Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Předstírání lásky

Kapitola 6. Tajný souzvuk

Předstírání lásky
Vložené: Jacomo - 24.10. 2020 Téma: Předstírání lásky
Jacomo nám napísal:

Předstírání lásky

A Counterfeit of Love

 

autor: BrilliantLady   překlad a banner: Jacomo   betaread: Ivet

Originál: https://archiveofourown.org/series/592519

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 6. Tajný souzvuk

 

PA: Nejsem si jistá, jestli je opravdu potřeba varovat před rozuzlením u opery, která byla napsaná před více než sto lety, ale pro jistotu upozorňuji, že se v této kapitole chystám prozradit zakončení „Carmen”.

 

„Musím jít ven a motat se mezi mudly?” kňučel Draco několik dní před plánovanou schůzkou, když si s ní povídal přes letax, aby doladili zbylé podrobnosti jako kde se sejít a co si obléct. Jeho rty na tváři bez těla vypadaly v zelených plamenech nasupeně. „Mohli bychom prostě společně odejít a jen vyvolat dojem, že jdeme na rande.”

„Ty lístky jsem koupila už před několika týdny!” zvolala Hermiona zděšeně. „Sedadla v nejlepší řadě v Královské opeře, sto devadesát liber za jedno! Nemůžeš mě nechat, abych tam šla sama.”

Povzdechl si: „Kolik je to v galeonech?”

Rychle v duchu počítala. „Asi sedmdesát šest galeonů za oba lístky. To je jen za operu samotnou, nezahrnuje to taxík tam a zpět nebo večeři v sousedící restauraci.”

Draco se zatvářil překvapeně. „U Merlinovy brady! Jaký koncert může stát tolik peněz? Sudičky jsou jen za šest galeonů. Můžeš si to dovolit?”

„S penězi si nedělej starosti – dali mi na to rodiče. Kurz u skřetů je nehorázný a na ministerstvu mě neplatí tak dobře, jak jsem předpokládala, že budou. A samozřejmě, že to něco stojí, je to opera. Carmen, od Bizeta. Bude to ve francouzštině, kterou, jak jsem pochopila, ovládáš. Trochu jsem z ní pochytila na dovolené ve Francii, ale ne tolik, abych to zvládla sledovat, takže budu pravděpodobně jen číst titulky.”

„Co to přesně je opera? Bude se tam tančit?”

„Jako vážně? Ty nevíš, co je to opera?”

Odpověděl jí zamračením.

Čistokrevní. Žili v podivné kulturní izolaci. „Tak jo. No, je to jako divadlo, kde jen sedíš, sleduješ a posloucháš, ale hodně se tam zpívá. Opravdu dobře zpívá. A doprovází to orchestr – spousta houslí a dalších strunných nástrojů, plus dechová a žesťová sekce. Považuje se to za velmi elegantní formu zábavy,  vhodnou pro bohaté lidi a hudební snoby, i když je trochu staromódní. Zamiluješ si to, slibuju. Vybrala jsem něco, co není ‘příliš mudlovské’ a nebude to šokovat tvůj jemnocit.”

„Oblečení?”

„Formální. Nějaký druh mudlovského obleku. Smoking bude fajn.” Hlavou jí bleskla vzpomínka na to, jaké věci si kouzelníci oblékají, když se snaží zapadnout mezi mudly. „Černý oblek s bílou košilí bude nejlepší. Nic křiklavého nebo barevného.”

„Vím, co to je smoking,” odpověděl mrazivě. „Myslím, že zjistíš, že můj cit pro módu je dokonalejší než tvůj.”

Pozvedla obočí. „No, odpusťte mi, vaše výsosti. Viděl jsi něco z těch věcí, o kterých si čistokrevní myslí, že je to mudlovský úbor, ne? Dámská noční košile a kostkované kalhoty se zeleným slamákem?”

Krátce se zamyslel, a pak přikývl. „Bod pro tebe. Jsem přesvědčený, že vím, co je vhodné, ale pro kontrolu ti pošlu po sově fotku oblečení, které si plánuju vzít. Je to přijatelné?”

„To zní skvěle.”

