Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Symbolon

Symbolon 3/5

Symbolon
Vložené: solace - 02.04. 2018 Téma: Symbolon
solace nám napísal:

Symbolon

Autor: Pigwidgeon37

Preklad a banner: solace

Originál: Symbolon

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

3. časť

 

Do týchto komnát neprenikla vlhká horúčava benátskeho leta. Boli stále tmavé, chladné a prestúpené pachom staroby. Starý palác, nábytok i ľudia v drahých toaletách, honosných, pokiaľ ste sa im neprizreli zblízka a nevšimli si, že boli na mnohých miestach prežraté od molí, zlaté nite zájdené a niektoré drahokamy nahradené lacným sklom. Všetko to bolo o pozlátke. Aj samotné Benátky boli len pozlátkou, priečelia palácov lemujúce Canal Grande boli veľkolepé a pompézne, takže nikto – najmä nie cudzinec – by si nepomyslel, že sa za nimi nachádzali ošumelé plesnivé gobelíny, miestnosti, ktoré pôsobili impozantne len vo svetle sviec, a že ľudia boli pod tými nádhernými róbami takí špinaví, až ich z toho svrbela koža a kĺby trápila lámka.

On však nebol cudzincom. Bol dóžovým špiónom, jeho očami a ušami, ktoré dokázali preniknúť do najhlbších zákutí šľachtických palácov, špehovali medzi kupcami a zlodejmi, zdržiavali sa v hostincoch s neblahou povesťou a pri vstupoch do kláštorov. Tam sa dalo dopočuť veľa a Pietro Gradenigo, benátsky dóža, ktorý sa každoročne zasnuboval s morom, chcel vedieť všetko. Boli to nebezpečné časy. Prednedávnom bola uzavretá Veľká rada, čo znamenalo, že teraz už len pár vyvolených, ktorých mená boli zapísané v Zlatej knihe, rozhodovalo o osude mesta. Všetci ostatní, ktorí prišli o moc – a tiež o značné peňažné príjmy s ňou spojené – ju chceli späť. Pochopiteľne. Sprisahanie viselo vo vzduchu.

Rýchle prešiel úzkou chodbou a zaklopal na dvere, nie oveľa vyššie a širšie ako on sám. Bez čakania na odpoveď vstúpil dovnútra.

„Lorenzo?“ Dóža vzhliadol od pergamenov na stole. Bol starý a vyčerpaný. Bez zlatej pokrývky hlavy a drahocenných symbolov moci vyzeral menší, takmer bezvýznamný. Ale bol to mocný muž a Lorenzo dobre vedel, že ho netreba podceňovať.

„Najjasnejší.“ Poklonil sa. Dóža mu odvetil úsmevom. „Prinášam ti správy.“ Z hlbín plášťa vykĺzla štíhla biela ruka – v geste, ktorého sa naučilo báť veľa návštevníkov krčiem, pretože tie prsty zvyčajne zvierali nôž, a keď už boli vonku, nestiahli sa dnu skôr, než zabili. Teraz iba držali zvitok pergamenu.

Dóža prikývol. „Podaj mi to!“ Ruka, ktorá sa načiahla za zvitkom bola taktiež chudá a bledá. Na rozdiel od Lorenzovej sa však triasla a bola pokrytá stareckými škvrnami. „Prečítam si ich neskôr. Vráť sa zajtra po rannej omši, porozprávame sa o nutných opatreniach.“ Do Lorenzovho vrecka putoval malý meštek so zlatkami.

„Ako si praješ, Najjasnejší.“ Kapucňu plášťa si stiahol hlbšie do tváre, takže nebolo možné rozoznať jeho črty a potichu opustil miestnosť cez tie isté dvere zamaskované gobelínom. V pološere komnaty bol ich obrys skoro nerozoznateľný.

Takže mal voľný večer. A strávi ho v dobrej spoločnosti. S úsmevom na bledej, ostro rezanej tvári zamieril na sever.

