Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Když voda opadne

2. Má to háček

Když voda opadne
Vložené: Jacomo - 18.09. 2021 Téma: Když voda opadne
Jacomo nám napísal:

Když voda opadne

After The Flood

Originál: https://www.fanfiction.net/s/9152048/1/after-the-flood

 

Autor: hiddenhibernian

Překlad a banner: Jacomo   Betaread: Ivet

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 2 - Má to háček

 

2. února 2005, 8 hodin ráno
Londýn

Následující den se Hermiona vyřítila jako anděl pomsty na nic netušící personál hotelu Mackey. Po bezesné noci byla natankovaná třemi šálky kávy. Možná plánovala svrhnout podruhé vládu kouzelnického světa, ale to nebyla omluva pro to, aby odbývala svou práci – dohled nad malým kouskem toho mudlovského.

Už potřetí tento měsíc zavolala Allie z pracovní agentury, aby požádala o nového vrátného ke vstupu do kuchyně. Kdyby to bylo možné, ráda by tentokrát získala někoho, kdo umí anglicky. Během čekání, až dorazí životopisy, zjistila, že přemýšlí, co asi dělá Malfoy. Ať už to bylo cokoliv, muselo to být mnohem přitažlivější než tohle.

***

Draco Malfoy se nacházel na Obrtlé ulici a nadával. Marně se pokoušel zbavit zeleného slizu, který mu vytrvale ulpíval na lemu hábitu. Pro lásku Merlinovu, člověk by čekal, že ti ignorantští tatrmani, kteří trvají na tom, že nastal nový zářivý úsvit kouzelnictva, dokážou tohle místo trochu vyčistit, pomyslel si, nervy napjaté k prasknutí.

Nenáviděl tu být. Nenáviděl plížit se podél zdí, aby se nenápadně pokusil sejít s otcovými starými kumpány, přičemž se neustále ohlížel přes rameno, a nejvíc ze všeho nenáviděl, že je tu proto, aby zachránil Ronalda Weasleyho. Bylo to nutné, ale ať je zatracen, jestli z toho bude mít radost. Konečně spatřil tmavě rudou kápi, kterou hledal, jak se schovává ve stínu poblíž prodejny Fleetwoodových1) lektvarů. Když prošel pod obloukem přes uličku, nechal z hlavy sklouznout svoji kapuci a nakrátko odhalil šedou kštici, kterou se momentálně honosil. Když dal takto najevo svou přítomnost, vešel do nejbližší putyky se špatnou pověstí – hostince U Blábolů2).

O půl hodiny později vklouzl někdo na barovou židličku vedle něj. I kdyby Dracovy reflexy nebyly jako vždy v pohotovosti, na přítomnost Saula Brackena3), vrátného u Svatého Munga, by ho upozornil pach cibule. Ten chlap musí ve volném čase provozovat cibulovou farmu, pomyslel si mrzutě. 

„Takže hádám, že tímhle to končí? Už žádné další opatrné pokecy přes krb? Po pravdě řečeno, nevadí mi, že už si nebudu muset vymýšlet další výmluvy pro manželku. Nejspíš si myslí, že mám nějakou bokovku!“ A Bracken se hlasitě zasmál vlastnímu vtipu.

Draco umlčel jeho veselí jediným chladným pohledem.

Prošel s tímhle troubou všechny instrukce pětkrát, aby si mohl být jistý, že je do písmene dodrží. Nakonec mu předal malou lahvičku. Na okamžik se v příšeří hospody fialově zaleskla a poté zmizela v Brackenově rukávu. Bylo by snazší použít kouzlo, ale Draco odmítl vsadit úspěch svého plánu na Brackenovu schopnost použít tajně hůlku tím správným způsobem.

Pokud by to Vlezlík nezvládl, Grangerová by mu proklouzla mezi prsty, a to si nemohl dovolit. Bez ohledu na to, jak to bylo lákavé.

Draco musel neochotně uznat, že ministerstvo bylo v záležitosti Weasleyho dost důmyslné. Původně na něj Yaxley seslal běžně používanou odpalovací kletbu a po bitvě ho převezli ke Svatému Mungovi. Bez zásahu zvenčí by byl zakrátko opět na nohou.

