Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Když už víš

Kapitola 4., část 1. Siriusovy záležitosti

Když už víš
Vložené: denice - 24.09. 2020 Téma: Když už víš
denice nám napísal:

Autor: loralee1          Překlad: denice          Beta: Jimmi a Sevik99          Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/3160980/1/Hindsight

Rating: 9+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 


Kapitola 4., část 1. Siriusovy záležitosti

 

O několik týdnů později seděl Severus po obědě ve sborovně. Před ním ležela hromada úkolů a on předstíral, že je známkuje. Ve skutečnosti však sledoval, jak McGonagallová s Brumbálem hrají šachy a vychutnával si svůj čaj. Posledních pár týdnů prožil relativně bez stresu. Své plány na zničení Pána zla prozatím odložil. Harry ho pravidelně navštěvoval ve sklepení a Malfoyův spratek se trochu uklidnil.

Do sborovny s úsměvem vstoupil Lupin a Severus si nemohl pomoci, ušklíbl se na něj.

„Copak že jsi tak šťastný, Lupine?“

Lupin se rozzářil ještě víc. „Právě jsem dostal vzkaz od Siriuse. Propustili ho od Munga. Za chvíli tu bude, chce vidět Harryho.“

Brumbál vzhlédl od šachovnice. „Promiň, Remusi, ale to nemohu dovolit. Sirius nemá pana Pottera v péči a nemůže navštívit studenta, s nímž není příbuzný.“

Severus byl ohromený starcovou snahou udržet Blacka dál od Harryho.

„Tohle nemůžete udělat. Sirius počítá s tím, že Harryho uvidí, a už požádal, aby mu ho svěřili do opatrovnictví. Je to jen otázka času,“ Lupin téměř křičel.

„Troufám si říct, Remusi, že Sirius Black opatrovnictví pana Pottera nezíská. Chlapec je docela šťastný u svých příbuzných, a je tam v mnohem větším bezpečí. Sirius bude potřebovat trochu víc času na zotavení, než zkusí získat Harryho do péče,“ řekl Brumbál se zábleskem v očích. „Teď jdi dolů k bráně a přiveď ho do mé kanceláře. Jenom si s ním trochu pohovořím. Určitě bude souhlasit, že v tomto okamžiku není v Harryho nejlepším zájmu rozrušovat ho, zvlášť po tom duševním otřesu o Vánocích.“

Brumbál vstal a odvedl Lupina ze sborovny. Za sebou zanechal McGonagallovou, která připomínala rybu, a Severuse, v jehož nitru to vřelo. Chvíli naslouchal Minervinu mumlání o panovačných starcích a bláznech, pak vstal a přistoupil k oknu. Když zahlédl blížící se dvojici, lehce se ušklíbl při pohledu na bouřlivý výraz na Blackově tváři a otočil se.

„Soudím, že dokončím známkování jinde, Minervo,“ řekl a opustil McGonagallovou, která za ním zamyšleně hleděla.

Prošel chodbou do vstupní haly právě včas, aby zahlédl Lupina s Blackem zahýbat za roh nahoře na schodech. Vklouzl do malé předsíně hned za vstupní halou a otevřel skryté točité schodiště do sedmého patra, kde vchod do něj kryla tapiserie. Byla to nejrychlejší cesta do každého patra a byla určena pouze pro učitele, i když měl pocit, že ji objevila i Weasleyovic dvojčata.

V sedmém patře s úlevou objevil svou kořist, šeptající si s kamarády přímo před nebelvírským obrazem.

„Pane Pottere,“ zavrčel, „co tady děláte?“

Harry na chvilku vypadal vyplašeně a Severus si se zadostiučiněním všiml, že Longbottom zbledl a zdálo se, že má blízko ke zhroucení. Ušklíbl se na čtyři prváky a čekal na odpověď.

„Právě jsme se radili, co budeme dělat, pane profesore. Percy nás vyhodil ze společenské místnosti, prý jsme byli moc hluční,“ vysvětlil Harry.

Severus sledoval, jak ho Grangerová tahá za rukáv a Weasley mu něco šeptá.

„Nuže, v tom případě navrhuji, abyste po zbytek odpoledne zůstal ve vstupní hale, pane Pottere,“ řekl hrozivě Severus.

Harry zamrkal a ostatní tři vypadali s dokořán otevřenými ústy velmi zábavně.

„Ehm, pane?“ vpravil ze sebe Harry.

„Jsem si jistý, že jste mě slyšel, pane Pottere, a tyto výtržníky vezměte s sebou.“ Severus se obrátil k odchodu a přes rameno zavolal: „Teď, pane Pottere, než vám odeberu body za neuposlechnutí učitele.“

„Ano, pane,“ zvolal Harry.

Na cestě zpět Severus uštědřil bodavý pohled jakýmsi třeťákům, zatímco naslouchal zuřivému šeptání za sebou. Teď už se jen potřeboval vrátit zpět do vstupní haly, aby mohl sledovat setkání. Black by to nejspíš považoval za žertík na ředitele, ale ve skutečnosti to byla ukázka jeho nejzmijozelštějších manipulátorských kvalit.

Severus byl zpátky v předsíni, než se Harry s kamarády dostali dolů. Stál ve stínu za zárubní za iluzí dveří. Bylo to opravdu skvělé místo ke sledování těch spratků. Věřil, že Black nedokáže Albusovo naléhání a manipulace snášet dlouho, a brzy se vyřítí z hradu. Pokud mu bude Harry nějakou šťastnou náhodou stát v cestě, tím lépe.

Měl pravdu. Slyšel Blacka mlít pantem dlouho před tím, než ho mohl vidět sestupovat po schodech. Studenti, kteří se na schodišti usadili, aby si zahráli Řachavého Petra, vzhlédli.

„Pane profesore?“ Harry se podíval z Lupina na Blacka.

„Harry, neměl bys-“ Lupin se zakoktal a Black se zastavil a zíral na Harryho.

„Harry?“ řekl. Severus se ušklíbl emocím v Blackově hlase, ten chlap nemá žádné sebeovládání, říkal si.

„Pane Blacku?“ zjišťoval Harry. Black sebou s bolestí trhl. Severusovi ho na nepatrný okamžik bylo líto.

„Říkej mi Siriusi a tykej mi, Harry, já-já, Merline, vypadáš jako James,“ řekl. Seběhl posledních pár schodů a zastavil se před Harrym. „Nemůžu uvěřit, že jsi tady.“

Harry se mírně zazubil: „Chodím sem do školy.“

Severus se ušklíbl, ale Black jen přikývl. „Nemyslel jsem si, že se s tebou setkám. Byl jsem, já-“ zarazil se.

Harry se zamračil a zeptal se: „Copak jsi nepřišel za mnou? Psal jsi, že mě navštívíš.“

„Ano, to jsem psal, ale ředitel, no, řekl-“ zarazil se.

„Co se to tu děje?“ vmísila se Minerva.

„Paní profesorko, přišel mě navštívit můj kmotr,“ zvolal Harry se širokým úsměvem. „Můžu mu ukázat společenskou místnost a naši ložnici?“

Severus se opět ušklíbl a pomyslel si, že Harry měl být v jeho koleji.

Black pitomě zamrkal a pak přikývl tak důrazně, až se Severus bál, že si ulomí hlavu.

„Nemyslím, že by si pan Black potřeboval prohlížet společenskou místnost Nebelvíru, když byl mladší, strávil v ní sedm let, ale nechám vás ve svém kabinetu. Vaši kamarádi půjdou s vámi, pane Pottere?“ zeptala se.

Harry se obrátil k těm třem, stojícím za ním, a Black prohlásil: „Rád bych se seznámil s tvými přáteli, Harry.“

„Měli byste být nějaký čas spolu,“ namítla Grangerová.

„Ehm, Siriusi, to jsou mí přátelé Hermiona Grangerová, Ron Weasley a Neville Longbottom. Lidi, tohle je můj kmotr Sirius Black,“ představil je Harry.

„Longbottom? Jsem rád, že jste se vy dva spřátelili. Vaše mamky byly ve škole dobré kamarádky.“ Usmál se. „Mám pocit, že si pamatuju, jak jste si vy dva hráli, když jste byli malí.“

Oba chlapce to očividně zaujalo a Snape si tiše odfrkl.

„Tak dobrá, pojďte,“ pobídla je McGonagallová a vedla skupinu ke svému kabinetu ve druhém patře.

Severus si povzdechl, vyšel z předsíně a odebral se dolů do sklepení, aby dokončil známkování. Doufal, že neudělal chybu, když chlapce vystavil Blackovu vlivu.

 

xxx

 

Ten večer Severus zrovna propustil studenty, odbývající si u něj trest, a opravil poslední esej, když Harry vtrhl do jeho učebny a přepadl ho s šíleným objetím.

„Děkuji, pane profesore, děkuji,“ mumlal do hábitu vyděšeného Severuse.

Snape podezíravě pohlédl k dosud otevřeným dveřím, seslal malé kouzlo, aby je uzamkl, a pak si dovolil objetí opětovat.

„Jsem si jistý, že nevím, o čem to mluvíte, pane Pottere,“ řekl měkce.

Harry ho pustil a šibalsky se na něj usmál.

„Dnes odpoledne tu byl můj kmotr, víte?“

„Opravdu?“ podotkl Severus.

„Pane profesore, je ředitel šílený?“ zeptal se Harry.

Severus zvedl obočí a vedl ho chodbou do svých komnat.

„Jak vás tohle napadlo?“

„Řekl Siriusovi, že mě rozruší setkání s ním. Že bych s ním nechtěl žít, protože by mi chyběli mí mudlovští příbuzní. Mě se na to nikdy nezeptal. Řekl jsem Siriusovi, že budu raději žít s ním než s Dursleyovými a on si myslí, že by se mohl stát mým poručníkem. Myslíte, že bych měl řediteli říct, že se nechci vrátit k Dursleyovým? Proč by se měl ředitel vůbec starat o to, co se mnou je?“ Harry to ze sebe vyrazil na jedno nadechnutí.

Severus potřásl hlavou. „Já nevím, Harry. Máte nějaký důvod, proč chcete žít raději s Blackem než se svou rodinou? Koneckonců jste se s ním sotva seznámil.“

Harry se zarazil s ústy stále otevřenými a pak se zamračil. „Nemám je rád,“ řekl tiše. „Nejsou moc hodní.“

Když to říkal, jeho hubená ramínka se přikrčila a Severusovým nitrem se prohnala vlna ledového vzteku. Potlačil své emoce a zhluboka se nadechl.

„Jestli nechcete, nemusíte mi to říkat. Domnívám se však, že pokud se chovali nevhodně, bylo by ve vašem nejlepším zájmu informovat ředitele.“

„Ale proč se stará o to, kde žiju?“ vykřikl Harry naštvaně.

„Rozhodl se plést se do vašeho života, Harry. Umístil vás k těm mudlům. Myslím, že se bojí nebezpečí, které pro vás představují služebníci Pána zla. Jakmile se jednou pro něco rozhodne, bývá nesnadné mu to rozmluvit. Domnívá se, že pro vás dělá to nejlepší. Vy musíte být tím, kdo mu vysvětlí, proč tomu tak není. Jste jediný, kdo mu může vysvětlit, že bylo špatné vás tam nechat.“

Harry zkřížil paže na hrudi, pevněji se stočil do klubíčka a zamumlal: „Nebude mě poslouchat. Nikdy nikdo neposlouchá.“

Severus položil ruku chlapci na rameno a nevšímal si lehkého trhnutí. „Já budu poslouchat, Harry. Profesorka McGonagallová, madame Pomfreyová, Lupin, Black, všichni vám budeme naslouchat a donutíme k tomu i ředitele.“

Harry vzhlédl k Severusovi, ve tváři měl vepsanou nerozhodnost. „Můžu si to rozmyslet, pane?“

Severus pokývl na souhlas a navrhl: „Možná byste se mohl zeptat svých přátel na život u nich doma, na jejich rodiny.“

Harry přikývl a pokrčil rameny tak, aby se zbavil Severusovy ruky. „Věděl jste, že moje a Nevillova mamka se ve škole přátelily?“

Severus se s lehkým úsměvem pohodlněji usadil v křesle. „Ano, věděl. Lily, Alice a já jsme se společně připravovali na OVCE v hodinách věštění z čísel, spolu s Lupinem, Selene Osbornovou a Tobiasem Nottem. Byla to malá třída...“

Mnohem později, poté, co vyprovodil Harryho zpět do jeho věže, seděl Severus v křesle se sklenkou whisky. Jeho budoucí já řeklo, že chlapce zneužívali, a on si všiml nevhodného oblečení, které občas nosil. Přemýšlel, jestli je zbytek profesorského sboru slepý, nebo jen nemluví nahlas o svých podezřeních. Zítra by mohl začít s nějakými diskrétními otázkami.

 

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 25.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Brumbálovo tvrzení o tom, jak se má Harry u Dursleyových dobře, že je asi nechce opustit, mě dostalo do vývrtky. Brumbál je tu takový senilní blázen, nebo ignorantský manipulant. Ale ono se mu to vrátí. Boží mlýny melou jistě. Už je tu Sirius a Harry ho nečekaně potkává ve vstupní hale, kam jej a kamarády nenuceně odeslal sám vedoucí Zmijozelu. Výborné je, jak se Harry přiřítí do jeho pracovny krátce potom, co Black odejde a vrhne se Snapeovi do náruče. Ještě budou muset zajistit všechny ty věci jako lékařskou prohlídku, nákup oblečení a vybavení, odstranění Petunie z pozice pěstounky, odstěhování Harryho do jinam a příběh se překulí do dobrodružné fáze boje proti zlému a zlejšímu čaroději. Tedy proti dvěma zlým čarodějům. Moc děkuji za překlad, todle je přesně ta správná dávka energie na dlouhý víkend, když má pršet. Moc se těším na pokračování.
Brumbál věří, čemu chce. On za to vlastně ani nemůže, problém je, že není nikdo, kdo by mu nastavil pravidla a trochu jeho chování korigoval. Taky se mi moc líbilo, že Harry okamžitě pochopil, odkud vítr vane, a svou vděčnost ihned projevil na správném místě. Mám radost, že se ti povídka líbí, a děkuji za komentář.

Suhlasim s prechdzajucimi komentarmi. Riaditel ma kolecko viac alebo menej a objatia su skvela vec :) Este premyslam.. su vsetci dospeli taki nevsimavi naozaj alebo tak lahko manipulovatelni?
Ano, Brumbál rozhodně nevyniká schopností racionálně uvažovat :-) Myslím, že dospělí v Bradavicích mají na starosti hodně dospívajících, a Harry určitě není jediný hubený, špatně oblečený kluk ve škole, zlý úmysl tu není. Děkuji.

Ďakujem za radu krásnu kapitolu, Severus svoje zmijozelske taktiky využíva k dobru, tak to mam rada =) V knihe som mala dumbledora rada cca tak do 4 dielu, v piatom mi troška vadilo jeho správanie, v šiestom som ho už zase mala celkom rada a v siedmom, keď som sa dozvedela všetky tajomstvá, tak som si povedala, že fakt bol už senilny a ci ta kliatba neovplyvnila aj úsudok... A keď som začala čítať FF, tak mi bol v poviedkach prevažne nesympsticky, lebo sa konečne na neho pozeralo aj inak ako na najväčšieho kúzelníka všetkých čias. A tu je naozaj šialený, harry to trafil :D diky moc, už sa teším na ďalšie, hlavne ako sa tu vyvinie vzťah Severus / sirius =)
Severusovy opravy Brumbálových snah 've jménu vyššího dobra' myslím milujeme všechny, a v této povídce si je dost užijeme. Na Brumbálovi mi v kánonu začala vadit ta jeho schopnost cedit krokodýlí slzy, aby Harryho - a nejen jeho - dostal tam, kde ho chce mít. Ale pozor, Severus je silný protivník! Děkuji.

Dříve než začne s diskrétními otázkami, měla by Harryho diskrétně prohlédnout madam Pomfreyová! To, jak sebou vždycky mimovolně trhne, když se ho někdo dotkne, je dost výmluvné! Jestli si ale Harry ohledně nastávajících změn vyžádal čas na rozmyšlenou, pak má asi nějaké obavy. Možná tuší, že Sirius nikdy uvážlivostí nevynikal, často mívá tendence jednat zbrkle a pobyt ve vězení mu nejspíš taky nepřidal. To aby teď Severus hlídal i jeho! A k tomu ten bláznivý Brumbál... Tak mám dojem, že to chudák nebude mít o nic lehčí, než měl, když ještě nevěděl. Děkuji denice! Těším se na pokračování!
S Harryho zkušenostmi s dospělými není divu, že jim tak docela nevěří, už se v tomto směru poučil dost. Myslím, že pokud se někdo z učitelského sboru v mudlovské škole zajímal, Dursleyovi z toho vždy vyšli jako učiněné bělostné lilie a Harry to pak pěkně odskákal... Ano, Severus má plné ruce práce, ale taky velmi dobrou motivaci. Děkuji.

Ještěže se Severus nebojí do toho říznout. Spolu s jeho zmijozelským přístupem to jistě povede k dobrému konci. Díky denice, těším se na pokrašování.
Severus už nebojuje jen za sebe, už nemůže popírat svůj zájem o Harryho. A je zvyklý vyhrávat;-) Děkuji.

Jedna z najlepších kapitol, ale bude ešte lepšia! Áno, riaditeľ je šialený a áno, Severusi, bolo to skvelé, dokonalá manipulácia v prospech vyššieho dobra. Ďakujem moc
Severus by byl jistě poctěný tvou pochvalou. Tuhle kapitolu mám taky ráda, ale jak říkáš, bude ještě líp. Děkuji.

Severusi, tleskám. To byl tah hodný zmijozela :-) Brumbál je šílený? No kdo by to řekl, že? ;-) A to prohlédnutí na konci - možná pojali podezření všichni, ale když nikdo nepromluvil nahlas, nic se nedělo. Ale promluvit chce odvahu... Ach jo, kolik věcí mohlo být jinak. Ještěže máme fanfiction! Díky, Denice a betušky. Jako vždy se nemůžu dočkat další části.
Severus si vždy ví rady ;-) Brumbál je šílený, koneckonců děti a blázni mluví pravdu. K prohlédnutí - Harry chodil v nemožném oblečení, ale představuji si, že většinu času bylo schované pod školní uniformou a pod hábitem, a jestli ty hadry viděl někdo z profesorů, pustil to z hlavy, možná si řekl, že to je věc ředitelky koleje, a koneckonců, děti mívají různé nápady. A Ron taky nechodil oblečený jako manekýn... Děkujeme, sovičko.

Nejlepší věta této kapitoly je za mě rozhodně tato: „Pane profesore, je ředitel šílený?“ zeptal se Harry. dokonalost sama xD Severusova malá manipulace se vyplatila a neřekla bych, že by se měl bát, že o Harryho přijde... I když bude třeba bydlet se Siriusem, Severus bude jeho kámoš, za kterým bude chodit a spontánně ho objímat (to byl mimochodem taky krásný okamžik) . Učitelský sbore, spoj se proti šílenému řediteli! Pro vyšší dobro! Díky moc za další část
Harry nedělá okolky, jde přímo k věci, že? Severus už si Harryho vzít nenechá, teď už ne, už o něj bojuje, Sirius je bez šance. Líbí se mi Severusova schopnost nenápadně dostat Minervu na svou stranu. Děkuji.

Ano, Brumbal je sileny. Jako deti jsme to v originalnich knihach tak nejak tusili, ale dedula nas utahal na citronovy drops. Ted s odstupem casu je to ovsem zrejme. Moc dekuji za dalsi milou kapitolu.
Tvůj komentář ve mně vzbudil představu Brumbála, plížícího se po chodbách Bradavic a nabízejícího nevinným prvňáčkům kdoví čím říznuté citronové mlsy :-) Děkuji.

Prehľad článkov k tejto téme:

loralee1: ( denice )28.01. 2021Epilog
loralee1: ( denice )28.01. 2021Kapitola 11. Dozvuky
loralee1: ( denice )21.01. 2021Kapitola 10., část 2. Konfrontace
loralee1: ( denice )14.01. 2021Kapitola 10., část 1. Konfrontace
loralee1: ( denice )07.01. 2021Kapitola 9. Pololetí bohaté na události
loralee1: ( denice )26.11. 2020Kapitola 8., část 2. Zpátky do školy
loralee1: ( denice )19.11. 2020Kapitola 8., část 1. Zpátky do školy
loralee1: ( denice )12.11. 2020Kapitola 7., část 2. Narozeninová odplata
loralee1: ( denice )05.11. 2020Kapitola 7., část 1. Narozeninová odplata
loralee1: ( denice )29.10. 2020Kapitola 6., část 2. Kápnout božskou
loralee1: ( denice )22.10. 2020Kapitola 6., část 1. Kápnout božskou
loralee1: ( denice )15.10. 2020Kapitola 5., část 2. Přistižený
loralee1: ( denice )08.10. 2020Kapitola 5., část 1. Přistižený
loralee1: ( denice )01.10. 2020Kapitola 4., část 2. Siriusovy záležitosti
loralee1: ( denice )24.09. 2020Kapitola 4., část 1. Siriusovy záležitosti
loralee1: ( denice )17.09. 2020Kapitola 3., část 2. Komplikace
loralee1: ( denice )10.09. 2020Kapitola 3., část 1. Komplikace
loralee1: ( denice )03.09. 2020Kapitola 2., část 4. Provádění změn
loralee1: ( denice )27.08. 2020Kapitola 2., část 3. Provádění změn
loralee1: ( denice )20.08. 2020Kapitola 2., část 2. Provádění změn
loralee1: ( denice )13.08. 2020Kapitola 2., část 1. Provádění změn
loralee1: ( denice )06.08. 2020Kapitola 1. Začátek
. Úvod k poviedkam: ( denice )30.07. 2020Úvod