Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady krátkych poviedok od solace I.

Čarodejnícky valčík

Preklady krátkych poviedok od solace I.
Vložené: solace - 11.08. 2013 Téma: Preklady krátkych poviedok od solace I.
solace nám napísal:

Čarodejnícky valčík

Autor: Scattered Logic

Preklad: solace

Beta: arkama

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5260830/1/The-Wizard-s-Waltz

 

Kratučká jednohubka venovaná arkame k dnešným meninám.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Severus stál v rohu plesovej miestnosti na ministerstve a nahnevane hľadel na každého, kto sa zatúlal priveľmi blízko. Celý nápad s plesom bol smiešny. Údajné päťročné výročie oslavy Voldemortovho pádu sa zmenilo na maškarný bál s hosťami v kostýmoch svojich obľúbených postáv z histórie.

Harry a Ginny Potterovci tancovali oblečení ako Richard Chrabromil a Gwenog Jonesová. Boli tam tiež rôzne Brigity Bifľomorové a Brunhildy Bystrohlavové, niekoľko Merlinov a Nimuí, prebytok Albusov Dumbledorov a nadmerné množstvo Harryov Potterov, nenechávajúc nikoho na pochybách ohľadom limitovaného rozsahu vyučovania dejín mágie.

Severus uvažoval, že sa objaví ako Salazar Slizolin, len aby videl kyslé výrazy na tvárach všetkých prítomných, ale keďže netúžil spustiť ďalšie kolo verejných špekulácií týkajúcich sa jeho skutočných motívov v čase vojny, uspokojil sa so svojím zvyčajným odevom. Jednako si len pridal odznak s ručne napísaným textom: Nie som maska. Odpáľte!

Predpokladal, že Hermiona bola niekde v miestnosti. Včera sa hrozne pohádali a odvtedy sa s ňou nerozprával. Ich vzťah bol po väčšinu času pevný, no napriek tomu, že sa stretávali vyše roka, nikto o ňom nevedel. Hermiona tvrdila, že bola opatrná kvôli nemu, chcela sa vyhnúť verejnému záujmu, ktorý by bol spojený so správami v novinách. Avšak Severus začal mať dojem, že je opatrná kvôli sebe a radšej sa ich vzťah rozhodla udržať v tajnosti, než čeliť zdeseným reakciám svojich priateľov. Povedal jej to a diskusia rýchlo prerástla do ostrých výčitiek a zraňujúceho ticha.

Severus sa odmietol ospravedlniť. On nebol tým, kto chcel, aby ich vzťah držali v tajnosti, takže ospravedlnenie mu bola dlžná ona.

Keď nástroje začarovaného orchestra prestali hrať, aby sa naladili, začala sa prestávka. Severus sa rozhodol, že by cesta k baru v zadnej časti miestnosti bola vhodnou zámienkou, aby sa porozhliadol po Hermione, no skôr, ako sa stihol pohnúť, sa dvojité dvere vedúce do plesovej sály rozleteli s rozliehajúcim sa treskotom.

Väčšina hostí pri tom hluku podskočila a niektorí inštinktívne siahli po prútikoch, no každý zareagoval nejakým spôsobom, keď osoba, ktorá rozrazila dvere, mašírovala stredom sály a podpätky jej topánok výrazne klopkali na mramorovej dlážke. Ešte aj Severus pri tom pohľade zažmurkal. Bol to on. Či skôr, bol to niekto oblečený ako on. Hermionine vlasy boli začarované na čierne. Aby jej kučeravé kadere splývali tak rovno a uľahnuto, muselo si to vyžiadať celú fľaštičku vyrovnávacieho elixíru. Topánky z dračej kože, ktoré mala obuté, boli vyleštené ako zrkadlo a manžety na jej redingote odhaľovali potrebné pásiky snehobielej košele. Rady gombíkov na zápästiach, členkoch a hrudi boli úhľadne zapnuté a na kabáte a nohaviciach dramaticky povieval čierny habit.

Hermiona si prerazila cestu cez miestnosť, rozoženúc bojazlivejších hostí ako ovce, a potom sa zastavila pred Severusom.

Vedomý si pohľadov šokovaných hostí si dával pozor, aby si zachoval ľahostajný výraz, avšak napätie, ktoré mu od ich včerajšej hádky zvieralo žalúdok, poľavilo.

Čierne oči sa stretli s očami dočasne prečarovanými na čierno a posledné zvyšky napätia, ktoré Severus pociťoval, sa rozpustili v teple Hermioninho pohľadu.

Majúc na pamäti, že ich pozorujú diváci, sa uškrnul. „Tvoj kostým je nevhodný. Sotva som historickou osobnosťou.“

„Si mojou najobľúbenejšou osobou a si aj v najnovšom vydaní Dejín Rokfortu.“ Zdvihla hlavu, jej hlas bol silný a jasný. „Povedala by som, že môj odev je úplne vhodný.“

Tvoj odev? Bola si v mojom šatníku.“ Snažil sa udržať monotónny hlas.

„Ak si nechcel, aby som používala heslá k tvojim izbám, nemal si mi ich dať,“ odsekla mu na oplátku.

Odfrkol si. „Nemyslel som si, že ich použiješ, aby si mi potiahla šaty.“

Orchester, ktorý sa konečne znovu naladil, zahral úvodné akordy Čarodejníckeho valčíka a Hermiona sa usmiala.

„Smiem prosiť?“ spýtala sa.

Natiahol chvíľu tým, že si ju pomaly prezrel od hlavy po päty. „Nemal by som súhlasiť. Očakávaš, že budeš viesť.“

Zdvihla obočie a natiahla ruku. „Aj tak si so mnou zatancuj.“

Severus jej vyrovnal jedno obočie s druhým, ale vzal ju za ruku. A fotograf Denného Proroka cvakal jednu fotku za druhou, ako Severus Snape vedie Severusa Snapa na tanečný parket.

Napriek svojim slovám ho počas tanca nechala viesť a pomaly obkrúžili miestnosť, dôrazne ignorujúc šokované tváre a pohoršený šepot.

„Myslela som si, že po tom našom... nedorozumení bude najlepšie urobiť verejné gesto,“ povedala potichu.

„Dosiahla si svoj cieľ,“ riekol Severus a kútiky pier mu zvlnil nepatrný úsmev.

Tiché klebetenie čoskoro prerástlo do monotónneho hluku podčiarkujúceho každý ich krok. Zatočili sa okolo Harryho Pottera a Rona Weasleyho stojacich vedľa seba. Severus nemohol odolať a pri pohľade na prekvapenú Potterovu a zmätenú Weasleyho tvár sa uškrnul. No druhý pohľad odhalil, že Potterove oči sa zamerali na Hermionu, a ako si Severus všimol, jeho výraz sa zmenil na zamyslený. Teraz sa prekvapil on, keď sa Potter s prižmúrenými očami rozhliadol po chechotajúcom sa dave a niečo povedal Weasleymu.

Potter v očividnom prejave solidarity vyviedol Ginny na parket, aby sa k nim pridali. Ron Weasley a Hannah Abbottová, spolu s Nevillom Longbottomom a Lunou Lovegoodovou rýchlo nasledovali Potterovcov.

„Tvoji priatelia sú nechutne lojálni,“ kývol smerom k ďalším párom tancujúcim súbežne s nimi.

„To je to, čo priatelia robia. Viem, že chcú, aby som bola šťastná,“ odvetila Hermiona.

„Hej, Hermiona,“ zašepkal Ron po ich ľavej strane. „Si si tým istá?“ Jeho pohľad preletel na Severusa a potom späť na ňu.

„Veľmi istá,“ odvetila s úsmevom.

Ron sa zatváril pochybovačne, no prikývol. „Dobre, ale ak sa niekedy oblečie ako ty, nechcem o tom vedieť.“

 

 

A/N: Napísané pre Droxyinu fanynkovskú komunitu na LJ ako poďakovanie za všetko, čo Droxy robí pre fandom. Ďakujem Shiv5468 za pomoc s britskými reáliami a Ginny_Weasley31 za upozornenie na zrejmé skutočnosti.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 03.09. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Čarodejnícky valčík Od: Lemurka - 08.02. 2018
Nejvtipnější Ron. :-) Diky za překlad.

Re: Čarodejnícky valčík Od: mami - 07.05. 2014
Priatelia sú od toho, aby podržali a stáli při nás. Dakujem
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 07.05. 2014
Áno, bolo skvelé, že stáli pri nej. Vďaka:-)

Re: Čarodejnícky valčík Od: Keiko - 25.08. 2013
Kde jen ty senzační povídky bereš? mělo to skvělou atmosféru :D
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 26.08. 2013
Občas sa zadarí:-) Som rada, že sa ti jednohubka páčila. Vďaka, Keiko.

Re: Čarodejnícky valčík Od: Zuzana - 18.08. 2013
To bolo strašne zlaté Predstava dvoch Severusov ako tancujú valčík je úžasná:) Ďakujem za preklad a výber tejto jednodielky:)
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 21.08. 2013
Pohľad na tých dvoch krúžiacich po tanečnom parkete určite stál za to. Ďakujem, Zuzka.