Jenže se do toho vložili úředníci z ministerstva, kteří úzkostlivě sledovali, kdo v konfliktu zvítězí. Místo toho, aby se postavili na něčí stranu, pozorovali cvrkot a připravovali se k akci, až bude konečně jasné, která vyhraje. Naneštěstí pro Ronalda Weasleyho se rozhodli, že bude lepší, když se neprobudí. Pokud zůstane v bezvědomí, jeho rodina se shromáždí kolem postele, což bylo mnohonásobně výhodnější, než aby Weasleyovi pokládali nepříjemné otázky ohledně toho, kdo po utichnutí bojů řídí běh věcí.

Naléhání Grangerové, že by Weasley mohl poskytnout důkaz o pravdivosti její verze událostí, mu ve finále zajistilo pokračování pobytu u Svatého Munga. To, že ho tam drželi, příhodně odstavilo bokem dva přeživší hrdiny a umetlo cestičku úředníkům s méně hvězdnou válečnou minulostí, aby mohli v tichosti převzít řízení.

Do nemocnice U svatého Munga byl bleskově poslán expert z oddělení záhad, aby se postaral, že Weasley zůstane v bezvědomí. Jelikož byl obeznámený s tím, že Bill Weasley je profesionální odeklínač, věnoval značnou péči zakrytí stop. Nezdálo se, že by si někdo něčeho všiml. Když Draco zjistil pravdu o Grangerové, celý sled událostí mu začal připadat až moc příhodný. S využitím svých poněkud nekonvenčních výzkumných metod provedl šetření, které mu potvrdilo, že jeho podezření je pravdivé.

***

Poté, co se Draco ujistil, že ani on, ani Bracken nebyli cestou z hospody sledováni, přemístil se do současné rezidence Malfoyových.

Přísahal sám sobě, že ji nikdy neoznačí za domov. Získají Manor zpět, nebo on při tom úsilí zemře. Nikdy ale nebyl zrovna mučedník, takže měl v plánu uspět.

„Draco?“

„Jsem zpátky, matko,“ ohlásil se a vešel do salonu, aby ji pozdravil osobně, a políbil ji na bledou tvář. Pokaždé, když vyrazil ven, věděl, že se o něj matka bojí. Nikdy by to nedala najevo byť jen jediným pohledem, ale on cítil její neustálé znepokojení až v kostech.

Nebyla nijak vysoká, ale po pátém Dracově ročníku se mu začalo zdát, že se zmenšuje, zatímco on dospíval v atmosféře mezi strachem a zlem. Nyní působila tak křehce, že by ji porazil silnější poryv větru. Po všech těch ztrátách by byla další rána pro Narcisu už příliš, nevydržela by ji.

Přesto ji bude Draco muset o hodně žádat. A velice brzy.

Zavřel oči a ze všech sil zadoufal, že Hermiona rozšíří svou otravnou laskavost, kterou byla proslulá, na Narcisu Malfoyovou. Jakkoliv se mu to hnusilo, možná bude muset dokonce Grangerovou požádat, aby se snažila jeho matku nerozrušovat, a spolehnout se při tom na její vstřícnou povahu. Draco Malfoy zřídkakdy důvěřoval laskavosti svých bližních, ale tentokrát mohl jen doufat, že ho Grangerová nezklame.

Matka se synem tiše popíjeli čaj v malém, přeplněném salonku. Do místnosti bylo nacpáno příliš mnoho nejlepšího nábytku z Narcisiných oblíbených pokojů na Manoru. Francouzskými okny pronikalo dovnitř bledé zimní sluneční světlo. Venku kontrastovala nevlídnost obezděné zahrádky se vzdornými modrými a žlutými krokusy, které tu vysadili předchozí obyvatelé.

Draco myslel na Grangerovou a její byt v centru města, kde nebylo nic živého, a uvažoval, jak se jí bude líbit život na venkově. Jediné, co na tom fádním místě zářilo životem, vitalitou a láskou, byly portréty.

Během čekání na její návrat musel i přes veškerou snahu žasnout nad dovedností mudlovského umělce. Ať už jím byl kdokoliv, dokázal zprostředkovat dojem, jakým člověkem ony namalované osoby byly, aniž by k tomu potřeboval pohyblivé obrazy nebo jiné kouzelnické vymoženosti.

