Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Basket Case

35. Som kvôli tomu blázon?

Basket Case
Vložené: Jimmi - 25.07. 2022 Téma: Basket Case
Jimmi nám napísal:

Basket Case

Názov: Prípad na odpis

Autor: Va Vonne

Preklad: Jimmi


Preklad z rýchlika

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola tridsaťštyri: Som kvôli tomu blázon?

 

Stáli na kopci, kde zhasli svetlá a tma sa zdala nekonečná. Nebolo tam nič viac než oranžová farba a obrovská žiara osvetľujúceho plameňa hrdo ukazovala, že nie je nič veľkolepejšie ako oheň pred nimi. A oni sa pozerali, ako horí. Hlboká a praskajúca červeň kalila ich pohľad na nočnú oblohu a osvetľovala vesmír okolo nich mračnom dymu a čierneho popola. Roy Little ich opustil už pred nejakým časom a spolu s ostatnými odišiel po trávnatom kopci na slobodu. Rýchlo sa poďakoval Hermione a s chápavou ľahkosťou kývol späť Dracovi. Jeho pobyt však bol rýchly; skôr či neskôr tu zostali len Hermiona a Draco.

A stáli ruka v ruke, ohromení pohľadom, ktorý mali pred sebou. Oheň bol neodvratný, niečo ako umelý gril, strašný a nezastaviteľný táborák. Všetka práca, ktorá sa vynaložila na obnovu Hobbsa, vyšla nazmar... všetok čas, všetko to úsilie. Nakoniec to nemalo veľký význam, nevykupovalo to ten strašný ústav pred istou kontrolou. Už sa neozývali žiadne výkriky, žiadny plač. Všetci, ktorí sa dostali von živí, boli započítaní, a tí, ktorým sa to nepodarilo, padli spolu s budovou.

Potom sa cez to šialenstvo Hermiona chladne spýtala: „Aké to je?“ A Draco si nebol istý.

Hoci otázka nebola jasná, Dracova myseľ sa ponorila do všetkých možných vecí, ktoré mu napadli. Aké to bolo? Hovorila o ohni a o tom, ako sa pred nimi točil? Na jeho nevieru a vďačnosť sa vďaka nej dostali von živí. A ten plameň bol očarujúci. To, ako pred nimi šľahal vzduchom, vyzeralo hrozivo, ale vzdialenosť, ktorú si od neho udržiavali, ich držala v bezpečí. Ale možno sa ho pýtala na ústav a na to, ako ho v ňom držali. Nechcel o tom hovoriť, ale nemohol sa ubrániť myšlienkam na to hrozné miesto. Hobbs bol hotový, zničený; z tej sterilnej bielej budovy nezostane v pravý čas absolútne nič. Všetky mesiace, ktoré strávil vyhýbaním sa tomuto miestu, sa mu divoko točili v hlave - snažil sa vyhnúť nevyhnutnému. Nakoniec si to všetko prišlo poňho...

Hermiona však bola naozaj jeho záchrancom. Od samého začiatku jej mal dôverovať. Preto zvažoval jej výrok, neistý a zvedavý. Aké to bolo? Chcela to vedieť a on jej toho mal toľko povedať. Napriek tomu, keď stál s pľuzgiermi na nohách v orosenej tráve, Draco si nemohol pomôcť a spýtal sa jej: „Aké je čo?“

A ona mu pevnejšie stisla ruku: „Byť práve teraz nažive.“ To, ako si položila svoju kučeravú hlavu na jeho plece, ho zahrialo. Jej rýchlo sa pohybujúci palec jemne trúci o jeho dlaň ho držal zakoreneného na mieste. „Som taká šťastná, že si sa rozhodol ísť so mnou...“ Jej hlas sa narýchlo zlomil, akoby ho zablokovali slzy. Ale Draco bol tiež šťastný. A byť nažive... byť nažive bolo ako dostať poslednú zo svojich šancí. Byť nažive bolo ako nabrať dych, o ktorom si myslel, že ho už dávno stratil. Bola to blaženosť a bolo to vzrušujúce. Hoci ho to desilo, Hermionina prítomnosť to ešte viac spríjemňovala.

„Ešte neviem, aké to je,“ povedal napokon nahlas, stále tvárou k ohňu. Jeho bledá tvár bola pokrytá popolom a spolu s ním prišiel aj o všetko oblečenie. Vo svojej zakrvavenej bielej uniforme našiel Draco radosť z toho, že sa konečne cíti oddelený od blázinca pred sebou. Napriek tomu bol pripravený to zistiť. Napriek všetkému bol ochotný. A Hermiona ho naučila všetko, čo potreboval vedieť - prinútila ho uvedomiť si, že život, nech je akokoľvek komplikovaný, nepôjde vždy tak, ako si pôvodne naplánoval.

„No,“ vydýchla Hermiona. Napriek všetkému čiernemu popolu, ktorý pokrýval jej jemné biele šaty, vyzerala stále oslnivo. Keď sa usmiala na Draca, zdvihla ruku a prstami mu zľahka pohladila rameno. „Aspoň máš teraz nejaký čas, aby si na to prišiel.“

„Áno,“ zamyslel sa Draco. Zistil, že sa mu celkom páči, keď si položila hlavu na jeho plece, cítil teplo, keď sa jemne dotýkala jeho trupu. „Aspoň to.“

Zvyšok ohňa sa pred nimi horel ďalej a oblohu rozčerili toxíny, ktoré nemilosrdne vypustil do ovzdušia. „Takže,“ Hermiona sa odmlčala a otočila sa, aby sa naňho pozrela. Hnedé oči jej zažiarili a plamene za nimi spôsobili, že jej zreničky vyzerali nevysvetliteľne žiarivé. „Čo teraz?“ Teraz? Na to Draco ani nepomyslel. Až kým mu to Hermiona nespomenula, Malfoy sa zdal byť takmer iba fascinovaný svojou novoobjavenou šancou. Ale ona mala ako zvyčajne pravdu... Čo teraz?

Malfoy otočil hlavu a jeho chladné sivé oči sa stretli s jej. „Môj otec ma zabije,“ povedal.

Ale ona povedala: „ O tom pochybujem.“ Po zlomku sekundy Hermiona nenútene dodala: „Som na teba naozaj hrdá, vieš?“ Štuchla ho do ramena, kvôli čomu sa od nej mierne odpotácal, ale podarilo sa jej zachytiť ho a pritiahnuť si ho bližšie k sebe. „Už naozaj nie si ten istý tyran, akého som poznala z Rokfortu.“

Malfoy zdvihol obočie a pokúsil sa potlačiť úsmev. Okolo neho víril vietor a on vedel, že každú chvíľu príde ministerstvo skontrolovať škody. „Nie som?“ spýtal sa jej v tých pár minútach, keď vedel, že ešte budú stáť pred ohňom len oni dvaja.

Hermiona pokrútila hlavou. „Nie,“ povedala, ale nič neobjasnila. Draco však nepotreboval, aby to urobila. Po prvý raz jej veril, vedel, že na tom, čo hovorí, je, samozrejme, niečo pravdy. V čase vojny by sa on, nikdy nerozhodol dať si druhú šancu. Vtedy by radšej zomrel, ako žil život, aký žil doteraz. Ale tentoraz, tentoraz to bolo iné. Prišiel o všetko, pričom si dokázal udržať jedinú skutočnú vec vo svojom živote, na ktorej mu, ako zistil, vôbec úprimne záležalo.

 

Vyslovil teda myšlienky, o ktorých predtým uvažoval. Na tráve zmenil svoju polohu. Ešte stále bol rozboľavný od bolesti, ktorá mu pulzovala telom, ešte stále sa cítil omámený z množstva krvi, ktoré stratil pri úteku pred Leory Beevisom len pred niekoľkými hodinami. Napriek tomu mu na tom veľmi nezáležalo. Chvíľa, ktorú prežil s Hermionou na úbočí kopca, mu stačila, hoci vedel, že sa každú chvíľu chýli ku koncu. Draco odvrátil pohľad od Hobbsa a pozrel na Hermionu. „Ministerstvo čoskoro dorazí.“

Zdalo sa, že Hermiona o tom uvažuje. Zahryzla si do spodnej pery a prikývla, kým naňho otočila hlavu. „Áno,“ opáčila mu ticho, „pravdepodobne máš pravdu.“ Odhadovala, že majú ešte asi dve minúty, možno tri, ak budú mať šťastie. „A čo myslíš, že budeme dovtedy robiť?“

Draco nevedel - nebol si istý. Jediné, čo však zistil, že skutočne chce urobiť, bolo objať Hermionu a rýchlo ju pobozkať. Vtedy sa mu zdala taká krásna, stála tam s dokonalým úsmevom. A vietor jej dvíhal kučeravé hnedé vlasy a šteklil jej roztrhané biele šaty. Dokonca sa zdalo, že vo svetle ohňa žiari. Preto sa naklonil dopredu, aby ju pobozkal, a zdvihol ruku, z ktorej vytekala jasne karmínová krv. Dotkol sa jej tváre a nevšímal si zdesený výraz, ktorý prepadol jej črty v okamihu, keď naňho uprela zrak.

„Ehm,“ zakoktala sa a zdvihla vlastnú ruku, aby nahmatala Malfoyovo rozpukané čelo, „Draco?“

„Hm?“ Malfoy zašepkal. Krv z jeho ruky mu stekala z rukáva do krvi na hrudi a golieri.

