Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Předstírání lásky

Kapitola 2. Žít sama

Předstírání lásky
Vložené: Jacomo - 26.09. 2020 Téma: Předstírání lásky
Jacomo nám napísal:

Předstírání lásky

A Counterfeit of Love

 

autor: BrilliantLady   překlad a banner: Jacomo   betaread: Ivet

Originál: https://archiveofourown.org/series/592519

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 2: Žít sama

 

Ron byl zmatený. Hermiona se proháněla jejich domkem jako uragán, oblečení a věci doslova létaly vzduchem, jak mávala hůlkou a posílala všechno, co vlastnila (nebo co si mohla věrohodně nárokovat), do několika kufrů. Byly opatřené zvětšovacími kouzly a koupila si je okamžitě po odchodu z práce ten den, kdy se setkala s Harrym, aby se mohla co nejrychleji odstěhovat.

„Co se děje?” zeptal se Ron a zároveň se přikrčil, protože vzduchem právě letěly knihy. „Nějaká evakuace?”

„Opouštím tě, Ronalde Weasley! A jestli něco zkusíš, odčaruju ti koule, bez legrace, takže ani nemysli na to, že bys vytáhl hůlku,” varovala ho. V očích jí plál hněv.

„Srdíčko?” zkusil to váhavě.

„Vím to!” zaječela a švihla hůlkou, aby zmenšila prázdnou knihovnu a také ji uložila do kufru.

Zatvářil se nervózně. „Jestli jde o ten oběd s Levandulí, ujišťuju tě, že jsme na něm byli jen jako kamarádi. Klidně si vezmu veritasérum, abych to dokázal – k ničemu nedošlo.”

Hořce se zasmála a s divoce rozcuchanými vlasy a šíleným leskem v očích působila příliš děsivě, než aby byť jen pomyslel na to, že vytáhne hůlku nebo něco podobného. Zůstal jen nehnutě stát jako kořist, která nechce přitáhnout pozornost predátora.

„Je mi naprosto jedno, s kým spíš. Už ano. Můžeš ojíždět, koho chceš – jenom ne mě. Nejlíp, když půjdeš do hajzlu. Jsi odporná, hnusná náhražka člověka. Zdrogoval jsi mě. Nápojem lásky. Ty zasraný násilníku!”

Zbledl, až mu na tváři ostře vystoupily pihy. „Tak to nebylo – já tě miluju! Jen to vylepšilo to, co my už -”

Švihnutí hůlky a zamumlané zaklínadlo zkrátilo jeho žalostný pokus o vysvětlení, protože začal hlučně zvracet nepřetržitý proud slimáků. Pro jistotu si přivolala i jeho hůlku.

„Ty! Budeš! Zticha!” zasyčela rozzlobeně. „Jen tu stůj a zvracej slimáky. Já jdu balit. Odcházím. A už na mě nikdy nemluv.”

Ron odběhl ke dřezu a zůstal tam během celého jejího zuřivého balení – kouzlo bylo příliš intenzivní, než aby ze sebe dostal víc než vzdech nebo pár slov. Okamžitě mu z pusy spolu se slizem vyletěla další dávka plžů.

Nakonec se mu v kuchyni opět postavila tváří v tvář. Zoufale se držel dřezu a tělem mu otřásaly křeče, protože slizký vodopád neustával.

„Hermion- Bléé!”

„Sklapni.”

„Lásko, ty- Blééé!”

„Zvažovala jsem, že ti přelomím hůlku, ale zvítězilo moje lepší já. Nebudu jako ty, jsem lepší. Jen jsem ji hodila do záchodu. Nespláchla jsem, tak si užij její vyndávání.”

„Pomoz mi, pr- Blééé!” Mlaskavé zvuky slimáků dopadajících do dřezu byly odpudivé. Stejně jako on.

„Každému povím, co jsi udělal. Už nikdy nedostaneš šanci omámit ženu, aby se o tebe zajímala. Doufám, že tvůj život bude smutný a osamělý. A nejlépe krátký.”

„Ale-! Blééé!”

Vyšla ven, za ní vypluly oba kufry a dveře se s bouchnutím zavřely. S Ronem skončila. Ne, skončila s Weasleym.

***

Hermiona seděla vedle Billa Weasleyho nedaleko Lasturové vily v Cornwallu na písčitém útesu s výhledem na moře. Společně sledovali oceán a přátelsky si povídali. Nebe bylo šedé a zatažené, takže voda nevypadala pohlednicově modrá. Příliv a odliv ale stále působil krásným a uklidňujícím dojmem a zvuk vln spolu s křikem racků konejšil rozjitřené nervy jako bílý šum.

„Takže ti Harry o mě řekl. Požádal jsem ho, aby to držel v tajnosti,” poznamenal Bill s nepříliš maskovanou mrzutostí.

„Omlouvám se. Počítám, že si myslel, že to potřebuju vědět. Ron… Ron mi dával nápoj lásky,” připustila tiše. Ačkoliv se snažila zůstat klidná a jen konstatovat fakta, do hlasu jí stále prosakovat hněv, což bylo patrné na stisku jejích rtů a zaťatých pěstích.

Bill sklopil zrak k jejímu plochému břichu. „Jsi v očekávání? Jsou na řadě předběžné gratulace?”

„Ne! Ne. Aspoň myslím,” ohradila se s trochu menší jistotou. „Neměla bych být. Byli jsme opatrní. Napevno to budu, tak či tak, vědět do týdne.”

„Omlouvám se.”

„Za co?” zeptala se nevrle.

Ostražitě na ni pohlédl. „To je obecná omluva. S Fleur to vždycky zafunguje. Ať jsem řekl špatně cokoliv, omlouvám se za to.”

Téměř proti její vůli jí zacukaly koutky. Měla ráda svůj vztek – snažila se si ho udržet co nejdéle. Nepustil ven slzy. Mrkla na Billa – jeho modré oči zářily veselím a i přes jizvy na tváři to byl pohledný chlap.

„Chápu, proč tě má ráda.”

„Jsem ženatý!” ohradil se se smíchem. „Prošvihla jsi šanci. Navíc, Ron by explodoval.”

„Ron,” zamračila se a znovu ji zaplavil známý pocit hněvu.

„Takže,” vrátil se Bill neochotně k tématu, „co chceš vědět? Proč to mamka dělala? Co to znamená pro mě?”

„To druhé. Zejména, proč to vypadá, že jsi do Fleur zamilovaný, když literatura – z toho mála, co je o tématu k dispozici – uvádí, že bys neměl být schopen milovat.”

„A můžu si být jistý, že tenhle rozhovor bude soukromý?”

Nakrátko se zamyslela. „Můžu o tom mluvit s Harrym? Kdybych potřebovala?”

Bill po chvilce přikývl: „Ano, asi ano. Ale s nikým jiným.”

„Souhlasím.”

„Takže, asi víš, že když mě mamka čekala, byla ještě dost mladá. Nechci zabíhat do otázek jak a proč, ale táta byl tehdy pod vlivem nápoje lásky. Mamka ale nevěří, že mě to ovlivnilo, chápej. Několikrát jsme o tom mluvili, ale nemohl jsem ji přesvědčit, že je něco špatně. Víš, chodil jsem v Bradavicích s pár holkama. Říkalo se, jak jsem za nimi bláznil. Takže si myslí, že bylo všechno v pořádku.” Objal si rukama kolena a hleděl se na tříštící se vlny.

„Ale nebylo.”

„Ne. Jen jsem randil, protože se to tak dělá. Nikdy jsem k nim doopravdy nic necítil. Pár pus, hodně držení za ruce. Pár schůzek v přístěncích na košťata a jedno hodně nevydařené setkání na vrcholu Astronomické věže, které jsem nakonec ukončil předstíráním, že jsem zaslechl přicházet hlídkujícího Filche. Dokonce jsem to jednou zkusil s klukem pro případ, že by šlo o tohle – nic. O tomhle jsem samozřejmě mamce neřekl. Dobří kouzelníci své rodiny takhle nezahanbují.”

„Na tom být gay není nic špatného, víš.”

Pokrčil rameny. „Stejně se to na mě nevztahuje. Nejsem gay. Nejsem nic a snažil jsem se to přijmout a spokojit se s tím. Bylo to celkem v pohodě. Dokud jsem nepotkal Fleur.” Když ji zmínil, oči se mu radostně rozzářily.

„Byla jiná. Od chvíle, kdy jsem ji uviděl. Cítil jsem tu jiskru, o které lidi mluví. Táhlo mě to k ní – vzrušovala mě. Chtěl jsem, aby si mě všimla. Samozřejmě si myslela, že jsem roztomilý a úžasný – neblekotal jsem, abych na ni udělal dojem jako ti ostatní pitomci. Myslí si, že jsem částečně imunní vůči jejímu šarmu díky své silné vůli – a  já chci, aby to tak zůstalo, takže jí prosím nic neříkej.”

„Neměl bys to vyjasnit?”

„Proč?”

Hermiona se zamyslela – co říct, aby to nevyznělo urážlivě. „Aby znala pravdu?”

„Možná jí to jednou řeknu,” řekl neurčitě. „Teď nejsem připravený.”

Stiskla rty. Další Weasley, který manipuloval se svým vztahem bez ohledu na to, co chce jeho partner. Alespoň, že tenhle bral lektvary sám… pokud tedy věděla.

„Podívej, jde o to, že její půvab díky částečnému vílímu původu dokáže, že ji miluju. Tak, jako jsem nikdy nikoho nemiloval. Nechci o to přijít. Nechápeš, jaké to je žít a nic k nikomu necítit. Chodil jsem s lidmi, kterým jsem říkal, že je mám rád, ale nezemřel bych pro ně. Tedy, podle logické volby bych možná svůj život riskoval, ale ne z lásky. Ale pro Fleur bych umřel. Rozumíš? Udělala ze mě lepšího člověka. Udělal bych cokoliv, aby byla šťastná. Už nejsem na světě sám.”

Pomalu přikývla. „Chápu.” Nešlo ani tak o to, že by manipuloval s Fleur, jako že jí dovolil, aby ona manipulovala s ním. Aby cítil. „Neuvědomila jsem se, že to může být tak zlé.” Stále si myslela, že by se měl přiznat, ale neznělo to, jako by Fleur ubližoval – opravdu ji miloval.

Utrhl stéblo trávy, pozvolna ho rozdrobil v ruce a kousky nechal odnést vánkem do oceánu. „Je těžké vysvětlit, jaké to je. Fakt to nedokážu s ničím srovnávat – nevím jak. Jen odříkávám to, co je v knihách. Co říkají ostatní. Snažím se to přirovnat k tomu, co cítím ke své rodině, ale nevím, jestli jiní lidé milují své rodiče a sourozence víc než já – jak to můžu posoudit?”

Když Hermiona pokládala další otázku, snažila se o co nejneutrálnější tón: „Kdyby Fleur pohrozila, že tě opustí, dal bys jí nápoj lásky, abys ji přiměl zůstat?”

„Ne. Nenávidím je. Nemůžeš pochopit, jak moc je nenávidím,” prohlásil a modré oči mu zajiskřily hněvem. „Prosil bych, aby zůstala. Slíbil bych jí cokoliv. Bez ní bych umřel – radši bych odešel z tohoto světa, než bych žil bez její lásky. Ale to bych jí nikdy nemohl udělat. Jak bych si mohl odpustit, kdybychom přivedli na svět dítě, které by trpělo stejnou prázdnotou, jakou jsem prožil já, než mi moje vzácná květinka ukázala, co je to doopravdy žít?”

Přikývla: „Omlouvám se.”

„Obecná omluva?”

„Víceúčelová,” opravila ho s náznakem úsměvu. „Za všechno, co jsem řekla a co tě rozrušilo.”

„To je v pořádku. A já se omlouvám za Rona. Chceš, abych ho za tebe praštil? Nakopal ho do rozkroku? To je výsada staršího bratra – mám to dovoleno, aniž by na mě poslal všechny začínající bystrozory.”

„Ne. Ale děkuju. Pomstím se mu po svém.”

Teď Harryho zoufalou snahu zůstat s Ginny chápala o něco lépe. Nepoznal lásku, možná vůbec žádnou (čert vem Dursleyovy), takže lpěl na tom málu, co měl. A měl pravdu – popovídat si s Billem pomohlo.

Stále se jí to nelíbilo, ale pokusí se respektovat jeho přání, aby se nepletla do jeho vztahu (i když ho považovala za žalostnou chybu), a nechá Ginny na pokoji. Ale v momentě, kdy Harry změní názor, přestane si brát servítky.

Nicméně Ron – to byla jiná záležitost. Udělá mu ze života pořádné peklo. Už zřetelně začala tím, že se odstěhovala. Po první noci strávené U děravého kotle, kde měla celý svůj svět sbalený v několika kufrech, si našla malý byt na Příčné ulici. Byl dost nevýrazný – nic, o čem by se dalo mluvit, kuchyně z dvacátých let minulého století a špína, která naznačovala, že se tam možná neuklízelo od doby, co byl postavený. V mrňavé koupelně stála stará smaltovaná vana na nožičkách, kterou musela napouštět kbelíkem nebo máváním hůlky, protože k ní nevedly žádné vodovodní trubky. Chtěla něco rychle a na Příčné ulici se momentálně nic nenabízelo – nebyla jediná, komu se líbilo pohodlí plynoucí z takové adresy. Neměla moc ráda přemisťování a bylo šikovné mít blízko do kanceláře na ministerském oddělení pro regulaci a kontrolu magických stvoření i do centra Londýna.

A všem pověděla, co Weasley udělal. I Ritě Holoubkové, kterou ten neočekávaný příval špíny skutečně nadchl a která slíbila, že jí bude potěšením protáhnout v novinách jeho jméno blátem. Ale pořád to nestačilo na uhašení ohně, který v ní zuřil.

Také vyrazila do Georgeova obchodu, vykoupila celou zásobu nápojů lásky a jeden po druhém je rozbila o podlahu obchodu, přičemž mu podrobně sdělila, co si nápojích „lásky” a jeho násilnickém bratru myslí. Zvažovala, že je rozbije, aniž by je koupila, ale nechtěla být zatčena za vandalství. Na konci své tirády jí mezi růžovými výpary uvolněnými do vzduchu a rozbitým sklem pod jejíma nohama George vyznal nehynoucí lásku a padl přímo do střepů na kolena, aby ji požádal o ruku. (Ji lektvary neovlivnily – v té době brala pravidelně protilátky – pro jistotu.)

Doufala, že mu to poskytne cennou lekci, a zachovala se natolik laskavě, že trvala na tom, aby si vzal protijed – kvůli ní. Když to udělal, jen na ni chvíli hleděl, krev mu prosakovala kalhotami tam, kde mu sklo pořezalo kolena, a poté zamumlal krátkou omluvu. Vítězoslavně opustila obchod, přičemž lidé se jí kvapem klidili z cesty.

Ron – Weasley, připomněla si – jí poslal několik dní po odchodu sovu. Přinesla hodně odůvodňování a málo omluv. Byl si jistý, že ho stále hluboce miluje a že by se měli sejít, aby si promluvili. Psal, že to stále mohou napravit. Zmuchlala pergamen do koule a hodila ji do ohně. Za tohle jí zaplatí. A ona ví, jaký druh pomsty mu ublíží nejvíc.

 

Příště: Hermiona ví, jak přimět Rona cítit se co nejhůř.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 25.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 2. Žít sama Od: ansus - 03.10. 2020
Jacomo, díky za překlad - musím říct, že tady má Hermiona mé hluboké sympatie - ten kousek se slimáky (a nejen ten) bych chtěla umět. Myslím, že se autorce podařilo dobře vystihnout první vlnu úlevy, když aspoň kousek z té palčivé křivdy člověk "umaže" tím, že nedopustí, aby to druhému tak snadno prošlo... a je mi jasné, že to není řešení pro každého, i to, že celá ta nespravedlnost, ponížení a bolest na Hermionu čeká hned za rohem, a pak za tím dalším, a dalším, a dalším... nevím, jestli se tohle dá odpustit. Jsem zvědavá, jak si autorka s tématem dál poradí.
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
Krásně jsi vystihla Hermioninu náladu, ale ona se tomu nepoddá a napne všechny síly do pomsty a do nápravy. Teď jen ještě najít ty správné spojence. Moc děkuju, ansus.

Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Lupina - 26.09. 2020
Parádní kapitola. Jestli jsem to pochopila, tak Harry by měl šanci s vílou. Třeba s Gabrielle, ale asi nechce riskovat a proto je s Ginny. Rozhovor s Billem byl vynikající. A ještě lepší scéna v Kejklích. George sand pochopil. A rozzuřená Hermiona je přírodní síla, proti té nemá smysl se stavit. Rita bude mít zajisté žně... Já bych měla strach z nějaké soudní dohry, neřčení z pomluv a tak, ale Hermiona je rázná baba. :-) Díky, Jacomo. Nesmírně se těším na pokračování.
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
Ano, vypadá to, že s vílou by měl šanci, sama jsem se divila, proč nezkusí nějakou hledat. Možná se prostě drží jistoty? Vystihla jsi to, Hermiona je tady přírodní síla, tu nic nezadrží. A někteří ani nebudou chtít :-)) Děkuju za podporu, Lupinko.

Re: Kapitola 2. Žít sama Od: denice - 26.09. 2020
Brilantní kapitola! Jsem opravdu ráda, že povídka není jednorázovka, jak jsem si původně myslela. Krásně se to rozbíhá - pevně doufám, že se Ronovi povedlo hodit do záchodu pěknou dávku slizu a slimáků, než odtam vylovil svou hůlku. Bill a Fleur - Ostražitě na ni pohlédl. „To je obecná omluva. S Fleur to vždycky zafunguje. Ať jsem řekl špatně cokoliv, omlouvám se za to.” - tak tohle by se mělo tesat do kamene :-D Je mi Billa líto a obdivuji ho. Vzal fakta a udělal, co mohl, aby z nich získal to nejlepší. Je to smutné, ale jeho to nezlomilo. Jsem ráda, že Hermiona teď už chápe Harryho o něco víc, taky se mi moc líbí, že napráskala Rona Ritě, to mu patří. A třeba to zvýší informovanost o nebezpečí takových lektvarů, takže si lidé, kteří je budou chtít použít jen tak bezmyšlenkovitě, uvědomí, že s nimi není žádná legrace. A sladkou tečkou byla scéna u George v obchodě - to bylo geniální :-D Díky, sovičko!
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
Ty jsi ale pomstychtivá jako Hermiona, prý pěknou dávku slizu a slimáků :-)) Já myslím, že určitě hodil :-)) Hermiona proti Ronovi využívá všechny páky, které má, a další hodlá získat. Uvidíme, jak se jí to bude dařit. Scénu v obchodu u George bych chtěla vidět naživo :-)) Děkuju moc, Denice.

Re: Kapitola 2. Žít sama Od: lenus - 26.09. 2020
Musím uznať ze ti je celkom dynamická poviedka a to sme na začiatku a ešte na scénu ani neprišiel draco, super :) Vloženie vily (fleur) do rovnice neschopnosti lásky je dobrý nápad, ale moc som nepochopila ten lektvar aký bral Bill..? Hoci sa moc s Hermionu nestotoznujem, ja by som človeka úplne odrezala a nechcela počuť o ňom, nemstila by som sa, ale ak pomsta bude súvisieť s dracom... Prečo nie? :D Diky moc, teším sa na ďalšiu :)
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
U Billa jsem předpokládala, že s lektvary experimentoval, když se snažil navázat nějaký vztah, s Fleur už je nepotřebuje. Hermiona chce Ronovi ublížit a ponížit ho tak, jak vnímá, že on ponížil ji. Prostě chce vrátit ránu. A jestli pro to získá Draca, tím líp, ne? I já děkuju, lenus.

Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jimmi - 26.09. 2020
Takže víla prekoná neschopnosť milovať spôsobenej nápojom lásky. Ale nepochopila som, prečo ich berie Bill? " Alespoň, že tenhle bral lektvary sám…" Neviem, či mi táto Hermiona sadne, ja by som reagovala asi inak, vymazala by som ho zo svojho života a symbolicky pochovala, ale uvidíme, pomsta s Dracom bude mať niečo do seba. Díky za preklad PS: Práve ma ten môj vytočil až po strop. Kua....
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
S těmi lektvary jsem to v případě Billa pochopila tak, že je bral, když zkoušel mít nějaký vztah. S Fleur už je ale brát nemusí a je i tak schopný s ní být. Hermiona má v sobě velký vztek a hodně pomstychtivosti. Vzhledem k tomu, jak si vždycky všechno plánuje a má sklony k panovačnosti, se jí muselo hrozně dotknout vědomí, že byla vlastně totálně ovládaná a manipulovaná. A pomsta s Dracem bude určitě stát za to :-)) Díky moc, Jimmi.

Re: Kapitola 2. Žít sama Od: margareta - 26.09. 2020
S tou Holoubkovou to Hermiona trochu přehnala, možná teď bude shánět protijed více lidí. Na druhou stranu je legrační představa, jak teď Ron pozve nějakou slečnu na na čaj nebo na kávu a ona si přinese vlastní v termosce. Chudák Ron, vůbec mu nedošlo, co udělal. Mám trochu tušení, co Hermiona plánuje, ale protože je to jenom tušení, radši si počkám a nechám se překvapit. Díky, Jacomo!
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
Bohužel, obecné mínění kouzelnického světa je v tomhle trochu pomýlené, v dalších kapitolách se to ukáže. Ale Hermiona se nevzdá a zajistí si nečekané spojence :-) Doufám, že překvapení následným dějem bude příjemné. Děkuju, margareto.

Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Gift - 26.09. 2020
Tato povidka je skvela! Nejdriv bych rada vyjadrila zavist nad tim, ze v mudlovskem svete nemame kufry a kletby, jake pouzila Hermiona. Nejen, ze by se mi neco takoveho hodilo, ale slimaci pro ni museli byt takovym pocitem zadostiucineni, jakym facka nebo plivnuti u mudlu nikdy nebude. Pak bych chtela smeknout kloboukem smerem k autorce. Jsem ji vdecna za to, ze lasku pojima jako neco mnohadimenzionalniho. Vztahy nejsou jen cerne a bile a laska na tom neni jinak. Bill a Harry jsou toho dukazem. Jejich argumentace byla opravdu velmi povedena. No a pak bych chtela opet podekovat za skvely preklad. Banner sliboval lehci povidku a ted tu mame tak skvele vymyslene drama. A co teprve bude, az Draco prijde na scenu...:-) Dekuji!
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
Souhlasím, ty kufry by se moc hodily. A vlastně i ta slimáková kletbička :-) Zápletka s různými podobami lásky je jednou z deviz povídky a závažíčkem, které mě přiklonilo k překladu. Ale slibuju, že přijdou i lehčí (či lechtivé?) momenty :-)) Veliké díky za komentář, Gift.

Re: Kapitola 2. Žít sama Od: sisi - 26.09. 2020
je smutné měřit na vahách,jestli to byla nádherná kapitola, protože Hermiona je tak energická a pořádně se obula do pomsty a pochopení, nebo proto že je Ron takový ... , no asi nemám to správné slovo, ale všici víme, že Ron je takový. Moc se těším a zároveň nechci vidět, jak bude reagovat Molly, pokud se tisk zmíní i o jejím manipulování s lektvarem v rodině. Azakaban ji nemine. Děkuji za překlad, užívám si emoce z kapitoly. Těším se na Hermioninu pomstu, zároveň ji moc lituji. Určitě zažívá nepřekonatelné zklamání.
Re: Kapitola 2. Žít sama Od: Jacomo - 17.10. 2020
Ano, Ron je bohužel v této povídce takový. A i další postavy nezareagují úplně učebnicově správně, vlastně ani Hermiona, která prostě jen chce svou pomstu. Bude to výživné. Díky, sisi.