Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Bezprútiková mágia

Úvod

Bezprútiková mágia
Vložené: solace - 22.06. 2015 Téma: Bezprútiková mágia
solace nám napísal:

Bezprútiková mágia

Autor: Deeble

Preklad a banner: solace

Originál: Wandless Magic

Prístupnosť: od 15 rokov

Mystery/Suspense, Romance

Snamione

Autorka súhlasila s prekladom.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Voldemort je mŕtvy. No Severus Snape nie. Zistí, že špionáž je i v súčasnej dobe veľmi potrebná – no nie je schopný ju uskutočniť.

 

Tento príbeh sa stal víťazom v kategórii „Pride“ v 1. kole Multifaceted Harry Potter Fanfic Awards. Má 28 kapitol, cca 55 000 slov. Autorka ho publikovala v roku 2004, teda o rok skôr, než sa na pultoch kníhkupectiev objavila šiesta časť kánonu „Harry Potter a Polovičný princ“. Z toho vyplýva, že do deja nemohli byť zahrnuté udalosti z posledných dvoch dielov.

 

Pozn. prekl.: Na túto poviedku som naďabila už pred pár rokmi, v časoch, kedy som ff príbehy ešte iba čítala a neprekladala. Odvtedy jej v mojom Snamione archíve patrí špeciálne miesto. Keď som sa pred časom rozhodovala, do ktorého prekladu sa najbližšie pustím, dostala prednosť Fénixova trilógia. Avšak teraz, po dokončení prvej série, sa potrebujem zresetovať, a tak dávam zelenú tomuto originálnemu príbehu od Deeble. Dúfam, že si túto krátku odbočku užijete spolu so mnou;-)

 

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí p. Petrikovičovej a Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Deeble.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Úvod Od: ansus - 16.08. 2015
Konečně se dostávám k dočtení různých vynechaných povídek - banner i úvod mě zaujaly, díky!

Re: Úvod Od: arabeska - 24.06. 2015
Takže pondělí získá další rozměr. Kdybych tak jen slovy dokázala vyjádřit, jak se nemůžu dočkat! A solace, ach, solace, ten banner! ♥ Těším se!
Re: Úvod Od: solace - 25.06. 2015
Pondelok bude prinajmenšom snamione dvojrozmerný:-) Prvé kapitoly sú také kratučké, že sa už teraz obávam vašich sklamaných reakcií. A veľmi pekne ďakujem za pochvalu banneru. Teším sa, že sa ti páči.

Re: Úvod Od: Julie - 24.06. 2015
Ach to vypadá velmi lákavě. Jenže já se zrovna chystala pustit se do Fénixovy písně a dvě snamionky naráz by se mi asi pletly. Tak co si mám počít? Asi přečtu co nejrychleji toho Fénixe a pak se k vám připojím u tohoto kousku. Mimochodem potěší překladatelku i komnetáře ke starší dokončené povídce, nebo už je to jedno?
Re: Úvod Od: solace - 24.06. 2015
Môžeš to urobiť takto, prípadne opačne. Chcela by som priebežne začať aj s prekladom Fénixových sĺz, ale až keď budem mať advent "v suchu". A komentáre k dokončenej poviedke potešia vždy a rada ti na ne aj odpoviem;-) Budem sa tešiť.

Re: Úvod Od: grepik03 - 23.06. 2015
Solace moc děkuji za výběr povidky. Moc se tesim na originální překlad, svými překlady dokážeš vystihnout to "cosi" mezi řádky a když je čtu ocitnu se přímo v příběhu, mezi postavami a mam díky tobě i něco navíc - vím jak se cítí, co si myslí. ... Za to vse klobouk dolů a ještě jednou díky za bajecne úniky z reality ;)))
Re: Úvod Od: solace - 23.06. 2015
Toto je neskutočne milý komentár a ja ti zaň veľmi pekne ďakujem. Budem sa k nemu vracať, aby som si dobila baterky a mohla pokračovať ďalej v prekladaní;-) Veľmi ma teší, ak sa mi podarilo vystihnúť atmosféru príbehov a priblížiť pocity a uvažovanie postáv natoľko, že si sa na chvíľu ocitla priamo medzi nimi. To je tá najkrajšia pochvala pre prekladateľa. Ešte raz veľká vďaka, grepik:-))

Re: Úvod Od: Zuzana - 22.06. 2015
Už sa na túto "odbočku" veľmi teším. Som rada, že si nedávaš úplnú pauzu, ale svoj oddych venuješ prekladu niečoho iného:) Vďaka Ti za to.
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Nuž, radšej to ešte skúsim s tým aktívnym oddychom, inak by som asi načisto zlenivela. Dúfam, že sa ti bude poviedka i preklad páčiť. Ďakujem, Zuzka:-)

Re: Úvod Od: Marti - 22.06. 2015
Ohó, tak to se těším, vypadá to náramně zajímavě! Jen to čekání na nové kapitoly určitě zas budou muka... :-D
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Mám v pláne pridávať pravidelne raz do týždňa, v pondelok na poludnie. Snáď sa to čakanie bude dať vydržať;-) Ďakujem, Marti. Budem sa tešiť na odozvu.

Re: Úvod Od: petty002 - 22.06. 2015
Už se nemůžu dočkat, děj zní velice zajímavě a navíc je zde můj oblíbený pár :D. Věřím že povídka bude suprová ;-).
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Tak už len aby to klaplo a poviedka sa ti páčila. Budem sa tešiť na ohlasy. Ďakujem, petty:-)

Re: Úvod Od: Jacomo - 22.06. 2015
Merline, ehm, tedy, solace, mě už navnadil banner a úvod, ale po přečtení tvé odpovědi marci se těším přímo nezřízeně! Detektivka, špionážní román, tajemno a romantika? To vypadá na naprosto dokonalý koktejl. Přeji hodně chuti a sil do překládání.
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Toľké tešenie sa je teraz pre mňa veľkým záväzkom. Dúfam, že poviedka ani preklad nesklamú. Hádam je meno autorky dostatočnou zárukou kvality. Ďakujem ti, Jacomo, za povzbudenie a podporu. Budem sa tešiť na ohlasy:-)

Re: Úvod Od: luisakralickova - 22.06. 2015
Skvělá zpráva, léto a dlouhá snamionka k tomu, co si můžeme více přát;) Už se těším, hrň to na nás. A banner taky chválím.
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Budem rada, ak vám táto poviedka spríjemní leto (dúfam, že mne tiež). Presne to som mala v úmysle, keď som ju plánovala. Tak nech jej to vyjde! Ďakujem, luisa, aj za pochvalu banneru:-)

Re: Úvod Od: scully - 22.06. 2015
Už se jí nemůžu dočkat.Ten banner je nádherný. Na pondělní rána se těším celý týden :-) Moc děkuju za překlad Solace
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Takže po pondelňajších ránach sa už môžeš tešiť aj na pondelňajšie poludnie. Ja sa budem tešiť na tvoje komentáre;-) Ďakujem, scully.

Re: Úvod Od: denice - 22.06. 2015
Tak konečně je to tady! Už nějaký čas napjatě vyčkávám - krásně dlouhá Snamione - rozhodně je na co se těšit! Díky.
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Musela som najskôr dokončiť Fénixovu pieseň a trošku si nadbehnúť v preklade, aby bolo pridávanie kapitol pravidelné. Som rada, že ste všetci takí natešení a nedočkaví. Dúfam, že poviedka nesklame. Ďakujem, denice:-)

Re: Úvod Od: Violeta - 22.06. 2015
Banner je prostě úžasný a povídka vypadá také zajímavě, už se moc těším na první kapitolku!
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Veľmi pekne ďakujem za pochvalu banneru, Violeta:-) Dúfam, že zaujme ťa aj príbeh. Nové kapitoly budú pribúdať každý pondelok napoludnie.

Re: Úvod Od: Lupina - 22.06. 2015
To vypadá velmi dobře. Už se těším! Tak ať Ti jde překlad hezky od ruky, solace :-)
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Dúfam, že sa bude páčiť. Kapitoly sú spočiatku síce dosť krátke, ale aspoň mi to rýchlo odsýpa. Ďakujem, Lupina:-)

Re: Úvod Od: marci - 22.06. 2015
...jo a krásný banner (málem bych zapomněla!)
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Ďakujem za pochvalu, zahriala pri srdiečku:-)

Re: Úvod Od: marci - 22.06. 2015
Vůbec nepochybuji, že budu povídkou uchvácená, protože Ty si vybíráš vždy originální příběhy. Moc se těším a držím palce, aby Tě překládání bavilo :)
Re: Úvod Od: solace - 22.06. 2015
Je to opäť niečo iné, než sme tu mali doteraz. Pokiaľ ide o žáner, je to zmes prvkov z detektívky a špionážneho románu, všetko okorenené poriadnou dávkou tajomna a prisladené romantikou. Nebude chýbať ani početný zástup vedľajších postáv, čo mám v SS/HG príbehoch obzvlášť rada. Budem dúfať, že ťa príbeh zaujme a tešiť sa na tvoje komentáre, marci:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Deeble: ( solace )14.03. 201628. Rytier v čiernom brnení
Deeble: ( solace )07.03. 201627. Sprisahanie muklorodených
Deeble: ( solace )29.02. 201626. Koža z bojgy
Deeble: ( solace )22.02. 201625. ... a budem plakať, ak sa mi zachce
Deeble: ( solace )15.02. 201624. Je to moja oslava...
Deeble: ( solace )08.02. 201623. Londýnska prechádzka
Deeble: ( solace )01.02. 201622. Pokušenie
Deeble: ( solace )25.01. 201621. Pán Nikto
Deeble: ( solace )18.01. 201620. Byť tebou, byť všetkým, čím si...
Deeble: ( solace )11.01. 201619. Útok
Deeble: ( solace )16.11. 201518. Vyznanie
Deeble: ( solace )02.11. 201517. Elixíry a rozhovory
Deeble: ( solace )26.10. 201516. Tajné správy
Deeble: ( solace )19.10. 201515. Dnes vlasy, zajtra prútik
Deeble: ( solace )12.10. 201514. Tajomná liečiteľka
Deeble: ( solace )05.10. 201513. Grangerová, Hermiona Grangerová
Deeble: ( solace )21.09. 201512. Odhalenia
Deeble: ( solace )14.09. 201511. Výčitky
Deeble: ( solace )07.09. 201510. O vlások
Deeble: ( solace )24.08. 20159. Lekcie
Deeble: ( solace )17.08. 20158. Vyhostení
Deeble: ( solace )10.08. 20157. Svojpomoc
Deeble: ( solace )03.08. 20156. Obrat k horšiemu
Deeble: ( solace )27.07. 20155. Fľaša whisky a ty
Deeble: ( solace )20.07. 20154. Čarodejnícke podzemie
Deeble: ( solace )13.07. 20153. Chlapec, ktorý ledva prežil
Deeble: ( solace )06.07. 20152. Neočakávané stretnutie
Deeble: ( solace )29.06. 20151. Skvelý spôsob ako poďakovať vojnovému hrdinovi
. Úvod k poviedkam: ( solace )22.06. 2015Úvod