Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Becoming Mrs Malfoy

12. kapitola

Becoming Mrs Malfoy
Vložené: Jimmi - 28.07. 2020 Téma: Becoming Mrs Malfoy
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola dvanásť 

Dafné práve raňajkovala u Harryho doma, keď niečo zaťukalo na okno. Spoznala divne vyzerajúcu sovu, ktorá patrila Hermione. Keď ju uvidela prvý raz, poriadne ju vydesila, pretože tento typ sovy kvôli ich čudným, chlpatým ušiam nebol príliš príťažlivý. Harry sa na jej reakcii zasmial a vysvetlil jej, že Hermiona nevie odolať nutkaniu zachraňovať zvieratá, ktoré zostávajú vzadu na polici kvôli ich podivnému zjavu. Vtedy sa aj rozhovoril o mačke menom Krivolab. Pobavilo ju, že Ron trval na tom, že tá mačka bolo diabolské stvorenie.

Otvorila okno, aby vpustila sovu dnu. Nemohla si pomôcť, ale mala pocit, že ten odpudzujúci vzhľad doplňoval jej majiteľku, z ktorej sa stala veľmi vážna žena.

Dafné skontrolovala prednú stranu, aby sa uistila, či pošta nie je určená pre Rona či Harryho a prekvapilo ju, keď zistila, že je tam jej meno. Pri otváraní sa jej rozbúšilo srdce. Bude to nejaký nepriateľský dopis, kde ju Hermiona varuje, aby nechala Harryho na pokoji?

Drahá Dafné,

uvedomujem si, že som ťa z Harryho priateľov neprivítala najprívetivejšie. Rada by som sa za to ospravedlnila a aby som ti to vynahradila, napadlo mi, či so mnou nechceš ísť tento týždeň na obed?

Odpíš mi a daj mi vedieť, či a kedy ti to vyhovuje.

S pozdravom

Hermiona Grangerová

Keď do kuchyne nakráčal Harry, Dafné stále sedela s ústami dokorán. Ešte si sušil vlasy uterákom.

"Od koho to je?" spýtal sa.

Dafné ukázala na sovu, ktorá na okennej rímse čakala na odpoveď. Okamžite ju spoznal a viditeľne prehltol. Zamávala mu listom pred nosom a on ho schmatol v nádeji, že Hermione nepreplo a nenapísala jeho priateľke nejaký odporný dopis. Prekvapene vzhliadol, keď ho dočítal.

"Nemyslíš si, že je to nejaký trik a nenechá má zmiznúť, však?" spýtala sa Dafné.

"Nie," odpovedal. "Znamená to, že ťa prijala a chce vynaložiť úsilie, aby ťa spoznala. Včera šla za Georgeom, aby sa porozprávali o tom, ako získať pomoc na jej problémy, ale myslel som, že to nič neznamená, keď vyletela na Draca a Pansy Parkinsonovú ako normálne."

"Chceš povedať, že sa chce dostať na príčinu svojich problémov so slizolinčanmi?"

"Vyzerá to tak. Som na ňu naozaj hrdý. Myslel som, že zasnúbenie s Dracom ju zaženie iným smerom, ale musela sa od srdca porozprávať s Ginny, uznať svoje problémy a chce vyriešiť svoj život. Myslíš, že sa s ňou stretneš?" spýtal sa s nádejou, ale nepočítal s tým, že jeho snúbenica povie áno.

Dafné sa usmiala. "To si myslíš, že mám srdce z kameňa? Ak Hermiona ponúka olivovú ratolesť, potom ju samozrejme prijmem. Bolo by odo mňa poriadne kruté nezobrať do úvahy to, čo si mi práve povedal, a okrem toho by to pravdepodobne len znovu posilnilo jej negatívne názory na nás slizolinčanov."

Harry ju pobozkal. "Si najlepšia, láska."

"Viem. Draco by to mal radšej oceniť tiež, pretože som možno jeho jedinou šancou, aby voči sebe Hermionu obmäkčil."

****

Hermiona nevedela, či sa potešiť alebo nie, keď jej Dafné okamžite poslala odpoveď, že má v piatok voľno. Určite sa toho stretnutia obávala, ale sľúbila Georgeovi, že jeho plánu bude plne oddaná a nechcela porušiť svoje slovo. Tiež mala zlý pocit z toho, že Dafné musela byť utajenou priateľkou. Skrývanie vzťahu si nikto nezaslúžil.

Ale práve teraz musela myslieť na horšie veci. Večer mala prvé sedenie s poradkyňou a robila si kvôli tomu mimoriadne starosti. Bez ohľadu na Georgeove povzbudzujúce slová si nemyslela, že sa dokáže otvoriť cudziemu človeku. Vzdychla si a pokračovala v práci na novom zákone o škriatkoch, ktorý chcela predložiť Hestii. Naozaj dúfala, že tentoraz ho ministerka prijme.

****

Draco sa zastavil v rodinnom salóne, z ktorého matka zavolala jeho meno. Dopekla, dúfal, že sa mu podarí uniknúť do relatívneho bezpečia pracovne, než ho dostihne. Tam ho nikdy neobťažovala, čo sa pravdepodobne naučila rokmi spolužitia s Luciusom, ktorý vyrušenie v tej miestnosti pripustil, len ak na Manore horelo.

Mal dobrú predstavu o tom, o čom s ním chce matka hovoriť. Už skôr bola zvedavá na jeho výlet ku Grangerovcom a bombardovala ho otázkami, keď sa od nich večer vrátil. Neochotne ich zodpovedal, otrávený matkiným záujmom o celú tu záležitosť. Tvár sa jej rozjasnila, keď jej povedal, že strávil celé popoludnie s Rachel a on začal nedôverovať kalkulujúcemu pohľadu, ktorý sa rozžiaril v jej nádherných modrých očiach. Niečo mala za lubom, a pravdu povediac, nechcel vedieť, čo to bolo.

"Ako bolo v práci, zlatíčko?" spýtala sa Narcissa.

"V pohode," stroho odpovedal. "Beriem to tak, že si mala niečo spoločné s tým, že sa Severus neukázal."

Prikývla. "Potrebovala som, aby mi s niečím pomohol."

"Fajn, pokiaľ sa ma to netýka, som spokojný."

Narcissa sa zvonivo rozosmiala, cinkavý zvuk, z ktorého bol obvykle šťastný. Počas druhého Voldemortovho návratu tak veľmi trpela. Vyhrážali sa jej, aby ho prinútili prijať úlohu zabiť Dumbledora a pripojiť sa k Temnému pánovi ako neplnoletý smrťožrút. Musela sa zmieriť s tým, ako jej manžel pomaly nachádzal útechu v alkohole, aby sa vyrovnal s tlakom, že jeho dom sa zmenil na Voldemortovu pevnosť a musela žiť so svojou nestabilnou sestrou, ktorá ju používala ako cvičný terč, kedykoľvek sa Draco nenaučil niečo dosť rýchlo. Bol zázrak, že prežila.

"Samozrejme, že sa ťa to týka, srdiečko. Chcem sa uistiť, že môj chlapček bude šťastný."

Dracovi sa pri tých slovách zastavilo srdce. Znamenalo to, že sa miešala tam, kde nemala právo byť.

"Čo si urobila?" s obavami sa spýtal.

"Ale no tak, nič príliš hrozné, Draco, tak sa na mňa prestaň takto pozerať. Šla som so Severusom navštíviť Grangerovcov," odpovedala.

Draco nahlas zastonal. Toto bol dôvod, prečo svoje záležitosti radšej udržiaval čo najďalej od svojej matky, ktorá do všetkého strkala nos. A nebolo dobrým znamením, že so sebou vliekla mrzutého nevlastného otca. Dokázal si predstaviť, ako nevrlý bol Severus v takom príjemnom a veselom prostredí.

"Prečo si šla navštíviť Grangerovcov? A prečo si vzala so sebou Severusa?" spýtal sa znova.

"Aby som ich pozvala v nedeľu na čaj, a samozrejme, že som so sebou vzala Severusa. Je to tvoj nevlastný otec a mal byť do týchto záležitostí zapojený."

Toto ho vydesilo. "Čože?"

"Myslela som, že sa ti to bude páčiť. Ty si vychádzal dobre s Rachel, ktorá je veľmi príjemná, napadlo ma teda, že bude dobré pozvať ich sem, aby sme sa mohli vzájomne spoznať. Takže chcem, aby si tu v nedeľu o dva týždne bol a vyzeral čo najlepšie."

"Prosím, že si do tohto pozvania nezahrnula všetkých Grangerovcov?"

"Hlupáčik! Samozrejme, že áno. Myslela som, že to bude pre mňa veľmi dobrá príležitosť stretnúť sa so slečnou Grangerovou tak, ako sa patrí. Naozaj nepovažujem jej predchádzajú návštevu Manoru za poriadne zoznámenie," vravela Narcissa.

Znova zastonal. "Skvelé! Nenávidí ma a teraz má šancu poštvať na mňa svojho obrovského otca," zavrčal.

Matka sa rozosmiala. "Vážne neviem, čo tým myslíš. Občas tak preháňaš. Len tu buď v nedeľu o tretej a uisti sa, že predvedieš svoje najlepšie spôsoby, pretože ti nedovolím, aby si ma strápnil."

Draco pochopil, že matka to myslí smrteľne vážne. Hľadala možnosť ako sa zamiešať odvtedy, čo sa o tom manželskom zákone dozvedela a zistila, s kým ho spárovali. Zjavne bola úplne spokojná s jeho budúcou manželkou a nezdalo sa, že by jej vadilo, že zväzok s Hermionou Grangerovou predstavuje koniec čistokrvnej línie Malfoyovcov. Samozrejme, keďže sa vydala za nečistokrvného, znamenalo to, že jej bývalé názory na čistotu krvi sa zmenili. Na druhej strane, približne rok hostiť vo vlastnom dome psychopatického masového vraha môže podivným spôsobom úplne zmeniť vaše názory na takéto veci. To sa stalo Dracovi. Uvedomil si, že zúfalo dúfa v úspech Harryho Pottera pri porážke Temného pána.

Pokrútil nad matkou hlavou a unikol skôr, než začne od neho požadovať ďalšie veci, ako napríklad, aby si v tú nedeľu kľakol na koleno a požiadal Grangerovú o ruku.

****

Hermionine srdce sa rozbúšilo, keď kráčala na sedenie. Nebola si istá, čo očakávať a nedychtila po tom, aby si vyliala srdce úplne cudziemu človeku. Takto obvykle veci nerobievala. Bola mimoriadne opatrná ohľadne toho, komu sa otvára.

"Nemáte veľmi rada rozhovory o svojich pocitoch, však?" postrehla Hera Jenningsová, jej poradkyňa.

"Nie," odpovedala, než ju nadvihnuté obočie jej terapeutky prinútilo rozvinúť jej jednoslabičnú odpoveď. "Nemám rada pocit, že niečo nemám pod kontrolou. Moje pocity ma občas dokážu prinútiť, aby som to takto vnímala, takže mám sklony prejavovať ich len ľuďom, ktorým dôverujem."

Hera prikývla. "To je pochopiteľné pri všetkých tých skúškach a protivenstvách, ktorým ste čelili, keď sa formovala vaša osobnosť."

Hermiona bolo nepríjemné, kam konverzácia smerovala, čo všímavej Here neuniklo.

"No tak, Hermiona, potrebujem, aby ste nazerali na tieto sedenia ako na miesto, kde môžete byť úplne v pohode a úprimná. Ak máte uspieť v nájdení vašich problémov, potom mi musíte dôverovať a úplne sa mi otvoriť."

Vzdychla si. George ju už varoval, že toto bude musieť urobiť. "Skutočne sa pokúsim, Hera, ale nie je to niečo, čo dokážem prirodzene."

"Všetci sa so zármutkom vyrovnávame rôzne. Niektorí ľudia priľnú k ostatným, nachádzajú útechu v tom, že nie sú sami a iní svoje pocity potláčajú. Ani jeden spôsob nie je zdravý."

Hermiona v tom rozpoznala pravdu a tiež svoje vlastné činy. Zatlačila svoje pocity do úzadia, ukryla ich za masku nenávisti. Neférovo očiernila celú slizolinskú fakultu činmi, ktoré spáchali len niekoľkí. A to dokonca, keď vedela, že Severus Snape jednal statočne ako dvojitý agent pre Fénixov rád. Bol príkladom jedného odvážneho slizolinčana, ktorý si nezaslúžil, aby ho hanila.

Zvyšok sedenia sa rozprávali o všeobecnejších veciach. Hermionu potešilo, že neskočili rovno k ťažkým témam. Potrebovala trochu času, aby sa vyrovnala s krokom, ktorý urobila.

****

Ďalšie sedenie naplánovali len o dva dni neskôr v piatok ráno. Rozhodla sa, že ak má toto dokázať, musí to byť intenzívne. Čokoľvek iné a poskytne si zámienku na útek.

"Takže sa stretnete s Harryho priateľkou. Dafné, dnes na obed. Čo si o tom myslíte?" spýtala sa terapeutka.

George Heru informoval dobre, ale nebola si istá, či byť potešená alebo nie. Na jednej strane nemala rada, keď sa o nej druhí rozprávali, hlavne nie o jej osobných pocitoch. Ale na druhej strane bolo vďaka tomu toto sedenie jednoduchšie, keďže nemusela prezradiť všetko sama.

"Mám obavy. Keď mi George povedal, ako Harry musel tajiť svoj vzťah, pretože sa obával, ako zareagujem, cítila som sa previnilo. Nechcem byť prekážkou v šťastí svojich priateľov," zverila sa.

"To, že Dafné s Harrym spolu chodia, zmenilo váš názor na slizolinčanov všeobecne?"

"Uvedomujem si, že som prenášala svoje zlé zážitky s niekoľkými slizolinčanmi na celú fakultu. Nemala som žiadny dôvod nenávidieť Dafné alebo nedôverovať Zabinimu, ani žiaden dôkaz na to, aby som obvinila Theo Notta, že je smrťožrút. Ale cítila som sa lepšie, keď som takto uvažovala. Bolo ľahšie veriť, že všetci slizolinčania sú zlí, než sa vyrovnávať so svojimi problémami," priznala s vedomím, že je to pravda.

"Takže čo ste po celý čas potláčala?" spýtala sa Hera.

"Fakt, že ma mučila Bellatrix Lestrangeová a že bol Draco Malfoy toho svedkom," zašepkala Hermiona.

"A ako ste sa kvôli tomu cítili?"

"Slabá a zraniteľná," odpovedala.

"Prečo?" spýtala sa Hera.

Hermiona už otvorene plakala, slzy jej nemo stekali po tvári, keď hľadela do seba. "Pretože som to nedokázala zastaviť. Bola som bezmocná. Keby nebolo Dobbyho, bola by som skončila mŕtva na podlahe Malfoy Manoru pred ľuďmi, ktorí mnou vždy pohŕdali kvôli niečomu, čo nebola moja chyba. Jednoducho preto, kde a komu som sa narodila."

"Ako sa teraz cítite kvôli tomu, čo sa stalo?" pokračovala Hera.

"Cítim sa naštvane a vytočene. Naštvane, že existujú ľudia, ktorí ma považujú za bezcennú len preto, že som sa narodila muklovským rodičom a že sa im dovoľuje, aby svoje názory vyjadrovali otvorene a že ich ani po tak dlhom čase neodmietli. Som vytočená, že niekto, s kým som chodila do školy a ktorý mi poriadne sťažil môj život na Rokforte, bol svedkom môjho najhoršieho okamihu v mojom živote. Som nazúrená, že jeho rodičia tam len stáli a sledovali to. Matka či otec by mali cítiť súcit, keď vidia, ako takým spôsobom ubližujú dcére niekoho iného. Ale oni tam len stáli, ako keby som nič neznamenala."

"A ako sa cítite, keď teraz tých ľudí stretávate?"

"Cítim zúrivosť. Nepáči sa mi, že vyviazli takmer bez dôsledkov. Podporovali ideológiu, kvôli ktorej som skončila u nich na podlahe a mučili ma. Je pre mňa veľmi náročné, keď ich vidím v spoločnosti, ako keby sa nič nezmenilo."

"Nemyslíte sa, že sa mohli zmeniť? Že veci, ktoré kedysi podporovali, už viac neutvárajú ich myslenie?" spýtala sa Hera.

"Rada by som tomu verila, ale nemyslím si to. Všetci mi vravia, že sa Malfoyovci napravili, ale ja s tou predstavou zápolím."

"A čo manželský zákon? Čo si myslíte o ňom?" sondovala Hera.

"Cítim sa kvôli nemu opäť raz zraniteľná a bezmocná. Znova sa ocitám v postavení, kedy veľmi málo rozhodujem o svojom vlastnom živote, a to nenávidím."

Hera pochopila, že dnes zatlačila Hermionu po krajnú medzu. Emócie, ktoré miestnosťou pulzovali, boli takmer príliš mocné. Nechcela ešte ísť tak hlboko, tak rýchlo, ale chápala, že na tejto žene nie je nič obvyklé. Hermiona Grangerová nerobila veci polovičato. Bola typom všetko alebo nič, čo bolo pravdepodobne dôvodom, prečo nenávidela tak zdanlivo nelogickým spôsobom. Ale keď ste sa pozreli na koreň jej problémov, nič iracionálne na tom nebolo. Boli pokusom udržať si kontrolu nad niečím, čo nikdy pod kontrolou nemala.

Keď vyprevadila svoju klientku von, pozrela sa na list, ktorý pristal v to ráno na jej stole. Rodičia Hermiony ju žiadali o radu, či ju majú zobrať na čaj na Malfoy Manor, kam ich pozvala Narcissa Snapová. S tým, čo teraz vedela, si pomyslela, že to môže skončiť len dvoma spôsobmi. Buď to bude absolútna katastrofa, alebo to spôsobí, že sa Hermionine pocity prederú von na mieste, kde sa cítila najviac zraniteľne.

Obvykle by Hera rodičom zakázala, aby také niečo urobili, hlavne takto skoro na začiatku terapie. Ale nanešťastie pre Hermionu, manželský zákon znamenal, že nemala veľa času, aby vyjadrila svoje pocity, keď sa mala vydať za Draca Malfoya. Takýto drastický spôsob bola cesta, ako ju prinútiť zmieriť sa s realitou. Hera len dúfala, že Malfoyovci sa naozaj zmenili a že dokážu prejaviť Hermione podporu, ktorú potrebovala.

Aspoň mali ešte niekoľko stretnutí, než ten okamih nastane. Mohla sa aspoň pokúsiť pripraviť ju na tú udalosť tak, ako sa dalo. Nebude to ľahké.

***

Dafné s Hermionou sedeli oproti sebe, trochu neisté, ako pokračovať. Pozdraviť sa bolo ľahké, ale teraz skutočne museli viesť rozhovor, čo nebolo jednoduché. Ani jedna nevedela o tej druhej veľa. Hermiona si nikdy neuvedomovala prítomnosť Dafné na Rokforte a Harry nedychtil po tom, aby jej o Dafné niečo povedal, pretože sa cítil ohľadne celej situácie previnilo.

"Takže," začala Hermiona. "Ako ste sa s Harrym spoznali?"

Dafné vydýchla, očividne sa jej uľavilo, že prerušili mlčanie. Aspoň toto bolo niečo, o čom sa mohli chvíľku rozprávať, pomyslela si Hermiona.

"Stretli sme sa na afterpárty po metlobalových hrách, ktorú Adrian s Ronom pravidelne organizujú. Bolo to chvíľu po tom, čo z Rona a Adriana urobili na ministerstve partnerov a vzťahy medzi nimi boli ešte napäté. Veľmi si nedôverovali, ale obaja milovali metlobal a nedokázali zorganizovať plnohodnotný zápas bez toho, aby si nezdieľali vzájomných priateľov. Ron už hrával s Adrianom spolu s hráčmi z chrabromilsko-slizolinských tímov, keď poprosil Harryho, aby tiež prišiel. Nebol príliš nadšený, ale prišiel, pretože ho Ron požiadal."

Hermiona si odfrkla. "A pretože nedokáže odolať možnosti zahrať si metlobal. Tú hru miluje."

"Áno, to tiež," usmiala sa druhá čarodejnica.

"Takže ty tiež hráš metlobal?"

"Och nie, na metle som k ničomu. Adrian rád organizuje večierky a využíva metlobalové zápasy ako dobrú výhovorku, aby dal všetkých dokopy. Šla som, no musím priznať, že ma trošku prekvapilo, keď som zbadala Harryho, ale popili sme trochu ďatelinového piva a rozprávali sme sa. Nasledujúce, čo som vedela, bolo, že sa miestnosť vyprázdnila a boli sme to len ja a Harry. Pozval ma na večeru a odtiaľ to už pokračovalo."

"Rada počujem, že sa Harry už aspoň dokáže porozprávať s dievčatami, ktoré sa mu páčia. Kedysi v tom bol úplne neschopný," zachichotala sa Hermiona.

"Musel niekedy dospieť. Ale to neznamená, že nebol trošku nemotorný. Celé dni som čakala, kedy sa mi ozve, ale nič. Nakoniec som ho na druhé rande musela pozvať sama," zasmiala sa Dafné.

"Dobre mu tak za to, že mi o tebe nepovedal. Obvykle príde za mnou, keď chce radu o dievčatách."

"Zlepšil sa. Teraz mu už nemusím všetko slabikovať," objasnila bývalá slizolinčanka.

"Úbohý Harry. Ak existoval niekto nevhodný, aby sa do neho zamilovávali hordy dievčat kvôli jeho postaveniu hrdinu, je to on. Nemá potuchy, ako sa s tým vyrovnať."

"Nemaj obavy. Teraz sa s nimi budem vyrovnávať ja," zavrčala Dafné.

Kvôli tomu sa Hermiona cítila previnilo. Videla, ako sa dievčatá roky zamilovávajú do Harryho bez toho, aby vedeli, že je vo vzťahu s Dafné. Dokonca sa ho pokúšala povzbudiť, aby si s nejakými vyšiel. "Mrzí ma to, Dafné. Vážne sa cítim vinne za to, že ste sa s Harrym museli stretávať tajne, pretože sa mi bál povedať, že chodí so slizolinčankou."

Dafné sa na ňu usmiala. "Nie je to len tvoja vina, Hermiona. Mal mať guráž povedať ti, že so mnou chodí."

"Bol by mal, keby som nebola taká zaslepená, keď prišlo na slizolinčanov. Bola som tak nefér a zaujatá voči vám všetkým," priznala. Zistila, že je to teraz ľahšie, keď sa už o týchto pocitoch porozprávala s Herou.

Druhá čarodejnica ju poťapkala po ruke. "Je to pochopiteľné, vážne. Chcem povedať, my slizolinčania sme ťa nie celkom privítali, keď si začala chodiť na Rokfort. Chcem ťa uistiť, že už viac takto o muklorodených nezmýšľam. Vidieť Voldemorta v akcii a byť na Rokforte v tom príšernom siedmom ročníku ma vyliečilo zo všetkých nesprávnych názorov na čistotu krvi. Realita bola brutálna a príšerná."

"Áno, myslím, že všetci stále zápolíme, aby sme sa z toho zotavili," zašepkala.

"Niektorí viac než druhí," podotkla Dafné. "Viem, že toto nechceš počuť, ale Draco tiež veľa vytrpel. Nepoznám nikoho, kto sa kvôli tomu, čo zažil, zmenil viac než on."

Hermiona cítila, že sa napla pri zmienke Malfoyovho mena. Potešilo ju, že zatiaľ s Dafné dokázali mať civilizovaný obed, ale nebola si istá, ako by pokračoval, kebyže sa začnú baviť o ňom.

"Chápem, že sa o tom nechceš baviť, Hermiona, ale on len potrebuje, aby si mu dala šancu."

"Pozri, viem, že som nebola fér - hlavne k tebe - ale Draco Malfoy si odo mňa žiadnu šancu nezaslúži. Urobil veci, ktoré si nemyslím, že som schopná odpustiť," vyštekla.

"Áno, a spravil ich vo veľmi mladom veku. Nemal veľmi na výber..."

"Mal na výber v tom, ako sa správal. Nikto ho nenútil byť takým arogantným blbcom, ktorý využil každú príležitosť, aby šikanoval tých, ktorých považoval za podradnejších."

"Máš pravdu. Na Rokforte bol neznesiteľný, ale bolo to rozmaznané malé decko, ktoré začulo príliš veľa rozhovorov dospelých. Nebol chránený tak ako väčšina z nás. Žil a dýchal ideológiou čistej krvi. Od kolísky ho učili, že Voldemort bol skvelým čarodejníkom a neprekvapilo by ma, keby jeho prvé slovo bolo humusáčka."

"Tým mu u mňa sotva pomáhaš, Dafné. Prakticky ma utvrdzuješ v tom, čo som si vždy myslela."

"Pretože nepočúvaš, čo musím povedať. Je ťažké ísť proti tomu, čo ťa učia celý život, hlavne keď si čistokrvný a existujú isté štandardy. Rešpektovať starších, hlavne otca, je jeden z nich. Nepovzbudzujú ťa, aby si spochybňovala to, čo sa ti hovorí. V skutočnosti ťa od toho aktívne odrádzajú. Až kým Draco nebol pekne hlboko vo Voldemortových službách, pravda mu nedošla."

"To sa mu teraz ľahko hovorí," posmievala sa. "Ale jeho činy to skutočne nepodporujú."

"Skutočne?" strelila nazad Dafné. "Neodmietol zabiť Dumbledora? Nedokázal to. Všetci sme videli, ako sa v ten rok zhoršil. Dali mu úlohu, ktorú neočakávali, že splní, všetko preto, aby potrestali jeho otca. Harry mi prezradil, čo povedal na vrchu Astronomickej veže, a to bol jeden z dôvodov, kvôli ktorému mu dokázal odpustiť jeho minulosť. Videl, aký utrápený Draco bol, a ako sa skoro podarilo Dumbledorovi presvedčiť ho, aby vyhľadal u Rádu ochranu, ale objavili sa ďalší smrťožrúti a Draco vedel, že keby pred nimi prijal Dumbledorovu ponuku, jeho rodinu by zabili. Miluje svoju matku viac než čokoľvek na svete a vidieť, ako ju trestajú za jeho chyby, ho takmer zabilo."

Hermiona mlčala. Nevedela ako odpovedať. Vo svojom svete mala všetko čiernobiele, ale v posledných pár týždňoch videla, že sa opäť vynorilo veľké množstvo šedej. Nechcela Malfoya ľutovať, chcela ho naďalej nenávidieť. Určite nebola vďačná za to, že teraz chápe jeho správanie, ktoré Dafné popisovala.  

Takmer ako keby videla ten konflikt v nej, druhá čarodejnica pokračovala. "Prosím, Hermiona, len mu daj šancu. Je v obrannom postavení, ale ak mu dáš príležitosť, skočí po nej. To je všetko, čo potrebuje."

"To sa ľahko sľúbi, ale ťažko realizuje v praxi. Vytáča ma."

Dafné sa chápavo rozosmiala. "Ver mi, tomu rozumiem viac, než si dokážeš predstaviť. Ale ak sa dostaneš za to jeho chvastanie a dosiahneš k skutočnému Dracovi, uvidíš, aký iný v skutočnosti je. Možno ťa prekvapí."

Príchod jedla prerušil náročný rozhovor. Ženy sa presunuli k menej dôležitým témam a keď nastal čas podeliť sa o útratu, zistili, že majú toho veľa spoločného. Oveľa viac než Hermiona považovala za možné.

Odchádzala z obeda s množstvom námetov na premýšľanie. Mala Dafné pravdu vo svojom hodnotení Malfoya? Nedal jej žiadnym spôsobom najavo, že sa zmenil. Skutočne? spochybňoval hlások v jej hlave. Spomeň si, ako rozrušene vyzeral, keď si o sebe hovorila ako o humusáčke. Keby bol rovnaký kretén ako na Rokforte, nebol by hlasno protestoval voči tomu, že sa s ňou musí oženiť? Nesedel by za ňou, nešepkal jej do ucha a nehladil ju po vlasoch.

Hermiona mala za posledných pár dní za sebou taký silný emocionálny obrat, že sa cítila vyčerpaná. Chcela sa zvaliť na gauč, dať si zmrzlinu a pozerať nenáročný film. Sľúbila si, že presne to cez víkend urobí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 12. kapitola Od: ostruzinka - 12.08. 2020
Super kapitola, doufám, že bude brzy pokračování. Tuhle povídku mám moc ráda.

Re: 12. kapitola Od: Siruka - 10.08. 2020
Ahojky jsem opravdu natsena ze jsi sem dala dalsi dil,je to i k zamysleni :-)

Re: 12. kapitola Od: lenus - 09.08. 2020
Tak sob sa dostala konečne aj k tejto poviedke a je to super! Budeš pokračovať Jimmi? Hermiona tu bola naozaj v pozícii ako väčšinou harry alebo Ron, ale trochu ju chápem, autorka to dobre zdôvodnila a opísala. Zato milujem rozhovory zmijozelakov, vždy doberanie, irónia, dovtip. Budem sa tešiť na ďalšie kapitoly =)
Re: 12. kapitola Od: Jimmi - 09.08. 2020
Vďaka, že si dočítala, ale spýtať sa či budem pokračovať? Zas mám dať anketu, že čo skôr? Raz to bude, neviem kedy, pretože v septembri asi začne niečo ďalšie. Keď sa zaseknem v inej poviedke, vrátim sa k tomuto.
Re: 12. kapitola Od: lenus - 09.08. 2020
Anketu nedávaj, nevedela by som sa aj tak rozhodnúť :D Skôr som myslela, či to máš nejak rozvrhnute že kedy bude to a to... Ale ja budem vďačná za hociktoru =)
Re: 12. kapitola Od: Jimmi - 09.08. 2020
To je podľa nálady a či je voľno. Ja mám 13 v zálohe späť od bety, ale zatiaľ je plno, takže neriešim.

Re: 12. kapitola Od: Jacomo - 31.07. 2020
Společné úsilí konečně přimělo Hermiona, aby se zamyslela. Uvidíme, co dalšího otřese jejími názory na zmijozelské :-) Díky za další kapitolu, Jimmi.

Re: 12. kapitola Od: kakostka - 30.07. 2020
Hosana:-) pokrok, to mně těší, už jsem ani nedoufala, že se Hermiona pokusí vidět svět trochu jinak... děkuju za překlad.

Re: 12. kapitola Od: Gift - 29.07. 2020
Jak mi tato povidka chybela! Co se mi na tomto pribehu libi nejlip, je zpusob, jakym autorka Hermionu "leci". Normalne autorky nechaji sve postavy za mene ci vice dramatickych okolnosti jednoduse procitnou. Tady ovsem vidime, ze to neni tak jednoduche a je treba mnoha prace a lekarsky podpory. Interakce s Dracem a jeho matkou si uzivam. Miluji, kdyz maji podobne krasny milujici-manipulujici vztah. :-) A az se do toho opet vlozi Severus, bude o srandu uricte postarano. Nakonec by se vlastne mohl ukazat jako uklidnujici ostruvek pro Hermionu. Ti dva si urcite budou mit co rict. Moc dekuji a uz se nemohu dockat dalsiho dilu!

Re: 12. kapitola Od: Lupina - 29.07. 2020
Proč byla Hermiona nesnesitelná se teď konečně začíná odhalovat. A co víc, přijde mi to reálné. Opravdu se mohla zatvrdit až do té směšné úrovně "všichni Zmijozelové jsou zlí". Rozhodně nastává obrat v povídce a já jsem moc zvědavá na oběd u Malfoyů. Děkuji, Jimmi, těším se na pokračování.

Re: 12. kapitola Od: denice - 28.07. 2020
Připadá mi to jako roky od chvíle, kdy jsi mi kapitolu poslala k přečtení, tolik se toho od té doby stalo. Hermiona, která byla na začátku příběhu nepříjemná, bigotní a tvrdohlavá téměř hysterka, se pomalu mění v rozumnou ženu, schopnou naslouchat názorům jiných a přemýšlet o nich. Rozhovor s Dafne tomu hodně pomohl, opravdu má o čem přemýšlet. Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )23.11. 202027. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.11. 202026. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.11. 202025. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.11. 202024. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.11. 202023. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )23.10. 202022. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.10. 202021. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.10. 202020. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.10. 202019. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )30.09. 202018. kapitola 2/2
Rumaan: ( Jimmi )29.09. 202018. kapitola 1/2
Rumaan: ( Jimmi )25.09. 202017. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )22.09. 202016. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.09. 202015. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )15.09. 202014. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )08.09. 202013. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )28.07. 202012. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.05. 202011.kapitola
Rumaan: ( Jimmi )21.02. 202010. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )04.02. 20209. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.01. 20208. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.01. 20207. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.11. 20196. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )29.10. 20195. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )17.09. 20194. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.09. 20193. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.07. 20192. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 2019 1.kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )02.07. 2019Úvod k poviedke