Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

7. prosince – Jako ryba na suchu

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 07.12. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Výzva #7 – ryba v nebo na hrníčku

7. prosince – Jako ryba na suchu1

Harryho den nezačne zrovna nejlíp. Chvíli před šestou, tedy nemravně brzy, ho probudí pronikavý, rozzlobený hlas z ulice. Vytrhne ho ze zmateného snu, ve kterém se mu Draco střídavě buď otevřeně vysmívá nebo ho za přítomnosti jásajícího davu čumilů tiskne proti výloze jejich obchodu. S rozespalým zívnutím doklopýtá k oknu, otevře ho dokořán a vykloní se do mrazivého vzduchu.

Chvíli mžourá, než křiklouna v té tmě objeví. Je to postarší paní s vratkým vozíčkem plným šátků a spoustou lesklých drobností, která ječí na dívku se psem. Na první pohled mu není jasné proč, ale pokud může soudit z rozrušeného štěkotu a neobvykle ostrého tónu dívky, tipl by si, že k nedorozumění došlo mezi stařenou a zvířetem.

„Tuhle potvoru bys měla radši utopit,“ křičí žena a Harry, kterého okamžitě přepadne nutkání se dívky zastat, zařve taky:

„To by stačilo! Nechte ji na pokoji! A zavřete ten svůj zobák, než vzbudíte celou ulici!“

K jeho překvapení stařena okamžitě zmlkne. Dívka něco chvíli tiše mumlá, pes zakňučí a přestane štěkat.

„Výborně,“ řekne si pro sebe Harry a najednou se cítí rozpačitě, takže se schová zpátky do pokoje. Když se sune zpátky do postele, zaslechne drncání a řinčení koleček vozíku, jak se žena vzdaluje ulicí, a během chvilky znovu upadne do neklidného spánku.

Jakmile je obchod otevřen, nemá Harry kvůli neustálému návalu zákazníků čas přemýšlet nad ničím, co se netýká famfrpálu. Do oběda s Dracem sotva stihne prohodit pár slov, pokud tedy nepočítá, kolikrát se na něj už Draco zakřenil a zamumlal: „Zavřete ten svůj zobák, než vzbudíte celou ulici!“ Což nedělá.

„Nenesu odpovědnost za to, co řeknu v polospánku,“ brání se Harry, ale Draco zakroutí hlavou, ušklíbne se a vyrazí ven do deště, aby jim sehnal sendviče.

Jakmile je z dohledu, obchod se zaplní snad ještě víc a Harry je zcela vytížen vyřizováním objednávek, zodpovídáním otázek a neustálými omluvami za to, že nový Nimbus je dočasně vyprodaný. Ani si neuvědomí, jak dlouho už je Draco pryč. Když mu ale hlasitě zakručí v žaludku a zkontroluje čas, uvědomí si, že je to více než hodina.

Draco si samozřejmě může vzít tak dlouhou pauzu na oběd, jak chce, ale není mu podobné odejít, když je v obchodě takový nával. Navíc v počasí, kdy hrozí újma jeho milovanému kabátu.

„Dobrý den,” pozdraví usměvavý muž v kulichu a Harry se znovu začne soustředit na práci. „Neviděl jsem ve výloze ten nový Nimbus – máte ho skladem?“

Harry se zhluboka nadechne. V tu chvíli vstoupí do obchodu Draco a Harry při pohledu na něj pocítí tak nečekanou úlevu, že dokonce zvládne zákazníkovi s úsměvem znovu vysvětlit, že Nimbus budou mít už brzy zase na skladě. Když muž odejde, opře se Harry o pult a beze slova zakroutí hlavou. V duchu si dá pohlavek za to, že si byť jen na chvilku dělal úplně zbytečné starosti.

„Vypadáš, že budeš zvracet,“ poznamená Draco a položí před něj zapečený sendvič a hrneček s čajem. „Zase. Ať je to cokoliv, doufám, že to není nakažlivé.“

Harry se slabě usměje, i když mu žaludek svírá záchvat paniky. „Sklapni. A děkuju.“

Draco na to nic neřekne. Zakousne se do křupavého sendviče a tváří se tak klidně, až je to rozčilující. Když zrovna neobsluhuje zákazníky, ukusuje Harry ze svého oběda a s každým soustem chleba se šunkou a sýrem se cítí lépe. Absolvuje dlouhou výživnou debatu s úzkostlivým postarším mužem ohledně dresu týmu, který podle Harryho vůbec neexistuje. Potom se vrátí za pult, dojí poslední kousek sendviče a natáhne se pro hrnek.

Draco dělá ten nejlepší čaj. Nejspíš na to má nějaký… Harry se zarazí ve chvíli, kdy se jeho rty dotknou okraje hrnečku. Něco se mu nezdá. Zkoumavě nakoukne dovnitř. Mohlo by to být tím, že hrnek i jeho obsah je úplně studený. Nebo by to mohlo být tím, že necítí lahodnou, lákavou vůni jako obvykle. Ale s největší pravděpodobností je zádrhel v tom, že je hrníček plný vody.

A v ní plave ryba.

Koukají se na sebe a ve vypoulených očkách rybky je jasná výčitka, že právě měla být mimoděk spolknuta.

„Zatraceně, odkud ses tady vzal?“ podiví se Harry nahlas.

„Přistěhoval jsem se z Cardiffu,” řekne mladík, který si prohlíží klubové klíčenky vystavené hned vedle pultu. „Běžně si vykládáte s čajem?“

Harry zmateně vzhlédne. Muž se na něj zářivě usmívá a někde za jeho zády vyloudí Draco zvláštní tichý zvuk.

„Ehm… ne, vážně ne. Promiňte, můžu vám s něčím pomoct?“ zeptá se přívětivě a hrnek si ochranitelsky přitiskne k hrudníku. Nedokáže vysvětlit proč, ale nechce rybu zatím nikomu ukazovat. Ani tomuhle nepochybně atraktivnímu zákazníkovi.

„Možná,“ zavrní muž a usměje se ještě víc, ale když Harry pouze přikývne a vyčkávavě ho pozoruje, trochu sklesne. „Vezmu si tuhle,“ dodá, postrčí k Harrymu klíčenku Puddlemerských spojenců a jeho úsměv už spadá do kategorie ‚společensky přijatelný’.

Draco se uchechtne.

Mladík odejde a Harry se na něj obrátí. „Co to mělo znamenat? A kromě toho by mě zajímalo, proč mám v hrnku místo čaje rybu?“

„Promiň, ale přijde mi vážně zábavné, když se s tebou někdo snaží flirtovat a tobě to vůbec nedojde,“ brání se Draco a usrkne ze svého hrnečku. Harry doufá, že v něm není další ryba. „O rybě nic netuším. Ukaž.“

Harry postaví hrnek na pult a Draco se mu nakloní přes rameno. Harry cítí, jak se jeho zad dotýká měkký hřejivý kašmír, a zachvěje se.

„On neflirtoval,“ odpoví roztržitě.

Ryba mrskne ocasem, až voda vyšplíchne na pult, a Harry se na ni usměje. Vypadá malinko zvláštně, je černá a má kulaté tělíčko velké zhruba jako kámen na tchoříčky. Má vypoulená očka a dlouhé ploutve ve tvaru vějíře. Jakmile se však v hrnečku pootočí, Harry si uvědomí, že jedna z ploutví není ani dlouhá ani vějířovitá – je zakrslá a jakoby okousaná. Ryba touto deformací nevypadá ani trošku vyvedená z míry, dokonce dělá srandovní pohyb, aby zůstala při plavání v rovnováze. Harry ji zbožňuje.2

„Věř mi, že ano,“ ujistí ho Draco a bradou se přitom otře o Harryho rameno, ale ten ho neposlouchá.

„Takže mi tvrdíš, že s tím nemáš nic společného?“ zeptá se, aniž by zvedl oči od ryby.

„Vůbec nic,“ potvrdí Draco a dodá: „Nebyl tu před chvilkou George? Myslím, že si prohlížel brankářské rukavice, když ses bavil s tím zmateným dědou.“

„No, to je mu podobné,“ mumlá Harry a namočí prst do vody. „Počkej, až ho potkám.“

„Myslel jsem, že máš ryby rád,” řekne Draco, a i když mu Harry nevidí do obličeje, pozná, že se tváří zmateně.

„To mám,“ souhlasí Harry. „Ale potřebuju chvíli truchlit nad ztrátou svého čaje.“

Draco si povzdechne a odejde. Podle kroků míří do kuchyňky. Harry se usměje. Když se Draco za chvíli vrátí, ryba mu zvědavě oždibuje koneček prstu.

„Tady, ty praštěný prevíte.“ Postaví před Harryho čaj, ze kterého se kouří, a nakloní se zpátky nad hrneček s rybou. „Líbíš se mu.“

„Nechápu, proč to říkáš tak překvapeně. Umím být okouzlující,“ zašklebí se na něj Harry. „Všiml sis jeho legrační ploutvičky?“

Draco se na něj podívá. „Co přesně tě fascinuje na zvířatech, kterým něco chybí?“

Harry se pomalu otočí a zadívá se na něj.

Draco zvedne obočí. „Co?“

Harry zakroutí hlavou. „Přesně tohle jsi řekl včera, když jsem mluvil o tom psovi.“

„Nevím, na co narážíš,“ řekne Draco, ale v očích se mu zablýskne. Harrymu je jasné, že George Weasley mu do hrnku tuhle kulaťoučkou černou rybu nedal.

„Byls to ty!“ pronese vítězoslavně a nedokáže se rozhodnout, co ho potěšilo víc – to, že má rybu, nebo to, že za tím stojí Draco. Každopádně se cítí šťastně a nedokáže z tváře dostat ten pitomě nadšený úsměv.

„Harry, vážně netuším…“

„Vzdej to, Draco. Vím, žes to byl ty.“

Chvilku to vypadá, že se Draco bude dál bránit, ale pak jen pokrčí rameny a rukama naznačí, že se vzdává. Harry vytáhne ruku z hrnku a ve snaze napodobit Draca překříží ruce na prsou a pokusí se dokonce i o jeho na-místě-tě-probodnu pohled.

Draco zavře oči a zhluboka se nadechne. „Dobře, přiznávám! Dal jsem ti do hrnku rybu.“

Dvě maminky s kočárky na druhé straně obchodu se na ně ohlédnou a zachichotají se.

Draco svraští obočí a zjišťuje: „Nelíbí se ti? Trvalo mi věčnost, než jsem objevil nějakého hendikepovaného. Všechno v Kouzelném zvěřinci je až znepokojivě zdravé.“

Harry se rozesměje. „Jasně, že se mi líbí. Jen jsi mě trošku zaskočil.“

Draco přejde k němu za pult a sleduje rybu, která se bez hnutí vznáší uprostřed hrnku. „Pokud to musíš vědět, chtěl jsem tě trošku rozveselit. Nemysli si, že jsem si nevšimnul, jak jsi poslední dobou ustaraný.“

„Aha,“ špitne Harry. Nedokáže mu do očí lhát a trvat na tom, že není. „A proto jsi mi dal rybu…“

„Božínku,“ vykřikne jedna z maminek, která se přesunula k pultu a teď nakukuje do Harryho hrnečku. „Nevěřila jsem, že v něm máte opravdu rybu! Margo, pojď se podívat! Už jste dostali ten nový Nimbus?”

Harry a Draco se na sebe beze slova podívají. Snad už co nejdřív dorazí ta expresní objednávka.

„Když Teddy dostal toho fialového tvora, strávil jsi diskuzí s ním skoro hodinu,“ řekne Draco o pár minut později, když je obchod zase prázdný.

Harry se usmívá, vrátí prst do vody a ryba ho znovu oždibuje. „Ten fialový tvor je Bojovnice pestrá3 a přišla mi zajímavá,“ odpoví.

„A tahle ryba není zajímavá?“ zeptá se Draco ostře.

Harry se na něj podívá. „Jasně, že je.“

Dracovi se vrátí úsměv na rty a natáhne se po včelím vosku a utěrce. „Jak se bude jmenovat?“

Harry se zamyšleně zadívá na svého mazlíčka, který se lehce naklání na jednu stranu. Popravdě, zatím netuší. Tuší však, že ryba nemůže bydlet v hrnku. Využije klidnější chvilky, nechá Draca hrát si na rybí chůvu, navleče se do kabátu, rukavic a šály a vyrazí na Příčnou ulici pro potřebné věci.

„Dobré odpoledne,“ vesele prohodí směrem k dívce, když prochází kolem ní, a ona úplně poprvé zvedne hlavu a podívá se přímo na něj.

Harry užasle zastaví uprostřed kroku a otočí se, aby si ji pořádně prohlédl. Obličej má zachumlaný v proužkované šále, jsou vidět jen velké tmavé oči, husté obočí a rovný, výrazný nos. Není vyloženě krásná, ale pokud by nebyla celá promoklá a ve špinavém oblečení, byla by určitě pohledná.

„To vy jste mi tu nechal tenhle svetr?” zeptá se tichým, chraplavým hlasem.

„Je to pěkný svetr,“ vyhne se odpovědi, usměje se na ni a obrátí se k odchodu. Teď, když se konečně rozhodla s ním komunikovat, nechce na ni moc tlačit.

„Mohl byste svému příteli vyřídit poděkování za šálu?“ vyhrkne dívka najednou. „Chtěla jsem to udělat sama, ale přijde mi, že neustále někam spěchá.“

Harrymu poskočí srdce a zastaví se. „Jo, to je mu podobné. A není to můj přítel.“

Dívka se zachmuřeně stáhne do sebe. „Promiňte. Předpokládala jsem…“

„To je jedno,“ řekne Harry a myslí to vážně. „Nejsi jediná. Uvidíme se později.“

V Kouzelném zvěřinci koupí velké skleněné kulaté akvárium a další věci, které mu doporučí prodavač, včetně několika zelených rostlinek, zařízení, které vypouští do vody proud bublinek a ohromující miniaturní kamenný hrad. Když odchází, venku je pořád hnusně a mrholí. Spěchá zpátky do obchodu a zvládne to celkem rychle na to, že má akvárko pod paží a těžké tašky, které se mu zařezávají do dlaní.

Dívka se na něj zvědavě podívá a neubrání se otázce: „Na co to máte?“

„Dostal jsem rybu,“ odpoví. Na okamžik zaváhá, ale rozhodne se zkusit štěstí. On je venku sotva pár minut a oblečení mu na drobném dešti stihlo provlhnout tak, že se celý klepe. Takže jí musí být hrozná zima. „Poslouchej… jak se vlastně jmenuješ? Já jsem Harry.“

„Já vím,“ řekne a pobaveně jí zajiskří v očích. Pejsek vystrčí hlavu ze spacího pytle a štěkne.

Harry cítí, jak rudne, a ze všech sil se to snaží ignorovat. „Nechceš jít dovnitř? Tady venku je příšerně.“

Dívka stiskne rty a zavrtí hlavou. „Ne, děkuju,“ odmítne, vytáhne ruku ze spacáku a podrbe psa na hlavě.

Harry si povzdychne a potlačí nutkání se s ní dohadovat. Pěkně krůček po krůčku, řekne si. Žádný spěch.

„Dobrá bylo hezké si s tebou popovídat.” Cítí se jako idiot, když zápasí s dveřmi do obchodu a snaží se je otevřít, aby se i s nákupem mohl nacpat dovnitř.

„Nisha,“ řekne dívka, a on se zarazí. „Jmenuju se Nisha. A tohle je Sparks.“

„Rád tě konečně poznávám,“ odpoví Harry a už mu vůbec nevadí studená voda, která mu stéká za krk. Usměje se na Nishu a nechá za sebou zabouchnout vchodové dveře.

Draco se opírá o pult, mluví na rybu a ani nezvedne hlavu, když Harry vejde.

