Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Objevování

Kapitola 8. Zmatená

Objevování
Vložené: denice - 13.05. 2021 Téma: Objevování
denice nám napísal:

Autor: hesaluti       Překlad: denice        Beta: Sevik99        Banner: Jacomo

https://www.fanfiction.net/s/7957417/1/Discovery

Rating: 13+


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 

Kapitola 8. Zmatená

 

Hermiona udělala, co slíbila, a šla s novými informacemi přímo za Harrym. Posadili se a až do rána si povídali.

„Dracovi dělá starosti správné načasování. Řekla jsem mu, že s informacemi, které zatím máme, nemůžeme konat, protože to nemusí stačit, ale on se bojí, abychom neotáleli příliš. Jestli má s tím novým kouzlem pravdu, nemůžeme čekat, až ho skutečně použijí!“ zdůraznila.

„To kouzlo je něco neskutečného,“ řekl Harry. Vypadal jako troska, byl příšerně rozcuchaný a neoholený, ale už dávno se přestali starat o to, jak jeden před druhým vypadají.

„Malfoy má pravdu – tohle musí být správně načasované. Šlo by to udělat, kdybys mě denně informovala, zvládneš to? Tak bychom mohli zasáhnout v pravou chvíli.“

Přikývla. „Musím počkat, až mě kontaktuje, ale myslím, že to nebude dlouho trvat, a pak mu řeknu, že je třeba se scházet každý den.“

„Promiň,“ povzdechl si.

Hermiona se zamračila. „Za co se omlouváš?“

„Za to, že chci, aby ses tak často scházela s Malfoyem. Jsem si jistý, že je to ta poslední věc, kterou bys chtěla,“ vysvětlil. „Jak vám to spolu jde?“ Naklonil se k ní. „Dělá zatraceně dobrou práci, Hermiono.“

Zašklebila se. „Já vím! Přestaň mě otravovat, Pottere. Byla jsem na něj hodná – svým způsobem…“

„Svým způsobem?“

„Dopaluje mě a pořád se hádáme, ale dobře se nám spolupracuje,“ vysvětlila. „Bojím se o něj – je to čím dál riskantnější.“

„Bojíš se o Draca Malfoye?“ V Harryho hlasu znělo pobavení i úžas.

„Víš, jak to myslím!“

„Nejsem si jistý,“ zasmál se. „Malfoyovo kouzlo, o kterém pořád slýcháme, na tebe nefunguje, že?“

„Ne!“

Harry naklonil hlavu na stranu a hodnotil ji. Tázavě zvedl obočí. „Takže až bude po všem, neuvidím tě v bulvárním plátku, jak se na něj věšíš?“

„Ne, Harry. Je to přísně pracovní záležitost,“ probodla ho pohledem a doufala, že ho tím umlčí.

„Možná si to myslíš, ale dej na mě, na tomhle světě neexistuje možnost, že by si tě Malfoy nevšiml. Chci tím říct, že od školy ses tak změnila, že si toho musel všimnout… co je na tom tak legračního?“

Hermiona nedokázala ovládnout smích. „Legrační na tom je, že mi před pár hodinami řekl totéž o tobě!“

Harry zavrtěl hlavou a zazubil se. „Vážně?“

„Ano – nevěří, že jsme jen přátelé,“ obrátila oči v sloup. „Prostě proto, že není dostatečně zralý, aby dokázal navázat dospělé přátelství se ženou.“

„Tohle už zní líp!“ prohlásil. „Mnohem víc jako komentář, který bych čekal od Hermiony Grangerové, když je řeč o Dracu Malfoyovi!“

 

xxx

 

Hermiona špatně spala, její mozek nedokázal vypnout. Nikdy se jí nedařilo spát ve dne, odpoledne už byla zase vzhůru. Ohledně Draca měla neutuchající otravné obavy, protože ho mohli každou chvíli odhalit a on by byl v nebezpečí. Aby získal informace, musel teď víc riskovat, takže se cítila nesvá. I když to Harrymu zapírala, nemohla lhát sama sobě, že si nedělá o Draca starosti, a byl to zvláštní pocit. Tento úkol je uvrhl do jakéhosi podivného vztahu – nebyli tak úplně přáteli, ale přesto se stali víc než jen kolegy.

Když se tedy následujícího rána objevil na jejím stole další dopis, prakticky ho roztrhla.

 

Milá SK,

už teď mi chybíš!

Musím se s tebou brzy setkat, ale než se uvidíme, chci se zeptat, jestli jsi o nás řekla svému příteli?

Mé city k tobě jsou vážné a myslím, že je čas, abys mu řekla všechno. Měla bys to udělat, než se znovu uvidíme.

Užíval jsem si naši noc pod hvězdami, tak si ji zopakujme, ale tentokrát chci, abychom jim byli blíž.

Tak si přečti mé myšlenky a leť mi do náruče, ale ne dříve, než naplníš druhou část své přezdívky a vyzkoušíš nejlepší způsob, jak se tam dostat.

Nezáleží na slovech, ale na tom, kdo je napsal.

Nemůžu se dočkat, víc říkat netřeba – dnes večer v deset. Pamatuj si, některým věcem je nutné věřit.

NKSM

 

Dočetla vzkaz a povzdechla si. Tohle bylo zatím nejvíc nejasné! Vzala to řádek po řádku, ale nic na ni nevyskočilo.

Už teď mi chybíš!

To znamenalo, že Draco se s ní potřebuje setkat brzy. Alespoň tohle bylo snadné.

Musím se s tebou brzy setkat, ale než se uvidíme, chci se zeptat, jestli jsi o nás už řekla svému příteli?

Mé city k tobě jsou vážné a myslím, že je čas, abys mu řekla všechno. Měla bys to udělat, než se znovu uvidíme.

Tyto řádky jí říkaly, že začalo přituhovat. Chvíli jí trvalo, než si uvědomila, že Draco po ní nechtěl, aby si vybavila jména svých bývalých kluků, ale že vzhledem k jejich nedávnému rozhovoru mohl přítelem myslet jedině Harryho. Žádal ji, aby Harrymu všechno řekla. No, to už udělala.

Užíval jsem si naši noc pod hvězdami, tak si ji zopakujme, ale tentokrát chci, abychom jim byli blíž.

Tak si přečti mé myšlenky a leť mi do náruče, ale ne dříve, než naplníš druhou část své přezdívky a vyzkoušíš nejlepší způsob, jak se tam dostat.

Zkoumala slova jedno po druhém a její bystrá mysl hledala jejich pravý význam. Bylo to jako číst dopravní značky v mlze. Slova ve skutečnosti neznamenala to, na co vypadala! Takže se chtěl znovu setkat venku, ale co myslel tím blíž ke hvězdám? Chtěl, aby se sešli na střeše nějaké budovy? V Bradavicích? Na věži? Znovu si přečetla příslušné řádky a nad jedním slovem se jí sevřelo srdce. LEŤ. Budou blíže ke hvězdám, protože budou muset letět. Ne! Četla řádek ještě jednou. Přečti si mé myšlenky – druhá část její přezdívky byla knihomolka, takže nemusela být geniální, aby si uvědomila, že to souvisí s knihou. Jmenuje se místo jejich setkání stejně jako kniha? Po dalším řádku změnila názor.

Nezáleží na slovech, ale na tom, kdo je napsal.

Nešlo o jméno knihy, ale o autora. Problém byl v tom, že se zdálo, jako by tu vodítka končila, a nemohla najít žádný náznak, která kniha by to měla být!

Do oběda už dál nepokročila, a tak se nevrle vydala ven a pokusila se přijít na jiné myšlenky obědem v malé kavárničce. Rychle se najedla, pak vyšla ven a začala se procházet. Sedla si na lavičku u budovy ministerstva a vytáhla Dracův dopis. Tentokrát překonal sám sebe, protože se vzkazem opravdu zápasila. Přepadl ji nával paniky – co když to nedokáže vyřešit? Nemohla by se s ním setkat?

Jak se mu povedlo ta vodítka vymyslet? Byla vážně geniální, ale nikdy mu neposkytne to zadostiučinění, aby mu to přiznala! Jeho logická mysl se zdála být schopná dát jí všechny informace, které potřebovala, a ukrýt je v údajném milostném psaníčku.

Vybavila si Dracův racionální způsob myšlení, přečetla dopis a použila na něj vlastní logiku. Bylo jasné, že místo jejich setkání bylo pojmenované po slavném spisovateli. Ale po kterém? Jak to měla vědět? Znovu začala číst odshora – možná byla stopa výš ve vzkazu a ona ji přehlédla?

Stále se vracela k odkazu na létání. To místo muselo být vysoko, takže kniha o věžích? Nebo o horách? Jeden řádek textu na ni vyskočil a ona se k němu sklonila blíž.

Tak si přečti mé myšlenky a leť mi do náruče, ale ne dříve, než naplníš druhou část své přezdívky a vyzkoušíš nejlepší způsob, jak se tam dostat.

Nejlepší způsob, jak se tam dostat? Byla to mapa? Atlas? Povzdechla si – pauza na oběd téměř končila, takže se tím bude muset znovu zabývat později.

 

xxx

 

Už byl čas odejít z práce, ale pořád seděla za svým stolem, obklopená otevřenými knihami, v nichž se pokoušela najít řešení hádanky. Začínala opravdu panikařit, už jí docházel čas.

Pomíjela něco zjevného, a to ji zlobilo, protože v řešení hádanek byla dobrá. Také byla trochu naštvaná na Draca, že jí to tak ztížil, a co si sakra myslel, když naznačoval, že se setkají někde, kam je nutné doletět? Musel si pamatovat, jak moc nenáviděla košťata, tak že by to dělal schválně?

Napřímila se v křesle, když se jí ta myšlenka vynořila v hlavě. Košťata. Nejlepší způsob, jak se dostat někam vysoko, bylo koště! Šlo tedy o knihu o košťatech! I když se o ně vůbec nezajímala, vyrůstat s Harrym a Ronem znamenalo znát nejpopulárnější knihy o nich. Vstala a namířila si to k první, která se jí vybavila – Porozumět košťatům. Vytáhla bichli z police a podívala se na hřbet. Autorem byl A. G. Bodmin. Teď se jí jeho jméno vybavilo, pamatovala si ho ze školy. Byl prvotřídním odborníkem na cokoli spojeného s košťaty.

Pořád to může být nesprávná kniha – koneckonců jich o košťatech byly napsané stovky! Nějak však věděla, že tahle je ta pravá.

Takže místo bylo Bodmin. Promnula si bolavé oči a povzdechla si. Stále ještě nedohnala spánkový deficit a všechno tohle řešení hádanek ji vyčerpávalo. Nikdy neslyšela o ničem, co by se jmenovalo Bodmin, takže se bude muset prokousat další hromadou knih, dokud to nenajde!

Pak jí zrak padl na slova v dopisu a zvedla ho.

Nemůžu se dočkat, víc říkat netřeba – dnes večer v deset.

Netřeba? Mělo to být – Netřeba – dnes večer v deset? Popadla knihu, ležící na druhé straně stolu, a listovala v ní, dokud nenašla, co hledala. Bodminská Netřeba!*  Bodminská Netřeba! Kdyby ještě měla energii, poskakovala by. Místo toho si přečetla článek menším písmem pod nadpisem stránky.

BODMINSKÁ NETŘEBA

Famfrpálový stadion Bodminská Netřeba se nachází v Cornwallu. V roce 1884 se na tomto stadionu konal slavný šest měsíců trvající zápas, při němž zlatonka unikla chytačům, kteří se ji pokoušeli polapit. Zdivočelá zlatonka prý žije na okolních vřesovištích dodnes.

Stadion je zakrytý kouzlem neviditelnosti. Fanouškům se doporučuje nosit brýle obnoveného vidění.

Opřela se v křesle a oběma rukama si prohrábla vlasy.

Díky Merlinovi, vyřešila to!

 

xxx

 

Hermiona se přemístila ke stadionu, vešla dovnitř a rozhlížela se. Byl obrovský, s vysokými věžemi rozdělujícími masu sedadel a s famfrpálovými obručemi tyčícími se na obou koncích. Prázdný stadion se zdál být větší, než kdyby byl zaplněný lidmi, a ticho bylo děsivé. Nervózně se rozhlédla a toužila spatřit Draca, ale osvětlení stadionu neumožňovalo cokoli vidět jasně.

Byla asi ve třetině cesty vzhůru a prohlížela si prázdná sedadla, jestli tam někde neobjeví stopy jeho přítomnosti. Zaslechla nad sebou jakýsi hluk, ale nic neviděla. Skoro ho zavolala jménem, zarazila se v poslední chvíli. To by byla hloupost. Přesto se stále víc a víc bála, a pořád slyšela nějaké zvuky.

Něco na schodech ji upoutalo a konečně zahlédla plavé vlasy, na které čekala. Mávl na ni a setkali se v polovině cesty. Skoro byla v pokušení ho obejmout, ale ovládla se.

„Nelíbí se mi tady,“ prohlásila a rozhlédla se kolem. „Nahání to tu hrůzu.“

„Je to jen famfrpálový stadion, Hermiono,“ uklidňoval ji. „Vypadala jsi, jako bys byla vyděšená k smrti!“

„Pořád jsem slyšela nějaké zvuky,“ odpověděla.

„Vyřídila jsi Harrymu všechno, co jsem ti řekl?“ ujišťoval se.

„Ano. Očekává, že se budeme denně scházet, aby se mohl rozhodnout, kdy to spustí,“ vysvětlila mu.

„Dobrý nápad,“ přikývl. „Kouzlo vyzkoušeli a fungovalo.“

„Na kom?“

„Na nějakém ubohém, nic netušícím starém kouzelníkovi. Bylo to strašné.“

Emoce v jeho hlase přiměly Hermionu  na něj pozorně pohlédnout. „Jsi v pořádku?“

„Ano, ale musí to brzy skončit.“

„Můžu tě zbavit obvinění, jenže je to třífázový postup a bude chvíli trvat,“ řekla. V Dracově tváři se odráželo napětí. Měla o něj starost. „Omlouvám se – pořád hledám jiný způsob.“

„Vím, že ano,“ věnoval jí nepatrný úsměv a cítila, že se trochu uvolnil. Bylo to takové malé gesto, ale bylo jiné než dřív, jako by si teď důvěřovali.

„Málem jsem se sem nedostala,“ přiznala se. „Tvoje hádanka byla tentokrát příliš těžká!“

„Pro tebe jistě ne?“

„Začínala jsem panikařit, že nebudu schopná se sem dostat,“ udělala grimasu. „A myslela jsem, že možná budu muset letět na koštěti!“

Zasmál se jejímu vyděšenému výrazu. „Vím, kde je tu místo, kam se košťata ukládají…“

„Ne!“

Znovu se zasmál. „Jednoho dne, až tohle všechno skončí…“ zmlkl a jeho výraz se okamžitě změnil. Zaměřil se na vzdálený bod nad Hermioninou hlavou. Chtěla se obrátit, ale popadl ji za ruku, aby ji zastavil. „Ne – nedívej se. Možná to nic není.“ Očima stále přehlížel stovky sedadel nad nimi a Hermiona zašeptala: „Co se děje? Je tam někdo?“

„Nemyslím – zahlédl jsem pohyb, ale asi to nic nebylo,“ upřel na ni oči. „Takže až se vrátíš, mohla bys jít rovnou k Harrymu a říct mu o zkoušce, kterou provedli?“

„Samozřejmě – ale Draco, nemyslíš, že je čas, abys z toho vypadl?“

Zavrtěl hlavou. „Ne – ještě ne. Každopádně si myslím, že jsem je přesvědčil. Zdá se, že se mnou jednají mnohem nenuceněji. Dnes večer máme další schůzku a...“ znovu se zarazil, a tentokrát se přimhouřenýma očima zahleděl přes její rameno. Opět se chtěla otočit, ale popadl ji v pase a přitáhl si ji blíž, a pak sklonil hlavu k jejímu uchu.

„Teď jsem určitě něco viděl,“ šeptl a Hermiona strnula. „Chvilku se mě drž a pak klidně zamíříme ke skladišti košťat.“

Nedokázala udělat nic jiného, než přikývnout, protože teď se opravdu bála. Kdyby je někdo sledoval, jejich hra by mohla být u konce, což znamenalo, že oba jsou ve vážném nebezpečí.

 

Poznámka překladatelky: V originále Hermiona považuje moor – vřesoviště  za more – více. Nepřišla jsem na nic lepšího než netřeba – Netřeba (je u Kutné Hory).

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 27.07. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 8. Zmatená Od: Fluoris - 18.05. 2021
Lenže... Harry Hermionu uvidí v bulvárnom plátku ako sa vešia na Draca... he he he Ďakujem za preklad, toto ma veľmi baví čítať a aj dĺžka kapitol je ideálna
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 19.05. 2021
To by bylo něco - Hermiona by se musela propadnout pod zem a chodit kanálem ;-) Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: MichelleF - 14.05. 2021
Hermiona a Draco se krásně sbližují. Příběh je čím dál napínavější, jsem moc zvědavá, co bude dále..
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Ano, dalo by se říct, že nebezpečí je sbližuje - ale protože jde o Draca a Hermionu, nic nebude jednoduché... Děkuji.

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: TaraFaith - 13.05. 2021
Hádanky jsou naprosto dokonalé. Vždy jsem strašně zvědavá, za jak dlouho to Hermiona vyřeší a kde nakonec místo setkání proběhne. To, že je to psané jako milostný dopis, za kterým je schovaná zajímavá inteligence odesílatele... pěkný, odvážný, inteligentní a v jádru hodný chlap.. No tak, tomu prostě nejde odolat. :D Když si "pohybu" na druhé straně stadionu všimnul poprvé a přešel to, s tím, že se mu to zdálo, už jsem chtěla začít lamentovat, že z toho bude průšvih. Takže se tímto Dracovi omlouvám, že jsem ho na chvilku podcenila.. :D Jsem zvědavá kdo to byl, na to, co se bude dít v přístěnku na košťata a vůbec na celé pokračování. Moc díky za překlad.
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Draco měl brilantní nápad, naprosto přiměřený situaci, ale kdovíproč mám pocit, že si tak trochu užívá představu, jak Hermiona v potu tváře luští jeho náznaky. Ano, pohledný, odvážný, chytrý, úspěšný mužský - a taky trochu prevít, to je vážně neodolatelná kombinace :-D Autorka je tu pěkně lstivá - předhodí čtenářům "pohyb" a skladiště košťat, a teď čekejte, co z toho bude... Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: kakostka - 13.05. 2021
To, že Draca někdo sleduje je jasný, bud sledovací kouzlo nebo něco dalšího, očekávám, že z toho bude průšvih a komora na košťata zrovna v téhle situaci asi není nejbezpečnější, ale uvidíme. Hádanka byla fakt vychytaná, včetně české verze. Klaním se hluboce za překladatelský um. to je fakt majstrštyk:-) jsi skvělá, přeložit to tak pěkně a propojit s českými reáliemi:-) Nedivím se, že je Draco vyděšenej, je jasnej adept na novou nepromíjitelnou, když to praskne. Každej kouzelník by se bál, nikdo se nechce stát mudlou, asi ani ti, co tak vyrostli. Hermiona taky žije s kouzelníky, ikdyž by to dala i ve světě rodičů. moc se těším na pokračování a děkuju
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Myslím, že kouzelníci, kteří dokázali vysypat z rukávu novou, děsivě nebezpečnou kletbu, jistě zvládli vylepšit běžné sledovací kouzlo tak, aby bylo prakticky neodhalitelné. Děkuji za poklonu :-) Na Dracově místě bych byla vyděšená taky, ti čistokrevní kouzelníci by asi v mudlovském světě nepřežili. Kdo ví, jestli by se o postižené ministerstvo kouzel dokázalo nějak postarat. Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: sisi - 13.05. 2021
Stadion jistě hlídá zvlčilá zdivočelá a opuštěná zlatonka z legendárního zápasu. Jak by taky nezvlčila, když ji nikdo nechytil. S Dracem by to dopadlo stejně, kdyby ho nezaujala ona SK a nezačal jí psát šifrované zamilované dopisy. V tomto ohledu je HErmiona ještě stále jen začátečník, když musí půl dne luštit místo setkání. Asi to bylo tak naplánované, aby třeba nepojala podezření a nezačala něco pilně úřadovat. Nebo si měla někoho nevšimnout, i to je možné. Ale hlavní je, že se dostavila na správné místo včas a pod dohledem šedých očí se neztratí. Díky za překlad, starodávné názvy míst a sídlišť se dodneška uchovaly málokde, leč nyní se velmi hodil Netřeba. Těším se na pokračování.
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Sisi, klobouk dolů - zdivočelá zlatonka z legendárního zápasu, to je brilantní nápad! Nudí se, tak se vrací na místo zápasu, straší tam a vyhlíží někoho, kdo by se snažil ji chytit. I Draco možná mohl mít vedlejší úmysly a snahu Hermionu něčím zabavit - kdo ví... Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: Lupina - 13.05. 2021
Tak teda Netřeba je mnohem lepší než originál - klaním se. Mě přímo bolelo, jak Hermiona, chuděra, nemohla vyřešit Dracovu hádanku. Draco má ďábelskou mysl :D Začíná přituhovat, kouzlo bylo vyzkoušeno. Draco bude v ještě větším nebezpečí. A uvidíme, jestli už nebezpečí nečíhá teď na stadionu. Pořád je tu možnost, že chce Draco dostat Hermionu do přístěnku (třeba je to jeho tajná touha od dob Bradavic! Ha!) Jsem napnutá a moc se těším na pokračování. Děkuji za tuto kapitolu, denice.
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Moc děkuji za poklonu. Draco má opravdu hodně lstivou mysl, jak píšeš, přímo ďábelskou. Myslím, že ho baví přivádět Hermionu do rozpaků, ale zase jí věří, že jeho náznaky objeví. Ano, pořád je tu možnost, že na stadionu nocuje nějaké zvíře nebo fanatický famfrpálový fanoušek, nebo má Draco prostě jen jisté úmysly :-) Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: luisakralickova - 13.05. 2021
Jů, takový clifík na závěr, jsem napnutá. Hádanka skvělá, kromě odvracení pozornosti, tříbí mysl adresátky:) Díky, denice, za mistrný překlad.
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Hádanka se Dracovi opravdu povedla, myslím, že vyřešit ji mohla jen Hermiona, která Draca dost dobře znala. Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: Yuki - 13.05. 2021
Netřeba je taky pidi obec (součást Úžic) se 100 obyvateli kousek od Mělníka! Ať žije Středočeský kraj! :D Ale zpátky k událostem - oni už to kouzlo vyzkoušeli? :O Šílený, tak trochu jsem z toho měla pocit, že to asi nebude ani nic příjemného, spíš dost bolestivá procedura, když z toho byl Draco tak vyděšený. Vcelku jsem se i bála, že Hermiona jeho hádanku nevyřeší... vážně, tentokrát si na tom dal záležet. A pak je někdo sleduje... hmmm... nejspíš Dracovi nevěří tolik, jak si myslel. Prosím, ať je to nějaký zarytý fanda famfrpálu...
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Ať žije :-) Znala jsem jen Netřebu u Církvic - tam je úchvatný románský kostel Sv. Jakuba. To kouzlo je šílené, přesně jak píšeš - ani nemusí bolet, děsná je spíš představa, že se najednou ocitneš bez magie, a natrvalo. Myslím, že většina kouzelníků by raději umřela. Sledovat je může opravdu kdokoli - padouch, fanda famfrpálu - původně jsem myslela, že třeba nějaký bezdomovec, ale ten by na podobné místo asi těžko pronikl ;-) Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: Claire - 13.05. 2021
Konspirátorům roste odvaha a plíží se blíž a blíž... k tomu "vhodně" vybrané místo schůzky na strašidelném hřišti, to by se jedna mohla začít bát. :-D Ostatně, od kdy jsou skladiště košťat obzvlášť bezpečnými úkryty? To jakože jediná krytá věc s dveřmi široko daleko? A pro tentokrát tedy dal NKSM Hermioně zabrat, samozřejmě jen a pouze v duševní rovině. :-D Kdyby žil o půl století dřív, mohl být v Blenchley a Enigma padla mnohem dřív... O oblast fyzické zdatnosti hrdinů se zatím postarají padouši... Skvěle sis poradila s překladatelským oříškem, denice. Děkuji za kapitolu, potěšila v dešťově uplakaném ránu.
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Myslím, že Draco vybral místo schůzky dost dobře, liduprázdné, slušně přehledné - jenže plány občas nevycházejí. Autorka je pěkně mazaná - s tím skladištěm košťat předhodila čtenářům velmi povedenou návnadu:-) Taky myslím, že by Hermiona i Draco byli v Bletchley Parku docela na svém místě - to je zajímavý nápad. Možná někde existuje povídka, v níž využijí obraceč času... Děkuji.

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: Jacomo - 13.05. 2021
Páni, zápletka nabírá na obrátkách! Kletba je vynalezena, vyzkoušena a funguje. No nazdar. Ale dějí se i jiné zajímavé věci. Skoro se zdá, jako kdyby Harry neměl námitek, kdyby vztah Hermiony a Draca přerostl pracovní rozměr :-) No, my taky ne, že :-) Nejvíc jsem si ale vychutnala hádanku. Jednak část, kterou vytvořila sama autorka - let-koště-famfrpál - jednak mistrné vyřešení převedení skrývačky do češtiny. Netřeba je skvělá volba, tleskám. A obrovsky děkuji za další báječně čtivou kapitolu, Denice a Seviku.
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Ta kletba opravdu funguje, řekla bych, že to je velký průšvih. Ohledně Harryho a jeho zkoumání, jak se Hermiona na Draca dívá teď, mám podobné pocity. Vážně mě pobavily jeho narážky na možné fotografie v bulvárních plátcích ;-) Těší mě, že se ti Netřeba líbí - od tebe to potěší dvojnásob. Moc děkujeme!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: Gift - 13.05. 2021
Tak nevim, jestli neni Dracovo hadankareni kontraproduktivni. Misto toho, aby Hermiona pul dne resila jeho hadanku, mohla pracovat na jeho pripadu. Zvlast kdyz to vypada, ze je stejne nekdo dostihl. No, snad vi, co dela. Diky!
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Kdo ví, hádankář Draco si možná myslí, že Hermiona na jeho dopis bude potřebovat mnohem kratší dobu. Nebo si říká, že k pochytání bandy je už blízko, a pak už na tom nebude záležet? Uvidíme. Děkuji.

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: margareta - 13.05. 2021
Ta Bodminská Netřeba je perfektní! Bodmin je známé město, to jenom Hermiona asi nečetla Hospodu Jamajku. Vůbec jsem netušila, že je něco takového i u nás! To se ti fakt povedlo, tohle najít a zkompletovat! Klobouk dolů!! Ten Dracův vzkaz bych teda nerozluštila, kdyby mě mučili! Hermiona je fakt chytrá. Ale myslím, že v hledáčku nepřítele je hlavně Draco, že to jeho sledují, ne ji. Takže buď ten vzkaz dešifroval ještě někdo další, nebo má Draco v patách 24/7 špiona, o němž nemá tušení. Což je v obou případech jeho chyba! Iniciátorem schůzek je on! On navrhuje kdy a kde, včetně ochranných opatření. Ovšem ten jeho nápad schovat se do komory na metly...no, kdybych nepochybovala, že tam skutečně někdo číhal, brala bych to jako dobrý pokus NKSM dostat se k SK co nejvíc natěsno! Děkuji za kapitolu, denice! Probudila mě líp než hrnek kafe! Moc se těším, jak to bude dál! / hlavně v té komoře na metly!!/ Díky!
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Čtenářům du Maurier je Bodmin rozhodně známý, ovšem kdo ví, jestli pro Hermionu nebyl příběh Mary Yellanové přespříliš romantický ;-) Hermiona je opravdu hlavička, luštění hádanek jí opravdu jde, a myslím, že máš pravdu - spiklenci si Draca jistě prověřují, jde jim o hodně. Líbí se mi představa, že Draco pod záminkou jakéhosi zdánlivě spatřeného nebezpečí plánuje zatáhnout Hermionu do skladiště košťat, aby se s ní mohl trochu pomuchlovat, no uznej, to by od něj bylo velmi pohotové využití příležitosti ;-) Děkuji!

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: zuzule - 13.05. 2021
Huh, tak ted jsem pekelne nervozni... Perfektne vyreseny preklad. Moc dekuju!
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Draco s Hermionou jsou asi taky pěkně nervózní - kdo ví, kdo v té tmě je... Děkuji :-)

Re: Kapitola 8. Zmatená Od: Octavie - 13.05. 2021
Krásné pátrání, Hermioně zapracovala šedá kůra mozková:-). Tentokrát byla hádanka zapeklita, ale kdo jiný by ji měl vylustit? No někdo asi ano. Nebo že by jednoho z nich sledovali? Takže se jde do akce, super! Děkuji moc za další kapitolu :-).
Re: Kapitola 8. Zmatená Od: denice - 15.05. 2021
Hermiona by přece nepřipustila, že Draco je chytřejší než ona ;-) Myslím, že Draca nějak sledovali, sám naznačil, že si ho chtějí ještě prověřit. Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

Hesaluti: ( denice )04.08. 2021Kapitola 20. Budoucnost
Hesaluti: ( denice )29.07. 2021Kapitola 19. Útok
Hesaluti: ( denice )22.07. 2021Kapitola 18. Mravenčení
Hesaluti: ( denice )15.07. 2021Kapitola 17. Špagety, víno a povídání si
Hesaluti: ( denice )08.07. 2021Kapitola 16. Dokud to neskončí
Hesaluti: ( denice )30.06. 2021Kapitola 15. Limetkový dům
Hesaluti: ( denice )24.06. 2021Kapitola 14. Slavnost
Hesaluti: ( denice )17.06. 2021Kapitola 13. Jiskření
Hesaluti: ( denice )10.06. 2021Kapitola 12. V okamžiku
Hesaluti: ( denice )03.06. 2021Kapitola 11. Ani tady, ani tam
Hesaluti: ( denice )27.05. 2021Kapitola 10. Sami
Hesaluti: ( denice )20.05. 2021Kapitola 9. Na stadionu
Hesaluti: ( denice )13.05. 2021Kapitola 8. Zmatená
Hesaluti: ( denice )06.05. 2021Kapitola 7. Neodpustitelná?
Hesaluti: ( denice )29.04. 2021Kapitola 6. Činy mluví hlasitěji než slova
Hesaluti: ( denice )22.04. 2021Kapitola 5. Rezervace
Hesaluti: ( denice )15.04. 2021Kapitola 4. Uvnitř a venku
Hesaluti: ( denice )08.04. 2021Kapitola 3. Obtížný rozhovor
Hesaluti: ( denice )01.04. 2021Kapitola 2. Malfoyovo sídlo
Hesaluti: ( denice )25.03. 2021Kapitola 1. Harryho žádost
. Úvod k poviedkam: ( denice )18.03. 2021Úvod