Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a Proroctví tří

Kapitola č.15 Schody 2/4

Harry Potter a Proroctví tří
Vložené: Jimmi - 08.04. 2022 Téma: Harry Potter a Proroctví tří
Jimmi nám napísal:

Harry Potter a Proroctví tří 

Autorka: Barb LP

Banner: solace


Preklad: Jimmi


Nebudem namietať, ak si to niekto skopčí, opraví preklepy a podobne a pošlem mi to. Ja na to nemám čas ani energiu. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Pätnásta kapitola 2/4

 

Skôr než si Harry uvedomil, čo sa deje, jeden z anglických triafačov mal prehadzovačku a uháňal po ihrisku smerom k waleskej bráne. Vzduch bol hustý, hráči na metlách ho horúčkovito prenasledovali, zatiaľ čo odrážači už odpaľovali dorážačky sem a tam po ihrisku s uši trhajúcim ping!, keď sa kovové pásy na pálkach stretli s ťažkými železnými guľami. Harry sledoval vlastných triafačov, cestou sa vyhýbal a uhýbal dorážačkám, ale na jeho sklamanie prehadzovačka vletela do jednej z obručí, akoby ju niečo na druhej strane magneticky priťahovalo, a známy hlas, ktorý si všimol už skôr, zakričal: „Montague skóruje! DESAŤ NULA PRE ANGLICKO!“

Harry na chvíľu vzhliadol a napokon si uvedomil, že je to hlas Ľuda Bagmana ako na majstrovstvách sveta v metlobale. Odtrhol oči včas, aby videl, ako sa naňho rúti dorážačka, a prikrčil sa. Vrhol sa k zemi a pocítil vánok, ako sa hráči nad ním pohybovali sem a tam. Nesledoval, ako Ron prvýkrát skóruje; hnal sa k anglickým bránkam a myslel si, že keď tam bude, nasmeruje svoju metlu nahor a poletí nad dianie, aby vyhľadal zlatonku. Prekvapilo ho, keď bol v polovici letu a bol zázrak, že sa nezrútil, keď počul Bagmanov magicky zosilnený hlas kričať: „Weasley skóruje! DVADSAŤ NULA PRE ANGLICKO!“

Trhol metlou a prefrčal okolo anglickej strážkyne, hrozivo vyzerajúcej čarodejnice, ktorá mohla byť staršou sestrou Crabbeho alebo Goyla, s tmavými vlasmi stiahnutými do prísneho drdolu a zachmúrenou korpulentnou tvárou. Harry sa obzrel, keď bol dobrých desať stôp nad ňou, hľadajúc zlatý odlesk, ostatní hráči boli rozmazanou škvrnou pohybu na druhom konci ihriska. Vyrušilo ho, keď rev davu opäť zosilnel a Bagman, ktorý začínal znieť ako zaseknutý, opäť zakričal: „Weasley skóruje!“

Mal pocit, že sa mu ťažko dýcha; pľúca mal stiahnuté bez akéhokoľvek iného dôvodu, než že sa bál. Bál sa, že pred všetkými týmito ľuďmi prehrá. A jeho najlepší priateľ za to bude do veľkej miery zodpovedný. Možno to bolo preto, že sa vznášal v blízkosti anglického strážcu - to bol možno dôvod, prečo na to myslel. V mysli sa zrazu ocitol hodený späť do svojho druhého života, keď bol slizolinským strážcom a jeho nemezis bol Ron, kapitán a hviezda chrabromilského tímu. Uvažoval, že lev je symbolom Anglicka a drak je dosť blízko k hadovi, symbolu Slizolinu...

Zápas sa takmer celý odohrával na waleskej strane, inkasovali od Anglicka jeden gól za druhým. Harry si nebol istý, či počítal presne, ale myslel si, že Ron má na svedomí asi polovicu anglických bodov.

Krúžil vo vzduchu nad anglickým brankárom a dúfal a modlil sa, aby sa waleským triafačom čoskoro podarilo dostať na tento koniec ihriska. Spomenul si na zápas z piateho ročníka, keď v druhom živote porazil Rona; počas toho zápasu ho tak omrzelo, že Ron neustále chytal prerážačky, že ho po zachytení pokusu o chrabromilského gólu nehodil slizolinskému stíhačovi, ale netrpezlivo preletel celú dĺžku ihriska sám, slizolinský strážca dávajúco gól chrabromilskému strážcovi, a potom sa vrátil späť na svoj post. Druhý strážca bol taký šokovaný, že nechal prerážačku preletieť okolo seba bez toho, aby sa vôbec pohol. Našťastie, v pravidlách nebolo nič, čo by zakazovalo hráčovi, ktorý nebol triafačom, takéto niečo urobiť.

Harry sa usmial, lebo vedel, čo urobí. Aby som získal túto prácu, vzal som si do rúk pálku odrážača; možno aby som vyhral zápas - najmä proti Ronovi - musím dať svojmu tímu ďalšieho triafača. Aspoň dovtedy, kým si nevšimnem zlatonku.

