Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Radio

* Kapitola 1 *: Prológ

Radio
Vložené: Jimmi - 19.02. 2021 Téma: Radio
Jimmi nám napísal:

Takže Tranzit skončil, než žije ďalší preklad. 

Ani sa nemusíte vracať k úvodu, pretože všetko je inak. Autorka dokonca napísala rozsiahlejšie zhrnutie, máte ho na začiatku Prológu.


Takže čo sa od decembra zmenilo:


- mám prečítaný originál


- mám prečítané pokračovanie


- viem naisto, že budem pokračovanie prekladať, takže dohromady je to 314 tisícový preklad. Zbláznila som sa, ja viem a to ešte netušíte všetko. 

 

Poviedka nie je ľahká, či už preklad alebo samotný dej. Prvý diel plynie pomalšie, veľmi zvláštne opisy, podivná voľba slov či spojení, krkolomná stavbu viet, je to ako ticho pred búrkou. Druhý diel je v porovnaní s ním hurikán. Už viem, že aspoň spočiatku sa bude riešiť téma alkoholizmu, nie je to veselá poviedka, lenže všetko bude mať svoj dôvod a nie je to smútkom zo života, ak tušíte, čo sa snažím naznačiť. 


Viete, že málokedy prečítam originál, kým začnem s prekladom. A nieto ešte niekoľkrát. Aj keď sa to možno nebude zdať, poviedka za prečítanie stojí. V prvej časti vás čaká snáď nikde tak spracovavaný vzťah Draca s Goylom a v druhej skvelý Harry (sekunduje mu Ron). Napísala by som, že ma nič tak neuchvátilo v poslednej dobre ako toto, ale dnes už viem, že to nie je pravda. 
Čaká vás ešte niečo lepšie, ale ešte stále som sa nerozhodla, či nenechám ohlásenie ďalšieho prekladu až na budúci rok...  


Ak máte chuť len na prostoduché dramione, tejto poviedke sa vyhnite. Poviedka sa z väčšej časti sústredí len a len na Draca.


Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Prológ

Hovor

„Skúška, skúška, raz, dva tri.“

V tme zaznel hlas, ktorý bol oveľa hlasnejší než prudký vietor, takže by sa ho nedalo prepočuť, keby bol nablízku niekto, kto by počúval. Bol to hlas, ktorý býval v istom období svojho života pyšný, arogantný a nezlomný, avšak ten emóciami nabitý chrapľavý podtón znamenal, že sa muselo stať niečo príšerne. Keď testoval to muklovské zariadenie vo svojej dlani, nestaral sa, že sa jeho hlas zlomil. Voľnou rukou prešiel cez svoje rozstrapatené vlasy a skúsil to znova.

„Ak toto počúvaš, potom ideš neskoro. Kým budeš môcť niečo urobiť, ja už budem mŕtvy.“

Keď ste vzali do úvahy okolie, nezdalo sa, že by s ním ten muž úplne splýval. Zatiaľ čo obloha bola temná, víriaca a nahnevaná, vysoký muž bol štíhly, tichý a povoľný; dovolil vetru, aby mu posunul motýlik, ktorý sa mu už úplne odopol. Vo svojej bielej košeli, ktorú si vyhrnul až nad lakte, a so šticou bielych blond vlasov vyzeral podivne čisto, nevinne. Ale bol všetkým, len čistým nie. Napriek svojmu nevinnému zovňajšku sa mu v očiach mihlo niečo zúfalé a uvedomujúce si a on si roztrasene utrel spotenú tvár. Na predlaktí voľnej ruky sa na jeho bledej pokožke nepochybne vynímalo znamenie lebky.

„Momentálne stojím na kraji strážneho mosta, ktorý je najbližšie k Rokville. Ak ma počuješ, bol by som rád, aby si všetko vedela.“ Zariadenie, do ktorého sa dalo hovoriť, bolo malé a čierne; malá a ľahká obojsmerná vysielačka. Odkašľal si a len trochu uvoľnil zovretie stĺpika mosta. Keď hovoril, jeho noha sa zatúlala dopredu. „Ako som si istý, že už vieš, je to už päť rokov od tej bitky, a nie, vôbec nie som v poriadku. Ale to už vieš tiež.“

Uvoľnil prst z malého gombíka a nadýchol sa, keď nazrel ponad okraj mosta. Dole sa v tme trblietala voda a odrážala sivú oblohu nad ním. Práve teraz ho to chcelo, prosilo ho, aby skočil, ale on to nemohol urobiť, ešte zatiaľ nie. Stále existovalo niečo, čo potreboval vyriešiť. Opäť zdvihol chvejúci sa prst a druhýkrát stlačil gombík. S nervóznym krátkym smiechom povedal takmer strnulo: „A pretože už toto vieš, budem milosrdný a značne ťa ušetrím detailov.“

Scenéria okolo neho takmer dokonale zapadala do tejto situácie. Bolo na nej niečo zvláštne temné a obloha vyzerala, akoby nepochybne hrozila búrka. Tmavosivé oblaky sa na oblohe zvedavo krútili a preplietali a mužove vlasy sa ledva viditeľne dvíhali. Aby sa niečím zamestnal, poveril sa úlohou zasunúť si vlasy späť za uši. Nebolo to tak, že by mal vlasy dlhé, aj keď mu končili len asi dva centimetre pod ušnými lalôčikmi. Bol, pretože to tak vyzeralo, mužom z kameňa, ale ak to bola pravda, prečo mal pocit, že sa rozpadá?

Jeho smiech sa náhle zastavil a pokračoval chvíľku vážne: „Chcem, aby si vedela, že ma to mrzí, a že to veľa neznamená, ale je mi to ľúto. Je pravda, že mi boli fakticky rozdané karty, s ktorými som vyrastal. Ale to neznamená, že som musel hrať.“

Muž sa zastavil a premýšľal, ako dlho budú mraky len hroziť dažďom, kým ho úplne vydajú. Potichu sa pýtal sám seba, či si myslí, že osoba na druhom konci, ak tam vôbec niekto je, dokáže počuť vírivý zvuk vetra.

Znovu povedal, pre prípad, že by niekto počúval, „skúška, skúška, raz, dva“.

„Skúška, skúška.“ Vedel, že sa mu chveje hlas, keď opakoval: „Raz, dva, tri“.

Potom si povzdychol a pokúsil sa vlasy zatlačiť späť na správne miesto, pretože vietor s nimi opäť pohol. Bol, ako už predtým naznačil jeho hlas, kedysi veľmi náležite vychovaným mužom, do ktorého niekoľkí kládli vysoké nádeje, ale jeho otec ho nepochybne preceňoval. Najmä všetka táto pozornosť z neho spravila muža pomerne pyšného a hrdého, a zistenie, že takým v skutočnosti vôbec nebol, sa ukázalo ako veľmi náročné. Nasledujúcu časť života strávil tým, že sa pokúšal prísť na to, čím presne sa stal. Ale neprišiel na to úplne. Mrzutý a zhrbený sa postavil, aby sa vystrel a pokračoval vo svojom poslednom rozprávaní cez malú vysielačku.

Svojim ťažkým dychom povedal: „Čo chcem, aby si vedela - čo ja chcem, aby svet vedel, je, že si pamätám každú podrobnosť z bitky na škole. Povedal som médiám, že si pamätám iba na to, aké mi boli tesné jeho topánky, pretože všetko ostatné som mal znecitlivené. Ale rovnako ako ja vieš, že to bola lož." Odpľul si s náznakom znechutenia. „Keď som sa dostal domov, prvé, čo mi napadlo, bolo tie topánky spáliť."

Pokračoval v bľabotaní, tentoraz sa nedokázal zastaviť. „Neviem, prečo ti hovorím to, čo hovorím. Snažil som sa sám seba presvedčiť, že je to iba z čistej pohodlnosti. Možno je to pravda, ale pochybujem o tom.“ Zasmial sa a pokrútil hlavou: „Chvíľu som si myslel, že to bolo preto, že si bola dobrým poslucháčom. Ty nič iné okrem počúvania nikdy nerobíš.“

„Pokiaľ ide o to prekliate znamenie, tak to je bohužiaľ trvalé,“ znova nakukol cez okraj, „avšak, akonáhle skočím, pochybujem, že ma to bude viacej trápiť.“ A potom sa viac uvoľnil. Prekrížil si nohy v členkoch a mierne sa zaklonil dozadu. „Neviem, či verím v nebo alebo peklo, ale určite dúfam, že do pekla nepôjdem, aj keď si myslím, že v tejto záležitosti naozaj nemám na výber.“ S ledabolým pokrčením ramien dodal: „Ver tomu alebo nie, vždy som bol dosť duchovne založený, ale myslím, že už táram.“

Odmlčal sa a zvedavo si žuval spodnú peru. Po dlhej chvíli povedal do prístroja: „Viem, že si tam.“

„Počujem ťa - vždy som ťa počul, ako na druhom konci dýchaš.“ Teraz už bol zúfalý, takmer prosil. Cez to všetko cítil vo svojej ťažkej hrudi mierne skľučujúci pocit. Potlačil to, čo sa zdalo byť trochu vzlykom, a pokračoval cez zaťaté zuby. „Viem, že počúvaš, ako rozprávam o svojom živote od samotného začiatku, ale opäť, ty to už vieš.“

Úprimne povedané, jeho poslucháčka vedela dosť veľa. A ako mohla nevedieť? Posledných pár mesiacov si vylieval svoje srdce do vysielačky pomerne často. Skôr by ho prekvapilo, keby existovalo niečo, čo poslucháčka skutočne nevedela. Nech už to bol ktokoľvek, nech bol kdekoľvek, všetko počul. Čarodejnica alebo mukel (pretože to bolo, samozrejme, tiež možné), vedela o ňom každú jednu vec.

Tvár muža dramaticky zbledla a uhladil si blond vlasy, aby sa vzchopil.

Na chvíľu sa odmlčal, potom sa naklonil dopredu a vydal zvedavý šepot. Úzkostlivo povedal: „Kto si?“

Žiadna odpoveď neprišla a muž, ktorý bol obecne známy ako Draco Malfoy, nechal svoje ramená poklesnúť. Čo čakal? Ten nezvaný hosť sa ani raz nerozhodol prezradiť. Určite nemal dojem, že by sa dnes večer rozhodol urobiť ďalší krok. Chlad poslucháčky ho však pomerne rozladil. Skutočne sa mu nechystala dopriať posledný náznak milosrdenstva predtým, než sa prepadne do svojej vlastnej smrti? Skutočne mala v úmysle odmietnuť mu pomoc pri jeho vlastnom osobnom pokuse o akési uzatvorenie?

Zúfalo vykríkol: „Odpovedz mi!“

A potom to začul, dýchanie na druhom konci. Najskôr ho to podivné vyrušenie vystrašilo a jeho srdce poskočilo. Potom sa však uvoľnil a nechal motýle v bruchu usadiť sa. Chvíľu počúval rozrušené dýchanie na druhom konci, ale nato mu rupli nervy. Z celej sily prehodil vysielačku cez okraj malého mostíka a sledoval, ako sviští vzduchom. Keď narazila na hladinu vody pod ňou, predtým, ako sa potopila, vystrekla trochu vody a nakoniec zmizla z dohľadu. Sťažka dýchajúci, pripravený kričať, Draco Malfoy opäť vykročil dopredu.

„Vieš,“ zavolal na vysielačku, akoby ho osoba na druhom konci mohla stále počuť, „urobím to.“ Ale nemohol si pomôcť, aby sa ešte viac nespotil.

A potom to prišlo, niečo, čo nečakal.

Z kríkov vystúpila vysoká a štíhla postava, takmer zamaskovaná v absolútnej tme. Nič nehovorila, nič nemrmlala, ale potom si všimol niečo pomerne známe. Tam, pri jej štíhlom boku, sa črtal obrys malej čiernej vysielačky.



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Sally - 16.05. 2021
Ó MÔJ BOŽE Tak toto ma úplne dostalo! Milujem tento preklad, cítila som atmosféru do špiku kostí. Nechce sa mi veriť, že mám pred sebou 28 kapitol :D Ďakujem ďakujem ďakujem že si sa rozhodla pre tento preklad Jimmi.

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Jacomo - 26.03. 2021
Konečně jsem se k tomu dostala a začínám číst, Jimmi. Nemůžu slíbit komentář ke každé kapitole, ale určitě alespoň zmáčknu tlačítko. Řekla bych, že sis (zase !) vybrala hrozně náročný překlad i téma. Neskutečně se na to čtení těším. Děkuju, že nám takhle naděluješ.

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: zuzule - 22.02. 2021
To je velky zoufalstvi, kdyz chce skocit... Jsem hodne zvedava. Dekuju!

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: denice - 20.02. 2021
Va Vonne tedy opravdu ví, jak čtenáře navnadit. Prolog měl grády, už se těším na rozhovor z očí do očí. A jistě se dozvíme, jak Draco přišel k mudlovskému přístroji a jak vůbec zjistil, co má v ruce. Díky.
Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Jimmi - 20.02. 2021
Nechcem ťa sklamať, ale myslím, že si na to počkáš tak polku poviedky. Na rozdiel od Tranzitu autorka má rada detaily a vysvetľuje fakt všetko (občas až ten štýl - nemôže to napísať jednou vetou, to z toho musí spraviť pol kapitoly ?) Veď uvidíš. Ďakujem

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: ivy - 20.02. 2021
Děkuji a moc se těším! Radio jsem v originále přečetla, ale u pokračování jsem se zasekla asi v polovině. O to víc se těším na překlad.
Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Jimmi - 20.02. 2021
Tam, kde to bolo fakt drsné? Ja ešte na to nechcem myslieť... ja som originál aj dvojky teraz dala, ale preskakovala som niektoré časti, tak uvidíme. Ďakujem

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: silrien - 20.02. 2021
Draco, z čeho jsi tak zoufalý? Proč jsi to chtěl udělat? Je dobře, žes měl někoho, kdo tě poslouchal, i když jen z vysílačky ( kde jsi k ní přišel a jak jsi věděl, že na druhém konci je žena?). Chápu tu frustraci, tu touhu vědět, kdo je ten člověk na druhém konci. Jsem zvědavá na pokračování a moc děkuji za úžasný překlad.
Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Jimmi - 20.02. 2021
Aj ja ďakujem a mám chuť na ďalšiu kapitolu...

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: lenus - 19.02. 2021
Začína to rozhodne zaujímavo, hoci depresívne... kto bude tá osoba? Píše sa že vysoká... to asi nebude hermiona, či? Ďakujem Jimmi budem to pozorne sledovať :)
Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Jimmi - 19.02. 2021
Tak z výšky mosta to nespoznáš a mám dojem, že na pokračovanie tejto scény bude treba 14-15 kapitol. Ďakujem

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: margareta - 19.02. 2021
Začíná to stejně zoufale, jako povídka Priveď ma k životu od luckei1, překlad Bbarka, akorát je teď na mostě Draco. Ale protože tehdy mě ta povídka o Pansy velmi zaujala a ta její cesta k psychické vyrovnanosti byla opravdu skvěle napsaná i přeložená, jsem už jak na trní, abych se dozvěděla, jak si s podobnou situací poradí Hermiona tentokrát. Draco bude mnohem tvrdší oříšek, než byla zamilovaná Pansy, to je jisté. Navíc tvůj překlad, Jimmi, garantuje, ostatně jako vždy, skvělé čtení!! Takže honem další kapitolu!!! A pro Merlina, co tak hrozného Draco spáchal? Vraždil? Znásilňoval? Zradil přátele? Taky to bude asi moje první povídka, kde Goyle nebude za pitomce, což mě ještě víc navnazuje a láká! Děkuji, Jimmi! Jsem moc zvědavá, jak se to bude vyvíjet!
Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Jimmi - 20.02. 2021
Vlastne jo, tam tiež bola Pansy na moste... Ďakujem

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Octavie - 19.02. 2021
Vypadá to zajímavě, dobře zajímavě. Tohle je tedy "světlá" kapitola a ta další bude masakr? Ale ovládal tu vysílačku jako profík:-D. Raz, dva, tři zkouška. Možná se s tím chlapi rodí? Jsem zvědavá na vysvětlení, proč Draco používá nekouzelnicke zařízení. Já u toho poslouchala Lanu Del Rey - Born to die. Krásně to sedělo a doporučuji:-).
Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Octavie - 19.02. 2021
A protože jsem zapomněla, díky, Jimmi, za další laskominku.
Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Jimmi - 20.02. 2021
To nerieš, vieš koľkokrát sa mi stane, že ako kliknem odoslať, tak až potom si spomeniem, že som zabudla poďakovať, pretože som sa rozkecala o inom? Takže ďakujem krásne

Re: * Kapitola 1 *: Prológ Od: Lupina - 19.02. 2021
Tak prolog rozhodně navnadil. Draco Malfoy, čistokrevný kouzelník, používá mudlovský přístroj. Hádám, že tou tajemnou bude Hermiona. Ale proč neodpovídala? Pochopila jsem, že Draco na tom není dobře, snad nechce z toho mostu skočit! Moc se těším na pokračování. Toto bude zajímavý Draco. Děkuji, Jimmi.

Prehľad článkov k tejto téme:

Va Vonne: ( Jimmi )20.05. 2021Kapitola 30: Nič neočakávať (Záver)
Va Vonne: ( Jimmi )18.05. 2021Kapitola 29: Na to musíš prísť sám
Va Vonne: ( JImmi )11.05. 2021*Kapitola 28*: Keď dôjdu slová
Va Vonne: ( Jimmi )04.05. 2021*Kapitola 27* Bod zvratu
Va Vonne: ( Jimmi )26.04. 2021*Kapitola 26* Návrat
Va Vonne: ( Jimmi )16.04. 2021*Kapitola 25* Lekcie plávania
Va Vonne: ( Jimmi )07.04. 2021*Kapitola 24*: Šatník
Va Vonne: ( Jimmi )06.04. 2021*Kapitola 23*: Všetko je možné
Va Vonne: ( Jimmi )05.04. 2021*Kapitola 22*: Hlas na druhom konci
Va Vonne: ( Jimmi )04.04. 2021*Kapitola 21*: Až na dno
Va Vonne: ( Jimmi )01.04. 2021*Kapitola 20*: Dokonalé šťastie
Va Vonne: ( Jimmi )31.03. 2021*Kapitola 19* Za dverami
Va Vonne: ( Jimmi )29.03. 2021*Kapitola 18*: Na streche
Va Vonne: ( Jimmi )28.03. 2021*Kapitola 17:* Trošku vína a príliš veľa stolovania
Va Vonne: ( Jimmi )27.03. 2021*Kapitola 16*: Sedem mŕtvych
Va Vonne: ( Jimmi )26.03. 2021*Kapitola 15*: V šatníku
Va Vonne: ( Jimmi )25.03. 2021*Kapitola 14*: Haló?
Va Vonne: ( Jimmi )18.03. 2021*Kapitola 13*: Šťastie v procese vytvárania
Va Vonne: ( Jimmi )12.03. 2021*Kapitola 12*: Poučený Draco
Va Vonne: ( Jimmi )09.03. 2021*Kapitola 11*: Trošku podcenenia
Va Vonne: ( Jimmi )06.03. 2021* Kapitola 10 *: O zamilovaní sa
Va Vonne: ( Jimmi )05.03. 2021* Kapitola 9 *: Akým si býval vždy
Va Vonne: ( Jimmi )05.03. 2021* Kapitola 8 *: Naliehanie
Va Vonne: ( Jimmi )02.03. 2021* Kapitola 7 *: Pekné tváričky, škaredé miesta
Va Vonne: ( Jimmi )01.03. 2021* Kapitola 6 *: Kde spočíva problém
Va Vonne: ( Jimmi )23.02. 2021* Kapitola 5 *: Haló, haló
Va Vonne: ( Jimmi )22.02. 2021* Kapitola 4 *: Skvelé správy
Va Vonne: ( Jimmi )21.02. 2021* Kapitola 3 *: Rokville po záverečnej
Va Vonne: ( Jimmi )20.02. 2021* Kapitola 2 *: Chlapec, ktorý prežil
Va Vonne: ( Jimmi )19.02. 2021* Kapitola 1 *: Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )24.12. 2020Úvod