Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Snamione solace II

Desať vecí, ktoré ti len horko-ťažko tolerujem

Snamione solace II
Vložené: solace - 27.09. 2021 Téma: Snamione solace II
solace nám napísal:

Desať vecí, ktoré ti len horko-ťažko tolerujem

Autor: cathedral carver    Preklad: solace

Originál: 10 Things I Barely Tolerate About You

Žáner: romantika, humor

Obdobie: Rokfort - kánon

Prístupnosť: neobmedzená

Začneme tou najmenej odpudivou, áno?

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Tento zoznam bude spálený Incendiom o 60 sekúnd.

59...58...57...

...

10. Vlasy

Myslím to očividne vážne. Ak spíšem zoznam, čo podľa všetkého robím, musia v ňom byť zahrnuté vlasy. Teraz už nie sú také neznesiteľné ako podaktoré z jej ďalších vlastností, čo budú nasledovať, stoja však za zmienku. Tá kučeravá húština. A ako si ju pri práci stále odsúva dozadu. Vari si to dievčisko nevie zapliesť vrkoč? Musím uznať, že farba nie je veľmi nepríjemná. Je svojím spôsobom pôvabná, čosi medzi karamelom a tanisovým koreňom, zdá sa však, že som stratil niť. Len sa na ňu pozrite! Robí to práve teraz, presne v tejto chvíli, keď si zapisujem všetky jej vlastnosti, ktoré mi v noci nedajú spávať a udržiavajú ma v nepokojnom úžase. Skláňa sa nad kotlíkom, vlasy jej padajú do tváre a rukami si ich stále uhládza dozadu. Och! Na prste má muklovskú náplasť. Zaujímalo by ma, čo sa stalo. Neopatrnosť. Ako môže, pre Merlina, vidieť, čo robí, s tou skutočnou hrivou pred očami? Niežeby to potrebovala, pretože ja, ona i všetci v tejto triede vieme, že si s tým poradí, obdivuhodne poradí. Vždy si poradí, čo ma plynule privádza k ďalšiemu bodu.

 

9. Neznesiteľná vševedka

Tú zábavnú, dôvtipnú a napriek tomu tak vhodnú prezývku som jej nedal náhodou. Vážne som nikdy nemal to pochybné potešenie učiť takú... osôbku. Zakaždým, keď položím otázku, zadám test či zodvihnem vyššie latku a otočím sa, zakaždým tam sedí vystretá ako pravítko s rukou natrčenou do vzduchu a odhodlaným výrazom na tvári a zúfalo sa snaží ukázať mne aj ostatným, koľko toho presne vie. To dievčisko musí spať s knihami. A vždy má pravdu. A zaujíma ma to? Zaujíma to niekoho? Nuž áno, mňa. A dosť ma to zaujíma. Myslím si, že kladiem veľký dôraz na vedomosti a vzdelanie, rovnako ako všetci učitelia. A mať študenta takého horlivého, bystrého a pripraveného vstrebať všetko, čo mu musíte odovzdať, prijať to tak dychtivo a byť zapálený pre učenie je veľmi lichotivé, ako by pripustil každý učiteľ. Každý učiteľ! Neveríte mi? Spýtajte sa Minervy! Spýtajte sa Cuthberta či Filiusa! Všetci ju považujeme za... výnimočnú. Všetci.

Nielen ja. 

 

8. Panovačnosť

Pre Merlina! Hneď druhý deň sa dožadovala, dožadovala sa, aby som jej zadal úlohu navyše. A ako sa pri tom tvárila! Nuž, celý ja v jej veku! S veľkou dávkou odvahy a odhodlania, veriaca svojej inteligencii a schopnostiam. Neznesiteľná! (pozri vyššie). Takže som si významne odkašľal, zahmkal a horúčkovito sa snažil spomenúť si na ten najťažší elixír. Teraz sa to zdá trápne, ale mal som úplné okno. Z nejakého nevysvetliteľného dôvodu som tam iba stál a zízal na ňu. Pripadalo mi nesmierne ťažké vôbec niečo vymyslieť. Chvalabohu, sa nikdy nečervenám. Bolo to nanajvýš znepokojujúce a som si istý, že si to všimla. Panovačne som však mávol plášťom a vyštekol čosi o tom, že dostane úlohu navyše, keď to ja uznám za vhodné a ani o sekundu skôr. To ju naučí! Severus Snape si nikdy nenechá rozkazovať.

Nikdy!

 

7. Neschopnosť sústrediť sa na prácu

Už zase šepká cez kútik úst pokyny tomu idiotovi Longbottomovi. Počkať! Má narúžované pery? Nie. Je to iba zvláštny odraz svetla nad kotlíkom. V každom prípade si myslí, že ju nevidím. Vôbec netuší, ako často ju pozorujem. Keby to vedela... Zdá sa, že je odhodlaná pomôcť tomu hlupákovi, aby neprepadol z elixírov. Mám sto chutí nechať ho prepadnúť, len aby som im ukázal, že viem, čo sa deje. Severus Snape nie je hlupák! Nikto, dokonca ani Hermiona Grangerová, ma nebude vodiť za nos.

Takže som vstal a uprene na ňu hľadel. Celých päť sekúnd. Dokonca sa mi rozšírili nozdry. Dúfam, že to pochopila. Longbottom celkom určite: s hlasným treskom upustil na dlážku plnú misu nakrájaných cibuliek nosilly. Takmer som vyprskol do smiechu. Grangerová, prirodzene, vyzerala zahanbená a snažila sa toho chmuľa utešiť, ale... pre Merlina! Nie. Nie! Dáva mu svoje. Čo je s tým dievčiskom? Rýchlo si vzala ďalšiu cibuľku a práve teraz ju horúčkovito krája.

Nikdy neskončí včas.

 

6. Vždy musí mať pravdu

Vždy, vždy, vždy! Nikdy som nevyhral hádku s týmto dievčiskom! Niežeby som sa nechal často vyprovokovať. Nie, poučil som sa. Aby som pravdu povedal, snažím sa s ňou konverzovať čo najmenej. Uvedomil som si, že mi pri rozhovore s ňou hlas znie akosi... čudne, je o trochu vyšší ako obvykle a chýba mu zvyčajná ráznosť. A opravuje ma! Nedávno sa mi odvážila povedať pred celou triedou, že som sa pomýlil pri výpočtoch pre prípravu odvaru diplotaxis erucoides. Pripúšťam, že mala pravdu, ale i tak! 

Neznesiteľná vševedka!

Počkať! Opakujem sa? 

 

5. Rastie z nej osobnosť

Nie som si istý, kde sa to vzalo. Preškrtnem to a budem pokračovať ďalej. 

 

4. Silná magická schopnosť

Je očarujúca! Neexistuje žiadne iné vysvetlenie, akokoľvek som ho hľadal. A veruže som ho hľadal. Napriek nezvratným bodom desať až päť, napriek jej vlasom a zubom (Zuby! Vedel som, že som na niečo zabudol.) a napriek nespočetným výstrednostiam, manierom a otravným, trochu roztomilým...

Napriek tomu všetkému je napodiv záhadne a nepopierateľne atraktívnejšia a príťažlivejšia, než si kedy uvedomovala. 

 

3. Mimoriadne zlý vkus pri výbere priateľov

Tento bod by mal byť v skutočnosti bodom č. 1, nechal som ho však klesnúť dole, lebo viem, že sa cíti byť zodpovedná za tých dvoch tupcov. Čo by len bez nej robili? Nečudoval by som sa, keby ich ráno obliekala a pred spaním im utierala zadky. Á, tam ide Weasley a zase sa na ňu díva, celý uslintaný a zasnený! Myslí si, že si to nevšimla, ale všimla. Len mu to nedala najavo. Je to bystré dievča. Podľa mňa až príliš bystré. A Weasley? Prosím vás! Ako keby mal u nej nejakú šancu! Je to idiot! A ona je génius!

Okamih, prosím. Nechám ho po škole.

 

2. Prechováva nevhodnú slabosť k autoritám

Nuž, netvrdím, že je do mňa zamilovaná, to vôbec nie. Napriek tomu, že ma objala každučký poondiaty rok, odkedy vstúpila do tejto posvätnej siene vzdelávania. Objala ma! A môžem vás uistiť, že som neurobil nič, aby som ju v tom povzbudil. Vôbec nevie, že ju sledujem zblízka, jej pokroky, priateľov, vzťahy. Vonkoncom netuší, že sa za tie roky stala mojou obľúbenou študentkou – nuž, asi nie najobľúbenejšou – nikdy by som nemohol uprednostniť Chrabromil pred Slizolinom, to rozhodne nie, ešte nie. Ešte nie. Znovu na mňa pozerá a hryzie si peru. Obáva sa, že elixír nedokončí prv, než vyprší stanovený čas. Pochabé dievčisko! Kedy ho nestihla včas odovzdať? Kedy nedostala najlepšie známky za to, čo na hodine urobila? Na dôvažok som na ňu zazrel a odvrátila pohľad. Myslím, že sa začervenala. Uškrniem sa. Aspoňže som nestratil grif. Za tie roky som sa stal najobratnejším v skrývaní svojich skutočných cit...

Vidíte? To neznesiteľné dievčisko mi práve odovzdalo dúšok aequusu. Vyzerá perfektne ako vždy, má ten správny rumelkový odtieň. A pre Merlina, keď mi ho podávala, prstami sa obtrela o moje! A ako na mňa pozrela a usmiala sa, iba trošičku, a uhladila si tú nepoddajnú hrivu a povedala: „Čo to píšete, pane?“ Moje nervy! Akoby ju to skutočne zaujímalo. A potom postávala na mieste, nervózne vyčkávala a snažila sa mi nakuknúť do pergamenu, kým som nevyštekol svojím najpôsobivejším tónom: „Do toho vás nič nie je, slečna Grangerová!“ Anciáša, musím končiť! Prichádza Potter s fľaštičkou niečoho, čo sa podobá na kal v rybníku. A Grangerová si balí tašku, chystá sa odísť a odhrnie si z tváre tie vlasy a... 

 

1. Nie je dosť stará na to, aby som ju pobozkal 

Zatiaľ. 

 

Poznámka prekladateľa: Zmienka o každoročnom objímaní má spojitosť s autorkinou poviedkou „Kto potrebuje objať?“ (Who Needs a Hug?) https://hpkizi.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=4889

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Nádherná povídka, děkuji, solace, za skvělý překlad.

Krasna vzpruha po ranu. :) Dekuju!

Ach, Merline, je v tom až po uši :-) Díky moc za perfektní seznam, Severusi, a za báječný překlad, solace. Třeba příště dojde na bod 1 ;-)

Severus to má pěkně srovnané :-) Zvlášť bod číslo 1 je úžasný, ale i 6 má něco do sebe: Uvedomil som si, že mi pri rozhovore s ňou hlas znie akosi... čudne, je o trochu vyšší ako obvykle a chýba mu zvyčajná ráznosť. Díky.

Není nad to mít ve věcech pořádek;) Díky, solace.

Děkuji, Solace, za tuto jednohubku, lepší než celá snídaně. Severus je opět geniální ve svých postupech. A vše si musí psát. Díky.

Ten posledni bod je velmi dulezity, Severusi! :-) Prestoze jsem pro romantiku, musim se priznat, ze cim jsem starsi, tim vic me laska mezi ucitelem a jeho studentkou vadi. Nastesti to autorka poslednim bodem zachranila a Severus navic Hermionu neobdivoval z erotickeho pohledu, ale ciste... no, osobniho. Moc dekuji za tuto milou jednohubku!
Máme to stejně, Gift. Čím jsem starší, tím víc na Hermionině místě vidím některou ze svých dcer a otevírá se mi kudla v kapse. Ale tady Severus hodlal počkat, bod pro něj. Solace, moc děkuji za pondělní vzpruhu.

Prehľad článkov k tejto téme:

CharmedArtist : ( solace )11.10. 2021Nekonvenčná konverzácia 2/2
CharmedArtist : ( solace )04.10. 2021Nekonvenčná konverzácia 1/2
cathedral carver: ( solace )27.09. 2021Desať vecí, ktoré ti len horko-ťažko tolerujem
shiv5468: ( solace )20.09. 2021Po trinástykrát
drakien69: ( solace )13.09. 2021Dohoda
wallyflower: ( solace )06.09. 2021Všetky tie maličkosti 2/2
wallyflower: ( solace )30.08. 2021Všetky tie maličkosti 1/2
Eridanus: ( solace )16.08. 2021Priestupný rok
Justice Rainger: ( solace )09.08. 2021Obete fanfiction
Arevik: ( solace )22.03. 2021Od gruntu
Astreya: ( solace )15.03. 2021Keď sa plnia sny
Циан: ( solace )10.02. 2020Už nie moja
Černoknižnica: ( solace )27.01. 2020Pokus o epištolu
Lilitana: ( solace )13.01. 2020Kto je kto v romantických snamionkách
. Úvod k poviedkam: ( solace )13.01. 2020Úvod