Harry sa vrhol vpred, k mase hráčov na druhom konci ihriska. Anglicko opäť skórovalo - tentoraz iný hráč ako Ron - a skóre bolo sto k nule. Takto to už nemohlo dlho pokračovať, ak mali mať šancu. Akonáhle by Anglicko prehodilo ďalších päť prerážačiek cez obruče, nemali by takmer žiadnu šancu ich poraziť. Aj keby vtedy chytil zlatonku, bola by to remíza.

Waleský strážca zablokoval ďalší pokus o gól a nervózne hľadal waleského triafača, ktorému by ho hodil, ale anglickí triafači a naháňači a odrážači ich blokovali, zatiaľ čo anglický stíhač, malý šľachovitý dvadsiatnik, krúžil nad bojiskom neďaleko anglického strážcu, na tvári pobavený úsmev.

Harry sa vrhol na odrážača, ktorý blokoval jedného z jeho triafačov; bol jediným mužom na tohto chlapíka, zatiaľ čo každého z ostatných triafačov blokovali dvaja anglickí hráči. Harry mal najprv problém zapamätať si meno tohto triafača a potom si spomenul, že je to kombinácia mena jeho matky a mena zosnulého brata Rogera Daviesa: Evan Evans.

Odrážač videl, že sa Harry blíži, bezohľadne mierí priamo naňho, a v očiach mu na pol minúty zažiarila panika, kým uskočil z cesty a vyhol sa zrážke. Harry nemal v úmysle sa s ním zraziť, vedel, že dokáže v poslednej chvíli uhnúť, ale anglického odrážača dostatočne vystrašil, a tak sa pohol ako prvý. Našťastie, Harrymu nebolo odpískané prerážanie za let s úmyslom zraziť sa. (Ťažko by niekoho presvedčil, že len chcel, aby si druhý hráč myslel, že sa ho chystá zraziť). Rozhodca bol zaneprázdnený inde a nevidel, čo urobil.

„Vďaka, Potter!“ Evans zakričal, a keď ich strážca videl, že Evans je otvorený, namieril prehadzovačku jeho smerom. Nanešťastie, Ron sa odpútal od druhého waleského triafača, ktorého pomáhal blokovať, a zachytil loptu predtým, ako sa pohla dopredu, pripravený opäť skórovať. Harry sa zamračil; prehadzovačku mal dostať Evans, nie Ron, ale Ronove reflexy boli oveľa rýchlejšie ako kohokoľvek iného na ihrisku. Harry pokynul triafačovi a ten nasledoval Harryho do skórovacieho priestoru, kam mohlo ísť toľko waleských hráčov, koľko chcelo, ale len jeden anglický, inak riskoval faul za napadnutie strážcu. S tromi waleskými hráčmi, ktorí tak efektívne bránili tri obruče, sa Ronovi nepodarilo skórovať. Harry videl, ako sa naňho pozrel predtým, ako namieril loptu priamo do obruče, ktorá bola najbližšie k jeho najlepšiemu priateľovi. Harry s prižmúrenými očami zachytil prehadzovačku a okamžite sa vrhol pod zástup hráčov, rútiac sa k anglickej bránke a čarodejnici Goyle-Crabbovej, ktorá tam čakala. Evans a jeden z ďalších triafačov ho rýchlo nasledovali, a keďže nedôveroval svojim schopnostiam prestrčiť tú vec cez obruč, keďže to nikdy netrénoval (mal veľké šťastie, že skóroval, v jeho druhom živote), hodil ju Evansovi, keď boli dostatočne blízko, pričom sa uistil, že zostane mimo streleckého poľa. Evans fingoval doľava a skóroval cez stredový obruč, čím poslal waleskú stranu hradného štadióna do hystérie. „STO NA DESAŤ!“ Bagman zakričal nad revom publika. Harry bol rád, že sa nepokúšal skórovať; chytať veci vedel, aj hádzať prehadzovačku do dobrej vzdialenosti po zastavení, aby sa nedostal do obruče, ale hádzať s presnosťou na chránenú bránku bol úplne iný príbeh. Poznal svoje obmedzenia.

Problém s triafačmi v jeho tíme, uvedomoval si, spočíval v tom, že ich na hru proti Ronovi Weasleymu dostatočne nepripravili súboje s Harpyjami. Harpyje boli dobré - najlepšie v Lige -, ale v porovnaní s typom hráčov, na ktorých boli zvyknutí, bol Ron úplne iný príbeh. Zo všetkých hráčov waleského tímu len Harry vedel, čo si Ron myslí, čo asi urobí ďalej, čoho je schopný.

Zdalo sa, že tento prvý úspech waleských triafačov povzbudil, a keď sa anglická brankárka pokúsila hodiť prerážačku jednému zo svojich triafačov, zachytil ju jeden z waleských, Wescoat, a okamžite opäť skóroval za Wales.