Re: Čarodejnícky valčík Od: Sally - 17.08. 2013
Skvelé, milujem takéto hrátky :)
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 21.08. 2013
Ďakujem, Sally:-)

Re: Čarodejnícky valčík Od: tiberia - 16.08. 2013
Hermiona zvládla i dramatický příchod a víření hábitem...dokonalost sama. Je vidět, že má možnost studovat originál. Díky za krásný překlad.
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 21.08. 2013
Učí sa od toho najlepšieho, takže sa na ňu muselo niečo nalepiť. Vďaka, tiberie.

Re: Čarodejnícky valčík Od: scully - 15.08. 2013
Moc pěkná povídka,děkuji za překlad
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 15.08. 2013
Aj ja ďakujem za odozvu. Som rada, že sa páčilo:-)

Re: Čarodejnícky valčík Od: denice - 13.08. 2013
Dostal mě vlastnoruční nápis na Severusově odznaku. Díky za kouzelnou jednohubku.
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 14.08. 2013
Bolo pôsobivé, že si dal tú námahu. Asi sa bál, aby nedošlo k omylu. Aj ja ďakujem, denice.

Re: Čarodejnícky valčík Od: baska92 - 13.08. 2013
perfektná poviedka, skvele preložená, príjemne som sa zasmiala na poslednej vete :)
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 14.08. 2013
Ďakujem za odozvu, baska. Veľmi ma teší, že ťa poviedka pobavila:-)

Re: Čarodejnícky valčík Od: Elza - 13.08. 2013
Chi, Severus jde na bál sám za sebe: světe, hleď, jsem si nejoblíbenější historickou postavou. Joj, to je na úrovni Lockharta! *:DDD Moc pěkné - a chápaví přátelé tomu dali správnou korunu. PS: Nejlepší bylo, jak se Severus sám lekl, když vstoupila jeho dvojnice.
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 14.08. 2013
Nie, nie, myslím, že od Lochartovho syndrómu má na míle ďaleko. Veď sa pre istotu ešte aj poistil odznakom, aby bolo jasné, že tam nie je v prestrojení:-) Tiež sa mi páčilo, ako ním "cuklo", keď vstúpila Hermiona. Mohol na vlastnej koži okúsiť, akým dojmom pôsobí na okolie. Veľká vďaka, Elzo.

Re: Čarodejnícky valčík Od: JT - 13.08. 2013
Dobře jsem se pobavila, jen z té představy, jak Severus tančí sám se sebou je mi trochu úzko. Díky za překlad.
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 14.08. 2013
Nuž, predstava je to naozaj desivá. Ešteže to nebol jeho klon, ale Hermiona. Aj ja ďakujem a teším sa, že jednohubka pobavila.

Re: Čarodejnícky valčík Od: larkinh - 12.08. 2013
Ron na konci byl úžasný. Představa Severuse oblečeného jako Hermiona mě vážně rozesmála :D Díky za překlad.
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Mám rada vypointované závery poviedok. Autorke to v tejto očividne vyšlo. Vďaka za odozvu:-)

Re: Čarodejnícky valčík Od: teriisek - 12.08. 2013
Krásná jednorázovka, díky moc za překlad!
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Aj ja ďakujem, teriisku:-)

Re: Čarodejnícky valčík Od: marci - 12.08. 2013
Skvělé!! Přesně něco takového jsem při pondělku potřebovala! Díky za krásný překlad, solace, a arkamě všechno nejlepší k narozeninám (není nad to, když si bety samy betí své dárky od překladatelek, že? - dvojí radost)
Re: Čarodejnícky valčík Od: arkama - 12.08. 2013
Presne ako píšeš. Najprv radosť, že zlatá solace poslala preklad na betovanie o ktorom som nevedela, že robí a potom, keď to tu človek číta. :)) Dík ale len meniny :)
Re: Čarodejnícky valčík Od: arkama - 12.08. 2013Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Ďakujem, marci. Som rada, že ti táto miniatúrka zdvihla náladu. Verím, že si ju arkama s radosťou obetovala:-) (tou spomínanou dvojnásobnou)

Re: Čarodejnícky valčík Od: arkama - 11.08. 2013
Ďakujem solace ! Severusova veta "Nie som maska. Odpáľte! " presne vystihuje mňa, po dnešnom návrate z dámskeho víkendu :DD  ďakujem aj ostatným :))
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
S radosťou. Dúfam, že ste to na tej babskej jazde poriadne roztočili;-) Aby bolo na čo spomínať!

Re: Čarodejnícky valčík Od: nadin - 11.08. 2013
Ďakujem za milú poviedku:D:D Ronova poznámka ma mimoriadne pobavila:D
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Aj ja ďakujem za odozvu, nadin. Teším sa, že ťa jednohubka pobavila.

Re: Čarodejnícky valčík Od: Lupina - 11.08. 2013
Jedním slovem - úžasné. Čekala jsem, že Hermiona napochoduje v nějakém sexy oblečku, ale jako Severus? :-D Bomba! Projev přátelství a Ronova poslední slova - třešnička na dortu. Děkuji za skvělý výběr i překlad :-)
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Bolo to síce kratučké, ale celkom podarené. Teším sa, že sa páčilo. Vďaka, Lupino.

Re: Čarodejnícky valčík Od: zuzule - 11.08. 2013
Řekla bych, že Ron nezklamal tou poslední větou. A musím s ním souhlasit, tak bych to nechtěla vědět, natož vidět.  
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
V každom prípade by to bolo zaujímavé... aspoň v predstavách:-) Díky, zuzule.

Re: Čarodejnícky valčík Od: Jimmi - 11.08. 2013
Milé, pobavilo, krásny preklad. Ďakujem
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
To som rada. Ďakujem, Jimmi.

Re: Čarodejnícky valčík Od: Jacomo - 11.08. 2013
Milé, vtipné a poslední věta je na medaili :-)Díky za překlad, solace, a všechno nejlepší, arkamo!
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Pointa na záver by nemala chýbať. Ron opäť bodoval:-) Vďaka, Jacomo.

Re: Čarodejnícky valčík Od: Radka - 11.08. 2013
moc krásná povídka a velmi dobře přeložena.
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Ďakujem. Teším sa, že sa páčila.

Re: Čarodejnícky valčík Od: Koki - 11.08. 2013
Úžasná povídka. Neskutečně jsem se bavila. A přeju všechno nejlepší arkame.
Re: Čarodejnícky valčík Od: solace - 13.08. 2013
Ďakujem, Koki. Som rada, že jednohubka pobavila:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Arevik: ( solace )09.01. 2018„Raz za sto rokov“ a elixír lásky
Your Worshipfulness: ( solace )11.09. 2017Trichofília
cathedral carver: ( solace )01.08. 2017Keď je spánok podobný smrti
cathedral carver: ( solace )03.07. 2017Nie som zlatá rybka
Arevik: ( solace )28.02. 2017Ako ideálne skúšať
wardedportal: ( solace )14.02. 2017Mesačný svit
Arevik: ( solace )06.02. 2017Severus Snape a zlaté jablko
StormySkize: ( solace )29.01. 2017Horúca láska
Fatinah: ( solace )23.01. 2017Skriňa
Hannoie: ( solace )15.01. 2017Neočakávané oznámenie
Цыца: ( solace )09.01. 2017Septembrový človek
georgesgurl117: ( solace )14.02. 2016Trochu očividne
cathedral carver: ( solace )09.01. 2016Kto potrebuje objať?
georgesgurl117: ( solace )05.05. 2015Smola pri špehovaní
wallyflower: ( solace )09.01. 2015Peklo
Astreya: ( solace )11.08. 2014Čím sa hnoja kaktusy?
grangerous: ( solace )09.01. 2014Tlkot srdca
Scattered Logic: ( solace )21.08. 2013Fénixovský charakter
sophierom: ( solace )17.08. 2013Proti svojej vôli
Scattered Logic: ( solace )11.08. 2013Čarodejnícky valčík
zanthia122 : ( solace )14.02. 2013Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu?
Černoknižnica: ( solace )09.01. 2013Európa môže počkať
Shy Violet: ( solace )31.10. 2012Ako sa zdá
JenMK1216: ( solace )26.09. 2012Vážne zdravotné problémy
JenMK1216: ( solace )22.09. 2012(Nie tak) dlho očakávané pokračovanie Špongiového kúpeľa
JenMK1216: ( solace )17.09. 2012Špongiový kúpeľ
Deeble: ( solace )08.06. 2012Je nepochybne jasné, že sa to môže stať
vanity fair: ( solace )10.05. 2012Tajný ctiteľ 2/2
vanity fair: ( solace )05.05. 2012Tajný ctiteľ 1/2
Astreya: ( solace )02.05. 2012Medzi nebom a zemou
Astreya: ( solace )01.04. 2012Spýtal som sa jaseňa...
Astreya: ( solace )14.02. 2012Kto hľadá...
Astreya: ( solace )09.01. 2012Zažínam sviecu
. Úvod k poviedkam: ( solace )08.01. 2012Úvod