Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Když lvice bojuje

Kapitola šedesátá první: Poupata skliď, než pozdě je

Když lvice bojuje
Vložené: Jimmi - 21.05. 2023 Téma: Když lvice bojuje
MagicLady nám napísal:

 Když lvice bojuje

Autor povídky: Kayly Silverstorm

Překladatel: MagicLady

Souhlas s překladem: ano

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola šedesátá první: Poupata skliď, než pozdě je

Závěrečné zkoušky se přiblížily a s nimi i Hermionino obvyklé zkouškové chování, zběsilé tempo, rozčepýřené vlasy a stále vyděšený pohled osoby, která trvá na hodinách studia a barevném označování všech poznámek, ať už chcete nebo ne.

Přinejmenším na veřejnosti. Kdykoliv se však ocitli mimo zrak svých spolužáků, Harry se podivoval, jak málo se Hermiona stará o testy, které završovaly jejich školní úsilí.

Ačkoli on a Draco věděli, že jsou na světě mnohem důležitější věci než OVCE, a Ron se o své známky příliš nestaral, všichni tři studovali, kdykoliv měli chvíli volna, a to až do setkání v tělocvičně, předtím než byl čas pracovat na praktickém cvičení kouzelných formulí a přeměňování.

Když se Harry obrátil na Severuse s otázkou o vlastnostech jasanovce, pravděpodobně první dobrovolnou otázkou týkající se lektvarů, Severus se široce a vítězně usmál a pak beze slova odešel.

Ale jakmile se toho večera Harry usadil na své obvyklé místo během setkání Řádu, našel před sebou hromadu starých a otlučených knih, které, jak se ukázalo, byly učebnice lektvarů od čtvrtého ročníku výše.

Harry otevřel horní z nich a našel nesčetné množství komentářů naškrábaných na okrajích, mezi řádky a kdekoliv kde bylo místo, všechny psané protáhlým ostrým rukopisem, který patřil jejich Mistrovi špionů.

Odpověď na svou otázku našel na třetí straně, spolu s poučeními, které Harrymu umožnily pochopit věci, které tak usilovně před pár hodinami studoval.

Při zjištění, že toto byly Severusovy staré učebnice, vzhlédl k druhému muži s úžasem a vděčností. Severus jen naklonil s respektem hlavu a obrátil se jinam.

Ano, Harry studující na své OVCE, si poprvé opravdu uvědomil, že znalosti jsou mnohem víc než nástroj k mučení, a tak vítal tyto poslední týdny školy v naději, že ještě získá, co se dá.

Zato Hermiona, která pro Harryho ztělesňovala veškerou horlivost a ambici, kterou jen student může mít, nejevila zájem o skutečnost, že se zkoušky rychle blíží. Veškerá její pozornost byla soustředěna na strategické porady, jejich trénink a také kupodivu na těch pár hodin volného času, který mohla trávit s Harrym a Dracem.

Harry by si nikdy nepomyslel, že přijde čas, kdy dá Hermiona přednost dlouhé procházce okolo jezera, ale když se ji na to jednoho dne zeptal, jen pokrčila rameny.

„Stejně projdu,“ řekla mu hlasem, který se zdál být znuděný a zároveň podivně ostrý. „Navíc jsem již obdržela několik nabídek na učňovství. Takže nevidím důvod, proč se trápit se zkouškami.“

Zhluboka se nadechla, vydechla a nechala svůj zrak bloumat okolo jezera, hradu a zlehka se vlnících kopců, které v dáli navazovaly na hory.

„Tohle však,“ zašeptala, „je jen prchavý okamžik a my nevíme, kdy vezme za své. Náš čas v Bradavicích uplyne příliš brzy a já si ho chci ještě užít, dokud můžu.“

Najednou se zasmála. „Carpe diem,“ řekla Harrymu vážně.

„Poupata skliď, než pozdě je,

starý čas dál si letí:

Týž květ, co dnes se usměje,

již zítra odkvete ti.“

Harry se zamračil, snažíce se porozumět podivnému tónu jejího hlasu.

„Nemyslím, že by se mi tohle motto líbilo,“ řekl jí, přičemž opatrně sledoval její tvář.

Pokrčila rameny. „Ale je pravdivé,“ odpověděla lehce a znovu se otočila směrem k jezeru, nechávajíc ho jeho myšlenkám.

Když se obrátil na Draca se svými postřehy, zjistil, že nebyl jediný, kdo si všiml jejího chování, ale Dracovo vysvětlení zmírnilo jeho obavy jen trochu.

„Před námi jsou nebezpečné časy, Harry,“ řekl mu Draco s klidem. „Blížíme se k hlavní bitvě, konfrontaci s Voldemortem. Kdo ví, kolik z nás ten den přežije? A ty, Weasley a Hermiona budete v přední linii, budete bojovat se samotným Voldemortem. Není divu, že si není jistá svou budoucností.“

„Ale takhle Hermiona obvykle nepřemýšlí,“ protestoval Harry frustrovaný z toho, že jeho přítel nevidí chybu ve svých úvahách. „Za normálních okolností plánuje, dělá si starosti a tráví přípravou více času, než je zdrávo. Ale nikdy se nesoustředí na čas trávený se svými přáteli – je to jako by říkala sbohem nebo něco podobného.“

„Myslím si, že se loučí s více věcmi než jen s námi,“ nesouhlasil Draco. „Ve chvíli, kdy absolvuje, stane se hlavním špionem na plný úvazek. Jakmile tohle vše skončí, objeví se jako Severusův společník a učeň s jasnou budoucností, ale Hermiona jako dítě bude nenávratně pryč. Říká sbohem celému způsobu života, copak to nevidíš?“

Ale ať se snažil, jak chtěl, Harry to neviděl, alespoň ne úplně. Tato situace mu připomínala hrůzu minulého roku, kdy něco Hermionou otřáslo, a to ho znepokojovalo. Ale nebyl schopen vidět pod povrch jejích temných tajemství a zdálo se, že ani nedokáže porozumět jejím pravým motivům.