„STO KU DVADSAŤ!“

Medzi oboma koncami ihriska sa strhla mela; Harry si myslel, že jeho spoluhráči možno začali byť z nevyrovnaného skóre skleslí. Teraz sa už prebrali, a keď jeho tím strelil štvrtý gól a stále držal anglický tím na sto, Harry trochu šokovane pocítil otras, keď sa nejaká dorážačka zrazila s vetvičkami jeho metly, takže na chvíľu bláznivo letel, kým odhodlane nezachytil násadu a nezdvihol sa rovno nahor, aby z nej vytriasol chvenie.

 

 

Hľadal odrážača, ktorý ho zasiahol, ale napodiv obaja anglickí odrážači boli na druhom konci ihriska a navzájom udierali do druhej dorážačky, pričom sa ju snažili udržať v moci, aby zasiahli každého triafača, ktorý by sa pokúsil opäť skórovať na ich strážcu. Potom Harry zbadal, že tá istá dorážačka mieri opäť na neho. Čakal do poslednej chvíle, potom uskočil nabok a cítil, ako mu tá vec nepríjemne blízko presvišťala okolo ucha.

Jedným okom naďalej sledoval šesť triafačov a prehadzovačku a druhým dorážačku. Zavolal na svojich odrážačov: „Môžete s tou vecou niečo urobiť? Myslím, že ma to sleduje.“

Prikývli, leteli k nej s pripravenými pálkami a Harry videl, že Ron opäť zachytil prihrávku medzi Evansom a Wescoatom. Harry sa priblížil k Ronovi a letel vedľa neho, keď sa obaja rútili na waleskú bránku. Ron otočil hlavu, aby sa na Harryho krátko pozrel.

„Čo si, do čerta, myslíš, že robíš, Potter?“

Harry sa pri použití svojho priezviska uškrnul, ale nespúšťal oči z prehadzovačky pod Ronovým ramenom. „Naposledy, keď som si to overoval, som hral metlobal. Je to hra. Na metlách. Pozri, v jednom tíme je sedem ľudí...“

„Vypadni, Potter!“ Ron naňho zaklial, očividne podráždený a roztržitý, čo bolo Harryho cieľom.

„Tak ľahko sa ma nezbavíš, Weasley,“ povedal Harry a rozhodol sa, že sa tiež nebude správať familiárne.

„Tak takto to je, Potter? Zvládni toto...“ A lakťom prudko udrel Harryho do rebier, až sa mu zatajil dych. Harry rozmýšľal, nakoľko to bolo za to, že ho dráždil, keď sa snažil skórovať, a nakoľko to súviselo s Ginny.

Nemysli na Ginny, nemysli na Ginny.

„WEASLEY FAULUJE POTTERA! ŠTUCHANIE!“

Harry sa na Rona usmial a odletel skôr, ako ho Ron opäť zasiahol lakťom.

„EVANS SA POSTARÁ O TRESTNÉ STRIEĽANIE PRE WALES!“ vyhlásil Bagman po tom, čo videl signály rukou od rozhodcu. Ron musel dať prehadzovačku Evansovi. Harry sa ho snažil vytočiť a podarilo sa mu to. Jeho rebrá neboli šťastné, ale už hral aj s horšími bolesťami. Rona dobre poznal a Ron sa zachoval predvídateľne. Harry vedel, že za normálnych okolností by sa nenechal vytočiť niečím takým malicherným, ale Harry tiež vedel, že Ronova nálada je v dňoch pred splnom mesiaca skratkovitejšia než zvyčajne. Bola to síce dôverná informácia, ale fungovala v jeho prospech. A bola tu aj Ginny.

Nemysli na Ginny, nemysli na Ginny.

Bol to drsný zápas a čoskoro sa na oba tímy začali valiť fauly. Držanie (chytenie súpera za chvost metly), prerážanie, epidémia štuchaní (zrazu boli všade lakte) a dva prípady napadnutia strážcu anglickými hráčmi (raz Rona, ktorý nestihol zastaviť svoju metlu skôr, ako zablúdil do bránkoviska, kde sa snažil skórovať jeden z jeho kolegov triafačov).

Skóre dosiahlo fenomenálnu úroveň, akú Harry v školskej hre ešte nezažil: osemsto tridsať ku sedemsto. Anglický stíhač stopoval Harryho, či už pomáhal strážiť waleské bránky, alebo posúval prehadzovačku medzi triafačov, aby zabránil anglickým triafačom (teda Ronovi) zachytiť ju. (Ron bol zodpovedný za väčšinu zachytení počas zápasu.) Harryho bavilo hádzať prehadzovačku sem a tam tak veľmi, že si takmer nevšimol, že sa mu pri kútiku oka mihla zlatá. Najprv sa tváril, že ju nevidel, a otočil hlavu, aby zistil, čo má anglický stíhač za lubom. Bol si vedomý toho, že sa objavila zlatonka?

Anglický stíhač však bol otočený nesprávnym smerom a zrejme nevidel to, čo Harry. Zlatonka sa rútila pomedzi dvoch anglických odrážačov, ktorí si ju tiež nevšímali, a Harry urobil stoosemdesiatku, zatočil tak, aby letel medzi nimi a bol čoraz bližšie k zlatonke. Zrazu sa naňho opäť zniesla tá istá dorážačka, ktorá ho trápil celú hru. Znovu sa vrhol nadol a zatočil, pravou rukou sa natiahol po zlatonke, cítil, ako mu silné krídla bijú do dlane, a prechádzalo ním vzrušenie. Odklonil sa od odrážačov, z ktorých jeden k nemu odpálil dorážačku, skôr než si uvedomil, čo Harry urobil, a Harry sa so zlatonkou v ruke ešte raz vyhol kovovej guli, než sa vzniesol blízko stredu ihriska a s víťazoslávnym úsmevom zdvihol zlatonku v ruke. Dav si uvedomil, čo sa stalo, rýchlejšie ako Ludo Bagman a rev sa stal pozitívne ohlušujúcim.

„A JE TO WALES!“ vyhlásil napokon Bagman, keď to už všetci prítomní vedeli. „POTTER MÁ ZLATONKU! WALES BUDE HRAŤ VO ŠTVRŤFINÁLE S FRANCÚZSKOM!“

Harry sa usmial, keď videl, ako študenti Rokfortu, ktorí sedeli na anglickej strane, vybuchli v radostných výkrikoch a potlesku a vyskočili na nohy, čo pravdepodobne zmiatlo ostatných divákov okolo nich. Mávol na bratov Creeveyovcov, ktorí kričali do zachrípnutia a neisto sa nakláňali cez kamennú zábranu pred „oknom“ v kamennej stene, odkiaľ sledovali zápas. Harry za menšími chlapcami videl Deana a Seamusa, ako poskakujú a mávajú Harrymu, keď letel víťazné kolo so zlatonkou nad hlavou.

 

To však prerušila problematická dorážačka, ktorá opäť preletela okolo a zasiahla vetvičky jeho metly. Stratil úchop násady a prepadol sa dopredu, bolestivo si udrel bradu o drevo a zahryzol si do pery, takže mu tiekla krv. Rukami sa nešikovne obtočil okolo metly a v pravej ruke držal zlatonku, keď sa k nemu opäť vrátila. Pokúsil sa uhnúť, no namiesto toho sa zošmykol z metly a visel za ľavú ruku, zatiaľ čo v pravej naďalej zvieral zlatonku. Počul, ako dav zalapal po dychu, a zachmúrene si pomyslel, že čoskoro budú mať naozaj nad čím híkať. Bol nad parapetmi, dosť vysoko na to, aby si v prípade pádu mohol spôsobiť oveľa horšie škody, ako si zlomiť nohy. Ak budem musieť, premením sa vo vzduchu a poletím; lepšie, keď sa ľudia dozvedia, že som animágus, ako keď zomriem, aby som to udržal v tajnosti.

Keď pocítil, ako mu spotené prsty skĺzli z dreva, tiež zacítil aj švišťanie vzduchu okolo seba a vzápätí si uvedomil, že padá - len aby ho zastavila veľká silná ruka, ktorá sa mu ovinula okolo hrude a sťažila mu dýchanie.

Bol to Ron. Nasmeroval svoju metlu nahor a ponad parapety, pristál na waleskej strane, uložil Harryho na podestu vedľa hornej lóže a potom pristál a zosadol z metly. Harry ťažko dýchal a rev davu bol ohlušujúci.

„A TRIAFAČ WEASLEY ZABRÁNIL POTTEROVI V NEBEZPEČNOM PÁDE!“ zareval chrapľavo Barman.

Harry sa pozrel na Rona a prikývol. Keď sa mu vrátil dych, dokázal zo seba vydať: „Vďaka, kamarát.“

Ron mu prikývol. „To, že sme prehrali, neznamená, že chcem, aby sa môj najlepší priateľ rozprskol po celom ihrisku.“ Prepukol do typického Ronovho úsmevu a vystrel k Harrymu ruku. Harry ju chytil, vytiahol sa, a keď už bol na nohách, hrubo Rona objal a poriadne ho udrel po chrbte, kým ho pustil.

„Ty veľký hlupák,“ povedal láskavo. Ron pokrčil plecami.

„Jeden z nás musel byť v porazenom tíme.“ Harry videl, ako nenútene prehru prehliada, videl sklamanie v jeho očiach a želal si, aby existoval spôsob, ako by mohli vyhrať obaja. Bolo to hlúpe, ale aj tak si to želal. Otočil sa, keď počul kroky; Sirius sa ponáhľal z hornej lóže, aby ho videl, a celý čas sa zoširoka usmieval. Ale zrazu s rach! dorážačka, ktorá zasiahla Harryho metlu, narazila do jednej z ríms blízko miesta, kde stáli s Ronom, a odtrhla kus kameňa zhruba vo veľkosti Harryho hlavy. Spolu so Siriusom a Ronom si chránili tváre pred letiacimi úlomkami, keď sa guľa opäť oblúkom vzniesla do vzduchu. Mohla to byť moja lebka, pomyslel si Harry a prehltol.

Toto už nebolo smiešne, ani len nepríjemné.

Neďaleko neho stála ďalšia známa čiernovlasá postava a s pokojnou vážnosťou hovorila: „Nechaj ju si to znova namieriť na teba, Harry, a potom sa čo najrýchlejšie skrč.“

Na jeho prekvapenie to bol Snape, ktorý, ako sa zdalo, tiež sedel na waleskej strane.

„Možno budeš potrebovať pomoc,“ povedal mu Sirius, hoci sa na Snapea nepozeral; rovnako ako Severus Snape sledoval, ako sa dorážačka blíži k ďalšiemu pokusu o dekapitáciu Harryho. Snape prikývol.

„Spolu na tri. Raz, dva... TRI!“

Obaja namierili prútikmi na blížiaci sa delovú guľu podobnú projektilu a tá spomalila, až sa zastavila a vznášala sa vo vzduchu dva metre pred Harrym, ktorý sa neobťažoval uhnúť. Mal pocit, že zadržiava dych. Zrazu mu vyrazil dych, keď sa mu malé telo vrhlo do stredu tela.

„Harry Potter! Harry Potter! Ty byť v poriadku!“

„D-Dobby?“ vyprskol Harry. Na mieste, kde pristál s Ronom, sa zhromažďovalo čoraz viac ľudí. Šokovane zdvihol zrak a uvidel Aberfortha Dumbledora, ktorý sa naňho usmieval a Harrymu sa zdal čudný v starom sivom čarodejníckom habite, ktorý si narýchlo prehodil cez svoje muklovské oblečenie, ako sa zdalo. Harry si spomenul, že zvyčajne vyzeral dosť elegantne, keď učil Kúzla v piatom ročníku, zatiaľ čo Flitwick bol v nemocničnom krídle. Možno si požičiaval habit od svojho brata. (Profesor Dumbledore mal dosť pôsobivé komplety, všetky so zladenými klobúkmi.) A s ním bol Sam Bell, čo Harryho ohúrilo, pretože Sam už veľa kúzliť nevedel a rozchod s Katie sa nevyvíjal práve najlepšie. Ale nezdalo sa, že by na tom záležalo. Sam a Aberforth pristúpili k nemu, podali mu ruku, potľapkali ho po pleci a Harryho srdce sa naplnilo. Všimol si aj Hagrida a Pošuka Moodyho a jeho sestru (ktorú Harry stále nesmel zabudnúť volať profesorka Figgová). Sirius zjavne nebol jediným podporovateľom, ktorého mal na waleskej strane. Dokonca sa mu zdalo, že za okrajom Aberforthovho rúcha nervózne vykukujú veľké hnedé oči a špicaté uši.

„Winky?“ zašepkal nedôverčivo. Vykradla sa von, veľké oči jej žiarili. Mala na sebe niečo, čo vyzeralo ako súprava šiat pre malé dievčatko, a v ostrom kontraste s tým, keď bola na Rokforte, napriek tomu, že technicky mala na sebe šaty, a nie utierku alebo starú obliečku na vankúš, boli šaty dokonale čisté a vyzerala byť relatívne zdravá a celá.

 

„Ahoj, Harry Potter,“ zapišťala. „Pán chcel, aby som išla s ním, lebo si myslel, že sa mi to bude páčiť.“ Pán? Potom si Harry spomenul, že Winky išla pracovať pre „riaditeľovho brata“. Podarilo sa mu zabudnúť, že je to ten istý ako Aberforth. Harry sa pri tej myšlienke takmer zasmial; nepredstavoval si, že by „Dick“ chodil domov na teplé jedlo a do bytu, ktorý upratuje domáci škriatok, ale zrejme tak teraz žil. Bolo možné, že prijíma malú platbu, keďže mala na sebe šaty. Jedna vec ho však mátala.

„Myslel som si, že sa bojíš výšok, Winky,“ povedal jej.

„Bojím,“ potvrdila a jej hlas sa zvýšil. „Kým... kým sme nevystúpili po schodoch, sedeli sme na najnižších miestach.“ Opäť sa pritisla k Aberforthovi, látku jeho habitu zúrivo zvierala v kostnatých prstoch. Aberforth ju láskavo pohladil po hlave.

„Tak, tak, Winky. Nikdy by som nedopustil, aby sa ti niečo stalo, to vieš.“ Harrymu sa stiahlo hrdlo; jeho hlas bol taký podobný Dumbledorovmu. A predsa...

„Kde je profesor Dumbledore?“ Harry sa spýtal a obzeral sa okolo seba. Všimol si, že Aberforth sa zdá byť trochu nesvoj. Rovnako aj Sirius a Snape, ktorí sa na seba zbežne pozreli, videl.

„Rád by prišiel, Harry,“ povedal mu Aberforth. „Ale nebolo to možné. Dúfa však, že mu ty a Ron odpustíte.“ Jeho výraz akoby hovoril: Už sa na nič nepýtaj.

Harry prikývol. „Samozrejme, samozrejme. Len sa čudujem.“

Teraz k ich skupinke patrili Owen Aberystwyth, Monty Mathers a Ludo Bagman; z anglickej strany prišli aj Remus Lupin a Ronovi rodičia a starší bratia. (Harry videl, že Hermiona, Ginny a Maggie sú stále na druhej strane ihriska.) Všetci sa pozerali na vznášajúcu sa dorážačku.

„Čo sa to, do čerta, deje?“ dožadoval sa Owen a ukazoval palcom na dorážačku, ktorá sa vznášala vo vzduchu. Snape naňho opovržlivo pozrel.

„Zdá sa, že s touto dorážačkou niekto manipuloval. Prenasledovala Harryho dosť cieľavedome aj po zápase, keď sa mala vrátiť na zem. Keby ho pán Weasley nechytil, chýbal by vám v zápase proti Francúzsku váš začínajúci stíhač.“

Mathers pristúpil k Snapeovi a tváril sa trucovito. „Na čo narážate? Že sme podvádzali?“

Snapeov výraz sa nezmenil. „To sotva. Nie je potrebné, aby manipulácia s dorážačkou mala čokoľvek spoločné s hrou. Niekto sa mohol pokúsiť Harrymu ublížiť z celkom iných dôvodov, ako je zmena výsledku metlobalového zápasu,“ povedal a z jeho tónu bolo celkom jasné, aký názor má na Mathersa. Bolo tiež jasné, čo myslel tým niekým; každý poznal toho niekoho, kto mal na Harryho zálusk už od jeho jedného roka.

Bagman zrušil zosilnenie hlas a vykročil dopredu, na tvári posmešný výraz. „No, no, nechceme znepokojovať našich priateľov,“ povedal a pohybom hlavy ukázal na aurora stojaceho asi dvadsať metrov od nich. „Vzápätí si ministerstvo bude myslieť, že tu nedokážeme usporiadať Európsky pohár.“

„To je všetko, čoho sa obávate?“ zakričal na neho Ron, čím Harryho prekvapil. Ak si niekto myslel, že metlobal je jedna z najdôležitejších vecí na svete, bol to Ron. „Keby som ho nechytil, z Harryho by bola kaluž na zemi!“

Harry sa na sekundu uškrnul. „Ehm, vďaka, Ron. Trochu živé, ale vďaka.“ Ron sa zamračil.

„Prepáč, Harry. Vieš, prvýkrát som rád, že mám vlkolačie reflexy a inštinkty z iného dôvodu, ako je hranie metlobalu. Predtým, ako si začal padať, som mal taký neodbytný pocit, že by som sa mal otočiť tvojím smerom a...“

Čože?“ skríkol Owen Aberystwyth a prerušil Rona. Harry kútikom oka zahliadol švihnutie habitu - myslel si, že sa niekto prikrčil za Aberfortha, ale nebol si istý. Winky sa k nemu pritisla, ale pre výšku hradných múrov sa už netvárila vystrašene; jej okrúhle oči sa pozerali smerom, kde stáli Owen, Mathers a Bagman. Bagman sa hlboko mračil.

„Ach bože, ach bože,“ opakoval, smutne pozeral na Rona a krútil hlavou.

Ron mu zamračenie opätoval. „Ach, bože, čo?“

„Ty si vlkolak?“ Mathers veľmi zbledol.

Ron pokrčil plecami. „Áno. Chcete povedať, že ste to nevedeli? Myslel som, že máte moje zdravotné záznamy od madam Pomfreyovej. Veď ste ich čítali, nie?“

Mathers bol ohromený. „Ja... to je len... obyčajne formalita. Založil som ich. Pýtal som sa jej, či si v dobrom zdravotnom stave, či sa nemusíme niečoho obávať. Povedala, že si zdravý ako kôň.“

Owen prerušil rozhovor, akoby ani na chvíľu neveril, že Mathers sa práve dozvedel o Ronovej lykantropii. „Mal si sa jej spýtať, či má nejaké zdravotné ťažkosti, ktoré by mu bránili hrať profesionálne metlobal!“

Ronovi klesla čeľusť. „Bránili mi...“

Bagman si tľapol jazykom o zuby. „Ach, áno. Obávam sa, že existuje pravidlo zavedené pred rokmi, najmä kvôli čarodejníkom upírom, ktorí chceli hrať. Pravidlo zabraňuje čarodejníckym poloľuďom zúčastňovať sa v lige. Vlkolak je tiež poločlovek. Je mi ľúto, že ťa musím vyradiť z tímu, Weasley,“ povedal Bagman. Harry sa na Bagmana pozrel s prižmúrenými očami. Neznelo to, akoby mu to bolo ľúto.

„P-tak potom,“ vyprskol Mathers, „by sme mali hrať zápas odznova, s jedným z našich náhradníkov.“

„Aký to má zmysel?“ poponáhľal sa Bagman. Príliš sa ponáhľal, pomyslel si Harry. „Wales bude hrať s Francúzskom. Anglicko nevyhralo. Keby Anglicko vyhralo - áno, zápas by sa musel odohrať. Ale to je dosť diskutabilné, pretože ste prehrali, nemyslíte?“ Mathers sa pozrel na Bagmana; Harry si pomyslel, že Bagman sa vyjadril dosť netaktne v tej časti, pretože ste prehrali.

Ron na nich všetkých bez slova zízal. „Myslel som, že to všetci vedia. Myslel som si, že to bolo v Prorokovi, keď bola správa o očistení Siriusa a o tom, že Pettigrew to naňho hodil - to všetko. Viete, čo sa stalo v lese minulý semester.“

Harry zvraštil čelo a zamyslel sa. „Ron, keď o tom tak premýšľam, nespomínam si, že by som v článkoch Proroka videl niečo o tom, že si bol uhryznutý. Koniec koncov, nikdy si proti Remusovi nevzniesol obvinenie. Keby si to urobil, možno by sa o tom písalo, ale keďže nie...“

Ron pokrčil plecami. „Nebola to jeho vina, že mu podpálili úkryt.“ Pokrútil hlavou. „Toto je ale spôsob, ako to vyjde najavo.“ Znel úplne skľúčene. Bagman si Mathersa podozrievavo prezeral.

„Chceš povedať, že si nevedel, že Weasley je vlkolak, a že s tou dorážačkou nemáš nič spoločné?“

Mathers priložil tvár k Bagmanovi. „Takže ma obviňuješ z podvodu?“

Harry vstúpil medzi nich. „Zápas sa skončil. Nechajte to tak,“ povedal obom. Bagman na chvíľu uprel na Harryho prenikavý pohľad a Harry sa zamyslel nad niečím, čo si pamätal zo štvrtého ročníka. Harry sa pozrel na Winky, ktorá sa stále držala Aberfortha Dumbledora a širokými, vystrašenými očami hľadela na Ľuda Bagmana.

„A čo fakultný tím?“ opýtal sa Ron, zjavne si nevšimol, čo si všimol Harry. „Znamená to, že už nemôžem byť metlobalovým kapitánom?“ Zdalo sa, že ho to trápi viac ako to, že nie je v anglickom tíme.

Snape opäť prišiel na pomoc. „Myslím,“ povedal ich majster elixírov, „že neexistuje žiadne pravidlo, ktoré by zakazovalo poloľuďom zúčastniť sa na medzifakultnom pohári v metlobale. Nemali by ste mať problém naďalej viesť svoj fakultný tím,“ povedal sucho, akoby si želal, aby to tak nebolo. (Slizolin nebude mať proti Ronovi šancu, to asi vedel.) Harry videl, že na Rona naplno doľahol dopad toho pravidla. Po skončení školy sa nemôže stať profesionálnym hráčom. Nemôže sa ani premiestňovať, čo ovplyvní jeho ďalšie pracovné možnosti. Harry prehltol a sledoval tvár Remusa Lupina, ktorý položil Ronovi ruku na plece; Ron sa naňho pozrel so strachom, akoby videl svoju budúcnosť a bol ňou znechutený. Remus pustil ruku a ustúpil. Zdalo sa, že prežíva novú vlnu viny za to, že takýmto nezvratným spôsobom zmenil smer Ronovho života.

Dav na rímsach bol pozoruhodne tichý a utlmený. Charlie Weasley to už zjavne nevydržal, vykročil k bratovi a hodil mu ruku okolo ramena. „Všetko je v poriadku, Ron, áno? Mám pre teba prekvapenie. Povedal si, že tá metla je tvoja, však?“ povedal a kývol na Ronovho krásneho Jupitera. Ron ho pevne zovrel a neisto sa pozrel na Montyho Mathersa.

Myslel som si, že je.“

„Áno, len niekto, kto bol príliš hlúpy na to, aby si prečítal tvoje zdravotné záznamy, by ti ju asi úplne rád dal ako darček na rozlúčku, nemyslíš?“ Charlie to povedal s ostrým hlasom; zdanlivo hovoril s Ronom, ale celý čas pozeral na Mathersa. Harry si spomenul, ako Mathers túžil mať Charlieho vo svojom tíme, keď skončil školu, kým ho vábenie drakov neodlákalo do Rumunska.

„Áno,“ povedal Mathers skľúčene. „Nechaj si tú prekliatu metlu.“

„Perfektné!“ Charlie vykríkol a pevnejšie sa chytil Rona okolo pliec. „Presne tá vecička, na ktorej budeš jazdiť na výročných pretekoch na metlách z Kopparbergu do Arjeplogu, spolu so mnou! Nehovoril som ti, že sa tento rok zúčastním na pretekoch? Niektorí moji kamaráti z rezervácie v Rumunsku chodia do Švédska lietať na preteky každý rok a večne ma otravovali, aby som sa pridal. Môžeme im dať dvoch Weasleyovcov za cenu jedného! Povedz, že do toho pôjdeš, áno?“

Ron sa pozrel na Charlieho, o pol hlavy nižšieho ako on, ktorého okrúhla opálená tvár sa zoširoka usmievala. Ron sa podvolil a na tvár sa mu pomaly vkradol úsmev. „Áno, urobím to. Lenže - sú povolení aj poloľudia?“ Pozrel na Bagmana a úsmev sa mu vyparil.

Ľudo Bagman sa na Weasleyovcov okolo seba pozrel s jasnou nechuťou. Okrem Charlieho, ktorý bol stále po Ronovom boku, dvojčatá hľadeli na Bagmana s rukami prekríženými na hrudi a Bill mu tiež venoval uprený pohľad. Harry si po prvý raz všimol, že Percy chýba.

