Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok jako žádný jiný

Doprovodní povídky: Severusov list z kapitoly 63

Rok jako žádný jiný
Vložené: Jimmi - 11.07. 2022 Téma: Rok jako žádný jiný
Jimmi nám napísal:

Překlad: Jimmi

Beta-reader: Tersa

Originál povôdne: http://www.aylno.dreamingillusions.net

 

V 63. kapitole Roku ako žiadny iný, Harry, Draco a Severus musia čeliť sociálnej čarodejníčke z Úradu pre záležitosti kúzelníckych rodín... opäť. Hermiona napísala sťažnosť, v ktorej stálo, že má obavy, či Harry nie je jeho novou rodinou zneužívaný. Rodine sa podarilo úrad presvedčiť, že zranenia, ktoré Hermiona videla, boli výsledkom rugbyového tréningu.

 Ale potom na konci kapitoly mal Severus návrh:

 „Možná bys mi mohl pomoci s nějakou korespondencí. Jak jsem si stačil všimnout, můj obvyklý způsob vyjadřování tě příliš nenadchl."

 Harry se najednou cítil hodně, hodně špatně. „Chceš tím říct...?"

 „Jistě." Snapeovi temné oči zazářily, když mávl hůlkou, aby si přivolal pergamen. „Domnívam se, že je na čase srovnat účty se slečnou Grangerovou."        

 Toto sú príklady listov čitateľov, ktorí sa pokúsili odhadnúť to, čo by Severus vo svojom liste napísal slečne Grangerovej:

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

****

Slečna Grangerová,

dnes popoludní som mal v mojom byte veľmi zaujímavých návštevníkov. Musím povedať, že som veril, že ste inteligentné dieťa a že ste schopná použiť svoj značný intelekt, aby ste prišli na to, že ani Draco ani ja môjmu synovi Harrymu žiadnym spôsobom neubližujeme.

 Bol som ale dosť prekvapený, keď som pri svojich dverách našiel sociálnu čarodejku a kúzelníka, ktorí nás chceli všetkých vypočuť. Nie kvôli bežnej návšteve, ale aby prešetrili možné zneužívanie.

Vonkoncom nemáme žiaden dôvod ublížiť Harrymu. Je to môj syn, rovnako ako Draco; a obaja sú si bratia.

 Máte pocit radosti z toho, že ste sa pokúsili rozdeliť moju rodinu? Mali by ste radosť, keby som sa ja sťažoval muklovským úradom, že vás vaša rodina zneužíva? Myslím, že nie.

Uisťujem vás, že mám len tie najlepšie úmysly pri výučbe Harryho ako bojovať mukelským štýlom a z toho dôvodu som presvedčený, že tiež zistíte, že mám len tie najlepšie úmysly pri vašom treste.

Ako sa vlastne potrestá niekto za to, že sa pokúsil zničiť niečie rodinné šťastie? Myslím, že mám v hlave dokonalý trest. Presne o siedmej večer vás chcem vidieť v mojej triede. Budem sa tešiť na stretnutie s vami.

Profesor Severus Snape

Majster Elixírov na Rokforte

Hlava slizolinskej fakulty

a otec Harry Pottera a Draca Malfoya

****

Slečna Grangerová,

svojou pompéznou chrabromilskou odvahou ste predstihli dokonca aj Harryho. Keďže ste inteligentná čarodejnica, až do dnešného dňa som mal dojem, že ste schopná vyriešiť svoje problémy ohľadne Harryho voľby rodiny. Hoci ma Harry uisťuje, že veríte, že konáte v jeho najlepšom záujme, ja nepozorujem, že by vaše konanie bolo v jeho prospech. Dovoľte mi to vysvetliť.

 Dnes ráno, krátko po jednej z vašich častých návštev, sme mali veľmi príjemnú návštevu z Úradu pre záležitosti čarodejníckych rodín, pretože nejaký úbožiak mal tú drzosť naznačiť, že nie som vhodný otec. Vaše neustále spochybňovanie, že môj syn nie je vo svojom úsudku racionálny, zaváňajú predchádzajúcimi (a teraz úplne vzatými späť) obvineniami pána Weasleyho. V tomto prípade chýba vaša typická náročnosť.

 Dovoľte mi to vysvetliť jasnejšie:

Nezneužívam, nepodrobujem si, nevyužívam, nezanedbávam, nebijem, nemlátim, nedávam omamné látky, neočarúvavam, nezvádzam na zlé chodníčky či zle nezaobchádzam s MOJÍM SYNOM fyzicky, duševne alebo akýmkoľvek iným spôsobom. Už len púha domnienka takých obvinení ma napĺňa odporom. JE TO JASNÉ?

 Prečo sa musíte snažiť obrať Harryho o to najväčšie šťastie, ktoré kedy mal?

 Severus Snape

 P.S. Ste naďalej vylúčená z hodín elixírov a očakávam vás kvôli vášmu trestu v mojom byte PRESNE o šiestej.

****

Drahá slečna Grangerová,

poznáte hladinu úcty, ktorú prechovávam ku chrabromilským spolubývajúcim môjho syna, takže si môžete len predstavovať moje pocity, keď som sa v komunikácii s vami ocitol dvakrát za jeden deň. Dúfal som, že naša predchádzajúca diskusia vás dostatočne oslobodila od zaostalých záverov, s ktorými ste vyrukovali ohľadne mňa a mojej rodiny. Ale beda, môj optimizmus sa ukazuje ako predčasný.

 Vedzte, že napriek tomu ste vždy vítaná v našom dome - takisto ako všetci Harryho priatelia a blízki. Vlastne, práve dnes večer sme Harry a ja dostali niekoľko neočakávaných hostí. Strávili sme množstvo času v osobnom a dôvernom rozhovore než museli odísť svojou cestou. Pre otca je potešiteľné vedieť, že sila rodinných väzieb medzi Harrym a Dracom a mnou je ľahko spoznateľná týmito dôvtipnými ľuďmi, dosť na to, aby odložili svoju vlastnú aroganciu.

 Harry mi povedal, akoby som si toho nebol vedomý sám, o vašej hroznej posadnutosti maličkosťami a neustálym usporiadaním. Pretože sa tiež javíte, že máte potrebu ďalej analyzovať moje správanie sa, našiel som pre vás úlohu, ktorá bude primeraná vašim schopnostiam. Budete sa hlásiť v mojej kancelárii zajtra poobede o 4.30, aby ste mi pomohli pri tvorbe kompletnej inventúry zásob všetkým mojich vzoriek, prísad a zariadení, ktoré sa nachádzajú v sklade Elixírov. Budete sa hlásiť každý deň, až kým sa tá inventúra nedokončí. Keďže zbierka zahŕňa viac než 10000 položiek a tento súhrn nebol revidovaný viac než 5 rokov, vaša úloha by mala mať dostatočné trvanie na to, aby uspokojila vašu zvedavosť a vašu potrebu používania hojného množstva pergamenov.

Mohli by ste sa porozprávať s pánom Weasleym ohľadne užitočnosti mojich mimotriednych hodín a rozvážnosti pri presnom plnení mojich inštrukcií.

 Do zajtrajška,

Severus Snape

Majster Elixírov

Hlava slizolinskej fakulty

****

Drahá slečna Grangerová,

  nebudem strácať čas zdvorilosťami, pretože nepochybne poznáte dôvod mojej korešpondencie. Nemám vo zvyku plytvať svojím drahocenným časom na rozhovory s Chrabromilčanmi. Vskutku, čo by ste mohli získať z takej korešpondencie, keď zvážime, že už o tomto predmete viete všetko, čo je možné, rovnako ako o všetkom ostatnom, čo je ľahko dostupné v Rokfordskej knižnici.

 Musím priznať, že som trocha v pomykove ako označiť vaše najposlednejšie správanie. Potešil som sa, keď ste ma vyhľadali, aby sme prebrali vaše obavy o Harryho zranenia a na základe vášho odchodu som si bol istý, že sme dospeli k porozumeniu ohľadne vášho miesta v Harryho živote a rovnako sme zmiernili vaše obavy vzťahujúce sa k jeho nedávnym zraneniam. Podľa všetkého som sa mýlil.

 Chápem, že ste asi boli znepokojená, keď sa moje vysvetlenia jeho zranení nezhodovali s jeho vlastnými, ale na základe vašej inteligencie som mal dojem, že vás váš tretí ročník mohol naučiť veriť svojím priateľom a nezaťahovať do vašich nezhôd tretiu stranu. Áno, Harry mi povedal o udalosti s guľovým Bleskom. Pripúšťam, že ste mali na srdci jeho najlepšie dobro, vtedy aj teraz, ale znova ste preukázali svoj nevhodne nadradený postoj tým, že ste urobili rozhodnutie v situácii, ktorú vôbec nechápete.

 Varujem vás, slečna Grangerová. V živote nie je všetko, čo potrebujete vedieť, napísané na stránkach kníh. Rodina, priatelia, vzťahy medzi otcom a synom: nič z tohto nemôže vysvetliť žiadny pergamen, bez ohľadu na to, aký talentovaný by bol autor. Poznanie týchto vecí prichádza zo skúseností, z inštinktu a z pocitu, že viete, že práve robíte správnu vec.

 Ak sa dokážete pozrieť do očí môjho syna a úprimne mu povedať, že ste verili, že robíte správnu vec, že ste mali na srdci len jeho najlepšie dobro, potom budete v našom domove vítaná. Ak naopak bol váš pokus o zničenie tejto rodiny hnaný žiarlivosťou, nesprávnym pochopením, či predsudkami ku mne samotnému či iným, silne na vás nalieham, aby ste zvážili, koľko pre vás znamená Harryho priateľstvo. Nebudem ho nútiť, aby si vybral medzi jeho priateľmi a jeho rodinou a ani od vás nie je správne, ak od neho očakávate, že tak urobí. Uisťujem vás, že keby k tomu prišlo, nebudete spokojná s výsledkom.

 Nakoniec sa vám ospravedlňujem, ak zistíte, že je tento pergamen zakliaty, otrávený alebo akýmkoľvek spôsobom nebezpečný. Draco sa ponúkol, že ho zoberie a odnesie domácim škriatkom, aby vám ho dnes v noci doručili. Jeho problém so sebakontrolou sa zlepšuje, ale zúrivo bráni aj svojho otca aj brata a bohvie, čo urobí, ak má pocit, že je jeho rodina v ohrození.

 S pozdravom

Severus Snape

****

Drahá slečna Grangerová,

nedávno ste vyjadrili obavy ohľadne Harryho blaha. Chápem, že ste sa znepokojovali a ako skutočný priateľ ste cítili potrebu vyjadriť svoje obavy. Prišli ste ku mne a pohovorili sme si o tom, vysvetlil som vám príčinu Harryho zranení a vyzeralo to, že ste spokojná. Ale dnes odpoludnia moja rodina čelila úradníkom z Úradu pre starostlivosť o kúzelnícke rodiny, ktorá sa vŕtala v záležitostiach môjho syna.

Neviem, či ste to boli vy, kto ich kontaktoval, ale pretože ste mi spomenuli svoje pochybnosti, mám dôvodné podozrenie, že ste v tom zapletená.Prajem si, aby som rozptýlil všetky vaše smiešne predstavy, ktoré máte o tom, že môj syn je fyzicky týraný, pretože som si istý, že Harry vás informoval, že je s Dracom a so mnou dokonale šťastný.

Potom, čo ma u

ž takmer šesť rokov poznáte, ste si možno všimli, že som veľmi neprístupný muž, dobre ma pozná veľmi málo ľudí a nechávam si svoje pocity pre seba. Nie som nejaký šialene pochabý Chrabromilčan, nevrhám sa do veci bez toho, aby som si ich premyslel a tiež nevyjadrujem moje city. Nenechajte sa obalamutiť, slečna Grangerová, všetko nie je vždy také ako sa zdá. Možno vás prekvapí počuť, že aj ja mám city a toto vám práve teraz hovorím; mám rád svojho syna. Mám rád jeho úsmev, mám rád, keď ho vidím smiať sa a mám rád, keď ho vidím šťastným.

 Pokiaľ si prajete zničiť to, čo máme, rád by som videl ako sa o to pokúsite.

 V mojom domove je môj syn milovaný a šťastný, slečna Grangerová. To, že naznačujete, že je tu obeťou zlého zaobchádzania, ma súčasne uráža aj hnevá. Naznačte, že je bitý a zanedbávaný v porovnaní s tými hroznými muklami, ktorých trpel celé svoje detstvo a ja vás uisťujem, že už sa viac nebudete môcť mýliť. 

 Ak si ceníte vaše priateľstvo s Harrym, navrhoval by som vám, aby ste v budúcnosti zvažovali svoje činy. Sú časy, keď priateľ vašu pomoc potrebuje, ale niekedy zistíte, že nie je treba žiadnych činov a že skutočné priateľstvo sa môže poskytnúť len vďaka vašej podpore a mlčaniu.

 Dúfam, že raz dokážete prijať Harryho ako môjho syna a mňa ako jeho otca.

 Váš

Severus Snape

 P.S:  Už ste niekedy čítali mukelský román 'Bedári'? Myslite na to, keď nabudúce pocítite potrebu zasahovať do záležitostí niekoho iného.

****

Slečna Grangerová,

Všimol som si, že napriek všetkým tým opätovným uisteniam a vysvetleniam, ktoré vám ponúkli moji synovia a ja sám, ste sa domnievali, že je nevyhnutné kontaktovať iných nadriadených v snahe zabezpečiť Harryho trvale uspokojivú existenciu. Aj keď to považujem za vážnu urážku, oceňujem skutočnosť, že ste informovali kúzelnícke úrady, pretože Harry si teraz nepochybne uvedomí ako málo môže dôverovať svojím *priateľom*, že si sa s ním pozhovárajú skôr než použijú *krajné* riešenia, ktoré popierajú jeho vlastné priania.

Severus Snape

P.S. Hermiona, nabudúce drž svoju nevymáchanú hubu zatvorenú!

Harry Potter-Snape

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Prehľad článkov k tejto téme:

Aspen: ( Jimmi )11.07. 2022Doprovodní povídky: Severusov list z kapitoly 63
Aspen: ( Jacomo )09.07. 2022Doprovodní povídky: Jdi mi z očí
Aspen: ( Jacomo )07.07. 2022Doprovodné povídky: Noční můra v Devonu
Aspen: ( Tersa )04.04. 2014Kapitola 96. EPILOG: SEVERUS
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 95. KONEC DOBRÝ, VŠECHNO DOBRÉ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 94. VYPRÁVĚNÍ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 93. POPŘENÍ NENÍ ŘEŠENÍ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 92. ĎÁBLŮV PORTRÉT II. část
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 92. ĎÁBLŮV PORTRÉT I. část
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 91. LÁMÁNÍ CHLEBA
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 90. NA SLOVÍČKO, HARRY
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 89. CO JE UVNITŘ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 88. STUDENTI A ZACHRÁNCI
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 87. NA SLOVÍČKO, SEVERUSI
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 86. PRASINKY
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 85. NÁVRAT ZNAMENÍ ZLA
Aspen: ( iisis )04.04. 2014Kapitola 84. REKONSTRUKCE
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 83. DEZERT
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 82. DRACOVA POMSTA
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 81. KAZISVĚT
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 80. LEKTVARY
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 79. NOTT
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 78. DO TŘETICE VŠEHO DOBRÉHO
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 77. ŠKOLNÍ RADA
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 76. SLYŠENÍ
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 75. OBYČEJNÝ TÝDEN V BRADAVICÍCH
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 74. NÁVRAT DO NEBELVÍRU
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 73. KNOFLÍKY A PRSTEN
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 72. DRACO V DEVONU
Aspen: ( Chalibda )04.04. 2014Kapitola 71. PŘÍPRAVY
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 70. PÝCHA A PŘEDSUDEK
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 69. ZNETVOŘENÝ
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 68. CO BUDE DÁL
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 67. SOVINEC
Aspen: ( Chalibda, Atet )01.04. 2014Kapitola 66. KOUZELNICKÝ PROSTOR
Aspen: ( Chalibda, Atet )01.04. 2014Kapitola 65. DOPIS Z WILTSHIRU
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 64. SOUBOJE A DOHODY
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 63. ÚŘAD PRO ZÁLEŽITOSTI KOUZELNICKÝCH RODIN
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 62. Z DEŠTĚ POD OKAP
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 61. SEN O DRACOVI
Aspen: ( Chalibda, Atet )01.04. 2014Kapitola 60. CO JE NA JMÉNU?
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 59. LUMOS
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 58. OTEC
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 57. ZTRACEN
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 56. ČAS NA KAKAO
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 55. MOUDROST
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 54. JDI MI Z OČÍ
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 53. FINANČNÍ ZÁLEŽITOSTI
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 52. OHNIVÝ ROZHOVOR
Aspen: ( Chalibda )01.04. 2014Kapitola 51. DESETTISÍCKRÁT
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 50. VÁNOCE
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 49. SLABOST A SÍLA
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 48. PRAVDIVÉ SNY
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 47. PLÁŠŤ A MASKA
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 46. NEBELVÍRSKÁ DELEGACE
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 45. RODINA A PŘÁTELÉ
Aspen: ( Chalibda )31.03. 2014Kapitola 44. FORMALITY
Aspen: ( Atet )31.03. 2014Kapitola 43. RODINNÉ ZÁLEŽITOSTI
Aspen: ( Atet )31.03. 2014Kapitola 42. UČIT SE ZE ZKUŠENOSTÍ
Aspen: ( Atet )31.03. 2014Kapitola 41. A NĚKDY JE POTŘEBA KOUZELNÍK
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 40. NEDOSTATEK DŮVĚRY
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 39. ZMĚNA PARADIGMATU
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 38. STANE SE, ŽE TO ZÁVISÍ NA MUDLOVI
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 37. TŘI KOUZELNÍCI A MUDLA
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 36. EXPRES PRO MUDLU
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 35. VZÁJEMNÁ MAGIE
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 34. KOLEJNÍ BARVY
Aspen: ( Atet )27.03. 2014Kapitola 33. ZMIJOZEL
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 32. TEMNÉ SÍLY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 31. DOPIS DO SURREY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 30. DRACO
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 29. DLOUHO PO PŮLNOCI
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 28. PO PŮLNOCI
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 27. VYSVĚTLOVÁNÍ
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 26. OHEŇ
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 25. SAMHAIN
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 24. CO MUSÍ BÝT
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 23. HLEDÁNÍ SALSY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 22. DUDLEY
Aspen: ( Atet )25.03. 2014Kapitola 21. MYSLÁNKA
Aspen: ( Atet )23.03. 2014Kapitola 20. VĚDĚT VŠE
Aspen: ( Atet )23.03. 2014Kapitola 19. VYHNOUT SE SNU
Aspen: ( Sargo )23.03. 2014Kapitola 18. PAMÁTKA NA JAMESE
Aspen: ( Simon Kokr )23.03. 2014Kapitola 17. SALSA
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 16. UZAVŘI SVOU MYSL
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 15. EXPECTO PATRONUM
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 14. REMUS
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 13. FINITE INCANTATEM
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 12. ZE SRDCE
Aspen: ( Jana Hřebačková )23.03. 2014Kapitola 11. OBLIVIATE
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 10. TESTY
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 09. SLEČNA GRANGEROVÁ MŮŽE MÍT PRAVDU
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 08. STEJNÍ
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 07. STRÝC VERNON
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 06. FRIMLEY PARK
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 05. REMUS?
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 04. PLÁNY A INTRIKY
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 03. CHTĚJÍ CO?
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 02. ROZRUCH PŘI HODINĚ LEKTVARŮ
Aspen: ( Jana Hřebačková )22.03. 2014Kapitola 01. DOPIS ZE SURREY
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )26.01. 2022Úvod k poviedke