Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a Proroctví tří

Kapitola č.18 1/4 - Líšky

Harry Potter a Proroctví tří
Vložené: Jimmi - 21.11. 2022 Téma: Harry Potter a Proroctví tří
Jimmi nám napísal:

Harry Potter a Proroctví tří 

Autorka: Barb LP

Banner: solace


Preklad: Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola osemnásť

Líšky

Pôvod stredovekých hradov sa datuje v deviatom storočí vo Franskej ríši (na území dnešného Francúzska, západnom Nemecku a severnom Taliansku), keď šľachtici začali stavať opevnenia ako reakciu na rastúcu neistotu v regióne... Karolovci (dynastia Karola Veľkého) rozdelili svoje územie medzi kráľovských dedičov a tento zvyk viedol k množstvu kráľov a k občianskym vojnám. Nová inštitúcia feudalizmu (ktorá zvyčajne zahŕňala vojenskú službu výmenou za pôdu - léno - a politické práva) viedla k nárastu lén, ktoré sa nachádzali v držbe kráľov... Politická nestabilita a invázia vonkajších síl viedli k rozpadu práva a poriadku a k prudkému poklesu účinnosti centrálnej vlády. V dôsledku toho sa moc dostala do rúk tých lordov alebo mocipánov, ktorí boli schopní účinne chrániť miestne obyvateľstvo. Mocní sa však museli chrániť aj sami a výsledkom bolo budovanie obranných stavieb, ktoré sa časom zmenili na hrady.

~ Robin S. Oggins, Hrady a pevnosti

#/#/#

 

Harry povedal heslo chrličovi, ktorý strážil vchod do Dumbledorovej kancelárie. Rozhodol sa, že namiesto toho, aby išiel za Siriusom, bude najlepšie, keď sa s problémom obráti priamo na riaditeľa. Koniec koncov, Alica bola pred dvoma rokmi jeho hlavnou prefektkou a Roger bol hlavným prefektom. Keď vystupovali po točitých schodoch, Harry na ňu kútikom oka pozrel; zvyčajne husté blond vlasy mala rozstrapatené od vetra, pretože sa ponáhľala na hrad z dediny, a jej živé modré oči boli podliate krvou, akoby nespala, odkedy jej otca zatkli. Možno nespala. Harry si začínal myslieť, že mal Hermionu požiadať, aby išla s ním, ale po tom, čo sa s Ronom dopotácali do vstupnej haly, aby Alicu privítali, Hermiona navrhla, aby spolu s Ronom prelistovali noviny a zistili čo najviac. Požiadal ju, aby asi o hodinu poslala Siriusa do riaditeľne. S Hermionou a Ronom sa mohol porozprávať neskôr, aby im povedal, čo sa dozvedel od samotnej Alice.

Harry zaklopal na ťažké dubové dvere a počul známy hlas: "Poďte." Vošli a našli Dumbledora sedieť za stolom, bývalí riaditelia a riaditeľky ľahko driemali vo svojich rámoch. Fawkes sedel na svojom bidielku pri jednom z okien a čechral si perie. Zdalo sa, že riaditeľ si prezerá rozvrh hliadok, ktorý zrevidovala Hermiona, a zrejme ho prekvapilo, keď uvidel vchádzať Harryho s Alicou.

"Harry! Čo pre teba môžem urobiť?" Tľapol si do dlaní a usmial sa.

"Profesor, máme menší problém."

Dumbledore napoly vstal a mávol rukami na kreslá pred svojím stolom. "Sadni si, Harry, sadni si. A ty tiež, moja drahá." Keď si Harry a Alica sadli, aj on sa opäť posadil a zopäl ruky do vežičky. Harry sa otočil a pozrel na Alicu, o ktorej si bol celkom istý, že cestou na hrad plakala, hoci teraz mala oči suché.

"Ďakujem, že ste nás prijali, pán profesor," povedala s drhnutím v hrdle. "Pred mojou svadbou v auguste mi Harry povedal, že ak budem niekedy potrebovať pomoc..."

"Samozrejme, samozrejme, moja drahá!" zareagoval nadšene a prinútil Harryho zízať. "Ale, ehm, možno by si mala začať od začiatku. Musím vás však poprosiť, aby ste ma na chvíľu ospravedlnili," povedal náhle, čím Harryho šokoval. "O chvíľu sa vrátim."

Vstal a otvoril dvere do svojich súkromných komnát, kde Harry a Hermiona kedysi načúvali, ako sa v oslabení rozpráva s McGonagallovou. Rozhodne sa zdalo, že je opäť v dobrom zdravotnom stave. Harry to už takmer komentoval, keď si spomenul, že on a Hermiona nemali vedieť o - čomkoľvek, čo robil a čo McGonagallovú tak znepokojilo. Keď Dumbledore odchádzal, zavrel za sebou dvere do druhej miestnosti, kým sa znova objavil, ale neobťažoval sa dvere znova zavrieť, kým si sadol za svoj stôl a raz tleskol rukami. "Takže! Chcela si začať od začiatku, Alica?"

Harry sa čudoval, prečo sa nepýtal na ňu. Možno preto, že bola očividne v núdzi, pomyslel si. Vymieňať si príjemné banality typu "Tak ako sa máš?" by práve teraz nebolo vhodné.

Alicia prehltla, kým začala. "Všetko sa to začalo v našom siedmom ročníku. Nuž, pre mňa sa to nezačalo. Nie tak celkom. Začalo sa to pre Rogera. Dostal náborový list."

Harry zalapal po dychu, ale Dumbledore sa zamračil. "Náborový list?"

Na rad prišiel Harry, ktorý sa zamračil. "Tak ako ja. Náborový list smrťožrútov. Hovoril som vám, že som si myslel, že jeden mohol dostať aj Roger. Pane," dodal a nezabudol byť úctivý.

Možno bola Dumbledorova pamäť ovplyvnená tým, čo robil a čo ho tak oslabilo. Zdalo sa, že McGonagallovej sa ho podarilo presvedčiť, aby s tým prestal, nech to bolo čokoľvek. "No, Per - teda, ďalšia osoba dostala list približne v rovnakom čase," povedal Harry, takmer vyslovil meno Percy Weasley a zastavil sa. "Ale tá osoba sa nemusela dostaviť, pretože po tom, čo Lucius Malfoy išiel do väzenia, bolo to všetko bezpredmetné, keďže sa s Voldemortom nepodelil o mená ľudí, ktorých sa pokúšal naverbovať, okrem toho môjho." Všimol si, že Alica sa pri tom mene, čo jej slúžilo ku cti, nestrhla, hoci to mohlo byť spôsobené tým, že sa narodila ako mukel.

Alica si vzdychla. "Roger to nevedel. Hovoril, že počul o čarodejníkovi a čarodejnici, ktorí nedávno opustili školu - Marcuse Flintovi a Penelope Clearwaterovej - a šepkalo sa, že k ich smrti a k smrti ich rodinných príslušníkov došlo preto, lebo ich tiež verbovali a oni odmietli. Roger sa obával o bezpečnosť svojej rodiny. Takže aj keď Lucius Malfoy išiel do väzenia -" To meno ledva dostala zo seba; "- Roger nepredpokladal, že jeho rodina bude v bezpečí. Napísal list."

Harry sa zamračil. "Napísal list? Ale Malfoy bol vo väzení..." Zdvihla obočie a pozrela naňho širokými očami. Harrymu klesla čeľusť. "Žartuješ," zašepkal. "Napísal Voldemortovi?"

Zachmúrene prikývla, ústa mala v bledej linke. "Bol presvedčený, že ak to neurobí, zabije ho aj celú jeho rodinu. Netušil, že už sa nemusí báť, po tom procese." Alica natiahla ruku a Harry ju vzal a stisol, aby jej vyjadril podporu. Chvíľu sa naňho pozerala a potom sčervenala a odvrátila sa.

"Takže," povedal Harry a vyzval ju, aby pokračovala. "Čo sa stalo po tom, čo napísal ten list?"

"Skončil školu a po ceste vlakom na King's Cross sa stretol s iným smrťožrútom, kde sa mal pôvodne stretnúť s Malfoyom."

Harry pri tom nastražil uši. "Kto to bol? Niekto, o kom nevieme?"

Pokrútila hlavou. "Nedozvedel sa to; ten smrťožrút mal na sebe masku a kapucňu. Povedal, že keďže Roger prišiel podľa rozkazu, on a jeho rodina sú v bezpečí, ale musí niečo urobiť, aby dokázal svoju vernosť, a dostal úlohu."

Harry prikývol. "Správne. To je štandardné. Takže - čo mal robiť?"

Opäť sa začervenala. "Mal ma prinútiť, aby som sa zaňho vydala."

Dumbledore sa zmätene naklonil dopredu. "Prečo, moja drahá?"

"Smrťožrút zrejme predpokladal, že keďže sme s Rogerom boli spolu hlavnými prefektami, sme si blízki." Na chvíľu si dovolila malý smiech. "Zrejme nás nikdy nevidel na stretnutí prefektov."

Harry videl, že Dumbledorovi vyletelo obočie nahor, a uvažoval prečo. "Ach, áno. Hlavní prefekti. To by predpokladal. Jasné, jasné..."

"Roger mu vysvetlil, že už má priateľku," pokračovala Alica. "A nechápal ani to, prečo by jeho úlohou malo byť oženiť sa so mnou. Pýtal sa, prečo to má urobiť, ale smrťožrút mu to nechcel povedať. Povedal, že sa všetko, čo potrebuje vedieť, dozvie, keď tie informácie bude potrebovať. A že by mal poslúchať rozkazy, ak vie, čo je preňho dobré." Priložila si ruku k ústam a zachvela sa. Hovorila cez prsty a povedala: "Povedal Rogerovi, aby použil Imperius, aby ma prinútil chodiť s ním a robiť - iné veci."

Harry stisol ruku, ktorú stále držal, a zakryl ju druhou rukou. Po tom, čo ju Lucius Malfoy dostal pod Imperiusom, musel byť pre ňu opätovný vstup pod Imperius, a navyše s podobným cieľom, traumatizujúcim zážitkom.

Dumbledore prikývol a trochu jej zamával. "Pokračuj, keď budeš pripravená, moja drahá," povedal jemne.

Prikývla, ústa mala pevne zovreté, akoby sa snažila získať späť pokoj. "Takže," povedala napokon, "Roger urobil, čo mu bolo povedané. Objavil sa v dome mojich rodičov, čím ma prekvapil, a povedal, že ho mrzí, že sa počas nášho siedmeho ročníka správal ako hlupák, a dúfal, že mu odpustím a dovolím mu, aby ma vzal na večeru. Pamätám si, že som mu vtedy chcela vynadať, ale namiesto toho som pozvanie prijala.

"Počas zvyšku leta sme sa často stretávali, hoci až koncom augusta medzi nami konečne došlo k nejakému fyzickému kontaktu..." povedala a vyzerala trochu nesvoja, keď o tom hovorila. Harry ju pohladil po ruke.

"Chceš, aby som priviedol Hermionu, aby si sa s ňou mohla porozprávať? Nechceš radšej..."

Pokrútila hlavou. "Myslela som len bozkávanie. Konečne ma pobozkal po rande. Vtedy som si mala uvedomiť, že je dosť zvláštne, že mu to trvalo tak dlho." Odmlčala sa a vytiahla vreckovku, pevne ju držala, ale nepoužila ju. "V každom prípade, keď som začala učiť v dedinskej škole v Rokville, v septembri po tom, čo som tu skončila školu, občas sa po skončení vyučovania objavil a zobral ma do krčmy alebo sme išli ku mne domov. Učila som ho jazdiť na koni a niekedy sme chodili jazdiť na koni aj neskoro popoludní." Trochu sa usmiala. "To bolo pekné. Nikdy predtým nejazdil. Spočiatku nebol s koňmi veľmi trpezlivý, ale nakoniec sa zlepšil. Povedala som mu, že jeho netrpezlivosť ich znervózňuje a že tak si jazdu neužije." Vzdychla si. "Jedného dňa, keď prišiel do školy za mnou, Fleur Delacurová náhodou vyšla z triedy neskôr a zbadala ho. Zdalo sa, že je prekvapená, ale to jej nezabránilo, aby sa s ním vybrala preč. Bola som šokovaná, nevedela som, čo mám povedať alebo urobiť. Odchádzala s ním ruka v ruke, akoby bol stále jej priateľ. On sa tváril, akoby som neexistovala, a išiel s ňou. Predpokladala som, že ma prenasleduje, pretože sa s Fleur rozišli."

 

Pozrela sa na svoje ruky. "Samozrejme, neuvedomila som si, že som pod Imperiusom. Bola som na Rogera dosť nahnevaná, a keď som sa v ten deň vrátila domov, niekoľko hodín som jazdila na koni v nádeji, že sa upokojím. Keď som sa vrátila do stajne, Roger tam bol a tváril sa skrúšene. Vysvetlil mi, že sa s Fleur rozišiel - povedal jej, že je koniec, ale ona nebola veľmi psychicky stabilná a nepočúvala. A tiež sa dopočul o tom, ako víla znáša odmietnutie - čo nie je veľmi dobré, mierne povedané. Vraj sa jej zvyčajne dokázal vyhnúť, ale vždy, keď ho zbadala, nemal na výber a musel ísť s ňou. Ak by to neurobil, nebol si istý, ako by mohla reagovať.

"Úplne som mu uverila. Keď sme boli v blízkosti Fleur, museli sme predstierať, že nie sme pár. Bože, bola som taký idiot..."

Harry sa v jej mene zachmúril. "Bola si očarovaná, Alicia. Nebola to tvoja vina. A vzhľadom na to, ako reagovala na tvoju a Rogerovu svadbu, bolo asi múdre, že ju držal v nevedomosti. Je možné, že keby jej povedal, prečo ťa prenasleduje, veľmi by nespolupracovala."

Vďačne naňho pozrela. "Na jar sme sa už nejaký čas stretávali a stále sme sa, ehm, len tak trochu bozkávali, sem-tam. Rogerovi zrejme povedali, že mu to trvá príliš dlho, a prikázali mu, aby sa so mnou vyspal." Nepozrela sa na Dumbledora. "Tak mi navrhol, aby som si našla miesto v dedine, čo som aj urobila, keďže som urobila všetko, čo mi povedal, a v deň, keď si prišiel čítať do mojej triedy, Harry," povedala mu, "Roger prišiel, keď už deti odišli domov, a išli sme do môjho bytu."

Prehltla a Harry ju znova pohladil po ruke. "To je v poriadku. Nemusíš uvádzať podrobnosti..." Pokrútil hlavou. Dať niekoho pod Imperius a potom s ním spať sa podľa neho rovnalo znásilneniu. Chudák Alica!

"Ty to nechápeš, Harry. To-to bol deň, keď som sa dozvedela, čo sa dialo," povedala a hlas sa jej už netriasol. "Nemohol to urobiť, vieš. Dokonca aj Roger mal svoje hranice, hranice toho, čo by urobil, aby ochránil svoju rodinu. Boli sme dokonca... boli sme dosť ďaleko..." povedala ticho. "Ale zrazu po mne hodil šaty a začal sa obliekať, pričom stále dokola opakoval: 'Nemôžem to urobiť, jednoducho to nemôžem urobiť."

Harry si s úľavou vydýchol. Roger teda Alicu neznásilnil.

"A potom...?" Dumbledore ho jemne vyzval.

"Žiadala som vedieť, čo sa deje. Povedal mi všetko, čo sa stalo za predchádzajúci rok. O náborovom liste, to, že mu povedali, aby sa so mnou oženil. O smrťožrútovi, ktorý mu povedal, že mu to trvá príliš dlho, a prikázal mu, aby sa so mnou vyspal. Roger povedal, že s tým súhlasil len preto, aby ochránil svoju rodinu. Bál sa, že ich zabijú, ak odmietne. Tiež povedal, že sa nikdy neprestal stretávať s Fleur. A teraz Fleur čakala jeho dieťa a on nevedel, čo má robiť, pretože si ju chcel vziať, ale dostal príkaz vziať si mňa. Fleur nevedela nič o tom, že ho naverbovali alebo že sa so mnou zakráda.

"Videla som takú stránku Rogera, akú som nikdy predtým nevidela - obetoval vlastné šťastie pre bezpečnosť iných a vycúval z príležitosti..." Prehltla a sklopila zrak. "Mohol ma využiť, ale neurobil to. Povedal, že aj okrem toho, že je zamilovaný do Fleur, si ma príliš váži na to, aby mi to urobil. Bola som ohromená. Už zo mňa sňal kliatbu a ja som sa bez jej vplyvu cítila taká čudná, akoby som bola - bez smeru. Mať opäť vlastnú vôľu bolo po takom dlhom čase zvláštne."

Dumbledore prikývol. "Ľudia, ktorí boli dlho pod Imperiusom, niekedy potom zažívajú niečo ako abstinenčné príznaky," povedal pochmúrne.

"Áno. Tak som sa cítila. Akoby mi zmizol vnútorný kompas, ktorý ma viedol. Roger sa mi veľmi ospravedlňoval, ale cítila som, že niečo stráca zo zreteľa. Dostal rozkaz a ako ho má teraz splniť?"

Harry sa zamračil. Vzhľadom na to, že si vzala Rogera... Ale potom mu svitla odpoveď. "Povedala si, že mu pomôžeš, však? Že pôjdeš s ním a budeš predstierať, že si doňho zamilovaná, a že sa zaňho vydáš, aby bola jeho rodina v bezpečí."

Prikývla. "Cítila som - cítila som, že je to to najmenej, čo môžem urobiť. Kto som bola, aby som povedala, že nechcem byť v predstieranom manželstve, keď to môže znamenať rozdiel medzi životom a smrťou pre jeho rodičov a brata - a možno aj pre neho? Po tom, čo on - on bol dosť šľachetný v tom, že nezneužil..." Sčervenala a Harry začal uvažovať, či sa Alica do Rogera nezamilovala práve pre tú "šľachetnosť". Aké trápne, pomyslel si, keby sa potom rozhodla, že sa jej páči, keď vie, že stále miluje Fleur, ktorá má byť matkou jeho dieťaťa. Vedieť, že by sa jej nedotkol, hoci sa mali vziať.

"Ale otázkou zostáva," povedal Dumbledore potichu, "prečo mu vôbec povedali, aby si ťa vzal? Smrťožrút mu povedal, aby to urobil, a potom mu povedal, aby to urýchlil, keď mu to trvalo príliš dlho. Prečo?"

"Mám svoje podozrenie. A myslím si, že Roger to vedel, ale nepovedal mi to. Keď sme začali plánovať svadbu, trval na tom, že to bolo všetko, čo mu povedal: oženiť sa so mnou."

Harry sa posadil rovno. "Tvoj otec. Mal sa s tebou oženiť, aby sa dostal do blízkosti tvojho otca, takže jeho práca na zvolení tvojho otca by bola logická." Dávalo to dokonalý zmysel - takmer.

Alica prikývla. "Aj ja si to myslím, odkedy otca falošne obvinili. Myslím, že išlo o to, aby mal niekto, kto bol smrťožrútom, blízko k členovi parlamentu. Môjmu otcovi."

Harry sa zamračil. "Ale - prečo si mi povedala, že tvojho otca falošne obvinil čarodejník? Prečo by niekto chcel, aby Roger pomohol zvoliť tvojho otca a potom preňho ďalej pracoval - ako Roger - len preto, aby naňho hodil vraždu a on už nebol v parlamente? Ak bolo cieľom získať vplyv na niekoho vo vláde, nebol to veľmi dobrý plán, však? Tvoj otec bol predsa len mladší poslanec, čerstvo zvolený."

Alica si vzdychla. "Ani ja tomu nerozumiem. A Rogera sa nemôžem spýtať, čo sa deje, lebo aj on je už preč. Som presvedčená, že sa niekto vydával za môjho otca, zabil Whipa a pokúsil sa zabiť Cliva Metforda..."

"Koho?"

"Poslanca, ktorý bol zranený. Bude svedčiť proti môjmu otcovi. V každom prípade si myslím, že Roger neurobil to, čo mu prikázali, a tak sa smrťožrút rozhodol, že operáciu zmarí, a urobil to tak, že nastrčil môjho otca, aby ho odstránil z cesty a tá žena, ako sa volá..."

"Kto?" Harry sa opäť ozval.

"Joan. Nie, Jane. Jane Hamptonová-niečo také. Takže by mohla byť novou poslankyňou z Mole Valley. A myslím si, že zabil aj Rogera, ale dúfam, že sa mýlim a Roger je jednoducho na úteku. Skôr sa bojím o jeho rodičov; treba ich varovať, že ich životy môžu byť v ohrození. Urobila by som to, ale čo by som povedala? Najmä po Evanovej smrti..." Utrela si oči vreckovkou. "Chudák Evan! Raz začul, ako sa Roger rozpráva so smrťožrútom, zrejme keď Roger nevedel, že jeho brat je doma, alebo na to zabudol. Bolo to počas vianočných prázdnin a myslím si, že Roger možno jednoducho zabudol, že Evan nie je v škole. Evan si vzal do hlavy, že Roger je smrťožrút - čo technicky vzaté aj bol - a rozhodol sa, že napodobní svojho staršieho brata. Roger sa to dozvedel len vďaka tomu, že Evan nechal Rogerovi medzi svojimi vecami lístok, v ktorom mu to vysvetlil, a potom odišiel do lesa s Duelovým klubom. Vedel, že to bude nebezpečné, a tak si myslel, že by mal Rogerovi pred odchodom napísať, aby vedel, že sú na rovnakej strane a ako sa dozvedel, že Roger je smrťožrút."

Harry pochopil, prečo za ním Evan prišiel do lesa a prečo o jeho ambícii stať sa smrťožrútom nevedel nikto iný vrátane ostatných smrťožrútov. Chápal aj Rogerovu reakciu - obviňoval sa. Súhlasil s rozkazmi, ktoré dostal, aby bola jeho rodina v bezpečí; kvôli tomu zomrel jeho brat.

"A teraz je tvoj otec vo väzení a čaká na súd," povedal ticho.

"Áno. Metford ho pozitívne identifikoval a jeho odtlačky prstov sú na zbrani, z ktorej ho zastrelili, a na Whipovi. Je aj na bezpečnostných kamerách vo Whitehalle. Na svete neexistuje porota, ktorá by ho neodsúdila s takým prípadom, aký dokáže predložiť koruna. Jediný problém je, že to neurobil. A to musíme dokázať."

Harry prehltol. Ako mal preboha niekto dokázať, že pán Spinnet je nevinný, keď dôkazy boli v jeho neprospech? "Má alibi? Kde bol, keď sa odohrala vražda? Sú nejakí svedkovia?"

"Hovorí, že bol vo svojej kancelárii a zdriemol si na gauči. Roger ho videl. Otec mu povedal, že je vyčerpaný a potrebuje si ľahnúť; zrazu sa cítil veľmi unavený..."

"Elixír," povedal Harry okamžite. "Stavím sa, že bol nadrogovaný. Aby im nezavadzal."

Prikývla. "Mohlo by to tak byť. Nanešťastie, keďže polícii povedal, že to bol Roger, kto ho videl ako si ľahol, tak to z neho robí aj posledného človeka, ktorý videl Rogera."

Harry podišiel k oknu a zahľadel sa na pozemok, hlboko zamyslený. "Nemyslíš si - nemohlo by to byť tak, že to Roger hodil na tvojho otca? Že to bol celý čas plán? A preto zmizol, lebo bol jediným alibi tvojho otca, a teraz sa zdá, že je ďalšou obeťou? Okrem toho, keby to Rogerovi prikázali a on by to odmietol, neobjavili by sa jeho rodičia mŕtvi? Vieme, ako sú na tom Daviesovci? Ak sú živí a zdraví, povedal by som, že podozrenie padá skôr na Rogera, a zložitou úlohou je presvedčiť Scotland Yard bez toho, aby sme vyťahovali mágiu."

Alica rázne pokrútila hlavou. "Tomu odmietam veriť. Roger so mnou nemohol ani spať, keď som bola pod Imperiusom, a vtedy bola ohrozená aj jeho rodina. Jednoducho si nedokážem predstaviť, že by niekoho zabil."

Harry sa vrátil na svoje kreslo. "Čo ak bol tentoraz ohrozený niekto iný? Čo ak to bola Fleur - a jeho dieťa? Premýšľaj o tom - o načasovaní počatia. Ten smrťožrút, ktorý bol jeho kontaktom, si po všetkých tých správach o tom, čo Fleur urobila na vašej svadbe, musel všimnúť, že dieťa, ktoré nosila, bolo počaté po tom, čo sa s tebou mal Roger začať stretávať. To by mohlo byť pre neho znamením, že Roger sa s Fleur nerozišiel. Teraz sa nemusel vyhrážať len Rogerovej mame a otcovi, ktorí boli jedinými členmi rodiny, čo Rogerovi po Evanovej smrti zostali. Bola tu aj Fleur a dieťa." Harry si spomenul, ako ju Roger kolísal v náručí, keď ju Draco preklial. "Nechcel dopustiť, aby sa Fleur a jeho dieťaťu niečo stalo. Myslím, že to na tvojho otca hodil. Nedáva zmysel, aby to bol niekto iný."

Alica zaťala čeľusť. "Nie, Harry. Viem, že to musí byť niekto iný," trvala na svojom. Harry bol viac ako kedykoľvek predtým presvedčený, že sa do Rogera zamilovala. "A môj otec pôjde do väzenia, ak nenájdeme nejaký spôsob, ako dokázať jeho nevinu."

"A," dodal Harry, pričom sa rozhodol pre túto chvíľu obísť otázku Rogera, "stále nevieme, aký je skutočný dôvod zabitia Whipa, takmer zabitia toho druhého muža a toho, že tvoj otec pôjde do väzenia, aby uvoľnil miesto tej žene na svojom poslaneckom poste."

Náhle zaklopanie na dvere ho pripravilo o tok myšlienok. Dumbledore povedal: "Vstúpte," a keď sa dvere otvorili, vošiel Sirius, ktorý vyzeral dosť naliehavo. Kývol Harrymu a Dumbledorovi.

"Ahoj, Harry, Albus. Hermiona a Ron ma informovali o tom, čo našli v muklovských novinách..." Obrátil sa k Alici, súcitne sa usmial a vystrel ruku. "A ty musíš byť Alica Spinnetová."

"Daviesová," povedala náhle a prekvapila Harryho. "Alica Daviesová." Nevstala a neprijala jeho ruku a on ju stiahol.

Dumbledore sa postavil. "Ak ma na chvíľu ospravedlníte, zariadim, aby domáci škriatkovia pripravili ubytovanie pre pani Daviesovú," povedal dôrazne, "v krídle pre personál. Harry, informuj za mňa Siriusa, dobre? A môžeš odprevadiť Alicu do jej izby."

Dumbledore opäť vkĺzol do vedľajšej miestnosti. Harry sa obrátil k Siriusovi a rýchlo mu vysvetlil, čo sa deje. Alica ho neprerušila ani neopravila, ale sedela a pozerala si na ruky. Keď sa Dumbledore vrátil, kývol na všetkých troch. "Tak teda pokračujme. Domáci škriatkovia sú na teba pripravení, moja drahá. Dúfam, že ti bude celkom príjemne. Budeš bývať vedľa profesora Blacka. A potrebujem, aby si sa potom vrátil, Sirius."

Sirius zaváhal. "Ja môžem zostať a Harry môže Alicu odviesť do jej izieb."

"Ale ja neviem, kde sú tvoje izby, Sirius. Potrebujem, aby si mi ukázal cestu," povedal mu Harry. "Bol som len v Maggiiných a tetiných izbách." Sirius prikývol a odišli. Keď ich Harry nasledoval von z dverí, videl, ako Dumbledore opäť vkĺzol do svojich súkromných komnát.

Ukázali Alici cestu do krídla pre zamestnancov; zrejme nemala dôvod tam chodiť, keď bola hlavnou prefektkou. Prekvapilo ju, že Harry pozná heslo, ale povedal, že sa ho naučil, keď pomáhal tete sťahovať sa. Alica bola prekvapená aj tým. Sirius mu položil ruku na rameno, keď spomenul tetu Petúniu.

"Musím sa s tebou o tom porozprávať, Harry. O chvíľu."

Harry sa zmätene zamračil. Kráčali kľukatými chodbami a napokon sa dostali k Siriusovým izbám; po nich pokračovali k dverám, ktoré boli mierne pootvorené. Len čo vošli, Harry si uvedomil, že tam je malá postava v čiernom, a počul známe prásk! domáceho škriatka, ktorý odchádzal.

Alica sa bezradne rozhliadla po malej, úhľadnej izbe s pohovkou a stoličkami okolo krbu a oceľovými krídlovými oknami s výhľadom na dvor, ktorý zdieľali všetci zamestnanci, kde Draco Malfoy cvičil Dunkirka a kde sa Harry v druhom živote hrával so svojou sestrou. Na nízkom stolíku pred krbom ležal podnos s pariacim sa hrnčekom čaju a taniermi so sušienkami a koláčikmi.

"Urobte si pohodlie," povedal jej Sirius. "Musím sa vrátiť do riaditeľovej pracovne, ale neskôr ťa prídem skontrolovať."

"Ak chceš, môžem s tebou chvíľu zostať," ponúkol sa Harry, ale Sirius pokrútil hlavou. "Ehm - môžeš sa vrátiť aj neskôr, Harry. Potrebujem sa s tebou porozprávať o niekoľkých veciach. Ak nás ospravedlníte, pani Daviesová?"

Prikývla z pohovky, kde si ľahostajne prezerala čaj a jedlo. Harry si o ňu robil starosti; možno by sa mala porozprávať s Hermionou, pomyslel si.

Na chodbe sa Sirius rozprával s Harrym, keď sa vracali ku gobelínu vedúcemu zo služobného krídla. "Harry, o tvojej tete..."

"Aha, presne tak! Povedal si, že chceš..."

"Je s Jeffriesom."

Harry zostal stáť. "Čože? Prečo?"

Sirius sa zamračil. "Zdá sa, že si myslí, že má pokrokovejší názor na mágiu ako my tu na Rokforte. A on je ten, kto ju predsa urobil magickou. Navyše nemala pocit, že by ju tvoj strýko privítal späť."

Harry pokrútil hlavou. "Strýko Vernon mi napísal list o tom, ako sa na mňa hnevá, lebo je to moja vina, že ho opustila. Myslím, že ju naozaj chce späť. Teraz je na všetko sám. Čo robí s Jeffriesom?"

"Je súčasťou jeho sprievodu. V jeho štábe. Má obrovský štáb. Treba odpovedať na listy fanúšikov a koordinovať rozhovory s novinármi a zakaždým, keď sa sťahujú a presúvajú na iné miesto, treba rezervovať izby a zabezpečiť dopravu." Trochu sa usmial. "Podľa toho, čo som videl, bola vo svojom živle. Rozkazovala ľuďom. Presunúť toto sem a tam. Dávala do telefónu úradníkom z rezervácií zabrať..."

"Bývala sekretárkou môjho strýka. Tak sa zoznámili."

Sirius prikývol. "Je to prakticky Jeffriesova pravá ruka. Nemyslím si, že by si kýchol bez toho, aby sa jej najprv nepýtal na radu."

Harry pokrútil hlavou. "Rozmýšľal som, prečo mi neodpovedá na listy. Poslal som jej nejaké sovy a myslel som si, že idú do Malých Neradostníc. Potom som napísal strýkovi a ten povedal, že nevie, kde je. Keď som bol mladší, nikdy by som si to nedokázal predstaviť."

"To nie je všetko, čo ti musím povedať. Po mesiacoch dolovania informácii od Rity Skeeterovej sme z nej dostali len mená smrťožrútov, ktorí sú už vo väzbe ministerstva. Nič skutočne užitočné. Zdá sa, že stále niekoho chráni."

Harry prikývol. "Skutočnú Daisy Furuncleovú, za to ručím."

Sirius pokrčil plecami. "Možno. Ešte stále odstraňujeme škody, ktoré napáchala."

Harry si povzdychol. "Želám si, aby sme jej nikdy nedôverovali." Pomyslel na Snapea, ktorého držali v zajatí a odrezali mu prsty. Zachvel sa.

Sirius sa zachmúril. "Albus si za to môže sám. Chcel veriť, že môže byť užitočná a pracovať pre dobro. Ale zrejme sa rozhodla, keď ju Hermiona držala zavretú, že nikdy nebude pracovať pre tú istú stranu ako ona."

"Všetko, čo urobila, bolo preto, aby sa Hermione pomstila? Je taká malicherná?"

"Zrejme áno. Alebo nám to aspoň povedala. Zakaždým, keď otvorí ústa, má pocit, že sa s nami zahráva. Dúfame, že sa podriekne a poskytne nám nejakú naozaj užitočnú informáciu bez toho, aby to mala v úmysle."

Keď vyšli zo služobného krídla, Sirius sa otočil doprava a Harry doľava, aby sa mohol vrátiť k Ronovi a Hermione a doplniť ich. Myslel si, že obaja budú mať o Alici a Rogerovi dosť čo povedať. A Rite Skeeterovej.

Mal pravdu.

Všetci traja sedeli na zemi v chlapčenskej izbe siedmeho ročníka v chrabromilskej veži, zatiaľ čo im Harry rozprával všetko, čo Alica povedala, a svoje vlastné názory na ňu.

"Súhlasím s tebou," povedal Ron neoblomne; kým počúval Harryho, hral sa s ciferníkmi na svojom všehohľade a pokračoval v tom aj počas jeho rozprávania. "Davies to hodil na Alicinho otca, a preto zmizol. Urobil, čo mal, inak by sme počúvali o tom, že mu zabili rodičov, však?"

"Stále nevieme, či sú v bezpečí," pripomenula Hermiona. "A to je len jedna možnosť. Stále je tu možnosť, že to urobil jeho kontakt u smrťožrútov a Rogera zabil. Podľa Harryho sa zdá, že Alica naozaj verí, že nie je schopný vraždy. Súhlasila predsa, že mu pomôže tým, že sa zaňho vydá, a musela s ním úzko spolupracovať, aby bol jej otec zvolený. Smrťožrút si možno uvedomil, že keď nechá Rogerových rodičov nedotknutých, bude to vyzerať, že vinníkom je on. Teda pre ľudí, ktorí vedeli, čo mal urobiť."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Kapitola č.18 1/4 - Líšky (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 21.05. 2023
|
Já nevím, čím to je, poslední týden vždycky vyberu nějakou povídku, která je fajná na čtení, ale chybí jí konec. Včíl bych řekla, že je to Brumbál a jeho tajnůstkaření, co posunuje děj dopředu, že o všem zase ví, používá lidi jako figurky na nějaké velké hře, ale jako každý vojevůdce prostě nevidí lidský život jako hodnotu, která má cenu, naopak, obětuje všechny pro vlastní větší dobro, onen nesmysl, který (ne-) omlouvá činy proti lidskosti.
Děkuji za překlad. Má ještě smysl věřit, že to autorka někdy dopíše?
Re: Kapitola č.18 1/4 - Líšky (Hodnotenie: 1)
Od: Jimmi - 22.05. 2023
| |
Autorka to dopísala, len to niekto musí preložiť. Keďže ten diel má 700 tisíc a sme v polovici, bolo dopredu oznámené, že nemusí byť preklad dokončený. Ale zase... aj ja chcem vedieť, ako to bude pokračovať. Len musím zlikvidovať iné podlžnosti...
Díky moc za podporu.

Prehľad článkov k tejto téme:

Barb LP: ( Jimmi )21.11. 2022Kapitola č.18 1/4 - Líšky
Barb LP: ( Jimmi )06.11. 202217. Palác 4/4
Barb LP: ( Jimmi )30.10. 202217. Palác 3/4
Barb LP: ( Jimmi )18.09. 202217. Palác 2/4
Barb LP: ( Jimmi )23.08. 202217. Palác 1/4
Barb LP: ( Jimmi )16.08. 202216. kapitola 4/4
Barb LP: ( Jimmi )09.08. 202216. kapitola 3/4
Barb LP: ( Jimmi )04.07. 202216. kapitola 1/2
Barb LP: ( Jimmi )05.06. 2022Kapitola č.15 Schody 4/4
Barb LP: ( Jimmi )22.04. 2022Kapitola č.15 Schody 3/4
Barb LP: ( Jimmi )08.04. 2022Kapitola č.15 Schody 2/4
Barb LP: ( Jimmi )22.02. 2022Kapitola č.15 Schody 1/4
Barb LP: ( Jimmi )24.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 3/3
Barb LP: ( Jimmi )22.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 2/3
Barb LP: ( Jimmi )11.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 1/3
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.13 Chodby
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.12 Hradby
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.11. Stanice
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.10. Útočisko
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.9. Katedrála
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.8. Aréna
Barb LP: ( Morgana )05.01. 2022Kapitola č.7. Bod zlomu
Barb LP: ( Gift )05.01. 2022Kapitola č.6. Znamení
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.5. Pevnosť
Barb LP: ( florence )05.01. 2022Kapitola č.4. Okna
Barb LP: ( Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny - dokončenie
Barb LP: ( Stela, Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny
Barb LP: ( crazyiiii )05.01. 2022Kapitola č.2. Pod maskou
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.1. Skrýš
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.01. 2022Úvod k poviedke