Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

20. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 10.06. 2020 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

Preklad z rýchlika, bez betovania

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

20. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2


Harry sa v šoku rozhliadol.

"Nie," zašepkal.

"Smrťožrúti uniesli Rona?" spýtal sa zdesený Sirius. "Ale prečo?"

"Achmôjbože, to kvôli mne!" zalapal po dychu Harry. Tak sa mu od šoku motala hlava, že mal pocit, že sa zosype.

"Nebuď smiešny," roztrasene protirečil Sirius.

"Nechápeš? Mňa ste príliš dobre strážili. Nemohli sa dostať ku mne, tak uniesli Rona."

"Harry, posaď sa," mierne prikázal Dumbledore.

"Nie, musím ho nájsť."

"Harry, nájsť Rona nie je tvoja práca," nedal sa Dumbledore.

"Je to moja chyba, že ho uniesli!" skríkol Harry.

"Je to pasca na teba, Harry. Chcú, aby si ho šiel hľadať. Vojdeš do ich rúk," ľútostivo vysvetľoval riaditeľ.

"Fajn, ak chcú, aby som za nimi prišiel, potom ma budú musieť zaviesť k Ronovi. Je to naša jediná šanca! Už viem, že Rád nemá potuchy, kde sa smrťožrúti ukrývajú. Toto je jediná možnosť!"

"A čo si myslíš, že urobia, keď sa tam dostaneš? Zabijú ťa a tiež zabijú Rona," vravel ponuro Dumbledore.

Pri týchto slovách pán Weasley zbledol a pani Weasleyová nanovo vzlykla.

"Aspoň budeme mať šancu! Čo chcete robiť? Stále hľadať ich úkryt a dúfať, že ho tentoraz nájdete? To už robíte vyše mesiaca a bez úspechu!" zakričal Harry.

"Zatiaľ je to to jediné, čo môžeme robiť," smutne prehlásil riaditeľ.

Harry pokrútil hlavou. "Pôjdem ho pohľadať," nahnevane oznámil, odhodlane vykročil k dverám. Sirius za ním rýchlo zavolal, aby ho zastavil, ale Harry roztvoril dvere dokorán a vykročil von.

Ale nemohol, nejaká sila ho vtiahla späť. Skúsil to znova a zase ho zatlačilo nazad. Stočil sa a nazúrene pozrel na Dumbledora.

"Umiestnil som okolo Brlohu štíty. A okolo Domu svetla, Snape manoru. Letaxový systém ti dovolí pohybovať sa len medzi týmito troma miestami. Nemôžeš odísť, Harry. Je mi to ľúto."

Harry nahnevane zatresol dvere. "To nemôžete! Nemôžete ma tu zamknúť, kým je Ron tam vonku!"

"Je mi to ľúto, Harry. Dúfam, že to raz nakoniec pochopíš."

"Takže čo ak tu zaútočia smrťožrúti alebo nastane iné nebezpečenstvo? Zostanem lapený vo vnútri?" zatrpknuto sa spýtal.

"V prípade nebezpečenstva ťa štíty pustia von, ale nič také sa nestane. Toto je pre tvoje vlastné dobro, Harry."

"Albus, prestaňme sa o tomto dohadovať," vložil sa pán Weasley. "Musíme začať hľadať Rona. Musíme zvolať Rád a..."

"Arthur," prerušil ho Dumbledore, "minimálne dočasne tie štíty zahŕňajú aj tvoju rodinu. A Sirius, dúfam, že nevadí, ak s tebou nejaký čas zostane slečna Grangerová, pretože som do nich zahrnul tiež aj ju."

"ČOŽE?" zreval pán Weasley.

"Všetci ste príliš emočne zapletení. To by zasahovalo do pátrania."

"To pátranie ešte ani nezačalo!" zjačal Harry. "Sirius, prosím, povedz mu, aby ma pustil," žobronil.

"Nie, Harry. V žiadnom prípade nejdeš."

"Sirius, prosím!"

"NIE, Harry. Už som ťa raz stratil a znova to nedopustím," vážne prehlásil Sirius.

"Možno by sme mali Harryho vypočuť. Ak dokáže Rona dostať späť..." opatrne začal pán Weasley.

"Arthur, čo to robíš?" rozzúril sa Sirius.

"Chcem späť svojho syna!" nakričal na neho pán Weasley. "A ak je Harry naša jediná šanca..."

"Nie. Nepošleme Harryho na prekliatu porážku! Už zomrel, keď sa hral na hrdinu. Nad čím to uvažuješ?" zúril Sirius. "Nevytrpel už dosť?"

