Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

17. Pochyby a nedôvera 1/2

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 24.03. 2020 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

Upozornenie: Ak ste to nepostrehli v shoutboxe, tak sa mi podarilo vynechať druhú polovicu 14. kapitoly a prvú polovicu 15.  Ospravedlňujem sa.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

  

Kapitola 17 Pochyby a nedôvera 1/2

 

"Kde je Sirius?" spýtal sa Draco, keď si ostražito prezeral hojdaciu sieť, na ktorú opatrne vyliezol po tom, čo sa uistil, že ju neprevrhne. Keď si ľahol na chrbát a založil si ruky za hlavou, Harry pokrčil plecami a odložil knihu, čo čítal.

"Dostal sovu a povedal, že sa musí odísť porozprávať s profesorom Snapom a potom s Remusom. Keď o tom hovoríme, ako včera dopadol váš rozhovor?" spýtal sa v nádeji, že Draco z neho niečo získal.

"Vlastne bol fajn. Spočiatku to bolo trochu divné, pretože Siriusa tak dobre nepoznám, ale porozprával mi všetko o tom, ako sa ho jeho rodina zriekla a ako sa musel odsťahovať a to všetko... Myslím, že je milé vedieť, že nie som jediný."

"Stále si rozrušený tým, čo včera večer povedali?" spýtal sa Harry.

Draco pokrčil plecami. "Vlastne nie. Sev sa včera v noci so mnou dlho rozprával a vysvetlil mi, že obaja boli len vydesení kvôli tomu, že sme tak nezodpovedne riskovali našu bezpečnosť a že nemysleli vážne to, čo povedali a že to v skutočnosti z nich hovoril hnev. Povedal mi, že by ma nikdy nehodil z domu a že chce, aby som tam zostal naveky, ak budem chcieť,"  oznámil so slabým úsmevom.

Harry prikývol.

"To je dobré," nevedel, čo iné povedať.

"Ehm, takže, tipujem, že tvoj rozhovor so Sevom nešiel tak hladko?" opatrne sa spýtal Draco.

"Prečo si to myslíš?" nonšalantne sa spýtal Harry.

"Oh, možno kvôli tomu, ako si na mňa čakal pri kozube a Sev nebol ani v izbe a podľa toho, ako si odtiaľ vypadol len, čo som prešiel skrz. A možno preto, že Sev mal jeden zo svojich záchvatov šialenej výroby elixírov, kedy robí hromadu ľahkých elixírov, takže môže niečo robiť a premýšľať súčasne. A toto robí len vtedy, keď je vystresovaný. Takže čo to prezrádza?" nadvihol Draco obočie.

Harry pokrčil plecami. "Neviem; nezáleží na tom. Takže profesor Snape ti už vymyslel trest?" spýtal sa, rýchlo zmenil tému. Draco na to skočil, nemohol sa dočkať, kedy sa niekomu posťažuje.

"Áno, prinútil ma upratovať! Musel som oprašovať veci a drhnúť a leštiť ich, všetko bez mágie! Ako mukel alebo domový škriatok," zhnusene stonal. "Uff, bol som celý od prachu a do vlasov sa mi dostala pavučina. Potom som strávil takmer hodinu v sprche, aby som sa uistil, že je všetko preč a stále mám pocit, ako keby som mal na sebe pavučiny."

"Och, úbožiatko," posmieval sa Harry, "to muselo byť traumatizujúce."

"Bolo," durdil sa Draco. "Tak či tak, niečo som zistil," prehovoril vážne a vytiahol knihu, ktorú získali z Malfoy manoru. Otvoril ju na stránke so záložkou a podal ju Harrymu.

 

Harry vzhliadol od obrázka v knihe k Dracovi, ktorý vytiahol svoj amulet a zdvihol ho. Bol rovnaký ako na obrázku v tej knihe.

"Dračí amulet," čítal Harry. "To sedí."

"Áno, myslel som si, že som ho dostal kvôli tomu. Očividne, moje meno je po latinsky drak, takže povedzme len, že to bývala obvyklá téma pre darčeky. Čítaj," prikázal Draco. Harry sklonil pohľad k stránke.