Ale byly tu také dobré věci na tomto období, které šíleně optimističtí lidé nazývali 'příprava na zkoušky'. S vědomím jistého konce se sedmý ročník Nebelvíru ještě jednou sjednotil, všichni trávili hodiny a hodiny v knihovně, ve společenské místnosti nebo nervózně schoulení u svého stolu ve Velké síni.

S pobavením si Harry všiml, že ostatní ročníky se od nich a od obětí NKÚ drží v uctivé vzdálenosti. Také si všiml vyděšených a současně toužebných pohledů šestých ročníků, které vrhaly k jejich skupince, a snažil se vzpomenout, jak se cítil na jejich místě.

Těšil se na ukončení školy? Čekal s úzkostí na letní prázdniny?

Ne, usoudil s potlačeným smíchem. V tomto čase byl obvykle zaneprázdněn přežitím plánu, který si pro něj Voldemort přichystal, a rozhodně neprahnul po čase, který měl strávit u Dursleyových.

Nemluvě o tom, že díky Hermioně bylo povědomí o jejich OVCÍCH stálou přítomností již od prvního ročníku.

Docela legrační, že ona teď byla jedinou, kdo neztrácel hlavu.

Ze svého místa před krbem ve společenské místnosti pozoroval, jak klidně vysvětluje nějaký postup lektvaru Nevillovi, který konečně překonal svoji hrůzu a strach z Mistra špionů a oslovil ji s hororovým výrazem jménem zkoušky.

Hermionina vřelost a otevřenost ho poněkud překvapila, ale pokud se jí jeho reakce dotkla, nedala to najevo.

Místo toho se ponořila do improvizované přednášky o jemných aspektech uspávacích lektvarů a brzy v jejím publiku nebyl jen Neville, ale také Seamus, Levandule, Ron a Harry.

Ginny se také rozhodla, že se k nim připojí, tvrdíc, že na opakování v lektvarech není nikdy příliš brzy, ale Harry měl podezření, že si jen užívala přítomnost svých spolužáků.

Když se jejich otázky přesunuly k obraným kouzlům, Seamus a Levandule ztratili zájem a Hermiona ukázala na Harryho a řekla ostatním, že on je koneckonců v obraně nejlepší.

„A možná bychom se měli přesunout někam… do soukromí,“ dodala s výrazným pohledem na hodiny. „Přece nechceme zničit naši společenskou místnost dvě noci před zkouškami.“

Harry sledoval její pohled a všiml si, že zbývá jen půlhodina do jejich večerního tréninku. A přikývl.

„Dobrý nápad,“ souhlasil a pak snížil svůj hlas do přehnaného šepotu. „Pojďme, vy víte kam,“ oznámil zlověstně, čímž si vysloužil úsměvy a smích nejen od členů Řádu, ale také od ostatních Nebelvírů, kteří pravděpodobně věřili, že mluví o Komnatě nejvyšší potřeby, v níž se v pátém ročníku konaly schůzky jejich zakázané organizace.

Harry byl stále překvapen, jak snadno se dalo udržet tajemství, když se použila potřebná obratnost.

„Takže Neville,“ řekl klidně, když opustili společenskou místnost a vydali se směrem ke knihovně, kde prudce zahnuli a vstoupili do nepoužívané učebny, kam Severus umístil jednu ze svých magických tapisérií – Harry se ho opravdu musí zeptat, od koho je získal. „Ohledně konce školy – máš představu, co bys chtěl potom dělat?“

Neville dle očekávání zčervenal jako beruška.

On byl pro Harryho neustálým zdrojem úžasu. Navzdory jeho nervozitě a zvyku se zadrhávat, byl Neville jednou z nejodvážnějších osob, se kterou se kdy setkal. Rostl při každé příležitosti a překonal i šok z Hermioniny dvojí identity. Ale zeptejte se ho na něco osobního a zcela ho to ochromí, jako by snad nestál o pozornost.

„Vsadím se, že půjdeš do učení v bylinkářství,“ řekla Hermiona se zjevným úsilím pomoci svému příteli. „Vyznáš se v rostlinách víc než kdokoliv, koho znám. I madame Prýtová říká, že jsi jedním z nejlepších žáků, které kdy učila.“

Prošla magickou tapisérií dřív, než by musel Neville odpovědět, a tak unikl své chabé reakci na chválu od Hermiony Grangerové.

Jako obvykle pohled na tělocvičnu v ústředí u Harryho vyvolal napětí i úlevu zároveň. Napětí bylo způsobené povědomím, že v této místnosti byly potřeba všechny jeho schopnosti, bylo to místo, kde ho znovu a znovu Moody, Remus a Severus doháněli za samé jeho hranice.

Ani nedokázal spočítat, kolik trapných situací se v této místnosti odehrálo, když něco zpackal, kolikrát si připadal hloupě, zahanbeně magickou silou a hbitostí ostatních.

Uvolnění pak pramenilo z faktu, že přes toto vše se zde cítil v bezpečí, v přítomnosti přátel, kteří sdíleli jeho znalosti a přesvědčení, a protože se mohl chovat k lidem jako Hermiona a Draco, jak si zasloužili.

