Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Ty vole, už zase?!

Kapitola 34.

Ty vole, už zase?!
Vložené: martik - 24.03. 2020 Téma: Ty vole, už zase?!
Online překlady nám napísal:

Autor: Sarah1281                  Překlad: Online překlady                  Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/4536005/34/

Rating: 9+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Překlad: Ani, martik

Beta: Jacomo, Lupina, martik

Prohlášení: Nevlastním Harryho Pottera.

 

PA: Tím ‚nikdo nepropadne v posledním ročníku’ jsem měla na mysli ‚nikdo v Bradavicích nepropadne v posledním ročníku’. Očividně je tak lehké projít, že ani nemusíte DOJÍT na zkoušky, abyste mohli pokračovat v dalším ročníku, i když ti se špatnými výsledky z NKÚ/OVCí mohou mít problémy na začátku kariéry. A i ve skutečném světě lidé většinou neselžou, protože jsou hloupí, ale spíš kvůli zanedbané docházce nebo přípravě. Kvůli hlouposti? To ani ne. Viděla jsem už pár hodně pitomých lidí dodělat školu.

Ještě jedna poznámka: Konečně! Třetí ročník je za námi! A dopsala jsem ho před svou vyučovací hodinou! Kapitola je poměrně krátká, ale nechtěla jsem to úplně přeskočit, a protože se nic pořádného nedělo, nešlo to táhnout moc dlouho. Příští rok ale bude zajímavý.

 

Kapitola 34.

 

Zkoušky nikdy nebyly zábavné. I když vám bylo o dvanáct let víc než ostatním a některá kouzla jste doslova dělali ve spánku. A ty stížnosti, jak těžké je přeměnit čajovou konvici na želvu. I když to nebylo ani zdaleka tak hrozné jako Hermiona naříkající, že její želva vypadá spíš jako mořská než suchozemská.

„Hermiono,“ hučel do ní Harry trpělivě, „už jsme o tom přece mluvili. Seslala jsi kouzlo pro přeměnu čajové konvice na suchozemskou želvu, ne mořskou. A nemysli si, že kvůli tomu nedostane profesorka McGonagallová stížnost od magického oddělení PETA. Vážně, jak můžou pořád takhle týrat zvířata?“

„Harry, koukni na to, jak se chovají k lidem, kteří neovládají magii, a pak se zeptej znovu,“ zvážněla Hermiona. „Ale zpátky k tomu, že propadnu…“

„Ale prosím tě, Hermiono,“ vysmál se Ron, „nikdo nepropadne. Nikdy.“

„Marcus Flint ano,“ připomněla jim Hermiona.

Harry si odfrkl.

„Co je?“ chtěla vědět.

„Nic, jenom že nepropadl, prostě sem jezdí hrát famfrpál,“ vysvětlil Harry.

Hermiona protočila očima. „Jasně. Jako by někdo jezdil celou tu štreku do Bradavic a přesvědčil tu všechny, že musí opakovat ročník, jenom proto, aby si zahrál pár famfrpálových zápasů.“

Na chvíli se rozhostilo ticho, když si tři chlapci vyměnili soucitné pohledy.

„Já určitě jo,“ přiznal Ron.

„Já taky,“ souhlasil Neville.

„Museli by mi zaplatit,“ zauvažoval Harry.

„Jo, to vůbec není ubohé,“ protočila Hermiona očima.

„Není to ubohé,“ opravil ji Ron, „je to famfrpál.“

„A i kdyby někdy někdo v Bradavicích propadl,“ změnil Neville rychle téma, když se Hermiona začala nadechovat k přednášce o famfrpálových fanaticích, „to, že tvůj výsledek vypadá jako téměř identický druh, není úplně to nejhorší. Jen se koukni na Ronovu želvu, pořád čůrá čaj.“

„Hej, aspoň jsem neztratil hlavu a neudělal z té konvice omylem hejno plameňáků,“ bránil se Ron.

„Pravda, Hannah Abbotová,“ usmál se Harry laskavě. „Jednoho dne se ta holka naučí zachovat při zkouškách chladnou hlavu…“

„Ale moje želva stejně nebyla tak dobrá jako ta Harryho,“ trucovala Hermiona. „Profesorka McGonagallová říkala, že je to ta nejdokonalejší želva, kterou viděla za celou tu dobu, co učí! S tím prostě nejde soutěžit.“

„Nic si z toho nedělej, Hermiono,“ uklidňoval ji Harry. „McGonagallová si jenom myslí, že jsem přeměňovací génius po tátovi.“

„Ale všichni ostatní učitelé to taky říkají!“ zanaříkala Hermiona. „No…všichni až na profesora Snapea.“ Ten mimochodem strhl Harrymu pět bodů za to, že při výrobě matoucího utrejchu použil upravený recept, na který Lenka vždycky přísahala – pozměnila ho její maminka.

„Nechtěla jsi říct Křiklana?“ ušklíbl se Harry. Těsně před jejich zkouškou z lektvarů se Sirius rozhodl, že Snapeova tendence naklánět se nad studenty je příliš rušivá, a tak nahradil Snapeův nepříjemný zevnějšek Křiklanovým. Ten byl fyzicky neschopný se nad nimi tyčit. Samozřejmě půlka třídy ani nevěděla, kdo Křiklan byl, ale nápad se cenil. A navíc Harry to věděl velmi dobře a proklatě se bavil.

A jen dobře, že ho to pobavilo, protože by ho jinak ještě víc otrávilo, že na něj v rámci zkoušky Hermiona opět odmítla seslat povzbuzovací kouzlo. A co hůř, profesor Kratiknot s ní souhlasil a nechal ji seslat ho na někoho jiného.

Zkoušky u Hagrida byly mnohem zajímavější než jeho tehdejší „udržte své tlustočervy naživu“, jak si to Harry mlhavě pamatoval. Tentokrát museli všichni absolvovat let na hipogryfovi. Netřeba zmiňovat, že šlo o Harryho doposud nejsnadnější zkoušku. Zbytek třídy s tím důrazně nesouhlasil, ale sami si mohli za to, že nikdo z nich nevěděl, co si počít. Neměli kontakt s Klofanem tu první hodinu přenechávat jemu.

Zkouška z astronomie proběhla v klídečku a pohodičce. Tedy tak nějak mu to bylo řečeno. Usnul sotva po deseti minutách, ale kamarádi ho ujistili, že když přistoupila profesorka Sinistrová k ústnímu zkoušení, tak jí ze spánku na všechno odpověděl správně. Možná tohle byla ta nejsnadnější zkouška ze všech.

Při bylinkářství se Harry vyžíval v utahování si ze svých spolužáků. Neznali totiž žádné kouzlo, kterým by se ubránili před slunečním opálením. Takže jak se hodiny vlekly, pleť všech zúčastněných nabrala odstín zralé ředkvičky. Sama zkouška byla celkem nudná. Ale co, šlo přece o bylinkářství. Dokonce i když se vypořádávali s kouzelnými a teoreticky jedovatými rostlinami, faktem zůstala skutečnost, že pořád šlo o hodinu o kytkách. Tak či onak se nedokázal přimět, aby ho to doopravdy zajímalo.

Zkouška ze studií mudlů byla první novinkou v této časové rovině a ve skutečnosti šlo o docela příjemnou zkušenost. V podstatě se přenášedlem přemístili do Londýna, dostali pár liber a měli za úkol pokusit se chovat nenápadně. Sice museli na konci sepsat esej o svých zážitcích, ale i tak se s Hermionou při předstírání, že jsou turisté, dobře bavili.

Jasnovidectví také patřilo k tomu snadnějšímu. Harrymu stačilo vycucat si něco z prstu, což dělal pravidelně od té chvíle, co se vrátil do minulosti. Sdělil profesorce Trelawneyové, že spatřil skupinu lidí, kteří se snaží přivést Voldemorta zpět k životu a jejich zatčení. Trochu nadskočila při vyslovení toho jména, ale Harry to ignoroval. Samo sebou nevěděl, že k tomu dojde, ale měl z toho dobrý pocit. A když nic jiného, Harryho zaujetí na profesorku zřejmě zapůsobilo.

Od zkoušek v předešlé časové rovině se nepochybně nejvíce odlišovala ta z dějin čar a kouzel. Oproti písemnému testu o středověkých honech na čarodějnice, které nikoho nezajímaly a stejně vždycky skončily popravou mudlů, jim Sirius oznámil, že každý musí napsat esej o něčem, co se v tomto roce dozvěděli v jeho hodinách a to v rozsahu od 200 do 1600 slov podle toho, jak dobře se jim povede v jeho ústním kvízu. Náhodně je vyvolával a ptal se jich na něco z látky, kterou toho roku probírali. První, kdo odpověděl nesprávně, vypadl a musel psát esej o rozsahu 1600 slov, další, co neuspěl, měl za úkol 1400 slov, a tak to pokračovalo. Harryho trochu naštvalo, že v poslední chvíli prohrál s Hermionou kvůli otázce „Jak se jmenuje sirotčinec, ve kterém vyrůstal Tom Raddle?“ Jako by ho to zajímalo! I když 400 slov byla brnkačka. Byl v pokušení popichovat spolužáky, kteří museli psát víc, ale hodil to za hlavu. Napsal to své během deseti minut a raději hrál se Siriusem šibenici, zatímco všichni ostatní ještě psali a Hermiona přepracovávala tu svou. Netřeba dodávat, že její dvou set slovná esej kapánek překročila 3000 slov, ale ve skutečnosti nikdo překvapený nebyl. Otrávený, smířený, ale ne překvapený. A protože byli studenti zvyklí, že jejich eseje měli mít určitý počet palců nebo – v poslední době – stránek, seslal Sirius na jejich pojednání kouzlo, které samo ukazovalo, kolik slov doposud měli.

Harryho nejoblíbenější zkouškou se samozřejmě opět stala ta z obrany. Překážkovou dráhu si užil a trochu mu připomněla první den bystrozorského tréninku, když se třídili ti, kteří by při skutečné akci nepřežili. Harry jí samozřejmě prošel ze všech nejrychleji a s plným počtem bodů. To neuvěřitelně popouzelo Hermionu, vzhledem k tomu, že to udělal pozpátku, se zavřenýma očima a bez hůlky. Ale to měla za to, že ho porazila v Siriusově předmětu. Jeho kmotr mu bude zcela jistě předhazovat, že ho porazilo čtrnáctileté dítě, i když to byla Hermiona.

„Nemůžu uvěřit, že jsi uposlechl rady něčeho z naší zkoušky,“ smál se Harry Ronovi, který měl problém se zdoláním bludníčků, když z nějakého důvodu dal na jejich rady a skončil po pás v močálu.

„Co ty o tom víš? Měl jsi celou dobu zavřené oči! Ani by ses nemohl zastavit a zeptat se na cestu,“ odpověděl Ron.

„Chápu, že jsi zahořklý, že jsem dosáhl lepšího výsledku,“ chlácholil Harry svého rozrušeného kamaráda, „ale nesmíš zapomínat, že tohle je moje parketa.“

„A stejně jsi měl nejrychlejší čas!“ vyprskl Ron podrážděně.

„Moje parketa,“ zopakoval Harry.

„Skromnost je skutečně tvou největší předností, Harry,“ poznamenala Hermiona suše, když k nim přišla.

„Čau,“ pozdravil ji Harry, „jaká byla McGonagallová chrlící sonety?“

„Nebyla,“ odpověděl Hermiona. Když viděla Ronův a Harryho zmatek, dodala: „Tentokrát rapuje operu o mých selháních.“

Harry se zasmál. „Tak to bych rád viděl. Přemýšlím, jestli –“

„Ne,“ přerušil ho Ron. „Vím, na co se chceš zeptat, a říkám ti to rovnou – to nikdy neudělá, kámo.“

„Kazisvěte,“ trucoval Harry. „Hej, co tomu Nevillovi tak trvá? Už je tam s tím bubákem přes dvacet minut.“

Hermiona a Ron si vyměnili pohledy plné pochopení.

„No,“ začala Hermiona a snažila se být taktní, „jeho bubák je poměrně děsivý…“

„To teda není –“ bránil se Harry, když v tom Neville s jekotem vyletěl z kabinetu, kde se bubák schovával.

„Sklapni,“ zamumlal otráveně Harry, když se Ron rozhihňal.

„Co se stalo?“ dostal ze sebe Ron mezi záchvaty smíchu.

