Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Becoming Mrs Malfoy

17. kapitola

Becoming Mrs Malfoy
Vložené: Jimmi - 25.09. 2020 Téma: Becoming Mrs Malfoy
Jimmi nám napísal:

Autor: Rumaan

Preklad: Jimmi    Banner: solace


Preklad z rychlíka 



Originál: https://www.fanfiction.net/s/7539428/17/Becoming-Mrs-Malfoy 

Rating: T


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola sedemnásť

V Kančej hlave Draco počkal, až kým sa všetci neusadili. Našťastie pre neho, Ron, Harry a George sedeli v rade, hlavy pri sebe, hlboko ponorení v rozhovore. Rozdal zvyšok nápojov, nechal ich ako posledné. Potom, keď položil podnos pred nich, capol im po rukách, keď sa po nich načiahli.

"Hej, to bolo za čo?" zaskučal Ron.

"Za to, že ste sa v druhom ročníku vkradli do slizolinskej klubovne a spôsobili raziu na manore."

Ron s Harrym sa na seba zmätene pozreli a potom zazreli ponad stôl na Hermionu. Zdvihla ruky v prestieranej kapitulácii. "Neobviňujte ma, keď sa vaše malé tajomstvá dostanú von," samoľúbo prehlásila.

"Ach, takže ak prezrádzame všetky naše rokfortské tajomstvá, možno by Malfoya zaujímalo, prečo si nebola s nami, Hermiona, a prečo si bola na ošetrovni po zvyšok vianočných prázdnin," pomstychtivo prehlásil Ron.

Prižmúrila oči. "Ak vieš, čo je pre teba dobré, Ronald, okamžite zatvoríš ústa."

"Lasičiak, požadujem, aby si mi okamžite vysvetlil, čo si tým myslel," vyhlásil Draco.

"Nuž, povedzme, že to poskytuje úplne nový význam prezývke, ktorú pre ňu máš," podarilo sa Ronovi dostať zo seba skôr, než Hermiona preskočila stôl, nápoje sa rozleteli, a oboma rukami mu zakryla ústa.

Draco mal určite záujem vedieť niečo, čo Hermiona tak veľmi chcela utajiť. Prezeral si Pottera, ktorý sa triasol smiechom.

"Neopovažuj sa, Harry," varovala Hermiona.

Harry sa rozosmial ešte viac. "Povedzme len, že sa Hermiona premenila na niečo viac chlpatého než Millicent Bulstrodeová," vyhlásil Harry, keď sa posunul so stoličkou mimo Hermioninho dosahu.

Nikto nikdy nemohol obviniť Draca z toho, že mu to pomaly myslí. Dal si očividné narážky dohromady. "Ty si sa premenila na mačku, Grangerová?"

Hermiona zavrčala, čo ho pobavilo ešte viac.

"Vedel som, že premena na zviera za pomoci všehodžúsu sa neodporúča, ale kto by čakal že následky vydržia viac než desaťročie?" doberal si ju, keď sa začervenala.

"Vzala som vlas z habitu Millicent Bullstrodeovej, ktorý sa ukázal byť mačacím chlpom a nie jej vlasom," zahanbene vravela.

Dala preč ruky z Ronových rúk, aby sa neudusil k smrti, zliezla zo stola, rýchlo napravila škodu, ktorá ich obklopovala a pokúsila sa prestáť odfrknutia smiechu, ktoré pochádzali od všetkých okolo stola.

"Oboch vás nenávidím," povedala Ronovi s Harrym, ktorí sa jej šialene smiali.

Draco ju objal okolo pliec. "Nemaj obavy, Mačička, je dobré vedieť, že si človek. Teda, okrem tých pozostatkov mačacej DNA."

Striasla jeho ruku a na nehanebného blondiaka zazrela.

"Chápem, prečo máš chuť udrieť Rona s Harrym, ale čo mám s týmto všetkým spoločné ja?" spýtal sa George.

"Ach, to nebolo kvôli tomu incidentu, ale kvôli niečomu inému," nejasne odpovedal Draco, keď si zrazu uvedomil, že nechce, aby všetci vedeli o predchádzajúcej udalosti v chrabromilskej veži.

Nanešťastie pre neho Hermiona túžila po pomste. Zlomyseľne sa na neho pozrela, než sa otočila k Georgeovi.

"Pár tretiakov si myslelo, že musia brániť moju česť, keď som vzala Malfoya na obhliadku chrabromilskej klubovne. Použili tvoje Fantázie metlobalových nadšencov a na dvadsať minút ho premenili na chrabromilského leva."

Tentoraz bol Draco na rade, aby sa mračil, keď sa na ňom stôl hrozitánsky smial.

"To nie je vtipné a, Pansy, plne očakávam, že spravíš niečo s touto donebavolajúcou diskrimináciou - George dodáva len pre fanúšikov troch rokfortských fakúlt a nemá žiadnu slizolinskú verziu."

Pansy sa okamžite prestala smiať. "Tým si chcel povedať čo, George Weasley?" spýtala sa s rukami v bok.

"Uh, oh, máš práve problém s paničkou, Geordžíček, a je trochu desivá," doberal si ho Ron.

Pansy stočila svoj prenikavý pohľad na najmladšieho mužského Weasleyho, ktorý pod ním zvädol a niečo si zamrmlal, než sa pozrel inam.

"Nuž, nie je to niečo, čo som robil predtým, ale budem mať slizolinské verzie na policiach do konca tohto týždňa," odpovedal George, aby upokojil Pansy, pretože vedel, že toto nebola hádka, ktorú by mohol vyhrať.

"To by si mal. Zastavím sa, aby som to skontrolovala."

George prehltol, keď sa Pansy otočila inam a Draco sa na neho uškrnul. Pansy dokázala byť skutočne desivá, keď sa tak rozhodla.

Draco sa otočil ku stále sa chichotajúcemu Blaisovi a hrozivo prehlásil: "Prestal by som sa smiať, kebyže som tebou. Stále existujú tajomstvá, čo sa dajú povedať."

Ginny zbledla a znepokojene sa pozrela na svojich bratov. Našťastie pre harmóniu pri stole sa ukázal Bill skôr, než sa mohli prezradiť ďalšie tajomstvá.

"Požiadala som Rosmertu o súkromnú izbu," povedala Hermiona, keď ich viedla dozadu, kde bola miestnosť s tabuľou a pripraveným stolom. Ron si záujmom prezeral tanier sendvičov, ktorý bol položený na servírovacom stolíku.

Hermiona si to všimla a pretočila očami. "Možno by si mal naložiť sendviče, kým to nachystám." Vedela, že bude ľahšie nakŕmiť Ronov žalúdok, než ho nútiť čakať. Bude to viesť k menej prerušeniam."

Draco, Harry a Blaise si vyplašene prezerali uponáhľanú čarodejnicu. "Toto nebude prednáška, že nie, Potter?" spýtal sa Blaise.

Harry pokrčil plecami. "Kto vie? Je to Hermiona. Rada zachádza do detailov a veľmi túži prelomiť túto kliatbu."

"Kto by ju obviňoval, keď sa má vydať za tamtoho blba," odfrkol si Blaise.

"Aspoň súhlasila, že sa za mňa vydá. Asi by odkrágľovala samu seba, keby uviazla s tebou," odpovedal Draco.

"Čože?" spýtal sa Harry, zarazene. "Kedy Hermiona súhlasila, že si ťa vezme?"

"Predtým u McGonagallovej. Povedala, že ak nedokáže prelomiť tú kliatbu, ustúpi a udrží Rokfort otvorený."

Harry zapískal. "No páni, to je na Hermionu obrovské priznanie."

"No, McGonagallka na ňu dosť tlačila. Myslel som, že sa rozplače, keď Hermiona povedala, že je odhodlaná zlomiť tú kliatbu."

"Minerva by mala pocit, že sklamala Dumbledora, kebyže sa jej nepodarí udržať Rokfort otvorený," vravel Harry.

"Dal si Grangerovej čaju na Malfoy manore nejaký elixír na priateľstvo?" spýtal sa Blaise. "V poslednej dobe je k nepoznaniu."

"Len si uvedomila, že nedokáže odolať neprekonateľnému malfoyovskému šarmu," podpichoval Draco.

"Cítim sa hrozne. Keby sme ju s Ronom pred rokmi povzbudili, aby vyhľadala pomoc, ktorú očividne potrebovala, potom by sa zlepšila už pred rokmi. Namiesto toho sme sa báli naliehať a radšej sme jej klamali," previnilo vravel Harry.

Draco sa pozrel na Blaisa. "Toto je dôvod, prečo nemám rád chrabromilčanov. Večne sa kvôli niečomu cítia vinne a je to tak deprimujúce."

Než mu to Harry stihol odplatiť o slizolinčanoch, Hermiona zavolala, aby sa pripravili.

****

"Skvelá práca, že si všetkých dala dokopy, Hermiona," povedal Bill o pár hodín neskôr.

Rozhliadla sa po miestnosti a bola poriadne prekvapená, ako vážne to všetci brali. Dokonca Theo Nott tu bol a ju zaskočilo, keď zistila, že za tým žartovným správaním skrýva poriadne pôsobivú inteligenciu. Tiež ju ohromilo, že predsedala miestnosti, v ktorej bol Harry, Ron, Ginny, George, Neville a Bill z Chrabromilu a Malfoy, Zabini, Nott, Dafné, Tracy Daviesová a Parkinsonová zo slizolinskej strany. Práve teraz všetci vykonávali prieskum. Po tom, čo ich informovala o tom, čo sa im zatiaľ podarilo dať s Billom dohromady, rozprávali sa o svojich zručnostiach a podľa toho sa rozdelili do skupín. Dúfala, že toľko ľudí celý proces zrýchli.

"Áno, po tom, čo nám minulý týždeň povedala Minerva, že sa musíme zobrať do konca akademického roka, sa zdalo hlúpe snažiť sa všetko urobiť len vo dvojici. Nie som to len ja, kto nie je príliš šťastný z celej tejto situácie," vysvetľovala mu Hermiona.

Bill sa rozhliadol po izbe. Prekvapilo ho, keď videl, že sa im zatiaľ darí spolu vychádzať. Vedel, že Harry bude v pohode, keďže už bol do Dafné zamilovaný, ale nepredstavoval si, že jeho ďalší súrodenci si povedú tak dobre. Ale na druhej strane Blaise bol ako stvorený pre Ginny a boli do seba zamilovaní. Ron s Tracey sa zdali relatívne v pohode. Zdalo sa, že sa jeden druhému páčia, hoci v tom neboli nevyhnutne romantické city. Tá vysoká slizolinčanka nebola vážne podľa bratovho gusta, ale snažili sa a minimálne vychádzali. Pokiaľ išlo o Georgea a Pansy, nuž, ona znovu podnecovala kúsky jeho osobnosti, ktoré sa zdali byť pochované s Fredom. Bol oveľa veselší a jeho posledný produkt bol o trochu menej temnejší. Pansy už prejavila aktívny záujem o obchod, keď sa zdala postu učiteľky a poskytovala Georgeovi odlišný názor na veci.

Ale najzaujímavejším párom zďaleka bola Hermiona s Malfoyom. Ten hlboký rozpor medzi nimi už zmizol. Malfoy flirtoval a Hermionu si doberal, nikdy jej nedovolil, aby brala všetko vážne. Ona vo svojom živote potrebovala takýto vplyv. Dlhý čas bola na temnom mieste a ukrytá za svoje kampane, ale aktuálne mala nový život. Oveľa viac sa smiala a neurážala sa tak ľahko. Fakt, že tu dokázala sedieť s bandou slizolinčanov, skúmať mágiu domových škriatkov, bol dostatočne pozoruhodný.

Bill po svojom stretnutí s Hermionou v Lastúrovom domčeku navštívil McGonagallovú. Po prečítaní Roweniných denníkov sa s ňou šiel porozprávať o jej snoch. Zviedli zaujímavý rozhovor o tom, ako prospešné budú tie manželstvá nielen Rokfortu, ale aj širšej čarodejníckej komunite. Minerva bola presvedčená, že zblíženie týchto dvoch fakúlt by znamenalo, že niekto ako Voldemort znova nevyužije rokfortský triediaci systém. Slizolinčania a chrabromilčania sa takto zložito poprepájajú a tým sa zbavia predsudkov, ktoré stále pretrvávali. Nemohol si pomôcť, aby s ňou nesúhlasil, ale jednako sa mu nepáčila predstava, že niekoho nútia do manželstva. Napadlo ho, že keď budú takto spoločne pracovať na tej kliatbe, tak to bude znamenať, že mnoho z vybraných dvojíc zostane spolu. Harry s Dafné sa už aj pred týmto plánovali zobrať; Dafné len trpezlivo čakala, kým Harry nájde odvahu povedať o nej Hermione. Bol si poriadne istý, že ani Ginny s Blaisom nebude trvať dlho, kým budú spolu kráčať uličkou. Ostatné dvojice tiež vyzerali pevne. Pokiaľ išlo o neho, tá kliatba už v spojení týchto dvoch fakúlt svoj účel splnila.  Vzhliadol, pretože Hermiona sa chystala ukončiť toto sedenie.

"Dobre, už to robíme hodnú chvíľku. Napadlo mi, že je čas pre akúsi rekapituláciu, než sa dohodneme na ďalšom stretnutí," vyhlásila Hermiona. Nastalo šušťanie, keď všetci odložili brká a pergameny a Hermiona si k sebe privolala obrovskú kopu kníh a vložila ich späť do svojej malej kabelky.

"Harry, podarilo sa ti niekam dostať v tom, čo mohlo tú kliatbu vyvolať?" spýtala sa.

Harry sa rozhliadol po svojej skupine. S týmto veľmi zápolili. Okrem zrejmej Veľkej bitky o Rokfort tu zjavne nebolo nič očividné. Bill mal pravdu, keď vravel, že hranice sa rozmazali a že to nebolo o Voldermortovi verzus Harry tak ako na začiatku. Ale keď Neville začal hovoriť o Komnate najvyššej potreby, Harry si spomenul na incident počas Veľkej bitky, keď pátral po Roweninom diadéme.

"Nuž, vlastne to bol Neville, vďaka ktorému ma to napadlo," začal trochu neiste.

Slizolinčania vyzerali trochu prekvapene pri predstave, že by bol Neville Longbottom ten, kto by dokázal niečo prelomové. Vedeli, že bol statočný, dokázal to počas ich predčasne skončeného siedmeho ročníka, ale stále nebol najbystrejší. Harry sa pozrel na Nevilla, aby v príbehu pokračoval. Úbohý Neville, napriek tomu, že bol teraz oveľa silnejší, stále nebol v pohode, keď sedel za jedným stolom s tak mnohými svojimi bývalými nepriateľmi a stále sa nedokázal pozrieť Malfoyovi do tváre.

"Hovoril som Harrymu o niekoľkých zvláštnostiach Komnaty najvyššej potreby. Strávil som tam v siedmom ročníku veľa času, keď som viedol rebéliu voči Carrowovcom a tak som sa s tou miestnosťou oboznámil veľmi dobre. Ak hľadáme možné miesta, kde sa to kúzlo mohlo aktivovať, potom si myslím, že toto je to miesto, kde by sme mali začať. Z toho, čo som čítal, tá miestnosť bola zámerne začlenená do hradu Rowenou Bystrohlavovou a ona je tou, ktorá ju navrhla tak zvláštne," vysvetľoval Neville.

Veľa ľudí v miestnosti len vyzerali zmätene nad tým, prečo by to malo byť dôležité, ale Hermiona s Dracom sa obaja pozreli na Harryho a zamrmlali súčasne "Crabbe!".

Ron sa tváril rovnako zmätene ako ostatní.

"Čože? Prečo Crabbe?" spýtal sa.

"Vážne, Ronald, ani toto si nedokážeš dať dokopy?" nemohla uveriť Hermiona.

Len na ňu zmätene hľadel. Vzdychla si a pokrútila hlavou.

"Ron, pamätáš si, keď sme počas Veľkej bitky my traja šli hľadať Bystrohlavovej diadém a Draco, Crabbe a Goyle sa nás pokúsili vystopovať?" pripomenul Harry najlepšiemu priateľovi.

"Áno, ale čo to má čo spoločné s Bystrohlavovou a tou kliatbou? Ten diadém sa zničil, pretože to bol viteál."

"Áno, ale hľadáme niečo, čo mohlo aktivovať tú kliatbu. Tá konfrontácia bola rozhodne medzi Chrabromilom a Slizolinom, keď tam poletovali vražedné kliatby a Crabbe zomrel," trpezlivo vysvetľoval Harry.

Všetci ostatní v miestnosti sa tvárili vzrušene nad možným prielomom.

"To je reálna možnosť," vložil sa Bill. "Hlavne, keď tá miestnosť bola Bystrohlavovej vlastným odkazom pre Rokfort. Mohla do jej návrhu poľahky tú kliatbu zabudovať."

Hermiona začala vyťahovať knihy znova z tašky a horúčkovito nimi listovať.

"Neville, ty pracuješ na hrade, je tá miestnosť stále prístupná?"

Pokrútil hlavou.

"Bola to jedna z prvých vecí, čo som skontroloval, keď som nastúpil ako profesor herbológie. Mám pre to miesto trošku slabosť, ale už viac neexistuje."

Harryho plecia poklesli. "To ma nikdy nenapadlo. Takže ak už viac neexistuje, ako môžeme prelomiť tú kliatbu?"

"Pozeráš sa na to z nesprávneho uhla," vyhlásil Malfoy. "Možno to nebola miestnosť samotná, ale ten incident, čo sa tam udial."

"Hmm... nie, to si nemyslím," vravela Hermiona. "Tá miestnosť je veľmi dôležitá, ale nie tak, ako sa na ňu pozeráme. Myslím, že je to faktom, že časť hradu bola zničená bojom výlučne medzi chrabromilčanmi a slizolinčanmi."

"Áno, ale tej noci boli zničené celé časti hradu," pripomenul Blaise.

"Pravda, ale už sme vylúčili Veľkú bitku ako dôvod, pretože sa nedajú určiť presné hranice. Vojna voči Voldemortovi nebola len Chrabromil verzus Slizolin, zahŕňala všetky fakulty," vysvetľovala Hermiona.

"Myslím, že sme vážne na niečo prišli," zapojil sa Bill. "Toto mohlo byť spúšťačom tej kliatby. Dáva to zmysel, časovo to sedí a, ako Harry povedal, niekto zomrel, čo by bolo považované za prekročenie hranice podľa Bystrohlavovej - a väčšiny normálnych ľudí."

"Ale to sa stalo, keď Voldemort otvoril Tajomnú komnatu, keď chodil na Rokfort. Umrnčanú Myrtu zabil bazilišok," spomenula Ginny. "Aj to by iste spustilo tú kliatbu."

"Nie," namietal Draco. "Myrta bola výnimka, muklorodená v Slizoline."

Miestnosť zhíkla. Vedelo sa, že existujú, ale bola to veľká vzácnosť.

"To bol jeden z dôvodov, prečo jej na Rokforte dávali tak zabrať."

Nad tým sa Ron zachechtal. "Zabudol som, že bola v šiestaku tvojou frajerkou."

Polovica miestnosti sa zasmiala, ale Draco len na Rona mrazivo zazrel, čo bolo prísľubom neskoršej pomsty.

Pansy, ktorá pocítila potrebu hájiť svojho priateľa, zakročila. "Zabudol si, že v šiestom ročníku som chodila s Dracom ja, Ronald."

"Nepripomínaj mi také veci. Len si vďaka tomu uvedomujem, že si ako pubertiačka mala príšerný vkus," sťažoval sa George Pansy.

"Ja som aspoň nechodil s bezodným žalúdkom ako niektorí ľudia, ktorých nebudem spomínať," vložil sa Draco, s upreným pohľadom na Hermionu.

"Hmm... Tak rád by som mal bezodný žalúdok," zahlásil Ron. "Mohol by som jesť celý deň."

Harry mu hodil na hlavu posledný sendvič, čo zostal. "On ťa uráža, ty pako."

"Áno, ale nemá sa o čo oprieť, prakticky sa muchľoval s Umrnčanou Myrtou. To znie hrozne."

"Je citlivý, ľudia ho tiež šikanujú a cíti si osamelý, nemá sa s kým porozprávať a nebojí sa prejaviť svoje city a plakať!" posmieval sa Harry, keď citoval Myrtu Dracovi.

"Fuj... Draco, ty si vážne podvádzal Pansy s duchom?" spýtal sa Blaise, tváril sa pobúrene.

Draco vyzeral pripravený hodiť stoličku po ďalšej osobe, ktorá o ňom prehovorí v súvislosti s Myrtou.

Bill si odkašľal. "Nech je toto akokoľvek fascinujúce, môžeme sa vrátiť späť k téme, než jedného či možno viacerých z nás zavraždia?"

Hermiona sa pokúšala nesmiať, keď sa Malfoy s kamennou tvárou posadil. Bol taký nahnevaný, že mu prakticky stuhla čeľusť. Nekládla mu to za vinu. Harry s Ronom si robili srandu z najhoršej doby jeho života a pred pekným párom ďalších ľudí. Bill sa nemýlil. Vyzeral, ako keby sa chystal niekoho zabiť. Bill do nej štuchol, aby dokončila, čo chcela povedať.

"Tak či tak, ako sme vraveli, zdá sa, že to môže mať niečo spoločné s Crabbovou smrťou v Komnate najvyššej potreby. Viem, že všetci musíme cez týždeň pracovať, ale je možné, aby sme si našli čas a stretli sa tu na budúcu sobotu v rovnakom čase?" spýtala sa.

Všetci prikývli.

"Dobre, medzitým, čokoľvek čo vás napadne, len si to zapíšte. Nemáme toho veľa, s čím môžeme v tejto chvíli pracovať, takže bez ohľadu na to, aké vám to pripadá nedôležité, mohlo by to mať význam."

Nastalo škrípanie stoličiek, keď sa väčšina premiestnila späť do baru, aby si užila zvyšok večera alebo domov, ak mali plány niekde inde. Harry schmatol Hermionu za ruku, aby ešte neodišla.

"Chcel som s tebou hovoriť," vysvetlil.

"Dobre, spusť."

"Chcem požiadať Dafné o ruku správnym spôsobom. Nosím pri sebe tento prsteň už odvtedy, čo nám prišli listy z ministerstva, ale nie som si istý, ako na to," ostýchavo vravel.

Potlačila úsmev. Úbohý Harry, vážne bol nepoužiteľný, keď prišlo na dievčatá. Začal panikáriť, že urobí alebo povie niečo nesprávne. Bolo poriadne sladké, že záchranca čarodejníckeho sveta bol sociálne taký plachý. Všetci od neho očakávali, že bude spoločenský a bude ho počuť, ale on bol oveľa šťastnejší mimo stredu pozornosti.

"Prečo neskúsiš niečo jednoduché?" navrhla, pretože vedela, že niečo komplikované by pri takto nervóznom Harrym dopadlo zle.

"Ako čo?"

"A čo tá reštaurácia, ktorú práve otvorili v čarodejníckom Ríme? V Dennom prorokovi bol o nej článok. Písali tam, že je takmer nemožné zohnať rezerváciu, ale je veľmi romantická a dôverná."

"Ako mám získať rezerváciu, keď je to také náročné?" spanikáril.

Nemohla si pomôcť, aby nepretočila očami. "Vážne, Harry, to sa ma skutočne na toto pýtaš? Použi svoje meno. Pochybujem, že odmietnu stôl Harrymu Potterovi."

"Oh," povedal. "Vážne nenávidím robiť takéto dačo."

"Viem, ale ak ju chceš požiadať o ruku bez toho, aby si to pokašľal, potom je toto asi najlepšia možnosť."

"Áno, máš pravdu."

"Oh, a mimochodom, čo to bolo s Malfoyom predtým?" spýtala sa.

"Tá vec s Myrtou?"

"Áno."

"Ako som mohol odolať? Stále považujem za nesmierne zábavné, že si Draco vyplakával srdce zo všetkých ľudí práve pred Myrtou."

"On sa nezabával a bolo to poriadne podlé."

"Áno, nemaj obavy, budem pripravený na jeho pomstu. A ak to nedokáže zvládnuť, nemal kritizovať."

Hermiona si nemohla pomôcť, aby nesúhlasila. Bola pravda, že Malfoy dokázal byť neuveriteľne ostrý a uťahoval si z nej ako o život. Ale kvôli Myrte ho ľutovala, kvôli tomu hroznému stresu, ktorému bol v tom čase vystavený. Očividne sa nedokázal porozprávať so žiadnym zo svojich priateľov a využil Myrtu ako ventil. Teraz chápala, aké očisťujúce je hovoriť o svojich starostiach s niekým, keď na terapii robila presne to.

Na druhej strane nemohla očakávať, že budú Harry s Ronom súhlasiť; vždy mali emočný rozsah veľkosti čajovej lyžičky.

 

*Boldom sú použité preklady z kánonu HP

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 09.04. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: 17. kapitola Od: denice - 26.09. 2020
"Fuj... Draco, ty si vážne podvádzal Pansy s duchom?" spýtal sa Blaise, tváril sa pobúrene. Draco vyzeral pripravený hodiť stoličku po ďalšej osobe, ktorá o ňom prehovorí v súvislosti s Myrtou. - Jedna perla z mnoha ostatních. Člověk je prostě musí mít rád. Díky.

Re: 17. kapitola Od: sisi - 26.09. 2020
čistě materialisticky vzato, je mi hrozně líto komnaty samotné. Tolik století sbírala a ochraňovala věci zapomenuté, nebo odložené, aby se daly použít kdykoliv bylo potřeba a bác ho, je tu bitva, přijde zložár, smrt, zkáza. Určitě tam bylo mnoho různých přísad do lektvarů, dokonce i vzácných kousků, které by mohly pomoci a pomáhat ve světě kouzelníkům. A nejen to. Kdokoliv by si otevřel bazar s věcma z komnaty, ne na Příčné, ale snad na Obrtlé, mohl by zaznamenat velké zisky. Představa všech těch propálených kotlíků, zlomených brků, knih s oslíma ušima, to by přece mohly klidně použít. Přetavit měď a cín do kadlubu, udělat poháry, zvonky, svícny, kouzelné krabičky, klepátka na dveře, nástroje na použití v laboratoři a v kuchyni, kování na knihy, ozdoby na lucernu, na truhlice, nebo já nevím ve školce pro domácí skřítky. Staré hadry vyčistit, vypárat, přešít, to by měla umět každá čarodějka v domácnosti. Polštářky a matrace pořádně vyčistit, přečalounit, střepy z porcelánového nádobí se dají naházet do květináčů, aby kořeny neuhnívaly, Merline, tam bylo takového materiálu, to se nedá! Ani domyslet. Jestli absolventi najdou dveře do komnaty a spáchají tam svatební obřady, třeba Rowenu obměkčí a kletba pomine. Jen láska zůstane. A světe div se, ono to docela funguje. Aspoň komunikace je už nyní dost možná a společně se všichni celkem baví. Děkuji za překlad, je to hodně intenzivní prožitek při čtení. Draco je zlatý a Hermiona bez hromady knížek prostě nemůže na slunko.

Re: 17. kapitola Od: Lupina - 25.09. 2020
Moc děkuju za další kousek. Zmijozely žeru! Jsem moc zvědavá, jak jim to s kletbou půjde. Protože k sňatkům by je opravdu neměli nutir. Pokud kletbu zlomí, a pak se vezmou, tím líp. To mezikolejní vztahy utuží mnohem víc. Díky, Jimmi.