Draco se stále tvářil zadumaně a hloubavě. „Je to spousta galeonů za jeden večer. Nevěděl jsem, že je tvoje rodina bohatá.”

„Rozhodně ne tolik, jako tvoje – vaše panství je nádherné a pozemky úžasné. Ale moji rodiče jsou na tom podle mudlovských měřítek docela dobře. Oba jsou zubaři – léčitelé, kteří se specializují na řešení problémů se zuby. Jde o přiměřeně lukrativní volbu povolání.”

„Opravdu musíme jít mezi mudly?” začal znovu žadonit. „Nepřistoupila bys na nějakou formu náhrady? Otci se to opravdu nebude líbit. Mám pár krásných nápadů na naše další rande. Zaplatím to.”

Rozesmála se. „Už jsem o tom tvoje rodiče informovala, takže když se jich někdo zeptá, budou vědět co říct. Tvůj otec byl tím plánem nadšený. Poznamenal něco ve smyslu: ‘Radši on než já. Nechme Draca přátelit se s mudly. Vylepší nám to image.’ Takže vidíš, nemáš žádnou naději. Jsi odsouzen přetrpět se mnou operu. Ale věř mi, nebude to takové utrpení, z jakého máš teď obavy.”

„Vem tě skřet, otče,” zamumlal si Draco vzpurně pod nos. Hermiona ho ignorovala. Nemuselo se mu to líbit – jen musel souhlasit a vhodně se obléct, o čemž byla přesvědčená, že zvládne víc než dostatečně.

***

V přítmí přepychového divadla se Hermiona ušklíbla na Draca, který seděl vedle ní s výrazem okouzlení ve tváři. Brblal na oblečení (smoking byl nudný a cítil se v něm nepříjemně), na taxík a děsivou dopravu (příliš nepředvídatelná a příliš hlučná) a na strach nahánějící dav mnoha lidí. Ale jakmile začala hudba, zmlkl a neřekl jediné slovo kromě toho, že na ni zasyčel, aby byla zticha, když se ho zeptala, jestli na její plán jít do opery změnil názor.

Když se rozsvítila světla na přestávku, zesinal. „To není správný konec!” stěžoval si hlasitě. „Kde je zbytek příběhu! Nedokončili to! Užíval jsem si to a oni to prostě uprostřed utnou! Co se stane s Donem Josém a pašeráky? A co Micaela? A zůstane Don José s Carmen nebo ne? Vezmou se nakonec?”

„Je to jen přestávka,” uklidňovala ho. „Dvacetiminutová pauza na pití a návštěvu WC. Pak bude další hodina opery.”

„Nelíbí se mi to,” zabručel.

„Opera?” poškádlila ho s kamenným výrazem.

„Přestávka!” rozhořčil se, ale když viděl její úšklebek, rozesmál se.

„Dejme tomu, že mudlové dosáhli jistých kulturních úspěchů,” připustil.

Jejich přestávka byla velmi krátká. Nedůvěřoval příslibu upozorňujícího zvonění a chtěl se ujistit, že se na svá místa vrátí včas.

Na závěr večera šli do sousedící restaurace na pozdní večeři a on velkoryse a povýšeně chválil výzdobu. Lustry, staré olejové malby a lněnými ubrusy pokryté stoly ho uklidňovaly důvěrně známým prostředím, i když hosté na sobě neměli hábity, na které byl zvyklý.

„Je to tu docela hezké,” rozhlížel se s úlevou. „Luxusnější než jsem si představoval. Slyšel jsem, že mudlové chodí na jídlo do přeplněných malých místností bez obsluhy, takže si sami musí přinést jídlo ke stolu. Jedí s křehkými příbory, které se zlomí, když je zkusíš použít, pokud tedy nějaké příbory vůbec dostanou – slyšel jsem, že hodně mudlů jí rukama. Předpokládám, že se mi lidé prostě vysmívali. Dělali si legraci z nevědomosti čistokrevných.”

„Ne tak docela. To, co popisuješ, se týká levnějších restaurací,” připustila. „Říká se jim rychlé občerstvení. U pultu si vybereš jídlo jako hamburgery a hranolky a jíš je pak rukama. Ale lepší restaurace se drží tradičnější formy. Ve skutečnosti jsou přepychovější než Bradavice.”

Objednala si uzená kachní prsa s pomerančovým dresinkem, zatímco Draco zvažoval více možností a nakonec zvolil salát s vařeným humrem. Ocenil nabídku řady výtečných francouzských zákusků a oba se rozhodli, že si dají jako dezert crème brûlée.

„Tenhle večer jsem si obrovsky užil,” řekl jí, když dojedli poslední kousek, a natáhl se přes stůl, aby ji vzal za ruku. „Děkuju, že jsi mě dotlačila k tomu sem jít, i když jsem byl nervózní. Propásl bych úžasný zážitek, aniž bych věděl, o co jsem přišel.”

„To mě moc těší,” odpověděla s úsměvem. „Takže žádné stížnosti? Kromě taxíku?”

„No…” zaváhal, „znepokojilo mě, že Carmen na konci opery zemřela. To byl docela barbarský závěr příběhu. Ale oceňuju tu dramatičnost.”

„Je to strašně smutné,” souhlasila. „Hodně oper jsou tragédie.”

„Mudlové to ale nedělají často, že ne?” zeptal se s náznakem ustaraného tónu. „Nebojíš se, že na tebe Ron v záchvatu žárlivosti zaútočí, viď?”

Zasáhlo ji to a s jistým ostychem ji mátlo, že si dělal starosti o její pocity. „Nebojím se… jde o to… někdy mám strach, že mě možná zkusí znovu omámit. Dalším nápojem lásky. Ale Harry mi slíbil dát další protilátku, kdybych se někdy z nějakého důvodu vrátila zpátky k Ronovi.

Opera je jen příběh - není to skutečné. A konkrétně tahle se odehrává před více než stoletím. Ale i když už lidé nepoužívají meče, věci podobné téhle se v mudlovském světě výjimečně dějí – muž zabije svou partnerku, když si ho troufne opustit. ‘Když tě nemůžu mít já, tak nikdo!’ V některých případech jde o strašný konec mnoha let domácího násilí. Vsadila bych se, že něco podobného se děje i v kouzelnickém světě, i když pravděpodobně spíš pomocí kleteb nebo lektvarů a nikoliv nožů.”

„Potter se k tobě chová jako skutečný přítel,” uvažoval Draco zamyšleně. „A děkuju, že jsi ke mně byla dnes večer upřímná a neříkala mi o mudlovském světě jen samé hezké věci.”

Zpátky do Děravého kotle si vzali taxík a přiměli Toma, aby je vyfotografoval v jejich mudlovské parádě. Pak se na rozloučenou políbili před několika relativně nezainteresovanými hosty a přes letax se rozešli do svých domovů.

Následující den obsahovala společenská rubrika Denního věštce jejich fotografii s několika citáty Dracova básnění o požitku z mudlovské opery, vysoké úrovni nejlepších restaurací a jeho názor na zakoupení permanentek. Veškeré zásluhy o myšlenku jít do opery připisoval své „drahé Hermioně” a rozplýval se nad tím, jak ho každý den jejich společného života dělá šťastným.

Věděla, že ten poslední kousek je naprostá fabulace. Ale bylo milé číst, jak o ní říká taková hezká slova. Dodržoval jejich dohodu víc než dostatečně.

Zejména si zamilovala Ritinu posměšnou poznámku, kterou do článku zapracovala – jak je jasně vidět, že muži na úrovni ví, že cesta k srdci ženy vede přes šarm a ocenění, nikoliv lahvičku s lektvarem.

 

Příště: Hermiona plánuje jít s Dracem na svatbu Harryho a Ginny a dopustí, aby jí uklouzlo něco, co neměla v úmyslu prozradit.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 25.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: sisi - 24.10. 2020
Kdopak asi mohl informovat mladou generaci čistokrevných o barbarských způsobech stravování nekouzelníků? Jíst rukama, používat nefunkční příbor, to je na hony vzdálené rodinným zvyklostem, závodní jídelně, školní družině, ale kdo ví, jak to mají v Anglii. No, asi to byla tendenční ideologie nějakého frustrovaného jedlíka. Dnešní kapitola byla velká lahůdka, protože jít s Dracem do opery musí být snem každé druhé dívky v kouzelnickém světě. A to možná ani neví, co to opera je. Moc děkuji za tuto kapitolu, těším se na trapas na svatbě, až Holoubková vmete Ronovi do očí, čím vším je.

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: Lupina - 24.10. 2020
Dnes perlil Lucius (radši Draco než já), Draco si večer užil a ještě se poučil o světe mudlů. Ale bod musím dát Ritě Holoubkové za její dovětek. Díky, Jacomo, těším se na pokračování.

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: lenus - 24.10. 2020
Ja síce opery nemám rada, ale strašne rada čítam ako tam draco alebo snape chodia, darmo.. Oni nie sú takí barbari ako ja :D Užila som si to dnes s nimi a na svadbu sa veľmi teším, diky!

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: luisakralickova - 24.10. 2020
Krásně si to užili a my s nimi. Díky, Jacomo za překlad a zprostředkování uměleckého zážitku;)

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: denice - 24.10. 2020
Brilantní kapitola! Považuje se to za velmi elegantní formu zábavy, vhodnou pro bohaté lidi a hudební snoby, i když je trochu staromódní. - Tato definice opery mě dostala do kolen. Hermiona asi chtěla Draca tímto způsobem naladit na mimořádný zážitek :-D Ještě že zvolila 'trochu staromódní' Carmen, nevím, co by s Dracem udělalo nějaké moderní dílo :-D A jestlipak mají v Británii otáčivé hlediště jako v Českém Krumlově? Vidět Carmen tam, to by měl Draco zážitek téměř magický. Skvělá byla i Luciusova reakce. Ovšem neměl by moc jásat, vsadím se, že příště koupí lístky Draco - i pro své rodiče... Tohle bude moje oblíbená kapitola, moc děkuji, sovičko!

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: Jimmi - 24.10. 2020
Keďže nemám rada tragédie, tak ani opery som nikdy nevyhľadávala... Ale tu som si to užila. Draco s Hermionou perfektní, hlavne Draco, ale vrcholom večera bol Lucius s jeho poznámkou, že radšej Draco ako oni... hahaha. A samozrejme, ako ju Draco zahriakol a skrátil prestávku. Proste celé super... Ďakujem krásne

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: Gift - 24.10. 2020
To byla dalsi skvela kapitola! Nejen, ze jsem se bavila Dracem a jeho otcem, ale opet ocenuji socialni kritiku autorky. Moc se mi libi, jak se ji umne dari zakomponovat podobne veci do mudlovskeho sveta a obracene. Dekuji za ten krasny unik z reality!

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: kakostka - 24.10. 2020
Mňam, Carmen, to je dobrá volba...chápu, že Draca nadchla... zábava, noblesa, nádherná hudba, dobrá večeře... a Rita, která ví, jak rozdmýchat plameny, že? Jsem zvědavá na příští kapitolu. Děkuju za překlad, je radost to číst

Re: Kapitola 6. Tajný souzvuk Od: margareta - 24.10. 2020
Ach ano! Bizetovu Carmen miluju hned po Dvořákově Rusalce ze všech oper nejvíce! Estét Draco musel být v transu!! Propána, oni se chystají zúčastnit svatby? Těch přípitků, drinků, to nedopadne dobře! Dovedu si představit, co to udělá s Ronem, až ty dva zahlédne, jak se šmajchlují! Co když dojde i na facky a neposkvrněný úběl Dracovy spanilé tváře dozná disharmonických změn? Co mu na to poví jeho vznešení rodiče? Malfoy s monoklem, natrženým rtem a opuchlým nosem!? Fotograficky zdokumentovano v novinách, s podrobným rešerše Rity Holoubkové? Drahá cena za vylepšení společenského image! Ani bych se nedivila, kdyby se rozhodli to odpískat. Co to může Grangerová prozradit? Že to celé je humbuk? Nebo že k Dracovi začíná něco cítit? Nebo něco na Rona? Děkuji za prima čtení, Jacomo! Moc se těším na pokračování!!