Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Morgany

Čože? Ako? Kedy?

Preklady jednorazoviek od Morgany
Vložené: Jimmi - 23.11. 2020 Téma: Preklady jednorazoviek od Morgany
Morgana nám napísal:

Čože? Ako? Kedy?

 

Autor: cutemara

Stav žiadosti: odoslaná, autorka neaktívna od roku 2017

Originál: https://archiveofourown.org/works/10833597

Preklad: Morgana

 

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo

prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí: pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto konkrétnej poviedke vlastní cutemara.

 

Slová prekladateľa: Ahojte, všetci, mám pre vás ďalšiu mini jednohubku.

Nájdete tam všetko.

Komédiu! Drámu! Rozhorčenie! Rokfort obrátený naruby!

Čo sa dá napísať o jednoduchých pohyboch hlavy, pier a rúk?

Toto.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Keď sa to stalo po prvý krát, povedala si, že to bola úplná zhoda okolností. Možno Malfoy cez leto nadobudol nejaký tik. Alebo si chcel dostať vlasy z uší. To, že by Draco „Čistokrvný fanatik“ Malfoy kývol hlavou na pozdrav jej, Hermione „Humusáčke“ Grangerovej, jej ani nenapadlo.

 

Ďalší raz sa to prihodilo o pár týždňov neskôr na chodbe po Čarovaní pre pokročilých. Šok, ktorý to v nej zanechalo, jej skoro ani nenechal dostatok času odpovedať mu kývnutím naspäť, kým popri nej prechádzal. Ron, ktorý bol pri nej, si túto výmenu vôbec nevšimol, a ako spolu kráčali na obed, pokračoval v ich jednostrannej konverzácii o metlobalovej taktike.

 

Po tretí krát to bolo, keď sedela v knižnici a on prechádzal popri jej stole. Vtedy už bolo medzi nimi  (polo-osvojeným) pravidlom kývnuť si na pozdrav - no a Malfoy musel zase raz obrátiť veci hore nohami a osloviť ju menom. Úškrn, ktorý od neho dostala hneď po tom, ju ubezpečil, že to urobil len kvôli tomu, aby uvidel ako jej z toho padla sánka.

 

Kým prišiel november, bolo to ako vytesané do kameňa - on ju pozdraví kývnutím hlavou a povie „Grangerová“ a ona mu to oplatí svojím kývnutím a odpovie „Malfoy“.

 

Prvý krát, čo si Ron všimol, že sa niečo deje, bol už dávno december. Hermiona, ktorá dovtedy sústredene počúvala jeho najnovšiu stratégiu pre ich ďalší zápas proti Bifľomoru, prerušila konverzáciu desivým slovom - „Malfoy“ - a následne tomu somárovi ešte kývla hlavou!

 

Harry to na počudovanie zobral omnoho lepšie. Aj keď je možné, že to bolo dôsledkom schopnosti Ginny „Viem ako si udržať muža“ Weasleyovej zviesť jeho pozornosť. Bolo celkom ťažké zaujímať sa o ostatných ľudí vo Veľkej sieni, keď mu svojou ľavou rukou robila pod stolom také diabolské, úžasné veci.

 

Ginny ako takej prišla celá vec dosť smiešna a nikdy neprepásla príležitosť urobiť si srandu z Rona za to, že sa jeho priateľka spriahla s Nepriateľom, ktorý už viac nepriateľom nebol. Keďže boli tieto provokácie zakaždým nasledované odkradnutím sa s Harrym na „privátny rozhovor“, Hermione pripadali skôr ako Ginnina úhybná stratégia.

 

Ostatným ľuďom zo školy trvalo trochu dlhšie, kým si všimli, čo sa deje, a kým sa tak stalo, Malfoy a Grangerová už boli na úrovni vzájomného vymieňania si (polo)zdvorilostných fráz. A občas sa spolu pochechtávali v temných zákutiach knižnice. Z týchto končín sa ozývali diskusie znepokojivých tém, zahŕňajúce podivné a hrozné aritmantické rovnice a teoretické elixíry, a preto sa celej sekcii viac ako pár ľudí radšej veľkým oblúkom vyhýbalo.

 

Najfrustrujúcejšie na celej veci bolo to, že nikto nevedel pochopiť ako k tomu prišlo. Profesori boli zarazení. Študenti zmätení. Pani Weasleyová rozčúlená (ako vysvitlo z Vrešťadla, ktoré Hermione ďalšie ráno pristalo na stole)!

 

Chrabromil vinil Slizolin, Slizolin obviňoval Chrabromil, študenti Bifľomoru to zvaľovali na povojnový stres a Bystrohlavčania si povedali, že oni sú nad vecou, veď MLOKy sú oveľa dôležitejšie než tieto taľafatky.

 

A cez to všetko sa Malfoy uškŕňal a Grangerová gúľala očami a obaja pokračovali v kývaní si hlavou na pozdrav.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Elka_Sammi - 27.11. 2020
To jsem zvědavá, co se z toho vyvine! :) A tedy po dlouhé době mě překvapilo slovo, kde si nejsem jistá významem, a to “taľafatky”. Z kontextu možná klepy / klevety / drby?
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Jimmi - 27.11. 2020
Zaujalo ma to, má to dva významy: 1. rozprávanie, ktoré nemá veľkú hodnotu, táraniny - proste potíš nezmysly :) a 2 drobný, bezvýznamný predmet, daromnica, zbytočnosť
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Elka_Sammi - 01.12. 2020
Děkuji za upřesnění :)
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 27.11. 2020
Inak už dlho si hovorím pri prekladaní, že aká je tá slovenčina fajn a aké pekné slová máme, a keď už ich pri bežnej komunikácii aj nepoužijem (lebo si myslím, že moja slovná zásoba je rovná 8 ročnému dieťaťu), tak aspoň takto písomne ich zdokumentujem. Ono by sa to pokojne dalo napísať aj tou oklieštenou slovnou zásobou, ale to by sa slová opakovali a bolo by to bezduché. Takto je to zábava. AJ-SJ slovník používam minimálne, a to len aby som sa uistila, či triafam dobrú farbu emócie a kde tu nejaký preklad, ktorý mi nenapadne. Skôr je mojou veľkou barlou slovenský synonymický slovník, ten sa narobí poriadne :D P.S. slovo taľafatky kupodivu naozaj aj niekedy používam vo význame "bezvýznamnosti", "zbytočnosti", atď.
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Elka_Sammi - 01.12. 2020
Přesně jak píšeš, slovenština i čestina jsou krásné a bohaté jazyky!

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Iveta - 24.11. 2020
Dobrý návod, jak k sobě bez námahy přitáhnout pozornost ???? hned bych vyzkoušela, obzvláště s Dracem ????
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 25.11. 2020
10 bodov pre Slizolin za skvele vymyslený a vykonaný plán

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: sisi - 24.11. 2020
děkuji za pěkné čtení ke kafíčku. Od jisté doby, nevím kdy to začalo, mi jdou Weasleyovi pěkně na nervy. Aby Molly posílala huláka Hermioně je dost mimo její kompetence, ale mohu ji brát jako ovlivněnou zlými kouzly, protože u nich žil mnoho let zvěromág - zrádce a smrtijed v jednom a mohl jim pokřivit mysl. Snad by se měli léčit, nebo projít nějakým očistným rituálem, nevím. Ginny jako vamp je typická furie, bez urážky k furiím :-) A z Draca se stal celkem zábavný chlapík. Rozhovor o logice a aritmetice je mnohem lepší, než již zmíněné teorie a sny o vítězství ve famfrpálu.
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 25.11. 2020
vždy ma zaujímalo, čo tá Hermiona videla na aritmancií. neviem si to celkom dobre predstaviť. ak je to naozaj veda príbuzná vešteniu, tak neviem prečo to Hermionu tak bavilo. všetci si pamätáme jej postoj k vešteniu *wink* *wink* :D
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: sisi - 25.11. 2020
No, o matematice se přece říká, že je to přírodovědecký předmět, jenže já ji chtěla pochopit z humanitního hlediska, myslím, že to tak měli keltové, když čmárali do písku 1 - I - jedna je sama, 2 - II - to je pár, 3 - III - to znamená, že ti dva budou mít miminko, atd. ( cit. Mlhy Avalonu) Nebo vůbec forma jakou se čísla zapisují - 1 to je strom uprostřed polí, 2 je ptačí šíje, 3 je polovina 8, 6 je obrácená 9, atd. Prostě tydle věci nějakým způsobem dávají čarodějkám smysl. Ono i životní číslo které se počítá podle data narození ukazuje cestu kterou se může ubírat lidský osud, ale podle mě to stejně vychází spíš na lidské vlastnosti a věk, úroveň vzdělání a jiné exaktní věci, než jen na řeč čísel. Takže dobrat s správných možností dá jednomu hodně zabrat. Naštěstí má Hermiona rovnocenného partnera pro takový rozhovor. Opravdu nevidím, že by třeba Ronald bazíroval na čtení z čajových lístků, kávové sedliny, křišťálové koule, nudlové polévky, nebo zvířecích vnitřností před každým famrpálovým zápasem, což možná Levandule a Parvatti dělají, ale neřeknou. Ron do budoucnosti asi vůbec vidět nechce, kdo by rád koukal z prázdného okna?

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: lenus - 24.11. 2020
Prečo draco začal? Naozaj mu iba zavadzali vlasy alebo chcel vidieť reakciu hermiony? Každopádne rozhodil tým úplne všetkých :D A Ginny vždy vedela odviesť pozornosť, diky za pobavenie :)
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 24.11. 2020
to tajomstvo! tá záhada! ten škandál!

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: kakostka - 24.11. 2020
Lupina má pravdu, jak rozložit Bradavice kývnutím... Ron si všiml prosinci, aha... a co teprve, kdyby Hermiona řekla Draco... překvapila mne Molly, čekala bych, že si dá větší pozor, ale už vidí Hermionu pečící a vařící a pečující o zrzavé Ronánky. Bude se divit, že? Diskuse v knihovně, žertování, to je paráda a škoda, že to nemá pokračování. Moc děkuju za objev a přeložení téhle parády.
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 24.11. 2020
pokračovanie to žiaľ nemá, ale mám ešte zo dve podobné poviedky a rozmýšľala som, že by som to takto za sebou dala a urobila z toho niečo ako edíciu(?) alternatívnych začiatkov Dramione. neviem či by o to bol záujem. nemajú rovnaký komický nádych, myslím, že tie dve sú skôr vážnejšie....no nič, teším sa, že sa poviedka páčila a ďakujem za pekný komentár :)

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Lupina - 24.11. 2020
Jak rozložit Bradavice pokývnutím hlavy :D Dracův ďábelský plán :D No, ale teď vážně. Musím se podepsat pod Jacomo, perfektně popsaný počínající vztah. A mezi námi, rozhodně bych se raději bavila s nepřítelem, který už nepřítel není, o rovnicích z věštění z čísel, než poslouchala famfrpálové taktiky. Děkuji, Morgano, za objevení a překlad.
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 24.11. 2020
keď sa tak nad tým zamyslím, tak Hermiona možno predsa len Rona trocha počúvala - veď aká lepšia taktika existuje ako robiť manévre súperovi priamo pod nosom - a keďže si Ron a Harry najprv nič nevšimli, z Hermiony to robí talentovanejšiu (metlobalovú) hráčku, než za akú ju považujú :D :D

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Jacomo - 24.11. 2020
Merline, to je dokonalé! Naprosto geniální popis rozvíjení "vztahu" a ještě geniálnější zachycení reakcí okolí. Veliké díky, Morgano, že jsi tenhle střípek objevila a přeložila.
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 24.11. 2020
na prvý pohľad ma zaujala tá jednoduchosť (a humor) príbehu. viac slov alebo vysvetľovania by už tomu uškodilo. bolo by síce zaujímave vedieť, čo presne popchlo Draca začať s touto "hrou", nie je to ale nevyhnutné

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Gift - 24.11. 2020
Jak jsem mela Weasleyovce v originale rada, povidky jako toto mi pripominaji, ze mohli byt v realu pekna osina v zadku. Ron je zde jednoduse jen hlupak, Ginny je manipularska mrcha. Chudak Hermiona, jeste ze ma vzruso s Malfoyem. :-) Dekuji!
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 24.11. 2020
ono to nie je celkom tak, nepobavili sme sa snáď na Ronovej ignorancii a Ginninej (pochybnej) stratégii odvedenia pozornosti (kde je to potrebné)? :D okej, Weasleyovci nie sú vo väčšine dramione príbehov vykreslení v lichotivom svetle, ale ja ich mám rada...do istej miery...niekedy...?

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: margareta - 23.11. 2020
Chudák Ron. A přitom se ji vždycky tak usilovně snažil bavit! Díky, je to legrace.
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 23.11. 2020
Dracovi a jeho plánu ale nestačil...

Re: Čože? Ako? Kedy? Od: denice - 23.11. 2020
Zdá se, že jednoduché pohyby splnily svůj účel u většiny zúčastněných :-) Díky.
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 23.11. 2020
hahaaa, no myslím, že z nich niečo mali len Draco, Hermiona, Harry a Ginny a z nich dvaja poslední si to užili najviac :D
Re: Čože? Ako? Kedy? Od: Morgana - 23.11. 2020
hahaaa, no myslím, že z nich niečo mali len Draco, Hermiona, Harry a Ginny a z nich dvaja poslední si to užili najviac :D

Prehľad článkov k tejto téme:

ideal_girl: ( Morgana )30.01. 2021Čo môže byť
yourebrilliant: ( Morgana )23.12. 2020Na sklonku Vianoc
MiHnn: ( Jimmi )11.12. 2020Vianoce s rodinou Grangerovcov
Breezy_Bee: ( morgana )10.12. 2020Neškodný
emeraldoni: ( Morgana )07.12. 2020Otázka jednej mačky
sangi: ( Morgana )27.11. 2020Stretnutia
cutemara: ( Morgana )23.11. 2020Čože? Ako? Kedy?
provocative envy: ( Morgana )06.11. 2020Zranenie hornej časti tela
Day Met the Night: ( Morgana )06.06. 2013Prebuď moju dušu
Strega Brava: ( Morgana )26.05. 2013Strieborné lokne vedľa medovo-hnedých
Firelily10: ( Morgana )14.02. 2013Zachránená
Unwritten Whispers: ( Morgana )27.01. 2013Na dne najspodnejšieho šuplíka
Aegisshi: ( Morgana )21.01. 2013Víťazné hry
balletlover: ( Morgana )24.04. 2012Svedok
balletlover: ( Morgana )15.04. 2012Tanec