Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

14. prosince – Ostrá výměna

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 14.12. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF  

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Výzva #14 – provizorní vánoční punčochy

14. prosince – Ostrá výměna

„Chcete ochutnat jalfrezi?”1 zeptá se Draco a natáhne před sebe plastovou krabičku.

„Nechám si to ujít,“ řekne Harry a šťouchne vidličkou do neidentifikovatelné vláknité zeleniny na svém talíři, ale Nisha si od něj vezme a přendá si trochu kuřete a omáčky na svou rýži.

„Zkus moje,“ podá Dracovi papírový box, ze kterého se kouří. „Vindaloo. Ale je trochu nevýrazné.“2

Harry těká pohledem od jednoho k druhému a pusa ho pálí už při pomyšlení na tak ďábelsky pikantní kari. Nisha, stejně jako Draco, miluje cokoliv pořádně pálivého, a tak si objednali všechna jídla, která byla v jídelním lístku označena třemi chilli papričkami. Harry jim dal najevo, že jsou šílenci, a oni na oplátku jednohlasně odmítli ochutnat jeho ‚šéfkuchařovo kari měsíce‘. Musí uznat, že jeho jídlo má nevábnou barvu – něco mezi zelenou a šedou – a plavou v něm samé zvláštní věci. Ale za svou odvahu byl odměněn příjemnou vůní a fantastickou, krémovou omáčkou s příchutí citronové trávy nebo možná zázvoru. Ať si užijí to svoje vindaloo.

„Máš pravdu,“ souhlasí Draco, opře si nohy o kávový stolek a talíř si položí na klín. „Rozhodně jsem měl pálivější. Příště víc snahy, Bhaji Express.“

Nisha se zasměje a něco odpoví, ale Harry nezaznamená co, protože pozoruje Draca, který se na ni zářivě usměje přes stůl a slízne si ze hřbetu ruky kapku omáčky.

Harry v duchu zasténá a zavře oči. Je to jen trocha rozlité omáčky a úsměv. Nemá nejmenší důvod cítit se, jako by se měl složit. Touží se k Dracovi nahnout, odložit jeho talíř na stolek a vášnivě ho políbit. Musí si připomenout, že by to byl opravdu špatný nápad.

Opravdu špatný.

„Hmm?“ dostane ze sebe, protože si uvědomí, že ho Draco pozoruje s tázavě zdviženým obočím.

„Ptal jsem se, jestli chceš půlku chleba naan?“3

„Aha! Jo, díky,“ zamumlá Harry, vezme si teplý chléb a použije ho na vytření zbylé omáčky z talíře.

„Moje máma kari miluje,“ řekne Nisha spíš pro sebe.

Nimrá se vidličkou v rýži, Harry ji pozoruje a přeje si, aby věděl, jak má zareagovat.

„Promiňte,“ dodá Nisha po chvilce, otřese se a rázně si odtrhne kus čapátí.4

„V pohodě,“ řekne Draco. „Moje matka by nevzala do úst nic jiného než francouzské jídlo, kdyby mohla. Čím snobštější, tím lepší.“

„Draco je pro ni v tomto směru zklamáním,“ doplní Harry a Nisha se trošku uvolní.

Harry se opře o polštáře na pohovce a taky je mu líp. K úplnému klidu má sice ještě daleko, ale vydařený kari večer mu pokaždé zvedne náladu. Navíc má radost, jak snadno Nisha zapadla do jejich malého rituálu. Začíná získávat sebevědomí, už nenadskakuje leknutím při sebemenším zvuku, ani už se tak často neomlouvá. Pořád je zdvořilá a přehnaně vděčná za jakoukoliv laskavost, ale taky se u ní začínají projevovat náznaky vytříbeného smyslu pro humor a připadá mu, že ji baví jejich neustálé slovní přestřelky.

Harry je překvapený, jak snadno se zapojila do práce v obchodě. A i když sama rovnou přiznala, že o famfrpálu toho moc neví, v balení dárků je jednička a nadšeně podává a přináší, co je zrovna třeba. Harry si popravdě snaží vzpomenout, jak bez ní vánoční shon v práci předtím zvládali.

Zamračí se a odstrčí Sparkse, který využívá jeho nepozornosti a zkouší mu z talíře ukrást kousek kuřete. Čenichá kolem krabiček celý večer. Přestože ho každý z nich vyhodil a vynadal mu alespoň dvakrát, má Harry podezření, že se nepoučí, dokud omylem neslupne trochu vindaloo.

S touhle myšlenkou a příjemně plným břichem odloží talíř na stolek a odejde do kuchyně. Vyklopí plechovku nedávno zakoupeného psího žrádla na talířek a položí ho před Sparkse. Ten se do něj nadšeně pustí a vrtí přitom ocasem. Harry ho chvíli sleduje, a potom se vrátí zpátky do obýváku. Draco s Nishou mezitím odložili papírové boxy i plastové krabičky a teď klečí na zemi vedle kávového stolku a sklánějí se nad obrovským pergamenem.

„Chci vůbec vědět, co to děláte?“ zeptá se.

„Napíšeme ‚Nimbus 3000 Harryho Pottera‘ nebo ‚Nimbus 3000, na kterém letěl Harry Potter‘?“ uvažuje Draco a Harrymu je jasné, že ho neposlouchají.

Odevzdaně se rozvalí na koberečku před krbem a sleduje barevná světýlka na římse. Na půl ucha poslouchá rozhovor mezi Dracem a Nishou a myslí na zítřek, kdy přijdou na večeři Ron s Hermionou. Uvažuje, co uvaří a jestli si s Nishou budou rozumět. Celou situaci se jim sice pokoušel vysvětlit přes krb, ale první setkání bude skutečnou zkouškou. Ani netuší, proč je z toho tak nervózní. Má pocit, že musí Nishu chránit, a nedokáže ho potlačit.

Zůstane u nich tak dlouho, jak bude potřebovat, přes to nejede vlak. Ona a Sparks tady stráví Vánoce a měli by se cítit vítaní. Harry ještě chvíli nedokáže odtrhnout pohled od světýlek, ale potom vstane. Draco s Nishou něco čmárají na pergamen a ani nezvednou hlavu, když odejde z pokoje. Po chvíli se vrátí se čtyřmi lichými ponožkami. Nechává si je už několik měsíců a marně doufá, že se jejich protějšky jednou vrátí z místa, kam během praní zmizely. Teď ho ale napadlo lepší využití.

Najde zvýrazňovač a na lem každé ponožky napíše jméno. Pruhovanou přidělí Dracovi, černou s bílými puntíky Sparksovi, zářivě červená bude Nishi a na něho zbývá ta s trochu zvláštním, komplikovaným vzorem. Pomyslí si, že je to trefné.

„Co to děláš?“ zeptá se Draco.

Podle hlasu se dobře baví, ale Harry se neotočí, aby si to ověřil. „Věším vánoční punčochy, co jiného,“ odpoví a jednu ponožku po druhé připevní kouzlem na krb.

„Vánoční punčochy!“ rozesměje se Nisha. Když se otáčí, aby viděla na krbovou římsu, vlasy se jí vlní kolem obličeje a najednou vypadá hrozně mladě. Což nejspíš i je. „Koukni, Sparksi, je tam jedna i pro tebe!“

Pejsek vběhne zpátky do obýváku, usadí se Harrymu na špičky nohou a spokojeně se oblizuje.

„Je tu jedna pro každého,“ řekne Harry a udělá krok dozadu, aby mohl tu podivnou výstavu obdivovat.

Ponožky nejsou zdaleka tak slavnostní, jako ty na krbu u Rona a Hermiony, ale jemu se líbí. Tak nějak se mu k jejich podivné skupince hodí.

„Až se přestaneš chovat mimořádně trhle, přijď se na něco podívat,“ poví Draco.

Harry ho zpraží pohledem a přejde za nimi ke stolku. Přes Nishino rameno se nakloní nad kus pergamenu, na kterém je napsáno:

 

Všichni jste srdečně zváni na první ročník vánoční aukce, kterou pořádají Prvotřídní potřeby pro famfrpál

 

Zúčastněte se dražby tohoto prvotřídního Nimbusu 3000, na kterém letěl samotný Harry Potter

 

Dokonalý vánoční dárek pro každého fanouška famfrpálu

 

Teplý punč a masové koláče zdarma pro všechny přihazující!

 

Výdělek bude věnován Psímu domovu Battersea

 

20. prosince, 14:00

 


Harry klesne na pohovku, sleduje ty dva a snaží se přijít na to, jestli je podrážděný spojením ‚samotný Harry Potter‘ nebo má radost z jejich nadšení.

„Draco mě nechal vybrat charitu,“ řekne Nisha nervózně. „Snad jsem rozhodla správně.“

„Je to skvělá volba,“ řekne Harry, a protože radost zvítězí nad podrážděním, usměje se na ně. „Jakkoliv mi celý tenhle nápad připadá praštěný, doufám, že vyděláte spoustu peněz.“

„Ty doufáš, že my vyděláme spoustu peněz?“ zopakuje po něm Draco, zvedne se a zamíří do kuchyně.

Zmatený Harry ho následuje. „No jasně.“

„My?“ zdůrazní Draco, zatímco napouští do konvice vodu. „Jako Nisha a já? Tak s tím nepočítej. Pokud do toho mám co mluvit, tak ty budeš s aukcí pomáhat.“

Harry na něj vyvalí oči a po chvíli svěsí ramena. S narůstající hrůzou si uvědomí, že v téhle chvíli pro Draca udělá cokoliv, oč ho požádá.

Draco to podle všeho považuje za vyřešené a momentálně se dívá pootevřenými dveřmi do obýváku.

„Přemýšlel jsi někdy, jestli si nás vybrala kvůli tobě?“

„Jak to myslíš?“

„Kvůli tomu, kdo jsi,“ upřesní Draco.

Harry nervózně přešlápne a protáhne obličej. „Ne. Co vím, tak si nás vybrala proto, že skoro každý ji vyhodil, sotva ji zahlédl před svým obchodem. Myslím, že je jí úplně ukradené, kdo jsem.“

„To jsme dva,“ souhlasí Draco a dál se dívá skrz mezeru ve dveřích.

„Taky jsem ti ukradený nebo se mnou souhlasíš?“ zeptá se podrážděně Harry.

Draco se jen usměje. 

 

1 https://en.wikipedia.org/wiki/Jalfrezi 

2 Je to sice nejoblíbenější jídlo Listera, ale pro jistotu přidávám odkaz https://cs.wikipedia.org/wiki/Vindaloo 

3 https://cs.wikipedia.org/wiki/Naan

4 https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Capat%C3%AD

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 14. prosince – Ostrá výměna Od: ester - 28.12. 2020
Ako som začala čítať, tak ma napadlo, ci Harry nebude žiarliť na Draca s Nishou.

Re: 14. prosince – Ostrá výměna Od: Jimmi - 14.12. 2020
Ďakujem krásne

Re: 14. prosince – Ostrá výměna Od: kakostka - 14.12. 2020
Ježiš, já mám hlad.... tohle mi nedělejte:-))) miluju pálivé a ochutnala bych všechno, jdu konečně snídat:-)) Ostrá výměna v názvu je pěkně matoucí a jsem zvědavá na aukci, vymysleleli to skvěle. Lidi jim utrhají ruce, to je jasný, ještě když se s nimi Harry vyfotí. Je to skvělý nápad, udělat z toho tradici. Jsem zvědavá na Hermionu, jestli se chytí nové stopy a zapojí se do Nishina života a nebo se bude dál babrat v tom, že popírání není zdravé. Zajímalo by mne, jestli tak poctivě nimrá i svoje nitro, sama má dost naloženo. moc děkuju za překlad.

Re: 14. prosince – Ostrá výměna Od: Jacomo - 14.12. 2020
Souhlasím s Denicí - název je pěkně zavádějící :-) Ale jinak je radost si číst o jejich poklidném i praštěném soužití. Jsou fakt jako ty ponožky, každý jiný a přece k sobě tak nějak zvláštně pasují. Těším se, jak proběhne setkání s Ronem a Hermionou. Díky moc za další střípek, holloway a betušky.

Re: 14. prosince – Ostrá výměna Od: luisakralickova - 14.12. 2020
Cha, taky jsem nalítla na ostrou výměnu, tahle kulinářská přestřelka mne ale navnadila na něco pikantního, mňam. Díky za překlad

Re: 14. prosince – Ostrá výměna Od: denice - 14.12. 2020
Ostrá výměna - to mě dostalo, myslela jsem si, že v obchodě dojde k nějakému sporu, třeba že náhodou vstoupí Nishin otec, a zatím se ochutnává orientální kuchyně. Moc se mi líbí Harryho nápad s ponožkami, Nisha i Sparks se definitivně mohou cítit jako doma. Listerovo nejoblíbenější jídlo má kořeny v Portugalsku - páni, to je zábavná myšlenka, to by mě v životě nenapadlo, no prostě člověk se pořád učí :-D Děkuji za dnešní dávku pohodové adventní atmosféry.

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod