Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Jen trochu času

Kapitola 18. Širší obraz

Jen trochu času
Vložené: Lupina - 11.03. 2020 Téma: Jen trochu času
Lupina nám napísal:

Autor: Jess Pallas                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/3688609/19/

Rating: 9+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

PA: Při psaní této kapitoly jsem měla dvě možnosti – mohla jsem buď strávit tři až čtyři kapitoly obcházením kolem různých nezbytných rozhovorů mezi postavami, nebo jsem je mohla shrnout do jedné kapitoly a jít k věci, což je soud. A asi poprvé za moji spisovatelskou kariéru jsem zvolila stručnou verzi! Doufám, že kvůli tomu nebude kapitola příliš nabitá. Mnohokrát děkuji všem, kteří komentovali, mému betareaderovi snorkackcatcherovi a mé Veselé chase pomocníků se zápletkami :-)

 

 

Kapitola 18. Širší obraz

 

„Ticho! Ticho!“

Starostolec zasedal, padesát postav ve švestkových hábitech se shromáždilo na stupňovitě se zvedajících se řadách. A uprostřed té rozlehlé soudní síně číslo deset bezmocně seděl Teddy Lupin. Musel přiznat, že v životě nebyl tak vyděšený.

Očima šmejdil po místnosti, zaznamenal vážnou a důležitou tvář Kingsleyho Pastorka, který jednání toho dne předsedal, protože to bylo jeho právo, viděl protáhlou, krysí tvář s úzkou bradkou a tenkým knírkem žalobce Vincence Lictora, který si právě probral poznámky a s úšklebkem koukl doprava. Teddy směr jeho očí následoval a setkal se s mnohem konejšivějším pohledem na Hermionu Weasleyovou a Padmu Goldsteinovou.

Byly pohrouženy do rozhovoru, ačkoliv Hermiona letmo vzhlédla, všimla si jeho pozornosti a nabídla slabý úsměv. Ty poslední strašlivé dny byla jeho záchranným lanem – po osamělé a zoufalé noci strávené v ministerské zadržovací cele se následujícího rána objevila ona s Padmou. Nemohli si kvůli přítomnosti kolegyně a monitorovacím kouzlům na cele volně promluvit, ale Hermionina tvář mu hlasitěji než slova řekla, že zná pravdu. Probrali podrobnosti případu – Teddy dodržel svůj slib, že návrat rodičů neprozradí, ale jinak byl upřímný – a ona ho ujistila, že pracuje na ukončení zákazu Harryho návštěv. A pak, když se Hermiona chystala k odchodu, na chvilku se zdržela a ústy naznačila slova ‚neboj, jsou v pořádku‘.

Po té návštěvě zmizela trocha z Teddyho temného zoufalství. Musel přiznat, že byl celý nemocný starostmi o rodiče, co dělají a co se stane, jestli je chytnou. Žil napůl v očekávání a napůl ve strachu, že se pošetile pokusí nějak ho zachránit. Občas si představoval, že spolu vycestují za hranice do bezpečí, jindy byli uvězněni nebo hůř, posláni zpět, aby zemřeli, protože ministerstvo nechápalo, že jejich návrat ničemu neublížil. Ale teď věděl, že jednali rozumně, že šli k těm, kteří je mají rádi, a vyhledali pomoc, a tak se cítil stokrát lépe. Znamenalo to, že ať už se jemu stane cokoliv, oni budou v bezpečí a v pořádku. A jen na tom záleželo.

Dovolili mu dva zvolené návštěvníky – trval na tom, že navzdory údajnému zákazu jedním z nich bude Harry a jako druhého požadoval babičku. Krátce zvažoval Viktorii, ale musel přiznat, že nijak netouží, aby jej viděla takto, v cele, kdy jej sledovali a on by jí nemohl vše vysvětlit. Kromě toho, babičce to dlužil. A do půl hodiny od odeslání povolení babička stála před dveřmi cely a peskovala čarodozorce, aby zrychlil.

Držel ji dlouhou dobu, ztratil se ve vřelosti a uklidnění její přítomnosti. A když mu objetí pevně vrátila, zašeptala mu do ucha tiše, ale srdečně ‚děkuji‘ a dodala, že jeho rodina se sešla v jejím domě a čeká na zprávy. Poklábosili o nevýznamnostech – zeptal se jí na konferenci a jak se jí líbila Vídeň – ale nakonec ho přiměla, aby se jí otevřel.

Přiznal, jak strašně se cítí kvůli Penny. Stále ležela u svatého Munga a on rozhodně nechtěl, aby se něco takového stalo. Babička mu slíbila návštěvu jeho jménem a pak souhlasila, že si promluví s Viktorií. Významně se zeptala, jestli ji má pozvat do svého domu, aby se setkala s jeho rodinou? Po hlubokém nádechu Teddy souhlasil.

A pak se babička se zvláštním výrazem ve tváři zvedla a řekla, že ho odpoledne zase navštíví.

Na návštěvu však přišla matka.

Nebýt přítomnosti čarodozorce, Teddy by jí vynadal, že tak absurdně riskuje. Ale musel připustit, že měla bezvadné přestrojení – zjevně originál rozsáhle nastudovala – a kdyby jí jedno oko neztmavlo, zatímco druhým na něj mrkla, ani by si neuvědomil, že je to ona. Ale přineslo mu to útěchu, takže se navzdory veškerým pochybnostem a obavám rozhodl, že je mu to prostě fuk.

Nezávazně tlachala, ačkoliv zjevně zdánlivě bezvýznamný hovor byl vážnější, než by kdokoliv postřehl. Dala mu vědět, že konečně dokázali najít ten starý rodinný recept na lektvar, o kterém se bavili, co měl vyřešit její problém. Také mu řekla, že promluvila s Viktorií a vysvětlila ono nedorozumění z posledního setkání. Teddyho přítelkyně byla překvapená, ale zcela pochopila a byla ochotná prominout. Vzkazuje mu, že ho miluje a že jí chybí. Teddyho zaplavila neskutečná úleva, ačkoliv ho srdce bolelo, že to nedorozumění nemohl vysvětlit sám. Požádal alespoň ‚babičku‘, aby Viktorii vyřídila, že ji miluje. Ta se usmála a souhlasila.

A pak pokračovala, informovala jej, že ten dekoratér Frederico odvedl skvělou práci v jeho domě, takže jej přivedla k sobě, aby se podíval i na její, a že s asistentkou pracují na jeho bývalém pokoji. Dodala, že se o tom mezi lidmi nešíří, aby ho někdo nepřetáhl, ale že Harry, Ginny, Viktorie, Hermiona a Ron o něm vědí. Dále dodala, že Frederico sám nevidí důvod pro takové tajnůstkaření. Podle něj by svoji přítomnost měl prozradit a hotovo. Tak by ostatní viděli, jak jeho práce pěkně zapadla do stávající architektoniky. Ona jej však spolu s jeho asistentkou a dalšími dál odrazuje od takové akce, alespoň dokud se práce nezačne chýlit ke konci, aby měli lepší představu o celé barevné škále. Poukazují na to, že jakýkoli zásah by mohl mít katastrofální následky. Teddy pochopil, co myslí.

Táta chtěl říct pravdu.

Teddy se mu nedivil. Částečně po tom taky toužil. Chtěl, aby jeho rodiče mohli vystoupit a přijmout pocty, které si zasloužili. Neměli by se schovávat ve stínech. Uvědomoval si však, že takové odhalení vyvolá zemětřesení. Jaká bude reakce na to, že pár válečních hrdinů vstalo z mrtvých? Bude ministerstvo jednat laskavě nebo paranoidně? Budou se bát následků tak moc, že se je pokusí poslat zpět portálem? A co se stane s ním, až se odhalí, že skutečně zasáhl do minulosti? Pravda, bylo by to pro něj lepší než některá obvinění vrhaná Zenobií Moonovou – Starostolec by mohl mít větší slitování s mladým mužem, který se snažil zachránit rodiče, než s někým, kdo se potenciálně pokusil zasahovat do výsledků stěžejních několika hodin nedávné kouzelnické historie – ale teď záleželo na osudu rodičů, ne jeho. Rozhodně matce řekl, aby stála za svým. Frederico by se neměl odhalit. Přetáhnutí by bylo katastrofou.

Souhlasně přikývla, políbila jej na čelo a odešla.

A nakonec, následující den, po další návštěvě Hermiony a Padmy, byl zákaz zrušen a dorazil Harry.

Kmotrův hlas vyvolal v Teddym vzrušení z hrůzy i radosti. Slyšel jej odeslat čarodozorce pryč sérií rázných příkazů a sledoval, jak pečlivě sesílá síť kouzel pro ošálení odposlouchávacích a monitorovacích zařízení na jeho cele, aby přijímala jen rozhovor o počasí. A pak se Harry posadil před Teddyho, smaragdové oči přísné a neústupné, a zeptal se jej na celý příběh z jeho perspektivy.

Teddy jej povykládal. Provinile přiznal, že lhal a klamně přísahal. Pokusil se vysvětlit, jak si myslel, že Harryho chrání, a jak mu otec vysvětlil, že tak to není. Přiznal také, že Harrymu chtěl vše říct a že by to udělal nebýt zatčení…

K jeho nesmírné úlevě se Harry usmál, protože otcův příběh byl stejný. Pak se mu sevřel žaludek při kmotrových slovech, že neoceňuje takové lhaní, ačkoli důvodů si váží a odpouští mu.

Koneckonců, dodal, lži stály za ten výsledek. Všichni zainteresovaní se na tom shodli, snad až na Remuse. Podle něj akce pro jeho dobro nestály za námahu.

Teddy po té nahrávce skočil a zeptal se na to, co matka tak nenápadně naznačila ohledně otcovy pozice. Harry se zamračil a Teddy poznal, že se vyskytl problém.

„Hermiona zjistila, jaké má Lictor záměry ohledně obžaloby,“ přiznal znepokojeně. „Nemůže to tvrdit jistě, ale podle pátrání, co provádí, a otázek, které klade různým svědkům, Lictor zřejmě hodlá tvrdit, že jsi plánoval změnit průběh bitvy ve prospěch Voldemorta.“ Zhluboka si povzdechl. „A z pohledu těch, co tě moc neznají, je to racionální návrh. Proč by se jinak někdo namáhal zasahovat do tak důležité události, pokud by nechtěl změnit výsledek? Všechno jsou to dohady a Hermiona zajistí, aby se Starostolec dozvěděl, že je to nesmysl, ale semínko je zaseto. Voldemortův návrat je velmi citlivé téma mezi mnohými členy Starostolce – koneckonců jej zažili a většina je dost stará, aby byla zapojená i poprvé – a jestli by pojali jen stín podezření, že by obžaloba mohla mít pravdu, nepohlíželi by příznivě na to, cos dělal. A Remus pořád tvrdí, že pokud neřekneš pravdu, nedokážeme ty argumenty vyvrátit.“

Okamžitě se vrátila obvinění Zenobie Moonové. Tehdy zněla absurdně, směšně a byla snadno zamítnuta v přítomnosti dvou lidí, kteří jej dobře znali a rozuměli tomu. Ale v místnosti plné neznámých osob, které o něm nic neví, a kterým bude nesporný fakt, že se pokusil zasáhnout do minulosti, zapadat do širšího obrazu… Že by mohl chtít změnit jednu prostou, menší tragédii, to je ani nenapadne. Uvěří, že chtěl zničit dvacet let míru, i když každý zákon cestování časem ukazuje, že to není možné.

Pokud si Lictorova slova najdou cíl, zavřou ho, až zčerná.

A Teddy to věděl. Bez odhalení rodičů, bez pevného, nezlomného důkazu, že nezamýšlel vyvolat čisté zlo a zavrhnout dvacet let míru, prožije zbytek života v Azkabanu.

Ale stejně je nemohl nechat. Starostolec bude jejich přítomnost vnímat jako nebezpečí. Jeho rodiče budou muset zemřít, jinak by historie nebyla taková, jak byla zaznamenána. Nepochopí skutečné spletitosti časových mechanizmů jako on, že se nic nezměnilo, že vše je v pořádku – pokusí se o něco pitomého. Tím si byl jistý.

Ne. Ať už se jemu stane cokoliv, máma a táta zůstanou v bezpečí.

A přesně to Harrymu zpříma řekl.

Harry se na něj slabě, ale laskavě usmál a poznamenal, že až teď si uvědomuje, jak moc se podobá svému otci. Remus jej již přiměl přísahat, že ať už se s ním stane cokoliv, Teddy musí zůstat v bezpečí. Téměř naříkavě se zeptal někam do stropu, co má dělat se dvěma odhodlanými Lupiny, kteří se chtějí obětovat jeden pro druhého?

Teddy se na něj usmál a řekl, že má poslechnout toho, který právě mluví.

Harry si zhluboka povzdechl, objal jej a před odchodem zrušil svá kouzla.

Ve dnech, než začal soud, měl Teddy mnoho návštěv. Hermiona a Padma jej stručně seznámily s tím, co má čekat. Babička a ‚babička‘ jej přišly utěšit, a Harry přicházel, aby blokoval monitorovací kouzla, která před lety sám na cely zavedl. Také informoval Teddyho o povaze toho, co se děje. A pak den před soudem Harry s Hermioninou pomocí zařídil to, co mu Teddy nikdy nedokáže oplatit. Vymámili povolení k návštěvě pro Viktorii.

