Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a Proroctví tří

16. kapitola 1/2

Harry Potter a Proroctví tří
Vložené: Jimmi - 04.07. 2022 Téma: Harry Potter a Proroctví tří
Jimmi nám napísal:

Harry Potter a Proroctví tří 

Autorka: Barb LP

Banner: solace


Preklad: Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Harry Potter a proroctvo troch

Šestnásta kapitola

Krb

„V sedemnástom storočí, keď boli izby obrovské, sa nedali vykurovať, aj keby boli krby účinné, čo neboli. Versailles Ľudovíta XIV. obsahovalo množstvo nádherných krbov, ktoré však boli viac okrasné ako praktické. V meštianskych domoch boli krby v prvom rade miestom na varenie a až v druhom rade, a nie veľmi účinne, zdrojom tepla.“

~ Witold Rybczynski, Domov: Krátke dejiny jednej myšlienky

„Je bohyňou krbu a v každom súkromnom dome a radnici chráni veriacich, ktorí sa k nej utiekajú o ochranu. Hestii sa vzdáva všeobecná úcta nielen ako najmiernejšej, najspravodlivejšej a najdobročinnejšej z Olympanov, ale aj ako vynálezkyni umenia stavať domy...“

~ Robert Graves, Grécke mýty, prvý diel

****

Harry postrčil Hermionu za seba vo chvíli, keď uvidel dve prepletené telá na hromade šiat. Snape okamžite mávol prútikom a vyčaroval prikrývku, ktorá zakryla obe telá - Ronovu pehavú bledú a Parvatinu snedú krivku, ktorú pokrývali vážne škrabance.

Ryba prišla k vlkovi.

Harry si spomenul na Sandyine slová; dúfal, že nemyslela to, čo si myslel, ale to na tom nič nezmenilo. Cítil, ako sa Hermiona za ním chveje, keď sa jej snažil zabrániť, aby to videla, ale vedel aj to, že je neskoro. Vedela to. Vedela to.

Ron sa začal ospalo prebúdzať, otvoril oči a pozrel na Parvati, nie na otvorené dvere; Hermiona sa pohla spoza Harryho a jej kroky spôsobili, že zavŕzgali dosky na podlahe. Ronove oči sa rozleteli na všetky strany a zdalo sa, že sa zhrozil, posadil sa a prikrývka, ktorú im Snape vyčaroval, im spadla z horných častí tela.

„Hermiona!“ Harry sa k nej otočil; jej tvár sa skrivila a ona sa s priduseným výkrikom otočila a utiekla. Otočil sa späť k Ronovi a Parvati a tentoraz si všimol, že Parvati sa zrejme nehýbe. Ach, bože, nie...

Zdalo sa, že Snape si to všimol v tej istej chvíli. Vykročil dopredu a otočil Parvati, pričom posunul prikrývku, aby bola opäť poriadne prikrytá. Ron zažmurkal, ešte sa celkom neprebral. Snape položil Parvati rovno na zem, prstami jej otvoril oči, jedno po druhom, a pozrel sa jej do nich. Rukami jej prechádzal po hlave a napokon sa zastavil na zadnej strane lebky. Zdalo sa, že sa rozhodol, čo s ňou nie je v poriadku, a pozrel na Harryho, ktorý mu mimoriadne pripomínal nevlastného otca.

„Mierny otras mozgu, povedal by som. Dúfajme, že nič horšie. Pomerne veľká hrča vzadu na hlave. Dýcha plytko a z rán stratila trochu krvi. Odvediem ju aj s Weasleym do nemocničného krídla, ty by si mal asi ísť za slečnou Grangerovou a uistiť sa, že je v poriadku,“ povedal pochmúrne. Harry sa čudoval, ako môže byť taký pokojný; vedel, že zážitok, keď ho Remus Lupin takmer zabil, v ňom zostal na dlhé roky.

Harry si uvedomil, že má pravdu; Snape bol dokonale schopný pomôcť Parvati a Ronovi, ale bolo na ňom, aby pomohol Hermione. Prikývol a otočil sa, rozbehol sa po chodbe a schodoch, zoskočil z posledných schodov, zapálil si prútik a rútil sa tunelom v podrepe, aby si neudrel hlavu o výbežky a korene.

Konečne pred sebou zbadal pohyb, ale rýchlo si uvedomil, že sú to tiene z mávajúcich konárov vŕby. Načiahol sa cez korene, aby utlmil divoký tanec stromu, a vybehol z tunela dostatočne ďaleko od stromu, aby ho nezasiahol, keď sa opäť začne hýbať. Zbesilo sa otáčal, snažil sa zistiť, ktorým smerom uteká Hermiona, a napokon uvidel, že jej nohy zúrivo dupocú, ako beží rovno k Hagridovej chate. Chvíľu sa kradmo obzeral, ale rozhodol sa, že je jedno, či ho niekto uvidí, a zmenil sa do svojej podoby gryfa. Urobil pár krokov na rozbeh a vyskočil do vzduchu, energicky pohyboval krídlami sem a tam, čoskoro ju predbehol a špirálovito sa spustil za Hagridovu chatrč.

Hagrid v tej chvíli náhodou otváral zadné dvere, aby urobil rannú úpravu záhrady. Prekvapene vykríkol, keď uvidel zlatého gryfa, ako pristáva na jeho tekvicovom záhone a skladá trblietavé krídla o plavé boky. Harry sa panicky pozrel na svojho priateľa, pretože Hagridovi nepovedal, že je animág. Hagrid sa zdal byť šokovanejší, než ho Harry kedy videl.

„Hm!“ zahundral. „Zlatý gryf! Nie si náhodou ten, ktorého vídala moja mama, keď lietal nad lesom?“ spýtal sa, akoby gryf vedel rozprávať.

Harry si pomyslel, to by som mohol priznať. Veľmi zreteľne pohol hlavou hore a dole. Bolo to jednoznačné prikývnutie. Hagrid sa zarazil.

„No, ja...“

Harry sa pohol vpred svojím kolísavým levím krokom a strčil Hagridovi do ruky svoj mokrý ňufák. Hagrid sa naňho usmial, pohladil ho po hrive a sám potriasol hlavou. „Stavím sa, že by si si dal peknú baraninu, čo?“ povedal chrapľavo, priateľsky; Hagrid stretol len veľmi málo čarovných zvierat, ktoré by nemal rád, a hoci nevedel, že toto je Harry, zrejme vedel, že gryf je jeho priateľ.

Hagrid ho zaviedol do chatrče; Harry prešiel ku kobercu pri krbe a sadol si, predné labky zoradené pred sebou, zatiaľ čo Hagrid išiel do špajze. O chvíľu neskôr Hermiona zjavne dorazila do chatrče; Harry počul, ako búcha na dvere. Hagrid skontroloval hodiny na krbe. Zvonenie na prvú hodinu sa malo ozvať asi o desať minút. Vyzeral, akoby si myslel, že sa mu môže snívať, aby mal v tomto čase, keď by študenti mali byť na ceste do rôznych učební, dve návštevy. Prešiel k vchodovým dverám chaty a otvoril ich.

„Hermiona!“ vykríkol prekvapene, keď ju uvidel, úplne zmätený. Po tvári jej stekali slzy.

„Oh-Ha-Ha-Hagrid!“ dusila sa. Všimla si, že Harry sedí decentne na podlahe pri ohni. „Harry!“ zvolala vďačne, vyskočila cez celú miestnosť a hodila sa mu okolo krku. Zaborila si tvár do jeho hrivy a tá bola čoskoro mokrá od jej sĺz; on jej nosom zaťal líce a nechal ju, aby ho objala a vyplakala sa na ňom v jeho gryfovej podobe, a pomyslel si, že je to asi utešujúcejšie, ako keby bol svojím bežným ľudským ja. Harry sa pozrel na Hagrida svojimi veľkými zelenými očami (namiesto zvyčajných jantárových očí, aké zvyknú mať zlatí gryfovia) a Hagrid otvoril svoje vlastné oči dokorán, pochopil to, uvidel pravdu.

„Páni!“ Hagrid skríkol a ťažko si sadol do nadrozmerného koženého kresla pri krbe. „Harry?“ spýtal sa neisto a pozrel na gryfa. Harry opäť pomaly pokýval hlavou, kým sa vrátil k utešovaniu Hermiony. Položil jej labku na plecia a cítil jej líce na svojej hrive. Napokon sa zdalo, že jeho vnútorný motor ju upokojil, a tak sa spolu skrčili na koberci pri krbe, človek a zviera, poskytovali a prijímali útechu.

****

Keď sa Hermiona úplne vyplakala, Harry sa zmenil do svojej ľudskej podoby a postavil sa, pričom mal pocit, že keby mali kosti hlas, kričali by od bolesti. Nemal čas pripraviť sa na premenu, a ako vždy, keď vykonal náhlu premenu, cítil to potom v kĺboch. Pokúsil sa rozklepať si ruky a nohy, a keď skončil, Hermiona naňho opustene hľadela, takže ju musel opäť vziať do náručia, objať ju a ešte chvíľu ju pohupovať. Začala otvárať ústa, ale Harry ju zastavil jemnou rukou na jej ramene.

„Hagrid,“ povedal, „viem, že toto je tvoje miesto a tak, ale myslíš si, že... potrebujeme sa chvíľu porozprávať...“

Hagrid naňho najprv nechápavo zažmurkal, potom otvoril oči dokorán a vyštveral sa na nohy. „Áno, samozrejme, môžete mať trochu súkromia. Ja dnes nemám prvú hodinu, ale moji tretiaci z Bifľomoru a Bystrohlavu čoskoro prídu na svoju. Ja budem len vo výbehu s jednorožcami, keby ste niečo potrebovali.“

Keď Hagrid za sebou zavrel dvere, Harry prinútil Hermionu sadnúť si na veľkú stoličku, ktorú Hagrid uvoľnil. (Keď sa posadila úplne dozadu, jej nohy sa nedotýkali podlahy.) Začal ohrievať vodu na čaj. Mlčali, keď sa Harry pohyboval, podával jej šálku a tanierik, dával čajové lístky do kanvice. Keď bol čaj namočený a zaliaty a Harry pridal do svojho mlieko, pričom biela vírila v hnedej, stále sa nerozprávali. Nakoniec povedal niečo, aby vyplnil ticho. „Zmeškali sme Čary. A čoskoro zmeškáme aj Dejiny mágie,“ povedal potichu. Prial si, aby nehovoril, pretože tieto veci zneli neznesiteľne banálne.

Hermiona sa však správala, akoby bolo ticho neprerušené. Napila sa čaju a zrazu povedala: „Chceš mi povedať, že to nie je jeho vina.“ Hlas mala hustý ako slzy.

Harry sedel vedľa jej stoličky na tej istej nízkej stoličke, ktorú používal, odkedy prišiel do Hagridovej chaty, keď mal jedenásť rokov. „Nie je, Hermiona. Dobre, mal ti to povedať skôr, nemala si sa to dozvedieť z článku.“

„Nie, chcem povedať - viem, že to nie je jeho vina, Harry.“

Harry si s úľavou vzdychol. „Som rád, že to hovoríš, Hermiona. Myslel som si... pripomenula si mi Ginny, keď - vieš...“

Hermiona naňho prižmúrila oči, akoby hovoril iným jazykom ako po anglicky. „O čom to hovoríš?“

Harry sa na ňu pozrel vo vzájomnom nechápavom pohľade. „Ako to myslíš, 'o čom to hovoríš?' Vieš - keď ma Ginny videla v amulete s Mariah a bola taká rozrušená...“

Hermione sa rozšírili oči. „Aha, to si mal na mysli.“ Harry bol zmätený. Prečo sa správala, akoby to bolo desať rokov alebo niečo podobné?

„Hm, áno. Každopádne si myslím, že problém je v Parvati.“

Hermiona pokrútila hlavou. „Čiastočne áno. Ale keby Daisy Furuncleová nenapísala ten článok...“ Harry si všimol, že sa rozohnila. Daisy Furuncleovej mu bolo takmer ľúto; Hermiona Grangerová nenechá kameň na kameni, aby zistila, kto je. „Musíme ju zastaviť.“

Súhlasne prikývol a upokojujúco sa napil čaju. „To je pravda. Ale ak Sirius a Remus nedokázali zistiť, kto to je, pri všetkom tom špehovaní a snorení toto leto, prečo si myslíš, že to dokážeš zistiť v priestoroch Rokfortu?“

Hermiona sa samoľúbo uškrnula. Jej slová však nezodpovedali jej výrazu. „Neviem,“ povedala, stále zvláštne samoľúba. „Ale nájdem spôsob.“ Harry stiahol pery do jednej línie a premýšľal, koľko bude motať veterné mlyny.

„Ehm, mala by si vedieť, že po tvojom odchode Snape vyšetril Parvati a povedal, že má otras mozgu a stratila veľa krvi. Bola v bezvedomí.“

Zdalo sa, že to na ňu nemá žiadny účinok. Hermiona sa napila čaju; pozerajúc do ohňa povedala: „Asi počítala s tým, že vie, čo to znamená byť s ním. Bola s ním už predtým.“

Mohol povedať, že ju bolelo, keď to povedala; Harry vedel, že sa veľmi snažila zabudnúť na Ronov vzťah s Parvati. „Ale nie vtedy, keď bol vlkolak,“ podotkol Harry. „Pravdepodobne si myslela, že mu môže pomôcť.“

„Alebo si myslela, že nebude mať silu vzdorovať jej a ona sa mi môže pomstiť za tú-tu vec s prezývkou!“ vyšplechla Hermiona.

Dobre, pomyslel si Harry; počítam, že obviňuje Parvati viac než len trochu. Napila sa čaju a zamračila sa do ohňa; zdalo sa, že veľmi usilovne premýšľa.

„Niečo tu však nesedí. Nedokážem na to prísť.“ Vypila šálku a ďalej ju držala pred sebou, pozorovala plamene, oči zúžené v zamyslení. Harry tiež vypustil svoju šálku a takmer ju upustil, keď sa zrazu postavila a povedala: „Mám to!“

Obrátila sa na Harryho. „To nebola Parvati, aby sa mi pomstila za tú vec s menom. Bola to Padma!“

Harry potriasol hlavou, akoby si chcel vyčistiť sluch. Povedala to, čo si myslel, že povedala? „Padma? Ako to vieš?“

Prechádzala sa, keď hovorila, nepokojná, ako často bývala, keď riešila nejaký problém. „Včera večer sme s Parvati a Levanduľou všetky spolu vyšli na poschodie. A Parvati bola vo svojej posteli, keď som ráno vstala. Nie pod prikrývkou, chrápala; videla som jej tvár a všetko. Keď sme ju - alebo skôr jej dvojča - našli s Ronom v chatrči, úplne som na to zabudla. Zaujímalo by ma... Kedysi sa zdalo, že Ron by mohol mať záujem o ktorúkoľvek z nich, ale vybral si Parvati. Myslíš si, že Padma sa na to celý ten čas hnevala a našla spôsob, ako sa dostať k Ronovi bez toho, aby jej dokázal odolať? Je možné, že to robila kvôli rivalite so svojím vlastným dvojčaťom?“  

Harry pokrčil plecami. „Neviem. Mohlo by to byť. Čo znamená, že ak si myslíš, že to bola Padma, mali by sme ísť do nemocničného krídla a povedať to madam Pomfreyovej. Pre istotu, vieš, pre prípad, že by medzi nimi boli rozdiely v anamnéze, hoci sú jednovaječné dvojčatá.“

„Dobre,“ povedala.

Vykročila k dverám, oči mala jasné napriek fialovým tieňom pod nimi. Keď sa dotkla kľučky, Harry ju znepokojene zastavil. „Chystáš sa vybehnúť pološialená?“ spýtal sa jej celkom vážne. Zamračila sa naňho.

„Ako to myslíš?“

„Myslím tým, že sa chystáš zaútočiť na dievča - verbálne alebo inak -, ktoré môže byť ešte v bezvedomí kvôli zraneniam od Rona? A chceš mi povedať, že máš pocit, že Ron je úplne bez viny? Že sa mu to nevráti, keď sa vy dvaja nabudúce pohádate? Nepochováš svoju nevôľu a...“

„Chápem to, chápem to, Harry.“ Otočila sa a ťažko sa oprela o dvere, akoby bola veľmi unavená. „Áno, asi si časťou seba želám, aby bol Ron silnejší, aby sa jej dokázal vzoprieť, aby dokázal bojovať so svojimi vlkolačími nutkaniami. Remus sa to naučil zvládať. Na druhej strane, Remus mal roky a roky na to, aby sa to naučil, Rona uhryzli len pred piatimi mesiacmi. Päť mesiacov! Takmer žiadny čas. Ako sa od neho očakáva, že sa s takýmito vecami už vyrovná? V narábaní so svojou silou preukázal pozoruhodné zlepšenie; sú to týždne, čo som ho naposledy videl rozbiť pohár tým, že ho zdvihol. Ja len...“ Vypustila nekontrolovateľný vzlyk a zakryla si ústa rukou: „Želám si, aby ho nikdy nepohrýzol,“ povedala cez prsty. Pokúsila sa spamätať, dala si ruku z úst a zalomila rukami. „A áno, viem, že to nie je užitočná myšlienka, pretože už ho pohrýzli. A môžem si želať smrť Rity Skeeterovej a Petra Pettigrewa, koľko chcem, a nič sa nezmení. Dnes v noci vyjde mesiac v splne a z Rona sa stane vlk, čo bude bolieť, a on to nebude mať pod kontrolou tak, ako to máme my, keď sa premeníme na zvieratá. A bude sa to diať nasledujúce dve noci a potom každý mesiac až do konca Ronovho života. A nedá sa s tým nič robiť, iba vypiť ten najodpornejší elixír na svete a snažiť sa držať od ľudí ďalej pred splnom. A keď sa o to pokúsi - nejaké hlúpe dievča, ktoré nemá ani poňatia, čo robí, sa k nemu vkradne a riskuje svoj krk, z čoho bude obvinený Ron, súdiac podľa článku, ktorý napísala tá krava, a - a -“

Znova sa rozplakala a Harry ju vzal do náručia. Vzlykala mu na hrudi, zatiaľ čo on ju potľapkával po chrbte a zľahka ju stíšil.

Keď tentoraz prestala plakať, náhle sa od neho odtiahla, otvorila dvere, vyšla von a išla k veľkému sudu, ktorý Hagrid používal na zachytávanie dažďovej vody; strčila do suda obe ruky, postriekala si tvár vodou a osušila sa vreckovkou. Zdvihla tvár k Harrymu a spýtala sa ho: „Ako vyzerám?“

Jej hnedé oči boli mierne podliate krvou, lemované červenou a podčiarknuté fialovou. Nos mala sýto ružovej farby, líca jej opuchli, pery boli bledé a popraskané.

„Ehm,“ povedal neisto, „si v pohode.“ Pravda by mu v tejto chvíli určite nepomohla.

Prikývla a prudko sa otočila. „Ideš?“

Kráčal vedľa nej. „Áno. Do nemocničného krídla.“

Opäť prikývla a kráčala rýchlejšie, pričom účelne rozhadzovala rukami. Harry s ňou držal krok, hoci mal pocit, že sa mu do duše vkradla únava z celého sveta. Jediné, čo ho mohlo tešiť, bolo, že Hermiona nevyčítala Ronovi; bolo by to ťažké, ale po tomto by mohli pokračovať. Nechystala sa ho poslať do čerta, ako to urobila Ginny s ním.

Keď dorazili do nemocničného krídla, Hermiona položila ruku na kľučku a chvíľu váhala, kým otvorila. Zhlboka sa nadýchla, nastavila čeľusť a otočila kľučkou. Na ošetrovni ležal Ron na lôžku blízko dverí a zranená slečna Patilová na posteli na opačnej strane miestnosti, najbližšie ku kancelárii madam Pomfreyovej; matrónu nebolo nikde vidieť. Harry a Hermiona sa ponáhľali k Ronovmu lôžku; Harry sa mu pozrel cez plece a videl, že jeho partnerka z predošlej noci je v bezvedomí, ale jej hrudník sa dvíhal a klesal v lepšom rytme, ako keď ju videl v Škriekajúcej búde.

Ron sedel na posteli, s odhalenou hruďou, s lesklým náterom zdobiacim rôzne škrabance, ktoré mal na hrudi a na rukách. Úprimne povedané, pomyslel si Harry, zdalo sa, že dvojča jeho bývalej priateľky sa k Ronovi správalo aj trochu drsnejšie. Ron pri pohľade na nich dvoch prehltol a prakticky zavrčal: „Čo tu vy dvaja robíte?“

Harry sa zamračil. Nehovor mi, že to všetko prežívame znova, pomyslel si a spomenul si, ako Ron na jar okamžite odmietol Hermionu po tom, čo ho uhryzli. „Čo si myslíš, ty hlupák? Veď sme len tvoji najlepší priatelia.“ Prinútil sa k úsmevu, pretože mal pocit, že v tejto chvíli je múdrejšie hodiť ho s Hermionou do jedného vreca, než ju rozlišovať ako Ronovu priateľku.

„Chceš byť najlepším priateľom s netvorom, ktorý by tamto niekomu urobil?“ povedal trpko a kývol na druhú posteľ. „Alebo kto-ktorý by si to rozdal s nejakým iným dievčaťom, keď mal tú najúžasnejšiu-najlepšiu-“ vydýchol. V očiach mal slzy, takže sa im zdali veľmi modré.

„Čo myslíš tým mal?“ dožadovala sa zrazu. „Ja - ja viem, že to nebola tvoja vina, Ron,“ povedala ticho, otočená chrbtom k druhej posteli, akoby bola rozhodnutá zabudnúť na existenciu všetkých ostatných dievčat.

Akoby od toho záviselo jej duševné zdravie, pomyslel si Harry.

Ron bezútešne pokrútil hlavou. „Mal som ísť do žalárov; ťažšie by sa ku mne niekto dostal, keby som bol poriadne zavretý. Vravela, že vás dvoch sledovala, keď ste mi včera prišli priniesť obed, takže vedela, ako sa dá vojsť do tunela. Skryla sa v kríkoch a videla, ako ste udreli do uzla. Povedala, že nevedela, kam ju tunel zavedie, a bola prekvapená, keď sa ukázalo, že je to prestavaná Škriekajúca búda. Rozprávalo sa o nej, že ju prestavali, aby sa duchovia, ktorí tam žili, nepokúšali nájsť si v dedine nové domovy, pretože väčšina ľudí, ktorí majú domáce strašidlá, sa s nimi cíti dobre a nechcú mať nové, a ľudia, ktorí ich nemajú, zase nechcú začať.“

Prešiel pohľadom okolo Harryho a Hermiony a pozrel na Padmu. „Včera po večeri sa pustila dovnútra. Už som začínal šalieť a potom - zacítil som jej pach. Vedel som, že je to ona. Cítil som sa ako - akoby som sa zbláznil. Vošla do izby a ja - ja som sa jej snažil nedotýkať. Dotkol som sa. Prosil som ju, aby ma omráčila alebo niečo podobné, aby ma nechala ležať na podlahe omámeného celú noc. To bolo jediné, na čo som dokázal myslieť. Ale ona sa ku mne stále približovala...“

Jeho oči prosili Hermionu. „Nechcel som, Hermiona. Nechcel som.“

„Ja ti verím, Ron! Verím!“ Sadla si na okraj postele a položila mu ruku na líce. Plakala a Harry na svoj šok videl, že Ron tiež, po lícach mu stekali tiché slzy. Položil svoju ruku na jej, podržal ju a krátko pobozkal na dlaň; ich spojené ruky položil na jej kolená a potom svoju ruku smutne stiahol, akoby sa Hermiony zriekol.

„Si si istá?“ povedal s chvením v hlase. „Pretože - keby si nebola - bolo by to oveľa jednoduchšie - jednoduchšie...“ Nemohol pokračovať.

„Čo?“ chcela vedieť.

Ukázal na ležiace telo. „Pozri sa na ňu! Zrejme, keď - keď bola - teda keď - keď som bol -“ prehltol; „na nej,“ zadusil sa, „ja - ja som jej tĺkol hlavou o podlahu; držal som jej hlavu v rukách a - a tĺkol som ňou o dosky podlahy -“ Zakryl si oči rukou a zašepkal: „Je tam - je tam jamka. V podlahe. Je zázrak, že som jej hlavu neutrhol...“

Harrymu sa zovrel žalúdok a pozrel na druhú posteľ, rád, že je nažive, rád, že Rona nemôžu obviniť z jej vraždy. Ron sa na ňu tiež pozrel a pokrútil hlavou. „Tak veľmi som zranil jej city predtým, keď sme sa rozišli, a teraz som jej ublížil takto. Nezaslúži si to, aj keď sa ku mne vkradla. Nikto si nezaslúži, aby sa s ním takto zaobchádzalo.“

Ostro pozrel na Hermionu a Harry si uvedomil, že ju opäť odstrkuje, hlúpy hlupák. Hermiona sa však sústredila na niečo iné.

„Ale to nie je Parvati, Ron,“ povedala mu s jasným pohľadom, akoby mu nenaznačovala, že nemá v úmysle s ňou spať ani byť naďalej jej priateľom.

Ron sa zamračil. „Čože? Samozrejme, že je.“

Hermiona rázne pokrútila hlavou. „Nie; keď som si včera večer ľahla do postele, Parvati bola so mnou a Levanduľou. A dnes ráno, keď som vstala, aby som si zabehala, spala. Toto je Padma!“ zvolala a ukázala na dievča v bezvedomí. „Chcela, aby si si myslel, že je to Parvati.“

Ron sa zamračil. „Ale prečo? Prečo by to urobila?“ Prižmúril oči na to druhé dievča. „Si si istý? Myslel som si... bol som si taký istý. Voňala ako Parvati. Myslím to v dobrom...“ chcel povedať, ale zarazil sa, keď si jasne uvedomil, že Hermiona nechce počuť, či sa Ronovi páčilo, ako Parvati voňala. Ale zrazu si Harry nebol taký istý. Prechádzal sa, ako Hermiona, snažil sa prísť na to, čo mu pripadalo tak nesprávne. „Počkať!“ vykríkol zrazu, kvôli čomu na neho dvojica vyvalila oči. „Mal si pravdu! Toto je Parvati!“

Ron naňho hľadel, akoby sa zbláznil. „Čože? Myslel som, že Hermiona povedala, že Parvati bola celú noc v spálni...“

„- lebo Padma chcela, aby si Hermiona myslela, že ona je Parvati. Nebol si to ty, koho sa Padma snažila oklamať, Ron.“ Otočil sa k Hermione. „Bola si to ty!“

„Ja? O čom to hovoríš, Harry?“ Hermiona vyzerala úplne zmätená, čo nebol výraz, ktorý by Harry videl na jej tvári veľmi často.

„Keď som sa dnes ráno chystal ísť s tebou a Snapom do tunela, Sandy mi povedal: 'Ryba prišla k vlkovi.' Vieš, keď sme boli v piatom ročníku a vzal som Sandy so sebou na veštenie, povedala mi v jednej chvíli: 'Ryba bude horieť. A to bola tá hodina, keď Parvati strčila rukáv do sviečky a jej rúcho sa zapálilo.“

„A ty si nás ostatných zmáčal, keď si ju hasil,“ dodal Ron a pripomenul mu svoju chybu s kúzlami - chybu, ktorú odvtedy neurobil.

„No a?“ Hermiona pokrčila plecami.

„No a?“ Harry ju zopakoval. „Parvati je Ryba; Sandy ju označovala symbolom jej astrologického znamenia. Dnes ráno to urobila znova: 'Ryba prišla k vlkovi'. Parvati je tá ryba. Sandy to tak robí.“

Hermiona sa zahľadela na druhé dievča. „Ale ona a jej sestra sú dvojičky. Nemohla Sandy rovnako dobre hovoriť o Padme?“  

Harry pokrútil hlavou. „Nie. Nemajú rovnaké narodeniny, každá sa narodila na jednej strane polnoci, na rozhraní medzi Vodnárom a Rybami. Padma je Vodnár, nositeľka vody. Parvati je ryba. Padma sa snažila oklamať teba, Hermiona, nie Rona. Musela to byť Padma, ktorá spala v tvojej spálni, aby si sa nečudovala, kde je Parvati, a nepodozrievala ju, že urobila to, čo urobila.“ Hermiona pozrela na dievča s otvorenými ústami. Harry mal pocit, že sa mu točí hlava.

Ron sa zamračil. „Na tom však nezáleží, však? Padma teda pomohla svojej sestre. Prakticky jej pomohla do hrobu, to je to, čo urobila. Parvati sa ku mne nikdy nechovala inak ako dobre a milo, odkedy sme sa začali stretávať. Potom som jej strašne ublížil a ona sa so mnou rozišla. A teraz som ju takmer zabil.“ Harry videl, ako Hermionu zabolelo, keď počula, ako sa tak milo vyjadruje o Parvati; Harry uvažoval, či k nej Ron aspoň niečo cítil, keď sa ešte stretávali. Určite vtedy, keď ich videl bláznivo sa bozkávať v triede, Ron k nej nebol ľahostajný? A po tom, čo prežili pád Troch metiel, si boli veľmi blízki, sladko sa navzájom ochraňovali. Vedel, že si to všimla aj Hermiona; spomenul si, ako ich sledovala na mieste výbuchu, keď sa vrhla na Rona. Ale nebolo to nič platné; Ron nedokázal na Hermionu zabudnúť, dostať ju z mysle a zo srdca, a stačilo jedno prerieknutie a on a Parvati boli minulosťou. Bolo však jasné, že Parvati to urobila kvôli svojej sebaúcte, svojej hrdosti. V skutočnosti sa ho nechcela vzdať. A predchádzajúci večer sa ho pokúsila vziať späť.

Ron odvrátil hlavu a nestretol sa s ich pohľadmi. „Už to nikdy nebudem riskovať. Nikdy. Nie som bezpečný.“

Hermiona sa na Harryho zamračila. „Ron, daj tomu čas -“ začal hovoriť. Jeho priateľ k nemu obrátil zúrivé oči, v ktorých tancoval červený lesk.

„Ja si to nerozmyslím. Som netvor a malo by sa so mnou tak zaobchádzať, ako s nebezpečným. Dovolil som vám dvom, aby ste ma predtým presvedčili, že môžem žiť normálny život, že môžem byť ako ostatní ľudia. Mysleli ste to dobre, ale nie je to možné.“ Položil svoju ruku na Hermioninu a pohladil ju. „Prial by som si, aby to tak bolo, ale nie je.“ Pozrel sa Harrymu do očí. „Je mi ľúto celej tej veci s Ginny, Harry. Ale keďže si nezadaný a Hermiona tiež, možno by ste sa vy dvaja mali pokúsiť o opätovný vzťah. Bez toho, aby si musela robiť starosti so mnou. Nemusíte sa zakrádať ani nič podobné. Vy - vy máte moje požehnanie,“ pokúsil sa povedať, ale posledné slovo mu napoly umrelo v hrdle a musel sa od nich odvrátiť.

„Nie.“

Ron pozrel na Hermionu, ktorá stála a s rukami v bok naňho hľadela. „To isté si urobil potom, keď ťa uhryzli. Nebudeš robiť takéto rozhodnutia, keď si v takom citovom zmätku. Ja som tvoja priateľka, ty si môj priateľ, a to je všetko. Nebudem počúvať takéto nezmysly. Nie si netvor a ona si za to môže sama. Takže len - sklapni!“ zakričala, otočila sa na päte a vybehla z ošetrovne, pričom sklo vo dverách zarachotilo, keď ich zabuchla.

Ron hľadel na dvere a potom sa pozrel na Harryho. „Zakázala mi práve, aby som sa s ňou rozišiel?“

„Myslím, že áno,“ povedal, trochu zaskočený Hermioniným prejavom.

Ron pokrútil hlavou. „Chce si myslieť, že má všetko pod kontrolou, ale toto je mimo jej kontroly.“ Zdalo sa, že je vážnejší, než ho Harry kedy videl. „Harry - chcem, aby si sa o Hermionu dobre postaral. Keď budem preč.“ Harry otvoril ústa, aby zaprotestoval, ale Ron zrazu pokračoval: „Vieš, kde býva Sirius? Teda - kde sú jeho izby v zamestnaneckom krídle?“

Harryho to zarazilo. „Videl som izby, kde býva moja teta a pani Fi - teda profesorka Figgová. Alebo som aspoň videl obývačku, ktorú majú spoločnú. A samozrejme aj u Maggie, keď sme tam boli na čaji. O Siriusovi neviem. Je často preč, keď neučí, kvôli... veď vieš.“ Harry uvažoval, či Sirius v tej chvíli špehuje Rodneyho Jeffriesa.

Ron prikývol. „Skús to pre mňa zistiť, áno? Potrebujem si od neho niečo požičať, niečo, čo mi musíš zohnať.“

Harry pokrčil plecami. „Spýtaj sa ho sám. Čo si chcel, aby som urobil? Ukradnúť mu niečo? Myslíš, že by som to urobil?“

Ron vyzeral nespokojne. „Áno, som si taký istý, že mi dá svoju pištoľ so striebornými nábojmi, keď ho o to požiadam.“

Harry sedel na stoličke pri Ronovej posteli, ale stál v šoku. „Nie, Ron! Nedovolím ti to! To nie je odpoveď!“

„A čo je? Donútiť ťa, aby si to urobil, aby si išiel do väzenia? Alebo Hermiona? Áno, naozaj by som ju mohol presvedčiť, aby to urobila.“ Nešťastne pokrútil hlavou. „Je to jediná vec, ktorá sa dá urobiť, Harry, jediný spôsob. Nemyslíš si, že to bude pre moju mamu ľahšie, ako keby ma postavili pred súd za to, že som to urobil Parvati? Pamätáš si na Hrdozobcov súd? To bol riadny poprask. Bol by si radšej, keby sa to stalo, keď sem príde Macnair po tom, čo som prehral súd? Chcem, aby to bolo za mojich vlastných podmienok.“ Znova začal ticho plakať a Harry sa od neho odvrátil a pozrel na Parvati.

Keď sa znova otočil k Ronovi, ten si už utieral slzy. „Parvati proti tebe nevznesie obvinenie, Ron. A jej rodičia nemôžu. Je plnoletá. Musí to byť ona. Počúvaj, Ron - nemyslíš si, že by si si mal možno-možno vziať voľno a s niekým sa porozprávať o tom, že sa tak cítiš? Možno sa prihlásiť u Munga?“

Ron si odfrkol. „Neviem, či ťa v Munga nechajú hospitalizovať, keď sa cítiš ako samovrah, Harry. A vôbec, to, že mám chuť sa zabiť, neznamená, že to nie je oprávnené. Teda úprimne - keby - neviem - niekto strašný - keby Lucius Malfoy, ktorý sedí v Azkabane, mal samovražedné sklony, zaujímal by sa o to niekto?“

Harry zdvihol obočie. „V Azkabane je už asi rok a pol. Počítam, že teraz sa už naozaj cíti ako samovrah, vďaka dementorom. A nie, nemyslím si, že by to niekoho zaujímalo. Dobre, možno by to trochu zaujímalo Draca Malfoya a možno jeho mamu. A tá jeho sesternica má zrejme rada svojho strýka, hoci je to veľký hajzel. Tak vidíš; zlý príklad. Dokonca aj Lucius Malfoy má ľudí, ktorí by sa asi rozčuľovali, keby sa odfajčil.“

„Myslel som - kvôli tomu, čo som. Nebolo by svetu bezo mňa lepšie?“

„Naznačuješ, že Remus Lupin sa mal pred rokmi spáchať samovraždu? Pre dobro ľudstva? A áno - viem, že by to znamenalo, že by si nebol uhryznutý. Ale nebola to jeho vina. A tvrdo pracoval na tom, aby sa ovládal. Je to vynikajúci čarodejník a učiteľ. Keby ma nebol naučil vyčarovať patróna, možno by ma v trinástich rokoch pobozkal dementor. Aj Hermionu, aj Siriusa a Snapea. Keď sa nad tým zamyslíš, všetkých nás zachránil tým, že ma to naučil. Hodilo sa mi to aj počas tretej úlohy turnaja a keď som bol v druhom živote. Vždy budem Remusovi vďačný. A ty, veľký hajzlík, pochybujem, že by si ma dokázal chytiť tak, ako si ma chytil na zápase vo Walese, keby si nebol taký čudesne silný. Takže v podstate za svoj život vďačím dvom vlkolakom, a ak ešte raz začneš hovoriť o strieborných guľkách, dostaneš veľmi nepríjemné zaklínadlo.“

Harry vytiahol prútik. Ron si ľahol na posteľ a rozjímal nad stropom. „Dobre, dobre. Už žiadne reči o strieborných guľkách.“

Harry odložil prútik a posadil sa. „Ale myslím si, že by si si mal vziať voľno a s niekým sa porozprávať.“

„U svätého Munga? Je to liečebňa pre magické neduhy, Harry, pamätáš? Popálila ťa magická ohnivá guľa, preto si tam bol. Nevillovi rodičia znášali Cruciatus príliš dlho, preto sú tam. Malfoy uvrhol na Fleur kliatbu Hara Kiri, preto je tam. Pochybujem, že moja samovražedná depresia spadá pod pojem 'magická choroba'.“

„Ale to preto, že si vlkolak. Určite to, že ťa uhryzol vlkolak a sám si sa ním stal, je magická choroba? Potrebuješ pomoc naučiť sa s tým vyrovnať, s tým, čo to znamená pre zvyšok tvojho života. A nie tým, že budeš robiť karate a meditovať. Skutočne sa s tým vyrovnať.“

Ron si vyberal žmolky na prikrývke. „Myslím, že áno,“ povedal neochotne.

„Nechaj ma a Hermionu, aby sme ti pomohli, Ron. Na to sú priatelia.“ Odmlčal sa. „Vieš, ako Moody prišiel o nohu?“ povedal zrazu. Ron pokrútil hlavou. „Vo Veľkej vojne. Bol v muklovskej armáde, aby dohliadal na svojho najlepšieho kamaráta, aby ho chránil. Ale nakoniec to nedokázal. A keď mu poranili nohu, ešte stále oplakával svojho priateľa a používal kúzla blokujúce bolesť, aby ho noha tak nebolela; ukázalo sa, že to bolo to najhoršie, čo mohol urobiť, lebo keby cítil bolesť, skôr by vedel, že je to naozaj zlé, a pravdepodobne by sa mu nevyvinula gangréna. V poľnej nemocnici mu ju museli amputovať. Mladý muklovský lekár s pílou. Bez anestetík.“ Ron sa zachvel a prehltol. „Ale keď mi o tom povedal, vieš čo, Ron? Ani raz neobvinil svojho kamaráta. Ani raz.“

Ron pokrčil plecami. „Predpokladám, že o mŕtvych sa nehovorí zle. Chápem, o čo ti ide. Ale ďalšia vec je - tiež neviem, či ísť k svätému Mungovi, lebo neviem, kto by to zaplatil. Ani neviem, či uvidím nejaké peniaze za zápas, v ktorom som bol, keďže som bol v podstate nelegálny hráč.“

Madam Pomfreyová vtrhla do izby a po tom, čo začala Parvati čechrať vankúš, rázne prešla k Ronovej posteli a nutkavo mu narovnala prikrývku. „Čo to počúvam o Svätom Mungovi?“ povedala so zdvihnutým obočím.

„Nie som si istý, či je to služba, ktorá je dostupná - môže sa niekto, kto má depresiu, zaregistrovať u nich na liečbu? Robia to? A spočívala by liečba v tom, že by sa snažili človeku pomôcť s jeho problémami, namiesto toho, aby mu nasadili povzbudzujúci amulet?“

Madam Pomfreyová sa prestala hrať s prikrývkami a pozrela na Rona, akoby ho nikdy predtým nevidela. „Ide teda o teba?“

Prikývol. „Uvažoval som, že na obed zjem zopár strieborných lyžičiek vo Veľkej sieni, ale Harry ma od toho odhovoril. Ale aj tak - myslím, že má pravdu, musím sa s niekým porozprávať.“ Harry počul, ako sa Ron snaží vtlačiť do hlasu ľahkosť - ale bolo to veľmi nútené.

Súcitne prikývla. „Áno, a nielen pomocou kúziel. Málo čarodejníc a čarodejníkov to využíva, a asi by ich malo byť viac, ale robia to. A nemusíš sa báť, že by si to musel platiť, môže to ísť na účet školy. Máme dohodu s nemocnicou svätého Munga; ak nezvládneme liečbu študenta tu, môžeme ho preložiť do ich zariadenia.“ Na chvíľu sa zamračila. „Pravdepodobne robíš správne, že sa snažíš získať pomoc pri tom, ako to zvládnuť. Hanbím sa povedať, že keď bol Remus Lupin v škole, bola som jedna z mála ľudí, ktorí o ňom vedeli, a nie vždy som bola veľmi nápomocná - alebo súcitná. A teraz, keď ten článok vyšiel, chápem, čím si každý mesiac prechádzal. Vždy tu chcel elixír na spánok, stále hovoril, že má nočné mory. Nechcel mi povedať prečo.“ Ukázala prstom na Rona. „Áno, viem, že si v rozpakoch. Ale ten článok bol požehnaním. Teraz lekárska komunita vie o probléme, ktorý treba vyriešiť, a môže sa o to začať pokúšať.“

Ron sa zachmúril. „Možno. Ale nebyť toho článku, Parvati by tam neležala.“  

Madam Pomfreyová zovrela pery. „Bola to hlúpa, hlúpa dievčina, ktorá má šťastie, že žije. Nepožiadal si ju o stretnutie, však?“ Keď pokrútil hlavou, odfúkla si a povedala: „Myslela som si, že nie. Snažil si sa byť zodpovedný. Ona nebola. To je všetko. Kedy mám povedať nemocničnej sanitke, aby pre teba prišla? Ešte stále máš záujem?“

Ron sa zdal trochu spanikárený a madam Pomfreyová dodala: „Ak sa zaregistruješ, môžeš sa kedykoľvek odhlásiť. Si plnoletý.“

Zdalo sa, že ho to upokojilo, ale Harry povedal: „Asi by to malo byť až po splne mesiaca...“

„Nie, Harry,“ prerušil ho Ron. „Ja som užíval svoj elixír.“ Pozrel na madam Pomfreyovú. „Chcel by som ísť čo najskôr. Môžem stráviť noc ako vlk u svätého Munga namiesto tu. Vďaka elixíru budem skrotený vlk. Nebudem pre personál na obtiaž.“ Madam Pomfreyová prikývla a vrátila sa do svojej kancelárie, pravdepodobne aby krbom zavolala sanitku.

Harry sa zamračil. „Ale my nebudeme môcť byť pri tebe,“ posťažoval sa.

Ron sa zamračil. „Myslím, že tentoraz nie, Harry. Vieš? Je príliš skoro,“ dodal a opäť kývol hlavou na Parvatiinu posteľ. Harry vedel povedať, že to myslí tak, že je príliš skoro na to, aby bol Ron tak blízko Hermiony, a to celú noc. Snažil sa ju predsa od seba odstrčiť.

Harry prikývol. „Dobre. Hermiona a ja sa postaráme o to, aby si stíhal vyučovanie. Ako dlho si myslíš, že budeš preč?“

Pokrčil plecami. „Neviem. Predpokladám, že v mojom prípade je to trochu nepredvídateľné, však?“

„Netrvá to príliš dlho. Musíš trénovať na preteky na metlách, nezabudni. A náš prvý zápas je v novembri.“

„Budeš kapitánom tímu, kým sa nevrátim, Harry, áno? Myslím, že keď si pomyslím, že budem mať rozvrh, mohlo by to pomôcť. Musím sa dostať von do prvého zápasu v metlobale, ak nie skôr.“

„A Hermiona sa postará o to, aby sme boli pripravení na skúšku premiestňovania pred metlo...“ Náhle sa zastavil, začervenal sa a znova si spomenul, že Ron nikdy nemohol premiestňovať.

Ron prevrátil oči. „Prestaň s tým, Harry! Prestaň si myslieť, že pri mne nemôžeš použiť slovo 'Premiestniť'! Už som sa s tým zmieril.“ Zaksichtil sa na Harryho. „Ak tam vy dvaja nebudete, aby ste videli, ako začínam a končím preteky, budem vás musieť prekliať.“

Harry mu úsmev opätoval. „Čoskoro sa uzdrav,“ povedal potichu a natiahol ruku; Ron ju silno chytil a pritiahol si Harryho k sebe v hrubom objatí, pričom ho bolestivo buchol po pleci.

Pustil Harryho a povedal: „Chcel som povedať jednu vec - postaraj sa o ňu, Harry.“

Harry prikývol. „Samozrejme. Budeš nám chýbať. Obom.“

Ron sa zachmúril. „Dúfam, že vedia, čo robia.“

Keď Harry opúšťal nemocničné krídlo, pomyslel si: Ja tiež, Ron. Ja tiež.

****

 Pokračovanie nabudúce

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 16. kapitola 1/2 (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 20.05. 2023
|
Hormony v dospívání jsou jen na obtíž. Parvati i Padmu jsem považovala za střízlivě uvažující dívky, evidentně to byl omyl. Omyl za který zaplatí Ronald. Kurňa. Jestli ten kluk nedotal dost naložíno, aby se s tím tahal celej život. Dokonce už nemůže hrát ani famrpál. Kurňa. Zrcadlo z Erisedu je na nic. To, po čem člověk nejvíc touží je většinou absolutně mimo dosah, ale děti to prostě nepochopí. Tak nějak. Moc děkuji za překlad.

Prehľad článkov k tejto téme:

Barb LP: ( Jimmi )21.11. 2022Kapitola č.18 1/4 - Líšky
Barb LP: ( Jimmi )06.11. 202217. Palác 4/4
Barb LP: ( Jimmi )30.10. 202217. Palác 3/4
Barb LP: ( Jimmi )18.09. 202217. Palác 2/4
Barb LP: ( Jimmi )23.08. 202217. Palác 1/4
Barb LP: ( Jimmi )16.08. 202216. kapitola 4/4
Barb LP: ( Jimmi )09.08. 202216. kapitola 3/4
Barb LP: ( Jimmi )04.07. 202216. kapitola 1/2
Barb LP: ( Jimmi )05.06. 2022Kapitola č.15 Schody 4/4
Barb LP: ( Jimmi )22.04. 2022Kapitola č.15 Schody 3/4
Barb LP: ( Jimmi )08.04. 2022Kapitola č.15 Schody 2/4
Barb LP: ( Jimmi )22.02. 2022Kapitola č.15 Schody 1/4
Barb LP: ( Jimmi )24.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 3/3
Barb LP: ( Jimmi )22.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 2/3
Barb LP: ( Jimmi )11.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 1/3
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.13 Chodby
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.12 Hradby
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.11. Stanice
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.10. Útočisko
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.9. Katedrála
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.8. Aréna
Barb LP: ( Morgana )05.01. 2022Kapitola č.7. Bod zlomu
Barb LP: ( Gift )05.01. 2022Kapitola č.6. Znamení
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.5. Pevnosť
Barb LP: ( florence )05.01. 2022Kapitola č.4. Okna
Barb LP: ( Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny - dokončenie
Barb LP: ( Stela, Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny
Barb LP: ( crazyiiii )05.01. 2022Kapitola č.2. Pod maskou
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.1. Skrýš
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.01. 2022Úvod k poviedke