Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Teba rada nemá

3. Už nikdy viac

Teba rada nemá
Vložené: Jimmi - 02.09. 2022 Téma: Teba rada nemá
Jimmi nám napísal:

Názov: Teba rada nemá

Originálny názov: She's Just Not Into You

Autorka: BelleOfSummer


Varovanie: pokiaľ banner a zhrnutie naznačovalo zápletku, tak som sa mýlila. Nečakajte moc srandy, poviedka je plne romantická, plná druhých a ďalších šancí.  

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Už nikdy viac 

Hermiona potiahla nosom vzala si ďalšiu servítku, aby si ňou pretrela začervenané líca a nos, a zároveň sa prestala triasť. Dlhé mihalnice sa jej leskli mokrými slzami, keď nimi žmurkala a pozerala na tmavú nahnevanú oblohu za sklom okna. Jej tiché štikútanie neprestávalo, keď si šúchala ruky, aby aspoň trochu zmiernila zmiešané emócie vo svojom vnútri.

Nemohla tomu uveriť.

Po všetkých tých rokoch?

Naozaj si myslela, že to zvládne.

Pred príchodom na toto miesto o tom premýšľala už vyše stokrát. Vedela, že tam bude. Theodore Nott sa o tom zmienil. Dokonca si nacvičila všetky správne pohyby a výrazy tváre a v tejto časti sa jej to skutočne podarilo.

Ale sakra, bolelo to.

Naozaj, úprimne to stále bolí. Príliš to bodalo, musela odísť skôr, než sa zlomila.

Vstala z postele a pomaly vošla do svojej obrovskej toaletnej skrine. Zahryzla si do spodnej pery, keď sa opatrne postavila pred vysoké zrkadlo. Oči mala zavreté ešte skôr, ako sa stihla pozrieť na svoj odraz. S tromi hlbokými nádychmi pomaly otvorila oči a pozrela sa na seba; skúmavo sa obzerala... bála sa akejkoľvek chyby alebo nedokonalosti.

Jej šaty boli stále krásne ako vždy, hoci dosť pokrčené, pretože už asi hodinu ležala na posteli. Jej telo bolo dokonale vyformované vďaka tomu, že sa venovala posilňovaniu s Ginny a ich priateľkami. Bola bosá, takže sa snažila skontrolovať aj svoje bezchybne upravené nechty.

Jemne si prešla rukou po svojich hebkých, nádherných kaderách; uistila sa, že zostávajú rovnako jemné a lesklé. Nič nenasvedčovalo tomu, že by predtým boli huňaté. Vyzerali prirodzene a krásne, ako sa patrí.

Tvrdo na tom pracovala celé roky... Tvrdo pracovala, aby bola taká krásna.

Teraz si prezerala svoju tvár. Zamračila sa na svoju začervenanú tvár a zúrivo si pretrela opuchnuté oči v nádeji, že sa zbaví opuchu spôsobeného plačom. Musí požiadať Ginny o elixír, aby sa toho zbavila... aby sa zbavila tejto nedokonalosti.

Možno to povie ešte raz.

Nebola si istá, či by to zvládla, keby to povedal znova...

„Si škaredá!“ 

Jedenásť rokov.

Uplynulo jedenásť dlhých rokov, ale tá chvíľa bola stále taká živá, akoby sa to stalo len včera.

„Ja... ja si naozaj nemyslím, že to zvládnem, Gin.“ Hermiona si nervózne mädlila ruky, keď prechádzala sem a tam pred žalárom slizolinskej fakulty. 

„Ale no tak, Miona! Musíš mu to niekedy povedať! Sme už v šiestom ročníku a kto vie, čo sa stane na budúci rok? Teraz už naozaj nie je všetko také jednoduché, vieš. Chcem povedať, že tu veľa riešime tie ty-vieš-koho záležitosti. Musíš mu aspoň povedať, čo cítiš, kým na to ešte máš čas,“ vysvetľovala Ginny a držala kamarátku za obe plecia, aby ju upokojila. 

Už od ich tretieho ročníka Hermionu v rôznej intenzite priťahoval Draco Malfoy. Začalo to, keď ho prvýkrát videla vystrašeného a bezmocného, vtedy, keď naňho zaútočil Hrdozobec. Jeho výraz bezbrannosti a strachu ju tak veľmi zaujal. Nechápala, prečo sa tak tváril, ale tie výrazy jej pripadali, nuž, krásne. Možno to bolo preto, že boli v kontraste s jeho vždy pyšnou a namyslenou povahou. Veľmi sa bála, keď požiadala Hagrida, aby ho vzal do nemocničného krídla. Možno to bolo len preto, že sa vždy starala o iných ľudí, alebo práve preto, že vyzeral byť naozaj zranený, že sa oňho zrazu chcela dobre postarať.

Videla jeho zraniteľnosť.

A bolo to jednoducho... krásne.

Zrazu mu chcela byť nablízku a pomôcť mu...

Odvtedy si ho začala všímať. Postrehla, ako sa vždy mračí a tvári sa samoľúbo, ale vždy, keď si sadol pod ten dub pri rokfortskom jazere, vyzeral pokojne a vyrovnane. Rád sa pozeral na pokojnú vodu alebo do nej jednoducho hádzal kamene, ktoré každým ťahom a skokom drobných plochých kamienkov vytvárali malé vlnky.

Hermiona tiež zistila, že rád číta.

Vlastne čítal veľmi veľa.

Niekedy ho videla, ako sa v knižnici trochu učí, kým ho nerozptýlili kamaráti.

Jeho výraz pri štúdiu bol... úchvatný.

V jeho ľadovo sivých očiach sa zračilo odhodlanie a sústredenie. Bola v nich aj zvedavosť. Akoby bol veľmi pohltený.

Páčilo sa jej naňho takto pozerať.

No najlepší by bol vždy, keď lietal na metle počas tých metlobalových tréningov, ktoré tajne sledovala.

Bol naozaj šťastný, keď bol hore.

Hermiona chcela spoznať ten pocit. Nevedela a ani nikdy veľmi nerozumela lietaniu. Bolo to nebezpečné a hlúpe. Ale to, ako letel on a len tak sa objímal s vetrom, to bol iný príbeh.

Vyvolával v nej pocit, že zrazu chce tiež tak lietať.

Tento ohromujúci pocit bol tiež jedným z dôvodov, prečo ho udrela. Nebolo to len kvôli Hrdozobcovmu súdu, ale aj preto, že mu vyčítala, že jej to urobil. Obviňovala ho, že ju prinútil cítiť sa takto, keď to bolo úplne zbytočné.

Urážal ju pri každej príležitosti, ktorá sa mu naskytla. Vždy bol obklopený krásnymi čistokrvnými dievčatami, že si ani nebola istá, či ju vôbec považoval za dievča.

Bola jednoducho humusáčka.

Bola len humusáčka, nie dievča.

Vždy, keď sa na ňu pozrel, v jeho očiach videla len odpor a znechutenie. Hnusila sa mu jej krv a už len jej samotné meno.

Napriek tomu nedokázala tento pocit zastaviť.

Už roky to bolo takmer príliš iracionálne.

Spočiatku si myslela, že je to len preto, že je naňho veľmi zvedavá.

Hovorilo sa predsa, že dobré dievčatá zvyčajne priťahujú zlí chlapci.

Možno to bolo len obyčajné pobláznenie.

Keďže bola zvyčajne knihomoľka, dokonca si o tom urobila prieskum. Dokonca si spočítala dni, keď tieto veci cítila. Možno to znie smiešne, ale spočítala. V jednom článku sa dočítala, že vedci tvrdia, že zamilovanosť trvá, kým človek nenaviaže vzťah (čo sa v jej prípade nikdy nestane), alebo zvyčajne trvá šesť až osem mesiacov. Tiež sa to mohlo skončiť asi tak o dva mesiace alebo trvať až dva roky.

Vedela, že má problém...

Boli to už tri roky!

To bolo absurdné.

Bolo dobré, že jej niekto naozaj rozumel. Ginny bola jediná osoba, ktorej sa s tým zdôverila. Kamarátka bola najprv šokovaná a dokonca ju poučovala o jej nelogickej posadnutosti, ale až keď sa zrútila v dievčenskej kúpeľni, Ginny pochopila, že nemá zmysel to popierať. Sama bola dievča a ten pocit už kedysi cítila aj pri Harrym. Hermiona ju chápala a počas všetkého bola pri nej. Bola to tiež Hermiona, ktorá jej dávala rady, vďaka ktorým získala chlapca svojich snov. Ginny vedela, že za to vďačí svojej kamarátke.

„Ja... ja úprimne neviem, čo mám povedať, Gin. Ja naozaj...“

„Tak kedy mu to povieš? Miona, vyskúšali sme všetko, aby si zabudla na to-toto-čokoľvek, čo cítiš! Ale nič z toho nikdy nezabralo!“ Ginny s podráždeným povzdychom rozhodila rukami.

Samozrejme, mala pravdu.

Ginny sa ju dokonca pokúšala dať dokopy s Ronom v domnienke, že sa mu páči, ale ukázalo sa, že jeho bratovi sa v skutočnosti páčia dievčatá, ktoré nosia priliehavé sukne a vrkoče ako otravná Levanduľa Brownová. Hermiona k Ronovi nič necítila, ale aj tak ju úprimne bolelo, ako si Ron vybral radšej dievčinu bez mozgu s prenikavým hlasom ako ju.

Bola naozaj taká zlá?

Nikto z chlapcov si ju vlastne nevšímal. V skutočnosti to nebolo preto, že by nebola pekná. Ginny si úprimne myslela, že je. Bolo to len preto, že odmietala zlepšiť svoj štýl a vzhľad. Ginny sa ju už toľkokrát snažila presvedčiť, kúpila jej niekoľko uhladzovacích elixírov a prosila ju, aby si vyskúšala niektoré z nových šiat, ktoré si kúpila. Hermiona však jednoducho nechcela nič z toho.

Naposledy si skutočne dovolila byť krásna počas vianočného plesu, ale to len preto, že to bolo prvýkrát, čo si ju niekto skutočne všimol, a navyše chcela Ronovi a Harrymu naozaj ukázať, že je dievča. To, že jej najlepšími priateľmi boli chlapci, ešte neznamenalo, že je jednou z nich. Potom však bola obyčajná, knihomoľská, vlasatá Hermiona Grangerová opäť späť.

Ginny a Hermiona zrazu odskočili, keď sa otvoril portrét v slizolinskej spoločenskej miestnosti a odhalil Tracey Daviesovú a Daphne Greengrassovú.

„Čo tu vy dve robíte?“ Daphne sa ich chladne spýtala, pričom si ich samoľúbo prezerala od hlavy po päty.

„Je tam Malfoy?“ Ginny sa spýtala tak sebaisto, ako len vedela, pričom na Daphne zazerala.

„Prečo?“

„Do toho ti nič nie je,“ odpovedala Ginny mrazivo.

„Tak to nepovieme.“ Tracey sa rozhorčene ozvala, keď si prekrížila ruky.

„Pozrite! Vy dve...“ Ginny zrazu prestala hovoriť, keď sa portrét opäť otvoril. Cítila, ako Hermiona vedľa nej stuhla, keď videla, že z portrétového otvoru vyšli Draco Malfoy a Pansy Parkinsonová.

„Ach, čo to tu máme? Dievčenskú párty?“ Draco sa usmial, keď ich uvidel. Vlasy mal neupravené, rovnako ako polokošeľu, ktorú nemal úplne zapnutú. Jeho tvár bola podozrivo začervenaná, rovnako ako Pansyina.

„Ryšavá hlava a strapaté vlasy tu hľadajú teba,“ informovala ho Tracey.

„Prečo?“ Pansy sa zamračila a pevnejšie zovrela Dracovu ruku.

„Nič, poďme, Gin.“ Hermiona pokrútila hlavou a chytila Ginny za ruku.

„Sme teraz trošičku vystrašení, humusáčka?“ Pansy sa zachichotala, čo Hermionu prinútilo prestať kráčať.

„Kde sú vaši chlapčekovia? Predpokladám, že idú von za inými dievčatami. Možno ich už unavujú tvoje neupravené vlasy, ktoré ich na smrť rozčuľujú,“ rypla do Hermiony, čo Ginny prinútilo zamračiť sa na ňu. Jeden z nich bol náhodou jej priateľ! Ale na druhej strane, Pansy to mohlo byť jedno.

„Panečku, Pansy. Dnes si nejaká divoká,“ usmial sa Draco na svoju priateľku, čo ju prinútilo, aby sa naňho uškrnula.

„Tak dobre, čo chceš, humusáčka?“ Draco si povzdychol, takmer akoby mrhala jeho časom.

„Ja len..., ehm...“

„Čo? Podrezať si jazyk?“ Draco sa na ňu opovržlivo pozrel.

„Môžem sa s tebou chvíľu porozprávať?“ Hermiona sa zamračila a zo všetkých síl sa snažila zabrániť hyperventilácii.

Jednoducho mu to naozaj potrebovala povedať, inak sa zblázni.

Bolo jej jasné, že medzi nimi nič nebude.

Aj tak nebola taká hlúpa, aby v to vôbec dúfala. Jednoducho mu to potrebovala povedať, inak praskne.

Kto vie? Možno keď mu to povie, tie pocity zmiznú.

Len to naozaj potrebovala dostať zo seba skôr, ako sa zblázni.

„Ha! V tvojich snoch! Akoby môj priateľ chcel byť s tebou sám! Ty si taká špinavá, zababraná malá...“

„Ja ťa milujem!“ Hermiona zrazu zakričala na Draca. Na tvári mala odhodlaný výraz a päste mala pevne zovreté po bokoch, bola si istá, že krv v rukách jej už kvôli tlaku necirkuluje.

V ušiach počula tlkot vlastného srdca. Všetko v nej bolo chladné a nekontrolovateľne sa triasla. Mala dokonca šťastie; stále stála, aj keď nohy mala ako z rôsolu.

Ale aspoň to dokázala.

Merlin.

DOKÁZALA TO!

A ešte aj pred týmito dievčatami.

Po celom tele sa jej zrazu vyvolal príval tepla a hrdosti. Zrazu sa cítila ako opravená. Mala pocit, že dokáže všetko. Mala pocit, že...

„O čom to, dočerta, hovoríš? Ty si škaredá!“ Draco na ňu zrazu prskol a hneď nato pobozkal Pansy rovno na pery.

Priamo pred očami ostatných slizolinčaniek, ktoré ju už vnímali ako špinu.

Priamo pred Ginny, ktorá poznala jej zúfalé pocity a ktorá ju už tak dlho ľutovala.

A hneď potom, čo práve nahlas a jasne povedal, že je škaredá.

Keď mu v skutočnosti len povedala, že ho miluje...

Búšilo to v nej, akoby si samotné peklo razilo cestu, aby jej zničilo srdce.

Akoby ju niekto udrel do brucha a vytlačil z nej všetku zostávajúcu energiu.

Nemohla dýchať.

Nemohla sa pohnúť.

Nedokázala ovládnuť ani oči, pretože voda jej rozmazala videnie.

Nedokázala ju ani odžmurkať.

Nedokázala odvrátiť zrak a jediné, čo videla, bol Draco Malfoy, ako zúrivo bozkáva svoju priateľku...

Ak sa Hermiona Grangerová niekedy v živote cítila najhoršie, tak to bolo práve teraz.

Ani jej hrdosť nebola ušetrená.

A čo bolo horšie, práve ten, kto to urobil, bol človek, ktorého sa ako prvého naučila milovať.

Jej prvá láska bola jej prvým zlomeným srdcom...

Nikto by ju už nikdy nemohol dostať ešte hlbšie, ako je toto.

Cítila sa bezcenná.

Cítila sa... škaredá.

Hermiona zavrela oči, keď sa zapotácala k zemi a objala si kolená. Vonku bolo počuť jej tiché vzlyky spolu s hustým lejakom...

„Už nikdy viac...“ Počula sa šepkať tak, že v hustote jej hlasu bolo možné vysledovať každú emóciu.

Každý hnev.

Každú nenávisť.

Každé ublíženie.

Každú bolesť...

„Už nikdy viac, Draco Malfoy. Už nikdy ti nedovolím, aby si mi ublížil...“

 



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 3. Už nikdy viac (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 25.05. 2023
| |
Děkuji za překlad.
Draco byl hnusný, ale co jiného od něj čekat. Ale i po 11 letech takhle řešit vzhled není vůbec zdravé.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: upirikaty - 23.11. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: 3. Už nikdy viac Od: MIRA - 06.09. 2022
Puberta je veľmi citlivé obdobie a verím, že ju to zranilo, ale mohla to čakať. Boli ťažké časy a Slizolínčania mali vymleté mozgy. Povedal by jej to aj keby bola nádherná. A ona si od toho najväčšieho chruňa nechala zničiť sebavedomie. :( Veľmi pekne ďakujem za ďalšiu časť. :)

Re: 3. Už nikdy viac Od: Jacomo - 05.09. 2022
Nejdřív mě potěšilo, že tohle je pro změnu povídka, kdy se pubertální Hermiona zakouká do Draca (po několika, kde to bylo obráceně, příjemná změna), a pak mi jí bylo moc líto, protože v tomhle věku tyhle urážky strašně bolí. Doufám, že mu to patřičně oplatí, a pak to skončí happyendem :-) Díky za překlad, Jimmi.

Re: 3. Už nikdy viac Od: katrin - 04.09. 2022
Hm, no tak toto pozname a nie je to zdrave chocanie od Hermiony a ked uz je dospela a je to 11 rokov, tak to muselo zanechat az moc velke stopy… toto takjednoducho neprekona..
Re: 3. Už nikdy viac Od: Jimmi - 04.09. 2022
Má to stotisíc, takže asi máš pravdu :) Díky

Re: 3. Už nikdy viac Od: denice - 04.09. 2022
Ach jo, puberta umí být zlá - zvlášť když chudinka zamilovaná narazí na hulváta... Jinak mám pocit, že mezi minulou a touto kapitolou jako by něco chybělo, ráda bych věděla, jestli Hermiona utekla, než k ní ti dva seladoni dorazili, nebo co se stalo. Díky.

Re: 3. Už nikdy viac Od: Lupina - 04.09. 2022
Ta scena z minulosti se nam starsim muze zdat infantilni, ale kdyz si vzpomenu na ta leta mladicke nerozvaznosti, tak to sedi. Ne ze bych byla na miste Hermiony, ale umim si predstavit, ze by nejaka spoluzacka takovou kravinu udelala. A umim si taky predstavit, jak hluboce by ta slova zranila. Sama mam s podobnym vyjadrenim zkusenost, boli to jak hrom. To, ze ted Hermiona tak resi svuj vzhled, ma svuj bolestny puvod. Snad se sveho strachu z toho, ze neni perfektni, zbavi. Dekuji moc za kapitolu, Jimmi. Tesim se na pokracovani.

Re: 3. Už nikdy viac Od: Veron - 02.09. 2022
Som zvedavá na vývoj situácie a tiež akým spôsobom sa Draco bude kajať. Ďakujem za preklad :)
Re: 3. Už nikdy viac Od: Jimmi - 03.09. 2022
No mňa fakt prekvapil. Čakala som zákernosti, pasce, proste karmu... však uvidíš, dúfam, že nesklame. Poviedka ako celok určite stála za to, ale kým všetko do seba zapadne :) Ďakujem

Re: 3. Už nikdy viac Od: TaraFaith - 02.09. 2022
A jé.. tak to je drsná vzpomínka.. Pro náctileté děvče opravdu zraňující.. Chápu, že z toho je Hermiona špatná a poznamenalo ji to, ale nelíbí se mi, že řeší ten vzhled až tak moc.. Ale třeba to jen tak vypadalo.. uvidíme Moc děkuji za překlad, těším se na pokračování.
Re: 3. Už nikdy viac Od: Jimmi - 03.09. 2022
To už si presne nepamätám, možno ju Draco z toho vylieči. Ale bude to v nej dobre hlboko. Ďakujem moc

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )24.10. 2023Voľný deň po dokončení poviedky
BelleOfSummer: ( Jimmi )23.10. 202330. Epilóg 2/2
BelleOfSummer: ( Jimmi )22.10. 202330. Epilóg 1/2
BelleOfSummer: ( Jimmi )20.10. 202329. A tu sa náš príbeh končí
BelleOfSummer: ( Jimmi )18.10. 202328. Stále sa len navzájom ničíme
BelleOfSummer: ( Jimmi )17.10. 202327. Všetky nesprávne voľby
BelleOfSummer: ( Jimmi )16.10. 202326. Nič sa nezmenilo
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.10. 202325. kapitola
BelleOfSummer: ( Jimmi )14.10. 202324. Nepozvaný návštevník
BelleOfSummer: ( Jimmi )10.10. 202323. Som pripravený riskovať
BelleOfSummer: ( Jimmi )09.10. 202322. Chcel len jej lásku
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.09. 202321. Cez ružové okuliare
BelleOfSummer: ( Jimmi )08.09. 202320. Moja
BelleOfSummer: ( Jimmi )05.09. 202319. Takže on je ten chlapík?
BelleOfSummer: ( Jimmi )05.09. 202318. Zopakuj mi to
BelleOfSummer: ( Jimmi )26.05. 202317. Pretože som klamal
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.05. 202316. Rozprávka o svetluškách
BelleOfSummer: ( Jimmi )28.04. 202315. Neznámi mali väčšiu šancu
BelleOfSummer: ( Jimmi )23.04. 202314. Posaď sa ku mne
BelleOfSummer: ( Jimmi )21.04. 202313. Vezmi ma späť
BelleOfSummer: ( Jimmi )20.04. 202312. Koniec hry
BelleOfSummer: ( Jimmi )25.11. 202211. Stvorený na lámanie dievčenských sŕdc
BelleOfSummer: ( Jimmi )18.11. 202210. Náš prvý bozk
BelleOfSummer: ( Jimmi )15.11. 20229. Fľaša
BelleOfSummer: ( Jimmi )07.11. 20228. Letný dom
BelleOfSummer: ( Jimmi )05.11. 20227. Nevinne ako malý chlapec
BelleOfSummer: ( Jimmi )01.11. 20226. Len malý dôkaz
( Jimmi )31.10. 20225. kapitola Nevinný dotyk
BelleOfSummer: ( Jimmi )11.09. 20224. Hortenzie a ruže
BelleOfSummer: ( Jimmi )02.09. 20223. Už nikdy viac
BelleOfSummer: ( Jimmi )21.08. 20222. Hodiny tikajú
BelleOfSummer: ( Jimmi )14.08. 202201. Dračie srdce
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )14.08. 2022Úvod k poviedke