Vyděsilo ho, když zjistil, že se na něj z rámu dívá Potter, němý a navždy sedmnáctiletý. Grangerová zřejmě nevěděla, že když zemřel, jeho jizva zmizela. V kouzelnickém světě teď sochy hrdinného Pottera s nedotčeným čelem zdobily mnoho veřejných prostor. Když je Draco uviděl, obvykle ho přivedly do varu, ale Potter shlížející z obrazu v bytě Grangerové vypadal víc jako jeho já v reálném životě a zároveň působil méně dráždivě, než si ho pamatoval.

V této chvíli Draco zvažoval Narcisino křehké štěstí proti tomu, aby měla víc času připravit se na vniknutí Hermiony Grangerové do jejich domácnosti. Sledoval výraz míru, který si mihl na matčině tváři, když se napila čaje, a rozhodl se, že sebedelší odklad nebude nikdy stačit.

Vem to skřet, možná by jí to mohl říct právě teď.

„Matko?“

Narcisa odtrhla pohled od krokusů a otočila hlavu ke svému naprosto nádhernému synovi. Býval tak jemné dítě; teď měl spoustu hran a drsných povrchů.

„Ano, drahoušku?“

Draco se snažil nad tím slovem neudělat obličej, jak měl ve zvyku, když byl mladší. Narcisa si přála, aby byl stále tak snadno čitelný jako v pubertě. Tehdy to bylo také těžké, ale aspoň věděla, kým byl. Překypoval touhou předvést se, ukázat světu, že je hoden jména Malfoy. Teď neměla polovinu času ponětí, co si myslí. Během let se od Luciuse naučil, jak světu ukazovat klidnou tvář a dokonce jak skrývat své skutečné záměry i před ní.

„Podnikám kroky k obnovení naší pozice ve společnosti.“

Přirozeně. Její syn se nikdy nespokojil s odsunutím na vedlejší kolej ve světě, kde kdysi jeho otec zářil tak jasně, jako umírající fénix.

„Samozřejmě, drahý. Mohu vědět, jaké kroky to jsou?“ zeptala se téměř škádlivým tónem. Draco byl ohledně svých plánů tak tajemný. Dělal to tak vždycky, už jako malý chlapec, když ještě míval své představy napsané poměrně velkými písmeny na nedočkavém obličeji.

„Budu se ženit,“ oznámil a Narcisa se neobtěžovala skrýt nadšení. Oči se jí rozzářily, předklonila se a chtěla se dožadovat, aby jí pověděl naprosto všechno, jenže pokračoval: „S Hermionou Grangerovou.“

Narcisa nakrátko pocítil zmatek. To jméno už mnoho let neslyšela, leda v souvislosti se vzpomínkovými oslavami konce války. Obvykle bylo v maximální míře úmyslně přehlíženo.

„S… Ale, Draco, nejde o tu mudlorozenou, která zabila- Co to promerlina děláš?“ Odložila šálek i s talířkem s klepnutím na stůl. Jako vždy, když byla naštvaná, naskákaly jí na tváři rudé skvrny.

Jako dívka Narcisa nenáviděla, jak je průhledná. Když Bella viděla na sestřině tváři barvitě vykreslenou rozmrzelost, posmívala se jí o to víc. Vždycky říkala, že Narcisa se nechová jako pravá Blacková. Emoce prozrazuje jen spodina.

„Dostanu nás zpátky tam, kam patříme,“ pronesl Draco vážným tónem. Nečekaně ji uchopil za ruce, jako kdyby používal svůj opatrně poskytovaný dotek k tomu, aby mu Narcisa věřila. „Všechno je to součást mého plánu. S ní budu schopný porazit ministerstvo a získat Manor zpět. Možná-“ A najednou se znovu proměnil do toho malého chlapce, kterého poslala do Bradavic a který byl schopný udělat cokoliv, aby získal otcovo uznání. „Možná je taky přiměju, aby propustili otce.“

„Ale jak?“ zeptala se Narcisa, téměř ochotná mu uvěřit. Zneklidnilo ji, když si uvědomila, že její těžce vybojovaná rezignace na jejich osud nemá daleko ke zhroucení.

„Vyčkej. Nesmíš to nikomu povědět, matko! Brzy to bude oficiální, ale prozatím to musíš držet v tajnosti.“

Stiskla rty a podívala se na něj s výrazem, kterým ho beze slov kárala za drzost. Narcisa Malfoyová, rozená Blacková, uměla zachovat tajemství.

„Prosím, počkej, a pak uvidíš,“ doporučil jí znovu.

Později dumala o tom, jestli Draco opravdu nechal svou masku sklouznout, nebo to byla hra, která jí měla zabránit v příliš hlubokém zkoumání. Bez ohledu na to, co se mezi otcem a synem stalo, byla si téměř jistá, že Draco také chce, aby byl Lucius propuštěný.

Pochybnosti se objevily, když si uvědomila, že chlapec, kterého znala, zemřel před mnoha lety, na konci svého šestého roku studia v Bradavicích. Zemřel uprostřed strachu, temné magie a povinností, které na něj příliš těžce dolehly, a ona už ho nikdy, nikdy nemohla přivést zpět.

 

Poznámky k překladu:

1) Fleetwood je tvůrce Fleetwoodovy fantastické leštěnky na násady – Harry ji dostal jako dárek od Hermiony k 13. narozeninám

2) hostinec U Blábolů – v originálu pub Malarkey’s, malarkey = angl. nesmysl

3) bracken je angl. označení druhu kapradí: hasivka orličí Hasivka orličí – Wikipedie (wikipedia.org)

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.06. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: 2. Má to háček Od: solace - 26.09. 2021
Tak už sa to pomaly ale iste rozbieha. Som zvedavá, ako sa Dracovi a Hermione podarí rozmotať tú hustú spleť intríg a machinácií, ktorú vytvorilo ministerstvo. Čakala som, že po prezradení mena nastávajúcej nevesty Narcissa zareaguje o dosť prudšie. Strávila tú novinku celkom pokojne a rýchlo. Som veľmi zvedavá na ďalší vývoj. Vďaka za preklad, Jacomo.

Re: 2. Má to háček Od: miroslava - 22.09. 2021
Juuuuuuu, to vypadá na velice slibnou povídku. Děkuji mockrát za skvělý překlad

Re: 2. Má to háček Od: marci - 21.09. 2021
Zajimava cast, cetlo se jedna basen. Dekuji Jacomi, Ivet :)

Re: 2. Má to háček Od: ansus - 20.09. 2021
Jsem hodně zvědavá na to, až se začne objasňovat Dracova motivace, zatím je tajemný a ještě tajemnější. Narcissa jako milující a leccos snášející matka, Lucius v Azkabanu (tedy aspoň předpokládám)... těším se na pokračování. Zatím se mi nechce zdát, že by Dracovy záměry byly čisté jako křišťál, i když Ronovi to bezesporu pomůže. Pokud ho ten matla z vrátnice nepřiotráví ještě hůř... Jacomo, díky!

Re: 2. Má to háček Od: Lupina - 20.09. 2021
Jacomo, miluju tvé překlady jmen. Hostinec U Blábolů je prostě super. A Hermiona natankovaná třemi šálky kávy :D Ale přejdu od parádního použití češtiny k obsahu. Líbí se mi, jak autorka nenásilně nastiňuje politickou situaci. Víme, co se děje, ale nemusíme číst nudné pasáže o politikaření. Narcisa v komentářích byla zmíněna, ale já taky. Je mi jí líto. Vypadá dost zlomeně, ale doufám, že se to změní. Jsem hrozně moc zvědavá na její interakci s Hermionou. Děkuji, sovičko, za překlad. Stihla jsem přečíst už v sobotu, ale pak byl frmol a už jsem nestihla zanechat komentář.

Re: 2. Má to háček Od: zuzule - 20.09. 2021
Ach! Ja si rikala, kde uz jsem jmeno Fleetwood slysela... Jsem zvedava, jak to pujde dal. Moc dekuju!

Re: 2. Má to háček Od: Claire - 19.09. 2021
Zatím všechno nasvědčuje tomu, že Hermiona nebude jedinou přešťastnou z Dracova precizně propracovaného plánu. Chudák Narcissa, musí být nejméně z titanu, když přežila všechno, co jí zatím osud naložil - Luciuse je víc než dost, s Dracem si příliš štěstí neužila, šílená sestra nekriticky adorující totálního magora - a navíc blíže neurčený počet měsíců okupující i s celou milou společností Manor... a po bitvě, kdy nevěděla, jestli trnout víc kvůli Dracovi nebo manželovi, nastoupila diktatura úředních šimlů, ztráta všeho a vyhnanství. Jak by se někdo mohl podivovat, že je v současné chvíli po tom všem "křehká". Mohlo by se stát, že intriky, co synáček rozběhl, ji trochu proberou k životu a třeba se bude chtít i aktivněji zapojit... Díky za kapitolu, která navnadila a těším se na pokračování. Poznámka pod čarou - moc nechápu, jak se mi daří co chvíli umístit komentář do špatné kapitoly - při vší té smůle zatím vždy pouze v rámci jedné povídky. Ještěže se mi povedlo kiks objevit a zachránit.

Re: 2. Má to háček Od: kakostka - 19.09. 2021
Chudák Draco, toto vše pro Weaslleyho... to je ironie, že? a tomu si bude brát Grangerovou, nějak furt nechápu, jak mu sňatek s osobou o které se nesmí mluvit pomůže, ale jesltli se mu podaří rozpoutat inferno a ukázat ji jako nevinnou obět? a to čeká, že Ron se na to bude jen dívat? Narcissa to má těžké, záblesky jejího starého já tam jsou, to je dobře a zbytek se uvidí. Hermiona dusící personál.. a dobrák od Munga,ach jo, to je materiál, snad to nezvrzne, když mu do dávkoval po lopatě. Lucisuovi staré kontakty a chudák Lucík v Azkabanu. Je to zajímavé a samozřejmě perfektně přeložené. děkuju

Re: 2. Má to háček Od: sisi - 18.09. 2021
Jsem ráda, že Narcissa neztratila po letech života po boku Luciuse Malfoye své mateřské srdce a jako každá nastávající tchýně už zvažuje všechno, co bude potřeba udělat, jak to politicky pokrýt a třeba se i jednoduše těší na vnoučata. Myslím, že veškerou politiku převzal do vlastních rukou Draco, uvidíme. Děkuji za překlad.

Re: 2. Má to háček Od: Jimmi - 18.09. 2021
No tak teda touto poviedkou si mi trafila, našťastie odolávam (=nemám čas) pozrieť sa na originál. Ale asi je to tvojím prekladom, že sa mi to tak dobre číta a dokážem sa plne sústrediť. K deju ešte toho veľa nie je, ale zápletka ohľadne ministerstva (tých málo aktívnych čo prevzali nenápadne moc) je veľmi aktuálna. Trio využili a... No som zvedavá, ako došlo k Harryho smrti (tipujem že len tak bolo možné zabiť Voldyho), či Weasleyovci zistia, čo spravili Ronovi a čo za tým je. A kde sú všetci ostatní z Rádu, keď to takto dopadlo. Fakt skvelý výber, už sa neviem dočkať pokračovania. Ďakujem

Re: 2. Má to háček Od: katrin - 18.09. 2021
Takze Draco ma nielen plan ale aj prostriedky a kontakty na jeho dosiahnutie.. no uvidime, ako faza jedna dopadne. Zda sa, ze ked nic ineho, tak Mionu fajnovo nastartoval a o akciu tak nebude nudza ;)

Re: 2. Má to háček Od: Octavie - 18.09. 2021
Děkuji za další háček, kterým nás povídka přitáhne, za skvělý překlad i super vysvětlivky:-). Kapitola byla vysvětlující, ale zase ne tolik, kolik bych chtěla. Takže jsem opět zvědavá, jak to Draco přesně naplánoval. Děkuji, Jacomo!

Re: 2. Má to háček Od: denice - 18.09. 2021
Tušila jsem, že zase každou sobotu první, co udělám, bude šmátrat po mobilu a dychtivě do něj mžourat jedním rozlepeným okem :-) Hned první věta mě dostala - ti chudáci v hotelu měli perný den a vůbec netušili, proč. A co teprve Draco na odporné Obrtlé - zelený sliz, natvrdlý Hasivka - Bracken a podřadná putyka - a to vše prosím kvůli Weasleymu! No, ono to vlastně všecko je kvůli Dracovu důmyslnému plánu, ale stejně ;-) Narcisa působí uprostřed trosek bývalého přepychu křehce, ale jsou tu náznaky, že uvnitř to je pořád ta Blackovic ženská. Aspoň doufám, že je, protože Narcisa jako ušlápnutá, okolnostmi smýkaná chudinka by se mi tak nelíbila. Díky.

Re: 2. Má to háček Od: Gift - 18.09. 2021
Narcisa tu neni takova, jakou ji mam ve ff nejradsi, ale snad se (treba i s Hermioninou pomoci?) v prubehu povidky k te silne, arogantni ale rozumne a vtipne zene jeste dopracuje. Mam ji jako postavu moc rada. Byla to zajimava, uvodni kapitola a ja se uz nemohu dockat na dalsi interakci mezí Hermionou a Dracem. Moc dekuji!

Prehľad článkov k tejto téme:

hiddenhibernian: ( Jacomo )27.08. 2022Epilog - Epitaf
hiddenhibernian: ( Jacomo )20.08. 202232. Polibek na Bermondsey Street
hiddenhibernian: ( Jacomo )13.08. 202231. Slunce ve tvých dlaních
hiddenhibernian: ( Jacomo )06.08. 202230. Osudu pro smích
hiddenhibernian: ( Jacomo )26.07. 202229. Dopad
hiddenhibernian: ( Jacomo )23.07. 202228. Následuji tě do temnoty
hiddenhibernian: ( Jacomo )16.07. 202227. Exodus - část 2/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )09.07. 202227. Exodus - část 1/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )02.07. 202226. Hvězda vždycky září jasně
hiddenhibernian: ( Jacomo )25.06. 202225. Intermezzo
hiddenhibernian: ( Jacomo )18.06. 202224. Návrat z exilu
hiddenhibernian: ( Jacomo )11.06. 202223. Konec světa
hiddenhibernian: ( Jacomo )04.06. 202222. Dulce et decorum est
hiddenhibernian: ( Jacomo )28.05. 202221. Cvičení z praktické archeologie
hiddenhibernian: ( Jacomo )21.05. 202220. Minulost je neznámé území
hiddenhibernian: ( Jacomo )14.05. 202219. Prozření pomaleji chápajících
hiddenhibernian: ( Jacomo )07.05. 202218. Konec - část 2/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )30.04. 202218. Konec - část 1/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )23.04. 202217. Zmizení
hiddenhibernian: ( Jacomo )16.04. 202216. Uletět odtud
hiddenhibernian: ( Jacomo )09.04. 202215. Děti revoluce - část 2/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )02.04. 202215. Děti revoluce - část 1/2
hiddenhibernian: ( Jacomo )26.03. 202214. Ještě jednou a s citem
hiddenhibernian: ( Jacomo )19.03. 202213. O přízracích a laskavosti
hiddenhibernian: ( Jacomo )12.03. 202212. Hnízdo zmijí
hiddenhibernian: ( Jacomo )05.03. 202211. Pomalá cesta ke světlu
hiddenhibernian: ( Jacomo )05.02. 202210. Princův příběh - mezihra
hiddenhibernian: ( Jacomo )20.11. 20219. Kouzelné slůvko
hiddenhibernian: ( Jacomo )13.11. 20218. Vyprávění krotitele draků
hiddenhibernian: ( Jacomo )30.10. 20217. Peklo jsou ti druzí
hiddenhibernian: ( Jacomo )23.10. 20216. Pro větší dobro
hiddenhibernian: ( Jacomo )16.10. 20215. Ulice, které jsme znávali
hiddenhibernian: ( Jacomo )09.10. 20214. Vzkříšení z popela
hiddenhibernian: ( Jacomo )25.09. 20213. Drsné probuzení
hiddenhibernian: ( Jacomo )18.09. 20212. Má to háček
hiddenhibernian: ( Jacomo )11.09. 20211. Shledání na Bermondsey Street
hiddenhibernian: ( Jacomo )04.09. 2021Prolog
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )04.09. 2021Úvod - Když voda opadne