Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lady Malfoy

Kapitola 11: Tieň a prach

Lady Malfoy
Vložené: Jimmi - 07.06. 2021 Téma: Lady Malfoy
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 11: Tieň a prach

Noc začínala hustnúť, keď Ron videl, ako obrovské hodiny odbíjajú desať hodín večer. Bol už na predmestí Londýna, keď zostupoval z vlaku, ktorý stihol popoludní. Cesta vlakom bola doslova hrboľatá. Vlak zišiel z trate a pohyboval sa výlučne v husto zalesnených oblastiach s nerovným povrchom a nezvyčajným terénom. Keď vlak stúpal cez obrovský kopec a potom klesal rýchlosťou, ktorá mu pripadala ako rýchlosť zvuku, prepadla ho vlna nevoľnosti.

Využil chvíľku, aby sa upokojil, keď vystúpili poslední cestujúci a vlak vyrazil z chladnej stanice a zmizol v noci. Okrem štyroch ľudí, ktorí vystúpili spolu s ním, a jedného znudene vyzerajúceho sprievodcu na okraji nástupišťa nebolo vidieť ani náznak života.

„To je skvelé,“ zašepkal si pre seba, keď si uvedomil, že Malfoyove pokyny boli málo užitočné. Teraz stál vo Vonkajšom Londýne len s použitou metlou a prázdnym ruksakom, nejedol už vyše štrnásť hodín a dočasný nával adrenalínu sa mu už vyčerpal, keď mu začali klesať viečka.

„Daj sa dokopy,“ zasyčal pod nosom. „Ak zaspíš, zobudíš sa so zlomenými kosťami.“ Vonkajší Londýn bol známy mimoriadne vysokou mierou kriminality, pričom väčšina zločinov zvyčajne zostávala len v rámci jeho územia. Zásahy ministerstva v tejto časti Londýna sa obmedzovali na občasné vyšetrovanie, keď sa to týkalo niekoho váženého alebo bohatého, ale aj vtedy sa snažili čo najskôr dostať preč, takže väčšinou sa to tu riadilo zákonom džungle.

„Stratili ste sa?“ spýtal sa sprievodca Rona a on si čoskoro uvedomil, ako hlúpo musel vyzerať, keď tam stál sám, dokonca aj tí štyria cestujúci už opustili nástupište.

„Snažím sa niekam dostať,“ odpovedal. V dlani zovrel prútik, ktorý mu voľne ležal vo vrecku džínsov.

„Nie je to tak u každého?“ zasmial sa sprievodca. Keď sa priblížil, Ron uvidel mladého muža a všimol si sviežu a nevinnú tvár, ktorá sa v tejto časti Londýna zdala byť takou vzácnou. Bol nižší ako Ron, ale približne rovnako starý, s čiernymi vlasmi, ktoré vynikali na pozadí jeho orieškových očí.

„Nejaké konkrétne miesto?“ spýtal sa.

„Malfoy Manor,“ odpovedal Ron a čakal na prekvapený a posmešný výraz v tvári mladíka. Netrvalo to dlho, v priebehu niekoľkých sekúnd sa muž dutým hlasom rozosmial.

„Robíte si srandu, však?“ spýtal sa.

„Nie.“

„Aha.“

Niekoľko sekúnd bolo trápne ticho, kým Ron neprevrátil očami a nevzdychol si. „Musím sa dostať na Malfoy manor,“ povedal znova. „Môžete mi pomôcť?“

„Prepáčte,“ povedal muž a mávol rukami nahor na znak porážky. „Nikdy som tam nebol, nikdy som nestretol nikoho, kto tam bol, a nemám žiadne plány tam ísť.“

„Zbabelec,“ zamrmlal si Ron pre seba, keď si sadol na jednu zo špinavých lavičiek.

„Počúvajte, kamarát,“ začal mladík. „Nepočuli si tie príbehy?“

Ron zdvihol zrak. „Aké príbehy?“

„Malfoy manor nie je len sídlo,“ vravel pomaly. „Je to pevnosť. Ani ministerstvo sa neodváži vstúpiť na jeho pozemky bez povolenia.“

„Čo je na ňom také zlé?“ spýtal sa Ron a mladík naňho apaticky pozrel.

„Kúzla, zaklínadlá, čary, pasce, začarovania... kde mám začať?“ zašepkal. „Každý, kto sa dostane ku vstupnej bráne, je považovaný za hrdinu, ale keď sa pokúsi dostať k hlavnému vchodu, je považovaný za blázna.“

„Vďaka,“ povedal Ron sarkasticky, vstal a zamieril na druhý koniec nástupišťa.

„Počkajte chvíľu,“ zavolal za ním muž. „Kto ste?“

Ron sa na chvíľu zastavil, keď si prehodil tašku cez plece.

„Blázon.“

****

Hermiona netrpezlivo stála v hlavnom vchode do sídla a občas sa prechádzala, aby si rozprúdila krv v nohách. Nedokázala potlačiť svoje vzrušenie, keď Malfoy spomenul, že dnes večer odíde, a keďže Eliáš už odišiel niekam inam, panstvo bolo jej a mohla ho skúmať celú noc.

„U Merlina, Grangerová,“ vyšplechol Malfoy, keď vstúpil do haly. „Dupoceš ako slon. Láskavo sa upokoj – moja dlažba je veľmi háklivá.“

Hermiona sa zamračila, keď si v duchu opakovala slová: dnes v noci odíde. „Vážne si želám, aby sa Eliáš čoskoro vrátil,“ pokračoval a ignoroval nahnevané pohľady, ktoré naňho Hermiona hádzala. „Neznášam, keď mešká.“

„Vráti sa čoskoro?“ spýtala sa Hermiona zrazu.