Bylo takovou úlevou nechat spadnout svoji masku, chovat se přirozeně, a proto také pozdravil Draca, který seděl u strategického stolu s knihou v rukách, širokým úsměvem.

„Nemáš domov, Malfoyi?“ zeptal se Ron jako obvykle v těchto dnech, a z jeho tónu nebylo příliš poznat, zda si ho v dobrém dobírá nebo ho uráží. „Neměl bys teď intrikovat s ostatními hady a plánovat, jak podvádět u zkoušek?“

Takže dnes je urážející den, pomyslel si Harry sklíčeně. Tohle byla jediná věc, která dokázala utlumit přátelskou pracovní atmosféru v místnosti – pokračující nepřátelství mezi Dracem a Ronem.

„Ach, už jsme to naplánovali dávno předem,“ odpověděl Draco s lehkým úsměvem. „A jelikož oplýváme genialitou, vlivem a bohatstvím,“ zastavil se na chvíli, aby nechal urážku víc působit, „nemusíme koneckonců podvádět. Já osobně jsem přesvědčen, že zkoušející budou uchváceni mojí osobností natolik, že mi přidělí tucty 'Vynikajících'.“

K Harryho překvapení a Ronovu zděšení to byla Ginny, kdo se uznale zasmál a zamával na Draca, aby se k nim připojil.

„Myslím, že by ti mohli trochu srazit tvoje ego,“ nesouhlasila přátelským tónem. „I když musím přiznat, že tvůj účes je ohromující.“

Draco si odfrkl na důkaz, že nepovažuje takovou drzost za hodnou komentování, načež pozdravil Hermionu s obvyklým polibkem na její čelo, což bylo gesto, které jako vždy vyvolalo u Rona bublavou odezvu.

„Blbečku,“ pozdravila ho přívětivě a Draco si znovu odfrkl, opřel se o soubojové pódium takovým způsobem, jako by mu patřila celá místnost a sledoval, jak ostatní přeměňují svoje školní uniformy na něco vhodnějšího pro souboje.

Harry jen neochotně začal se svým protahováním. Věděl, že kdyby ho odfláknul, později by toho litoval, až ho dnes večer Moody donutí k vražednému kolečku cvičení.

Stál na jedné noze, přitahoval koleno ke svému hrudníku a nepřítomně odříkával přísady do uspávacích lektvarů, které si opakovali poslední hodinu, což způsobilo, že Hermiona sedící se zkříženýma nohama na pódiu kritizovala lidi, kteří nemysleli celý den na nic jiného než na své zkoušky.

Usmál se v očekávání nevyhnutelné Dracovy poznámky, pak začal protahovat nohy a zkoušel si vzpomenout na léčivé vlastnosti polodrahokamů.

„Vy tři jste opravdu divní,“ ozvala se najednou Ginny a Harry, který právě stál na jedné noze, skoro ztratil rovnováhu.

Užití nekonečné studny necitlivých Weasleyovských komentářů ho čas od času překvapila.

„V dobrém nebo ve zlém?“ zeptal se opatrně a cítil, že místnost ztichla. Dokázal si představit Ronův žárlivý výraz a také si všiml Nevillova znepokojeného pohledu.

Bolestně si uvědomil, že se svými nebelvírskými kamarády nikdy opravdu neprobral svůj podivný vztah mezi ním, Hermionou a zmijozelskými.

„V dobrém, určitě,“ odpověděla Ginny okamžitě a Harry viděl, jak se Draco po jeho pravici uvolnil. „Chci říct, nechci tě kritizovat, Harry, ale v poslední době jsi hrozně náladový, alespoň na veřejnosti, a Dracova arogance je ještě horší. Je fajn vidět, že jste stále normálními lidmi, i když je to jen v téhle místnosti. A jsem ráda, že Hermiona není tak posedlá studiem, jak předstírá. Přivádí polovinu Věže k šílenství.“

„Zdá se, že je to můj osud,“ poznamenala Hermiona dobrácky ze svého místa na pódiu. „Mohu odpřisáhnout, že jsem zodpovědná za mnoho lépe naplánovaných učebních snah na naší koleji.“

„Ano, ale to nejsi ty, víš?“ řekla Ginny. „Není v tom tvoje srdce, tak jako Draco již netrýzní Nebelvíry,“ její pohled se přehnal přes Rona k Harrymu dávaje jasně najevo, že Ron se nepočítá. „Jenže toho si člověk nevšimne, pokud není zde. Je děsivé, jak dobře to všichni hrajete.“

„Měla bys vidět Hermionu, když si hraje na hloupou Američanku,“ utrousil Draco a zmátl tím všechny, kteří nebyli na plese u Aberfotha Brumbála. „To je hraní.“

„Ach, nelichoť mi, drahý,“ řekla Hermiona s dokonale středozápadním přízvukem, hlasem najednou vysokým a natolik naivním, až se Ginny rozesmála.

Harry přemýšlel, zda si uvědomuje, že se jedná o víc než jen o zábavu, že v tom je víc, než když Tonksová na požádání mění nosy, ale pak si připomněl, že to je právě Ginny, která je všeobecně považována za nejchytřejší z Weasleyů.

„Zajímá mě, jak budou po Halloweenu lidé reagovat, až se najednou změníte,“ řekla a projevila se správně. „Myslím tím, že Draco snad nebude mít dál důvod předstírat, a ty, Harry, se konečně budeš moct chovat jako zodpovědný dospělý a ne jako bláznivý teenager.“

„Ach, jak mi budou chybět moje záchvaty,“ řekl Harry nahlas, ale v duchu musel souhlasit. Bude divné přestat hrát, přinejmenším způsobem, jakým předstírají nyní. Bude divné potkávat lidi jako Severus nebo Moody na veřejnosti a chovat se k nim s respektem jako ke kolegům.

„Tolik se toho změní, když vyhrajeme tuto bitvu,“ řekl pak. „A to si ani nedokážu představit, jakým způsobem se změní náš svět. Jen na to pomysli,“ usmál se najednou. „Už žádný velký bystrozorský dohled nad Příčnou ulicí, žádné kontroly na ministerstvu. Žádní Smrtijedi.“

„Zní to jako ráj,“ řekl Neville potichu a Harry si vzpomněl, jak moc je i jeho život poznamenaný Voldemortovou vládou.

„Ano, ale jsem si jistý, že kouzelnický svět přijde s novou hrozbou dřív, než si zvykneme nazývat Vy – víte-koho jménem,“ poznamenal Draco, ale i u něj myšlenka na budoucnost bez Znamení zla zanechala ve tváři stopu naděje.

Harry zaslechl Rona, jak si pro sebe něco brblá, nepochybně něco o tom, že Malfoy bude dalším Pánem zla, ale Ginny ho prostě ignorovala, stále sledujíc Draca, Harryho a Hermionu.

„Co budete dělat?“ zeptala se. „Ani ne měsíc a budou z vás absolventi a vsadím se, že nikdo s vámi o tom ještě nemluvil. Ale budete si muset vybrat povolání ještě před Halloweenem.“

„Možná jsi o tom ještě neslyšela,“ prohlásil Draco, „nicméně naše drahá Mistryně lektvarů mi nabídla místo svého učně… zmínil jsem se, že mě požádala, ať jí říkám Kathryn?“

Vzhledem ke skutečnosti, že Draco v posledních několika týdnech nedělal nic jiného, než že veřejně mluvil o své nové pozici tak hlasitě a arogantně, jak jen to bylo možné, si Ginny jen odfrkla.

„Takže se nejedná jen o masku?“ zeptala se pak upřímně.

Draco pokrčil rameny. „Nejsem si jistý,“ připustil překvapivě vážným tónem, když si uvědomil, že se právě nachází uprostřed Nebelvírů. „Ale nemyslím si, že bych chtěl pokračovat v Malfoyovské tradici politického vměšování se. Nějaké dobré vzdělání a schopnosti by mohly být dobrým začátkem.“

„Pořád přemýšlím o programu na výcvik bystrozorů,“ připustil Harry po minutě zamyšleného ticha. „Chci říct, že jakmile bude po Voldemortovi, sníží se vliv mnoha čistokrevných na ministerstvo a já doufám, že konečně Popletala v příštích volbách vyhodí. A co ty, Rone?“

Zeptal se s nadějí, že svého bývalého nejlepšího kamaráda uvede do důvěrně uvolněné atmosféry.

Ron jen pokrčil rameny. „Nemám ponětí,“ odpověděl. „Fred a George mi nabídli práci pro Kratochvilné kouzelnické kejkle a já myslel, že bych to přijal, dokud se nerozhodnu…“

„Co ty, Ginny?“ zeptala se Hermiona. „Rok není dlouhá doba a pak si také budeš muset zvolit.“

Ginny napodobila Ronovo pokrčení rameny a usmála se, aby vypadala přívětivěji. „Nemám ponětí,“ řekla mírně. „Ani si nedokážu představit, že budu bez vás všech chodit do školy. A ty, Hermiono?“

„Hodně se toho změní,“ odpověděla Hermiona a na okamžik zahlédl Harry na jejím obličeji něco temného, co nedokázal pojmenovat. „Kdo ví, kde budeme a co se stane za půl roku. Jak to vidím já, nemá smysl si teď něco plánovat.“

Zarazila se, odhrnula si vlasy z tváře a najednou z ní byla zase ta uvolněná a šťastná Hermiona z období před pár týdny. „Ale slíbil jsi nám ochranná kouzla, Harry,“ pokračovala škádlivým tónem. „To by se možná dalo splnit v blízké budoucnosti. Myslíš, že bychom mohli využít čas, než přijdou ostatní?“

Teprve později, když začal trénink a Harry bloumal podvacáté svým zrakem kolem místnosti, si uvědomil, že jediná Hermiona neodpověděla na Ginnyinu otázku, jako by její budoucnost bylo něco tajného, něco, o co se nechtěla s ostatními podělit.

Nebo jako by nechtěla o své budoucnosti vůbec přemýšlet.

xXx

Když se Hermiona vrátila ze své zkoušky z věštění z čísel, Severus ji očekával s lilií v levé ruce a hrnkem horkého jablečného džusu v pravé.

Ušklíbl se nad jejím naprosto překvapeným výrazem, přestože to očekával – koneckonců ji nikdy příliš nezahrnoval květinami. Ale zkoušky byly zkoušky a bez ohledu na skutečnost, jakou válku nyní plánovali, si žádaly malé dárečky.

„Tvůj první test,“ řekl jí v odpověď na její pohled na květinu. „Nemohl jsem to jen tak přehlédnout, víš?“

„Vzhledem k tomu, že jsem v posledních týdnech učení naprosto ignorovala, nečekala jsem, že se budeš chovat jinak,“ odpověděla suše, ale on si všiml, že jeho smýšlení ji potěšilo.

Pak vzala květinu s výrazem hraného utrpení a políbila ho na tvář. „Alespoň, že to není červená růže,“ řekla a on zvedl nyní prázdnou ruku na protest.

„Nikdy bych se nesnížil na takovou úroveň,“ prohlásil, dobře si vědom, jak nepříjemně se cítí v situacích, které byly obvykle označovány za romantické.

Byl za to rád, protože nikdy nesdílel všeobecné sympatie k sentimentálním nesmyslům, bez ohledu na to, v co Minerva zřejmě věřila.

„Horký jablečný džus[1],“ uvítala nyní Hermiona hrnek v druhé ruce a obměkčení její tváře mu prozradilo, že si vzpomněla na den, kdy ji poprvé seznámil s tímto nápojem. „To vše mění! Možná si dokonce budu myslet, že jsou zkoušky k něčemu užitečné.“

Severus si nemohl pomoct a souhlasil. „Jaká otrava,“ řekl, „sledovat hordu potících se adolescentů ztrapňujících se před nudnými zkoušejícími. Jedinou dobrou věcí na zkouškách je skutečnost, že po nich už nikdy ve svém životě nemusím ty spratky vidět.“

Hermiona se zasmála. „Škoda,“ poznamenala, vzala si od něj horký nápoj a položila svou tvář na jeho hruď. „Vzhledem k tomu, že se tak nestane s letošní skupinou idiotů nebo přinejmenším s její významnou částí.“

Zasmál se. „Nevadí mi, když se jistá významná část ke mně přiblíží,“ řekl jí, pak sklonil hlavu a jemně ji políbil.

„Soudím, že tvoje zkouška proběhla bez problémů?“

Pokrčila rameny. „Spíš nic zvláštního,“ odpověděla. „Je neuvěřitelné, jak obtížné je být rozrušený ze zkoušek, když je člověk pravidelně testován u Voldemortových nohou. Zkoušející prostě nejsou tak děsiví, ani výsledky nejsou tak důležité.“

„Měla bys mu to říct,“ odvětil Severus. „Možná by souhlasil s účastí na tvém praktickém cvičení z obrany.“

Na Hermionině tváři se mihl stín tak rychle, že si nebyl jist, že ho skutečně zahlédl, a zdálo se mu, že se na chvíli stahuje do sebe, ztrácí veškerou barvu, vřelost a radost, jen aby je v mžiku zase získala zpět.

Zamračil se. V posledních týdnech byl u ní často svědkem takového chování, náhlá temnota, která ji pohlcovala a dusila ji, stín, který zmizel rychleji, než se objevil. Když se jí na to ptal, zcela to popřela, a Severus si nebyl jist, zda to bylo její pravdomluvností nebo schopnostmi herečky, které činily její odpověď tak věrohodnou.

„Voldemort je jedním z těch lidí mého pracovního života, u kterých nechci, aby mi zasahovali do mého volného času,“ řekla nyní, každá stopa toho podivného stínu byla pryč. Severus se znovu usmál a rozhodl se, že Hermiona potřebuje odpočinek víc než další bezvýznamnou diskusi o budoucnosti.

„Jen pokud bys považovala 'zkoušky' za volný čas, Hermiono,“ řekl, vzal ji za ruku a dovedl k její oblíbené pohovce.

Najednou ho objala, přitisknouc se k němu vší silou, hlavu položenou na jeho rameni.

„Miluji tě, Severusi,“ zašeptala. „Víš to, viď?“

„Také tě miluji,“ odpověděl a zamračil se. „Hermiono, co…“

Jak náhle její objetí přišlo, tak také pominulo a ona odcházela ke svému psacímu stolu rychlými sebevědomými kroky, které nevykazovaly ani známky po citové smršti, která ji zaplavila.

„Nic,“ řekla a něco v jejím hlase mu napovědělo, že jakákoliv otázka z jeho strany by vedla k řadě velkých problémů.

Musel si s ní o tomto podivném chování promluvit, ale teď bylo její studijní období, a přestože dávala přednost až neslýchané nezúčastněnosti, možná v ní zbývala část z té staré Hermiony, která způsobovala tyto náhlé výkyvy nálad.

Byla by chyba ji nyní konfrontovat, pomyslel si, jelikož ji čekají zítra dva písemné a jeden praktický test. Možná že se všechno vrátí k normálu, jakmile bude po zkouškách.

Přesto mu nějaký malý hlásek v mysli říkal, že věci tak lehce nekončí.

„Na čem pracuješ?“ zeptala se ho a její oči pohlédly na záplavu knih a pergamenů, které pokrývaly jeho stůl a okolní podlahu.

Jak byli pečlivý, tak měli také oba tendenci zahrnout svou prací každý dostupný povrch, takže knihovna často vypadala jako špatně skrytý nepořádek.

Obvykle doba jejich tvůrčího bince trvala, dokud jim Jane nepohrozila obrovskými boxy na odpadky nebo dokonce spálením v krbu.

„Minerva mi dala své představy o přeměnách krajiny nutných ke skrytí členů Řádu v Tintagelu. Snažíme se vyřešit, jak zeslabit magický podpis na přeměnných oblastech, abychom se vyhnuli upozornění. Zatím nic nezabralo.“

Hermiona chápavě zabručela. „Tolik detailů,“ řekla potichu, „a jedna pokažená věc může znamenat konec všech našich plánů. Nemáš někdy obavy? Nepřemýšlíš, kde může být slabina?“

Severus na ni ostře pohlédl, ale neviděl nic jiného než klidnou, zaujatou tvář a silné ruce, které pevně držely pergameny s Minerviným výzkumem. Předstírání bylo nyní příliš součástí jejího bytí, ukázka rozvahy a sebekontroly byla pro ni stejná jako pravidelné používání zkrášlovacích kouzel, až zapomněla, že je má na sobě.

Něžně se dotkl její mysli, jeho myšlenky s sebou nesly tichou otázku, a on cítil, že její bariéry se váhavě stahují. Nebe nad palácem vzpomínek bylo starostmi temné a tráva pod jeho nohama křupala, jako by byla pokryta ledem a mohla by se každým dotykem rozlomit.

Jeho hrdlo se stáhlo. Pokud její mysl vypadala takto, problém byl horší, než předpokládal. Viděl, jak blesk prořízl oblohu nad palácem tak silně, až se zdálo, že ohrožuje křehké budovy jejích myšlenek.

„Měl bys je slyšet mluvit, Severusi,“ zašeptala napravo a když se k ní obrátil, spatřil mnohem mladší verzi Hermiony, tak z prvního či druhého ročníku s velkýma očima a špatně padnoucí školní uniformou, hovořící mnohem starším, unaveným hlasem.

Způsob, jakým vypadala ve své mysli, mu napověděl o jejích pocitech víc než tisíce slov, a na okamžik se cítil pyšný, že mu důvěřovala natolik, že odhalila své pocity slabosti a nejistoty.

„Koho slyšíš mluvit?“ zeptal se jemně.

Pokrčila rameny, gesto, které vůbec nesedělo k té malé nedočkavé dívence, jejíž tělo si její mysl zvolila pro hostitele emocí. „Harryho, Draca, všechny,“ odpověděla. „Jsou si tak jisti, že všechno dobře dopadne. Plánují si budoucnost, ve které je 'po' Voldemortovi a kouzelnický svět je volný. Jako kdyby si neuvědomovali, že jeden nepatrný pohyb ruky, jediný chybný krok může všechno zničit.“

Koutky očí Severus viděl, jak obloha nad ním zčernala a v duchu chápavě přikývl, ale jeho pohled zůstal na Hermioně.

„Jsou mladí,“ řekl tiše, a jeho tón dával jasně najevo, že vylučuje z této kategorie Hermionu, i přes její současnou podobu. Hermiona nebyla mladá. Ne způsobem, který by se dal očekávat. Možná by se Harry dostal do stejného stavu mysli, rozumné rezignace, zralé tvrdosti, kdyby nebyl zařazen do bezstarostného Nebelvíru a nebyl obklopen až tak normálními přáteli. U Hermiony stejné prostředí jen urychlilo tento proces dospívání.

Nyní stála mimo svět bezpečí a slepé důvěry v budoucnost, která udržovala lidi jako Harry Potter, Ron Weasley, nebo dokonce v některých ohledech Draca v naději.

Věděla, že věci se můžou strašně ošklivě zvrtnout, bez ohledu na to, jak moc doufáte v dobrý konec. Věděla, že světlo na konci tunelu není zárukou. A jediným střípkem jejího mládí byl tento strach, který nyní cítila, toto zoufalství.

Rozuměla, co má na mysli, viděl to na způsobu, jakým přikývla, namísto toho, aby poukázala na zřejmé.

„Jejich životy jsou tak křehké,“ zašeptala nyní. „Harry přežil mnohé, ale nikdy neviděl alternativu. Nikdy si plně neuvědomil, co mu mohli udělat. Je toho tolik z toho, co plánujeme, co se může pokazit. A přesto mi slepě věří.“

Pak se zarazila, napůl se od něj odvrátila, aby sledovala krajinu svojí mysli, a jako odpověď na její pohled se obloha kolem nich zklidnila na tmavě modrou a tráva pod jeho nohama získala zpět na své jemnosti.

„Je to tak obrovská zodpovědnost. jsem přišla s tímto plánem, a pokud selže, pokud selžu, jejich smrt bude na mých bedrech. Nevím, zda…“

Chápavě přikývl, neřekl jí však, že její pocity jsou opodstatněné, nesnažil se je zmírnit tím, že by vysvětloval, jak často se cítil stejně.

Jistým způsobem se mu ulevilo. Jestli tohle je věc, která ji v posledních týdnech trápila, jestli všechno to divné chování pramenilo z tohoto strachu, pak to chápal.

„Nikdy neselžeš, Hermiono,“ řekl jí silným, rozhodným hlasem s veškerou důvěrou, kterou jen mohl nabídnout. „Pokud jsem se o tobě něco v posledních měsících dozvěděl, tak je to skutečnost, že projdeš vším, čím chceš, že dosáhneš všeho, co si naplánuješ.“

Najednou na něj pohlédla, její oči byly příliš staré na tvář jedenáctileté dívky s hustými vlasy. Bylo v nich něco, co nedokázal pojmenovat, trochu naděje nebo strachu, které ztmavily čokoládově hnědé duhovky na bouřkově černou, ale zřetelně slyšela každé jeho slovo a očividně jí dal to, co potřebovala.

„Budeš tam stát silná a pyšná, s těmi, kteří tě milují po svém boku, a nebude nic, co by tě mohlo zastavit, dokud náš úkol nebude splněn.“

„Myslíš?“ zašeptala, napůl s obavami, napůl s úlevou.

„Vím to,“ odpověděl. „Protože tě znám.“

A před jeho zrakem vyrostla v ženu, kterou miloval, v sebevědomou ženu, kterou se stala, a vstoupila do jeho objetí, její tělo tálo na jeho vlastním. Pak zavřel oči a pomalu odešel z její mysli, jen aby našel jejich těla ve stejném objetí ve své knihovně, kde si teplý vzduch hrál s jeho kůží a on cítil její jedinečnou vůni.