Dračí amulet bol v rodine Malfoyov stovky rokov, odovzdával sa tým, o ktorých si darcovia mysleli, že si najviac zaslúžia jeho ochranu. Bol pomenovaný po drakovi nielen preto, že je to symbol vodcovstva a bohatstva, ale drak je tiež známy svojou extrémnou ochraniteľnosťou, či už je to kvôli svojim pokladom alebo kvôli niekomu, na kom mu záleží. Ochrana je práve funkciou tohto amuletu. Staroveká mágia zachráni nositeľov život, keď mu bude hroziť smrť, bez ohľadu na dôvod a bude fungovať len vtedy, ak by nositeľ bez nej zomrel. Dokonca smrteľná kliatba nedokáže prelomiť ochranu amuletu. Avšak akonáhle sa amulet použije, nebude fungovať ďalších sto rokov. Ak sú oči strieborného draka zelené, jeho sila sa môže použiť, a keď sa použije, oči sčernejú na sto rokov, až kým sa sila amuletu znova nevráti.

"Keď mi ho moja stará mama dala, povedala, aby som ho dobre použil a nezahrával sa s ním, ale ja som nemal najmenšej potuchy, čo tým myslela. Samozrejme, považoval som ju tak trošku za cvoka, ale v skutočnosti bola jednou z mála ľudí so zdravým rozumom v mojej rodine."

"No páni, niet divu, že ho tvoj otec tak veľmi chcel. Je to ako dostať druhú šancu v živote, keď by si normálne už zomrel," žasol Harry.

"Áno, som si istý, že môj otec zúril, že ho nedala jemu. Bola to jeho matka," krútil Draco neveriacky hlavou, keď si prezeral prívesok s novoobjaveným pocitom rešpektu. "Samozrejme, teraz mi ho Sev zakazuje dať si dole," pousmial sa.

"Z dobrého dôvodu. Mal by si ho nosiť stále. Tak prečo si myslíš, že ho tvoja stará mama dala tebe?" zvedavo sa spýtal Harry.

"Moja stará mama...  veľmi dlho som ju nechápal," začal Draco vysvetľovať, znel ľutujúco. "Keď som bol mladší, vždy ma odtiahla nabok na rodinných oslavách a vravela mi, že sa musím rozhodovať sám a že nikdy nesmiem dovoliť, aby ma kontrolovali. Vtedy som si myslel, že je trochu šialená, aby som pravdu povedal. Keď som mal asi trinásť, porozprávala mi, ako nemohla povedať svoj názor na výchovu svojho vlastného syna, pretože jeho otec bol tak arogantný a všetko ovládajúci a že v podstate rozhodol o živote môjho otca a môj otec hral presne podľa toho. Myslím, že videla, že sa história u mňa opakuje, ale samozrejme, ja som to vtedy nechápal. Myslel som si, že robím svoje vlastné rozhodnutia  a že môj otec mi dával len naozaj dobré rady," duto sa zasmial.

"Tak čo sa zmenilo?" spýtal sa Harry.

"Nuž, ako som ti povedal predtým, keď sa vrátil Temný pán, netrvalo mi dlho prísť nato, že to nebolo to, čo som čakal. Môj otec... ma priviedol na mnoho ich stretnutí. Začal ma učiť celý protokol a ako všetko pokračovalo, bolo to tak... iné od toho, čo som si kedysi myslel. Celá tá záležitosť bola v mojej mysli vždy oslavovaná, až kým som skutočne nenazrel dnu: potom mi z toho začalo byť zle.

Takže na Vianoce ma stará mama odtiahla nabok ako obvykle a povedala, že vidí, že som nerozhodný a že je na to hrdá. Vravela, že sa ma môj otec snaží sformovať do toho, čím chce, aby som bol a že sa to nezmení. Povedala, aby som to nedovolil a aby som urobil to, čo považujem za správne. Vtedy mi dala ten amulet a knihu a povedala, aby som využil ten denník na usporiadanie svojich myšlienok a aby som si nikdy nedal dole ten amulet. Povedala, že má predtuchu, že budem tou osobou, ktorá ho bude potrebovať. Myslím, že mala pravdu."

"Ale ty si sa po Vianociach nezmenil, chcem povedať, bez urážky, Draco, ale stále si bol celý rok tým očarujúcim starým bastardom," pripomenul Harry.

"Ty to nazývaš byť bastardom, ja to volám užitočná kritika," uškrnul sa Draco.

Harry sa na neho uprene zadíval.

"Fajn, fajn, bol som bastardom," podvolil sa Draco. "Čo môžem povedať? Nudil som sa a bolo to mojím jediným zdrojom zábavy. A bol som v prechodnej fáze a bolo to náročné. Nechcel som uveriť tomu, čo moja stará mama povedala. Kto si chce myslieť, že jeho otec sa ho snaží sformovať do svojej malej hračky? Stále vravel, aby som si na teba dával pozor, pretože si tam bol, aby si dostal kohokoľvek, kto bol v spolku s Temným pánom, hlavne mňa. Len som sa snažil ukázať ti, že som tvrdý a že ťa dokážem zložiť."

Harry si nemohol pomôcť, aby sa nad tým nerozosmial a to isté urobil aj Draco.

"Takže čo sa zmenilo?" spýtal sa Harry. "Pretože viem, že v jednej chvíli si naozaj vycúval a potom, samozrejme, tu bola neskôr celá tá záležitosť s mojím mučením, za čo som ti vďačný, mimochodom."

"Pretože si ma musel zachrániť, keď som zletel z metly a ani si vôbec nič nečakal na oplátku. Chcem povedať, čo to malo byť? Mal si ma nenávidieť," prehlásil Draco takmer obviňujúco.

"Prepáč, že som ťa zmiatol v takom kritickom období," predstieral Harry obavy.

"Fajn, zmiatol si ma, pretože si mal byť údajne mojím nepriateľom, a krucinál, ja som nenávidel ľudí, s ktorými som sa mal priateliť viac než teba. Och, a videl som, ako hovoríš chrabromilčanom a bystrohlavčanom, aby prestali robiť zle Crabbovmu bratovi, čo taktiež mohlo znamenať, že možno môj otec nemá všetky fakty. Neviem, bolo len počas roka stále viac a viac zrejmé, že nechcem byť na rovnakej strane ako on a myslím, že ma prinútil rozhodnúť sa, keď sa snažil, aby som ťa mučil a zvyšok už poznáš. Vieš, keď sa to stalo, bolo to asi týždeň či dva predtým, ako by ma zasvätili. To odporné tetovanie by mi vypálili na ruku. Dokážeš si to predstaviť, takto zničiť moju dokonalú pokožku?" spýtal sa zhnusene.

"Nie, tvoju dokonalú pokožku nie!" doberal si ho Harry. "Takže čo tvoja stará mama povedala na tvoje veľké rozhodnutie?"

Draco sa pozrel na amulet so smutným výrazom. "Zomrela tesne predtým, ako sa to stalo. Nikdy sa to nedozvedela."

"To ma mrzí, Draco," úprimne povedal Harry. "Hoci som si istý, že to vie, kdekoľvek je a som si istý, že je na teba hrdá."

"Myslíš?" s nádejou sa spýtal Draco.

"Áno, myslím," úprimne odpovedal Harry.

"Dobre. Dúfam, že nech je kdekoľvek, tak je na obrovskej párty, kde oslavuje môj život a možno by mi mohla ako darček poslať na zem zopár bleskov a zložiť niekoľko ľudí, ktorých nemám rád," zasníval sa Draco.

Harry so smiechom pokrútil hlavou.

"Čo je?" nevinne sa spýtal Draco.

****

"Dobre," Harry sa pozrel na zoznam vecí, ktoré chcel dnes večer Rona naučiť. Už zostávali len dva dni dovtedy, čo mal Snape dať Ronovi test, aby zistil, či ho pustí na Pokročilé elixíry a Ron vážne potreboval pomoc s učením. Harry krátko zvažoval, že ho odmietne, ako súčasť plánu odháňať od seba ľudí, ale Ron mu nikdy v skutočnosti neublížil a nedokázal sa prinútiť, aby mu to urobil. Bez najlepšieho priateľa by to bolo príliš osamelé. Nebol si istý, či by to vtedy dokázal zvládnuť.

"Kde na tom zozname sme?" unavene sa spýtal. "Invigoračný dúšok?"

"Nie, ten sme už prebrali," odpovedal Ron, hlas mal lemovaný obavami, keď sa znova kradmo pozrel na tie tmavé kruhy pod Harryho očami. Celé ich študijné sedenie sa Harry trápil. Bolo zrejmé, že je vyčerpaný, ale tiež bol veľmi neoblomný v tom, aby prebrali všetko, čo si naplánoval.

"Vážne? Kedy?" zmätene sa spýtal Harry, keď sa snažil spomenúť.

"Pred piatimi minútami. Tesne predtým, než sme zvládli elixír, ktorý spôsobuje únavu, ten Emalfni elixír.

"Emalfni elixír? Ja som ti povedal, že spôsobuje únavu?"

"Áno."

"Čo som ti povedal, že robí Eugitaf elixír?"

"Zahrieva toho, kto ho vypije," hrdo vyhlásil Ron.

Harry zastonal. "Poplietol som si ich. Prepáč Ron. Ani si nepamätám, že sme ich preberali, ale je to naopak. Emalfni zahrieva ľudí, Eugitaf spôsobuje únavu. Prepáč, úplne som to tu pokašľal."

"Takže tipujem, že fénixovo pero v prášku a tá sada prísad patrí teda k Emalfnimu," súcitne sa spýtal Ron.

Harry sa odmlčal a Ron si pomyslel, že premýšľa nad odpoveďou, než na neho Harry zažmurkal.

"Počkaj, čo si sa to pýtal?" zahanbene sa spýtal. "Prepáč."

"Harry, na dnes s tým skončíme, dobre? Potrebuješ si pospať a ja sa budem učiť sám," začal si Ron baliť veci.

"Nie, nie. Som v pohode, vážne," protestoval Harry. "Len som akosi vypol. Musíme ťa na tie pokročilé elixíry dostať."

"Harry, musíš si pospať. Aj tak všetko pletieš a bude lepšie učiť sa, keď budeš na to dostatočne hore," jemne protestoval Ron.

Hedviga zahúkala, ako keby súhlasila s Ronom. Tá sova začala Harryho všade sprevádzať. Nebol si istý prečo, ale Hedviga v poslednej dobe prestala poľovať a začala sledovať Harryho po celom Dome svetla, ustavične sa k nemu túlila a ďobala ho do ucha, kedykoľvek vošiel do kuchyne alebo schmatla kúsok jedla a doniesla mu ho. Harryho toto čudné správanie miatlo, ale musel priznať, že si jej spoločnosť užíva.

"Ale na to nie je dosť času! Otestujete ťa už o pár dní!" trval na svojom Harry.

"Harry, bez urážky, kamarát, ale ty ma dnes večer aj tak len vo všetkom pletieš." Ron sa snažil neuraziť svojho priateľa. "Chcem povedať, že učenie s tebou bolo super, ale dnes večer nie."

Harry sa zamyslene odmlčal, mocne žmurkal, aby udržal oči otvorené. Vzhliadol na Rona s opatrným výrazom.

"Mám nápad. Asi sa ti nebude páčiť, ale vážne, nič iné sa robiť nedá." Vstal. "Len tu počkaj a pokús sa nepanikáriť, keď sa vrátim, dobre?"

Ron zmätene prikývol, keď jeho priateľ opustil kuchyňu Domu svetla. Znova sa zadíval do učebníc a poznámok, ktoré mu Harry pomohol urobiť a pokúsil sa čítať dopredu. Vzdychol si. Nefungovalo to; nedokázal sa nič naučiť len čítaním. Bolo to príliš zmätočné a nerozumel tomu. Predtým neklamal, Harry bol skvelým učiteľom. Ron len potreboval, aby mu niekto všetko vysvetlil, pretože jednoducho mu učebnica nedávala zmysel.

Rytmicky ťapkal ceruzkou na učebnicu elixírov, keď sa pokúšal pochopiť, čo je tam napísané. Občas vzhliadol, premýšľal, čo trvá Harrymu tak dlho a čo za geniálny nápad mal. Zachichotal sa pre seba, keď ho napadlo, že tým geniálnym nápadom možno bolo, aby šiel hore do postele.

Nakoniec sa Harry vrátil, objavil sa v kuchynských dverách s opatrným pohľadom na Rona.

"Len kľud," naznačil ústami, než plne vošiel do kuchyne a niekoho viedol za sebou.

"Malfoy?" neveriacky sa spýtal Ron. "Ty si priviedol Malfoya?"

Draco sa na neho zamračil, ani on sa netváril príliš nadšene, že tu je.

"Pozri, Ron, Draco je lepší v elixíroch než som ja a dnes večer len všetko kazím. Nemáme dosť času, aby sme vynechali jedno doučovanie. Na pokročilé elixíry sa musíš dostať. Prosím, Ron, len to skús, dobre?" žiadal Harry. Ron chcel protestovať, ale zbadal zúfalstvo v Harryho očiach a tmavé kruhy pod nimi a podvolil sa.

"Dobre," zavrčal.

Draco sa neochotne posadil vedľa neho.

"Ehm, pôjdem pripraviť čaj," obozretne vyhlásil Harry, než prešiel na druhú stranu kuchyne. Začal hlučne pripravovať čaj.

"Pozri, Weasley, ani ja tu nechcem byť, ale Harry vyzerá, že sa každú chvíľu zosype, takže toto robím, aby som mu pomohol. Len spolupracuj, dobre?" zašepkal Draco, aby ho Harry nepočul.

"Dobre. Len sa držme elixírov a nebavme sa o ničom inom. Tak bude menšia šanca, že ti jednu vrazím," odšepkal Ron.

"S tým nemám problém, Weasley," odpovedal potichu Draco, než sa vrátil k normálnej úrovni hlasu. "Dobre, takže Harry povedal, že pripravil zoznam vecí, ktoré chcel dnes večer prejsť," prehlásil vecným hlasom.

Ron mu neochotne presunul zoznam, cítil sa ponížený kvôli všetkým tým veciam, ktoré nevedel.

"Skončili sme tu," ukázal na miesto na zozname.

"Harry vravel, že niektoré z nich poplietol, takže ich najprv s tebou prejdem a ak niektorý vieš dobre, preskočíme ho," navrhol Draco. Ron nevrhlo prikývol a Draco začal prechádzať zoznam, kým Harry neohrabane pripravoval čaj.

Priniesol tri pariace sa šálky k stolu a dve položil pred svojich priateľov. Obaja na neho vzhliadli s veľmi znepokojenými pohľadom. Harry sa len upokojujúco usmial a zvalil sa na stoličku oproti nim, keď sa dvojica vrátila k učebniciam, občas si odpíjajúc z čaju.

Chvíľu ich sledoval, občas prehodil nápomocné poznámky alebo komentár, aby prelomil napätie. Ale čoskoro sa ho zmocnilo vyčerpanie a zaspal na stole. Ostatní dvaja sa začali rozprávať tichšie.

"Chápeš?" pánovito sa spýtal Draco, keď vysvetlil Ronovi ďalší pojem.

"Áno," zamrmlal ryšavec.

"Nie, nechápeš."

"Áno, chápem," vyštekol Ron.

"Potom to vysvetli ty mne," vyzval Draco.

Ron na neho len zazrel. "Vieš čo? Fajn, máš pravdu! Som sprostý idiot a ničomu nerozumiem, dobre? Už si šťastný?" nahnevane zareagoval. Draco ho náhlivo tíšil, keď sa Harry začal mrviť.

"Weasley, dôvod, prečo si myslím, že si idiot, nemá nič spoločné s tvojimi zručnosťami v elixíroch, dobre? Takže stíš hlas," zasyčal Draco.

Ron sa v ponížení a hneve odvrátil.

Draco pretočil očami. "Pozri, Weasley. V elixíroch stojíš za hovno. Vyrovnaj sa s tým. Každý je v niečom hrozný. Harry vo výbere slušného miesta na spanie. Ja v transfigurácii. Cítiš sa lepšie?" spýtal sa s nepatrným úškrnom, že musí odhaliť jednu zo svojich slabostí svojmu najhoršiemu nepriateľovi. "Okrem toho, mňa aj Harryho doučuje elixíry môj krstný otec. Nemyslím si, že si idiot kvôli tomu, že potrebuješ doučovanie. Existuje veľa iných dôvodov, prečo si myslím, že idiot si, ale to teraz nie je podstatné," uškrnul sa. Ron na neho zazrel. "Takže, ak máš otázku, spýtaj sa, pretože nechcem plytvať svojim časom na to, aby som hádal, čo za otázku by to mohlo byť, dobre?"

"Fajn," mrzuto súhlasil Ron. "Nechápem, prečo záleží na tom, ktorým smerom miešaš a koľkokrát to zamiešaš. Veď nakoniec to bude aj tak všetko zmiešané, takže tomu nerozumiem."

Draco tú otázku počúval s prázdnym výrazom. Ron čakal na pohŕdavú poznámku, ale to sa nestalo.

"V elixíroch, prísady, keď ich skombinuješ, sú často veľmi výbušné, keď sa miešajú alebo zahrejú. Občas, keď sa len o trošku viac spolu zamiešajú, mohli by spôsobiť nejakú veľmi násilnú reakciu  a ak sa nezamiešajú dostatočne, nemuseli by správne reagovať. Smer je dôležitý, pretože občas majú niektoré prísady sklony klesať do rozličnej hĺbky alebo odpudzovať iné prísady a nakoniec skončia oddelené od iných vo veľmi zreteľnom vzorci. Napríklad, ten Invigoračný elixír, všetky prísady, keď  ich pridáš, vždy sa zoskupia do zreteľného vzorca len preto, že ich povaha odpudzuje ostatné v rozličných úrovniach. Takže, keď ideš miešať prísady, musíš začať proti smeru hodinových ručičiek, pretože Nimitív musí byť zmiešaný s práškovým chvostom rakašky pred tým, než sa zmieša s pazúrom pílovky. Je to jasnejšie?" spýtal sa pokojne.

Ron popravde prikývol, stále prekvapený, že si z neho Draco nerobil srandu.

Dvojica pokračovala v zozname, ale Ron už sa menej bál formulovať svoje otázky.

V jednom okamihu ich pozornosť upútalo Harryho viditeľne zrýchlené dýchanie. Obaja znepokojene vzhliadli, aby videli Harryho obočie spojené dohromady a vydesený výraz v jeho tvári.

"Harry?" znepokojene zavolal Ron, načiahol sa, aby priateľa prebudil. Len čo sa ho dotkol, Harry so zalapaním po dychu vystrelil dohora, oči rozžiarené zdesením.  Okamžite sa pozrel na svojich dvoch priateľov, ktorí na neho v obavách hľadeli. Pozrel sa inam.

"Ako dlho som spal?" spýtal sa ako keby všetko bolo v pohode, ale jeho hlas znel veľmi unavene.

"Asi hodinu a pol," informoval ho Ron. Harry sa na nich unavene usmial, odpil si zo studeného čaju.

"No páni, a vy ste sa nezabili. Som taký pyšný," doberal si ich. "Ako ide doučovanie?"

"Dobre," oznámil stroho Ron, nechcel priveľmi lichotiť Dracovi, ale nechcel ho ani uraziť. Bolo to najmenej, čo mohol urobiť, po tom, čo blondiak vynaložil toľko úsilia, aby ho doučoval. "Prečo si ešte nepospíš?" navrhol. Harry rýchlo odvrátil oči.

"Nie, už nie som unavený," zaklamal, mierne prenasledovaný podtón v jeho hlase.

Ron s Dracom si vymenili pohľady. Harry bol vždy taký úbohý klamár.

"Dobre, takmer sme skončili, a potom môžeme odísť, aby si si mohol pospať," navrhol Ron, v duchu vyčiarkol z Harryho zoznamu pár vecí. Príde na ne neskôr.

Harryho hlava vystrelila nahor.

"Nemusíte ísť," rýchlo povedal, znel trošku spanikárene. "Draco, nemáš niečo, čo by si na môj zoznam doplnil? Myslím, že vieš lepšie, čo by mohol profesor Snape dať do toho testu."

"Harry, potrebuješ si odpočinúť. Ak chceš, zajtra sa vrátim, aby som Weasleyho doučoval, ale v poslednej dobe si vážne unavený. Musíš si pospať," rozhodne vyhlásil Draco.

"Nechcem ísť spať," prosil Harry. "Nepotrebujem ísť spať. Už nie som unavený."

"Fajn, ale ja už som, takže to čoskoro ukončíme," zaklamal Ron. Harry si očividne potreboval pospať a toho sa mu nedostane, keď tam budú oni dvaja. Ron pochyboval, že sa Harrymu nejakého spánku dostane dokonca bez nich, ale takto bude mať aspoň nejakú šancu.

Harry sa skľúčene pozrel na zem. "Ach, dobre. Ale neponáhľajte sa. Pripravím vám ďalší čaj, ak chcete," vstal. Nechcel, aby odišli. Bolo ľahšie zostať hore, keď tu tí dvaja zostanú spolu s ním. Mal rád spoločnosť; nechcel byť sám.

"Harry, teraz nerob čaj, za chvíľu ideme spať," podotkol Draco. "Udrží ťa hore."

Ron si pomyslel, že to bol asi cieľ.

"To je fajn. Aj tak nie som unavený," vravel Harry, hoci jeho jazyk tela hovoril niečo iné. Keď malátne začal pripravovať čaj, boli časy, kedy si Ron myslel, že sa zrúti na dlážku.

"Harry, spal si v poslednej dobe?" spýtal sa Draco priamo. Harry pri tej otázke stuhol a otočil sa so zmäteným výrazom, ktorý nasadil.

"Áno, samozrejme. Pokiaľ ste sa dostali na tom mojom zozname?" spýtal sa, rýchlo zmenil tému.

"Takmer ho máme celý," odpovedal Ron, frustrovaný, že sa Harry uzatváral. "Je trochu neskoro, možno tu zostanem cez noc. Je to v poriadku, Harry?" spýtal sa Ron v okamihu inšpirácie.

Harry sa pozrel k zemi. "Ehm, vlastne, dnes v noci to nie je najvhodnejšie, Ron. Mám... mám zajtra ráno schôdzku s liečiteľom."

"Myslel som, že ich máš v pondelok, stredu a piatok," protestoval Draco. "Zajtra je sobota. Okrem toho, Sev na ne ide vždy s tebou a bol by mi povedal, že ide zajtra ráno preč." Zjavne si uvedomil, že by bolo dobré mať niekoho, kto sa postará, že Harry pôjde do postele alebo aspoň zistí, koľko toho Harry v skutočnosti naspí.

Harry vyzeral trochu znepokojený, že ho pristihli pri lži. "Och, správne. Tieto dni som trochu zmätený, myslím," zamrmlal. "Ehm... myslím, že Sirius..."

"Povedal, že vy dvaja nemáte na zajtra nič naplánované a že som vítaný zostať na noc, ak budem chcieť," skočil mu do reči Ron.

"Och, dobre. Potom áno, iste," súhlasil Harry. Bolo zrejmé, že nechce, aby Ron zostal na noc. Vedel, že Harry nespal tej noci, čo strávil v Brlohu a mal podozrenie, že sa z toho už stalo pravidlo. Pravidlo, ktoré skrýval pred všetkými.

"Prestaň robiť ten čaj, Harry, pretože som vyčerpaný a čoskoro ideme do postele a nechcem, aby si vyvádzal, keď sa budem snažiť zaspať," vážne vravel Ron, znel desivo ako jeho matka, fakt, ktorý ho trošku rozhodil.

Harry si vzdychol a roztúžene sa pozrel na čaj.

"Dobre," zamrmlal, než ho neochotne odložil.

Draco rýchlo vysvetlil Ronovi posledný elixír, ani sa neobťažovali s pár, ktoré preskočili.

"Ehm, vďaka, Malfoy," neohrabane povedal  Ron, keď sa blondiak vydal k odchodu. Draco stroho prikývol, že ho vzal na vedomie, než sa rozlúčil s Harrym a odletaxoval sa domov.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Paráda, nech už je tu ďalšia! ???? chýbal mi v kapitole Severus, ale spolupráca rona a draca to skoro vynahradila :) ďakujem!
Opravím (dúfam) tie SS a idem na to :)

Draco s Ronem spolupracují, a nejen na přípravě Ronovy zkoušky, jde jim to dost dobře i S Harrym. Doufám, že Ron bude všímavý a o své poznatky se podělí s Dracem. Díky.
Tiež si si všimla náznaky spolupráce? Strašne sa mi páčilo Dracovo vysvetľovanie, prečo je a nie je Ron idiot. A to že priznal svoju ďalšiu slabinu. Ďakujem

Ďakujem za rýchly preklad. Kapitola bola úplne super a teším sa na pokračovanie.
Ty ma vždy vieš tak dobre navnadiť. Pokúsim sa. Ďakujem

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke