Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Třiadvacátá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 23.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

23. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 73: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – zima, 1997

 

 



autor: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

 

Text před grafickou úpravou:

Kapitola 73: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – zima, 1997 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Zima, 1997
Jméno: Severus Snape
Předmět: Obrana proti černé magii
Doplňkové povinnosti: Ředitel Zmijozelu, vařitel lektvarů pro ošetřovnu, sklízitel ingrediencí do lektvarů, léčitel kleteb
Poloha komnat: Podzemí, za portrétem Borise Bezskrupulného
Poloha kabinetu/učebny: Učebna 427, čtvrté patro, východní křídlo; kabinet nezměněný – podzemí čtyři
Nejlepší čas pro úklid: Pozdě v noci, když dělá hlídku, nebo plíží ven.
Poznámky pro úklid v učebně: Vrátit lavice zpět na místa, když posunuté kvůli tréninku soubojování. Narovnat hnusácké obrazy na zdech a oprašovat kostr draka pravidelně. Nechávat závěsy zakryté.
Poznámky pro úklid v kabinetu: Držet nádobky oprášené a naleštěné (ještě pořád je má) a doplňovat červený inkoust každý den. V zimě nutno hořet oheň.
Poznámky pro úklid v komnatách: Opatrně kolem hromad knih na zemi. Oprašovat police, ale nehýbat s knihami.
Prádelní preference: Vlnivé kouzlo na učitelský hábit. ODDĚLOVAT bílé od černého. Oblečení začíná plandat, protože profesor Snape ne dobře jíst – použít přizpůsobovací kouzlo, když nutno. Pozn.: Extra hábit z jiné černé látky, velmi těžké, často potřeba speciální zacházení, zvlášť při odstraňování krve. Skřítkové předstírají, že ho nevšimli a nevědějí, na co byje. Nikdy nezmiňovat před profesorem Snapem. 

OBEZŘETNĚ zacházet s: Všechny knihy musí zůstat tam, kde byjí! Taky NIKDY nedotýkat lesklé masky ve skříni, ani nezmiňovat. Skřítkové předstírat, že ji nevidí.
Oblíbené jídlo: Vepřová pečeně, yorkshirský puding, litý perník,  červené elfí víno
(Pozn.: Letos pije moc ohňové whisky, zvlášť když mluví s ředitelníkem. Nedolévat lahev víc než jednou týdně.)
(Pozn. 2: Jen se hnípuje v jídle, takže skřítkové přinášet tácy do kabinetu nebo komnat, aby povzbudili k jídlu.)
Neoblíbené jídlo: Brukev, fazole na toustu, dýňová šťáva
Čajové preference: Lapsang Souchong, bez mléka a cukru
(Když se vrátí z plížení pryč, přidat do konvice osm kapek uklidňující směsi. On nevšimne a pak více uvolněný. Pozn.: Letos zvýšení dávky.)
Obvyklé tresty: Křik, házení věcí, říkání skřítkům, aby vypadli
Počet udělených trestů: 2321


Obvyklé důvody udělení trestu: Zmiňování Harry Potter nebo Draco Malfoy, zmiňování ředitele, zavření knih bez založení stránky, praní bílého a černého prádla dohromady, hlasité uklízení nebo dýchání, když Profesor Snape předtím dlouho v noci venku. (Pozn.: Byje moc uremcaný a smutný. Zacházet obezřetně!)

Kolikrát hrozba oděvů: 1054 (Ale pořád je nedá, kromě Dobbyho, ten je chce. Viz sdělení.)
Kdy se stranit: Brzy ráno, po vyučování, před vypíjením čaje, po učení ve třídě, kde byje Harry Potter. ZVLÁŠŤ se stranit, když mne ruku a dělá mrzutý obličej, nebo po mluvení s ředitelem nebo Draco Malfoyem. 

Dodatečné poznámky: Když se vrací pozdě v noci z plížení pryč, skřítkové pozorně sledovat a zavolat Matrona, když hábit od krve. Když hábit čistý, přinést konvici čaje, příprava výše, a přinést lektvary, jaké nutno. Dobrounocníčková kouzla už nefungovat, ale Voxy vymýšluje jiné. Profesor Snape taky léčí ředitelníkovu nemoc, takže skřítkové ho volat, když ředitelník nutno pomoc. 

Aktualizováno: 22. února, 1997

 

 

 

 

*




Intermezzo – duben, 1999



Grangerová,“ pozdravil Draco neutrálním tónem s ozvěnou zvědavosti, když si Hermiona sedla proti němu v knihovně.

Věnovala mu roztržitý úsměv. „Malfoyi.“ Vyndala z tašky pergamen, brky, inkoust a knihy, rozmístila je po stole podle svých představ a pustila se do práce.

Draco se rozhlédl po obrovské místnosti plné bichlí. Jako každé jasné a slunečné sobotní ráno byla tichá a liduprázdná. Stočil pohled zpátky ke Grangerové s podezřením, že ho čeká rozhovor, kterého se děsil už od srpna. Brko poklepávalo po tváři, mezi lehce popraskanými rty vyčuhovala špička jazyka a ona upřeně zírala do pergamenů.

Třeba si jenom chce být jistá, že ji nikdo nebude rušit při psaní eseje.

Pomyslně nad tím mávl rukou a vrátil se ke čtení Umění lektvarů pro pokročilé. Pro hradní obyvatele byl stále persona non grata. Spolužáci z koleje se ho stranili, aby se náhodou nenakazili smrtijedštinou, a ti ostatní s ním jednali s podezřením, zlostí, strachem nebo čirou nenávistí. Nic jiného si ostatně ani nezasloužil. Jediný, kdo mu nyní dělával společnost u stolu v knihovně nebo Velké síni, byl Goyle.

Popularita Grangerové naproti tomu zaznamenala značný nárůst, obzvláště po pamětném víkendu na konci února, kdy jeden mrzimorský třeťák přistihl Lasičku, kterak se muchluje s Levandulí Brownovou. Jakmile vešlo ve známost, že je Grangerová volná, nemohla ani mrknout, aniž by se nabídl kdejaký Havraspár či Mrzimor, že jí složí k nohám svou vzácnou sbírku kartiček z čokoládových žabek. Vzbudila zájem dokonce i v Blaisi Zabinim.

A přitom, jak měla napilno, ji nemohl nelitovat, že musí hledat útočiště u stolu školního vyvrhele. Jen díky vytříbenému zmijozelskému instinktu tušil, že tohle nebyl pravý důvod, proč jej zahrnula do svého barvami svítícího plánovače. Kdyby toužila uniknout pozornosti, stačilo by zastírací kouzlo. Nebylo by to poprvé, co ji viděl ho použít.

Vrátil se myšlenkami k četbě, přidal pár poznámek do učebního plánu ke zkouškám OVCE a zavřel knihu. Vzpažil ruce, protáhl si ramena a záda a natáhl se pro učebnici věštění z čísel. Zkameněl, když si Grangerová slabě odkašlala.

Malfoyi,“ zamumlala, oči stále upřené ke svitku před sebou. „Nebyl jsi náhodou letos v ředitelčině pracovně?“

To nebyla otázka – či spíš nařčení – kterou očekával, ale přesto se mu napjaly svaly. Myslel si, že je podezírán z nekalého činu, dokud si neuvědomil, že řekla „náhodou“.

Ne.“ Málem zapomněl šeptat. „Proč se ptáš?“

Hermiona si povzdechla. „Protože když jsem tam byla, nikde jsem neviděla portrét ředitele Snapea.“ Dychtivě vzhlédla, aby zaznamenala jeho reakci.

Lhostejně pokrčil rameny, pohyb protkán pesimismem. „ A proč by tam měl být? Nebyl to opravdový ředitel.“

Rozhořčeně odfrkla. To ho mírně překvapilo. Nebylo přece žádným překvapením, že Potter profesora lektvarů z duše nenáviděl.

Hrad a skřítci na to mají jiný názor,“ zasyčela v odpověď.

Jak to můžeš vědět?“ zeptal se Draco zmateně. Nebelvírská princezna obhajuje práva Sklepního Slizouna? Nejspíš se ocitl v jakési říši snů. „Vždyť jsi tu minulý rok ani nebyla.“

Ústa stáhla ve škrobený výraz, který měla ve zvyku nasadit pokaždé, než se chystala vyhrknout správnou odpověď. Celé dětství prahl po tom setřít jí ten úšklebek ze tváře, navzdory tomu, že mu vychování zakazovalo metat kletby po dívkách. Změna nastala po vánočním plesu, kdy místo toho začal potlačovat touhu jí onen výraz ze tváře slíbat. Odpor mu kázal popřít přitažlivost k jakékoli čarodějce rozené u mudlů. Nyní už odpor necítil. Pouze fascinované ohromení.

Za prvé, hrad ho vpustil do ředitelské věže. Vzpomínáš, jak se v pátém ročníku uzamkla před Umbridgeovou?“ Přikývl a se zastřeným výrazem sledoval její ústa. „No, a...“ Odmlčela se a přemýšlela, co mu může svěřit a jestli o tom dokáže mlčet. Došla k závěru, že mu může věřit. „Ronald našel po bitvě v kuchyni krabici s dokumenty. Je plná interních sdělení a objednávek a formulářů, které vyplňují skřítkové a zaměstnanci. Skřítci měli pro Snapea hodně velkou slabost.“

Skřítci umí psát?“ Ráno, které začalo jako každé jiné, bylo s každou minutou bizarnější.

Zamračila se. „Ano. Asi používají diktabrky. Všichni mají stejné písmo.“

Nebo by mohli používat zapisovací kouzlo,“ navrhl popleteně.

Nepřítomně přikývla, poté opět zbystřila a mávnutím ruky zahnala myšlenku. „O tom teď není řeč.“

A o čem tedy?“ Cítil se trochu zahanbeně, když musel přiznat, že ztratil nit.

Hermiona si pobouřeně odfrkla. „O tom, že Snape byl opravdový ředitel. A podle mého výzkumu každý ředitel dostane po smrti svůj portrét, ať už o něj stojí nebo ne.“ Chrlila ze sebe slova a sotva se zarazila, aby nabrala dech. „Pokud nenašel způsob, jak to obejít – tak to znamená, že může být naživu. Napadlo mě, že jste ho možná ty nebo tvůj otec našli v Chroptící chýši a nějak ho vyléčili. A schovali ve svém sídle nebo ve Francii nebo v nějaké vile v Itálii. Mohli jste ho dokonce poslat třeba do Ameriky nebo Austrálie.“

Bizarní bylo slabé slovo.

Měl zvláštní podezření, že má ústa dokořán jako vrata.

Ale včera v noci jsem četla tohle,“ šeptala naléhavě a poslala k němu svitek pergamenu. „Jsi dobrý ve věštění z čísel, machr přes vzorce, že jo? Je to zašifrované. Nedokážu to sama přeložit. Tak jsem si říkala, jestli to nezkusíme spolu.“ Hypnotizovaně zíral na změť papírů před sebou. „A taky jsem prošla několik hromádek záznamů, jestli nenajdu klíč. Je tam spousta zašifrovaných zpráv, všechny datovány po prvním květnu minulého roku.“

Může se to týkat něčeho jiného,“ muselo podotknout Dracovo skeptické já.

Třpyt v jejích očích byl téměř bezbožný. „Dva z těch záznamů jsem četla už dřív. Nezašifrované.“

Její pohled byl odzbrojující. „Co v nich stálo?“

Bylo tam interní sdělení od McGonagllové, kde připomínala skřítkům, aby ignorovali příkazy, které jsou v rozporu s jejím přáním.“ Opět škrobený výraz. „A pak žádost o dodávku zásob pro ošetřovnu –třemdava, protijed a slzy fénixe.“

Draco prudce nasál vzduch a pevně sevřel židli, aby nevyskočil a nepřitáhl si ji k polibku.

Neměl v úmyslu nechat se znovu zfackovat.

 

 

 

autor: pokeystar

beta: bluestocking

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

*

URL:

kapitola 73

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Třiadvacátá část (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
No páni, hotová detektivka ! Prostě skvělé.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Třiadvacátá část Od: sisi - 10.02. 2016
Velký dík za tuto kapitolu plnou naděje.! :-)

Re: Třiadvacátá část Od: Iveta - 26.01. 2016
A Hermiona konečně přišla na to, že nejlépe pomoci by jí mohl někdo, kdo měl k Severusovi v rámci možností blízko. Kdyby ji ovšem ten někdo poslouchal, že :-) Jejich konverzace s Dracovými myšlenkami byla roztomilá :-)

Re: Třiadvacátá část Od: marci - 02.01. 2016
Napětím ani nedýchám! Severuse ve sklepení čekám, ale - kurnik šopa - co má Draco co chtít slíbat Hermioně cokoli ze rtů? Já chci Severuse!!!!

Re: Třiadvacátá část Od: Keiko - 28.12. 2015
Rýsuje se nám tady velmi zajímavá spolupráce :D

Re: Třiadvacátá část Od: maria - 23.12. 2015
dakujem

Re: Třiadvacátá část Od: jaja - 23.12. 2015
čím dál lepší :-)

Re: Třiadvacátá část Od: doda357 - 23.12. 2015
Fíha, Draco by Hermionu najradšej vybozkával? ...Som zvedavá, na čo prídu :-) A obdivujem Hermionino myslenie, že na to prišla :-) Ďakujem za preklad :-)

Re: Třiadvacátá část Od: JSark - 23.12. 2015
Na tých škriatkovských zápisoch je pekne vidieť, ako postupne išlo Snapovo duševné rozpoloženie do kytičiek. :) S Dráčikom to dúfam rozlúšti a Sklepní Slizoun sa odniekiaľ vyplazí. :D

Re: Třiadvacátá část Od: larkinh - 23.12. 2015
Ó, tak se nám děj zauzluje:) No musím přiznat, že to, že Snape žije a skrývá se ve sklepení, mě napadlo hned, jak jsem poprvé četla, že tam Winky nese jídlo... Díky za překlad.

Re: Třiadvacátá část Od: Neprihlásený - 23.12. 2015
Nemůžu napsat komentář, protože prostě nemám slov...

Re: Třiadvacátá část Od: martian - 23.12. 2015
Skřítkové jsou naprosto okouzlující. Když se profesor Snape hnípuje v jídle, přinášet tácy do kabinetu. Zlatá stvoření… Díky za překlad.

Re: Třiadvacátá část Od: Marti - 23.12. 2015
To intermezzo bylo super, Draca bych nečekala a v roli Hermionina spojence vůbec ne. Paráda, moc se těším, co ti dva odhalí! Děkuji!

Re: Třiadvacátá část Od: grepik03 - 23.12. 2015
Zajímave, Draca jsem v tehle povídce nečekala a musím říct, že je prijemnym překvapením :) Děkuji čarodějky za další skvělý překlad ♡

Re: Třiadvacátá část Od: Gift - 23.12. 2015
Ale, ale, to se nam to hezky zamotava. Ted uz v tom plave i Draco. Jeste ze ta mala usata stvoreni maji, jinak by Bradavice nebyli tim, cim jsou.

Re: Třiadvacátá část Od: margareta - 23.12. 2015
Tak mám dojem /a silnou naději/, že ten krásně umaštěný a uremcaný netopýr se přece jenom odněkud vyvrbí ! Živ, i když asi ne zrovna zdravím kypící. Už se ho nemůžu dočkat! /nojo, jsem snapeofilka, přiznávám s hrdostí a bez mučení/ Proč by měli skřítkové používat nějaké rychlobrky nebo zapisovací kouzla, když můžou mít prostě ze svých řad určeného zapisovatele? Samozřejmě!!!! že umí psát! Jsou to přece skřítci a jsou z Bradavic!! Ten Draco má ale v kebuli zatemníno! No jo, čistokrevný a ještě k tomu Malfoy! Jsem zvědavá, jestli bude mít koule na to, aby Hermioně aspoň naznačil, že ho berou city. Jejda, to bude ještě psina! P.s. no vida, jak se to s Lasičákem jednoduše rozseklo.A ani to nebolelo. Spíš naopak. /a co to bylo za ,,děťátko, co nerado ten křik..." ?/ Díky za příjemné počteníčko! Těším se na další !

Re: Třiadvacátá část Od: zuzule - 23.12. 2015
No! Já věděla, že to Hermiona dokáže, i když teda s Dracovou pomocí. :)

Re: Třiadvacátá část Od: denice - 23.12. 2015
Tohle intermezzo přímo miluji! Draco je skvělý bonus a moc doufám, že už zítra si přečtu pokračování rozhovoru. Děkuji!

Re: Třiadvacátá část Od: torong1 - 23.12. 2015
Vynikající. Na další se těším jak ředitelník na citronový drops :D

Re: Třiadvacátá část Od: tvefisto - 23.12. 2015
To je ale bájo :)

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část