„No, může ti tak připadat,“ vykládá vážně a rybka vyšplouchne vodu na pult. „Až ho poznáš, uvidíš, že je úplně v pohodě.“

Harry stojí u dveří a beze slov si sundává vlhké rukavice, šálu i kabát. Uvažuje, proč se při pohledu na ty dva cítí tak spokojeně.

„Povídali jsme si. Já a Oolong4,” poví Draco a konečně zvedne hlavu.

„Oolong?“ zopakuje pobaveně Harry.

Draco přikývne. „Nemusíš mu tak říkat, ale prozradil mi, že se tak jmenuje.“

Harry zvedne tázavě obočí. „Jako ten čaj?“

„Jak jinak.“

Harry vyskládá nákup na čerstvě vyleštěný pult, vyslouží si kvůli tomu rozmrzelý Dracův pohled a zadívá se na černou rybku.

„Tak tedy Oolong. A o čem jste mluvili?“

„Tak různě,“ prohodí Draco nenuceně. „O famfrpálu, o ekonomice, o tom, že pečeš nejlepší žabáky v díře5 v celém prozkoumaném vesmíru…“

Harry si zkříží ruce na hrudi. „Nech mě hádat… Oolong si myslí, že bych je měl upéct dneska, až přijde na večeři Ron s Hermionou?“

„Úžasné – vy dva už jste naladěni na stejnou vlnu,“ pronese Draco nadšeně.

Zamíří dozadu a Harry ho nevěřícně sleduje. Má velice neodbytný pocit, že byl zrovna zmanipulován bývalým Zmijozelem a nevyrovnanou rybou, a hlavně… nic moc s tím nenadělá.

**~*~**

Do zavíračky stihne Harry dokončit Oolongovo nové bydlení. Rybka teď šťastně plave v průzračné vodě ve své kouli, okusuje rostlinky a zkoumá hrad. Harry sedí na pultu, pozoruje ji a bez nejmenších výčitek nechá Draca zavřít obchod. Opatrně odsype pár vloček rybího krmení do akvárka a nadšeně přes sklo sleduje, jak Oolong nedočkavě plave k hladině a se zdravým nadšením se pustí do své večeře.

„On jí,“ vykřikne.

Draco na to nic neřekne, ale po cestě nahoru do bytu vypadá velice spokojeně a Harrymu neunikne jeho starostlivý pohled směrem k akvárku.

**~*~**

„Takže… koupil ti rybu,“ prohlásí Ron po večeři. Nakukuje do Oolongova akvária a ryba plave sem a tam, protože se chce předvést.

„Jo,“ souhlasí Harry a střelí pohledem směrem k bytu. Draco a Hermiona se uvelebili s hrnky silné kávy na pohovce a ponořili se do debaty o knize, kterou oba nedávno dočetli.

Ron se narovná a strčí ruce do kapes „To je… trošku… však víš.“

„Ani ne,“ přizná Harry. „Je to trošku co?“

„No,” Ron ztiší hlas, jako by čekal, že Draco každou chvíli vrazí do obchodu. „Nemyslíš, že to tak trochu zavání vztahem?“

Harry se ošije. „Ne, to určitě ne. Prý mě chtěl rozveselit, protože mu připadám ustaraný. Je to něco… co by udělal kamarád. Dobrý kamarád.“

Ron ho pochybovačně sleduje. „Ne, že bych se v tom chtěl dál rýpat, Harry, to mi věř,” pokračuje a jeho výraz je teď plný rozpaků, „ale neznám žádného kluka, co by koupil kámošovi zvířátko proto, že vypadal trošku ustaraně. Pivo, možná. Ale ne luxusní rybu.“

Harry otevře pusu a chystá se namítnout ‚on není luxusní!‘ ale zarazí se. Nechce se Oolonga dotknout, obzvlášť když je u nich jen krátce. „Co se tím snažíš říct?“ zeptá se raději a ignoruje nepříjemně svíravý pocit v žaludku, který mu napovídá, že ví naprosto přesně, co se mu Ron snaží říct.

Ron zrudne a odvrátí pohled. „Harry, ty víš, jak jsem v tomhle nemožný.“

„Jako bych snad já byl lepší!“ procedí Harry mezi zuby. Začíná cítit mírnou paniku. „Teprve týden žiju s touhle ‚všichni si myslí, že jsi s Dracem‘ záležitostí a málem jsem z toho zešílel. Takže pokud mi máš co říct, tak se sakra vymáčkni… prosím.“

„OK, ale Hermioně ani slovo,“ souhlasí Ron a prosebně se na Harryho zadívá. Ten přikývne. „Jestli ti to pomůže, od začátku jsem byl proti tomu, aby tuhle záležitost vůbec vytahovala. Ale už se stalo.“

„Rone.“

„Promiň. Hermiona měla pocit, že bys to měl vědět. Připadalo jí nefér, že si o vás všichni myslí, že jste pár. A vy přitom nejste, že?“

„Správně.“

„Ale co když… Harry, prosím tě, než ti to řeknu, vzpomeň si na všechno hezké, co jsem pro tebe kdy udělal,” zamumlá Ron s pohledem upřeným na podlahu. „Co když už jste pár, jenom to prostě nevíte?“

„Cože?“ zděsí se Harry a srdce mu bije jako splašené.

„Co když oba cítíte… však víš, a všechno funguje, jen prostě maličkost chybí. Jako by někdo zapomněl pronést poslední zaklínadlo, a tak to nikdy úplně…“ Ron se odmlčí, zvedne ruce a celkem výmluvně naznačí malou explozi.

Viditelně ho to stojí obrovské úsilí, ale pohlédne Harrymu do očí.

„A ty si myslíš, že tohle se děje?“ zeptá se Harry. Polije ho horko a je rozpolcen někde mezi zděšením, rozhořčením a chutí něco pořádně nakopnout.

Ron pokrčí rameny. „Je to jen úvaha.“

Harry váhavě přikývne. „Je… celkem zajímavá.“

„Harry, pojď zpátky nahoru – potřebuju tě!“ zavolá na něj Draco z vrcholu schodiště.

Harry zavře oči.

„Vskutku, zajímavá,” poznamená Ron, očividně potěšený sám sebou.

 

1 Název kapitoly mi dal celkem zabrat. V originále je There´s No Tea in Fish. Různě jsem si hrála s rybou a čajem, až mě napadlo, že vzhledem k tomu, jak se Harry v situaci plácá, je Jako ryba na suchu celkem výstižné. Violeta potom dohledala zajímavý článek o „věštění“ z čajových lístků https://www.auntyflo.com/tea-leaf-dictionary/fish kde se ve zkratce píše, že osoba, která vidí rybu ve vodě má problém s dosažením cílů. Ale je to pozitivní znamení a překážky prý budou překonány :-)

2 Takhle si Oolonga představuju já: https://i2.wp.com/www.blackmoorgoldfish.com/wp-content/uploads/2016/11/black-moor-goldfish-in-aqua-1-e1479216206484.png?w=600&ssl=1

3 Teddyho rybka: https://cs.wikipedia.org/wiki/Bojovnice_pestr%C3%A1

4 Oolong je druh čaje – polozelený, původem z Číny. Oolong znamená Černý drak.

5 V originále Toad in the hole. Chtěla jsem použít párky v županu, ale pak jsem dohledala, že nějaký český ekvivalent je. Ale žabák mi zněl líp, než ropucha :-) https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/vareni-jidlo/jidlo-velka-britanie-recept-glosa-gastronomie-londyn-toad-hole_1903231032_gak

 

PP: Klasickou otázku vykání/tykání jsem pojala tak, že od chvíle, kdy se představili jmény, si budou tykat.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: Zakuro - 22.10. 2022
Asi má nejoblíbenější kapitola z povídky handicapovaná ryba, spřízněný a napojený Oolong, jedna z nejlepších. Pokaždé se dobře bavím. Takže děkuji moc za kapitolu. Jsem za tyhle stránky tak vděčná. Miluju fanfikce, většinou vyhledávám teda slash, hetero párum se většinou vyhnu, ale občas si taky něco přečtu a pak akční povídky, nejlépe, kde je Harry OP a nebo trochu týrán xDD děkuji

Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: ester - 09.12. 2020
To bolo mile ako sa tesil Harry z rybky a ako ju Draco pomenoval a rozpraval sa s nou :). Harry uz bol zasa v rovnovahe a Ron ho zasa vychylil.... Ron mal dobru uvahu o ich vztahu :)

Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: lenus - 07.12. 2020
To ke neuveriteľne aká pohoda ide z tejto poviedky. Mne sa najviac páčila manipulácia draca a Oolonga, aby Harry navaril, skvele :) A ron je tu skvely, vidí to čo Harry sa boji vidieť :D diky dievčatá

Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: kakostka - 07.12. 2020
Vymazlenej překlad... Ron připomínající vše dobré, co pro Harryho udělal:-)))) to je skvělá připomínka. Jak to, že děvče nikdo nehledá, jak to, že si Hermiona nevšimla? Harry dostal rybu... no nazdar, jako vtipný to je, ale copak je to za mazlíčka? kdyby kotě, sovu, ale rybičku? eeeeeeee? Ikdyž hodnotím Dracům nenápadný útok na Harryho. Pěkná kapitola, taková pohodová.

Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: Jimmi - 07.12. 2020
To bola zase krásna, duši lahodiaca kapitola. Predlžujú sa, či sa mi to len zdá? Akurát dnes ráno ma napadlo, že koľko má to dievča rokov a aký je medzi nimi vekový rozdiel... ale zase neplnoleté dievča by nenechali spať na ulici ani kúzelníci, nie? Neuveriteľné ako ste sa vyhrali s prekladom... začínam mať pri vás depku z toho, ako to flákam ja :) Krásny a pokojný pracovný deň, v tom mojom sa stále sa zhoršujúci blázinec... Ďakujem

Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: denice - 07.12. 2020
Kampak se asi tak brzy ráno vypravila paní s vozíčkem plným cetek? A ještě jí nestačila celá ulice, musela vynadat děvčeti, které se jistě nepovalovalo uprostřed cesty a psíka mělo u sebe v teple... Stejně mi pořád vrtá hlavou, že Nisha nikomu nechybí, nikdo ji nehledá. Usídlila se přitom na hodně nápadném místě, určitě tudy denně projdou stovky lidí. Myslím, že signály vydává nejenom zákazník z Cardiffu, ale i Draco, takhle pěkně věnovat Harrymu rybičku a ještě ji pečlivě vybrat, to už něco znamená. „Co když už jste pár, jenom to prostě nevíte?“ - Ron se mi tu moc líbí, stejně jako celá povídka. Žádná dramata, jen hezky plynoucí příběh s kouzelnou atmosférou, přesně to pravé na adventní období. Díky.

Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: Jacomo - 07.12. 2020
Situace s rybou byla milá, úsměvná a sladká, ale u mě dneska vede Ron a jeho věta: Harry, prosím tě, než ti to řeknu, vzpomeň si na všechno hezké, co jsem pro tebe kdy udělal." :-) To mě rozesmálo na celé kolo, takže moc děkuju za zlepšení pondělka. Díky, holloway a betušky.

Re: 7. prosince – Jako ryba na suchu Od: marci - 07.12. 2020
To byla naprosto dokonalá kapitola. Oolonga jsem si zamilovala! (Netušila jsem, že oolong znamená černý drak - díky za poučení) U všech scén, kde se Oolong vyskytoval, jsem se úplně tetelila - krásný překlad :) Situaci, kdy Harry poulí oči do hrnku, ze kterého se málem napil, a na něj poulí oči ryba, úplně vidím a velice děkuji za smíchy poprskaný monitor :) Ta dívky bude tedy asi spíš děvčátko? Jinak by jí Harry netykal, že? Budu se opakovat - krásný překlad. Veliké díky za něj, Holloway, Violetko a Ladynko :)

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod