, že? :-D

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Zuzana - 06.02. 2016
Úbohý Severus, to čo musí prežívať je príšerne frustrujúce, výborne som sa na jeho nešťastí bavila. Veľmi pekne ďakujem za preklad.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 08.02. 2016
Nemá tu chudák jednoduché. On trpí a my se bavíme. A bude hůř. Díky, Zuzano!

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: zuzule - 04.02. 2016
Panejo, klobouk dolu, autorka to ma chytre promyslene. Kdyby tak vsichni vedeli to, co Severus, tak by nevahali... Dekuju!
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 04.02. 2016
Přesně tak, on chudák jediný ví, co se tu děje... I já děkuji, zuzule!

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: mami - 02.02. 2016
Severus mi pripadá akoby sa naháňal za vlastným chvostom. Albus to naňho hodil... Minerva má prekvapila, že Ronovi nechce pomôcť a nerozumiem tomu, že si neuvedomujú, že týmto trestajú zvyšok školy, lebo Ron si to ani neuvedomuje...
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 02.02. 2016
Když oni jsou všichni v hluboké nevědomosti! Vezmi si, že v kánonu nám celý problém s Ronovou hůlkou taky připadal jen jako velká legrace a vůbec nám nedocházelo, že by to mohlo mít katastrofické následky. Slimáci, výbuchy apod. byly prostě jen nehody. Ale odražení paměťového kouzla, které odnesl Lockhart, už byl dost velký průšvih. Díky za komentář.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: sisi - 01.02. 2016
Ronald je v loji, zaslouží si opravdový soucit, když se stále pokouší dosáhnout jakékoliv nehody, kterou by skryl Harryho zmizení, popravu, odstranění. Není-liž on náhodou pod vlivem imperia, čili jiného ovládacího kouzla, pro něž by toliko trhal přátelství? Ještě že Severus i Snape fungují na plný pln a zachraňují chlapce z louže. Pěkné slovíčko mudlovinka - to dnes boduje. Moc děkuji za překlad. Těším se na příští dějství. Bude bazilišek?
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 02.02. 2016
Och, zajímavý to náhled na zdejší události. Ještěže máme rytíře v černém :-) Ani nevím, jak mě ta mudlovinka napadla, ale jsem ráda, že se líbí. Bazilišek se hradem (a příběhem) samozřejmě mihne, ale předtím nás ještě čekají jiné potvory... Díky, sisi.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: maria - 01.02. 2016
dakujem
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 02.02. 2016
Ja tiež :-)

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: ladyF - 31.01. 2016
Odpusť,Sovičko, ale nemohu zde vypsat nejlepší momenty kapitoly. Musela bych ji vypsat celou celičkou. Právě jsem se do této povídky asi zamilovala. Chudáček Severus, taková beznaděj! Ha, a víš co? Právě jsem si vzpomněla, že v této kapitole přece jen mám své personal best: "A ty," odtušil Severus, "chováš tajnou fantazii o tom, že budeš odtažen maskovanými muži do špatně osvětlené uličky. Tak přestaň předstírat." Už větřím ten slash! :-D
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Jistě! Vidíš, to mi ani nedošlo, že na Severuse praskne už takhle brzy, že je gay. Jo, slash bude, myslím, že si ho užiješ, ale povídka je podle mě zároveň lahůdkou i pro neslashaře, takže je to úžasné spojení pro všechny ;-) Moc mě těší, že se bavíš, a věřím, že ten pravý mejdan ještě teprve přijde.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: kattyV - 01.02. 2016
No, já si taky všimla. Narážky byla poměrně jednoznačná. Já sice slash nijak zvlášť nemusím, ale jsou výjimky. Tahle povídka, jak se zdá, k nim bude patřit. Musím říct, že u téhle hlášky mě spíše pobavila situace, ve které Snapeovi jeho vlastní já omlátí o hlavu věci, o kterých fakt nikdo neví.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: grepik03 - 31.01. 2016
Sovicko, děkuji převelice za další úžasnou kapitolu ♡ Takže Ron zvládl zabít Harryho šestkrát, když počítáme i jízdu a přistání s autem. Neuveritelne. ...vazne šestkrát? Neskutečně jsem se bavila, Severusovo prohlášení "je mi naprosto u prdele co s tim tělem uděláte. Odneste ho na ošetřovnu. Zasypejte ho květinami. Spachejte sodomii. " , mi způsobilo křeče od smíchu :)))) Presne tohle jsem potřebovala, v patek večer mi vybrali auto, mimo jine ukradli i firemní notas. Sobotu jsem trávila na policii. Na to, že je začátek roku a tohle už je druha hnusna věc, co se mi stala. ...začínám byt na povídkách zavisla. ...a tvůj překlad teto povidky je vazne dokonalý. Ještě jednou díky za vylepšení nálady a samozrejme se trepu nedockavosti na příští sobotu :)
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Jé, to tě moc lituju. Zažila jsem totéž před rokem a je to na bednu. Mně ukradli z auta doklady, peníze, brýle a pouzdro s flashkama. Největší problém bylo to poslední - všechno ostatní jde udělat nové, ale materiály do školy, fotky a rozpracované povídky nic nenahradí. Nemluvě o tom času stráveném s policí a úřady. Jinak radím, nepočítej to, počet Harryho smrtí bude statisticky poměrně vysoké číslo. Ano, Severus tu zaperlil. Trochu jsem řešila, jestli ponechat v originálu uváděné vulgarismy, ale nakonec jsem si řekla proč ne - Severus přece ví, že si to nebudou pamatovat, tak proč by si hlídal slovník? :-) Jsem moc ráda, že ti můžu svým překladem aspoň trochu pomáhat překonat problematické a náročné období. Je mi ctí být součástí takové "léčebné kůry" :-) Díky, grepik03, a drž se.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: marci - 31.01. 2016
Vlastně se nedivím, že těch náhodných úmrtí nebylo víc. Myslím v kánonu. A ač nepřítomný, leze mi na nervy Brumbál. Takhle v tom Severuse nechat, aby on sám měl klidné spaní. Jo, opravdu doufám, že mu to Severus či Snape v povídce ještě dají sežrat. případně oba :D Díky, jacomo, moc hezké čtení. Těším se na příští víkend :)
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
A víš, že se taky divím? Těch možností a příležitostí! Ještěže má Harry to svoje zatracený štěstí ;-) Brumbál je z vlastní vůle držen v nevědomosti, dobře mu tak. A můžeš se těšit, "sežrat" to skutečně dostane. To já moc děkuji tobě, marci, za přízeň. Doufám, že ani příští týden nebudeš zklamaná.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: larkinh - 31.01. 2016
Mě je Severuse tak líto… já bych jednou nechala Pottera mrtvýho a zdrhla na Havaj, ať si to v UK řešej sami. Díky za překlad.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Ehm... Havaj by Severusovi asi nevyhovovala, on je spíš na severní pustiny... Ačkoliv, pokud pohár přeteče, nevylučovala bych vůbec nic. Díky, larkinh.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: scully - 30.01. 2016
Chudák Severus, je teprve na začátku druháku a už má za sebou tolik práce. Vůbec se nedivím,že ho tak často bolí hlava. Dostalo mě Harryho sežrání paní Norrisovou. Ta povídka je úplně geniální. Minerva taky neměla chybu. Severusovi ironické průpovídky jsou skvělé. Moc děkuju za perfektní překlad Jacomo
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Kdyby Severus tušil, kolik pochopení u nás najde, jistě by ho to potěšilo. Ale zase by se mu asi nelíbilo, kolik toho o něm víme... Není to s ním lehké. Myslím, že nás čeká ještě pár velmi nápaditých smrtí, které budou s paní Norrisovou moct soutěžit, takže prostoru pro Severusovy sarkastické poznámky bude ještě dost a dost :-) Veliké díky, scully.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Marti - 30.01. 2016
Už má ten chudák lektvarový netopýrek svatozář? Protože bych řekla, že už na ni má plnohodnotný nárok! A to je teprv druhák!!! Už teď je mi ho líto, co ho ještě čeká...
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Svatozář je zřejmě uložena v trezoru u Gringottových, neboť o ni ani nezavadíme. Ano, teprve jsme ve druháku - těch možností, které se před námi otvírají... a těch bolestí hlavy pro Severuse... ;-) Díky, Marti.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: gleti - 30.01. 2016
Chudák Severus, ani se nedivím, že ho bolí hlava a je nervózní. Na jeho místě bych dala Potterovi poškolní trest na každý večer, ať ho mám neustále na očích. A ta nechápavá Minerva, ani se nedivím, že ji nenáviděl. Ještě, že nevystavila jeho vyčerpané nervy Lockhartovu působení.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
I takové tresty přijdou, neboj se. Minerva nechápe, protože nemá dostatek informací. A už příště projeví víc pochopení, těš se. Díky, gleti.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: JSark - 30.01. 2016
Preto bolo to auto také zlomyseľné! Celý Severus! :D Mudlovinky, to je vydarené. :) Tak sa mi zdá, že je vidieť určitý vzor - malého blba nezabije Voldy pri nejakej väčšej konfrontácii, zatrepe krpcami skôr pri "drobnejších" nehodách. Napríklad že ho umláti taký malý a nevinný strom. Alebo ho odkrouhne ryšavohlavec. Mal sa radšej predsa len skamarátiť s tým Malfoyom. Bolo by to bezpečnejšie. Z tejto perspektívy sa zdá, že Lockhart mal vlastne z pekla šťastie. 8) Chudák Severus, do šiesteho ročníka ďaleko, nedivím sa, že s postupom času strácal nervy. :( Ďakujem za preklad, je to super poviedka.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Viď, jak to teď krásně zapadá do sebe :-D Vzor vidíš správně, na Harryho smrti budou skutečně stačit ty "drobné" nehody. Pobavila mě tvoje poznámka, že se měl přece jen skamarádit s Malfoyem, neboť by to bylo bezpečnější - to by byl námět na povídku! Díky moc za komentář, JSark.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: kattyV - 30.01. 2016
Uáá, už nemám co říct, všechny skvělé perly této kapitoly už ocenili předešlí komentující. Tak snad jen to, že se člověk vůbec nediví tomu, jak moc se Severus na trio vzteká. Protože pokud vrací Harryho do života víc než šest krát v jednom ročníku, tak není divu. A to jsme tady měli jen vcelku poklidný druhák. Co teprve, až se dostaneme k turnaji tří škol. Z toho mu nejspíš půjde hlava kolem hned pětkrát.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Hlavně že se ti to líbí. Ano, druhák byl zatím ještě celkem poklidný, ačkoliv ta Ronova hůlka je skutečně postrach. A pokud jde o tvoje tušení ohledně turnaje... doporučuji nedržet se tak při zdi... pětkrát je málo :-) Však uvidíš. Díky, KattyV.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Gift - 30.01. 2016
Konecne nekdo, kdo poukazal na fakt, jak nemozne pitomne se zlate trio nekdy chovalo. HP je sice knizka pro deti a clovek nemuze pocitat s tim, ze hned v prvnich dvou dilech polovina hrdinu zemre, ale... to je Severus vazne jediny, kdo ma rozum?! Ach, jak ja se dokazu pri teto povidce vzdy rozohnit. :-) Opet to bylo bezvadne, moc a moc dekuji!
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
To si piš, že nám autorka ještě připomene, jak velké pitomosti trio vyvádělo. Nerozohňuj se, bude to zábava - Harry přitom bude tak nějak umírat a Severus jakožto ten jediný se zdravým rozumem ho zachraňovat :-) Díky, Gift.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Lupina - 30.01. 2016
A já si říkala, kdo na autíčku mohl zapracovat tak, že mělo vědomí. Teď je to jasné! Severus! Musí se, chudák, pěkně ohánět, aby zvládl zvrátit všechny Harryho smrti. Jeho sarkastické průpovídky miluju, ale opravdu jsem se chechtala, když Zlatoslava prosil, aby nezasahoval. Jo, a Minerva byla s tím zahájením porady skvělá :-D Vsadím se, že za výhrou Weasleových (jestli si to dobře pamatuju) bude stát Severus, aby měl v dalším roce od Ronalda klid. Díky čarodějky, naprosto epesní čtení!
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
A jak to hned dává smysl, že? Trošku zlomyslné, sarkastické autíčko u Weasleyových? A ono to má od Severuse! Sarkasmus je téhle povídce zcela vlastní, bez něj by to byla jen půlka, čili ho rozhodně neopustíme. Minerva má své dobré chvilky, bude Severusovi ještě docela oporou, i když z jeho strany trochu váhavě přijímanou. Díky, Lupino, jsem ráda, že se pořád dobře bavíš.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: prodavacka - 30.01. 2016
Zdravím a klaním se, je to moc pěkné. Chudák udřený Severus. Je to vtiné a dobře se to čte.Vždycky čekám netrpělivě na pokračování. Děkuji Prodavačka
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Děkuju moc, Prodavačko, a jsem ráda, že se ti povídka líbí.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: denice - 30.01. 2016
Geniální kapitola! Nepatřičné mudlovinky a Severusovo doporučení, co mohou udělat s Harryho tělem po prvním incidentu s Ronovou hůlkou, to nemělo chybu. Stejně jako Minervino sdělení Lockhartovi, že porada začíná o hodinu později. Jen nepochopím, proč Severus nesouhlasil, aby Lockhart opravil Ronovu hůlku - byla by už úplně nepoužitelná a Lockhart by Ronovi jistě rád pořídil novou :-) Perla kapitoly: Těžko mohl za to, že ta předčasně vyspělá coura znala význam takových slov, o kterých by neměl mít žádný druhák správně ani ponětí. Díky.
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
Pevně věřím, že jsme všechnu geniálnost ještě nevyčerpali ;-) Překládat Severusův sarkasmu je zážitek za všechny prachy, náramně si to užívám. A souhlasím, že Lockhartův potenciál nebyl zcela využit. No, co už naděláme, ono se mu/jim/nám to vrátí. Děkuji, denice - nejen za vypíchnutí perly :-)