„Vyhrajeme,“ řekl jí a cítil její spokojený povzdech na své hrudi. „A bude mír, čas jen pro nás a žádný důvod se déle skrývat.“

„Miluji tě, Severusi,“ zašeptala. „Nevím, co bych si bez tebe počala.“

Něžně ji políbil na vršek hlavy a užíval si hebký pocit jejích vlasů. Pak ji pustil, na chvíli podržel v dlaních její tvář, než ji nechal odejít.

„Také tě miluji, Hermiono,“ odpověděl. „A teď si vypij ten džus, než zchladne!“

 

 



[1] Kdybyste si chtěli najít recept, tak ho najdete pod heslem: hot apple cider.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: nika12 - 21.05. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: luisakralickova - 21.05. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: elllie9 - 21.05. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Fanny88 - 21.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: barca666 - 21.05. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 21.05. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Edit - 22.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: Kapitola šedesátá první: Poupata skliď, než pozdě je (Hodnotenie: 1)
Od: Yuki - 22.05. 2023
| |
Je to divné stejně... zlaté trio se krapet přeskupilo, řekla bych, Rona nahradil Draco, ale řekla bych, že v tomto "novém" složení jim to sedí víc :D
Stejně, Halloween je asi ještě tak daleko, ale protože se blíží prázdniny a zkoušky jedou v plném proudu, utíká to rychle.
A jak se Hermiona obává, tolik věcí se může pokazit. Tolik drobností může veškeré plánování poslat do horoucích pekel...
Opravdu doufám, že má Severus pravdu. A začínám se bitvy obávat...
Děkuju MagicLady :)

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Saren - 22.05. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: augustyna - 22.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: ivy - 22.05. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: myska111 - 26.05. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: upirikaty - 05.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Prehľad článkov k tejto téme:

kayly silverstorm: ( MagicLady )03.07. 2023Epilog: část II.
kayly silverstorm: ( MagicLady )02.07. 2023Epilog: O devatenáct let později
kayly silverstorm: ( MagicLady )30.06. 2023Kapitola sedmdesátá osmá: Ten správný čas
kayly silverstorm: ( MagicLady )27.06. 2023Kapitola sedmdesátá sedmá: Moc, jakou Pán zla sám nezná
kayly silverstorm: ( MagicLady )25.06. 2023Kapitola sedmdesátá šestá: Na konci věcí
kayly silverstorm: ( MagicLady )23.06. 2023Kapitola sedmdesátá pátá: Valčík na rozloučenou
kayly silverstorm: ( MagicLady )20.06. 2023Kapitola sedmdesátá čtvrtá: Krátká erupce v temné duši
kayly silverstorm: ( MagicLady )18.06. 2023Kapitola sedmdesátá třetí: Sen ve tmě
kayly silverstorm: ( MagicLady )16.06. 2023Kapitola sedmdesátá druhá: Před cestou zemřeš
kayly silverstorm: ( MagicLady )13.06. 2023Kapitola sedmdesátá první: Smrti, svou pýchu zkroť
kayly silverstorm: ( MagicLady )11.06. 2023Kapitola sedmdesátá: Únik
kayly silverstorm: ( MagicLady )09.06. 2023Kapitola šedesátá devátá: Jane v utajení
kayly silverstorm: ( MagicLady )06.06. 2023Kapitola šedesátá osmá: Masky a přátelství část II.
kayly silverstorm: ( MagicLady )04.06. 2023Kapitola šedesátá sedmá: Masky a přátelství
kayly silverstorm: ( MagicLady )02.06. 2023Kapitola šedesátá šestá: Vše na kusy je
kayly silverstorm: ( MagicLady )30.05. 2023Kapitola šedesátá pátá: Budoucí náznaky života část II.
kayly silverstorm: ( MagicLady )28.05. 2023Kapitola šedesátá čtvrtá: Až do skonání světa
kayly silverstorm: ( MagicLady )26.05. 2023Kapitola šedesátá třetí: Potom jsme se rozhodli
kayly silverstorm: ( MagicLady )23.05. 2023Kapitola šedesátá druhá: Výsledky
kayly silverstorm: ( MagicLady )21.05. 2023Kapitola šedesátá první: Poupata skliď, než pozdě je
kayly silverstorm: ( MagicLady )19.05. 2023Kapitola šedesátá: Tygře, tygře planoucí
kayly silverstorm: ( MagicLady )16.05. 2023Kapitola padesátá devátá: Klenot na trůně
kayly silverstorm: ( MagicLady )14.05. 2023Kapitola padesátá osmá: Nemilosrdná kráska
kayly silverstorm: ( MagicLady )12.05. 2023Kapitola padesátá sedmá: Tanec s mistrem
kayly silverstorm: ( MagicLady )09.05. 2023Kapitola padesátá šestá: Kráska na scéně
kayly silverstorm: ( MagicLady )07.05. 2023Kapitola padesátá pátá: Dvakrát musí být síla zaručena
kayly silverstorm: ( MagicLady )06.05. 2023Kapitola padesátá čtvrtá: Úžas a strach
kayly silverstorm: ( MagicLady )05.05. 2023Kapitola padesátá třetí: Nezapomeň na mě
kayly silverstorm: ( MagicLady )30.04. 2023Kapitola padesátá druhá: A přesto s ní nic nehne
kayly silverstorm: ( MagicLady )28.04. 2023Kapitola padesátá první: Láska čelí bouři
kayly silverstorm: ( MagicLady )25.04. 2023Kapitola padesátá: Východ Kansasu
kayly silverstorm: ( MagicLady )23.04. 2023Kapitola čtyřicátá devátá: A den je noc
kayly silverstorm: ( MagicLady )21.04. 2023Kapitola čtyřicátá osmá: Spojení myslí
kayly silverstorm: ( MagicLady )18.04. 2023Kapitola čtyřicátá sedmá: Noc je den
kayly silverstorm: ( MagicLady )16.04. 2023Kapitola čtyřicátá šestá: Čas letí
kayly silverstorm: ( MagicLady )14.04. 2023Kapitola čtyřicátá pátá: Špionka
kayly silverstorm: ( MagicLady )11.04. 2023Kapitola čtyřicátá čtvrtá: Odhalení
kayly silverstorm: ( MagicLady )09.04. 2023Kapitola čtyřicátá třetí: Večeře a plán
kayly silverstorm: ( MagicLady )07.04. 2023Kapitola čtyřicátá druhá: Loajálnost
kayly silverstorm: ( MagicLady )04.04. 2023Kapitola čtyřicátá první: Sladké šílenství
kayly silverstorm: ( MagicLady )02.04. 2023Kapitola čtyřicátá: Láska láskou není
kayly silverstorm: ( MagicLady )31.03. 2023Kapitola třicátá devátá: Důvěra a zrada
kayly silverstorm: ( MagicLady )28.03. 2023Kapitola třicátá osmá: Řešení problému
kayly silverstorm: ( MagicLady )26.03. 2023Kapitola třicátá sedmá: Nenávist a strach
kayly silverstorm: ( MagicLady )24.03. 2023Kapitola třicátá šestá: Nový směr
kayly silverstorm: ( MagicLady )21.03. 2023Kapitola třicátá pátá: Dopálený Popletal
kayly silverstorm: ( MagicLady )19.03. 2023Kapitola třicátá čtvrtá: Nový pohled
kayly silverstorm: ( MagicLady )17.03. 2023Kapitola třicátá třetí: Chytání stop
kayly silverstorm: ( MagicLady )14.03. 2023Kapitola třicátá druhá: A je to venku část II.
kayly silverstorm: ( MagicLady )12.03. 2023Kapitola třicátá první: A je to venku část I.
kayly silverstorm: ( MagicLady )10.03. 2023Kapitola třicátá: Mistr tajností
kayly silverstorm: ( MagicLady )07.03. 2023Kapitola dvacátá devátá: Zasít semínko
kayly silverstorm: ( MagicLady )05.03. 2023Kapitola dvacátá osmá: Mrzimorské tajemství
kayly silverstorm: ( MagicLady )03.03. 2023Kapitola dvacátá sedmá: Jizvy
kayly silverstorm: ( MagicLady )28.02. 2023Kapitola dvacátá šestá: Hořkosladké jmelí II. část
kayly silverstorm: ( MagicLady )27.02. 2023Kapitola dvacátá pátá: Hořkosladké jmelí
kayly silverstorm: ( MagicLady )24.02. 2023Kapitola dvacátá čtvrtá: Vítej na palubě
kayly silverstorm: ( MagicLady )20.02. 2023Kapitola dvacátá třetí: Přátelé a spojenci
kayly silverstorm: ( MagicLady )19.02. 2023Kapitola dvacátá druhá: Boj
kayly silverstorm: ( MagicLady )17.02. 2023Kapitola dvacátá první: Získat sílu
kayly silverstorm: ( MagicLady )13.02. 2023Kapitola dvacátá: Představení pokračuje
kayly silverstorm: ( MagicLady )12.02. 2023Kapitola devatenáctá: Představení začíná
kayly silverstorm: ( MagicLady )10.02. 2023Kapitola osmnáctá: Plánování věcí budoucích
kayly silverstorm: ( MagicLady )06.02. 2023Kapitola sedmnáctá: Svatby a takové ty věci
kayly silverstorm: ( MagicLady )05.02. 2023Kapitola šestnáctá: Běh na dlouhou trať
kayly silverstorm: ( MagicLady )03.02. 2023Kapitola patnáctá: Seskupení
kayly silverstorm: ( MagicLady )30.01. 2023Kapitola čtrnáctá: Život může být zábavný
kayly silverstorm: ( MagicLady )29.01. 2023Kapitola třináctá: Budoucí náznaky života
kayly silverstorm: ( MagicLady )27.01. 2023Kapitola dvanáctá: Rozpad
kayly silverstorm: ( MagicLady )26.01. 2023Kapitola jedenáctá: Srdce temnoty II. část
kayly silverstorm: ( MagicLady )24.01. 2023Kapitola desátá – Noc a den
kayly silverstorm: ( MagicLady )20.01. 2023Kapitola devátá: Do pekla
kayly silverstorm: ( MagicLady )16.01. 2023Kapitola osmá: V pasti
kayly silverstorm: ( MagicLady )15.01. 2023Kapitola sedmá: Srdce temnoty I. část
kayly silverstorm: ( MagicLady )13.01. 2023Kapitola šestá: Zabydlení
kayly silverstorm: ( MagicLady )09.01. 2023Kapitola pátá: U ředitele část II.
kayly silverstorm: ( MagicLady )08.01. 2023Kapitola čtvrtá – U ředitele část I.
kayly silverstorm: ( MagicLady )06.01. 2023Kapitola třetí: Zrazená
kayly silverstorm: ( MagicLady )02.01. 2023Kapitola druhá: Vzestup a pád
kayly silverstorm: ( MagicLady )01.01. 2023Kapitola první: Prolog
. Úvod k poviedkam: ( MagicLady )24.12. 2022Úvod