Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď raz voňal tymián

23. Aldeburg

Keď raz voňal tymián
Vložené: Jimmi - 10.08. 2009 Téma: Keď raz voňal tymián
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu "Once Upon A Thyme": Zensho

Draco a Hermiona cestujú späť v čase a vymenia si svoje pozície v živote. Obaja získajú tvrdé ponaučenie o rodine, cti a láske. Áno -  skutočná hrozba pre všetkých DHr priaznivcov, ktorí túžite po dobrej, dlhej  fanfics.

Túto kapitolu venujem Jin, soraki, Carme, Svetluške, Sele, game, Invisible, beruske1, Tez, soraki, Maenee, HOPE, Jenny, JSark, Khire, eternallife, teriisek, Leann, Tru, SARE a kajke  .

PS. Moc sa netešte, autorka zblbla číslovanie kapitol, týmto to dala do poriadku, je to kratučké. Už len 9. kapitol!

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Preklad: Jimmi

Beta-read: Maenea


Kapitola 23

Aldeburg

Keď sa na druhý deň prebudili, obaja sa cítili neuveriteľne oddýchnutí.

"Nikto ti nepovedal, že dáma si nenapcháva líca?" riekol Draco, keď v pobavení sledovala ako Hermiona zjedla tri vajíčka a štyri dolky za dve minúty.

"Malhub," odvetila Hermiona s ústami plnými vajec.

S trochou jedla v sebe a ďaleko od hraníc sídla Grangerovcov, si stále viac a viac pripadala ako svoje staré ja. Paradoxne, to spôsobovalo, že videla tiež Draca Malfoy stále viac, ako si ho pamätala vtedy na Rokforte. Jediný rozdiel bol, že v tomto čase nevyužíval každú príležitosť, aby jej mohol zo života urobiť peklo. V skutočnosti využíval každú príležitosť, aby jej robil dobre - ako objednanie ďalšej porcie raňajok po tom, čo prvú zjedla za jednu minútu.

"Dúfam, že nebudeš potrebovať tretiu porciu raňajok," riekol Draco v obavách, keď Hermiona vyčistila druhý tanier rovnako rýchlo ako prvý.

"Užomprchat", odvetila a začala sa smiať.

"Uf, mohla by si mi urobiť láskavosť a najprv prehltnúť, čo ješ? Čo je vôbec také smiešne?"

Hermiona prehltla sústo, ktoré prežúvala.

"R-Ron mal vo zvyku stále hovoriť s plnými ústami... privádzalo ma to s Harrym do zbláznenia! Nikdy som si nepomyslela, že raz urobím to isté." Hermionine oči žiarili, keď si spomenula na svojich dvoch priateľov.

Draco si všimol sentimentálny, šťastný výraz na Hermioninej tvári. Ty brďo, naozaj jej tí dvaja chýbali... ako som ich to zvykol volať? Hlupáci? Blbci? Naozaj som býval taký malicherný? V každom prípade jej naozaj chýbal Potrík a Weslík.

"Vy traja ste boli fakt skvelí priatelia, há?"

"Áno, prečo?"

"Nuž, nebol som tak presne súčasťou Zázračného klubu, spomínaš si?"

Hermiona vyzerala ustarane. "Ach... nie, ale všetko je teraz iné, Draco. Ja-ja tým myslím, že sme vyriešili množstvo našich rozdielov, a ehm, sme manželmi. Okrem to neexistuje žiaden Zázračný klub... my sa priatelíme so všetkými. Boli by sme sa priatelili dokonca s tebou, keby si nás nechal."

"Nechal vás? Prečo prepánajána by som vás nenechal?"

Hermiona uvažovala, či Thyme Eliminus už tak veľmi poškodil Dracovi pamäť. "Ty-ty si nás vždy nenávidel. Rona, pretože bol chudobný... a mňa, pretože som sa narodila u muklov..."

Draco sa začervenal. "Áno. Ale myslím, že som mal vtedy svoje dôvody, a nuž, môj názor na tie veci sa už akosi zmenil."

Hermiona sa pozrela na svojho manžela, oči plné pýchy. "Viem... to je čiastočne dôvod, prečo som sa do teba zamilovala. Pretože si bol dosť silný, aby si zmenil svoj názor."

Dvojica sa na seba priblblo uškrnula.

"Potrík a Weslík ma stále chcú zabiť, vieš že?" riekol Draco, keď chytil svoju ženu za ruku, kým vstávali od stola.

"Viem," riekla Hermiona.

"Nevadí ti to?" spýtal sa Draco.

"Nie, pretože aj tak asi umrú od šoku v ten okamih, keď im to povieme."

Draco sa zasmial. "Môžu mi urobiť, čo len chcú. Jediné, čo chcem, je aby si sa so mnou vrátila do budúcnosti, kde si môžeme žiť ako prasatá v žite..:"

"A môžem sa naučiť jazdiť na koni..."

"Samozrejme.  A ja znova budem pán z Manoru..."

"... použiješ milé, čisté mydlo, aby si sa s ním vykúpal..."

"Áno... a budem každý deň nosiť čerstvo vypraté šaty..."

"A budeme jesť dyňové paštéky (cz: dyňové paštičky)..."

"A môžeme si potom vyčistiť zuby..."

"A v našich posteliach nebudú blchy..."

"A čo je najdôležitejšie, Hermiona... budeme mať splachovací záchod."  

"Ach áno! To rozhodne."

Vyšli do slnečnej žiary toho skorého októbrového dňa a začali vnímať mesto Aldeburgh. Bolo veľmi veľké, oveľa väčšie než Mildenstowe, a vyzeralo dosť prosperujúco, napriek záplave zlého osudu pred troma rokmi.

"Kam teraz pôjdeme? Do Samhainu máme tri týždne," riekla Hermiona, keď prechádzali uličkou, ktorá jej tak veľmi pripomínala Šikmú uličku. V skutočnosti, všetky tieto uličku jej pripomínali Šikmú uličku - úzku, temnú a uponáhľanú.

"Myslel som, že sa pokúsime zistiť viacej o Mary Culdonovej a jej manželovi. Tiež tých štyroch, ktoré upálili ako čarodejnice. Vždy som si myslel, že magickí ľudia nemôžu byť naozaj upálení na hranici."

"Myslíš na Vendelínu Čudesnú (cz: Vendelínu Vystřednice). Tak si užívala upaľovanie na hranici, že sa nechala chytiť 14 krát v rôznych prevlekoch; zakaždým sa odmiestnila. Ale na niečo zabúdaš,. Draco."

"Na čo?"

"Mala prútik a poznala kúzla."

"No a?"

"Aká je pravdepodobnosť, že Mary Culdonová bola skutočná čarodejnica? Znie to, ako keby bola len obyčajná jasnovidkyňa."

"Nuž, ako to vieš?"

Hermiona si vzdychla. "Pretože zrejme nechodila na Rokfort, však? Niekde tam vonku, v tomto čase, je príjemný starý Rokfort. Ale v týchto časoch, čistokrvní či u muklov narodení nemohli chodiť do Školy kúziel pokiaľ nemali dosť peňazí na knihy a poplatky. Tento spôsob sa zmenil až v 1700, keď si úrady uvedomili, že sa mimo oficiálnych škôl rozvíja nebezpečná subkultúra zmrzačenej mágie. To nikto okrem mňa nečítal Históriu Rokfortu?"

Draco mlčal.

Hermiona si s ním spojila ruky.

"Knut za to, na čo myslíš?" riekla nakoniec.

Draco sa otočil a stretol sa s jej pohľadom. Pomyslela si, že vyzerá veľmi nahnevaný. "Ak je toto to, čo sa stane, keď sa držia ľudí, čo si to zaslúžia, mimo Rokfortu," povedal trpko, "potom je to absolútne zvrátené."  

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 25.07. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: denice - 23.07. 2010
Pěkná idyla v Aldeburgu. Kdepak asi začnou se svým pátráním?

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: Ledvu - 11.08. 2009
Už se těším nad další kapitolu. Skvělý překlad. :D

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: soraki - 11.08. 2009
Díky za překlad a věnování. Ruku do ohně za to, že ta stará jasnovidka žije... musí ;-) Jinak splachovací záchod a koupelna, bez toho bych nepřežila. Když si pomyslím, že taky měly ty ženské věci... brrr ale už jen 9 kapitol, to jako fakt? Mno, snad to dobře dopadne ;-)

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: SARA - 11.08. 2009
Skvělé hneed dvě kapitoly, jsi úžasná. díky za překlad.