Pokrčil plecami a povedal dosť vysokým hlasom: „Fajn. Ako osoba, ktorá prijíma registrácie účastníkov pretekov z Britských ostrovov, môžem povedať, že neexistujú žiadne pravidlá proti poloľuďom.“

Sirius vykročil dopredu a položil Harrymu ruku na plece. „A Harry bude mať dovtedy pravdepodobne skúšku premiestňovania, takže sa môže prísť pozrieť na vás oboch. Aj Hermiona.“

Harry na to nepomyslel. Usmial sa na Rona. „To bude skvelé! Môžem vidieť, ako môj najlepší priateľ vyhrá každoročné preteky na metlách!“

Ron sa opäť usmieval a vyzeral, akoby ani nemohol nájsť dôvod, prečo sa na Harryho hnevať. „Myslíš po tom, ako ťa uvidím vyhrať Európsky pohár?“

Obaja sa zasmiali; Harry bol rád, že sa im podarilo zahladiť nepríjemnosť, že Ron nemôže hrať profesionálne metlobal - pre túto chvíľu. Za Ronovými očami sa objavil mierny tieň, napriek tomu, že sa vďaka Charliemu tváril dobre. Ron sa síce nemohol živiť, keď bol mimo školy, každoročným lietaním na metlách, ale toto bolo aspoň niečo, na čo mal jedinečné predpoklady. Pravdepodobne sa na to hodil lepšie ako ostatní pretekári, ktorým mohlo hroziť vážne nebezpečenstvo od drakov v rezervácii, cez ktorú viedla trať pretekov. Ron vydržal oveľa viac, čo sa týka fyzickej záťaže a popálenín, a navyše vďaka svojim reflexom sa mohol vyhnúť väčšine zranení, ktoré by inak pravdepodobne dostal.

No keď sa dav rozišiel a Harry sa so Siriusom pripravoval na návrat na Rokfort, nemohol si nevšimnúť, že Winky naďalej pokukuje spoza Aberfortových nôh po Bagmanovi, veľmi bojazlivo ho pozoruje a stále sa trasie.

#/#/#

Pokračovanie nabudúce

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Kapitola č.15 Schody 2/4 (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 19.05. 2023
|
Kdo asi okouzlil potlouk, aby honil Harryho i po zápase? Proč ta Winky pokukuje od Aberfortha? Jaký skandál udělají noviny kvůli Ronaldovi a jeho malém chlupatém problému? To a že Harry těžko zvládá své emotivní stavy, mi nutí pokračovat ve čtení. Díky za překlad.

Archivované komentáre


Re: Kapitola č.15 Schody 2/4 Od: JSark - 10.04. 2022
Chudák Ron, to má ešte šťastie, že neskončí niekde v nejakom vlkolačom koncentráku.

Prehľad článkov k tejto téme:

Barb LP: ( Jimmi )21.11. 2022Kapitola č.18 1/4 - Líšky
Barb LP: ( Jimmi )06.11. 202217. Palác 4/4
Barb LP: ( Jimmi )30.10. 202217. Palác 3/4
Barb LP: ( Jimmi )18.09. 202217. Palác 2/4
Barb LP: ( Jimmi )23.08. 202217. Palác 1/4
Barb LP: ( Jimmi )16.08. 202216. kapitola 4/4
Barb LP: ( Jimmi )09.08. 202216. kapitola 3/4
Barb LP: ( Jimmi )04.07. 202216. kapitola 1/2
Barb LP: ( Jimmi )05.06. 2022Kapitola č.15 Schody 4/4
Barb LP: ( Jimmi )22.04. 2022Kapitola č.15 Schody 3/4
Barb LP: ( Jimmi )08.04. 2022Kapitola č.15 Schody 2/4
Barb LP: ( Jimmi )22.02. 2022Kapitola č.15 Schody 1/4
Barb LP: ( Jimmi )24.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 3/3
Barb LP: ( Jimmi )22.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 2/3
Barb LP: ( Jimmi )11.01. 2022Kapitola č.14 Tunely 1/3
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.13 Chodby
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.12 Hradby
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.11. Stanice
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.10. Útočisko
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.9. Katedrála
Barb LP: ( JSark )05.01. 2022Kapitola č.8. Aréna
Barb LP: ( Morgana )05.01. 2022Kapitola č.7. Bod zlomu
Barb LP: ( Gift )05.01. 2022Kapitola č.6. Znamení
Barb LP: ( tigy )05.01. 2022Kapitola č.5. Pevnosť
Barb LP: ( florence )05.01. 2022Kapitola č.4. Okna
Barb LP: ( Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny - dokončenie
Barb LP: ( Stela, Kelly )05.01. 2022Kapitola č.3. Steny
Barb LP: ( crazyiiii )05.01. 2022Kapitola č.2. Pod maskou
Barb LP: ( maure )05.01. 2022Kapitola č.1. Skrýš
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )05.01. 2022Úvod k poviedke