Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Basket Case

34. Peklo

Basket Case
Vložené: Jimmi - 24.07. 2022 Téma: Basket Case
Jimmi nám napísal:

Basket Case

Názov: Prípad na odpis

Autor: Va Vonne

Preklad: Jimmi


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola tridsaťtri

Peklo

 

V plameňoch silnejúceho ohňa sedel porazený Draco Malfoy a lapal po dychu. Sledoval oranžové a červené výbuchy Leroyovho rozhorčenia, ako sa šplhajú po stenách, videl, ako úskočne cestujú po závesoch jeho izby a hltavo olizujú prestieradlá. Oheň zafarbil izbu do podivného odtieňu fuksiovej. Bolesť v jeho tele bola zdrvujúca, tak silná, že sa mu trup chvel nepokojom, držala ho prikovaného k chladným dlaždiciam a posilňovala jeho nedostatok motivácie k pohybu. Draco už dosiahol bod zúfalstva - dostal sa za hranicu toho, odkiaľ sa bolo ešte možné vrátiť. Toto bolo ono, toto bola jeho smrť; Draco Malfoy, syn Luciusa a Narcissy Malfoyových, vyvolený Temného pána, šialenec, ktorý sa pokúsil o samovraždu… mal zomrieť v plameňoch, ktoré sa pred ním plazili po stenách. Znovu a znovu sa snažil presvedčiť samého seba, že je na tento koniec pripravený. 

Keď sa plamene začali približovať k podlahe okolo jeho postele, Draco premýšľal o smrti upálením a usúdil, že bude pomerne bolestivá, dosť zdĺhavá a neznesiteľná. Nechcel zomrieť, ale útek, ako mu došlo, naozaj nepripadal do úvahy. Aj keby sa oň pokúsil, bol si takmer stopercentne istý, že akýkoľvek pokus by tak či onak vyšiel na zmar. Každú vec, ktorá sa kedy v Dracovom živote podarila, mu zobrali. Nebol však nahnevaný. V skutočnosti sa cítil pokorný, zmierený s tým, ako sa jeho život odohral. Mal za to, že Boh má celkom zmysel pre humor a že mu túto ohnivú pointu po celú dobu plánoval. Pretože Draco sledoval ten oheň cez slzavé oči s predstavou, že celá jeho prekliata existencia bola len jeden veľký vtip.

Praskanie budovy okolo neho ho prinútilo nadskočiť a on sa smutne zasmial nad svojou hlúposťou. Bol vystrašený - vydesený -, ale nebol si celkom istý prečo. Jeho hrôza bola neopísateľná, pretože vedel. Vedel, čo sa stane, dokonca sa pripravoval na nepopierateľnú bolesť, ktorá z toho vzíde, ktorá vzíde zo smrti. Uprostred izby, v špinavej bielej uniforme, Dracovi vytekala krv na studené dlaždice a snažil sa cez hmlu rovnomerne dýchať. Z otvorených rán krvácal na podlahu; rany neboli dosť hlboké na to, aby ho zabili, ale vytekajúca tekutina určite prispeje k jeho predčasnému skonu. Napriek tomu zavrel oči a uvažoval o smrti s takou intenzitou, že si ju jednoducho musel uvedomiť. Toto sa stane, predpokladal, smrť je blízko a on, Draco Malfoy, sa s tým bude musieť jednoducho zmieriť...

Vtom praskajúce ticho prerušil hlas doktora Bowena, ktorý sa rozplýval nad nábytkom lemujúcim malú izbu. Jeho zúfalý krik sa pozoruhodne niesol ústavom a splynula s praskotom živého grilovania, ktoré sa z prestížnej inštitúcie stalo. A Malfoy počúval, ako kričí: „Varovanie: toto nie je cvičenie! Okamžite evakuujte budovu! Ešte raz: toto nie je cvičenie!“ Alarmy sa spustili a Draco Malfoy počul šuchtavé nohy vydesených ľudí, ako sa rozpŕchli po chodbe pred jeho izbou. Bosé nohy pacientov sa kĺzali po povrchu a miešali sa s podrážkami na nohách nemocničného personálu, ktorý kričal požiadavky a snažil sa zoskupiť čo najviac pacientov. Zdalo sa, že jeho dvere prehliadajú, hoci Dracovi to nevadilo. Nechcel, aby ho našli - to, že by ho odhalili, by ho neskôr v živote priviedlo len k ďalšiemu pádu. Namiesto toho ho úplne premohla túžba všetko ukončiť. Tam, na čerstvo rozpálenej podlahe Hobbsa, Draco Malfoy zatvoril oči a počúval to šialenstvo.

Na chvíľu sa zamyslel, či posmrtný život, ktorý prežije, bude pokojný. Draco bol prekvapujúco vždy duchovne založený, no ani on si nebol celkom istý, kde skončí, keď zhorí na popol. Skromne vyškrtol nebo ako jednu z možností; bol si istý, že si ho nezaslúži. Tak sa presunul k svojmu jedinému zostávajúcemu pobytu po živote: k Peklu. Možno mal Leroy Beevis pravdu; možno bol Draco určený na to, aby sa utápal v horiacich jamách Pekla. Isteže bol nešťastný, ale určite nechcel existovať v ríši, kde mu každodenne budú trhať končatiny. Úprimne povedané, nebol si istý, či by to zvládol - už len pri pomyslení na to si znova spomenul na smrťožrútov a kliatbu Cruciatus, z čoho sa mu robilo zle. S chrbtom opretým o podlahu strávil Draco chvíle, o ktorých predpokladal, že budú jeho poslednými, v modlitbe a prosil toho, kto ho počúval, aby ho namiesto toho zbavil akéhokoľvek trestu. Nechcel vykúpenie ani zatratenie. To, čo chcel, bol úplný a absolútny pokoj; čiernota, aby už neexistoval na svete ani v posmrtnom živote.