„Možno by si si mal ľahnúť.“ Voľnou rukou sa jemne od Malfoya odtiahla. Keď ho pohladila rukami po ramenách a jemne ho postrčila. Cítila sa spokojnejšie, keď sa telom dotkli trávy, spokojná, že Draco sa zdal byť stabilnejší, keď už nemusel stáť na vratkých nohách. Napriek tomu si nikdy nemohla byť príliš istá. Hermiona sa zľahka dotkla jeho ramien, oprela si omámeného Draca o plece, potom sledovala, ako sa jej nepokojne zosunul do lona. Zdalo sa, že si nevšimol svoju náhlu slabosť, a pripísal ju obyčajnému vyčerpaniu, ktoré bolo spôsobené skutočnou stratou krvi.

Hermiona si však pritiahla jeho hlavu k sebe a chytila ho za bradu, aby sa na ňu pozrel. Hoci oheň v blízkom pozadí stále nepokojne plápolal, jeho výraz bol jemný. „Ako sa cítiš, Draco?“ Hermiona sa ho spýtala a odhrnula mu rozstrapatené popolavé blond vlasy. Jeho svetložlté kadere držali pohromade zrazeniny jeho vlastnej zaschnutej a hnednúcej krvi.

„Vyčerpaný,“ zamrmlal Draco.

Hermiona zdvihla ruku, aby pohladila Dracovo spotené čelo, a pozrela sa späť na oblohu. V diaľke sa začali zjavovať malé tvary niekoľkých postáv. Vedela, že je to ministerstvo, a v hrudi sa jej, predtým zadýchanej, zovrel pocit nesmierneho bezpečia. „Unavený, čo?“ zamrmlala a naklonila sa tesne k nemu. Muži z ministerstva sa približovali a hlasité praskanie v lese za ňou znamenalo, že na miesto činu sa primiestňujú ďalší. Zhlboka sa nadýchla. Pri pohľade späť na Draca Hermiona sledovala, ako jeho ostré črty zmäkli. Prehrával boj, ktorý viedol s prichádzajúcim spánkom, a Hermiona to vedela. Stratil dosť veľa krvi a Hermionu, úprimne povedané, udivovalo, že sa mu podarilo zostať pri vedomí tak dlho, ako sa mu podarilo. Napriek tomu pocítila útechu pri príchode ministerstva okolo seba.

Jednako ho stále hladila sem a tam, srdce sa jej rozbúšilo, keď sa zahľadela na jeho sladký a nevedomý úsmev. „No tak,“ povedala mu, „mal by si si oddýchnuť.“

Oči sa mu zavreli a ona vedela, že tak urobil nechtiac. Napriek tomu Malfoy za svojou fasádou sily zamrmlal. „Mmm... Nechce sa mi spať,“ informoval ju lenivo a nadýchol sa tak zhlboka, až sa mu hruď zdvihla a klesla na jej holé predlaktie.

„Uvidíme sa ráno,“ sľúbila mu Hermiona a vedela, že sa s ním začala rozprávať, kým bol na polceste pri vedomí a úplne omráčený. No kroky mužov z ministerstva sa blížili zo všetkých strán a výkriky ich hlasov sa vznášali nad šialenstvom, ktorým bola deštrukcia Hobbsovho ústavu.

„Hmmm...,“ vydýchol Draco, a keď sa k nej schúlil, Hermiona vedela, že napokon podľahol nevyhnutnému. A tak s ním sedela v dočasnom tichu, počúvala, ako mu chrastí dych, a držala mu ruku, aby zastavila krvácanie. Čakala, kým sa hluk opäť ozve, a keď sa tak konečne stalo, stál nad ňou zamračený Kingsley Shaklebolt.

Najprv nič nepovedal, ale namiesto toho sa sklonil. Všimla si, že v oranžovom svetle ohňa je jeho tvár jemná. Nežne sa natiahol k Malfoyovi, odtiahol mu ramená od Hermiony a odtiahol bradu z bezpečia, ktoré našiel vedľa jej pása. Dracova hruď sa rýchlo dvíhala a klesala, čo signalizovalo, že napriek takému ťažkému zraneniu žije. Kingsley teda prikývol, vydýchol si a potom sa pozrel späť na Hermionu. Okolo neho sa zvyšok mužov vrhol k ohňu. Bol to však Kingsley, kto zachoval pokoj.

Hermiona si nemohla pomôcť. Ticho, ktoré na seba Kingsley prevzal, sa ukázalo byť pre ňu priveľmi náročné. „Bude v poriadku, však?“ spýtala sa ho a sledovala, ako sa Dracova tvár kriví podivnými peripetiami spánku. Hruď mu voľne krvácala a rana na krku bola špinavá od prímesí čierneho popola a špiny.

Kingsley prikývol. „Keď ho prevezú do Nemocnice Svätého Munga, bude,“ informoval ju tmavý muž a Hermiona sa trochu viac uvoľnila. Kingsley si však udržiaval ich stály pohľad. Spustil Malfoyovu čeľusť a s malým zastonaním dovolil jeho spiacej postave, aby sa privinula späť k Hermione. Ich puto prerušili nové kroky a štyri nové tiene sa okolo nej uzavreli. Ani oni nestrácali čas so svojou prácou. Nedočkaví napraviť rozbitú kašu, ktorou bol pred nimi Draco Malfoy, sa dvojica mužov z ministerstva sklonila a vytiahla z vreciek svoje prútiky. A Hermiona sa bezmocne a mlčky dívala, ako Draca dvíhajú z kolien a rovno ho ukladajú na vznášajúce sa biele nosidlá, ktoré akoby sa zjavili z ničoho nič.

„Hej! Musím ísť s ním,“ zasiahla Hermiona, keď umiestnili Malfoyovo bezvládne a krehké telo späť na mäkkú bielu dosku. Vyzeral tak naivne, ako tam ležal s rozpaženými päsťami a s krvavými a roztvorenými ústami. Posunula sa dopredu a nahliadla cez Kingsleyho, aby sa naposledy pozrela na Malfoya, keď ho pre istotu pripútali. Nikto sa s ňou nehádal, a ona pocítila ohromný pocit šťastia, keď jej Kingsley pomohol kráčať späť k nemu. Potom ho chytila za mŕtvu a uvoľnenú ruku a omotala svoje prsty v jeho ako liany.

Ozvalo sa hlasné prasknutie a Hermiona pocítila, ako ju to vytrhlo nahor. Celý čas sa však držala na nohách a prsty mala zafixované v Dracových. A oheň sa vzďaľoval, kým jej úplne zmizol z dohľadu. Les bol preč, kopec bol preč a chaos tiež. A keď rýchle šklbanie premiestnenia ustalo, Hermiona otvorila oči a zistila, že konečne našli bezpečné miesto.

****  

„Draco.“

Hlas, ktorý naplnil Dracovu ťažkú hlavu, bol hlas, ktorý okamžite spoznal. Jeho tón však nebol taký, aký si pamätal. Hoci si bol istý, že postava, ktorá pred ním sedela, patrila jeho otcovi, láskavá jemnosť, ktorá sa hlásila k jeho hlasu, bola takmer úplne nečakaná. Napriek tomu Draco lenivo zdvihol oči, hlava sa mu točila od návalu predchádzajúceho popoludnia. Napriek tomu tam videl sedieť Luciusa Malfoya, nakloneného dopredu tak, že sa mu dotýkal hrude, hoci boľavá vec bola zaborená pod látkou pohodlných zatiaľ prestieradiel.

Malfoyovi chvíľu trvalo, kým zaregistroval, kam ho preniesli. Biele steny pokrývali každý jeho krok a do jeho bledého tela viedli a z neho vychádzali viaceré rúrky. Na chvíľu zastal, oči mu zvlhli a potom sa s dosť znepokojivým výrazom pozrel na otca. Skôr než však stihol otvoriť ústa, Lucius vstúpil namiesto neho. „Si u Svätého Munga,“ odpovedal, akoby ľahko prečítal výraz na synovej pomliaždenej tvári. Všimol si blízkosť, ktorú tí dvaja v tej chvíli zdieľali, a s mierne nepríjemným pocitom sa tak trochu stiahol. „Trval som na tom, aby ti našli vhodnejšiu izbu,“ povedal strnulo, „no boli si istí, že táto bude stačiť.“

A Lucius nechal svoju rozpačitosť doznieť a zdvihol nos, aby si jednoduchú izbu ešte raz prezrel. „Ospravedlň tú malú veľkosť, Draco, ak môžeš. Dobré však je, že Kingsley sľúbil, že tvoj pobyt bude len dočasný.“

Jeho pobyt? Draco sa uslzenými očami obzrel okolo seba. Nechápal, ako sa ocitol v Nemocnici svätého Munga. Napriek tomu si ešte dokázal spomenúť na všetko až do chvíle, keď predchádzajúcu noc zahanbujúco odpadol Hermione v náručí. Draco pocítil bolesť v rebrách a spomenul si na oheň u Hobbsa, ktorý založil Leroy Beevis. Spomenul si, ako s rukou v Hermioninej ruke utekal horiacimi chodbami a oslobodzoval stratené duše v blázinci, kým sa mu podarilo utiecť s Royom Littleom. A napokon si spomenul, ako stáli s Hermionou na smaragdovo zelenom svahu hneď pri samotnej budove. Vtedy to bolo také chaotické, také ohromujúce, a bol si istý, že len na chvíľu zavrel oči, keď Hermiona navrhla, aby sa posadili.

„Čo sa stalo?“ Draco sa zmohol na slabé slovo. Výrazne bolestivý tón, ktorý jeho hlas nadobudol, bol dokonca šokom i preňho a všimol si, že jeho otec sa pri samotnom zvuku mierne zachvel.

Lucius vyzeral vyčerpane, vaky pod sivými očami mu dodávali starecký vzhľad, akoby už niekoľko dní nespal. Hovoril však s čistou profesionalitou, jeho hlas bol priamy a vecný. „V ústave vypukol požiar,“ povedal Dracovi, hoci Malfoy to už dávno vedel. „Ministerstvo určilo za zodpovedného Leroya Beevisa. Podľa svedkov, ktorí sa v tom čase nachádzali v budove, ho založil v izbe, ktorá patrila tebe, a potom ho rozšíril po zvyšku budovy.“

Malfoy stisol oči. Všetko si pamätal a srdce mu rýchlo búšilo v boľavej hrudi. „A čo tá budova?“ spýtal sa, hoci si nebol celkom istý, či to chce vedieť.

„Je preč,“ povedal Lucius na rovinu, „spolu s Leroyom Beevisom, väčšinou Hobbsovho personálu a tým bastardom Bowenom.“

„Preč?“ Draco sa uškrnul a zatočila sa mu hlava. „Sú mŕtvi?“

Lucius prikývol. Ani v jeho geste nebol smútok, hoci Malfoy ho nečakal. Vedel, že Lucius považuje padlých za jedných z tých, ktorí si v tú noc zaslúžili zomrieť. „Neľutuj ich, Draco,“ povedal hlasom, ktorý bol mierne upokojujúci. „Nemohol si tomu zabrániť.“ A veľmi verný otcovej povahe Lucius s drsnou úprimnosťou dodal: „Hoci si myslím, že čarodejnícky svet sa bez nich obíde.“

Draco chvíľu zmätene ležal. Bolela ho hlava a telo. Nemohol si pomôcť, ale bolo mu trochu ľúto zmäteného Leroyho Beevisa. Hoci sa nenávidel za to, že sa cítil šťastný pri správe, že doktor Bowen sa nedostal von živý. Ten muž zhorel spolu s budovou, ľahol popolom spolu s miestom, na ktoré sa tak veľmi spoliehal. A možno to bol zvyšok slizolinčana v ňom, čo spôsobilo, že Draco cítil útechu z tejto skutočnosti. Bezpečie z neexistujúceho Hobbsa a jeho zosnulého vládcu ho mierne upokojilo.

A premýšľal, či to z neho nerobilo blázna? Alebo ho to len robilo človekom?

Cítil, ako mu ustupuje nával v hlave, a jeho pozornosť opäť našla prednú časť otcovej kamennej tváre.

Pri pohľade na otca si však Draco nemohol nespomenúť, kedy sa s ním rozprával naposledy. Uprostred svojich roztrúsených myšlienok si predstavil výraz otcovej zdesenej tváre, spomenul si, ako ho v tej chvíli v lese frustroval. Rýchlo si spomenul na chvíľu, keď nahlas priznal svoje zaľúbenie práve do toho dievčaťa, ktoré jeho otec nemohol vystáť. Šklbnutie v hrdle bolo oveľa väčšie, než dokázal pochopiť, ale kamenný výraz v otcovej tvári robil ospravedlnenie oveľa nevyhnutnejším. Cítil, ako mu víri hlava, ale nemohol si pomôcť. Napriek tomu ešte nikdy v živote nebol šťastnejší, keď videl otca po svojom boku. „Je mi to veľmi ľúto, otec,“ povedal chrapľavo.

„Čože?“ Luciusovi sa skrivila tvár. Už viac nezostal cudzí. Skôr sa v ňom zračil číry zmätok. Tentoraz sa naklonil dozadu, zložil si ruky na kolená a zaklonil hlavu. Blond vlasy staršieho muža mu voľne padali okolo tváre napriek tomu, že ich väčšinou držala zelená smaragdová páska vzadu na hlave. Prsty sa mu uvoľnili na konci jeho vychádzkovej palice s haďou tvárou a na odhalenom bielom čele sa mu zjavila veľká vráska zmätku. „Za čo sa ospravedlňuješ?“

Draco pocítil, ako ho nečakane zasiahlo zakolísanie z ďalšieho vyčerpania. Zaťal zuby, ale dovolil, aby mu tvár sčervenala. „Za to, ako som skončil,“ priznal nahlas.

Lucius Malfoy sa za celý svoj život netváril tak neisto. Zachoval si strnulý postoj, ale poupravil sa vo svojom kresle, aby mohol na svojho syna získať poriadnejší pohľad. Keď sa mu konečne podarilo zafixovať telo do vhodnejšej štruktúry, spýtal sa: „O čom to, preboha, hovoríš?“

Mladšiemu Malfoyovi sa rozpálila tvár. Nenávidel otca za to, že ho prinútil to povedať, ale nemohol zabrániť tomu, aby sa mu slová nevydrali z úst. „Za to, že som zahanbil našu rodinu,“ vysvetľoval a narážal na svoj neúspešný pokus o vraždu Albusa Dumbledora spred siedmich rokov. Bol si istý, že jeho otec naňho za to stále prechováva zášť, napriek tomu, že odvtedy sa o tom nehovorilo. Pokračoval v bľabotaní a za každú cenu sa vyhýbal otcovmu pohľadu. „Za moje vymyslené manželstvo s Pansy, za ten prekliaty ústav, za... Hermionu.“

Nemohol sa však spoľahnúť na to, že Luciusov postoj ochabne. A Malfoy pokračoval, pociťujúc zvláštne uvoľnenie z toho, že dostáva všetko a čokoľvek z boľavej hrude. „Je mi ľúto, že som nedopadol tak, ako som mal. A... Je mi ľúto, že nie som syn, akého si vždy chcel.“ A bola to pravda, všetko; Draco to vedel. Lucius a Narcissa Malfoyovci nikdy nevychovávali svojho syna tak, aby skončil tak, ako skončil on. Malfoyovci nikdy nemali ustúpiť, nikdy nemali prísť o rozum, ani sa nemali zaľúbiť do humusáčky. On, Draco, bol iba sklamaním. Za dvadsaťdva krátkych rokov sa mu podarilo urobiť všetko uvedené bez toho, aby sa o to vôbec snažil. A jeho zblúdenie mu prišlo až ponižujúco prirodzené. Jeho pád si naozaj nevyžadoval žiadne úsilie. Bez dlhého premýšľania úplne zneuctil prácu a námahu, ktorú mu rodičia celý život poskytovali.

A práve preto ho to mrzelo. Mrzelo ho to sklamanie a hanba. Nechcel pritom ublížiť svojej rodine, nechcel ublížiť ani Pansy. Lucius však nepovedal ani slovo a Malfoy sa cítil len trápnejšie. Ležal na nemocničnom lôžku a uvažoval, že sa opäť prinúti zaspať, len aby sa vyhol nehybnému pohľadu v otcových rovnako sivých očiach. Tým pádom sa nenávidel za to, že sa stal takým dramatickým, že všetkým ostatným tak sťažoval každú jednu vec. Napriek tomu vedel, že svoje ospravedlnenie musí vysloviť, pretože žiť s bremenom na pleciach ho v doterajšom živote naozaj nikam neposunulo.

Muž síce mlčal a nechal uplynúť niekoľko minút, kým sa mu vôbec podarilo napraviť si výraz do úplne nového výrazu. A Malfoy sa cítil nepríjemne, aj keď otcov výraz zmäkol, cítil sa zdesene, aj keď sa naklonil dopredu a položil mu silnú ruku na jeho obviazanú. „Draco,“ povedal a pokrútil hlavou, „máš dvadsaťdva rokov. Už nie si chlapec na Astronomickej veži. Okrem toho,“ pokračoval, „nikdy som ti to nepovedal, ale... Som rád, že si to neurobil.“

„O čom to hovoríš?“ spýtal sa Draco. Nebol si celkom istý, či otca vôbec správne počul, a sedel nechápavo, pričom jeho vlastné plecia poklesli.

„O vražde,“ zamyslel sa Lucius, „sám som nikdy nemal rád tú skúšku. Aj keď sa mi Albus Dumbledore nikdy nepáčil, bolo jasné, že na to nie si pripravený, Draco. A... nemal si byť o to požiadaný. Voldemort mal však v tvojom prípade pravdu,“ pokračoval, „nikdy si nebol skutočným smrťožrútom.“

Draco však zostal zmätený, neistý z akceptácie, ktorú jeho otec tak rýchlo poskytol. „Ale,“ začal, cítil sa bolestivý a ubolený. „A čo Hermiona?“

„Ach,“ odvetil Lucius, „to.“ Stroho sa upravil a s prísnym pohľadom a trochu neprítomným správaním sa opäť odtiahol od Draca. „Len aby si vedel, bol som informovaný, že Grangerová ti pomohla z toho ohňa, ktorý založil ten zúrivý šialenec.“ Zachoval si postoj, dovolil, aby sa jeho pohľad upieral skôr na steny než na syna. A hoci si tým Draco nebol úplne istý, tušil, že jeho otec sa s touto situáciou akosi zmieril. „Rozprával som sa s ňou... samozrejme, krátko, o udalostiach, ktoré sa v tú noc spikli, a,“ odmlčal sa a neisto si hrýzol spodnú peru, „zdá sa mi... relatívne vyrovnaná.“

Malfoy zdvihol obočie. „Chceš povedať, že ti to nevadí?“ spýtal sa a už len pri pomyslení na otcovo požehnanie sa cítil trochu lepšie.

„Hovorím, že si príliš starý na to, aby som ti mohol rozkazovať, s kým sa môžeš a nemôžeš stýkať, Draco,“ kontroval Lucius.

„Ty... Ty schvaľuješ Hermionu?“ pokúsil sa Draco.

Svetlovlasý muž sa stiahol do seba a pohladil syna po rukách rovnako jemným spôsobom, ako si pamätal, že to robila Hermiona len predošlú noc. Hoci prešiel celý deň, odkedy bol Draco pri vedomí, nemohol si pomôcť, ale cítil sa uvoľnene z novej existencie, do ktorej sa zobudil. Napriek tomu Lucius Malfoy držal pevne stisnuté pery. „To sotva - a tak ďaleko by som nezašiel, Draco,“ zažartoval. Sklopil však zrak, pohodil hlavou nabok a zvažoval svoje možnosti. Potom bez života pripustil: „Ale ak to musíš vedieť, zdá sa, že tvoja matka si ju dosť nepríjemne obľúbila.“

Draco sa zasmial. Hlavu mu naplnil mierny nával a cítil sa otupený vzrušením. Aspoň, pomyslel si, bol to začiatok. Keď však pocítil, ako sa otec vrhol dopredu, nebol si istý, čo ho zasiahne. A vzápätí si uvedomil, že ten muž stojí proti nemu, ruky mu ovinul okolo pliec a pevne ho objal v objatí, ktoré mu takmer vyrazilo dych. „Si už v poriadku, Draco?“ Lucius sa spýtal, jeho hlas bol tichý a slabý - až tak, že sa Draco cítil zvláštne a nepríjemne, keď počul niečo také nesmelé, čo sa vymanilo z otcovej zvyčajne silnej hrude.

Malfoy prikývol, obviazanú hlavu mal zalepenú tesne pod líniou svetlej pokožky. „Som v poriadku, otec,“ povedal tomu mužovi.

Lucius sa teda zdvihol späť a sformoval telo do pevného postoja. „Dobre,“ povedal a uhladil si prednú časť odevu. Zdalo sa, že má opäť trochu problémy s opätovným prispôsobením sa, ale podarilo sa mu zrekonštruovať trup do malej pevnej konštrukcie predtým, ako sa opäť odklonil od nemocničného lôžka. Keď sa konečne spamätal, posmelil sa k synovi tónom, ktorý bol dosť pyšný: „Presne ako Malfoyovci, vždy sa v okamihu postavia na nohy.“ Prečistil si hrdlo. Lucius očami švihol k nemocničným dverám a nahlas skonštatoval: „Tvoja matka bola niekoľkokrát v tvojej izbe, odkedy si sem včera neskoro popoludní prišiel.“ Jeho bledá tvár bola sfarbená do mierneho odtieňa krevetovej ružovej a on zvieral svoju vychádzkovú palicu, akoby bol viac než pripravený odísť. „Mám jej povedať, že si hore?“

Draco prikývol a pocítil nutkanie otca objať a zároveň sa zasmiať. „Ak chceš,“ povedal s úsmevom a Lucius prikývol.

„Narcissa sa veľmi bála, úbohá žena.“ Otočil sa späť k veci a uchopil ju bledými prstami. Cez plece venoval Dracovi posledný pohľad. „Verím, že si na chvíľu v poriadku sám, však?“ A keď Draco prikývol, Lucius tiež. „Aha,“ odkašľal si, „správne.“ A s tým bol v okamihu preč.

A možno mala Hermiona pravdu - možno sa veci nikdy nemali vyvíjať podľa pôvodného plánu. Skôr či neskôr sa život jednoducho postaví do cesty. A ako by aj nemohol? V skutočnosti sa existencia Draca Malfoya ukázala byť úplným opakom toho, ako si ju kedy predstavoval. Ale to nevadilo - bolo to v poriadku, bolo to dokonca úžasné. Nepotreboval rozvrhy, nepotreboval plány. Mal Hermionu. A okrem toho začínal milovať spontánnosť.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 35. Som kvôli tomu blázon? Od: zuzule - 25.07. 2022
Ach! Konecne neco pozitivniho. Uz bude jen dobre, doufam. Moc dekuju!

Re: 35. Som kvôli tomu blázon? Od: luisakralickova - 25.07. 2022
Díky za optimistickou kapitolu, těším se na závěr;)
Re: 35. Som kvôli tomu blázon? Od: Jimmi - 25.07. 2022
Už mám polku, ale ide to ako z chlpatej deky... Díky za podporu

Re: 35. Som kvôli tomu blázon? Od: Octavie - 25.07. 2022
Takže to je konec a čeká nás epilog? Kapitola to byla taková klidná, lyrická, narozdil od předchozích se četla snadno. Upřímně mě potěšilo, že se Hobbsovi zaměstnanci na pacienty nevykaslali; nepustili je, protože sami nemohli.. Děkuji, Jimmi. Parádní práce.
Re: 35. Som kvôli tomu blázon? Od: Jimmi - 25.07. 2022
Už žiadneho takto trpiaceho Draca... už len frajera, ktorý sa buď polepší alebo mu to Hermiona natrie a polepší sa až potom :) Už mám banner na dramionku, kde som konečne mohla použiť na obrázok Thea :) Len neviem či s tým teraz začínať... ešte sú tam tie trilógie.... blé.... Ďakujem moc za podporu

Re: 35. Som kvôli tomu blázon? Od: Lupina - 25.07. 2022
Tak konečně. Dostali se ven. Líbil se mi tu Lucius. Narcisa si Hermionu nepříjemně oblíbila a on už nebude Dracovi kecat do života. A možná i pochopil, co v životě udělal špatně. Děkuji za konečně pozitivní kapitolu, Jimmi. Jsem teď zvědavá, jestli se na scéně objeví Harry a Ron.
Re: 35. Som kvôli tomu blázon? Od: Jimmi - 25.07. 2022
Podarilo sa mi dostať do necelej polky, zatiaľ nie. Tak ale odniekaľ som ten citát na banner zobrať musela... Ďakujem, že čítaš a ženieš ma vpred, nakoniec to nie je až také hrozné, keď sa prestanem zamýšľať na obrazmi, ktoré autorka opisuje.

Prehľad článkov k tejto téme:

Va Vonne: ( Jimmi )30.07. 2022Epilóg: Tu sme všetci šialení
Va Vonne: ( Jimmi )25.07. 202235. Som kvôli tomu blázon?
Va Vonne: ( Jimmi )24.07. 202234. Peklo
Va Vonne: ( Jimmi )18.07. 202233. Celý svet v plameňoch
Va Vonne: ( Jimmi )15.07. 202232: Všetko vedie k jednému
Va Vonne: ( Jimmi )12.07. 202231. Čo mohlo byť únikom
Va Vonne: ( Jimmi )11.07. 202230. Bláznov smiech
Va Vonne: ( Jimmi )10.07. 202229. Zlaté pole 2/2
Va Vonne: ( Jimmi )08.07. 202229. Zlaté pole 1/2
Va Vonne: ( Jimmi )06.07. 202228: Žiť stabilne
Va Vonne: ( Jimmi )05.07. 202227. Pojednávanie a chyba
Va Vonne: ( Jimmi )01.07. 202226. Po rozpade
Va Vonne: ( Jimmi )30.06. 202225. Démoni
Va Vonne: ( Jimmi )24.06. 202224. A znova späť
Va Vonne: ( Jimmi )20.06. 202223. Skús nedýchať
Va Vonne: ( Jimmi )10.06. 202222. Vitajte v džungli
Va Vonne: ( Jimmi )30.05. 2022Kapitola 21. Aký zvláštny svet
Va Vonne: ( Jimmi )23.05. 202220. Tri hodiny ráno
Va Vonne: ( Jimmi )22.05. 202219. Sladkobôľny súcit
Va Vonne: ( Jimmi )17.05. 202218. Boli sme vojaci
Va Vonne: ( Jimmi )11.03. 202217. Charmless
Va Vonne: ( Jimmi )28.02. 202216. Opätovné stretnutie
Va Vonne: ( Jimmi )25.02. 202215. Očakávanie neočakávaného
Va Vonne: ( Jimmi )08.02. 202214. Vreštiacia kanvica
Va Vonne: ( Jimmi )01.02. 202213. Handrová bábika
Va Vonne: ( Jimmi )15.01. 202212. Opakujúca sa nočná mora
Va Vonne: ( Jimmi )04.01. 202211. Muž v rohu
Va Vonne: ( Jimmi )29.11. 202110. Slabosť
Va Vonne: ( Jimmi )22.11. 202109. Za dobrotu na žobrotu
Va Vonne: ( Jimmi )19.11. 202108: Kde straší
Va Vonne: ( Jimmi )15.11. 202107: Šialenec
Va Vonne: ( Jimmi )12.11. 202106. Záblesk delíria
Va Vonne: ( Jimmi )03.11. 202105. Klamár, klamár
Va Vonne: ( Jimmi )01.11. 202104. Tretia kapitola: Pomaly sa zdvíhať
Va Vonne: ( Jimmi )28.09. 202103. Kapitola druhá: Všetci šialení muži
Va Vonne: ( Jimmi )20.09. 202102. Kapitola prvá: Z uličiek a alejí
Va Vonne: ( Jimmi )30.05. 202101. Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )26.05. 2021Úvod k poviedke