Neville se úkosem podíval na Harryho. „Nepřestavěl bys… doopravdy… svůj starý dům na strašidelný hrad, že ne? Ani nedovolil lidem se neregistrovat jako zvěromágové, pokud budou ochotní zaplatit víc? Nezaložil bys domácím skřítkům odbory? Nebo nepovolil skřetům používat v pondělí hůlky, protože pondělky neexistují? Ani bys všechny nenutil nosit ve čtvrtek růžovou? Nevyhlásil bys ‚Udělej hipogryfa’ od Sudiček za národní hymnu? Nebo pravidelně nedovážel lamy a nevypouštěl je na náhodných místech? Nebo –“

„Bože, kolik toho máš?“ zeptala se Hermiona zděšeně.

Neville pokrčil rameny. „Nezapomeň, že jsem tam byl docela dlouho.“

Harry si povzdechl. „Abych ti odpověděl na otázku, Neville, tak ne, neudělal. Ale plánuju se jednoho dne stát ministrem, díky za ten nápad.“

Neville okamžitě omdlel.

Harry protočil očima. „To jenom hraje.“ Strčil do něj špičkou nohy. „Pravděpodobně.“

 

ooOOoo

 

Tento rok se Harry ani neobtěžoval s tím, aby si šel při hostině na konci roku sednout k nebelvírskému stolu. Věděl, že by stejně musel velmi rychle odejít, až Brumbál začne předčítat výsledné body, takže si rovnou šel sednout ke Zmijozelu.

„Co tady děláš?“ zeptal se ho kluk tmavé pleti, kterého si Harry matně pamatoval z několika předmětů.

„Nemůžu být s Nebelvírem, když vyhrajeme školní pohár,“ vysvětlil Harry. „A s havraspárskými už jsem nedávno párkrát seděl.“

„To sis nemohl sednout k Mrzimoru?“ zeptal se ho ten kluk obezřetně.

„Blaisi, ne!“ varoval ho Theo, který seděl vedle něj – očividně šlo o Blaise Zabiniho.

„Co ne?“ zeptal se zmateně Blaise. „Jen jsem mu položil otázku.“

„Tím ho jenom povzbuzuješ,“ vysvětlil Theodor.

„Nepotřebuju povzbuzovat,“ vyhlásil Harry, „jsem Nebelvír.“

„Toho jsme si všimli,“ prohodil Draco a vklouzl na lavičku vedle Harryho.

„A co se týče toho, proč nesedím u Mrzimoru… No, když jsme se s Dracem prvně potkali, tak jsme si povídali o kolejích. Rozhodli jsme se, že když skončíme v Mrzimoru, tak on by odešel a já bych zběhl. Protože bych tudy stejně musel jít, kdybych šel k Mrzimorům, rozhodl jsem se ušetřit si cestu a jít rovnou sem,“ vysvětlil Harry.

„Jak můžeš odněkud zběhnout, když jsi tam nikdy nepatřil?“ musel se Blaise zeptat.

„Blaisi!“ okřikl ho Theo.

„Pardon,“ omluvil se. „Ale Draco ho taky povzbuzuje. Proč neřveš na něj?“

Theo protočil očima. „Draco, Merlin mu pomáhej, má Pottera rád.“

„A nezapomínejme na mou pubertální rebelii,“ dodal Draco.

„To mi připomíná, jsou vaši pořád vytočení?“ zeptal se Harry.

Draco si jen odfrkl. Harry to bral jako ‚ano’.

V tu chvíli Brumbál povstal. „Tento rok jsme dosáhli těch nejvyšších bodových zisků, co si pamatuji. Na čtvrtém místě je Mrzimor s 9307 body. Na třetím místě máme Havraspár s 9526 body. Na druhém místě Zmijozel s 10094 body. A konečně na prvním místě je Nebelvír s nejvíce nasbíranými body za jeden rok a to s 13877 body!“

„Jak to, že jsou ta čísla tak bláznivě vysoká?“ zeptal se Draco.

„Sirius rozdává body na potkání,“ vysvětlil Harry. „Nemluvě o té akci ‚padesát bodů každému, koho uslyší říct Voldemort’.“

„Tentokrát nemám žádné body k udělení na poslední chvíli –“ Brumbál se zarazil, když se k němu naklonil Sirius a něco mu řekl. „Oprava, uděluji Harrymu Potterovi padesát bodů za to, že konečně řekl ‚Voldemort’, čímž se Nebelvír dostává na celkové skóre 13927 bodů!“

Harry praštil hlavou o stůl. „Bídák.“

„Brumbál?“ zeptal se Draco.

„Ne, Sirius. Byl jsem tak opatrný, abych to před ním neřekl… A Neville taky, za to, že předpověděl, že zase vyhrajeme.“

Všichni věděli, že vyhrajete,“ upozornil ho Theo.

„Nepomáháš,“ řekl Harry.

„Ani se nesnažím,“ odpověděl Theo.

„Vážně, to si můžou s Potterem povídat všichni až na mě?“ postěžoval si Blaise.

 

ooOOoo

 

„Jak jsi prolomil to prokletí?“ zeptal se Harry Remuse zvědavě.

„Prokletí?“ zeptal se Remus nepřítomně, zatímco si balil.

„Však víš, jak Voldemort proklel pozici učitele obrany proti černé magii, aby Brumbál musel každý rok hledat nového? Mimochodem, to od něj bylo vážně dětinské,“ zhodnotil Harry.

„Jo, tohle. Měl jsem smlouvu jen na rok,“ řekl mu Remus.

„Aha,“ zarazil se Harry. „Co teď teda budeš dělat? Chci říct, neříkal jsi, že být vlkodlak je na trhu práce trochu problém?“

Remus se usmál. „Normálně ano, ale Sirius…“

„…ho najal, aby byl Lord Black!“ vpadl do Remusova kabinetu Sirius.

„Najal tě jako Lorda Blacka?“ ujišťoval se Harry u Remuse.

Ten přikývl. „Líbí se mu ten titul, ale nechce se vypořádávat se vší tou zodpovědností a já potřebuju práci.“

„Krom toho,“ dodal Sirius, „Náměsíčník je asi ten nejzodpovědnější člověk, kterého znám. Zná všechny ty zákony a je poloviční krve, což by mělo dostatečně namíchnout všechny moje příbuzné vyjma Remusovy budoucí přítelkyně a její matky a –“

„Naposledy, Siriusi,“ přerušil ho Remus, „Nymfadora není moje přítelkyně.“

„Nechá tě říkat jí Nymfadora,“ upozornil ho Harry.

„Jo, to nemůžu ani já,“ souhlasil Sirius.

„To nechá i Cedrika Diggoryho a Charlieho Weasleyho,“ bránil se Remus.

Harry přikývl. „To jo, ale jen proto, že s nimi prohrála sázku. A o privilegium křestního jména se už nesází. Něco o tom vím, zkoušel jsem to.“

„Nymfadora je na mě trochu moc mladá,“ trval na svém Remus. „Vzhledem k tomu, že dokončila školu teprve před dvěma roky.“

„Naprosto souhlasím,“ přitakal Sirius srdečně a poplácal Remuse po zádech.

Remus se na něj překvapeně podíval. „Ty… souhlasíš?“

„Určitě,“ potvrdil Sirius. „Ještě další dva nebo tři roky. Ale pak očekávám, že spolu začnete chodit. Jsem si jistý, že spolu budete moc šťastní. A s Harrym trváme na sdíleném kmotrovství.“

„Nechystáš se… mě varovat, abych jí nezlomil srdce?“ zeptal se trochu zmateně Remus. „A co děti –?“

„Proč, plánuješ jí snad zlomit srdce?“ zeptal se Sirius a významně ignoroval tu druhou otázku.

„No, ne, ale…“ začal Remus.

„Tak pak se o sebe zvládne postarat sama. Stejně už je na cestě k tomu stát se bystrozorem,“ řekl Sirius pyšně. „A jsem si jistý, že by tě zvládla vykastrovat o dost důkladněji než já.“

Remus ztěžka polkl.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 34. Od: sisi - 06.04. 2020
Dík za krásný překlad, tohle je povídka, která mě vždy potěší a rozesměje. Těším se na pokr.

Re: Kapitola 34. Od: Lupina - 24.03. 2020
Se divím, že Zmijozelové se s Harrym vůbec baví :D Ale zase je spojuje znechucení Brumbálem. A vysvětlení Flintovy přítomnosti ve škole je prostě geniální. Díky!

Re: Kapitola 34. Od: denice - 24.03. 2020
Moc mě baví Marcus Flint a jeho dojíždění na famfrpálové zápasy, ovšem nejvíc jsem si užívala Harryho rozhovor u zmijozelského stolu. - "Vážně, to si můžou s Potterem povídat všichni až na mě?“ postěžoval si Blaise." Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Sarah1281: ( Online překlady )12.04. 2021Kapitola 50.
Sarah1281: ( Online překlady )06.04. 2021Kapitola 49.
Sarah1281: ( Online překlady )30.03. 2021Kapitola 48.
Sarah1281: ( Online překlady )23.03. 2021Kapitola 47.
Sarah1281: ( Online překlady )09.03. 2021Kapitola 46.
Sarah1281: ( Online překlady )02.03. 2021Kapitola 45.
Sarah1281: ( Online překlady )05.01. 2021Kapitola 44.
Sarah1281: ( Online překlady )17.11. 2020Kapitola 43.
Sarah1281: ( Online překlady )10.11. 2020Kapitola 42.
Sarah1281: ( Online překlady )25.08. 2020Kapitola 41.
Sarah1281: ( Online překlady )15.06. 2020Kapitola 40.
Sarah1281: ( Online překlady )02.06. 2020Kapitola 39.
Sarah1281: ( Online překlady )19.05. 2020Kapitola 38.
Sarah1281: ( Online překlady )05.05. 2020Kapitola 37.
Sarah1281: ( Online překlady )21.04. 2020Kapitola 36.
Sarah1281: ( Online překlady )07.04. 2020Kapitola 35.
Sarah1281: ( Online překlady )24.03. 2020Kapitola 34.
Sarah1281: ( Online překlady )10.03. 2020Kapitola 33.
Sarah1281: ( Online překlady )25.02. 2020Kapitola 32.
Sarah1281: ( Online překlady )11.02. 2020Kapitola 31.
Sarah1281: ( Online překlady )28.01. 2020Kapitola 30.
Sarah1281: ( Online překlady )14.01. 2020Kapitola 29.
Sarah1281: ( Online překlady )26.11. 2019Kapitola 28.
Sarah1281: ( Online překlady )19.11. 2019Kapitola 27.
Sarah1281: ( Online překlady )29.10. 2019Kapitola 26.
Sarah1281: ( Online překlady )23.06. 2019Kapitola 25.
Sarah1281: ( Online překlady )02.06. 2019Kapitola 24.
Sarah1281: ( Online překlady )19.05. 2019Kapitola 23.
Sarah1281: ( Online překlady )05.05. 2019Kapitola 22.
Sarah1281: ( Online překlady )23.04. 2019Kapitola 21.
Sarah1281: ( Online preklady )02.04. 2019Kapitola 20.
Sarah1281: ( Online preklady )19.03. 2019Kapitola 19.
Sarah1281: ( Online preklady )03.02. 2019Kapitola 18.
Sarah1281: ( Online preklady )13.11. 2018Kapitola 17.
Sarah1281: ( Online preklady )30.10. 2018Kapitola 16.
Sarah1281: ( Martik )02.10. 2018Kapitola 15.
Sarah1281: ( Online preklady )18.09. 2018Kapitola 14.
Sarah1281: ( Online preklady )14.08. 2018Kapitola 13.
Sarah1281: ( Online preklady )03.07. 2018Kapitola 12.
Sarah1281: ( Online preklady )15.05. 2018Kapitola 11.
Sarah1281: ( Martik )08.05. 2018Kapitola 10.
Sarah1281: ( Online preklady )14.01. 2018Kapitola 9.
Sarah1281: ( Online preklady )07.11. 2017Kapitola 8.
Sarah1281: ( Online preklady )26.09. 2017Kapitola 7.
Sarah1281: ( Online preklady )19.09. 2017Kapitola 6.
Sarah1281: ( Online preklady )15.08. 2017Kapitola 5.
Sarah1281: ( Online preklady )25.07. 2017Kapitola 4.
Sarah1281: ( Online preklady )20.06. 2017Kapitola 3.
Sarah1281: ( Online preklady )30.05. 2017Kapitola 2.
Sarah1281: ( Online preklady )17.05. 2017Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Online preklady )12.05. 2017Úvod