Monna Vittoria, mladá vdova s pochybnou povesťou, no oplývajúca nesmiernou krásou, bola známa tým, že popri starších a bohatších pánoch, ktorých vpúšťala do postele výmenou za pekné kôpky zlatiek, mala aj mladého milenca. Nikto presne nevedel, kto ním je, hoci o jeho identite kolovalo množstvo klebiet. Niektorí si mysleli, že je to samotný dóža. Ďalší prisahali, že je ním urodzený Janovčan – Benátky a Janov boli úhlavnými nepriateľmi a takýto čin by sa rovnal vlastizrade. Našťastie pre Monnu Vittoriu tomu veril len málokto. Pár ľudí dokonca začulo fámy, že tým milencom môže byť milánsky kardinál.

Lucia, jej komorná, to pravdaže vedela. Za jej mlčanie sa platilo neveľkou časťou zlata, ktoré jej pani dostávala od patricijov. Lucia toho vedela veľa, viac, než by sa Monne Vittorii páčilo. No bola opatrná a tichá ako túlavá mačka. Špehovala cez kľúčové dierky, načúvala za dverami a cez otvory v podlahe. Nieže by mala v úmysle to množstvo informácii použiť. Len sa jej páčilo vedieť viac než iní. Mala takú povahu.

Existovala však jedna myšlienka, obsesia, ktorá zamestnávala jej myseľ natoľko, až mala pocit, akoby jej duša zmierala. Bol to veľmi nebezpečný sen, nerozumný a riskantný. A pravdepodobne nesplniteľný.

Bola zaľúbená do Lorenza, ktorý, ako dobre vedela, bol dóžovým najlepším špiónom a milencom jej panej. Lucia úplne chápala, prečo Monna Vittoria toho muža milovala, aj keď na jeho zovňajšku nebolo nič príťažlivé: vysoký s dlhými čiernymi vlasmi a očami, úzkymi, no zmyselnými perami. Bol bledý, veľmi bledý... Nebol pekný ani podľa najmiernejších kritérií, lebo mal príliš veľký nos a vpadnuté líca. Ale Lucia, obyčajné štrnásťročné dievča, cítila, že v jeho vnútri horí vášeň. A ten plameň bol taký silný, že občas takmer videla, ako Lorenza a jej paniu pohlcuje, kým sa zvíjali na posteli. Horeli v ohni vášni a zanechávali za sebou len kôpku popola.

Lucia svojej panej ticho a vytrvalo závidela. Mimo svojich snov nebola násilným stvorením a neublížila by ani muche na stene. Jej neopätovaná láska, ktorú si nevšimol ani Lorenzo – v tomto smere si nerobila žiadne ilúzie – ju robila nešťastnou, lebo vedela, že pre neho pravdepodobne ani neexistuje. Kto si ju všimne, keď tu bola nádherná Monna Vittoria s belostne hebkou pokožkou a zlatistými kučerami splývajúcimi až k pásu? Nie, jej je predurčené zostať v tieni. Niekedy jej z toho bolo ťažko, až ju bolelo srdce.

O jej tajnej láske nikto netušil, dokonca ani jej matka, či jej najlepšia priateľka Agnesa, ktorá slúžila dole v kuchyni. Nepochopili by to. Nikomu z nich neukázala talizman, čo jej visel medzi ňadrami, masívnu pologuľu z neznámeho kovu, ktorej matný povrch sa tlmene leskol aj pri veľmi slabom svetle. Na povrchu mala vyrytých niekoľko drobných čiar a kriviek, zrejme magických. Odovzdávala sa po generácie z matky na dcéru a teraz ju nosila ona. Istým spôsobom bol práve tento talizman zodpovedný za bolesť v jej srdci. V čase, keď bol Lorenzo milencom jej panej ešte iba krátko, tajne ich pozorovala a všimla si, že mu na retiazke vôkol krku visel rovnaký predmet. Monna Vittoria ho hravo odstrčila nabok, keď bol Lorenzo nad ňou a vnikal do nej...“

Dnes večer prišiel skoro. Jej pani sa k nemu zakrátko pripojí, len čo dokončí zdvorilý rozhovor s návštevníkom dole v salóne. Čakal na ňu trochu nedočkavo v jej spálni. Lucia ho vzrušene pozorovala cez kľúčovú dierku na malých bočných dverách. Hodil sa do kresla a v ruke držal čašu s vínom. Potom rýchlo vstal a začal chodiť po miestnosti mimo Luciinho zorného poľa. Trochu sa posunula, aby sa zmenil uhol pohľadu a pri tom drobnom pohybe jej talizman vykĺzol spod blúzky a narazil do dverí. Ozvalo sa slabé, no počuteľné cinknutie.

Lucia vyskočila zo zeme s búšiacim srdcom. Bola zmätená a hoci túžila rýchlo utiecť, zostala stáť ako prikovaná.

Nenadarmo bol špiónom. Ani nezačula vrzgot parkiet pod jeho čižmami, keď sa dvere rozleteli a už tam stál a posmešne na ňu hľadel. „Chodíš sem často?“ spýtal sa pohŕdavo.

Utiekla. Vo svojej podkrovnej izbe preplakala celú noc.

Nasledujúci večer plakala ešte väčšmi spolu s paňou, plavé vlasy sa miešali s hnedými kučeravými, zatiaľ čo sa objímali a zdieľali žiaľ, o ktorom iba jedna z nich vedela, že je spoločný.

Lorenza našli ráno mŕtveho neďaleko Dóžovho paláca s dýkou zabodnutou hlboko v chrbte.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

  

Vo vnútri časovej bubliny stúpali nahor kolieska dymu a rozplynuli sa do modrastej nepriehľadnej hmly.

„Zdá sa, že nemáme šťastie,“ podotkol Osud. „Pravdaže, tentoraz bola doňho zaľúbená, no ani sa nestihli porozprávať.“

Boh vypustil ďalšie dymové koliesko. „Trpezlivosť, priateľ môj. Dosiahli sme istý pokrok. Spojil si ich dohromady, takže skôr či neskôr...“ Zasnene hľadel na stúpajúci dym.

„Áno, skôr či neskôr. Dúfajme, že nie prineskoro. Kiežby si zvolil originálnejšiu zoznamovaciu frázu.“


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Symbolon 3/5 Od: sisi - 16.11. 2018
Ta samá seznamovací fráze z předešlých dvou kapitol, pokud nepočítám Arrgh, a Grrrr. Osud má prsty namočené v životě lidí a rochní si. A ještě mají vykouřenou bublinu. Ti dva, B. a O. jsou pěkní spiklenci. Děkuji za překlad, těším se na další díl.

Re: Symbolon 3/5 Od: zuzule - 06.04. 2018
I tenhle dvojity agent nedopadl moc dobre :( Pobavil me ten konec o originalnejsi seznamovaci vete :D Jsem zvedava, kam se podivame priste. Dekuju!
Re: Symbolon 3/5 Od: solace - 06.04. 2018
Nuž, istá podobnosť s postavou Severusa Snapa sa dá nájsť v každom čriepku. Tak asi preto... Najbližšie sa pozrieme na dve miesta, takže je sa na čo tešiť. Ďakujem, zuzule:-)

Re: Symbolon 3/5 Od: Lupina - 03.04. 2018
Říkala jsem si, kam autorka zasadí příběh a jak na tom budou naši hrdinové. Tentokrát měla zájem Hermiona. Jak zaznělo výš, příběh měl atmosféru. Děkuji, solace. Budu se těšit na další.
Re: Symbolon 3/5 Od: solace - 06.04. 2018
Áno, je to príbeh s originálnym námetom, pôsobivou atmosférou a hlbším zmyslom a som rada, že sa ti páči. Ďakujem, Lupina:-)

Re: Symbolon 3/5 Od: Jacomo - 03.04. 2018
Ach, rozplývám se. Zaprvé - moje milované Benátky. Sice z té odvrácené strany, ale i tak tam někde venku šplouchaly vlnky o bok gondoly a slunce kreslilo stín věže svatého Marka. Díky za ně! Zadruhé - třetí setkání, tentokrát už s jasným zájmem, chce se mi věřit, že na obou stranách. Jen na té jeho neměl čas vykvést, přesto za něj děkuji. Zatřetí - mrazivá paralela s nám tak dobře známým příběhem. Předobraz Pána zla v postavě intrikánského dóžete a dýka ve špehových zádech. Tragické a ve své předvídatelnosti až fraškovité. O to víc za to děkuji. A především děkuji za překlad, solace! Víc takových skvostů by to chtělo.
Re: Symbolon 3/5 Od: solace - 06.04. 2018
Krásne si to zhrnula a vystihla, Jacomo. Teším sa, že sa ti benátsky čriepok páčil. Vďaka za odozvu:-)

Re: Symbolon 3/5 Od: JSark - 02.04. 2018
Nie sú náhodou pán boh a osud tak trochu šmíráci? :D
Re: Symbolon 3/5 Od: solace - 06.04. 2018
Aspoň sa nenudia:-D

Re: Symbolon 3/5 Od: martik - 02.04. 2018
Depresivní kousek. Benátky přesně takové, jaký dojem na mně zanechaly při procházce zapomenutými uličkami. Na povrchu lesk a sláva, pod hladinou špína. Ale i tak se tam ráda znovu vrátím. A navíc ta smutná paralela s koncem dvojitého agenta z roku 1998. Nejjasnější - můj pane. Achjo. Snad příště bude mít víc štěstí. A taky bylo načase, aby i Hermiona byla na té znevýhodněné, tj. zamilované straně :-) Na druhou stranu už se moc těším, jak tu seznamovací frázi autorka začlení do současnosti. Setkání na pietním místě pár let po válce? A taky jak to dopadne s medailony. Díky, solace, takových skvostů jako je celá tato povídka bych snesla nepočítaně. Škoda, že těch kapitol je tak málo.
Re: Symbolon 3/5 Od: solace - 06.04. 2018
V ďalšej časti sa ocitneme na dvoch rozdielnych miestach, aby kapitola nebola príliš krátka. Asi je jasné, že sa ešte nejaké "problémy" vyskytnú. S medailónmi to bude veeeľmi zaujímavé;-) Podľa mňa sa vo fanfiction dá nájsť ešte veľa podobných skvostov, len keby toho času na hľadanie bolo viac. Veľká vďaka za odozvu, martik:-)

Re: Symbolon 3/5 Od: denice - 02.04. 2018
Nádherně popsaná atmosféra zmaru, nebezpečí a beznaděje (i když si město raději představuji v době nastupující renesance, kdy byly Benátky ještě v plném lesku), špion, krásná kurtizána a chudák malá služtička, co víc si přát. Jen tentokrát nedokážu ani odhadnout, kde a kdy by se mohla odehrávat další část. Díky.
Re: Symbolon 3/5 Od: solace - 06.04. 2018
Nuž, áno, tajomné a zároveň romantické Benátky... V ďalšej časti sa stihneme pozrieť na dve miesta, nech je toho trošku viac. Veľmi pekne ďakujem, denice:-)

Re: Symbolon 3/5 Od: Gift - 02.04. 2018
Dalsi, velmi dobre promysleny stripek. Jen si tak rikam, jake by to bylo, kdyz by podobny "system vyberu" fungoval i v realu. Z romantickeho pribehu o mnoha dilech by se stalo neutesene drama. Moc dekuji, bylo to hezke!
Re: Symbolon 3/5 Od: solace - 06.04. 2018
Ktovie, na koľký pokus by sme to dali v reále my;-) No, radšej sa nad tým nebudem príliš zamýšľať. Vďaka za komentár, Gift:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Pigwidgeon37: ( solace )16.04. 2018Symbolon 5/5
Pigwidgeon37: ( solace )09.04. 2018Symbolon 4/5
Pigwidgeon37: ( solace )02.04. 2018Symbolon 3/5
Pigwidgeon37: ( solace )26.03. 2018Symbolon 2/5
Pigwidgeon37: ( solace )19.03. 2018Symbolon 1/5
. Úvod k poviedkam: ( solace )18.03. 2018Úvod