„Áno,“ odpovedal Malfoy úsečne. „V ideálnom prípade by tu už mal byť... musel sa dostať do nejakých problémov.“

Hermiona nadvihla obočie. „Do akých problémov? Čo vlastne robí?“

Malfoy ignoroval jej otázku a začal si zbytočne oprašovať elegantné hnedé sako. Vlasy mal opäť úhľadne sčesané dozadu a pod sakom mal oblečenú svetlohnedú košeľu a čierne nohavice. Voňal veľmi omamnou vôňou - spojením kokosu a zázvoru. „Predpokladám, že si dolu môžem odniesť vlastnú batožinu sám,“ povedal krátko a nonšalantne odkráčal z miestnosti.

„Kretén,“ zamrmlala si Hermiona pre seba.

Oprela sa o kamenné chrliče, ktoré zdobili slabo osvetlenú miestnosť. Obrovské skriňové hodiny pri soche ukazovali, že je práve pol jedenástej, a Hermiona cítila, ako sa jej s každou minútou zmenšuje vhodná príležitosť; v okamihu, keď sa Eliáš vráti, bude neustále pod dozorom a nebude môcť podniknúť svoju extravagantne naplánovanú výpravu po žalároch.

„Zdá sa, že si sklamaná,“ ozval sa chladný hlas a Hermiona sa vytrhla z omámenia, keď sa do miestnosti vrátil Malfoy s elegantným ruksakom z dračej kože, ktorý mu voľne visel z pleca.

„O čom to hovoríš?“

„Aby si sa nedostala do veľkých problémov, kým budem preč, Grangerová,“ povedal s tým známym krivým úsmevom na tvári. „Vrátim sa zajtra pred západom slnka, ale ako ťa poznám, dovtedy by mohlo celé sídlo zhorieť. Takže, prosím, kvôli domu mojich predkov, zostaň v bezpečí.“

Hermiona sa zamračila a pokračovala v prechádzaní sa po vstupnej hale. „No,“ začala, „keď si ma tak pekne poprosil.“

Malfoy nemal šancu zareagovať na jej sarkazmus, pretože vchodové dvere sa prudko otvorili a do haly vpadol tmavý tieň. Keď sa tma rozptýlila a svetlo dopadlo na ten tieň, Hermiona nedokázala úplne rozoznať jeho črty, ale ten zelený sveter sa dal rozpoznať všade - aj keď bol na unavenom a utrápenom mladíkovi namiesto žoviálneho a temperamentného ryšavého chlapca.

„Ron!“ Hermiona hlasno zalapala po dychu. Okamžite sa rozbehla dopredu, hodila sa mu okolo krku a celou svojou váhou sa o neho zavesila. Na chvíľu sa zľakol, ale oči sa mu roztopili teplom, keď po dlhom čase pocítil Hermionu v náručí.

„Ahoj,“ povedal unavene a na tvári sa mu mihol široký úsmev. Pevne ju zovrel okolo pása, keď si pritlačil tvár na jej krk a zacítil vôňu jej vlasov a hodvábnosť jej pokožky. „Chýbala si mi.“

„Eliáš!“ hrubo zavolal Malfoy a prerušil to, čo mohlo byť veľmi vzácnou chvíľou. Ron a Hermiona sa okamžite od seba odtrhli a obaja sa začervenali - Hermiona od rozpakov a Ron od zlosti. Krátko nato vošiel Eliáš s Ronovým roztrhaným batohom a metlou a poslušne sa Malfoyovi uklonil.

„Áno, pane?“ spýtal sa.

„Mal som dojem, že si zháňal jedlo pre testrálov,“ odpovedal Malfoy. „A nie vyzdvihoval bezdomovcov.“

„Idiot,“ zasyčal si Ron popod nos.

„Pán Weasley sa stratil,“ odvetil Eliáš. „Dobre, že som ho našiel, lebo bol na ceste sem sám - nepochybne nebezpečná úloha.“

„Bol by som radšej, keby si ho nechal pokúsiť sa predrať cez mäsožravé rastliny, bolo by to zábavné,“ povedal Draco a znel úprimne sklamane.

„Naser si,“ odvetil Ron a obrátil sa späť k Hermione.

„Ty si chcel prísť sem?“ spýtala sa, jej tón bol očividne znepokojený.

„Áno,“ odpovedal Ron. „Dostal som tvoj list,“ pokračoval a držal v ruke zložený pergamen adresovaný profesorke McGonagallovej.

Hermione sa rozšírili oči, keď si uvedomila, o čom Ron hovorí. „Ach, Ron!“ zvolala. „Je mi to ľúto... tak ľúto, že si to musel čítať.“

„Áno,“ povedal. „Vo chvíli, keď som si prečítal o tom tvorovi, som...“

„Tvorovi?“ Malfoy ho prerušil.

„Áno,“ povedal Ron, vypäl hruď a pozrel na Malfoya. „Tá vec, čo ti behá po hrade a páli všetko, čo jej príde pod ruku.“

Malfoyov výraz na sekundu zaváhal, možno na menej, ale už sa spamätal. „Ženská jedna ukecaná,“ povedal nahnevane Grangerovej. „Zachránil som ti život a ty chodíš po svete a rozprávaš, že ťa mučím popáleninami.“

„To som nikdy nepovedala,“ povedala rýchlo. „A ty si mi život nezachránil.“

„Pán Malfoy,“ prerušil ju náhle Eliáš; očividne vycítil nepriateľstvo a chcel ho ukončiť. „Myslím, že už meškáte na svoju služobnú cestu.“

„Na služobnú cestu?“ spýtal sa podozrievavo Ron.

„Áno,“ odvetil Malfoy. „To je to, čo robia tí z nás, čo majú prácu - pracujú.“

Schmatol batoh, napravil si ho na pleci a vykročil k hlavnému vchodu. „Vrátim sa zajtra večer,“ povedal Eliášovi „Potom sa porozprávame,“ dodal tichým šepotom, ktorý dokázal rozlúštiť len Eli.

„Áno, pane,“ povedal Eli a prikývol. „Šťastnú cestu.“

„Dúfam, že sa zraníš!“ zavolal za ním Ron a kým sa dvere zatvorili, Hermiona započula od Malfoya niekoľko vybraných nadávok, ktoré ešte nikdy predtým nepočula.

„Pripravím večeru, pán Weasley,“ povedal Eliáš a zdvorilo kývol Ronovi, keď sa vybral do kuchyne.

Hermiona chytila Rona za ruku a viedla ho dlhými zložitými chodbami a okolo veľkých schodísk, až nakoniec skončila pred dubovými dverami, ktoré viedli do jej krásnej izby. „Hádam, že to nie je také zlé, ako som sa obával,“ povedal Ron a prezeral si drahý nábytok a honosnú výzdobu.

Hermiona sa posadila na posteľ a poklepala na prázdne miesto vedľa seba, čím naznačila Ronovi, aby prišiel. Keď už obaja sedeli, Hermiona sa pozrela Ronovi do očí s výrazom obáv a ľútosti.

„Prepáč, že som ťa tak vystrašila,“ začala pomaly. „Možno som spočiatku reagovala prehnane.“ Snažila sa zachovať pokojný hlas a uvedomovala si, že spomenúť epizódu v Severnej veži by asi nebol najlepší nápad.

„Nie je to tvoja vina,“ odvetil. „Aj ja som reagoval prehnane. Stavím sa, že Harry a Ginny ma práve teraz, keď sa rozprávame, hľadajú.“

„Nepovedal si im, že odchádzaš?“

„Ani nie. Vo chvíli, keď omylom prišiel McGonagallovej list...“ Hermione sa na tvári zračilo pochopenie, keď si uvedomila, že urobila hlúpu chybu a zle adresovala obálky. „…pobalil som si veci a ešte tej noci som odišiel.“

„To si nemal,“ odpovedala Hermiona, vzala Ronovu ruku do svojej a preplietla si prsty s jeho.

„No na moju obranu, mal som na to plné právo,“ povedal. „To, čo si opísala v liste, nebolo na smiech - znelo to ako vážne temná mágia.“

„Ja viem,“ povedala Hermiona pochmúrne a oprela si hlavu o jeho plece. „Mimochodom, strašne smrdíš,“ dodala.

Ron sa nenútene zasmial. „Odišiel som uprostred noci a odvtedy sa bezcieľne túlam Londýnom,“ odpovedal pobavene. „Prepáč, že som sa zabudol osprchovať.“

„Takže si naozaj len tak odišiel bez toho, aby si sa zamyslel nad tým, že nevieš, kde je sídlo?“ Hermionin tón bol nesúhlasný, ale zároveň v jej hlase bolo počuť šťastie, lebo vedela, že prišiel, aby na ňu dal pozor.

„Počul som, čo ti Malfoy povedal o ceste na manor, ale vynechal časť o tom, ako sa dostať z Vonkajšieho Londýna na samotné panstvo... vtedy prichádza na rad ten komorník.“

„Eliáš,“ opravila ho Hermiona. „Našiel ťa?“

„No,“ povedal Ron váhavým tónom. „Bolo to takmer... takmer akoby ma hľadal.“

„Ako to myslíš?“

„Bol som na nástupišti a práve som sa dorozprával s nejakým bláznom, ktorý mi povedal, že to sídlo nikdy nenájdem, a tak som sedel na druhom konci, na lavičke a premýšľal, čo mám robiť ďalej. Prišli a odišli dva vlaky a on akoby... prišiel ku mne. Spýtal sa ma, či som Ronald Weasley, a ja som ho poslal do hája, ale potom mi povedal, že ma počul, ako hovorím o tom, ako sa dostať na Malfoy manor. Povedal, že ma tam môže vziať, že tam pracuje. Nemal som na výber, lebo buď ho budem nasledovať, alebo sa vrátim domov - tak som ho nasledoval a dúfal som, že to nie je nejaký šialený vrah, ktorý ma chce dostať.“

„To znie rozumne,“ povedala Hermiona. „Nevyzerá to, že by ťa musel hľadať.“

„Rozumne?“

„No, Malfoyovci sú... prehnane ochranárski voči svojmu domu. Bola by som ochotná sa staviť, že tu majú pod dohľadom celú dedinu. Eliáš ťa musel počuť prichádzať a ísť po teba skôr, ako by si sa zabil pri pokuse dostať sa cez vstupnú bránu.“

„Asi áno,“ povedal Ron chabo. „Teraz mi to nemyslí,“ dodal. „Som taký hladný!“

„Eliáš varí naozaj dobre,“ povedala Hermiona a hlavu mala stále položenú na Ronových pleciach. „Aj tak by si sa mal ísť pred večerou umyť.“

„Pred večerou by som radšej robil iné veci,“ povedal Ron a šibalsky sa usmial, keď Hermionu pobozkal za ucho.

„Ron, prestaň,“ zachichotala sa Hermiona. Položil jej ruku na pás a jemne ju držal, kým jej prechádzal perami po líci.

Skôr však než sa veci vymkli spod kontroly, ozvalo sa rýchle zaklopanie na dvere a Hermiona aj Ron sa od seba odtrhli. Ron hlasno podráždene zastonal, keď Hermiona zavolala: „Kto je to?“

„Podáva sa večera,“ oznámila Eliáš cez dvere. „Budem čakať v jedálni vedľa vstupnej haly, slečna Grangerová.“

„Ďakujem,“ odpovedala Hermiona a vstala skôr, ako Ronove pery opäť našli jej líce.

„Hej, ešte som neskončil!“ protestoval Ron.