Re: 17. kapitola Od: lenus - 25.09. 2020
To je rychlovka! :) strašne sa mi páči keď sa doberaju, aj keď sa pri tom často cítia trápne a neprijemne, myslím, že kým je to v priateľskom duchu tak je to v poriadku. A s tou komnatou a smrťou v nej... To by mohlo byt, nechám sa prekvapiť ci to bude ono, nejdem špekulovať. Diky Jimmi =)

Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 25.09. 2020
Zdá se, že se někam dostávají. Mám s celou tou záležitostí morální problém, protože při rozhodování, jestli zavřít Bradavice nebo donutit několik dvojic k sňatku bych i na místě Minervy volila první možnost, ale snažím se to brát jako hru. I když víceméně víme, kdo vyhraje ;-) Jinak Harry tu byl vůči Dracovi fakt docela podlý, myslím, že vytáhnout události ze šesťáku bylo poněkud přes čáru. Uvidíme, jaká bude Dracova odveta. Díky, Jimmi, za další kapitolu.
Re: 17. kapitola Od: Jimmi - 25.09. 2020
Skôr si myslím, že videla príšli zla a dôsledkov ich rivality, takže to asi berie ako spôsob riešenia. Na druhej strane, manželský zákon je niečo podobné. Ale tiež sa len môže tváriť, že to berie vážne, aby ich donútila k spolupráci. Je nám všetkým jasné, ako to dopadne, ale tvárme sa, že tá hrozba zavretia Rokfortu naozaj hrozí. Díky PS. Do 21. kapitoly nič nepredpokladaj.

Re: 17. kapitola Od: margareta - 25.09. 2020
Co když tam ta Komnata pořád je, jen není vidět a teď tam vytváří silové pole, na kterém se ta kletba zaktivovala smrtí? Možná by pomohlo, kdyby se na stejném místě náhle zaktivovala láska, stejně tak nečekaná a silná, jako byla ta nenávist. Určitě na to přijdou, když se teď spojili! Jsem zvědavá v čem to vězí! Děkuji Jimmi. Krásně se v tom ztrácím a je to oddech. Díky!

Re: 17. kapitola Od: Gift - 25.09. 2020
Nejdriv bych rada vyjadrila sve nadseni nad tim, jak rychle tu ted kapitoly pribyvaji. Toto je momentalne ma nejoblibenejsi aktivni dramione na techto strankach a vzdy me zahreje u srdce, kdyz vidim novou kapitolu. Tentokrat tu mame relativne malo skadleni mezi Hermionou a Dracem, za to je do toho zapojena cela skupina. Je hezke videt, ze dokazi fungovat coby tym a jsou schopni se v ramci moznosti prenest pres minulost. Ona romantika zabira na hodne veci. :-) Moc dekuji za dalsi kapitolu a budu se tesit na dalsi.
Re: 17. kapitola Od: Jimmi - 25.09. 2020
Tak to si zase potešila mňa. Aj ja ťa snáď poteším, je to zaplánové po 21. kapitolu. Ono sa to síce asi prejavilo na kvalite, ale stále sa snažím "zapchať" všetky diery. Problém je, že doobeda do Adventu už zostalo len pár okienok a musím sa rozhodovať medzi Denníkom a týmto. Alebo niečo nasekať na poobede. Poobede je zatiaľ plno do 8.10., tak uvidíme. (desaťstranové kapitoly dávam len ráno, poobedie sú na tie kratšie... ak sa nemám zblázniť) Díky moc

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )23.11. 202027. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.11. 202026. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.11. 202025. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.11. 202024. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.11. 202023. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )23.10. 202022. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.10. 202021. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.10. 202020. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.10. 202019. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )30.09. 202018. kapitola 2/2
Rumaan: ( Jimmi )29.09. 202018. kapitola 1/2
Rumaan: ( Jimmi )25.09. 202017. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )22.09. 202016. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.09. 202015. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )15.09. 202014. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )08.09. 202013. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )28.07. 202012. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.05. 202011.kapitola
Rumaan: ( Jimmi )21.02. 202010. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )04.02. 20209. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.01. 20208. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.01. 20207. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.11. 20196. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )29.10. 20195. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )17.09. 20194. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.09. 20193. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.07. 20192. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 2019 1.kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )02.07. 2019Úvod k poviedke