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: Tez - 10.08. 2009
Jen doufam, že se dostanou zpátky...Ale bych řekla, že ta bývalá pěstounka žije...určitě, musí žít...Moc díky za skvělý překlad

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: kajka - 10.08. 2009
vynikajuce,inak mohli by ist do Rokfortu:D zboznujem ich ako manzelov hlavne Draca..taky romanticky:D ktora by ho nechcela:D inak dakujem za prekald:)

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: Tru - 10.08. 2009
´jeeeej naraz dvojitá dávka. Úžasné. A Hermiona hovorí už ako Ron no to ma pobavilo, a rovnako aj to na čo sa tešia keď sa vrátia. Ďakujem Jimmi za venovanie a super preklad. Inak to na konci by mala byť skôr jasnovidka, podla mňa;))

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: Carma - 10.08. 2009
teda, to bola fakt extra kratka kapitola. jimmi, myslis to vazne, ze uz len 9 kapitol??? to je dost malo... :( ale vdaka za preklad a venovanie. potesilo ma :)

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: JSark - 10.08. 2009
Zaujímavé, na Draca má tento výlet do stredoveku tuším ozaj dobrý vplyv. Diky moc. :)

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: HOPE - 10.08. 2009
Krásná kapitolka, opakuji se, je moc krásná. Díky za věnování a za překlad. Ještě 9 kapitol, páne jo, to uteklo, nadpřirozeně rychle.

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: Leann - 10.08. 2009
=D splachovací záchod a posteľ bez bĺch? fakt luxus =D som strašne zvedavá, čo bude, keď sa vrátia späť. dúfam, že Draca tie peniaze znova nepokazia a bude taký ako teraz.

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: 32jennifer2 - 10.08. 2009
Ach, aj tak je to príjemné prekvapenie, aj tak sa teším...=D....a znova ďakujem za preklad a venovanie... myslím, že tá Mary Culdonová žije...a že im sľúbi pomoc..niečo mi našepkáva, že žije...

Re: Kapitola 23 Aldeburg Od: eternallife - 10.08. 2009
Páni dvojtá dávka po ránu to hned bude den hezčí:) jinak jak už sem řekla v minulém komentáři snad je tak rychle nechytěj opět díky za věnování a překlad:)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )28.08. 2009Záver k poviedke
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200932. Rodina, česť... láska
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200931. Vedela som, že prídeš
Zensho: ( Jimmi )22.08. 200930. Nikto neprišiel
Zensho: ( Jimmi )21.08. 200929. Cena, ktorú treba zaplatiť
Zensho: ( Jimmi )20.08. 200928. Pred cestou späť
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200927. Prečo by som ti mal veriť?
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200926. S tým najlepším úmyslom
Zensho: ( Jimmi )18.08. 200925. Niečo sa kuchtí...
Zensho: ( Jimmi )13.08. 200924. A bledý bol
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200923. Aldeburg
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200922. Mary Culdonová
Zensho: ( Jimmi )07.08. 200921. Tvoja dáma Ťa miluje
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200920. Pravda ťa oslobodí
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200919. Ja sem nepatrím
Zensho: ( Jimmi )01.08. 200918. Prípad č. 312 / 2005
Zensho: ( Jimmi )30.07. 200917. Je to hravé dieťa
Zensho: ( Jimmi )27.07. 200916. Obaja už vieme prečo
Zensho: ( Jimmi )26.07. 200915. Kúpiť, kúpiť, chytiť...
Zensho: ( Jimmi )17.07. 200914. Tvár ako ruža
Zensho: ( Jimmi )15.07. 200913. Odpíš čoskoro
Zensho: ( Jimmi )08.07. 200912. Mágia letného slnovratu
Zensho: ( Jimmi )01.07. 200911. kapitola Nič sa nedeje
Zensho: ( Jimmi )22.06. 200910. kapitola Drraaco
Zensho: ( Jimmi )19.06. 20099. kapitola Šalvia
Zensho: ( Jimmi )18.06. 20098. kapitola
Zensho: ( Jimmi )16.06. 20097.kapitola Päť bodov pre Chrabromil
Zensho: ( Jimmi )03.06. 20096. kapitola Ty sem nepatríš
Zensho: ( Jimmi )29.05. 20095. kapitola Ty!
Zensho: ( Jimmi )22.05. 20094. kapitola Tie perly sú moje?
Zensho: ( Jimmi )19.05. 20093. kapitola MLOKy z Elixírov
Zensho: ( Jimmi )18.05. 20092. kapitola Zničila si mi život
Zensho: ( Jimmi )16.05. 20091. kapitola Ešte jeden týždeň
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )16.05. 2009Úvod k poviedke