„Si spotený a hladný ako pravé zviera,“ zažartovala Hermiona. „Choď sa osprchovať a môžeme sa navečerať.“

„Skazila si mi radosť,“ povedal Ron a zatváril sa ako dieťa, keď vstal z mäkučkej postele. „Mimochodom, nemám žiadne oblečenie,“ oznámil po chvíli.

„Som si istá, že Eliáš sa o to postará,“ povedala Hermiona a viedla Rona ku kúpeľni o štyri dvere ďalej. Narýchlo otvorila dvere a našli na mramorovom pulte ležať zelené, hodvábne pyžamo, ako aj kompletnú sadu uterákov.

„Toto?“ Ron sa spýtal s rozšírenými očami. „Nebudem nosiť Malfoyovu spodnú bielizeň.“

„Ron, je to čisté,“ povedala Hermiona a prevrátila očami.

„Nie, v žiadnom prípade!“

„Fajn, môžeš prísť na večeru nahý,“ zasyčala a zabuchla dvere, takže Ron zostal trucovať v kúpeľni sám.

„Idiot.“

****

Malfoy krútil v ruke tenký pohár s vínom, keď sa v temnote malého domčeka mračil. Jeho vysoká postava sa nedokázala pohodlne usadiť na Lestrangeových chabých, drevených stoličkách - jasne, zmena oproti jeho bohato polstrovaným kreslám na panstve. Tma noci bola taká hustá ako tá neprirodzená hmla, ktorá sa s desivým tichom usadila okolo Lestrangeovho dočasného úkrytu na periférii Bulharska. Boli už dve hodiny po polnoci a Draco sa napriek všetkej snahe necítil taký čulý, ako by asi chcel.

„Som rád, že si konečne prišiel,“ povedal Lestrange zdvorilo a naplnil do polovice Dracovi pohár. Jeho tón bol nenútený, akoby sedeli v obývačke za bieleho dňa a Draco len prišiel na priateľskú návštevu.

„Netušil som, kde si,“ odvetil Draco. „Prekvapuje ma, že si si vybral práve Bulharsko.“

„Som rovnako prekvapený ako ty,“ drsne sa zasmial Lestrange.

„Je to nebezpečné miesto.“

„Nuž, ministerstvo je tu slabé a jeho vplyv siaha len tak ďaleko, ako im ich pohodlie dovoľuje,“ usmial sa.

„Predpokladám, že pohodlie je v tejto chvíli niečo, čo uprednostňuješ?“

„Je to luxus,“ povedal Lestrange a jeho krivý úsmev bol stále viditeľný. „Ale všetky tie roky tvrdej práce - doslova, krvi a potu - neboli zbytočné. Meno Lestrange je stále uznávané.“

„Ach áno,“ povedal Draco a na tvári mu zažiarilo pochopenie. Položil pohár s vínom na stôl (lepšie povedané na hrubý kus dreva) bez toho, aby sa napil. „Maximus.“

„Spomenul si si,“ povedal Lestrange. Jeho tón znel ohromene, ale výraz jeho tváre zostal chladný a prázdny ako vždy. „Pripomenul som mu pár láskavostí a nuž, povedzme, že mať ministra mágie v hrsti znamená pomerne veľké pohodlie.“

„Plánuješ zostať dlho?“

Lestrange sa upravil, aby sa cítil pohodlnejšie - čo Draco nedokázal -, a vyceril žlté zuby v chladnom úsmeve. „Kým to počasie dovolí.“

„Zdá sa, že je tu trochu teplo,“ povedal Draco a pozrel sa von oknom. „Počul som, že zrážky sú v...“

„Nie takéto počasie,“ prerušil ho Lestrange. „Také, ktoré mi dovolí opäť vstúpiť do Anglicka s veľmi malým počtom kladených otázok.“

„V Anglicku je zima,“ strelil späť Draco a zahral na Lestrangeovu analógiu. „Príliš veľká zima.“

„Nie som vítaný späť?“

Dracov výraz nezaváhal, keď uvažoval nad otázkou. „V poslednom čase sa neobjavili žiadne správy o novom ministrovi, takže na ministerstvo nemôžeš dostať žiadneho zo svojich ľudí.“

„Žalostná, ale nepodstatná prekážka,“ uznal Lestrange.

„Súhlasím.“

„Počul som, že Potter sa posúva vyššie, povráva sa, že sa stane ďalším šéfom Oddelenia na presadzovanie čarodejníckeho práva.“

„To sú fámy,“ priznal Draco, že o tom vie.

„Musím sa vrátiť skôr, ako sa dostane bližšie k vrcholu. Obaja vieme, že keď získa moc, chystá sa prijať tvrdé opatrenia ohľadne bezpečnosti. Ak sa mi teraz podarí prekliesniť si cestu späť do Anglicka, môžem sa vyhnúť dlhému reťazcu problémov v budúcnosti.“

„Dobrý plán, myslím,“ odvetil Draco chladným a nonšalantným hlasom. Siahol po pohári a rozhodol sa, že jeden dúšok mu neuškodí.

„Prirodzene, budem potrebovať tvoju pomoc.“

Draco nevyzeral prekvapene, ani zmätene. Len prikývol, keď položil pohár späť na stôl. „Prirodzene.“

„Chutí ti víno, Draco?“ spýtal sa. Malfoy na okamih zdvihol zrak a potom jeho výraz opäť zostal prázdny.

„Má dosť nepríjemnú konzistenciu,“ poznamenal a s výrazom sklamania a samoľúbosti hľadel na pohár. „Vlastne je to škoda - počas návštev u teba som sa vždy rád občerstvoval.“

Lestrange vydal zo seba chladný, dutý smiech, ktorý sa ozýval po tmavých stenách. „Vždy si mal otcovu povahu,“ povedal a opäť sa mihol škriepnym úsmevom. „Starý Lucius - nikdy nepatril k tým, ktorí by poctivo pracovali. Radšej sedel doma pri svojich luxusných nápojoch a veľkom sídle, ako by si mal zašpiniť ruky.“

„Kvôli tebe,“ začal Draco chladným tónom, „si špiním ruky ja.“

„Otázka je, ako veľmi si ich chceš zašpiniť?“

„Dosť na to, aby trochu vody dokázalo zakryť stopy,“ povedal Draco uštipačne. „Musím predsa chrániť svoju povesť.“

„Výborne,“ odvetil. „Vedel som, že sa na teba môžem spoľahnúť.“

„Ako sa chceš dostať do Anglicka?“ spýtal sa Draco po niekoľkých minútach ticha, očakávanie v jeho hlase bolo dobre maskované, ale Lestrange sa tiež prispôsobil.

„Som rád, že sa pýtaš,“ odpovedal rovnakým ležérnym tónom.

„Len sa mi zdá, že v Bulharsku, alebo skôr kdekoľvek na svete, je pre teba bezpečnejšie ako v Anglicku.“

„Netrápi ma, ako sa dostať dnu, ale skôr ako zostať nenápadný. Budem potrebovať dobré miesto, kde sa môžem ukryť, bezpečné miesto.“

„Na Malfoy manor si vždy vítaný,“ navrhol Draco bezstarostne. „Samozrejme,“ dodal, „moja pohostinnosť sa vzťahuje len na rodinu - tvoji kumpáni si budú musieť nájsť útočisko inde.“

„Samozrejme,“ povedal Lestrange. „Som rád, že si si vybral správnu stranu,“ dodal. „Vybral si si dobre.“

Draco kútikom oka postrehol, ako mu ručička hodiniek prešla cez značku tridsiatich minút, čo znamenalo, že je už pol tretej ráno. „A predsa,“ vravel so zjavnou nudou, „ma porovnávaš s mojím otcom.“

„No, nepovedal som, že si rovnako hlúpy,“ uznal Lestrange. „Ale dávaš prednosť luxusu a moci, ktoré sa spájajú s týmto typom práce.“

„No tak, strýko Ralph,“ povedal Draco a na okraji pier sa mu vytvoril úsmev. „Myslím, že sa zhodneme na tom, že najvyšším cieľom je moc.“

„Ako to?“

„Moc nad ľuďmi, nad miestami, nad osudom - to je to, o čo sa všetci usilujeme.“

Lestrangeov výraz sa zmenil na výraz skutočného potešenia, keď sa načiahol k tomu hrubému kusu dreva a schmatol z neho pohár medoviny.

„Tak teraz…,“ povedal spokojne, keď jeho hrubé prsty krúžili po nádobe. „…je toto niečo, na čo sa napijem.“

Horúčkovito naklonil fľašu k svojmu poháru a teplá hnedá tekutina sa doň naliala. Draco chytil svoj vlastný pohár a zdvihol ho, keď Lestrange prehovoril. „Na moc nad všetkými,“ povedal v opileckej eufórii.

„Nad všetkým,“ dodal Draco a ťukli si pohármi.

****

Ron s dvadsaťminútovým oneskorením ležérne vošiel do jedálne so zeleným svetrom a džínsami na sebe. Keď vošiel do nádhernej miestnosti, s úctou si prezeral nábytok a vychutnával vôňu sladkého jedla, uvidel, ako naňho Hermiona z miesta, kde sedí, upiera pohľad.

„Osprchoval som sa,“ povedal obranne, keď si sadol vedľa Hermiony za obrovský stôl. Na stole boli štyri taniere, každý s iným druhom mäsa podávaným s omáčkami, a misa grilovanej zeleniny so zemiakovou kašou.

„Obliekol si si špinavé šaty!“ povzdychla si Hermionaa. „Nezdá sa ti to nechutné?“

„Nie,“ povedal Ron úprimne. „Pravdupovediac, radšej si oblečiem zablatené šaty, ako by som mal na sebe Malfoyove.“

Hermiona prevrátila očami a obrátila pozornosť k jedlu. „Daj si,“ ponúkla ho, keď si vzala najbližší tanier, ktorý vyzeral, že je na ňom kuracie mäso, a vzala si kúsok.

Ron schmatol tanier, ktorý bol najďalej od neho a obsahoval pečený plát hovädzieho mäsa, a pridal k nemu hromadu zemiakov. „Toto dobre vonia,“ dodal.

„Mal by si poslať sovu Harrymu a Ginny,“ navrhla Hermiona, keď začala ochutnávať kúsok kuraťa. „Určite sa im uľaví.“

„Áno, ja viem,“ povedal s pocitom viny. „Budú však v poriadku,“ povedal.

Hermiona sa načiahla po zelenine, ktorá bola trochu mimo jej dosahu; Ron sa mierne postavil, chytil misku a podal jej ju. Miska sa pritom mierne obtrela o Hermioninu ruku a ona sa s trhnutím mykla.

„Čo je?“ spýtal sa Ron.

„To nič nie je,“ povedala Hermiona rýchlo a roztržito si na tanier naberala zeleninu.

„Čo sa deje?“ znova sa spýtal Ron.

„To naozaj nič nie je, Ron,“ trvala na svojom Hermiona. Hromada zeleniny sa zväčšovala, ako Hermiona stále pridávala ďalšiu.

Ron ju chytil za zápästie a mierne stlačil, takže pustila lyžicu. Opatrne ju chytil za dlhý rukáv a vyhrnul jej ho, pričom sa mu v očiach zračil údiv. Na jej rukách zostali červené viditeľné línie výrazných popálenín ako dôkaz udalostí posledných dní v sídle.

„Ron...“ Hermiona začala slabo. „Nie je to také zlé, ako sa zdá.“

„To boli tie popáleniny, o ktorých si písala?“

Hermiona prikývla, pretože Ron si zachoval nezvyčajne pokojnú tvár, ale jej oči sa vydali po jeho pažiach a našli ruky zovreté v päste, na ktorých mu po stranách naskakovali žily. „Ron, ver mi.“

Jeho teplé prsty prešli po popáleninách a ona sa mierne prikrčila od bolesti pri kontakte a hneve, ktorý videla na Ronovej tvári. „Zaplatí za to.“

„Ron, počúvaj ma,“ skúsila Hermiona a položila Ronovi ruky na plecia v snahe upokojiť ho.

„To nie je žart, Hermiona!“ Hermiona videla, ako mu v očiach vrie zlosť, keď vstal od stola a buchol stoličkou o podlahu. Hermiona okamžite vstala, vzala Rona za ruky a jemne po nich prechádzala prstami, aby ho upokojila.

„Zaplatí za to,“ zopakoval Ron. „Postarám sa o to.“

„Rone!“ Hermiona povedala prosebným hlasom. „Počúvaj ma!“

„Nemám čo počúvať - keď sa vráti domov, zabijem ho.“

Hermiona položila ruky na boky Ronovej tváre, pritiahla si jeho tvár k sebe a stretla sa s jeho očami. „Ja... ja si nemyslím, že za to môže Malfoy,“ povedala pomaly.

„O čom to hovoríš?“ Ron bol teraz pokojnejší a Hermiona pustila jeho tvár zo svojich chladných rúk.

„Myslím,“ začala. „Myslím si, že čokoľvek, čo ma popálilo... čo zapálilo tento hrad, Malfoyovi robí starosti.“

Ron sa stále tváril zmätene, keď ho Hermiona chytila za ruku a potiahla ho k stoličke, kde ho usadila. „Keď to útočilo, keď ona útočila, Malfoy sa snažil brániť a videla som, ako sa zrútil na zem a kričal.“

Ronov záujem teraz vrcholil a jeho uši ostro počúvali Hermionine slová. „Bál sa jej rovnako, možno viac.“

„Tak čo to znamená?“ Ron sa spýtal.

„To znamená,“ začala Hermiona, „že s Malfoy manor nie je niečo v poriadku.“

****

Autorkina poznámka: Viem, že niektorí ľudia si myslia, že tento príbeh ide pomaly, ale ak mám byť úprimná, je to veľmi dlhý príbeh. Mám ho v hlave veľmi dôkladne naplánovaný a sľubujem vám všetkým, že nebudete sklamaní!

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 31.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Campana - 02.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: zuzule - 08.06. 2021
Mnooo, to jsem zvedava, co z toho vyleze. :) Dekuju!

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Octavie - 07.06. 2021
Ron se mi tu zatím docela líbí. Ví, co chce a dostal se tam. To je plus. Škoda že si nevzal to pyžamo:-D. Malfoy je taky zábavný a tváří se jako dokonalý synovec. Už se těším, až strýček přijede:-D. Děkuji, Jimmi a těším se na zítra.

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Lupina - 07.06. 2021
Zaznělo tady toho hodně v komentářích, takže mi z toho vyplynulo, že ať bych si lámala hlavu jakkoliv, beztak to bude jinak. Takže se nechám unášet dějem, který je perfektní. Jsem napnutá, co dalšího přijde. Děkuji, Jimmi.

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: sisi - 07.06. 2021
Draco to nemá lehké, ale kdo má? V Bulharsku jim určitě pšenka nepokvete. Ani strýčkovi, ani Dracovi. A to jsou oba zmijozelové a nemají jen společné cíle. Určitě jdou hlavně za svým. Starý papá Malfoy by si nešpinil ruce hrubou prací, na to měl lidi, ale Draco je jiný. Vždycky byl. Koneckonců to může dopadnout tak, že hrubou práci za něj udělá křupan Weasley, a pak bude happy end, Malfoy vysvobodí zakletou princeznu, nebo dámu v ohrožení a budou žít všichni šťastně až na věky. Děkuji za krásný překlad.

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: denice - 07.06. 2021
Tak začínám být moc zvědavá, kdo je to vlastně Eliáš. Nemyslím si, že by bylo obvyklé, aby sluha jen tak sbíral na nádraží pocestné, kteří chtějí k Dracovi domů, nota bene když ten dům není zrovna bezpečný a jedna slidilka tam už je. A Draco to přejde bez mrknutí oka - zda se, že z pevnosti je najednou dům otevřených dveří... Nebo že by Draco doufal, že ho lady M. Rona zbaví? Díky
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Jimmi - 07.06. 2021
Draco po Rona poslal Eliáša... marí sa mi, že toto sa ešte vysvetlí, alebo som si v originále pomýlila Eliáša s tou predavačkou metiel... fakt som prelietavala. Najbližšie kapitoly určite nie, ale niečo s tou stanicou by tam ešte malo byť. Zatiaľ nikto iný predsa neprišiel nie? To by si najprv musela vedieť, kto je LadyM, takže sa určite pokúsi (ale nie tak ako predpokladáš) a dopadne to úplne inak. Hahaha, predpokladáš totiž nesprávnu LadyM :) Pekne zamotané, musíš si počkať, toto je velikánsky a prešpekulovaný príbeh Ďakujem

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: lenus - 07.06. 2021
Mám pocit, že s ronom získala hermiona dalsieho partaka na potulky a vyzvedy :D Trochu nechápem draca ... hra to na strýka? Chce ho nalákať do Británie? Diky :)
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Jimmi - 07.06. 2021
Eee... mimo... nepoviem... Ale ďakujem za komentár

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: kakostka - 07.06. 2021
Mno jo, takže Draco považoval za bezpečné pustit Rona do domu? Do vlastního domova? nestačí, že tam šmejdí Hermiona? Sice se bude chtít odreagovat sexem, to je jasný, ale do toho bude čenichat... ach jo a Hermiona mozek nechala taky jinde. Mno nic, uvidíme jak se to dál vyvine. PS. začínám přemýšlet nad názvem, banner mně zmátl tak, že jsem si myslela, že párem bude Draco Hermiona a že ona je tou Lady Malfoy, ale zdá se, že je jí Adria, že? děkuju za překlad.
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Jimmi - 07.06. 2021
Nepoviem. V úvode som spomínala, že na Lady Malfoy je viac kandidátiek a že sa to pokúsim neprezradiť. Ja som si napríklad myslela, že je to Narcissa... čo už. Hermionu vydrž, proste ju tak autorka vidí, nie je to vôbec pre príbeh podstatné. Zvyšok stojí za to. Díky
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: kakostka - 07.06. 2021
To víš, že vydržím, navnadila mne tajemnost zápletky, Eliáš, normální Draco a dýchánek se strýkom Rudolfom. Jen mne zarazilo, že mu tu Draco říká Ralph. Jestli je Ron za sympoše, tak vydržím, zatím je v modu fanatik, nevidím, neslyším a má ubohá Mione a co já si bez ní počnu. Ještě čekám, kdy se zjeví Harry a Ginny.
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Jimmi - 07.06. 2021
Tak po prvé, vôbec mi to nebolo čudné, potom som si našla, že by to malo byť Doplh, tak si hovorím, asi sa autorka pomýlila, prerobím to. No a nakoniec som našla, že Ralph je skratka od Rodolph, Rodolphus, Rudolph, Rudolphus https://www.familiesunearthed.com/nicknames.htm Takže to má dobre. - inak myslím, že dávam Ralf, ak nezabudnem... Díky

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: margareta - 07.06. 2021
Ron mi tady začíná být docela sympatický. Reaguje sice bláznivě, ale z čistých pohnutek, protože má Hermionu rád a bojí se o ni. Myslím, že i ji to potěšilo. No, v každém případě, teď jsou na výzkum dva a Eliáš bude mít co dělat, aby je ukočíroval, když se rozhodnou pátrat. A jsem zvědavá, jak se na Manor dostanou Harry a Ginny, přivede je taky Eliáš? Nebo se přes ta kouzla budou muset tvrdě probojovat? Předpokládám, že to pozvání strýce Lestrangea na Manor je past, do které se má chytit. Jsem zvědavá, kdo ho dřív dostane, jestli Harry nebo to monstrum. Přála bych mu to druhé! Vůbec mi nepřipadá děj zdlouhavý! Právě naopak, je nutno vysvětlit všechny okolnosti, aby bylo jednání všech postav pochopitelné a rozuzlení logické! A navíc, pro nás čtenáře je to zároveň příslib ještě mnoha kapitol krásného čtení! Děkuji za skvělý překlad, Jimmi! Příběh je perfektně napínavý a tak čtivý, že se pravidelně nemůžu dočkat pokračování!! ( a to jsem zarytá snamionkářka) P.S. zkoušela jsem si čichnout ke kokosu se zázvoru najednou, ale místo co by mě to omámilo, nutilo mě to šilhat, tak nevím...
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Jimmi - 07.06. 2021
Ani jedna domnienka nie je správna... ak si dobre pamätám... ták, a teraz špekuluj. Alebo počkaj do zajtra, bude ďalšia kapitola. Vlastne nie, Ron je jedna z najsympatických (bude) v poviedke, uvidíš :) Taká tá čistá duša, bez zlých pohnútok, priamy... a strašne dôležitý až do konca. Fakt sa na toto teším asi najviac. Zvyšok... nie. Na príbehu sa mi páči, že neodhadneš, čo ťa čaká a pritom na konci všetko do seba zapadne. Dokonca aj postavy s najčiernejšou dušou ti nakoniec bude ľúto. Nemyslím Rudoplhusa. Tých kapitol je ešte požehnane, ale sme za štvrtinou, len kapitoly sa predlžujú... Ďakujem moc, tak zase zajtra

Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Claire - 07.06. 2021
Jestlipak někdy autorka slyšela o slově relativní? Vzhledem k tomu, že víceméně od počátku bojuji s mírou snesitelnosti či spíš nesnesitelnosti Hermiony, aspoň přibližný odhad délky by potěšil - neb co si jedna může představit pod pojmem velmi dlouhý? Jinak mne ale povídka baví, o to nic - jen hodně často mám pocit, že nejen Herodes, to byl král... ale i strýko Lestrange je docela milý muž. S ohledem na jeden jeho konkrétní cíl.... Draco trošku tančí nad propastí, nejen s ujom, ale ani jeho odhad ohledně toho, že Ron zastaví Hermionu ve slídění, mi nepřijde jako dobrý. Ta fúrie naopak získala pěšáka na hrubou práci a ten je natolik pitomý nebo zaslepený (že by oboje?), že se coby rytíř v zářivé zbroji vrhne do věcí, do kterých mu opravdu, ale opravdu nic není. Rozhodně si nestěžuju - ale není zveřejnění kapitoly jaksi mimořádné? Díky za dáreček...
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: Jimmi - 07.06. 2021
Jo, mala ísť až zajtra, ale keďže ostalo voľné okno, tak som to posunula, A neboj, zajtra bude tiež. Máme preplnené, mám toho v zálohe dosť... Len som zmenila zverejňovanie svojich vecí, idú o polnoci pred hlavnou poviedkou, nech furt netrčí navrchu Hledaní... takže stále dve za deň, ale v inom čase... Tak ale zase nemôže byť Hermiona všade tá geniálna, tu je ňou Draco a Eliáš... Inak na toto frfľali myslím aj v originálnych komentároch, že Hermiona je trochu moc OOC... Tak budiž... Ja si nespomínam... viem, že asi od polovice som čítala do rána, pretože sa od toho nedalo odtrhnúť... a nejak si moc toho, čo robila Hermiona nepamätám. Ešte nám myslím chýbajú dve hlavné postavy (ak teda to nedorieknuté meno považujeme za uvedenie do deja). Smrťožrútov nepočítam, v tých menách prehľad nemám. Ďakujem
Re: Kapitola 11: Tieň a prach Od: kakostka - 07.06. 2021
Ho ho ho, tvůj koment mne pobavil. nejen Hádes, ale i stryko Lestrange, ano, jeden si říká, že nebude Hermiony škoda, že? kletba sem, kletba tam a uppps, se stane no, když někdo strká čenich, kam nemá...

Prehľad článkov k tejto téme:

cherrypie3601: ( Jimmi )04.10. 202141.kapitola
cherrypie3601: ( Jimmi )03.10. 2021Kapitola 40: O ľuďoch a netvoroch 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )30.09. 2021Kapitola 40: O ľuďoch a netvoroch 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )29.09. 2021Kapitola 39: Žiť a nechať žiť 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.09. 2021Kapitola 39: Žiť a nechať žiť 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )23.09. 2021Kapitola 38: Na ihlách ustlané 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )22.09. 2021Kapitola 38: Na ihlách ustlané 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )21.09. 2021Kapitola 37: Za sklenenými dverami
cherrypie3601: ( Jimmi )14.09. 2021Kapitola 36: Do pekla a ešte ďalej
cherrypie3601: ( Jimmi )13.09. 2021Kapitola 35: Malé komplikácie
cherrypie3601: ( Jimmi )07.09. 2021Kapitola 34: Posledná noc
cherrypie3601: ( Jimmi )31.08. 2021Kapitola 33: Plán útoku
cherrypie3601: ( Jimmi )30.08. 2021Kapitola 32: Nesprávne nasmerovania 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )29.08. 2021Kapitola 32: Nesprávne nasmerovania 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )28.08. 2021Kapitola 31: Cassius Lestrange 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.08. 2021Kapitola 31: Cassius Lestrange 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )26.08. 2021Kapitola 30: Skutočná lady Malfoyová 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )25.08. 2021Kapitola 30: Skutočná lady Malfoyová 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )24.08. 2021Kapitola 29: U Sv. Munga 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )22.08. 2021Kapitola 29: U Sv. Munga 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )21.08. 2021Kapitola 28 – Záchrana 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )20.08. 2021Kapitola 28 – Záchrana 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )19.08. 2021Kapitola 27: Azkaban 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )18.08. 2021Kapitola 27: Azkaban 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )17.08. 2021Kapitola 26: Bez strachu 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )13.08. 2021Kapitola 26: Bez strachu 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )12.08. 2021Kapitola 25: Osamote 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )11.08. 2021Kapitola 25: Osamote 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )10.08. 2021Kapitola 24: Súboj myslí 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )08.08. 2021Kapitola 24: Súboj myslí 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )07.08. 2021Kapitola 23: Večera so smrťožrútmi 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )06.08. 2021Kapitola 23: Večera so smrťožrútmi 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )03.08. 2021Kapitola 22: Nedôstojné myšlienky 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )02.08. 2021Kapitola 22: Nedôstojné myšlienky 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )31.07. 2021Kapitola 21: Bartolomej 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )16.07. 2021Kapitola 21: Bartolomej 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )09.07. 2021Kapitola 20: Tí zabudnutí
cherrypie3601: ( JImmi )30.06. 2021Kapitola 19: Vysvetľuj
cherrypie3601: ( Jimmi )20.06. 2021Kapitola 18: Krycí príbeh
cherrypie3601: ( Jimmi )19.06. 2021Kapitola 17: Riskantný krok
cherrypie3601: ( Jimmi )17.06. 2021Kapitola 16: A tak sa rozchádzame
cherrypie3601: ( Jimmi )16.06. 2021Kapitola 15: Hodiny tikajú 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )15.06. 2021Kapitola 15: Hodiny tikajú 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )15.06. 2021Kapitola 14: Zbytočné sny
cherrypie3601: ( Jimmi )14.06. 2021Kapitola 13: Neočakávaný návštevník
cherrypie3601: ( Jimmi )08.06. 2021Kapitola 12: Otázky dôvery
cherrypie3601: ( Jimmi )07.06. 2021Kapitola 11: Tieň a prach
cherrypie3601: ( Jimmi )29.05. 2021Kapitola 10: Rozptýlenie 2/2
cherrypie3601: ( Jimmi )28.05. 2021Kapitola 10: Rozptýlenie 1/2
cherrypie3601: ( Jimmi )27.05. 2021Kapitola 9 2/2 : Severná veža
cherrypie3601: ( Jimmi )25.05. 2021Kapitola 9 1/2: Severná veža
cherrypie3601: ( Jimmi )24.05. 2021Kapitola 8: Následky
cherrypie3601: ( Jimmi )23.05. 2021Kapitola 7 - 2/2 – Tiene v temnote
cherrypie3601: ( Jimmi )22.05. 2021Kapitola 7 1/2 – Tiene v temnote
cherrypie3601: ( Jimmi )08.05. 2021Kapitola 6: Dobré ráno
cherrypie3601: ( Jimmi )07.05. 2021Kapitola 5: Manor
cherrypie3601: ( Jimmi )27.04. 2021Kapitola 4: Dlhá cesta do cieľa
cherrypie3601: ( Jimmi )20.04. 2021Kapitola 3: Zbohom
cherrypie3601: ( Jimmi )09.04. 2021Kapitola 2: Povedať im to
cherrypie3601: ( Jimmi )02.04. 2021Kapitola 1: Za veľa to nestojí – Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )18.03. 2021Lady Malfoy - úvod