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: samba - 30.01. 2016
Chudák Severus, taková marnost a ty nervy a určitě bolest hlavy : ) To ho čeká ještě moc práce. Děkuji
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
To si piš, že bude mít fůru práce. A ten svět je tááák nevděčný :-) Díky, sambo.

Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: martian - 30.01. 2016
Chudák Severus, vážně je v té partě jediný, kdo si ohledně devastujících účinků Ronovy hůlky dokázal zachovat zdravý rozum? (Pravda, pravda, pro hlasovali celkem dva, takže ještě někdo. Víme kdo? Nebo jsem jenom četla nepozorně?)
Re: Dějství 2 - obraz 1 Od: Jacomo - 31.01. 2016
On je Severus jediný, kdo má kompletní informace. Kdyby ostatní věděli to, co on, hrůzou nevystrčí nos zpod peřiny :-) Kdo byl ten druhý, nevíme, možná nějaká další soucitná duše - Pomfreyová například? Díky, Martian.

Prehľad článkov k tejto téme:

starcrossedgirl: ( Jacomo )10.09. 2016PDF verze
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.07. 2016Coda
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.07. 2016Dějství 7 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )18.06. 2016Dějství 7 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )11.06. 2016Dějství 7 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )04.06. 2016Dějství 6 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )28.05. 2016Dějství 6 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )21.05. 2016Dějství 5 - obraz 5
starcrossedgirl: ( Jacomo )14.05. 2016Dějství 5 - obraz 4
starcrossedgirl: ( Jacomo )07.05. 2016Dějství 5 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.04. 2016Dějství 5 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.04. 2016Dějství 5 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )16.04. 2016Dějství 4 - obraz 4
starcrossedgirl: ( Jacomo )09.04. 2016Dějství 4 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )02.04. 2016Dějství 4 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )12.03. 2016Dějství 4 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )05.03. 2016Dějství 3 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )27.02. 2016Dějství 3 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )20.02. 2016Dějství 3 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )13.02. 2016Dějství 2 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )06.02. 2016Dějství 2 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.01. 2016Dějství 2 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.01. 2016Dějství 1 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )16.01. 2016Dějství 1 - obraz 1
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )10.01. 2016The Boy Who Died a Lot - úvod