"Lucius Malfoy ma nenávidí! Čo si myslíš, že urobí môjmu synovi? Musíme ho odtiaľ dostať! Okrem toho, Harry porazil Temného pána, dokáže zvládnuť pár smrťožrútov!" kričal pán Weasley, znel už trošku šialene.

"Tati, prosím," skúsil Fred.

"Arthur, prestaň!" zasiahla pani Weasleyová.

"Albus, nechaj Harryho ísť. Dokáže Rona nájsť! Ja pôjdem s ním! Musím dostať svojho syna späť!!!" vrieskal pán Weasley.

"Tati, nie! Toto nie je správne!" rozkričala sa aj Ginny.

"Pán Weasley má pravdu! Musím ísť pre Rona, aby sme mali šancu! Už som takéto veci robil predtým!" naliehal Harry.

"Dopekla s tebou, Arthur! Prestaň s tým!" protestoval hlasne Sirius.

"To stačí!" zreval Dumbledore. Všetci zmĺkli. "Harry nikam nejde. Sirius, dostaň Harryho odtiaľto. Neskôr sa zastavím so slečnou Grangerovou a budem ťa informovať o aktuálnej situácii. Arthur, upokoj sa. Neskôr budeš ľutovať, čo povieš, takže tento rozhovor ukončíme. Porozprávam sa so Severusom a Dracom, aby som zistil, či nevedia niečo užitočné a začnem s pátraním. Medzitým sa všetci musia upokojiť."

Pán Weasley sa zvalil do kresla a rukami si zovrel tvár. Harrymu bolo jasné, že plače. Pozrel k stropu a odžmurkal svoje vlastné slzy.

Keď ho Sirius odvádzal preč, nezostala mu žiadna energia, aby sa bránil. Po návrate do Domu svetla si pripadal ochromene.

"Harry, musíš to pochopiť. Zabili by ťa," vravel potichu Sirius.

"Zaslúžil by som si to," otupene odpovedal.

"To nehovor, Harry. Vieš, že to nie je pravda," protirečil Sirius, keď položil ruky synovcovi na plecia a pozrel mu rovno do očí.

"Bol to taký dobrý priateľ. Staral sa o mňa, keď som bol chorý a ja som ho len vystavil nebezpečenstvu. Len ničím ľuďom životy. Všetko ničím."

"To nie je pravda, Harry."

"Nie, je to pravda. Draco stratil otca, pretože ma nedokázal prekliať. Snape kvôli mne prišiel o svoje postavenie špióna. Po celý čas vystavujem ľudí nebezpečenstvu. Takmer som zabil Draca, keď som ho presvedčil, aby sa so mnou vrátil po svoje veci. Cedric zomrel len preto, že bol v mojej blízkosti. Všetci tí ľudia na Rokforte mohli zomrieť len preto, že Voldemort chcel mňa."

"Počúvaj ma," prerušil ho Sirius, "môj život si tisícnásobne zlepšil."

"Nie," zatrpknuto nesúhlasil Harry. "Musel si jesť krysy a vystavil si sa kvôli mne riziku. Musel si sa vzdať svojho života, aby si sa o mňa postaral. Všetci, na ktorých mi záleží, sú večne vystavení nebezpečenstvu kvôli mne."

"Harry..." začal Sirius, ale Harry sa od neho rýchlo odtiahol.

"Nie, budeš sa preklínať ešte viac. Už som ti zničil život. Som monštrum."

"Harry, nie..."

"Ja len... len potrebujem byť sám," cúval Harry, než vybehol hore schodmi.

Sirius začul, ako zatresol dvere na spálni. Nevedel čo robiť, ale nakoniec sa rozhodol poskytnúť Harrymu trochu priestoru.

xxx

O pol hodiny neskôr prišiel Draco, krátko kývol na Siriusa, než sa hnal do Harryho izby.

Zaklopal a vošiel bez počkania na odpoveď. Harry sa prechádzal po izbe ako nejaké zviera v klietke.

"Vieš, že to nie je tvoja chyba," začal Draco.

"Ha!" odsekol Harry.

"Ak je to niečia chyba, potom je to moja. Ja som ten, kto hovoril môjmu otcovi, akí dobrí priatelia ste. Je mi to ľúto."

"Nebuď hlúpy, nie je to tvoja chyba. Nebola to super tajná informácia."

"Nuž, Dumbledore to spravil tak, že ma tie štíty zablokujú tiež. Neviem, prečo si myslí, že pôjdem hľadať Weasleyho..."

"Draco, prosím."

"Prepáč."

V tom do izby vrazila Hermiona v slzách. Dobehla k Harrymu a vrhla sa mu okolo krku. Mocne ju objal.

"Harry, musíme ho dostať späť," smoklila.

"Viem. Najprv musíme prekonať tie sprosté štíty..."
"Počkať, plánujete ísť za ním?" neveriacky sa spýtal Draco. "Zošaleli ste?"

"Samozrejme, že ideme za ním. Je to môj priateľ."

"Ale tie štíty..."

"Myslím, že som prišiel na to, ako cez ne prejsť," vysvetľoval Harry. "V skutočnosti mi to, čo Lucius urobil tvojej izbe, vnuklo nápad. Oheň. Dumbledore povedal, že ak budeme v nebezpečenstve, kde jediná možnosť bude dostať sa von, potom nás tie štíty pustia."

"Oh, geniálne," sarkasticky komentoval Draco. "Takže čí dom podpálime?"

"Brloh. Ron mi kedysi povedal, že pokryli ich dom s kúzlami tak, že steny a podlahy nezhoria, odkedy často len tesne unikli pri Fredových a Georgeových pokusoch s výbuchmi. Ak zapálime oheň len v jednej izbe, nerozšíri sa do ostatných."

"Och, u Merlina! Nemôžem uveriť, že idem na záchrannú misiu kvôli Weasleymu," stonal Draco.

"Vy nejdete," rýchlo povedal Harry.

"Harry, s tým vôbec nezačínaj," hrozivo začala Hermiona. "Ja idem. Toto nezvládneš sám a ja dostanem Rona späť."

"A ja idem tiež," rozhodne prehlásil Draco. Harry s Hermionou sa na neho nedôverčivo pozreli. "No čo je? Ja sa len chcem uistiť, že môjho jediného priateľa nezabijú, pretože potom budem priveľkým úbožiakom, aby som sa vrátil do školy. Okrem toho, potrebujete moju pomoc. Kto pozná smrťožrútov lepšie ako ja? Určite ani jeden z vás."

Harry si porazenecky vzdychol. Nechcel strácať čas dohadovaním sa.

"Dobre teda. Poďme skúsiť nejaké nápady."

"Ale vôbec nevieme, kde je," protestovala Hermiona.

"Nemajte obavy. Dajte im pár hodín a povedia nám to, alebo Harrymu minimálne. Využívajú Rona, ako návnadu pre teba, Harry, takže ťa nejaký čas nechajú, aby si si robil starosti a potom ti povedia, kde je. Možno by si chcel na chvíľu nechať otvorené okno."

"To len tak? Neviem, chcem povedať, keby to urobili, Harry by mohol povedať Rádu, kam ísť," podotkla Hermiona.

"Takí sprostí nie sú. Bude v tom háčik," vševediaco oznámil Draco.

"Takže čo teraz urobíme?" spýtal sa Harry.

"Počkáme," pokojne povedal Draco. "A potom prídeme na to, ako to zvládneme."

***

O pár hodín neskôr veľký čierny vták vletel dnu cez Harryho okno a spustil mu do lona list. Na voskovej pečati bolo otlačené Temné znamenie.

"To je ono," nervózne povedal Draco. "No tak, otvor ho."

Harry sa zhlboka nadýchol a prelomil pečať, aby rozbalil ten list. Začal ho čítať, kým mu Draco s Hermionou nakúkali cez plece.

Potter,

Asi už teraz vieš, že som ti vzal niečo, o čom som si istý, že budeš chcieť späť. Samozrejme, všetko niečo stojí. Navrhujem malý obchod: teba za tvojho priateľa. Na siedmy deň o polnoci ho zabijem, ak dovtedy neprijmeš moju ponuku. Ak sa rozhodneš splniť moje požiadavky, na schodoch hosťovského domu na mojom panstve na teba čaká prenášadlo. Som si istý, že môj poslušný syn ti povie, ako ho nájsť. Toto prenášalo môžeš aktivovať len ty a ak sa pokúsiš so sebou niekoho priviesť, zistíme to a okamžite tvojho priateľa zabijeme. Prídeš sám, ak chceš, aby žil.

Dúfam, že sa čoskoro uvidíme, Potter. Tvoj priateľ ťa volá.

L.M.

Keď dočítal, list zachvátili zelené plamene a neostala po ňom žiadna stopa.

"Tak to tu máme. Získali sme svoju cestu dnu," prehltol Draco. "Mimochodom, prepáčte, že je môj otec taký bastard."

"Počkať, ale teraz to naozaj znie ako samovražedná misia, keď budú vedieť, že prídeme," znervóznila Hermiona.

"Tak budem musieť ísť sám."

"Och, s tým sa netrápte. Tak trochu blafuje. Pochopte, dokázal by objaviť Dumbledora a ľudí z Rádu, alebo teda aspoň väčšinu z nich, ale nie Grangerovú a mňa. Viete, toto nie je prvý raz, čo zvolal Dumbledore svoj malý klub boja proti zlu dokopy. Ten Rád bojoval proti Temnému pánovi už počas jeho poslednej vlády, predtým než si ho zložil prvý raz, Harry. Tak či tak, smrťožrúti, alebo aspoň minimálne tí na špici, podozrievali alebo s istotou poznali väčšinu z nich, rovnako ako oni v zásade vedeli, kto sú najdôležitejší smrťožrúti. Obe strany majú svoje spôsoby ako sledovať týchto ľudí. Jeden použili na teba, Harry, hoci je po väčšinu času blokovaný. Chápete, že každá strana má svoje nástroje ako väčšinu času to sledovanie blokovať, ale existujú isté druhy štítov, voči ktorým je blokovanie nemožné. To znamená, že teraz ťa nemôžu nájsť, pri všetkých tých ochranách okolo Domu svetla, ale len čo vstúpiš na ich územie, štíty, ktoré nepochybne použili, to dokážu, takže ťa môžu sledovať pokiaľ si medzi nimi."

"A potom čo vy dvaja? Nedokážu sledovať vo vnútri aj vás dvoch?" zarmútene sa spýtal Harry. Znelo to beznádejne.

"Nie. Grangerová je len hum... ehm... muklorodená, prepáč. Nie je dosť dôležitá, aby ju sledovali. V skutočnosti musia vykonať veľmi zložité kúzla, aby mohli niekoho stopovať a ona za to úsilie nestojí, bez urážky, Grangerová. Pokiaľ ide o mňa, otec spravil pred časom chybu a umiestnil na mňa nejaké kúzlo, ktoré zabraňuje stopovaniu pred kúzlami, ktoré sami poznajú, keďže v tom čase šéfoval tomuto úseku. Ak existuje typ človeka, ktorému nejaký smrťožrút verí menej než nepriateľovi, tak je to ďalší smrťožrút, takže sa môj otec chcel uistiť, že ma nedokážu nájsť v prípade, že sa k nim z nejakého dôvodu otočí chrbtom," vysvetľoval Draco.

"Tak potom je len jediná vec, čo môžeme urobiť. Používajú návnadu, tak ju použijeme aj my," odhodlane vyhlásil Harry.

"Teba," zašepkala Hermiona. Bolo to to jediné, čo mohli urobiť.

"Nuž, vyzerá to, že máme pred sebou veľa plánovania a musíme to udržať v tajnosti. Dospelí by nám to v žiadnom prípade nedovolili a miesto nás ísť nemôžu. Všetci sú sledovaní," dodal Draco.

"Budeme to musieť urobiť sami," uzavrela Hermiona.

"Bude to možno chcieť pár dní, kým všetko premyslíme," pripomenul Draco.

"Tak potom s tým hneď začnime. Ak profesor Snape začne mať podozrenie kvôli tomu, že sem po celý čas chodíš, len mu povedz, že som veľmi rozrušený a potrebujem tvoju morálnu podporu. Ja sa uistím, že si to bude myslieť aj Sirius, takže to bude sedieť. Hermiona, ty tu budeš bývať, takže to nebude problém."

"My to vážne chceme urobiť," zhlboka sa nadýchla Hermiona. "Vážne ho ideme dostať späť."

"Áno, my ho vážne ideme dostať späť," odhodlane vyhlásil Harry.

****

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Trim - 11.11. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: 20. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2 Od: 1Ivy1 - 10.06. 2020
Úžasná. Neskutočne úžasná kapitola. Ďakujem za preklad a veľmi sa teším na pokračovanie.
Re: 20. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2 Od: Jimmi - 10.06. 2020
Ešteže si mi ho pripomenula, už to chce len finálnu kontrolu. Ak ma nič nevyruší, tak sa pokúsim naplánovať to na zajtra poobede. Idem na to. Díky Inak ostáva pár kapitol a takmer 70 tisíc slov...

Re: 20. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2 Od: denice - 10.06. 2020
Pěkně napínavá kapitola! Asi chápu pana Weasleyho, je zoufalý a pevně věří, že Harry zvládne Rona najít. Brumbál dělá to, co obvykle - rozvažuje a přešlapuje na místě. Moc se mi líbí Dracovy důvody, proč pomůže, a jsem moc zvědavá, jak se z toho dostanou. Díky.
Re: 20. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2 Od: Jimmi - 10.06. 2020
Presne, ako Draco teraz nemá chybu :) Díky

Re: 20. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2 Od: lenus - 10.06. 2020
Jeeeej na toto som čakala! Akcia pokračuje, dúfam ze to zvládnu bez väčšej ujmy :) Diky moc za pokračovanie prekladu Jimmi :)

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke