Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a Proroctví tří

17. Palác 2/4

Harry Potter a Proroctví tří
Vložené: Jimmi - 18.09. 2022 Téma: Harry Potter a Proroctví tří
Jimmi nám napísal:

Harry Potter a Proroctví tří 

Autorka: Barb LP

Banner: solace


Preklad: Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Niektorí študenti v ich blízkosti sa zaksichtili, keď začuli, že povedal „ošablím“, ale Malfoy sa pohol smerom k slizolinskému stolu, ignorujúc ich. Harry vykročil ku chrabromilskému stolu a sadol si medzi Rona a Hermionu, vzal si sendvič a začal si z neho odhrýzať veľké sústa, pretože obed sa už takmer skončil. Snažil sa nevšímať si Nevilla a Ginny, ktorí spolu sedeli ďalej pri stole, a premýšľal, či jej niekto povedal, čo sa stalo na chodbe na poschodí.

Ron si Harryho podozrievavo prezeral. „O čom si s ním chcel hovoriť?“

Harry pokrčil plecami. „Poviem ti to neskôr. Keď sa vrátime z premiestňovania.“

Hermiona strčila do neho lakťom, keď sa pokúšal odhryznúť si ďalšie sústo sendviča. „Harry! Ron! Mama s otcom mi dnes ráno poslali výtlačok Timesov a práve teraz som ho dočítala. Alicin otec je teraz poslancom!“ Strčila noviny pred Harryho, aby si mohol pozrieť dlhý článok o nových poslancoch vrátane otca Alice Spinnetovej.

„O to sa mali Roger a Alicia snažiť. Teraz, keď sa tam dostal, som zvedavá, čo budú robiť? Alicia sa nemôže vrátiť do dedinskej školy v Rokville, asi ju nahradili,“ povedal Harry s ústami plnými jedla. Odložil noviny nabok bez toho, aby si ich prečítal.

Hermiona pokrčila plecami. „Bude potrebovať personál. Možno budú pracovať v jeho kancelárii v Londýne. Keď si poslanec, potrebuješ ľudí, ktorí ti budú dvíhať telefóny, robiť prieskumy, rokovať s novinármi, plánovať stretnutia s voličmi...“

Harry po minimálnom prežúvaní prehltol veľké sústo. „S tým počítam. A nebudú obaja potrebovať zabezpečiť, aby sa tlač nedozvedela, že jeho dcéra a zať sú čarodejnici?“

Ron sa napil tekvicového džúsu. „Počítam, že práve preto preňho pracovali, kým ho zvolili, aby to nevyšlo najavo.“

„Presne tak,“ súhlasila Hermiona. „Keby sa to dostalo do Fleet Street, mohlo by to vyznieť skôr tak, že on si myslí, že jeho dcéra je čarodejnica, a zdiskreditovali by ho, ako keby povedal, že Slnko obieha okolo Zeme.“

„A obieha?“ zareagoval Ron v predstieranom prekvapení a zdesení. „Myslel som si, že vychádza na juhu a zapadá na severe, že sa nesie po oblohe na chrbte obrovskej korytnačky, a keď si grgne, tak vtedy vychádza, a keď...“ Ron nemohol pokračovať, tak veľmi sa smial vlastnému vtipu. Hermiona prevrátila oči. Harry sa cez vlastný smiech snažil prehltnúť ďalšie sústo sendviča.

„Toto nerobte!“ dostal zo seba, keď mohol - sotva - opäť hovoriť. „Vy dvaja ma chcete zabiť?“

Ospravedlnili sa; dokonca aj Hermiona sa smiala (na Harryho zápase s jedlom), ale Harry si nemohol pomôcť a myslel na chlapca, ktorý sedel na druhej strane Veľkej siene, chrbtom k chrabromilskému stolu, aby nemohol vidieť Ginny s Nevillom. Nie, jeho dvaja najlepší priatelia by nikdy neurobili nič, čo by mu ublížilo. Ale Draco Malfoy by mohol. Harry mu nechcel povedať, aký skvelý kedysi bol; keď ho predtým napadlo, že by sa mal stať Malfoyovým priateľom, aby sa vyhol možným problémom s kúzlom Poslušnosti, čudoval sa, prečo mu to nenapadlo skôr. Potreboval mu ukázať, akí dobrí priatelia boli v jeho druhom živote a aký hrozný bol svet s Voldemortom v plnej sile. Určite to nemohol vidieť bez toho, aby ho to neovplyvnilo - alebo áno?

Vstal, aby odišiel na premiestnenie, a pozrel na stôl Slizolinu, pričom si spomenul, ako tam prvýkrát vbehol ako nadšený prvák, vo svojom druhom živote, nadšený, že bude v tom istom dome ako jeho otec a najlepší kamarát.

Uvidíš, Malfoy. Dokážeme to - môžeme byť priatelia. V tomto živote. Bude to chcieť len trochu úsilia.

Keď Neville a Ginny ruku v ruke odchádzali z Veľkej siene, Harry sa snažil nevypeniť. Malfoy, ktorý sa tiež blížil k dverám, urobil za ich chrbtom neslušné gesto.

Oprava, pomyslel si Harry trochu unavene.

Veľa úsilia.

****

Keď sa po premiestňovaní vrátili do chrabromilskej veže, Neville zastavil Harryho pred vstupom. Harry mávol na Rona a Hermionu, takže s Nevillom stáli sami na chodbe s portrétom Tučnej dámy.

Harry sa cítil dosť unavený. „Čo sa deje, Neville?“

Neville otvoril ústa, aby prehovoril, a znova ich zavrel, kým ich opäť otvoril. Po ďalších dvoch falošných štartoch Harry povedal: „Keď sa rozhodneš, čo chceš povedať - nekontaktuj ma. Čau,“ dodal, pohol sa k portrétu a otvoril ústa, aby povedal heslo.

„Počkaj! Nie, Harry. Prepáč, nie som si istý, ako o tomto hovoriť.“

Harry sa otočil a zamračil sa, pričom mal ťaživý pocit, že vie, o čom Neville hovorí. „Nemáš na mysli ju? Ako Ginny?“

Neville nervózne prikývol. „Počúvaj, Harry, Ginny mi povedala o - o vás dvoch. A o tebe a Mariah. A o Dracovi Malfoyovi a Mariah. Nemohol som tomu uveriť. Teraz to chápem a nedivím sa ti, že si sa nahneval. Kto by sa nehneval? Ale chcel som si overiť, či sme v pohode.“

„Čo? My?“

 „Ty a ja. Ja len...“ Neville vyzeral dosť rozpačito. „Nechcem, aby si ma nenávidel, Harry. Keďže sa ti stále páči.“

Harry Nevillovo posledné tvrdenie nepoprel. Prehltol, keď videl úprimnú tvár druhého chlapca, pomyslel na jeho rodičov, ktorí ho nepoznali, na kotlíky, ktoré za tie roky roztopil (a na body, ktoré Snape kvôli tomu odobral Chrabromilu); pomyslel na to, ako s ním prehral súboj a ako sedel na stráži pri jeho posteli, keď sa stal závislým od elixírov, ktoré mu ten súboj pomohli vyhrať.

Cítil sa skleslo. „Nie, Neville,“ vzdychol si. „Ja k tebe necítim nenávisť.“

Neville naňho pochybovačne pozrel. „Naozaj?“

Harry prevrátil oči. „Áno. Nie, necítim k tebe nenávisť.“ Pomohlo mu povedať to nahlas; uvedomil si, že sa snažil presvedčiť sám seba, že Nevilla nenávidí, a tiež si uvedomil, prečo to nefungovalo. Nedokázal si nahovoriť, že nemá rád niekoho, koho rád má, rovnako ako si nedokázal nahovoriť, že má rád niekoho, koho nemá rád. (Skúsil to s Dunkirkom, bez úspechu.)

„To je skvelé, Harry!“ Neville sa pohupoval na nohách, až sa Harry obával, že ho čoskoro objíme.

Dal heslo Tučnej dáme a povedal: „Je to v poriadku, Neville. Nerob si s tým starosti,“ keď prekročil prah do chrabromilskej spoločenskej miestnosti. Nanešťastie, prvé, čo ho privítalo, bola hádka medzi Ronom a Hermionou, ktorá mu zrazu pripomenula noc vianočného plesu.

„Buď rozumný, Ron!“

„Rozumný! Chceš, aby to veľké chlpaté zviera bolo rozumné! Dám ti rozumné. Nie je rozumné očakávať od zvieraťa, že sa bude správať ako iné zviera, však? Vezmi si napríklad Harryho hada Sandy.“

„Ron, prestaň vyťahovať nepodstatné veci.“

Nie je to nepodstatné. Harry ju premenil na dievča, áno. Ale ona nedokázala prestať byť hadom. To naozaj nie. Stále ním bola. Také veci, ktoré hovorila, veci, ktoré nevedela. Vyzerala ako človek, ale v hĺbke duše bola hadom. Môžeš si hovoriť, že som ten istý starý Ron, koľko chceš, ale nie je to pravda. Je preč. Zomrel, keď Lupin...“

Zastavil sa a zahryzol si do pery; Harry si všimol, že mu krváca. „Ja viem, že sa kvôli tomu cíti hrozne. Horšie ako hrozne. A ja sa tak nechcem cítiť voči niekomu inému. Už tak sa cítim dosť hrozne, keď som ublížil Parvati...“

Rukou si prešiel po vlasoch, biely prameň mu poletoval po čele uprostred červených. Hermiona od neho ustúpila, kým sa otočila a stretla sa s Harrym pohľadom; vyzerala, akoby plakala. Našťastie v spoločenskej miestnosti nikto iný nebol. Potom si všimol, že zbadala Nevilla.

„Neville!“ zvolala a znelo to víťazoslávne. Ginny práve schádzala po schodoch z dievčenskej spálne.

„Neville!“ tiež sa ozvala a pristúpila k nemu. „Mám svoje veci. Čo keby si si priniesol svoje a mohli by sme ísť do knižnice a...“

„Prepáč,“ prerušila ju Hermiona. „Potrebujem Nevilla. Poď, Neville.“ Chytila ho za ruku a ťahala ho späť k otvoru v portréte. Potkýňal sa za ňou.

„Ale, ale Ginny a ja sme...“

„Už nie. Poď.“ Otvorila portrét a zrazu pritiahla Nevillove ústa k svojim. Zachrčal neartikulovaný protest a znova sa za ňou potkol, keď ho potiahla za prednú časť habitu a nedala mu inú možnosť, ako ju nasledovať.

Ron, Ginny a Harry s otvorenými ústami zízali na zadnú stranu zatvoreného portrétu. Ginny sa obrátila k Ronovi a povedala: „Ale - ale Neville -“

Harry sa cítil nesmierne nepríjemne. Všimol si, že Ginny vyzerá byť rozrušená, ale nie žiarlivá. Zahľadel sa na ňu, zaujatý touto reakciou. „Nepokúsiš sa získať späť svojho priateľa, Ginny?“ spýtal sa jej náhle. Trhla hlavou, akoby sa práve zobudila, potom sa zamračila, odkráčala k otvoru v portréte a bez slova odišla.

Ron pozrel na Harryho s dosť ružovými ušami. Nakoniec sa aj on pohol k otvoru v portréte. Harry sa usmial. „Dobre. Ideš za ňou,“ povedal spokojne. Ron sa zastavil, pokrútil hlavou a odvrátil sa od Harryho.

Opravil jeho omyl. „Je čas na môj elixír.“ Odišiel a Harry zostal v spoločenskej miestnosti sám.

****

Nasledujúce ráno Harry nemal prvú hodinu, ale mal štvrtú smenu, ktorú si zobral pre piataka z Bystrohlavu, Kurta Harrisona, ktorý začínal byť veľmi posadnutý opakovaním na OVCE. (Harry urobil chybu, keď mu na jeho otázku povedal, koľko ich dostal.) Hliadkoval spolu s ďalšou bystrohlavskou prefektkou piateho ročníka, Jade Petersovou, plus oboma bystrohlavskými prefektami šiesteho ročníka, Trixie Lewisovou a Walterom Wordom; počítal s tým, že keď skončí, o siedmej ráno si bude chcieť pospať do desiatej a potom si zoberie nejaké jedlo z kuchyne, než pôjde na Dejiny mágie, kde bude môcť pokračovať v spánku.

Cestou späť do chrabromilskej spoločenskej miestnosti minul Rona, Tonyho a Ruth, ktorí si išli zabehať. Harry sa zamračil.

„Kde sú Ginny a Hermiona?“ spýtal sa ich.

„Hermiona sa chcela o niečom porozprávať s Ginny,“ povedala mu Ruth a gestom ukázala smerom k chrabromilskej veži. „Povedala, že prídu neskôr.“

Harry prikývol, ale keď dal heslo Tučnej dáme a portrét sa začal otvárať, inštinkt mu kázal počkať, kým vstúpi; podržal portrét pootvorený na štrbinku, nazrel do spoločenskej miestnosti a uvidel Ginny a Hermionu stáť oproti sebe, Ginny s tvrdohlavo prekríženými rukami, Hermiona prosebne rozhadzovala rukami.

„No tak, Ginny! Nevidela si Malfoya na chodbe; ublížil by Nevillovi, keby okolo nebolo toľko ľudí. Už ho nemôžeš vystavovať riziku. Nie je to voči nemu fér.“

Ginny zdvihla bradu. „Neville sa Draca nebojí. A to bolo tak očividne na efekt, že sa čudujem, že ti to uniklo. Neville mi povedal, ako sa to začalo. Malo to byť tak, aby čo najviac ľudí videlo, ako veľmi chce byť Draco stále so mnou. Nemyslíš si, že keby Draco chcel Nevillovi ublížiť, našiel by si spôsob, ako to urobiť čo najzákernejšie, aby sa to nedalo vystopovať? Nie, predvádzal sa. Bola to jeho šou Tak veľmi ťa milujem, Ginny, tak prosím, vráť sa ku mne. Vedel, že sa o tom dozviem. Ukazoval svoju lásku a oddanosť pred davom. O to sa snažil, nie o to, aby ublížil Nevillovi. To bola len zámienka.“

„A prečo si myslíš, že sa nepokúsi aj o niečo menej verejné? Neville má na sebe obrovský terč a nie je to voči nemu fér, Ginny.“

Ginny sa rozprskla. „Nemôžem ti to uveriť! Ty hovoríš Ronovi, že by sa nemal báť ublížiť ti tak, ako ublížil Parvati, ale ak sa budem naďalej stretávať s Nevillom, vystavujem ho nebezpečenstvu zo strany môjho veľkého zlého bývalého priateľa. To, čo navrhuješ, mi pripadá oveľa nebezpečnejšie, Hermiona. Teda - keby som si mala vybrať medzi strachom z Draca Malfoya a...“

„Ehm...“ Harry vošiel dnu a odkašľal si; už sa nemohol dočkať, kým sa dostane do spálne - naozaj potreboval navštíviť toaletu.

„Dobré ráno, dievčatá,“ povedal trochu strnulo. Obe sa zastavili a zbledli.

„Ach, dobré ráno, Harry,“ povedala Hermiona rozžiarene po tom, čo spočiatku zaváhala. „Myslím, že by sme si mali ísť zabehať,“ dodala náhlivo, chytila Ginny za zápästie a ťahala ju smerom k otvoru v portréte.

Harry si nebol istý, či sa má pokúsiť zistiť, o čom sa dievčatá rozprávali - či len o tom, že Hermiona si myslela, že Nevillovi hrozí nebezpečenstvo od Malfoya?“ -, alebo počkať, kým to vyjde najavo neskôr. Keďže bol veľmi unavený, rozhodol sa pre to druhé a odvliekol sa do postele.

Na druhý deň ráno sa zastavil, kým sa spolu s ostatnými vybral na metlobalové ihrisko na ranný beh. „Hneď tam budem,“ povedal a sledoval, ako Hermiona, Ron, Ginny, Ruth a Tony kráčajú pred ním. Ruth a Tony sa držali za ruky a pohadzovali nimi. No dobre, pomyslel si. Aspoň jeden šťastný pár.

Čakal na horných schodoch hradu, ruky vo vreckách, skúmal rannú oblohu a o niekoľko minút sa ťažké drevené dvere opäť otvorili a z nich vyšli Draco Malfoy a Mariah Kirknerová v bežeckom oblečení. Keď uvideli Harryho, zastavili sa na mieste.

Malfoy sa zamračil. „Čo tentoraz, Potter? Ešte si mi neukázal - tú vec, ktorú si mi chcel ukázať.“ Zdalo sa, že sa obáva, že by Mariah mohla prísť na to, čo má na mysli.

„Včera som bol vyčerpaný. A okrem toho som si to musel pripraviť. Čo tak po raňajkách?“

Malfoy si ho prezeral s rukami prekríženými na hrudi. „Dobre,“ povedal ostražito. „Nebude ti vadiť, keď si pôjdeme zabehať?“

„Áno, bude.“

Malfoy spustil ruky a vykročil k Harrymu. „Čo prosím?“ povedal s výzvou v hlase.

„Vadí mi, že to robíte sami. Vráťte sa na metlobalové ihrisko s nami ostatnými.“

Mária pozrela na Draca, akoby sa bála, aká bude jeho reakcia. Placho sa pozrela na Harryho.

„Odpúšťaš mi, Harry?“

Stiahol pery do úškrnu. „Nie si prvý človek, ktorý urobil niečo s dobrým úmyslom a pokazilo sa mu to. Áno, myslím, že ti odpúšťam. Chápem, o čo si sa snažila.“

Prikývla a venovala mu malý úsmev. „Ďakujem.“

Malfoy naňho prižmúril oči a zdvihol bradu. „Ja od teba nežiadam odpustenie.“

Harry sa naňho pozrel vyrovnane. „Ja som ťa nežiadal, aby si to urobil. Požiadal som ťa, aby si sa prestal hrať na mučeníka a zabehal si s nami ostatnými.“

„To si prvýkrát nepovedal.“ Harry pokrčil plecami. „Myslíš si, že sa hrám na mučeníka?“

Harry si povzdychol. „Je teraz ten správny čas na diskusiu? Môžeme sa k tomu dostať neskôr. Idem na metlobalové ihrisko. Vy dvaja idete alebo nie?“

Malfoy sa neisto pozrel na Mariah. Ona prosebne naklonila hlavu a on kývol na Harryho. „Dobre. Ty si, ehm, nepovedal nič Weasleymu ani Grangerovej o tom, čo som včera povedal, však?“

Harry mu venoval krivý úsmev, aby ho na chvíľu udržal v domnienke. „Upokoj sa. Si v bezpečí,“ povedal napokon a zasmial sa. Otočil sa, aby zišiel po schodoch, a oni sa zaradili za ním. Keď dorazili na ihrisko, nebol celkom pripravený na to, ako budú ostatní prekvapení. Sakra, pomyslel si. Nech neľutujem, že som to urobil, pomyslel si a dúfal, že sa zachovajú správne.

Ku cti im slúži, že tak urobili. Hermiona a Ron sa rozcvičovali cvičením kata, zatiaľ čo Tony a Ruth sa vzájomne pridŕžali, keď robili sedy-ľahy; vstali a každý z nich sa ponúkol, že urobí to isté pre Draca a Mariah. Čo nechalo Harryho s Ginny. Nehovorili, len sa natiahli vedľa seba a pozerali do diaľky. Až na to, že raz sa Harry otočil a zachytil jej pohľad a výraz, ktorý tam uvidel, ho prinútil zatajiť dych nádejou. Bola úplne bezbranná, neočakávala, že otočí hlavu, a po tom, čo sa jej na dlhú chvíľu zazrel do očí, sa odvrátil, keď ostatní skončili s naťahovaním a pripravovali sa na beh.

Predstavoval som si to, povedal si a snažil sa nedúfať. Pozrel na Draca Malfoya, ktorý sa na Harryho mračil. Harry dúfal, že sa s ním po raňajkách stretne a pôjdu do mysľomisy.

Po behu si Mariah vyhliadla Ginny, keď tentoraz robila drepy, a Harry pomáhal Hermione, kým Ron robil ďalšie kata. „Hermiona,“ zašepkal jej. „Mariah a Ginny. Zdá sa, že si rozumejú.“

Hermiona otočila hlavu, keď sa posadila, a potom späť, keď sa vrátila na zem. „Mohlo by byť. Očakávam, že Ginny nakoniec musela vychladnúť. Chvíľu boli kamarátky.“

Harry pokrútil hlavou. „Nezdá sa ti to zvláštne? Myslel som si, že ju Ginny zabije,“ zašepkal. Hermiona neodpovedala, ale pokračovala v sed-ľahu, zatiaľ čo on jej držal členky a pozeral na Ginny a Mariah - najmä na Ginny, ktorá mala napriek chladnejšiemu počasiu na sebe šortky na behanie. Sledovať líniu jej dlhých nôh od spodku šortiek až po členok bolo väčšie mučenie, než dokázal zniesť, a tak sa pokúsil sústrediť opäť na niečo iné a myslel na veci, ktoré ukáže Malfoyovi vo svojej mysľomise; deň predtým strávil druhú voľnú hodinu jej organizovaním.

Keď sa chlapci osprchovali a okúpali v chlapčenskej prefektskej kúpeľni (Ron išiel spolu s ostatnými, už neprotestoval, že nie je prefekt), trúsili sa do Veľkej siene na raňajky. Nebolo tam ešte veľa ľudí, pretože bola sobota a mnohí študenti spali dlho. Raňajky zostávali na stoloch takmer do pol jedenástej, aby sa vyhovelo oneskorencom.

Keď si Harry dojedol vajíčka, toasty a slaninu, otočil sa, aby zistil, čo robí Draco Malfoy, a zistil, že slizolinčan sa naňho už pozerá. Kývol hlavou a Malfoy mu kývnutie opätoval. Harry dožul, vstal a vykročil k predsieni hneď vedľa Veľkej siene. Potešilo ho, keď o chvíľu neskôr Draco Malfoy pochopil, že má ísť do tej istej miestnosti, a tak vošiel dnu a zavrel dvere.

„Dobre, Malfoy. Pochopil si.“

Malfoy prevrátil oči. „Slepí žobráci v Transylvánii pochopili, na čo narážaš, Potter. Takže. Kde je tá mysľomisa?“

„Na poschodí. Najprv ti musím povedať pár vecí. Vysvetliť.“

Opäť sa pustil do rozprávania o tom, ako mu Voldemort na začiatku šiesteho ročníka zabránil dostať sa na nástupište Deväť a trištvrte, ako zmenil čas, keď zachránil svoju matku (o kliatbe Imperius sa nezmienil), a ako bol Snape, keď sa prebudil v druhom živote, jeho nevlastným otcom a Draco Malfoy jeho najlepším priateľom.

„Čože?“ Malfoy neveriacky povedal. „To je absurdné. Neprišiel som sem kvôli rozprávke.“

„Tak to nie je. Stalo sa to.“ Vysvetlil, že Snapea nikdy neodhalili, takže Lucius Malfoy si myslel, že je verný smrťožrút, ktorý sleduje jednu z osôb v Proroctve a vychováva Harryho, aby slúžil Temnému pánovi. „On a moja mama sa kvôli tomu museli stýkať s tvojou mamou a otcom, takže sme boli často spolu. A Jamie tiež.“

„Tvoja sestra,“ povedal Malfoy neveriacky monotónne.

„Správne. Stala sa tvojou priateľkou.“

Malfoyovo bledé obočie prekvapene vyletelo nahor. „Ty si mi dovolil byť so svojou sestrou?“

Harry šúchal nohami o kamennú podlahu. „Bola do teba zamilovaná,“ povedal na adresu kamenných dlaždíc. Keď znova zdvihol oči, videl, že Malfoyov výraz nedôvery nahradila lačnosť.

„Dobre, dobre, tak kde to, dočerta, je?“

Harry si skontroloval hodinky. „Je už dosť neskoro na to, aby ostatní chlapi boli mimo našej izby. Nechcem ju nosiť ďaleko, je dosť plná. Musíš prísť do chrabromilskej veže.“

Malfoy prehltol a Harry nevedel, prečo je taký nervózny. „Prečo si mi o tom nepovedal skôr? Povedal si, že Grangerová a Weasley vedia. A Ginny. A dokonca aj Snape a Dumbledore. A Sirius.“ Harry sa na chvíľu zarazil, pretože si neuvedomil, že Siriusa nazval krstným menom.

„Mal som pocit, že to potrebujú vedieť. Stále chceli vedieť, ako som veci vedel. Veci, ktoré som sa naučil vo svojom druhom živote. Ale ja som nevedel vysvetliť niektoré veci, ktoré sa v tom živote stali. Veci ako to, že sme boli najlepší kamaráti. A veci ako...“ Nervózne sa odmlčal a snažil sa vzchopiť. Nakoniec to vyriekol. „Veci ako to, že Ginny bola moja priateľka.“

Malfoy už bol otočený k dverám; zvrtol sa a postavil sa tvárou k Harrymu, oči mal guľaté. „Čože? Ginny bola tvoja priateľka? Typické,“ zavrčal. „Chrabromilčania držia spolu.“

„Ale ja som nebol chrabromilčan. Bol som slizolinčan. Pretože som chcel byť s tebou a so Snapom. S mojim najlepším kamarátom a otcom.“

Otcom,“ zašomral Malfoy a pokrútil hlavou. „Takže bola s tebou, aj keď si bol slizolinčan?“ Harry prikývol a prekvapilo ho, keď na Malfoyovej tvári uvidel úsmev. „Myslím, že ju priťahuje tá jeho zakázanosť. Páči sa jej vedomie, že ľudia si myslia, že je to zlé,“ povedal vyzývavo. Harry si mohol všimnúť, že sa ho pokúša vytočiť.

„Možno,“ pripustil. „Aj ja som ju prenasledoval už od jedenástich rokov.“

Malfoy opäť zapišťal. „Prenasledoval si ju! Do čerta, Potter. A ona po tebe išla aj potom?“

Harry pokrčil plecami. „To je dlhý príbeh. No tak. Poďme. Uvidíš, čo mám na mysli.“

Vo Veľkej sále sedelo pri fakultných stoloch veľmi málo oneskorených študentov, ktorí jedli raňajky, a Harryho a Draca Malfoya si nikto nevšímal. Keď však po stúpaní po schodoch konečne stáli pred chrabromilskou spoločenskou miestnosťou, Harry zaváhal.

„Hmm. Neviem, či by som mal s tebou len tak vojsť do našej spoločenskej miestnosti. Pár ľudí by si mohlo myslieť, že je to divné alebo že ohrozujem bezpečnosť. Vieš čo, ty sa schovaj tamto dole na chodbe, ja poviem heslo a vojdem dnu, potom sa vrátim s neviditeľným plášťom. Môžeš si ho nasadiť a vojsť bez toho, aby niekto vedel, že si v chrabromilskej veži. Dobre?“

Malfoy pokrčil plecami a súhlasil. Keď bol ďaleko, Harry pošepkal heslo Tučnej dáme a portrét sa otvoril. Harry uvidel v spoločenskej miestnosti niekoľko mladších študentov, plus Seamusa a Deana. Rona ani Hermionu nikde nevidel, ani Nevilla a Ginny. Vošiel do svojej izby a s úľavou zistil, že je prázdna. O chvíľu bol späť pri otvore v portréte, plášť zastrčený pod habitom. Otvoril portrét a vyšiel na chodbu, pričom ho držal otvorený, a zasyčal: „Poď!“ Malfoyovi, ktorý pribehol. Harry cez neho prehodil plášť, kým boli obaja na chodbe s otvoreným portrétom, a potom Harry strčil svoju neviditeľnú postavu do spoločenskej miestnosti a opäť prešiel ku chlapčenským schodom bez toho, aby si niekto všimol, že je dosť nestály vo svojej túžbe odísť alebo zostať.

Keď dorazili do spálne siedmeho ročníka, Harry zavrel dvere a natiahol sa, aby z Malfoya stiahol plášť. Ten sa zrazu objavil a vyzeral viac šokovaný, ako si Harry myslel.

„Páni. Spoločenskú miestnosť som už videl - teda neskoro v noci - a myslel som si, že je krajšia ako naša, ale toto je naozaj...“

Harry sa usmial. „Áno. Keď som skončil vo svojom druhom živote, bolo ťažké zvyknúť si na slizolinskú spálňu. Táto je taká vysoká a vzdušná. Ak si nedostal klaustrofóbiu, keď si začal bývať v slizolinskej fakulte, dlho by netrvalo, kým by si k nej prišiel.“

Prešiel k svojmu kufru a vložil doň plášť. Ešte stále sa zohýbal, jemne vzal do rúk mysľomisu, zdvihol ju a otočil sa, aby ju položil na Ronov kufor. Zavrel svoj vlastný kufor a sadol si naň. „Ešte nejaké otázky, než to urobíme?“

Draco Malfoy sa zahľadel na mysľomisu, prehltol a pokrútil hlavou. „Čo mám robiť?“

„Vytiahni si prútik.“

Urobil, ako mu povedal, a prútikom zamiešal mliečnu hmotu v kamennej miske, zohol sa, ako mu Harry povedal, až sa nosom dotkol studeného povrchu. Ozval sa prudký zvuk a Draco Malfoy sa ocitol v Harryho mysľomise.

****

Pokračovanie nabudúce
Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 17. Palác 2/4 (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 21.05. 2023
|
To se mi líbí, konečně se něco děje, žádné dráma, já vím, ale přece jen. Dobrý! Moc děkuji za překlad.

Archivované komentáre


Re: 17. Palác 2/4 Od: Rebel Cz - 29.09. 2022
Děkuji za tento příběh, už se těším na další díly.

Prehľad článkov k tejto téme:

Barb LP: ( Jimmi )21.11. 2022Kapitola č.18 1/4 - Líšky
Barb LP: ( Jimmi )06.11. 202217. Palác 4/4
Barb LP: ( Jimmi )30.10. 202217. Palác 3/4
Barb LP: ( Jimmi )18.09. 202217. Palác 2/4
Barb LP: ( Jimmi )23.08. 202217. Palác 1/4
Barb LP: ( Jimmi )16.08. 202216. kapitola 4/4
Barb LP: ( Jimmi )09.08. 202216. kapitola 3/4
Barb LP: ( Jimmi )04.07. 202216. kapitola 1/2
Barb LP: ( Jimmi )05.06. 2022Kapitola č.15 Schody 4/4
Barb LP: ( Jimmi )22.04. 2022Kapitola č.15 Schody 3/4
Barb LP: ( Jimmi )08.04. 2022Kapitola č.15 Schody 2/4
Barb LP: ( Jimmi )22.02. 2022Kapitola č.15 Schody 1/4
Barb LP: ( Jimmi )24.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 3/3
Barb LP: ( Jimmi )22.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 2/3
Barb LP: ( Jimmi )11.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 1/3
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.13 Chodby
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.12 Hradby
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.11. Stanice
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.10. Útočisko
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.9. Katedrála
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.8. Aréna
Barb LP: ( Morgana )05.01. 2022Kapitola č.7. Bod zlomu
Barb LP: ( Gift )05.01. 2022Kapitola č.6. Znamení
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.5. Pevnosť
Barb LP: ( florence )05.01. 2022Kapitola č.4. Okna
Barb LP: ( Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny - dokončenie
Barb LP: ( Stela, Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny
Barb LP: ( crazyiiii )05.01. 2022Kapitola č.2. Pod maskou
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.1. Skrýš
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.01. 2022Úvod k poviedke