Potom sa ozval vzlyk, v ktorom bolo toľko sebaľútosti, že sa Draco takmer hanbil za svoje telo, že to pripustilo. Pravdu povediac, nemohol si však pomôcť; umieranie nebolo niečo, na čo by sa Draco tešil. Napriek tomu, že sa snažil presvedčiť sám seba, že mu to nevadí, zdalo sa, že to takmer nedokáže. Dunivý tlkot v srdci mu hovoril, že chce vstať, utiecť z horiacej budovy skôr, než sa zrúti, a stráviť večnosť s Hermionou Grangerovou, aj keď si realizáciu svojich potrieb odopieral. Hoci sa to zdalo divné aj samotnému Malfoyovi, vedel, že sa k tomu jednoducho nedokáže prinútiť. A tak namiesto toho čakal, namiesto toho počúval. Prvýkrát po dlhom čase uvoľnil svoje telo a upokojil hruď. Čakal, kým ucíti šteklenie plameňov, pretože vedel, že sa mu čoskoro budú otierať o slzami zaliate líce.

Zvuk náhlivých, ohromujúcich krokov prinútil Malfoya, aby sa strhol zo žiarlivosti na ich motiváciu na presun. Ponáhľali sa, aby prežili, ponáhľali sa hľadať východ, pretože si na rozdiel od Draca vcenili svoje životy. A Dracovi sa zo závisti robilo zle, bol plný sebaľútosti, ktorá ho nútila nenávidieť sa za to, že on zostával na mieste. A predsa sa pripravoval na to, o čom len tušil, že príde. Tiež sa snažil nepočúvať všetky tie výkriky číreho zúfalstva, ktoré sa ozývali ústavom. Hoci jeho izba bola v tom čase pomerne nespálená, Malfoy ich výkriky počul, pretože steny Hobbsovho ústavu blokovali akúkoľvek formu premiestnenia sa z budovy. Utrápený a umierajúci sa snažil blokovať, aby nepočul ich kvílivé výkriky, o ktorých vedel, že sú ich smrťou. Hoci tiene vrhané na jeho steny mu prezrádzali príbeh, ktorý sa odohrával pred jeho izbou.

Pacienti aj zamestnanci nemocnice sa ocitli v ohni, ktorý Leroy Beevis v tomto strašidelnom zariadení založil. A ani on nebol imúnny voči zvukom ich vlastnej smrti, hoci si posunul boľavé dlane k spánkom, aby si zakryl uši v nádeji, že ich zablokuje. Zdalo sa však, že svet je odhodlaný dať mu najavo, čo ho čaká, a on nedokázal tomu brutálnemu zvuku uniknúť. Znova a znova sa ozývali nárazy kolien o zem a zúfalé škrekoty, ktoré sa Dracovi rozliehali v zahmlenej hlave. Zomierali a Draco Malfoy to vedel; on nebude jediný, kto to neprežije.

Cítil sa tak unavený, že privrel oči a porazene spustil ruky. Zvuková stopa mŕtvych ešte stále horúčkovito hrala, ale to už bol Draco príliš otupený. Namiesto toho čakal, kým naňho príde rad, na jeho nadchádzajúcu skladbu v zozname skladieb, ktorý sa pred ním odvíjal. Postupovala a on ju cítil, cítil ju natoľko, že takmer prehliadol zvuk blížiacich sa krokov, ktoré sa rozliehali chodbou okolo neho. Nevenoval im žiadnu pozornosť, keď klipkajúc po podlahe cielene prehľadávali nemocnicu. Pridalo sa k nim aj úpenlivé vzlykanie. Hoci spočiatku vzdialene, pod vplyvom veľkého utrpenia narastalo, až Draco musel zdvihnúť zrak, keď pocítil posun tieňov, ako do jeho izby vstúpil niekto nový.

„Draco!“

Malfoy vyvalil oči. Pozrel sa na miestnosť zachvátenú plameňmi a našiel tieň, ktorý stál zhrbený v priestore pri jeho otvorených dverách. A hneď uvidel aj postavu; krásny obrys štíhlej ženy, ktorej hruď poskakovala pri zadýchaných nádychoch, vlasy mala divoké, tmavé a rozstrapatené. Mala na sebe biele šaty, hoci Draco nemal čas uvažovať nad iróniou tejto skutočnosti, a v šatách z jemnej čipky vyzerala úplne žiarivo. V temnote jej hnedé oči zažmurkali; a hoci bola úplne dokonalá, nemohol prehliadnuť zúfalý výraz jej krásnej tváre. „Draco! Musíme sa odtiaľto dostať!“

Na tvári Hermiony Grangerovej boli šmuhy od popola, jej hlas chrapľavý od sucha po ohnivom kúzle. Zrýchlila krok a s rozpaženými rukami sa blížila k blondínovi. Keď sa však dostala k Malfoyovi na zemi, jej tvár sa zmenila. Predtým zúfalý výraz, ktorý si Hermiona osvojila, sa zmenil a Malfoy si bol istý, že si všimla krv, ktorá jeho uniformu sfarbila do sýtočerveného odtieňa.

„Ach, Draco!“ vykríkla a tvár jej potemnela. „Čo ti to urobili?“ Rukou prešla po Dracovom čele a odhrnula mu vlasy, ktoré boli plné krvi. Radšej sa prikrčila, aby sa vyhla plameňom okolo seba, ale zároveň sa jej oči zabodli do jeho chladných sivých. Hermiona pomaly dýchala, privrela oči a spustila ruku nízko na jeho lepkavé líce.

Draco Malfoy sa však ani nepohol. Namiesto toho sa mu len skrivila tvár. Jeho zmätený výraz sa zvraštil a odkašľal si: „Ako si ma na-našla?“

Hermiona pokrútila hlavou a prehltla veľkú hrču v hrdle. „Videla som oheň z čistinky pri jazere,“ povedala mu. Potom sa s povzdychom natiahla dopredu, aby ho zdvihla zo zeme a zašepkala: „Musíme sa odtiaľto dostať, Draco. Toto miesto vyhorí do tla.“ Malfoy zastonal. Bol príliš slabý na to, aby jej zabránil podvihnúť ho, dovolil jej to, až kým sa nestretol čelom s jej ramenom. Hermiona však pocítila, ako sa jej zastavilo srdce, keď Draco zdvihol boľavú ruku a položil ju na jej kľúčnu kosť, akoby sa ju pokúšal zastaviť.

„Čo sa deje?“ spýtala sa a obzrela sa okolo seba; oheň sa približoval. „Draco, čo sa deje?“

Malfoy prehltol. „Ja mám zomrieť, Hermiona. Mám odísť s touto budovou.“

A Hermiona si nebola istá, či ho počula správne. Na sekundu sa zastavila a pozrela na jeho sklonenú blonďavú hlavu, akoby si to naozaj nevedela spojiť. „Č-čo?“ spýtala sa ho, povolila stisk a odtiahla ho od seba, aby sa mu mohla pozrieť do očí. V tej chvíli ju nezaujímal oheň, budova ani riziko smrti. V tej chvíli videla len Draca Malfoya a jeho samého. „O čom to hovoríš?“

„Miona,“ pokračoval Draco a pozrel na ňu. Oči sa mu zalievali a iskrili slzami, ktoré mu zakalili samotný pohľad na ňu. „Už to nedokážem. Nedokážem žiť s vedomím, že nikdy nebudem šťastný... Nikdy nenájdem po-pokoj, a-alebo vykúpenie, alebo...“ Štikútajúc Draco nechal svoju vetu odznieť do víriaceho vzduchu, v ktorom okolo nich šľahali plamene.

Hermiona sa však zatvárila zvedavo, akoby to zjavne nepochopila. „Alebo čo?“ pýtala sa, v jej hlase sa zračil súcit a túžba. Znovu pohla rukou, druhý raz uhladila blondínovi rozpustené pramene vlasov a zastrčila mu ich za uši. Pozrela sa na jeho vážnu tvár, cítila, ako sa jej vlastné srdce zviera pri pohľade na Draca, ktorý bol taký zlomený. Ale Draco vyzeral, že sa jej to bojí povedať, že sa to bojí povedať nahlas, že ju to takmer zlomilo vo dvoje. „Alebo čo, Draco?“ spýtala sa znova a pohladila mu rukou mokrú tvár.

„Alebo teba,“ priznal zadýchane, tvár sa mu skrivila a telo sa stiahlo. Bľabotal ďalej, vyzeral rozpačito a zároveň dojato, akoby ju už veľmi dlho túžil vidieť. „Skôr či neskôr sa to stane, Hermiona. Nie je mi súdené, aby som bol s tebou.“ Jeho tón bol bolestivý a rozrezal miestnosť nešťastím, keď sa nadýchol: „Nie som dosť príčetný.“

„Draco, ty si príčetný, ty si v poriadku,“ informovala ho Hermiona a znova zavrtela hlavou. „Si v poriadku,“ povedala mu znova, jednoducho. „Teraz už bude všetko v poriadku.“ Oheň zahučal a výkriky akoby utíchli. Väčšina z tých, čo mali zomrieť, už zomreli a tí, čo unikli plameňom, už odišli. Draco odhadol, že v budove zostal len on a Hermiona, ale bol si istý, že Hermiona má ešte čas odísť, ak sa poponáhľa.

Napriek tomu sledoval jej tvár. Bola taká dôverčivá, taká starostlivá a on si nič z toho nezaslúžil. „Skôr či neskôr,“ povedal jej s úplne novým vzlykom, „sa všetko opäť pokazí.“ Keď potriasol hlavou, urobil to s vážnym pohnutím, jeho strapaté vlasy mu opäť padali do tváre. „Toto už nezvládnem... Nechcem ťa tomu vystaviť.“

„Ja si poradím, Draco,“ povedala Hermiona a prstami mu stále prechádzala po bledej pokožke. Sledovala odraz ohňa, ktorý ju osvetľoval a prekrýval matrac, ktorý spočíval za ňou. V priebehu niekoľkých sekúnd sa kovová posteľ prehla pod intenzívnym teplom, ktoré ju silno obklopovalo. Plamene sa blížili a Hermiona vedela, že už nezostane veľa času na to, aby sa s Dracom dostala z ústavu živá. Na vlastnom prežití jej však v tejto chvíli veľmi nezáležalo, skôr myslela len na Malfoya a na svoju neodbytnú túžbu dať mu najavo, ako veľmi jej na ňom a jeho živote záleží. Preto úprimne povedala: „Zvládnem to, lebo to chcem.“ A keď sa stále zdal nepresvedčený, bez dychu dodala: „Chcem ti pomôcť a chcem, aby si pomohol ty mne.“

Výraz v Dracových očiach však zostal a Hermiona sa s povzdychom natiahla dopredu. Chytila ho za zátylok a pritisla si ho k sebe v pevnom objatí, privrela oči, keď sa mu rozkývali ramená a on zmáčal prednú časť jej krásnych čipkovaných šiat vodopádom čerstvo rozliatych sĺz.

„Musíš sa odtiaľto dostať, Miona,“ povedal jej kľúčnej kosti a pritisol ju k sebe v snahe venovať jej posledné objatie.

Hermiona však pokrútila hlavou a tvrdohlavo sa ho držala. „Bez teba odtiaľto neodídem,“ povedala mu a myslela to vážne.

Nastal okamih nepoškvrneného ticha. Oheň horel všade okolo nich, dotýkal sa plachiet a spálil samotnú látku na jednoduché čierne čiastočky. Nič nemalo zostať nedotknuté. Čas konca budovy stále viac približoval, hoci ani jeden z nich neurobil žiadnu akciu, ktorá by naznačovala ich ďalší krok.

Napriek tomu si Draco unavene pritisol čelo k Hermione. Hoci to povedal už predtým, zachrípnuto to zopakoval: „Naozaj prichádzam o rozum,“ vyhlásil, pričom narážal skôr na svoje odmietanie pomoci utiecť z horiacej budovy než na skutočné halucinácie. Hermiona sa však nechystala odísť, a on to vedel, pretože vyčerpane a o to viac zdrvene si odfrkol. Hermiona však spustila ruku nad krvavú spúšť, ktorá bola kedysi Dracovou hlavou s pekne vyčistenými blond vlasmi. Cítila, že sa pod jej dotykom trasie, a to zo strachu aj z nedostatku liekov proti bolesti v jeho oslabenom organizme. Napriek tomu ho držala pevne pri sebe a bradu mu položila na temeno hlavy, kde mu naň vtisla jemný bozk.

„To sa deje aj tým najlepším,“ odvetila mu. Malfoy si odfrkol, hlavu stále pritlačenú k nej, a Hermiona jemne dodala: „Nič nikdy nevyjde presne tak, ako si si to naplánoval, Draco. Život tak jednoducho nefunguje.“ Znovu mu skĺzla rukou dolu a uhladila mu vlasy. „Tie ťažké chvíle zvládneme, vieš?.“ Jej tón hlasu bol nesmelý a opatrný, keď mu šepkala skrz oheň. Potom s miernym pousmiatím povedala: „Som si celkom istá, že to najhoršie sme už zvládli.“

Dracovo telo sa podvihlo a kleslo. „Neviem, prečo by si chcela niekoho, ako som ja,“ povedal so suchým hrdlom a spomenul si na všetky svoje záležitosti, na všetky svoje problémy. Mal za sebou minulosť, ktorá bola nemožná, históriu, ktorá bola ponižujúca. A Hermiona, Hermiona bola obrazom skutočnej svätice. Nikdy nestratila svoju životnú cestu, zostala verná tomu, čomu verila. Na rozdiel od neho si zachovala dobré úmysly, dokázala zachrániť celý čarodejnícky svet pred strašným hnevom muža, ktorého poznal ako Temného pána. Nedávalo zmysel, že by ho mohla chcieť. Naozaj sa čudoval, prečo ho chcela.

„Chcem ťa, pretože ťa milujem, Draco,“  zašepkala mu do ucha. „Milujem na tebe všetko, dobré aj zlé - všetko.“ Potom, keď počula, ako Malfoy trochu sarkasticky zafučal, zaborila mu prsty do vlasov a jemne mu pritisla ústa na temeno hlavy. V miestnosti bolo čoraz horúcejšie a čoraz viac nábytku začalo horieť. „Draco,“ povedala po dlhej chvíli, stále na kolenách pred ním.

„Hm.“ Malfoy zamrmlal, tvár stále zaborenú v jej hrudi. Hermiona pustila ruky a postavila sa, stále naklonená dopredu, takže sa jej oči stretli s Dracovými. „Musíme ísť,“ povedala mu a tvárila sa nežne a zúrivo zároveň. Malfoya to zmiatlo a zároveň veľmi popudilo. Sedel tam a uvažoval o nej; Hermiona Grangerová v čipkovaných bielych šatách vyzerala úžasne a odhodlane. Jednoducho sa na ňu pozrel. Ak by s ňou pokračoval, potom by si povedal, že sa nevzdá - nie znova. Ísť s Hermionou by znamenalo, že on, Draco, sa ešte raz pokúsi o ďalšiu šancu. Ale možno to tak malo byť. Možno veci nezostávali vždy pozitívne, možno neboli vždy dokonalé.

V krátkych chvíľach, keď tam pred ňou sedel v ťažkých myšlienkach, Malfoy premýšľal o svojom živote ako o takmer nevyhnutne nepredvídateľnom. A možno bude mať vždy pred očami obraz Voldemorta, ktorý sa mu díva cez plece, ale na druhej strane bude mať vždy aj Hermionu.

A potom vystrela ruku.

Jej hruď sa dvíhala a klesala, jej oči ho starajúco sa vyzývali. Cez dym, ktorý zakalil miestnosť, Malfoy videl jej pohľad, taký zúžený a dokonalý; a na jej tvári spočíval pekný malý úsmev, ktorý bol takmer zlomyseľný, taký, aký si Draco pamätal z dní, keď s ňou chodil do školy. Premýšľal o tom, že zostane, že sa nechá spáliť s Hobbsom a že už nikdy, nikdy nebude mať šancu vidieť ten napoly zdvihnutý úsmev Hermiony Grangerovej. Pozrel sa na jej prsty, ktoré čakali nad zemou, kým do nich vpletie svoje vlastné chudé prsty. Myslel na smrť a peklo, na démonov a diablov. Potom si pomyslel na Hermionu.

A tak ju chytil za ruku.

****

Hoci Malfoy väčšinu svojho putovania s Hermionou absolvoval ako omámený, stále sa držal jej ruky najpevnejšie ako to len šlo. A zdalo sa, že horiaca chodba sa pred nimi len rozprestiera a opiera sa do Malfoya, ktorý v omámení zaostával za Hermionou. Hoci sa zdalo, že sa sotva drží na nohách - Hermiona Jean Grangerová robila snahu ísť vpred oveľa znesiteľnejšou. Jej teplé prsty sa preplietli s jeho a Malfoy našiel vôľu urobiť kroky, našiel odhodlanie dostať sa von, začať odznova…

A dostali sa aj pekne ďaleko, rýchlymi krokmi sa predierali temnou cestou, ktorá bola tým istým ústavom, v ktorej Malfoy strávil celé mesiace. Bosými nohami sa dotýkal dlaždíc, ktoré boli teraz horúce, rozpálené intenzívnymi plameňmi, ktoré horeli všade okolo nich. Napriek tomu boli jedno, spojení prstami, v dvojstupe cez slabo osvetlené chodby. Hermiona sa každú chvíľu nadýchla, jej vzdychy sa odrážali od stien a doliehali späť do Dracových zaľahnutých uší. Zo zvuku jej nádychov mu behal mráz po chrbte, podlamovali sa mu kolená. Bola živá a on bol živý; vzrušovalo ho to a znepokojovalo zároveň. Napriek tomu sa predierali, šmátrajúc po rozľahlej ceste vo vlastnom pevnom zovretí. A Draco nič necítil, nič nevidel, nič nepoznal, len Hermionu. Bola tam pred ním taká výrazná, jej krásne vlasy splývali za chrbtom, čipkované biele šaty obopínali jej pôsobivé krivky. Bola krásna, ale nie preto ju miloval - zachránila mu život a riskovala všetko, aby sa ho pokúsila zachrániť znova.

„Tam!“ Hermiona vykríkla, prerušila Dracove myšlienky a spôsobila, že sa mu zatočila hlava. Cez praskot plameňov jej hlas znel chrapľavo a sucho bez dostatočného množstva kyslíka. Lapala po dychu, hoci jej nohy sa potkýnali vpred, prst natiahnutý k otvoreným dverám, ktoré sa nachádzali na konci dlhej chodby. Potom sa do nej predrali; do miestnosti pre aktivity. Nevýrazná, bledá a čerstvo vymaľovaná spoločenská miestnosť vyhorela do tla. A všetko bolo v plameňoch. Zachvátené chaosom, obnažené okná odrážali scénu podobnú peci, v ktorej sa rozpúšťala miestnosť okolo nich. Plamene rozožierali steny, odlamovali novú maľbu a odhaľovali omietku. Kúsky omietky odkvapkávali, stekali, mrholili. Nič nebolo bezpečné, nič nebolo zachrániteľné. Všetko išlo ku dnu.

A cez rozširujúcu sa pec sa Hermiona obzrela cez plece. Jej hnedé oči boli široké a tvár mala mokrú od rozsiahleho potu. Počul jej suché vzdychy, dokázal si predstaviť obraz jej hrude, ako sa snaží zachytiť akékoľvek množstvo vzduchu. No hoci jej ramená stále klesali v úplnom zmätku, nemohol si nevšimnúť, že jej tenké ruky zostali milostivo obtočené okolo jeho vlastných. Cez to šialenstvo Hermiona zadychčane zavolala: „Kde to je? Draco? Kde sú vchodové dvere?“

Malfoy sa rýchlo poobzeral po miestnosti pre aktivity. Bol si istý, že ju už niekedy videl, hoci pamäť mu zlyhávala. Kde to bolo? Kde boli vchodové dvere? Jeho postoj ochabol a zúfalo sa obzeral okolo seba v snahe pomôcť jej. Ale k ničomu mu to nebolo - a potom mu to došlo. Personál u Hobba ho počas tých mesiacov, čo tam býval, nikdy nepustil z izby. V rozpakoch si pamätal len útržky toho, ako ho v omámení vodili po izbe, než ho posadili pred začarovaný televízor, aby bol pokojný, tichý a vyhol sa problémom. Nemohol jej pomôcť - nepamätal si dvere, nepamätal si ani desať minút, ktoré tam strávil. S námahou otvoril ústa, aby prehovoril, ale potom ich zase zavrel, keď si nebol istý, čo presne jej chce povedať. Ponížený Draco sa začervenal v tvári.

Zdalo sa však, že Hermiona mu rozumie viac, ako si myslí. Odtiahla sa, na chvíľu stuhla a palcom mu hladila dlaň. Potom zamrmlala: „To je v poriadku,“ a v reakcii sa obzrela, akoby ho chcela zachrániť pred ďalšími rozpakmi. Draco zvesil hlavu a sledoval svoje bosé nohy a pľuzgiere, ktoré ich poškvrnili. Jeho neužitočnosť ho však nijako neuspokojila a cítil sa zvláštne, keď jeho útlu postavu zaplavil zvláštny pocit súcitu. Nemohol si pomôcť - vďaka nej sa znova cítil odhodlaný. A pretrvávajúce plamene ho len ešte viac podnecovali; posledný raz, keď sa nachádzal vo vnútri horiacej budovy, nebola udalosť, ktorú by chcel zažiť znova.

Nové šklbnutie ho však opäť poslalo dopredu. Vykročila vpred, stále sa absolútne ponáhľala. Rýchlym zakopnutím sa vzdialila od miestnosti s aktivitami a jej oči našli v diaľke tiene dvoch nových otvorených dverí. „Niečo vidím!“ odkašľala si a Draco to videl tiež. Ale napriek tomu, že nevedel, kam ide, dovolil jej, aby ho ťahala, jej dýchanie bolo hlasné a súvislé, jej kroky nerovnomerné a ozývali sa. Prešli okolo nábytku a televízora, okolo konferenčného stolíka a hromady čierneho popola, ktorá sa z neho stala. Sotva zacítil, ako mu kalný vzduch poškvrnil pľúca a dráždil nosné dierky. Oči mu slzili, nemilosrdne kvapkali na horúčavu, ktorá ho sadisticky šteklila pred očami. Ale Hermiona bola taká silná, taká ochotná. Zadržala dych, zdalo sa, že plamene ignoruje; a jej jediné sústredenie spočívalo v tom, aby sa z toho dostali živí a spolu.

Potom sa k tomu dostali a pripravili sa na príval nového vetra, ktorý sa im vrátil. Chodba bola nová, hoci oveľa tmavšia. Prešla len chvíľa, keď si Draco nebol istý, kde je, ale uvedomenie ho zasiahlo rýchlo a ťažko. Cítil, ako mu klesá hrudník, cítil, ako mu otupuje hlava. Stáli na chodbe, v ktorej ho občas držali; cestu dláždenou podlahou lemovalo asi sedem ďalších dverí a Malfoy presne vedel, ktoré to sú. Chodbou sa odrážal hlasný búšiaci chór - vstúpili do Izolačnej chodby a Malfoy sa snažil zablokovať ich výkriky.

Hoci sa o to snažil, Draco ich nemohol nijako zastaviť. Boli tu vo svojej osudovej sláve, nemilosrdne odsúdení. Žalostní opustení pacienti Hobbsovho ústavu, tí, ktorých sa nikto neobťažoval pokúsiť zachrániť. Zaťatými päsťami búšili do zamknutých dverí, cez oheň okolo seba vydávali stonavé zvuky zúfalstva. Personál Hobbsovej nemocnice sa ich ani nepokúsil vyslobodiť, neurobil ani ten najjednoduchší pokus. Videl, ako Hermione slzia hnedé oči, osamotene sledoval, ako jej sčervenala spotená tvár.

„Sú tam ľudia!“ zalapala po dychu a otočila sa späť k Dracovi. Vlasy jej divoko viali okolo pliec, čipkované šaty sa jej roztrhli a odhalili čerstvo zranené telo. „Nechali ich... umrieť!“

A Draco nemohol poprieť, že to, čo vedel, bola pravda. Stál mlčky, zaseknutý medzi tým, ako zabrániť slzám, a tým, ako sa bezvládne zosunúť k zemi. Keby ho nechali vo vnútri tých dverí, bol by jedným zo zatratených, nedostal by ani šancu. V čase pred Hermionou, v čase, keď sa Draco mohol starať menej, by sám seba nepoznal. A predsa mu pulzovanie v hrudi hovorilo, že si nemôže pomôcť; chcel im pomôcť rovnako ako Hermiona. Zároveň jeho oči našli Hermionin natiahnutý prútik. Vystrela sa, ramenami jej trhlo; rýchlo jemne vytiahla ruku z Dracovej a vydala sa znova dopredu. Ozval sa jej tichý hlas. Zadychčane vykríkla: „Alohamora!“ a prvé v dlhom rade zamknutých dvere sa rozleteli.

Draco v tranze zbadal temný tieň oslobodeného šialenca, ktorý sa vyrútil z dverí s tvárou pokrytou sadzami a popolom. Prešiel okolo Hermiony, poďakoval jej lesknúcimi sa očami a potom sa za ňou vrhol preč. Draco sa však nemohol pohnúť, bez prútika bol bezmocný, ale jeho oči sledovali Hermionu a Hermionu samotnú. Takto žasol nad činom jej statočnosti, nad jej nadpozemským súcitom. Jej slová preťali vzduch, jemnou silou prikázali otvoriť každé zamknuté dvere. Odpotácala sa od trosiek a sledovala každého oslobodeného pacienta, ako sa rozutekal rovnakým smerom. Ich zhrbené postoje sa kýmácali v celom Dracovom slzavom pohľade a on si ani nebol istý, prečo sa v nej cítil taký pohltený. Navyše všetko, čo Draco cítil, bolo zmätené, znepokojené a úzkostlivé, no zároveň si bol istý, že ju už nikdy nechce opustiť. Bol si teda istý, že je do nej zamilovaný, a ešte raz počul, ako zakričala: „Alohamora!“

Nahla ramená dopredu, vlasy mala rozstrapatené okolo tváre, takže vyzerala takmer ešte odhodlanejšie. Prerazila troje dverí, štvrté... Silno sa rozbehla, štíhle ruky jej šľahali okolo nej, mierila prudko a pevne. A on sa len pozeral, oči mal fascinovane rozmazané. Inšpirovala ho, vzrušovala ho. V rohu niečo zadunelo a Hermiona odomkla piate zo zatvorených dverí. Nemohol sa udržať, aby ju nesledoval - takú cieľavedomú a pozornú. S každým posunom vpred sa zdalo, akoby ho osvietila, nadchla. Draco Malfoy ešte nikdy v živote nevidel niekoho, kto by sa tak hlboko staral o iného človeka... až doteraz, až teraz.

Zdalo sa, že ho hrmotné rozrazenie šiestych dverí prebralo. Väzeň za nimi sa rozbehol ďalej, bosé nohy mu znepokojene prechádzali po dlaždiciach, ktoré pod ním pálili. Hoci Draco nedokázal spoznať ani jedného z pacientov, cítil za nich radosť, napriek ich šialenstvu alebo predchádzajúcemu zločinu. Vďaka Hermione dostali ďalšiu šancu - rovnako ako on. A zaslúžili si ju. V ohnivej búrke Draco uvažoval, čo by urobil Voldemort, keby počul Dracove myšlienky nahlas. A potom, v tej istej chvíli, keď ho to napadlo, to vzal späť. Nezáležalo na tom, Voldemort bol preč.

„Posledný,“ vykašľala Hermiona  a s láskyplným a zároveň zúfalým výrazom sa pozrela na Draca. „Alohamora!“ Keď sa rozleteli posledné zamknuté dvere, Draco sa strhol. V plnej sile sa rozleteli k zemi s kusmi omietky. A z trosiek sa vynoril väčší tieň, muž pokrytý strniskom, ktoré bolo šedivé a starnúce. Rozhliadol sa okolo seba, oblečený v rovnakej zhodnej uniforme ako Draco, a po tvári mu prešiel podivný výraz. Na zlomok sekundy sa zahľadel na Draca, akoby si nebol istý, ako ho niekto taký bezbranný oslobodil, ale Hermionino ťažké zakašľanie spôsobilo, že sa jeho hlava otočila opačným smerom.

Muž so sivými vlasmi sa naňho pozrel druhýkrát. Jeho črty v strednom veku ovládla drobné a zvedavé zamračenie. „Slečna Grangerová?“ ozval sa takmer príliš potichu cez hukot ohňa okolo seba. Napriek tomu vykročil dopredu a zdvihol oči, aby sa stretol s jej pohľadom.

Hermiona vyzerala rovnako šokovane ako on, jej výraz sa zmenil a držanie tela zhrbilo. Riskovala všetko, aby zachránila tých mužov, a pohľad na známeho muža pred ňou ju prinútil narovnať chrbát. „Roy Little?“ rozžiarila sa a prútik jej visel pri boku. Jej biele šaty boli úplne pokryté popolom, ale stále vyzerala úžasne v celej svojej otlčenej kráse.

Draco ju napriek tomu mlčky pozoroval. Nikdy predtým tohto muža nevidel, ale Hermionin výraz v tvári bol výrazom šokovanej radosti. Starší muž dychčal a jeho tvár sa stále usmievala cez oranžovú žiaru masívneho chaosu. „No čo ty vieš, slečinka?“ nadýchol sa a Hermionine ruky opäť našli stred Dracových. Bola po jeho boku, bola tam skôr, ako sa vôbec stihol spamätať. Roy ustúpil o krok dozadu a analyzoval ich dvoch, ktorí tam stáli. „Zase si nás všetkých zachránila, však?“

Uprostred stretnutia však niečo prasklo. Strop okolo nich vyzeral, akoby sa mal zrútiť. Roy však zostal nehybne stáť, ruky mal ochabnuté a bez života po svojom boku. Zdalo sa, že si nevšíma oheň okolo seba, ale Hermiona si spomenula na prvé stretnutie s ním - na to, že tvrdil, že nemá pulz, by mu ani tak nevadila možnosť ďalšej smrti. Napriek tomu sa Roy Little nadýchol, a keď tak urobil, bolo to trasľavé a suché. „Ako sa vám teraz odvďačím, slečna Grangerová?“ spýtal sa a na šialenca naozaj vyzeral, že si nevšíma oheň.

„Môžete nám ukázať vchodové dvere?“ Hermiona prikázala a naklonila sa dopredu, aby sledovala, ako sa za Royovými svetlými očami zaiskrilo.

Naklonil hlavu a prvýkrát sa poriadne pozrel na skazu okolo seba. A chvíľu nad tým premýšľal, prehrabával sa v priestoroch svojej pološialenej mysle, kým sa konečne rozhodol pre odpoveď.

„To je všetko?“ spýtal sa a vedľa jeho nôh dopadlo na zem obrovské množstvo ťažkej omietky. „Nuž, tak to ste prišli na správne miesto.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 34. Peklo Od: zuzule - 25.07. 2022
To je neskutecny... Je dobre, ze ten *** ustav shori. Jinak je dobre, ze se Draco nechal presvedcit. Jinak bych ho snad omracila a odtahla... Dekuju!

Re: 34. Peklo Od: Lupina - 24.07. 2022
Máš můj hlubokosklon, že jsi dokázala přeložit toho rozháraného Draca. A Hermionu, která se ho klidně snažila přesvědčit. Já bych ho nejpíš omráčila a za pomocí kouzla odlevitovala ven. Neměla bych tu trpělivost. A osvobodila pár uvězněných pacientů. To hodně vypovídá o zaměstnancích ústavu, že? Zjevně neměli, nebo nedodrželi evakuační řád. Díky moc za překlad, Jimmi. Už aby se dostali ven.
Re: 34. Peklo Od: Jimmi - 24.07. 2022
Práve som zaplánovala predposlednú kapitolu :) Snáď poteší... ešte hrozitánsky dlhý epilóg. Ďakujem moc za podporu

Re: 34. Peklo Od: Octavie - 24.07. 2022
To měl tedy Draco dilema. Ono ho to svadelo, zůstat v ohni a děj se vůle Boží. Ale Hermiona ho přesvědčila, že je každý strůjcem svého osudu a že má pro co žít. Navíc narazili na starého známého, který jim pomůže. Takže teď už jen hodně kopat, vyplavat nad hladinu a pořádně se nadechnout:-). Díky, Jimmi. Už nám to spěje ke zdárnému konci :-).
Re: 34. Peklo Od: Jimmi - 25.07. 2022
Ďakujem za podporu, autorka niekde písala, že miluje opisy, opisovať detailne to čo vidí v hlave. Len prekladať to je záhul. Ešte raz díky

Prehľad článkov k tejto téme:

Va Vonne: ( Jimmi )30.07. 2022Epilóg: Tu sme všetci šialení
Va Vonne: ( Jimmi )25.07. 202235. Som kvôli tomu blázon?
Va Vonne: ( Jimmi )24.07. 202234. Peklo
Va Vonne: ( Jimmi )18.07. 202233. Celý svet v plameňoch
Va Vonne: ( Jimmi )15.07. 202232: Všetko vedie k jednému
Va Vonne: ( Jimmi )12.07. 202231. Čo mohlo byť únikom
Va Vonne: ( Jimmi )11.07. 202230. Bláznov smiech
Va Vonne: ( Jimmi )10.07. 202229. Zlaté pole 2/2
Va Vonne: ( Jimmi )08.07. 202229. Zlaté pole 1/2
Va Vonne: ( Jimmi )06.07. 202228: Žiť stabilne
Va Vonne: ( Jimmi )05.07. 202227. Pojednávanie a chyba
Va Vonne: ( Jimmi )01.07. 202226. Po rozpade
Va Vonne: ( Jimmi )30.06. 202225. Démoni
Va Vonne: ( Jimmi )24.06. 202224. A znova späť
Va Vonne: ( Jimmi )20.06. 202223. Skús nedýchať
Va Vonne: ( Jimmi )10.06. 202222. Vitajte v džungli
Va Vonne: ( Jimmi )30.05. 2022Kapitola 21. Aký zvláštny svet
Va Vonne: ( Jimmi )23.05. 202220. Tri hodiny ráno
Va Vonne: ( Jimmi )22.05. 202219. Sladkobôľny súcit
Va Vonne: ( Jimmi )17.05. 202218. Boli sme vojaci
Va Vonne: ( Jimmi )11.03. 202217. Charmless
Va Vonne: ( Jimmi )28.02. 202216. Opätovné stretnutie
Va Vonne: ( Jimmi )25.02. 202215. Očakávanie neočakávaného
Va Vonne: ( Jimmi )08.02. 202214. Vreštiacia kanvica
Va Vonne: ( Jimmi )01.02. 202213. Handrová bábika
Va Vonne: ( Jimmi )15.01. 202212. Opakujúca sa nočná mora
Va Vonne: ( Jimmi )04.01. 202211. Muž v rohu
Va Vonne: ( Jimmi )29.11. 202110. Slabosť
Va Vonne: ( Jimmi )22.11. 202109. Za dobrotu na žobrotu
Va Vonne: ( Jimmi )19.11. 202108: Kde straší
Va Vonne: ( Jimmi )15.11. 202107: Šialenec
Va Vonne: ( Jimmi )12.11. 202106. Záblesk delíria
Va Vonne: ( Jimmi )03.11. 202105. Klamár, klamár
Va Vonne: ( Jimmi )01.11. 202104. Tretia kapitola: Pomaly sa zdvíhať
Va Vonne: ( Jimmi )28.09. 202103. Kapitola druhá: Všetci šialení muži
Va Vonne: ( Jimmi )20.09. 202102. Kapitola prvá: Z uličiek a alejí
Va Vonne: ( Jimmi )30.05. 202101. Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )26.05. 2021Úvod k poviedke