Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od denice

Ne, děkuji, 1. část

Preklady jednorazoviek od denice
Vložené: denice - 12.08. 2021 Téma: Preklady jednorazoviek od denice
denice nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 

Ne, děkuji

Originál: https://www.fanfiction.net/s/4670484/1/No-Thank-You

Autor: Sarah1281

Překlad: denice           Beta: Sevik99      Banner: Jacomo

Povolení k překladu: ano

Humor

Harry Potter, Albus Brumbál

1 kapitola, 5 608 slov

9+

 

Shrnutí: Co kdyby se rodina Dursleyových vydala praktičtější cestou a zacházela s Harrym laskavě, aby ho udržela dál od magie? Co kdyby to fungovalo? Co když nechce mít s kouzelnickým světem nic společného a Brumbál bude muset pro jednou řešit své potíže sám?

 

Prohlášení: Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží Sarah1281. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

 

Poznámka překladatelky: Povídka bude rozdělená do čtyř částí – reálný život má zase jednou přednost.

 

Poznámka autorky: Vždycky jsem si myslela, že hraniční (pokud bylo skutečně jen hraniční), špatné zacházení s Harrym ze strany Dursleyových bylo poněkud hloupým způsobem, jak ho přimět, aby vyhověl jejich standardům normálnosti. Tohle mohlo být o něco účinnější. Nejsem Ronův kritik, ale pokud se týká Hermiony, byl hrozný. Naštěstí od té doby vyrostl. Toto je poprvé co jsem vytvořila příběh Harry/Hermiona – technicky. I když příběh o tom samozřejmě není.

 

Vernon a Petunie Dursleyovi o sobě hrdě prohlašovali, že jsou naprosto normální. Měli naprosto normální dům a naprosto normální manželství. On měl naprosto normální práci, ona naprosto normální sklon ke klábosení. Měli naprosto normálního syna. V zápasnickém týmu jeho školy měl naprosto normální pozici. Měli naprosto normálního synovce.

No, skoro. Prakticky vzato Harry rozuměl hadům. Prakticky vzato, samozřejmě, protože kdykoli na nějakého narazil, rychle prošel kolem něj a důrazně si řekl, že to byla jen jeho představivost, něčeho takového si pochopitelně nevšímal.

Koneckonců, když si někdo myslel, že skutečně rozumí tomu, co hadi říkají, znamenalo to, že potřebuje pomoc psychiatra, a to nezapadalo do hezkého malého světonázoru Dursleyových. A za předpokladu, že Harry nebyl blázen… no, to bylo o hodně horší.

Vernon a Petunie byli docela hrdí na pokrok, kterého u Harryho dosáhli. Zpočátku, když jim hodili na krk takové… divné dítě, se báli a pohrávali si s myšlenkou držet ho v přístěnku pod schody. Sejde z očí, sejde z mysli. Rychle se rozhodli jinak, když si uvědomili, že normální lidé nedrží děti v komoře bez ohledu na to, jak zvláštní jsou.

V prvních letech samozřejmě došlo k několika drobným neúspěchům, ale o deset let později se o Harrym Potterovi skutečně dalo říct, že je milým, normálním členem společnosti. Vezměme si například dnešní ráno. Vstal o půl hodiny dřív než ostatní, aby všem uvařil dobrou zdravou snídani. Dudley by pochopitelně dal přednost něčemu mastnějšímu, ale když byl mladší, měl nějaké potíže s váhou, a tak si Harry myslel, že by bylo lepší jít opačným směrem. Kromě toho, momentálně byla zdravá strava velmi v módě. 

Skončil s vařením a ke stolu, kde už seděli jeho příbuzní, přinesl míchané tofu.

„Děkuji,“ usmála se na něj teta Petunie, když jí naservíroval její porci.

„Výborně, chlapče,“ souhlasil strýček Vernon a listoval novinami.

Když Harry procházel kolem Dudleyho, ten ho praštil svou smeltingskou hůlkou, a Harry jen obrátil oči v sloup. Na tofu není nic špatného. Položil pánev zpět na sporák a vtom zaslechl klapnutí poštovní schránky a plesknutí dopisů o rohožku.

„Dones poštu, Dudley,“ řekl strýček.

Ale ten byl přes svůj dřívější tichý protest cele ponořený do jídla. 

„Dojdu pro ni, stejně už stojím,“ nabídl se Harry.

Zvedl tři dopisy – jeden od tety Marge (moc příjemná žena, skvělá se psy; její knír byl poněkud politováníhodný, ale pravidelně si ho depilovala voskem), účet za elektřinu a dopis pro něj.

„Hm,“ poznamenal, když se vrátil do kuchyně. „Vypadá to úředně. Možná je to nabídka ze školy?“ Dostal jich několik, ale skutečně nebylo pochyb, že chce jít tam, kam chodil strýc, do Smeltings.

Lenivě otevřel obálku a přelétl obsah. I když byl pevně rozhodnutý, nikdy neškodilo projevit zdvořilost.

Zbledl.

„Harry, jsi v pořádku?“ pátral Dudley znepokojeně.

„Já…“ Harry potřásl hlavou, aby si uspořádal myšlenky. „To je od nich.“

Strýc s tetou okamžitě přerušili rozhovor o Margeině nemoci.

„Chtějí, abych chodil do jejich školy,“ vysvětlil Harry.

„Co budeš dělat?“ zeptal se strýc. Udělali to nejlepší, co mohli, aby z něj vychovali normálního chlapce, a jeho reakce bude měřítkem jejich úspěchu.

„Odepíšu jim, že ne, děkuji,“ odpověděl Harry.

„Jsi si jistý? Čím méně kontaktů s těmi lidmi budeme mít, tím lépe. Možná bychom to měli prostě ignorovat a doufat, že jim to dojde,“ navrhla teta Petunie.

„To by bylo nezdvořilé, a i kdyby ne, pravděpodobně by si mysleli, že jste mi tuhle… příležitost zatajili a poslali by další dopis. Ne, bude lepší, když to smeteme ze stolu,“ rozhodl se a sáhl po peru.

 

xxx

 

„Tady se musel stát nějaký omyl!“ Minerva McGonagallová se rozhodla, že dopis strčí řediteli pod nos na týdenní schůzce zaměstnanců Bradavic.

„Omyl, Minervo?“ opakoval Brumbál a v očích mu šíleně zajiskřilo.

„Jen mudlorození se občas rozhodnou nejít do Bradavic,“ vysvětlila.

„Kdo odmítl?“ ptal se Brumbál a zkoumal list. „Tady se musel stát nějaký omyl!“

„To už jsme slyšeli,“ poznamenal suše Severus Snape.

„Představte si, že Harry Potter nenastoupí do Bradavic,“ řekla McGonagallová nevěřícně. „Lily s Jamesem by se obraceli v hrobě.“

Snape vypadal, jako by Vánoce letos přišly dřív. „Myslím, že bychom měli respektovat jeho rozhodnutí.“

Všichni ostatní ho jen probodávali pohledy.

 

xxx

 

To odpoledne se na dveře v Zobí ulici číslo 4 ozvalo zaklepání. Petunie otevřela. „Můžu vám nějak pomoct?“

„Jsme tu kvůli vašemu synovci, Harrymu Potterovi,“ informoval ji Brumbál s blahosklonným úsměvem.

Petunie se chystala odpovědět, když si všimla Snapea. „Ty!“

„Takže si mě pamatuješ, ‚Petty‘? Jsem poctěn,“ pronesl sarkasticky.

„Vy ale máte drzost se tu objevit,“ řekla Petunie a obrátila se na Brumbála. „Nejdřív uprostřed noci odložíte na náš práh malé dítě, bez upozornění, sotva s nějakým vysvětlením a k dovršení všeho v listopadu, a prostě čekáte, že se ho ujmeme, a pak, když to uděláme, nám říkáte, jak ho máme vychovávat!“

„Nesnažíme se…“ začal Brumbál.

„Četl ten dopis, nezajímá ho to a posíláme ho do dobré školy. Co od nás ještě chcete?“ dožadovala se Petunie vysvětlení.

„Chci si promluvit s Harrym,“ řekl Brumbál pevně a nedokázal uvěřit, jak daleko dokázala Lilyina sestra zajít, aby před Harrym skryla pravdu. Srdce mu usedalo lítostí nad ubohým chlapcem. Jaké lži mu museli napovídat o kouzelnickém světě!

„To nepřichází v úvahu,“ Petunie si zkřížila paže na prsou. „Čím méně má Harry co do činění s lidmi, jako jste vy, tím lépe.“

„Bohužel neodejdeme. Zdá se, že ředitel je docela odhodlaný, a pokud nás rychle nepustíš dovnitř, řekl bych, že sousedé začnou zírat,“ protáhl Snape.

„Fajn,“ zafuněla. „Je v obývacím pokoji…“

 

 



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 11.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Ne, děkuji, 1. část Od: sisi - 12.08. 2021
Jednou za čas se objeví PEtunie, které si mohu i vážit. Pěkně jim předestřela situaci a protože je zodpovědná osoba, děkuij, úplně normální, tak s nimi jedná na rovinu. A Snape je také úžasný. Snad to bude mít na Pottera dobré dopady. Ať si pro změnu Brumbál trhne. Moc děkuji za překlad, jsem ráda za čas, který mohu strávit s oblíbenými literárními hrdiny.
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Tahle Petunie je opravdu laskavá, pečující tetička, a o kouzelnickém pronárodu ví své. Brumbál si ovšem jen tak netrhne, je to neobyčejně vytrvalý a vlezlý stařík ;-) Děkuji.

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: lenus - 12.08. 2021
Tak tomu vravím neobvyklý začiatok… mili dursleyovci? Absolútne neviem odhadnúť, čo sa stane ďalej a to je skvele, diky! :)
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Dursleyovi jsou tu správná rodinka, na Harrym jim opravdu záleží. Děkuji!

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: kakostka - 12.08. 2021
Ha, konecne nekdo s Albusem vymetl, aspon v prvnim kole... Pripomina mi to scenu z HP a Metod racionality... tihle pribuzni jsou celkem fajn a minimalne Harry vi, ze je kouzelnik... jsem zvedava, co bude dal, Albus se asi bude divit, ze?
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Ano, s Albusem někdo vymetl, ale stařík se jen tak nevzdá, i když se bude divit i ušima, v sázce je toho příliš, Tihle příbuzní jsou moc fajn, žijí si po svém a o Harryho se opravdu starají a záleží jim na něm. Děkuji.

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: Yuki - 12.08. 2021
Banner je naprosto úžasný! :) A toto... vlastně je to logické. Kdyby s ním jednali takto hned od začátku, mohli jsme se dívat přesně na toto :D Dokážete si to představit sledovat Brumbálovo přesvědčování malého Harryho, aby šel do školy, přičemž je tam s ním i jeden chlápek celý v černém a ten se na něj potěšeně usmívá a přikyvuje hlavou, ať si ten kluk stojí za svým názorem? xD To by byla anarchie! :D Těším se na pokračování. Má zvědavost je opravdu velmi vysoko :)
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Ano, banner je přímo lahůdkový, sovička Jacomo si dala moc záležet. Ano, ty přesvědčovací scény jsem si živě představovala, když jsem povídku četla poprvé, a držela jsem Harrymu palce :-) Děkuji!

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: Claire - 12.08. 2021
Moc zajímavé a příjemné počtení při čtvrtečním ránu, děkuji pěkně. Jak tak na kapitolu hledím, také ráda saháš po povídkách (délka nerozhoduje) a méně obvyklými až neobvyklými náměty, a to je dobře. :-)
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Rádo se překládalo. Poslední dobou mám štěstí na povídky, které si toužím přeložit, a jsem ráda, když zaujmou i čtenáře. Děkuji.

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: Lupina - 12.08. 2021
Mám pocit, že jsem četla originál, ale vůbec nevím, co bude následovat. Jistě nějaké prima vysvětlení od Harryho. Severus mě pobavil, respektujme jeho rozhodnutí :D Moc pěkný banner, povedl se. Děkuji za čtvrteční dávku drogy, denice.
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Originál jsi zřejmě opravdu četla - od autorky tu máme Vola, přes něj jsem k povídce došla. Harry má svůj názor - a Severus ho samozřejmě respektuje ;-) Banner miluji, Jacomo se moc povedl. Plánuji časem přeložit několik jednorázovek, a tenhle banner mě těžko kdy přestane bavit. Děkuji.

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: Jacomo - 12.08. 2021
Páni, to je ale osvěžující začátek! Harry nepůjde do kouzelnického světa - ať si Brumbál třeba trhne. Báječně se to čte, takže v rozporu s názvem volám: Ano! Děkuji! A chci další kousek :-) Díky moc za překlad, denice a Seviku.
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Ano, Harrymu se do Bradavic nechce - je přece úplně normální ;-) Děkujeme!

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: Gift - 12.08. 2021
To je velmi zajimavy a vlastne i realisticky napad! Pokud by Dursleyovi jen lehce zapli hlavu, melo by jim to dojit, jak Harryho nejlepe zmanipulovat. Navic by ta manipulace nemusela byt ani vedoma. Jako u Smrtijedu, jednoduse by stacilo o tom doma pravidelne mluvit a diteti by nezbylo nic jineho nez nazory sve rodiny prijmout. Tak to bohuzel casto funguje. Skvela povidka a uzasny banner! Jsem moc rada, ze jsi se pustila do jednorazovek, denice, zvlast kdyz jsou takto povedene. Diky!
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Asi bych v jednání Dursleyových ani neviděla manipulaci - Harry měl na vybranou, o kouzelnickém světě věděl. Jen k němu neměl důvěru - a při pomyšlení na kánon - docela oprávněně, že? Děkuji.

Re: Ne, děkuji, 1. část Od: zuzule - 12.08. 2021
Merline! Zajimavy napad. Harry nechce do Bradavic a je hezke, ze minimalne jednoho cloveka to potesilo. :D Jsem zvedava. Dekuju!
Re: Ne, děkuji, 1. část Od: denice - 16.08. 2021
Od takovýchto Dursleyových bych taky do Bradavic nespěchala :-) Ano, Severus byl potěšen, samozřejmě chtěl výhradně respektovat Harryho přání. Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

loralee1: ( denice )31.08. 2023Weasleyem v okamžiku
sprinter1988: ( denice )24.08. 2023Ach, jaké úžasné tabu…
Corwalch: ( denice )17.08. 2023Cena svobody 5. část
Corwalch: ( denice )10.08. 2023Cena svobody 4. část
Corwalch: ( denice )03.08. 2023Cena svobody 3. část
Corwalch: ( denice )27.07. 2023Cena svobody 2. část
Corwalch: ( denice )20.07. 2023Cena svobody 1. část
sprinter1988: ( denice )13.07. 2023Postavit se Zmijozelu
Clell65619: ( denice )06.07. 2023Harry Potter a Bezva bouda na pláži 2. část
Clell65619: ( denice )29.06. 2023Harry Potter a Bezva bouda na pláži 1. část
dogbertcarroll: ( denice )22.06. 2023Dokonalý mistr úniku
sprinter1988: ( denice )15.06. 2023Předpovídám nepokoje... 3. část
sprinter1988: ( denice )08.06. 2023Předpovídám nepokoje... 2. část
sprinter1988: ( denice )01.06. 2023Předpovídám nepokoje... 1. část
Laume: ( denice )25.05. 2023Ruku na to, část třetí
Laume: ( denice )18.05. 2023Ruku na to, část druhá
Laume: ( denice )11.05. 2023Ruku na to, část první
sprinter1988: ( denice )11.08. 2022Harry už toho má dost 2
sprinter1988: ( denice )04.08. 2022Harry už toho má dost 1
sprinter1988: ( denice )28.07. 2022Holčičí rozhovor
A plus: ( denice )21.07. 2022Poslední vůle a testament 4
A plus: ( denice )14.07. 2022Poslední vůle a testament 3
A plus: ( denice )07.07. 2022Poslední vůle a testament 2
A plus: ( denice )30.06. 2022Poslední vůle a testament 1.
Sarah1281: ( denice )23.06. 2022Doloresini andílci
sprinter1988: ( denice )16.06. 2022Rady pro výběr povolání
A plus: ( denice )09.06. 2022V utajení
CharCorvin: ( denice )02.06. 2022Dobrý den, otče
Lomonaaeren: ( denice )26.05. 2022Siriusovi Blackovi je nanic z vašich rad pro rodiče 2. část
Lomonaaeren: ( denice )19.05. 2022Siriusovi Blackovi je nanic z vašich rad pro rodiče 1. část
StrongHermione: ( denice )12.05. 2022Koho že si to vzaly?
hiddenhibernian: ( denice )05.05. 2022Koleda pro pohana
StrongHermione: ( denice )01.03. 2022Víte, co se říká, když předpokládáte
Sarah1281: ( denice )02.09. 2021Ne, děkuji 4. část
Sarah1281: ( denice )26.08. 2021Ne, děkuji 3. část
Sarah1281: ( denice )19.08. 2021Ne, děkuji 2. část
Sarah1281: ( denice )12.08. 2021Ne, děkuji, 1. část
. Úvod k poviedkam: ( denice )19.05. 2022 Úvod