Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Musíme si pomáhať

Musíme si pomáhat - Úvod

Musíme si pomáhať
Vložené: holloway - 30.11. 2020 Téma: Musíme si pomáhať
holloway nám napísal:

Musíme si pomáhat

Originál: https://archiveofourown.org/works/1210501/chapters/2474869

Autor: Saras_Girl     Překlad: holloway     Beta: Violeta     Kontrola kvality: LadyF

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Shrnutí autorky:

Harry nemá čas na pomluvy, musí se přece hlavně starat o svůj obchod. A je to tak nejlepší. Vážně.

[adventní povídka z roku 2013, výzvy se zúčastnila také dannyfranx – její povídka se jmenuje There's a Light at the Top of the Stairs]

Poznámky autorky:

Tohle byla doopravdy výzva. Psaní výzev mi nikdy moc nešlo a všichni víte, že psaní krátkých kapitol mi opravdu nejde. Ale myslím, že nakonec se mi povedlo napsat něco srdečného, vánočního a snad i zábavného. Napsáním tohoto příběhu se mi neplánovaně povedlo splnit NaNoWriMo (pp: projekt National Novel Writing Month), protože má přes 50 000 slov a byl celý napsaný během listopadu. Takže. Pojďme předstírat, že to byl záměr, a pořádně to oslavme. Harry Potter, Draco Malfoy a ostatní mi nepatří. Stejně tak mi nepatří ani vánoční písničky zmíněné nebo zpívané v příběhu. Název povídky je převzatý z textu Zither Carol, oblíbené koledy drahé groolover. Příběh je věnován mojí Marie, která mě velmi podporuje.

 

Pár slov ode mě:

Před pár lety, v docela složitém životním období, jsem narazila na jinou povídku od téhle autorky. Už během čtení mi bylo jasné, že to je TA povídka – moje srdcovka. Přečetla jsem od ní úplně všechno, k některým povídkám se opakovaně vracím. Někdy od letošního léta jsem koketovala s myšlenkou, že se vrátím k překladům a povídku přeložím. Nakonec zasáhla magie, díky jistým událostem, které se odehrály na Kiži (restart), jsme se zkontaktovaly s Jimmi a bylo rozhodnuto! Jen tedy povídka je nakonec jiná, protože konec srpna znamená, že Vánoce jsou za dveřmi, že… Autorka je stále aktivní, i když teď už zveřejňuje pouze adventní povídky, a tahle je její první adventní. Navíc jsem dohledala, že melodie k Zither Carol pochází původem z Čech. Volba tedy celkem jasná a na překlad srdcovky si ještě chvíli počkám :-)

Nebudu vypisovat všechny důvody, proč jsem si tuhle autorku oblíbila, snad jen upozorním, ať nečekáte žádnou super akční povídku. Její příběhy si tak hezky pomalu plynou, postavy prožívají své každodenní drobné radosti i starosti, zkrátka mi to přijde uvěřitelné a ze života.

Tohle je můj první překlad celé kapitolové povídky a je to pro mě tak trochu jízda – představovala ­jsem si, že budu mít vše nachystané před začátkem prosince, ale cca 62 000 slov za dva měsíce a kousek jsem prostě nestihla. Takže i během adventu budeme s Violetou v plném zápřahu. Případné komentáře budu všechny číst, ale nemějte mi za zlé, pokud na ně budu reagovat se zpožděním, protože pravděpodobně budu do poslední chvíle překládat :-) Nicméně Violeta je nejlepší a nejrychlejší a prostě úžasná beta a snad stihneme vše dodělat tak, aby poslední kapitola vyšla opravdu 25. prosince. Finálního čtení a testovacího „publika“ se ujala LadyF.

Violeto a Ladynko, děkuju moc za podporu, za to poslední nakopnutí při rozhodování, jestli překládat či nepřekládat, a hlavně za to, že jste do toho se mnou šly. Mám vás moc ráda!

Snad se vám povídka bude líbit a zpříjemní vám předvánoční čas v této trošku podivné době.

Hezké Vánoce!

Holloway

 

Pár slov od Violety:

Milí vánoční nadšenci a vy, kteří se jimi stanete po přečtení této povídky :D,

jakkoliv teď všichni zažíváme složitější období, nemělo by nás to odradit od všeho krásného, čím Vánoce jsou, nebo mohou být.

Vánoce nejsou otevřené obchody a hromady dárků a jídla, jsou to společně prožité okamžiky plné lásky a porozumění, pochopení a soucitu s těmi, kteří třeba nemají takové štěstí jako my sami, přesně jako je tomu v této krásné povídce. Věřím, že vám vykouzlí na rtech úsměv a pohladí vás po duši, a moc děkuji holloway, že jsem se na ní mohla maličko podílet. Jsem ráda, že tě mám!

Šťastné a veselé!

Violeta

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: denice - 01.12. 2020
Pěkně pomalu plynoucí příběh, postavy prožívající drobné každodenní starosti a radosti - přesně to pravé pro adventní čas. Moc se těším. Díky!

Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: denice - 01.12. 2020
Pěkně pomalu plynoucí příběh, postavy prožívající drobné každodenní starosti a radosti - přesně to pravé pro adventní čas. Moc se těším. Díky!

Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: ester - 30.11. 2020
Myslim si, ze je jedno aky je pár, ked je dobre napisany pribeh a aj prelozeny. Ale za mna -Drarry mam rada :)
Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: holloway - 30.11. 2020
Příběh je podle mě napsaný moc hezky a snažily jsme se, aby byl i hezky přeložený. Snad se ti kluci budou spolu líbit i v této povídce :-) Děkuju za komentář, ester.

Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: Baru - 30.11. 2020
Toto není můj nejoblíbenější pár. Ale tak moc se těším. Takže mi to vubec neva :D Díky :)
Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: holloway - 30.11. 2020
Těší mě, že povídku zkusíš, i když to není tvůj oblíbený pár. Mají tu spolu moc hezký vztah, snad tě povídka nezklame. Minimálně vánoční atmosféru má určitě :-) Děkuji za komentář, Baru.

Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: Jimmi - 30.11. 2020
Ja sa tak teším,,,, ale ty si vlastne nepovedala, o čom to bude? Len veľmi slabý náznak. Ďakujem všetkým trom za tak skvelé prekvapenie a zdá sa mi to symbolické, že ako advent na kiži začínal s drarry, tak nám bude krásne aj s drarry končíť a od budúceho roka si budeme môcť vytvárať nové tradície. Oznamujem, že plánujem čítať a dúfam, že aj komentovať, pretože podľa toho, čo si naznačila, keď sme to riešili, myslím, že sa veľmi trafíš do toho, čo sa mi páči a kedy drarry znesiem :) Ste skvelý tím a medzi riadkami som zazrela nenápadný náznak ďalšieho prekladu, že? Vidím to na veľmi romantické Vianoce :)
Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: holloway - 30.11. 2020
Prozradila jsem jen to, co prozradila v úvodu autorka, abyste byli zvědaví a četli :-) Přesně to s tou symboliku jsme si říkaly s holkama, je to skoro dojemný... Koledníci byli první Drarry povídka, kterou jsem přečetla, na základě ní se pustila do čtení všeho co přeložila LadyF, tím jsem se dostala k Saving Draco Malfoy a definitivně si zamilovala Drarry. Ráda na ně vzpomínám a až dopřekládám a poslední kapitola bude zaplánovaná, dám si je za odměnu. Děkuju moc za komentář, doufám, že se ti povídka bude líbit, i ta romantika tam snad bude :-)
Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: Violeta - 30.11. 2020
Povídka je opravdu moc hezká, je v ní taková něha Vánoc. Věřím, že se ti bude líbit, Jimmi!

Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: kakostka - 30.11. 2020
Ty umíš navnadit... nebo ještě lépe, všechny tři umíte navnadit... těším se a jsem zvědavá. Autorku neznám a ještě příslib, že se někdy objeví tvoje srdcovka, jupííí jou...
Re: Musíme si pomáhat - Úvod Od: holloway - 30.11. 2020
Mám radost, že tě úvod navnadil, snad se ti povídka bude líbit. Autorka má spoustu moc hezkých povídek, takže pokud bude mít tahle úspěch, určitě se toho tu objeví víc :-) Děkuju za komentář, kakostko.

Prehľad článkov k tejto téme:

Saras_Girl: ( holloway )25.12. 202025. prosince – Pojďte dál
Saras_Girl: ( holloway )24.12. 202024. prosince – Šance
Saras_Girl: ( holloway )23.12. 202023. prosince – Nic nečekaného
Saras_Girl: ( holloway )22.12. 202022. prosince – Pod bodem varu
Saras_Girl: ( holloway )21.12. 202021. prosince – Nebraň se tomu
Saras_Girl: ( holloway )20.12. 202020. prosince – Na vrcholu
Saras_Girl: ( holloway )19.12. 202019. prosince – Nedívej se zpátky
Saras_Girl: ( holloway )18.12. 202018. prosince – Umění popírat
Saras_Girl: ( holloway )17.12. 202017. prosince – Bezpečné místo
Saras_Girl: ( holloway )16.12. 202016. prosince – Zažít NUDU
Saras_Girl: ( holloway )15.12. 202015. prosince – Někdy je lepší nevědět
Saras_Girl: ( holloway )14.12. 202014. prosince – Ostrá výměna
Saras_Girl: ( holloway )13.12. 202013. prosince – Let
Saras_Girl: ( holloway )12.12. 202012. prosince – Řád věcí
Saras_Girl: ( holloway )11.12. 202011. prosince – Tvrdohlavý a tvrdohlavější
Saras_Girl: ( holloway )10.12. 202010. prosince – Pád
Saras_Girl: ( holloway )09.12. 20209. prosince – Ve vzduchu je láska
Saras_Girl: ( holloway )08.12. 20208. prosince – Jen na chvilku
Saras_Girl: ( holloway )07.12. 20207. prosince – Jako ryba na suchu
Saras_Girl: ( holloway )06.12. 20206. prosince – Papír a provázek
Saras_Girl: ( holloway )05.12. 20205. prosince – Síla sugesce
Saras_Girl: ( holloway )04.12. 20204. prosince – Za kulatým oknem
Saras_Girl: ( holloway )03.12. 20203. prosince – Kabáty a koledy
Saras_Girl: ( holloway )02.12. 20202. prosince – Co je moc, to je moc
Saras_Girl: ( holloway )01.12. 20201. prosince – Některé věci se nemění
. Úvod k poviedkam: ( holloway )30.11. 2020Musíme si pomáhat - Úvod