Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a Proroctví tří

17. Palác 4/4

Harry Potter a Proroctví tří
Vložené: Jimmi - 06.11. 2022 Téma: Harry Potter a Proroctví tří
Jimmi nám napísal:

Harry Potter a Proroctví tří 

Autorka: Barb LP

Banner: solace


Preklad: Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Harry a Hermiona čakali pred žalármi, kým Sirius odomkol ťažké dvere. Keď sa otvorili, zbadali Rona, skrčeného v rohu, s hlavou v dlaniach. Potil sa a triasol, akoby mal horúčku. Hermiona zalapala po dychu a vrhla sa k nemu cez celú miestnosť, pričom ho chytila za hlavu. Harry sa zachmúrene obrátil na Siriusa, ktorý prikývol a znova zavrel dvere, čím ich všetkých troch na noc zavrel. Zbadal vysoké zamrežované okno; odtiaľto sa už zdalo, že je tma, ale Harry vedel, že je to preto, lebo okno smerovalo na východ. Ron bol na tom veľmi zle; napriek tomu, že sa pokúsil odísť čisto oholený, teraz mal niečo, čo vyzeralo ako plná brada, a chrbty rúk mu pokrývali husté ryšavé vlasy. Červené svetlo mu svietilo do očí. Harry podišiel k Hermione.

„Poď. Nemáme veľa času. Poďme sa premeniť. Vypil už všetok elixír, ktorý mal, mala by to byť celkom pokojná noc.“

Harry vedel, že sa vyspí dobre; predchádzajúcu noc vôbec nespal, pracoval na eseji o elixíroch. Pri elixíroch sa trápil oveľa viac ako kedysi; mal pocit, že ak si od Snapea vyslúži menej ako perfektnú známku, svojho nevlastného otca sklame. Celú noc pracoval, kým si nemyslel, že je dokonalý, a robil si s ním starosti až do chvíle, kým neodovzdal pergamen - a aj hneď potom.

Ron strávil deň v cele; Harry ho vzal dnu a bezpečne ho tam zavrel. Ron sa naňho celú cestu dolu čudne pozeral a on počítal s tým, že keby musel, mohol by sa premeniť na zlatého gryfa a zadržať Rona týmto spôsobom. Predstava, že by mal odháňať Rona, bola zvláštna, ale Ron sa dokázal ovládať natoľko, že to nebolo potrebné. A do splnu zostávalo asi dvadsaťštyri hodín; ale ako sa blížil, mánia sa zhoršovala. Nebolo to také zlé, ako by mohlo byť. Predtým, ako od neho odišiel, sa ho Harry spýtal, či je v poriadku. Ron sa naňho zahľadel, akoby sa zbláznil.

„Samozrejme, že nie som v poriadku! Ja by som... ja by som teraz ošukal čokoľvek!“ Harry prehltol a úprimne dúfal, že to tak nemyslel. Hľadel si na ruky, posadil sa do rohu, kde ho s Hermionou našli tesne pred východom mesiaca. „A čo je horšie - viem, aké to je, keď sa teraz tak necítim. Chcem povedať, že aj keď som jej tak veľmi ublížil - vďaka Parvati som sa cítil lepšie. Potom som bol neuveriteľne pokojný. Bolo to zvláštne. Myslel som si, že som nás možno oboch zabil a sme v nebi. Dosť zvláštne, však?“ Vzdychol si. „Toto bude musieť stačiť. Uisti sa, že si dobre zamkol dvere, Harry.“

Harry prikývol svojmu najlepšiemu priateľovi a zabuchol dvere, čím účinne ochránil všetkých obyvateľov rokfortského hradu pred nájazdmi veľmi frustrovaného vlkolaka.

Hermiona položila ruku na Ronovo líce, potom vstala a vykročila k Harrymu. Obaja sa v okamihu zmenili na svoje zvieracie podoby. Ron sa usmial a pokrútil hlavou. „Vy dvaja ste úžasní. Nemôžem uveriť, že chcete byť so mnou po... po...“

Harry pricupital k Ronovi a veľkým vlhkým nosom mu strčil do nohy, snažil sa mu povedať, aby bol ticho, samozrejme, že chcú byť s ním. Hermiona bola z neho frustrovaná, ale desila ju predstava, že teraz, keď už nie je u Svätého Munga, nebudú robiť Ronovi spoločnosť.

„Samozrejme, že chceme!“ povedala šokovane, keď Ron navrhol, že s ním v cele možno nechce byť ani jeden z nich.

Bol to zvláštny týždeň; Hermiona chodila s Nevillom do kúta spoločenskej miestnosti dosť často. Obývali jedno kreslo otočené do rohu a jediné, čo bolo z tej blízkosti počuť, keď tam boli, boli vzdychy a zvuky bozkávania. Ginny sa celé dni tvárila ako blýskavica, Harry bol v smrteľných rozpakoch a zakaždým, keď sa to stalo, sa snažil odísť z miestnosti a ostatní sa jednoducho tvárili, skôr s červenými tvárami, že sa to vôbec nedeje. Počul, ako Ruth o nej Tonymu dosť úsečne povedala: „ Nás nevidíš, že by sme sa takto správali.“ Ak na to budem myslieť, môj mozog sa môže sám zničiť, rozhodol sa Harry. Bolo na tom niečo veľmi nesprávne.

A napriek tomu, že hneď na začiatku vyhlásil, že je presvedčený, že Hermiona to robí, aby ho dostala, Ron aj tak prejavoval postupné známky toho, že ho ich správanie ovplyvňuje. Dva dni pred splnom mesiaca mal Harry na stole rozložených niekoľko kníh neďaleko Nevillovho a Hermioninho obľúbeného kútika, keď vošli do miestnosti a zamierili priamo do ich útočiska. Harry zastonal a začal zbierať svoje početné knihy, dosť podráždený, že ich musí všetky ťahať do knižnice alebo do svojej izby. Práve si všetko pripravil, aby mohol robiť domáce úlohy.

Ron zišiel zo spálne a videl, čo Harry robí; podišiel k nemu a zamračil sa. „Čo je s tebou? Keď som šiel hore, usporiadal si práve všetky tie veci. A teraz sa balíš?“

 

 

 

 

Harry hlavou ukázal do rohu. Ron mal mierne pootvorené ústa, keď počúval (a Harry si uvedomil, že pravdepodobne počuje viac ako väčšina ľudí). Tvrdohlavo zaťal čeľusť a zahľadel sa na operadlo stoličky. „Aha.“

Harry sa snažil upútať jeho pozornosť a Ron sa konečne prebral. „Pomôžeš mi odniesť tieto veci?“ Ron prikývol a onedlho už celú kopu odniesli do spálne, kde si ju Harry rozložil na kufor a sadol si na zem vedľa, čmáral si poznámky na pergamen a mal nejasný pocit, že to Hermiona a Neville by mali ísť inde, nie on. Ron si sadol na posteľ, aby mu robil spoločnosť; Harry robil rozsiahly výskum o premiestňovaní sa na Siriusovu hodinu, pretože im dával dlhý písomný test a vyžadoval od nich, aby napísali prácu predtým, ako im dovolí zaregistrovať sa na skúšky na ministerstve. Keďže Ron nechodil na premiestnenie, nemusel si s touto konkrétnou úlohou robiť starosti.

V jednom momente Harry zdvihol zrak a uvidel Rona, ako sa pozerá na Nevillovu posteľ.

„Myslel som si, že vieš, že sa ťa snaží vytočiť, Ron. Myslel som, že sa k tebe nedostane.“

„Nedostáva sa,“ okamžite zareagoval Ron. Harry vedel povedať, že klame aj bez toho, aby bol vlkolak, a vycítil zmenu cievok okolo očí. Zožieralo ho to tak, ako by ho to nezožieralo, keby bola s Harrym - možno. Keby s Hermionou vzali Rona vážne a vrátili sa k sebe, možno by ho to trápilo do poslednej kvapky. Harry prehodnotil svoj pôvodný odhad, že jej nápad urobiť to bol šialený. Zdalo sa, že to zaberá.

Krátko po tom, čo sa s Hermionou premenili na animága, Ron začal chrčať a stonať. Harry sa počas Ronovej premeny strhol; počul, ako sa mu kosti vykrúcajú a deformujú, a keď videl, ako sa Ronov známy dlhý nos ešte viac predĺžil a stal sa z neho vlčí ňufák, nervózne prehltol, vždy pripravený na to, že vlkolačí elixír nebude pôsobiť.

Nemusel sa obávať; po premene sa Ron natiahol a schúlil, odpočíval na podlahe cely, plytko dýchal od bolesti a námahy, ktorú mu zmena spôsobila. Hermiona sa spustila na podlahu vedľa neho a položila si hlavu na jednu z jeho labiek. Harry sa schúlil na druhý bok a oprel si bradu o vlastné predné labky, pričom už cítil, ako sa mu z nedostatku spánku začínajú zatvárať oči...

