Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rutina

2. kapitola 2. časť

Rutina
Vložené: Jimmi - 10.09. 2020 Téma: Rutina
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

2. kapitola 2. časť 

 

X

 

O týždeň neskôr sa nachádza v podobnej situácii. Leží nahá a zmätená v pohodlí svojej vlastnej postele. Rozdielom, tentoraz, je, že on tam stále je s ňou a ani jeden z nich nie je opitý či nebol opitý. On leží na posteli s ľavou rukou za hlavou a pravou položenou na svojom trupe. Vyzerá rovnako spokojne, ako sa ona cíti, až na to, že teraz je trošku neistejšia ohľadne celej tejto záležitosti.

Je to ich druhé rande. Dnešok v práci bol pre nich oboch pomerne stresujúci a toto... toto sa nejako stalo jeho výsledkom.

Otočí sa, aby sa na neho pozrela, keď leží na boku, položí si ľavú ruku pod hlavu a pravú stočí k svojej hrudi.

"Malfoy?" zašepká.

Zahmká miesto odpovede.

"Čo si myslel predtým, keď si povedal, že nie si šťastný?" zvedavo premýšľa.

Pozrie sa na ňu, hnedé oči sa spoja so šedými. Tvári sa zmätene, zvedavo a... rozpoltene.

"Minulý víkend, povedal si..."

Pokrúti hlavou. "Áno, viem kedy."

"Čo si tým myslel?" spýta sa ho znova.

"Ty si práve teraz nešťastná, správne? Alebo si bola, keď si požiadala o rozvod... Také to je."

"Och..."

"Vôbec som nedostal šancu povedať niečo k tomu... s kým sa ožením. Nikdy som nemal šancu zamilovať sa, nikdy som nemal šancu dvoriť nejakej žene a získať si ju, spraviť ju mojou... Ja som len... po vojne bolo na mne, aby som posilnil meno Malfoy, aby bolo lepšie než predtým. A bolo na mojej matke, aby rozhodla, koho si vezmem, aby mi s tým pomohla. Greengrassovi boli počas vojny viac či menej neutrálni, takže vedela, že ich renomé posilni naše," neprítomne vravel, neistý, prečo jej to v prvom rade vôbec hovorí.

"Ale máš ju rád, však?"

"Áno, myslím, že áno. Milujem svojho syna viac než čokoľvek. Mám rád Astóriu, pretože je jeho matkou a mám ju rád ako osobnosť. Ale nie som do nej zamilovaný. Nikdy som nebol."

Ľahne si na chrbát, zíza do stropu s rukami prekríženými na hrudi. Možno vážne majú viac spoločného, než si pôvodne myslela.

"Premýšľaš niekedy, aký by bol tvoj život, keby si sa oženil so ženou, do ktorej by si bol zamilovaný?"

"Občas."

"A?"

Vzdychne si, zase hľadí do stropu. "A potom premýšľať prestanem. Nemá zmysel zaoberať sa niečím, čo nemôžeš zmeniť."


"Samozrejme, že to môžeš zmeniť. Môžeš sa rozviesť..."

Posmešne sa uškrnie.

"A tebe to zafungovalo ako, Grangerová?"

Zažmurká. Má vlastne pravdu... Vážne ju má. Vidí, že sa na ňu pozerá kútikom oka, ale príliš sa bojí, takže sa na neho neobzrie.

"Rozvod neprichádza do úvahy, hlavne nie u takého čistokrvného manželstva, ako je moje."

Na rozvod sa pravdepodobne krivo hľadí v celom čarodejníckom svete, čo je asi dôvodom, prečo bol ten jej s Ronom taký populárny. Nemala inú možnosť, ako s ním súhlasiť.

"A ty?" spýta sa zrazu.

"Čo ja?"

"Niekedy premýšľaš?"

"Občas. Chcem povedať... Milujem Rona. Milovala som. Len po vojne sme sa nemohli dočkať, kým sa vezmeme a založíme rodinu a tak sme to urobili. Až teraz si uvedomujem, že nech som ho milovala akokoľvek veľmi - ako najlepšieho priateľa a životného partnera - nebola som do neho zamilovaná," priznáva, hlas má tichý. A smutný. Taký smutný. Vidí, že vedľa nej prikývne a znova obráti pozornosť k stropu nad nimi.

"Myslím...  že ženy, veľa z nás sa tak náhli dospieť a zamilovať sa a žiť šťastne až naveky, že sa zaľúbime do prvého muža, ktorý prejaví trochu záujmu."

"Aj muži. Grangerová. To platí aj pre mužov."

X

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: upirikaty - 05.01. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: 2. kapitola 2. časť Od: ansus - 14.09. 2020
Možná si oba spletli lásku se zvykem - a místo milujících se manželů jsou najednou tu víc, tu méně spokojení spolubydlící. Což je snesitelné, kdyby to nebylo tak smutné a prázdné. Nakonec bude z Draca docela sympatická postava (na což původně jako zanášející manžel rozhodně neaspiroval). Děkuji za překlad.

Re: 2. kapitola 2. časť Od: Jacomo - 11.09. 2020
Vypadá to, že nefilozofuju jen já ale i hlavní hrdinové. Jen přemýšlím, co to mezi sebou vlastně mají - kamarádství s výhodou bez toho kamarádství? Jsem dost zvědavá, kam až to dojde. Díky, Jimmi.

Re: 2. kapitola 2. časť Od: sisi - 10.09. 2020
Chápu Rona, že chtěl hned po válce založit rodinu a s kým jiným, než se svou dlouholetou kamarádkou, on asi neměl moc na výběr. Hermiona si tehdy asi v návalu euforie neuvědomovala dostatečně dlouhodobé důsledky tohoto rozhodnutí, možná chtěla přispět svým dílem k obnově kouzelnického světa plozením potomků a logicky se sama zatrhla u potomka č. 2, jenže Ron měl asi představu mnohem většího počtu, takže to je asi ten problém. On si neuvědomil, že mít velké množství dětí není snem jeho manželky. Pokud naléhal příliš, věřím, že to bylo zdrojem rozporů a v důsledku i rozvodu. Možná. Fakt nevím nic o proti-antikoncepční politice v kouzelnické komunitě, nebo o těchto věcech, ale být z rodiny s osmi dětmi Rona mohlo svádět k myšlence na opravdu velkou rodinu. Co se týká Malfoye a Greengrassové, ti dva neměli na výběr. Draco sám tvrdí, že neměl nikdy možnost dvořit se dívce, kterou by si vybral a dělat takové divadýlko před snoubenkou a následně manželkou se asi nenosí. Kdo ví. Svět tradic kouzelnického světa by měli číst všichni u mudlů narození a děti před nástupem do školy. Povinně. Děkuji za poutavou kapitolu, myslím, že druhé rande se Hermioně a Dracovi docela povedlo. Těším se na pokračování.

Re: 2. kapitola 2. časť Od: Lupina - 10.09. 2020
Tak já nevím, nějak souhlasím s Margaretou, fandím Astorii a Ronovi. Jestli k rozvodu vedlo jen to, že Hermiona nebyla zamilovaná do Rona, tak je to dost blbý důvod. Zamilování přece netrvá věčně a přechází v lásku. A láska je základním kamenem vztahu. A říkala, že Rona miluje, milovala. Zaráží mě ještě poslední věta. Jako by se Draco zamiloval do první, co projevila zájem. No, ale nemůže myslet Hermionu, ne? Protože ta zájem neprojevila, ta byla do vztahu s ním tak nějak vmanévrována. Čtu to podruhé a pořád z toho Draco nevychází dobře. Hermiona mohla mít deprese, jak už jsem psala v některé předchozí části, ale o Dracových pohnutkách nevíme vůbec nic. Díky, Jimmi. Těším se na další kousek.
Re: 2. kapitola 2. časť Od: Jimmi - 10.09. 2020
Ťažko sa na to odpovedá, keď ty vieš... Zamilovanie síce prejde v lásku, ale keď z tej sa stane rutina... ešte boli dosť mladí, aby mali právo byť šťastní. Ja by som tak chcela fandiť Hermione, ale fakt so ženáčom? Ísť do ďalšieho vzťahu bez lásky? Do niekoho sa zamiluješ, keď s ním tráviš čas a spoznávaš ho, nie cez sex, nie? To sú len hormóny. Fakt si neviem spomenúť či medzi nimi niečo okrem toho sexu bolo. Jo a jasne, toto je rozprávka, takže všetci vieme ako to skončí, ale ... ako som písala, Draca som vzala na milosť až v 4. kapitole. Díky. PS. Už aspoň vieš, prečo musím preložiť ten Denník. Možno pochopíme viac.

Re: 2. kapitola 2. časť Od: margareta - 10.09. 2020
Ty dvě poslední věty Hermiony a Draca jsou sice velmi smutné, leč pravdivé. Jen mě udivuje, kde se v nich bere ta naděje, že východiskem může být změna sexuálního spoluhráče . Kdyby se po válce vzali oni dva, jak ví, že by nedopadli stejně? Prvotní žhavá láska vždycky časem vyprchá, ale pokud je svazek schopen fungovat dál na základě silného přátelství a partnerství, pak ho jenom blázen zruší. Tak teď nevím: Astorie je podle slov Draca kvalitní člověk i dobrá matka, takže si našel milenku, protože se nudí nebo jenom dostal chuť si něco dokázat? A co udělal tak zlého Ron, že ho Hermiona opustila? Po této kapitole začínám držet palce spíš Astorii a Ronovi! Ale neznám celé pozadí příběhu, tak jen netrpělivě čekám, jak se to bude vyvíjet. Děkuji za krásný překlad, Jimmi! Už aby bylo zítra!!!
Re: 2. kapitola 2. časť Od: Jimmi - 10.09. 2020
Ach jaj, dobre triafaš... nemôžem nič povedať. Uvidíš. Ďakujem

Re: 2. kapitola 2. časť Od: lenus - 10.09. 2020
Celkom vážna kapitola, ale aspoň sa spolu rozprávajú triezvi o takýchto veciach :) Uvidíme, či zmenu časom draco názor na rozvod :)

Prehľad článkov k tejto téme:

LoveBugOC: ( Jimmi )29.09. 20204. kapitola 7. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )28.09. 20204. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )27.09. 20204. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )26.09. 20204. kapitola 4.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )25.09. 20204. kapitola 3.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )24.09. 20204. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )23.09. 20204. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )22.09. 20203. kapitola 6.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )21.09. 20203. kapitola 5.časť
LoveBugOC: ( Jimmi )20.09. 20203. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )19.09. 20203. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )18.09. 20203. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )17.09. 20203. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )16.09. 20202. kapitola 8. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )15.09. 20202. kapitola 7. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )14.09. 20202. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )13.09. 20202. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )12.09. 20202. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )11.09. 20202. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )10.09. 20202. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )09.09. 20202. kapitola 1. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )08.09. 20201. kapitola 6. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )07.09. 20201. kapitola 5. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )06.09. 20201. kapitola 4. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )03.09. 20201. kapitola 3. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )02.09. 20201. kapitola 2. časť
LoveBugOC: ( Jimmi )01.09. 20201. kapitola 1. časť
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.08. 2020Úvod k poviedke