****

Harry nevedel, koľko je hodín, keď sa zobudil; vo vysokom zamrežovanom okne cely svietilo jasné svetlo a počul, ako sa Ron a Hermiona ticho rozprávajú. Ležal na boku, príliš vyčerpaný, aby sa pohol. Boli opäť v ľudskej podobe, asi šesť metrov od neho. Ale naozaj úžasné bolo, že sa bozkávali; Ron si Hermionu pritiahol na seba a držal jej hlavu s prstami zaborenými do jej krátkych kučier. Keď Hermiona prerušila bozk a presunula svoje pery k jeho hrdlu, zľahka zastonal a spýtal sa jej: „Zopakuj mi, čo je to za elixír?“

„Elixír Aegisthos. Vytvára akýsi štít, takže ma nemôže zraniť. Trvá len chvíľu, ale to je všetko, čo musí, však?“

Zdvihol obočie. „Trochu uznania, Hermiona.“

Zasmiala sa. „Tak som to nemyslela. Celé mesiace som čítala a čítala, hľadala som niečo, čo by som mohla vziať. Tento elixír často používajú aurori, keď vedia, že idú do možno výbušnej situácie, a môže byť užitočný aj pre MLOKy. Je určený na boj, úprimne povedané.“

„Takže to prirovnávaš k bitke?“

„Určite to bola bitka, aby som ťa presvedčila, že nikam neodídem.“

Zastonal. „Nemôžem uveriť, že som zo všetkých ľudí práve na Nevilla tak prekliato žiarlil! Od začiatku som vedel, čo robíš...“

Prikývla a pobozkala ho na krk. „Vedela som, že to vieš. Vedela som aj to, že to nemusí nevyhnutne negovať jeho účinnosť. Fungovalo to, však?“ Usmiala sa naňho a on ju zrazu prevrátil. Harry sa zavrtel a čakal, že sa jej hlava dotkne tvrdej kamennej podlahy, ale zdalo sa, že pod ich spoločnou váhou trochu povolila.

„Mmm... Taká pohodlná podlaha...“ Ron sa sklonil, aby ju pobozkal na krk, a medzi bozkami povedal: „Zase sa chvastáš, že si šikovná čarodejnica?“ Harry pochopil: na podlahu použila vankúšové kúzlo. Takže ak si nemohla ublížiť na podlahe a Ron jej nemohol ublížiť vďaka štítovému elixíru...

Zhrozil sa, keď sa znova začali bozkávať; hoci boli úplne oblečení, pohybovali sa, akoby neboli, dotýkali sa jeden druhého cez oblečenie a bozkávali sa s odriekaním. Harry sa rozhodol, že už dosť dlho predstieral spánok. Premenil sa na svoju ľudskú podobu a náhle sa posadil.

„Ak vám dvom na mne záleží, prosím, prestaňte a počkajte, kým odídem, než začnete robiť niečo iné.“ Zdvihli oči, očividne zabudli, že tam je. Postrehol to a zachmúril sa. „Čo ste si mysleli, že som koberec z levej kože?“

Ron sa zasmial a odvalil sa od Hermiony. Pritiahol si ju k sebe a objal ju v náručí, kam sa s radosťou pritisla a kútiky úst jej skrútil úsmev. „Prepáč, Harry,“ povedal Ron. „A - mrzí ma, že som bol taký hlúpy - ohľadne všetkého.“

Harry zdvihol obočie a prikývol. „To je presne povedané. Ohľadne všetkého.“ Usmial sa. „Takže to znamená...“

Hermiona obdivne pozrela na Rona, ktorý sa už oholil prútikom. „Rozprávame sa od svitania. Povedala som mu, že som robila výskum, že mám štítový elixír -“ zdvihla malú fľaštičku, ktorú vytiahla z vrecka; „- ktorý sa dá užívať vnútorne. A myslela som si, že zmäkčenie všetkého okolo nás tlmiacimi kúzlami by sa malo postarať o zvyšok problémov. A navyše je tu aj načasovanie. Samozrejme, nič počas týždňa pred splnom mesiaca.“

Harry cítil, ako sa začervenal. S Hermionou sa síce vyspal, ale rozprávanie o jej plánoch urobiť to isté s Ronom mu nebolo práve príjemné. „Ehm,“ povedal rozpačito, „Sirius by tu mal byť každú chvíľu. Myslím, že mu poviem, že čoskoro budete hotoví.“ Zastavil sa; za výber slov si mohol zahryznúť do jazyka. Ron a Hermiona sa na seba drzo usmievali. Pokračoval. „Ak chcete, môžete dať na dvere vnútorné blokovacie kúzlo, aby ste mohli odísť neskôr.“ Cítil, ako sa postupne červená.

Iste, o chvíľku neskôr začul, ako Sirius začal otvárať dvere. Harry vyskočil na nohy a pretlačil sa cez otvor, len čo bol dostatočne veľký, aby ho vpustil. Keď sa ocitol na chodbe, Harry s hrôzou zistil, že je tam aj Snape.

„Ehm, dobré ráno,“ povedal im obom a hlas mu trochu škrípal. Sirius sa na svojho krstného syna zamračil.

„Harry, prečo si, preboha, taký žiarivo červený?“ chcel vedieť. Harry zachytil Snapeov pohľad a zdalo sa mu, že tam vidí veselý záblesk a pootočenie jedného kútika úst smerom nahor.

„Chápem to tak, že pán Weasley a slečna Grangerová sú stále v cele?“

„Hm, áno. Sú. Čoskoro prídu na raňajky. Práve sa, ehm, rozprávajú.“ Vedel, že to neznie presvedčivo.

Sirius to zachytil a Harry videl, že sa snaží nesmiať, keď zatváral dvere cely. „Tak sa to teraz volá?“

Keď kráčali ku schodom do vstupnej haly, Snape vo svojej charakteristickej póze s rukami za chrbtom povedal: „Takže, chápem to tak, že slečne Grangerovej sa podarilo vyrobiť elixír Aegisthos?“

Harry sa zastavil na mieste. „Viete? A vy ste pri tom pomáhali?“

„Slečna Doughertyová ma požiadala o radu. Má slečnu Grangerovú dosť rada a je samozrejmé, že má rada aj svojho brata,“ povedal strnulo. Harry prikývol; dávalo to zmysel. Hermiona a Maggie sa stali dobrými priateľkami. Bolo mu trochu čudné, že kráča s dvoma učiteľmi, ktorí vedeli, čo Ron a Hermiona pravdepodobne robia v cele, kde strávili noc. Obaja boli plnoletí a Hermiona bola hlavnou prefektkou a obaja vedeli, že prijala isté opatrenia...

Harry na to musel prestať myslieť, inak sa zblázni. Opustil Snapea a Siriusa a šiel do kúpeľne prefektov, hoci nešiel bežať, a vychutnával si horúcu vodu, nechal ju drsne udrieť, keď stál pod sprchovou hlavicou. Draco a Tony vošli, keď sa utieral.

„Dobré ráno, Harry,“ povedal Tony veselo. „Kde si bol? A Hermiona?“ Na Rona sa nepýtal, pretože dobre vedel, že v noci pred tým bol spln. Nebolo však všeobecne známe, že Hermiona a Harry zostali s Ronom, keďže sa nevedelo, že sú animágovia.

Harry sa pozrel na Draca a potom sa odvrátil. „Spali sme,“ povedal, čo nebola úplná nepravda. Draco Malfoy si ho podozrievavo premeral pohľadom. Keď Tony odišiel do spŕch, Draco sa do kúpeľa ešte nevyzliekol. Nespúšťal z Harryho pohľad.

„Dobre, Harry. Von s tým. Čo sa deje? Perugia pri spustenej sprche nič nepočuje. Ak máme byť priatelia...“

Harry sa pokúsil nonšalantne pokrčiť plecami. „O nič nejde. Dobre, to nie je tak celkom pravda. Pre nich to nie je nič.“

Dracovi vyletelo obočie nahor. „Nich? Ktorí?“

Harry prehltol a snažil sa tváriť, že ho veľmi zaujíma, ako mu schne medzi prstami. „Ron a Hermiona.“

„Chceš povedať - nie. Lasica a Grangerová sú- konečne sú...“

„Pšššt! Nemal som nič hovoriť. Nie je to tvoja vec.“

Draco sa zamračil. „Grangerová chce tak veľmi skončiť v nemocničnom krídle?“

„Nie, má ochranný elixír, ktorý si vzala, aby sa jej nič nestalo, a všade dala tlmiace kúzla.“

Draco pískol. „Musím priznať. Dokáže byť šikovná.“ Harry si spomenul, ako položila tlmiace kúzlo na podlahu v kúpeľni, keď sa tam stretli uprostred noci. Na jeho tvári muselo byť niečo vidieť; Draco Malfoy sa opäť zamračil. „Čo sa deje, Harry?“

Čo sa deje? To bola dobrá otázka. Už celé mesiace sa snažil prehovoriť Rona k rozumu, pokiaľ išlo o Hermionu.

„Bola tvoja prvá, však?“ Draco povedal pomerne potichu. Harry prikývol.

„Ale to nie je ono. Myslím si, že to mení veci. Teraz sú spolu. Myslím si - viem, ako sa teraz cítil. Keď sme s Hermionou dokázali byť otvorení o nás dvoch. V istom zmysle to bolo celkom príjemné, tých posledných pár mesiacov, keď sme my traja boli opäť priateľmi po starom. Počítam, že teraz budem musieť stále kontrolovať, či majú spoločné plány a podobne.“ Zúrivo si otrel nohy do sucha, takže svetloružová pokožka akoby od trenia horela.

Draco sa vrátil k prípravám na kúpeľ a pokrútil hlavou. „Vždy som vedel, že to bude problém. Dvaja chlapci a jedno dievča.“

„Prvé štyri roky to fungovalo dobre. Až po Vianočný bál. A Viktora Kruma. Ale to nebolo preto, že sme boli dvaja chlapci a jedno dievča.“

„To je pravda. Bolo to preto, že Weasley bol veľký somár.“

Draco skĺzol do vody, keď Harry dokončil obliekanie. „Uvidíme sa na kúzlach,“ povedal Harry pri odchode.

„Harry,“ povedal Draco náhle.

„Áno?“

„Ak ťa... ak ťa nechajú dlho v štichu...“

Harry mu venoval polovičný úsmev. „Jasne. Mám predsa ešte jedného priateľa.“

„Nezabudni na to.“

„Koniec koncov, k Nevillovi necítim žiadnu zášť.“

Draco Malfoy naňho šplechol vlnu vody, ktorá takmer dosiahla až k dverám. „Ty hlupák!“ zasmial sa. Harry sa pri odchode tiež zasmial. Keď stál na chodbe, ruku na kľučke, pokrútil hlavou. Draco Malfoy, ktorý ma rozveselil. Vrátil sa do chrabromilskej veže po čisté oblečenie a pokrútil hlavou, rád, že okrem Rona a Hermiony má predsa len ešte jedného priateľa, na ktorého sa môže spoľahnúť.

****

Nasledujúci večer nešiel na noc do cely s Ronom a Hermionou. Sirius sa zdal byť prekvapený, ale Harry povedal: „Povedal som im, že neprídem. Myslel som si, že by sa im hodilo trochu súkromia.“

Keď zamkli dvere, Sirius potľapkal Harryho po pleci. „Si dobrý priateľ, Harry. Máš pravdu, potrebujú súkromie. Vrátiš sa do svojej izby? Je ešte skoro, keďže je takmer slnovrat. Pôjdeš na večeru?“

„Áno.“ Nejedol som zavčasu, tak ako oni, keďže som tu dnes neplánoval zostať.

Po večeri išiel Harry so Siriusom do krídla pre zamestnancov a chvíľu sa rozprávali a hrali šach. Sirius mal čarodejnícky bezdrôtový prijímač a počúvali hudbu a správy. Bol to príjemný večer a Harry premýšľal, aký by mohol byť jeho život, keby išiel bývať k Siriusovi namiesto k Dursleyovcom. Keď odchádzal, mal náhle nutkanie sa svojho krstného otca na niečo opýtať.

„Sirius, keď sa moja mama a otec dali dokopy, vieš, ako pár, bolo to - bolo to pre teba divné? Zmenilo to všetko?“

Sirius si Harryho vážne premeral. „Áno, trochu. A tiež sa mi dosť páčila Lily,“ priznal nesmelo. Harry bol prekvapený.

„Takže to muselo byť pre mňa zvláštnejšie ako toto. Hermiona je síce moja bývalá priateľka, ale na Rona nežiarlim. Je to skôr - to, čo majú spolu. A že každý z nich niekoho má. A to, že sú v tom teraz až po uši...“

„...a nemusia mať na teba vždy čas. Áno, možno to bolo nevyhnutné. Prispôsobíš sa. Budeš v poriadku, Harry. A ja som tu na rozhovor kedykoľvek.“

Harry prikývol. „Vďaka. Dobrú noc, Sirius.“

Jemne sa usmial na mladého muža, ktorý sa tak veľmi podobal na jeho bývalého najlepšieho priateľa. „Dobrú noc, Harry.“

****

Ráno po tretej splnovej noci bola nedeľa a väčšina ľudí sa na raňajky do Veľkej siene dovliekla pomerne neskoro. Harryho prekvapilo, keď tam už videl Rona a Hermionu, ako pokojne jedia jeden vedľa druhého. Ako starý manželský pár, nemohol si Harry pomôcť, aby si s malým úsmevom nepomyslel. Čoraz viac si na tú predstavu zvykal. Všimol si Nevilla, ktorý sedel ďalej pri stole, jedol toasty a rozprával sa so Seamusom a Deanom, akoby sa jeho súkromný život nedávno neobrátil naruby; Hermiona ho musela pokojne pustiť k vode, predpokladal. Na to, že sa zdalo, že je na Hermionu veľmi naviazaný, to bral s nadhľadom. Ginny nebolo nikde na dohľad. Harry sedel oproti svojim najlepším priateľom, ktorí sa naňho usmievali ako slniečka.

„Dobré ráno, Harry!“ Hermiona prakticky zaspievala. Harry si naberal do misky kašu.

„Dobré ráno, Ron, Hermiona. Zdá sa, že ste mali dobré ráno,“ nemohol si pomôcť a bez okolkov dodal. Ronovi stáli vlasy na hlave a na tvári mal veľmi hlúpy úsmev.

Hermiona sa zamračila. „Prosím ťa, Harry! Trochu diskrétnosti, ak dovolíš,“ povedala primálo. Harry sa zasmial, zatiaľ čo nalieval tekvicový džús.

„Diskrétnosť, hovorí! Snape to vie, Sirius to vie, Maggie to vie. Diskrétnosť! Počítam, že Dumbledore to vie. Ten tu vie všetko, však?“

Hermiona sa silno začervenala. „To nehovor. Už nikdy by som sa mu nemohla pozrieť do tváre.“

Ron sa stretol s Harryho pohľadom a obaja sa zasmiali. Potom ich všetkých vyrušila sovia pošta; keď každý dravec preletel ponad stoly, uložil zásielku k správnej osobe a potom sa opäť presunul k oknám v klenbe. Harrymu do rúk spadla malá obálka a on s prekvapením zistil, že je od jeho strýka. Písal tete, ako sa jej darí, či sa správa slušne a či sa vyhýba čarovaniu. Nedostal žiadnu odpoveď, tak to skúsil znova a pripomenul jej, aby sove povedala, že má čakať na odpoveď. Na tretí pokus sa rozhodol, že skúsi napísať strýkovi, aby zistil, či je teta Petúnia v poriadku, a tiež požiadal Hedvigu, aby zostala a počkala, kým prinesie odpoveď.

„Strýko Vernon mi odpovedá,“ povedal Ronovi a Hermione. Otvoril odpoveď. Bola napísaná úhľadne na kancelárskom papieri, zrejme pomocou počítača a tlačiarne v strýkovej kancelárii. Nebol tam žiadny pozdrav.

Ako mám, do čerta, vedieť, ako sa má tvoja teta? Nie je s tebou na tom mieste, ktoré nazývaš školou? Mal som zastreliť toho tvojho prekliateho vtáka, ale chcel som, aby ti toto priniesol, aby si presne vedel, ako úplne si mi zničil život, ty bastard. Vďaka tebe je Dudley mŕtvy. Keby si mu nepomohol schudnúť, nikdy by nemal priateľku, kvôli ktorej spáchal samovraždu. Teraz ma moja žena opustila a odišla s tvojím druhom. Dokonca aj pani Figgová sa ukázala byť rovnako nenormálna ako ty. A aby toho nebolo málo, nášho poslanca práve zatkli za vraždu. Mám chuť emigrovať. Do čerta s tebou a všetkými vám podobnými! Ak ťa ešte uvidím, bude to príliš skoro!

Vernon Dursley

„Čo sa tam píše?“ Hermiona chcela vedieť.

„Ehm, na,“ povedal, pretože sa necítil na to, aby jej primerane oznámil podstatu strýkovho listu. Takže ak sa teta Petúnia nevrátila do Surrey, kde je?

Hermione sa pri čítaní rozšírili oči. Harry prehltol sústo kaše a povedal: „Ja viem! Zrejme sa nevrátila domov do Sur-“

„To nie je ono, Harry! Chcem povedať - áno, musíme zistiť, čo sa stalo s tvojou tetou. Ide o tú časť tu o poslancovi, ktorý niekoho zavraždil!“

Harry pokrčil plecami. „No a? Vždy sú nejaké vládne škandály. Asi si myslel, že jeho priateľka o nich povie jeho manželke alebo sa porozpráva s nejakým slizkým reportérom. Nebolo by to prvýkrát, čo by sa vo vládnom kabinete objavil škandál kvôli...“

„Nie, Harry! Bože, ty to nechápeš? Tvoj poslanec - alebo skôr poslanec tvojho strýka je poslancom za Mole Valley!“

Harry pokrčil plecami. „Áno, ja viem. Na čo narážaš? V Surrey vždy volia plejádu konzervatívcov, okrem Guildfordu, ktorý by mohol byť rovno niekde inde. Zdá sa, že toryovia majú vždy najviac škandálov...“

Hermiona prevrátila oči. „Harry!“ snažila sa upútať jeho pozornosť. „Poznáme poslanca za Mole Valley, rodný okres tvojho strýka, a do tohto leta aj tvoj.“

„Ako to myslíte, že ho poznáme?“

Teraz bola už divoká. „Je to pán Spinnet, Alicin otec!“

Harry bol šokovaný. „Nie, nie je to on! Je z Northamptonshire!“

Hermiona s ním strácala trpezlivosť. „Tam žije, ale zastupuje Mole Valley. Vieš, tam, kde sú Malé Neradostnice. V žiadnom prípade by ho nezvolili vo väčšine Northamptonshire. Sú tam takí labouristi ako v Surrey toryovci. Nevenovali ste mu pozornosť, keď nariekal, že poslanec za Kettering je taká citlivka? Bože, celý ten týždeň som mala čo robiť, aby som si zahryzla do jazyka. Začala som nahlas hrať na violončele zakaždým, keď sa znova ozval. Mama a otec mi poslali ďalšie noviny. Ukáž mi, čo tu máme...“

Harry a Ron jej pomohli otvoriť balíček s muklovskými novinami a rozložili ich medzi seba na stôl.

„Tak a je to!“ Hermiona víťazoslávne povedala. „Prvá strana Timesov.“ Harry pri čítaní hore nohami videl nadrozmerný titulok: „Zloba v paláci.“ Poklepala naň. „Ako 'zlý úmysel'. Je to trochu prehnané, ale raz by to mohlo byť vhodné, namiesto toho, aby sa to vzťahovalo len na členov kráľovskej rodiny, ktorí sa medzi sebou hádajú.“ Prelistovala stĺpec a zamračila sa, kým sa pozrela na Rona a Harryho. „Vôbec to nie je dobré. Nezabil len tak niekoho - zastrelil väčšinového whipa z bezprostrednej blízkosti z pištole kalibru tridsaťosem. Bol tam svedok a pokúsil sa zastreliť aj jeho, ale trafil ho len do ruky a on sa zotavuje. Bude môcť svedčiť proti pánovi Spinnetovi na súde.“

Harry tomu nemohol uveriť; Hermiona mu podala Timesy, zatiaľ čo si vybrala na prelistovanie iné noviny. Ron čítal jeden z Hermioninho domu v Greenwichi. „Uf,“ povedal. „Tu je niečo iné. Roger Davies je nezvestný odo dňa vraždy a pokusu o vraždu a Scotland Yard v tejto súvislosti vypočúva aj Spinneta. Niečo o tom - chce vedieť, čo urobil s telom,“ povedal, prehltol a pozrel na Harryho a Hermionu. „Špekulujú, že Roger, ktorý bol jeho úradníkom, sa dozvedel niečo o jeho plánoch zabiť whipa a toho druhého muža - zrejme ten druhý chlapík bol v poradí, aby sa stal whipom, keby sa prvému chlapovi niečo stalo - a polícia si myslí, že Spinnet zabil vlastného zaťa, aby ho nemohol zastaviť.“

Všetci traja na seba s údivom hľadeli. Bývali v dome vraha! Politika, ktorý bol zároveň vrahom!

Harrymu zrazu napadlo. „Alicia. Bože, ako je na tom? Roger je jej manžel a je nezvestný, jej otec je vo väzení, obvinený z vraždy...“

Ron začal listovať v novinách a Harry začal prečesávať Timesy, ale Hermiona zrazu povedala: „Alicia je priamo tu.“

„Kde?“ Harry sa opýtal. „Čo tam máš, Manchester? To je Guardian?“

„Nie, tu v novinách nie. Tu - na Rokforte.“ Kývla smerom k dverám Veľkej siene, kde neisto stála Alicia Spinnetová - alebo možno Alicia Daviesová. Harry sa okamžite postavil a vykročil k nej; keď k nej prišiel, odtiahol ju od dverí do Veľkej siene. Okamžite sa mu vrhla okolo krku a začala na ňom nekontrolovateľne plakať. Držal ju a hladil po chrbte, keď sa zmietala v kŕčoch vzlykov, a keď sa konečne trochu upokojila, pozrela naňho a povedala: „Harry! Určite sa čuduješ, čo to všetko znamená...“

„Nie, ja viem. Hermiona dostala od rodičov kopu novín. Bože! Si v poriadku? Ako sa má tvoja mama?“

Pokrútila hlavou. „Vieš, ako si mi povedal, že môžem prísť za tebou, Harry? Keby som potrebovala pomoc?“

Harry otvoril ústa a zavrel ich. Čo, preboha, mohol robiť v Škótsku na Rokforte, kým jej manžel bol nezvestný a považovaný za mŕtveho a jej otec bol zavretý a čakal na súd za vraždu a pokus o vraždu? Pozrel na ňu vyrovnaným pohľadom a vedel, že teraz nie je vhodná chvíľa na to, aby nadhodil, aké nevhodné by bolo, keby sa zapájal do muklovskej politiky.

„Urobím, čo budem môcť, Alicia,“ povedal s pocitom, že to bude bezpečná odpoveď. Čo nebude veľa, pomyslel si zničujúco. Potrebovala niekoho, kto by jej naozaj pomohol. Na chvíľu sa zamyslel - možno Sirius?

„Mohli by sme... mohli by sme sa porozprávať so Siriusom. Učí len na polovičný úväzok a často chodí do muklovského sveta.“

Prikývla. „Myslíš Siriusa Blacka? Stále zabúdam, že ho očistili.“ Napokon prikývla. „To znie dobre.“ Zdala sa byť viac vyrovnaná, viac sa podobala na hlavnú prefektku z jeho piateho ročníka. „Nemohla som veriť nikomu v Scotland Yarde, chápeš. Keďže som čarodejnica a...“

Harry sa zamračil. „Ale určite by si im to nemusela povedať. Alebo im povedať, že Roger je čarodejník.“ Bolestne si uvedomoval, že je to namáhavé používať prítomný čas namiesto minulého, keď hovorí o Rogerovi.

„V tom nie je problém. Dôvod, prečo potrebujem tvoju pomoc, Harry, je ten, že na môjho otca ušili vraždu.“

Prosebne naňho pozrela a Harry sa snažil zachovať si súcitnú tvár, ale bolo to ťažké; netvrdil azda každý, koho súdili za vraždu, že to naňho hodili? „Ale kto...“

„Čarodejník,“ povedala odhodlane a bradu mala vzdorovito zdvihnutú. „Na môjho otca to hodil čarodejník.“

****

Koniec kapitoly


Postrehli ste, že nadsluhujem? Už je to o dve kapitoly viac, ako som plánovala.  Ešte minimálne 200 tisíc slov... 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 17. Palác 4/4 (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 21.05. 2023
|
To vypadá, že míříme do finále. Ještě 2 kapitoly, podle autorky, ale snad to zvládne napsat tak, aby vše dobře dopadlo.
Mezi námi, nedokážu si představit kouzelníka, který by se spojil s Petúnií, snad jedině Voldemort....vím, to je trošku silná káva, ale kdo jiný by byl za těmi machinacemi v mudlovském světě. Vlastně toho o Petúnii a jejím pobytu ve Zmijozelu mnoho nevíme. Pak najednou zmizela, jak pára nad hrncem.
Tak moc dík za překlad, užívám si čtení.

Prehľad článkov k tejto téme:

Barb LP: ( Jimmi )21.11. 2022Kapitola č.18 1/4 - Líšky
Barb LP: ( Jimmi )06.11. 202217. Palác 4/4
Barb LP: ( Jimmi )30.10. 202217. Palác 3/4
Barb LP: ( Jimmi )18.09. 202217. Palác 2/4
Barb LP: ( Jimmi )23.08. 202217. Palác 1/4
Barb LP: ( Jimmi )16.08. 202216. kapitola 4/4
Barb LP: ( Jimmi )09.08. 202216. kapitola 3/4
Barb LP: ( Jimmi )04.07. 202216. kapitola 1/2
Barb LP: ( Jimmi )05.06. 2022Kapitola č.15 Schody 4/4
Barb LP: ( Jimmi )22.04. 2022Kapitola č.15 Schody 3/4
Barb LP: ( Jimmi )08.04. 2022Kapitola č.15 Schody 2/4
Barb LP: ( Jimmi )22.02. 2022Kapitola č.15 Schody 1/4
Barb LP: ( Jimmi )24.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 3/3
Barb LP: ( Jimmi )22.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 2/3
Barb LP: ( Jimmi )11.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 1/3
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.13 Chodby
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.12 Hradby
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.11. Stanice
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.10. Útočisko
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.9. Katedrála
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.8. Aréna
Barb LP: ( Morgana )05.01. 2022Kapitola č.7. Bod zlomu
Barb LP: ( Gift )05.01. 2022Kapitola č.6. Znamení
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.5. Pevnosť
Barb LP: ( florence )05.01. 2022Kapitola č.4. Okna
Barb LP: ( Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny - dokončenie
Barb LP: ( Stela, Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny
Barb LP: ( crazyiiii )05.01. 2022Kapitola č.2. Pod maskou
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.1. Skrýš
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.01. 2022Úvod k poviedke