Harry ji doprovodil, aby je zdánlivě sledoval, ale popravdě aby ošálil kouzla, takže si ty dvě hrdličky mohly upřímně promluvit. Viktorie byla charakteristicky upřímná.

„Teddy, jsi idiot,“ vybalila na něj. „A nemůžu uvěřit, že jsi mi nevěřil, když už jsem našla ty poznámky. Ano, ano, chránil jsi mě, vím.“ Zvedla ruku, aby předešla protestům. Harry se jen culil. „Ale nepotřebuju tvoji ochranu, Teddy. Miluju tě a chci s tebou sdílet život. Ale jak můžu, když mi nemůžeš věřit?“

Věřím ti…“ Teddymu trhalo srdce, jak toužil vše vysvětlit, ale Viktorie jej opět utnula.

„Vím,“ přerušila jej teď unaveně. „Vím, a proto to ode mě není fér. A tvůj táta mi řekl o vašem rozhovoru a že jsi mi chtěl říct pravdu, když tě zatkli. Dokonce dřív než Harrymu.“ Na Harryho se omluvně usmála a ten jen pokrčil rameny. „Vím, že je to pravda, protože papá říkal, že jsi volal. Kéž bych tehdy byla doma. Když už nic jiného, aspoň by ses nevrátil domů, když tě chtěli zatknout.“ Zhluboka si povzdechla a popadla jej za ruku. Trhnutím hlavy si odhodila plavé vlasy z obličeje. „Tví rodiče jsou milí,“ přiznala s úsměvem. „V mnoha ohledech jsou jako ty. A protože jsi je při své práci sledoval a poznal jsi je, chápu, žes to musel udělat i navzdory riziku… tohoto všeho.“ Očima obsáhla celu. „Kdyby šlo o maman nebo papá a já věděla o způsobu…“ Opět si povzdechla. „Nemůžu tě vinit, i když ses dostal do pořádného průšvihu. A navzdory tomu, co se stalo Penny…“

Teddy bojoval s obrovským nárůstem viny. „Netušil jsem, že se něco takového stane,“ zašeptal téměř zoufale. „Weasleyovi byli ke mně vždycky tak hodní a Penny je moje instruktorka a má přítelkyně a šéfka. Nabídla mi učednictví, když jsem dostudoval v Bradavicích. Kdybych to věděl, rodiče či ne, nikdy bych…“

Stisknutí ruky mu opět zabránilo větu dokončit. Viktorie se slabě usmála. „Vím,“ zamumlala opět. „Teddy, já vím.“

A pak se její rty vznášely u jeho a Harry se diskrétně na minutku otočil. Teddy a Viktorie si dopřáli polibky, ale Teddy měl strašlivý pocit, že od nich bude v nepříliš vzdálené budoucnosti odloučen navždy.

Jestli bude odsouzen víc než na pár měsíců, bude se s ní muset rozejít. Může být láska jeho života, ale nebylo by fér, aby na něj musela čekat. A jestli dostane doživotí…

Ta myšlenka jej neopustila celou noc, poté co Harry a Viktorie odešli. Ani když pro něj ráno přišel kouzelník od ochranky, aby jej odvedl k soudu.

A tak se Teddy Lupin ocitl čelem k Lictorovi a Starostolci. Věděl, že aby zachránil rodiče, pravděpodobně bude muset obětovat svoji svobodu. Mohl se jen modlit, aby tomu nějaký Hermionin zázrak zabránil.

Po Kingsleyho zvolání štěbetání v soudní síni utichlo a Teddy se rozhlédl po galerii, kde seděli svědci. Soud probíhal neveřejně, což znamenalo, že k Teddyho úlevě byla vypovězena široká veřejnost a tisk. Ne že by se nepokusili – Hermiona dost ostentativně spisovateli soudu předala brouka ve sklenici a požádala, aby byl vrácen Dennímu věštci – ačkoliv trvala na tom, že netřeba spěchat, jen dokud zůstane z doslechu jednání. Molly Weasleyová s Arturem a Billem za zády postávala za dveřmi soudu dvacet minut a domlouvala čaroochrance tak hlasitě, že ji Teddy slyšel cestou z cely. Poukazovala, že je blízkou rodinnou přítelkyní a že vyloučení její rodiny je směšné. Bylo třeba samotného ministra Pastorka spolu s Harrym a Viktorií, aby ji přesvědčili, že má počkat jinde. Přestože Teddy neměl nic proti jejich přítomnosti, bylo mu povoleno jen pět oficiálních hostů a ta místa již zaplnil.

Dovolil si pohledem zaběhnout výš ke dveřím. Vážný Harry se zatnutou čelistí zíral na Teddyho soucitně, ale i rozhodně, ačkoliv nepřirozeně často kmital očima ke dvěma zrzavým postavám po své levici. Po pravici mu seděla babička, smrtelně bledá, s očima vyděšenýma, ale výrazem upřeným a pevným. Držela přívěšek se třemi prameny vlasů – dědečkovým, matčiným a jeho. Vedle ní byla Viktorie a oči z něj nespustila, nezaváhala – znovu spolu mluvili, ačkoli až příliš krátce, pět minut před soudem. Drželi se a šeptali si omluvy a odpuštění znovu a znovu. A nakonec, po Harryho levé straně vedle dveří, ruku v ruce způsobem, kterého si snad nikdo nevšimne, protože nebyl zcela vhodný mezi bratrem a sestrou, seděli Ginny Potterová a Ron Weasley.

Až na to, že nebyli bratrem a sestrou. Díky moci metamorfózy a mnoholičného lektvaru z bystrozorských zásob na jeho soud přišli rodiče.

Teddy nebyl šťastný, když ho o tom plánu Harry včera šeptem informoval, právě když se jej Hermiona a Padma zeptaly, koho chce na podporu – stejně ale souhlasil a ulevilo se mu, že je tam bude mít. Otec se setkal s jeho pohledem. Za Ronovýma očima se skrývalo znepokojení, ale slabě se usmál, a máma zvedla Ginnyino obočí. Poznal, že táta už přemýšlí o tom, že vystoupí. Modlil se, aby Harry dostál svému slovu danému kmotřenci, namísto toho daného starému příteli svého otce.

Nezatáhni je do toho, Harry. Udrž je v bezpečí, prosím, udrž je v bezpečí…

Nad ním ve středu shromážděného Starostolce, ve švestkovém hábitu, vstal ministr kouzel Kingsley Pastorek.

„Ticho!“ zopakoval a zvedl ruku, když se kolem něj uklidnilo poslední mumlání. Očima kmitl k Teddymu a mladý muž zachytil směs spletitého koktejlu emocí – zármutku, nostalgie, zklamání a rezignace. Přítel rodičů či ne, ministr Pastorek zhodnotí důkazy a bude při vynesení rozsudku čestný. Tím byl proslulý, intelektem spolu se selským rozumem a dobrým úsudkem, takže zůstal ministrem tak dlouho. Teddy věděl, že by to jinak nechtěl.

Kingsley si opět odkašlal, krátce pohlédl do poznámek v ruce a pustil se do formální řeči. „Dnes, desátého července, jsme se sešli, abychom vyšetřili obvinění proti Teddymu Remusi Lupinovi, který je obžalován, že druhého července přibližně v osm čtyřicet večer se dobrovolně a úmyslně pokusil změnit směr historie, konkrétně události bitvy o Bradavice, a při tom sabotoval neocenitelný magický portál tak, že došlo ke zranění Penepoly Anny Weasleyové, vedoucí časové divize oddělení záhad. Žalobcem je Vincenc Udo Lictor. Obhájci jsou Hermiona Jean Weasleyová a Padma Mehadi Goldseinová. Otázky jménem Starostolce budu pokládat já, Kingsley Pastorek, ministr kouzel, a Matylda Ariadne Breaksoearová, vedoucí Sboru pro prosazování kouzelnických zákonů. První náměstek ministra, Percy Ignatius Weasley byl omluven. Soudním zapisovatelem je Terence Lancelot Boot. Svědkové jsou Rajesh Chaudhry, Edgar Florian Fortescue, Albert Ethelred Krákora, Dennis Nigel Creevey, Rose Delilah Zellerová, Lucy Madeline Brightwellová, Zenobia Lilith Moonová, Elijah Meriadoc Whistler a Petroc Constantine Mercer. Mají právní zástupci další svědky?“

Lictor důrazně vstal. „Dnes ne, pane ministře.“

Padma také vstala, protože Hermiona cosi četla v poznámkách. „Žádné, pane ministře, děkuji.“

Kingsleyho pohled se obrátil k Teddymu. „Jste Teddy Remus Lupin z Winchestrovky v Ceredigionu, ve Walesu?“

Teddy pomalu přikývl a snažil se uklidnit dýchání, aby mohl promluvit svými suchými rty. Setkal se s ministrovým pohledem. Všiml si, jak se vždy klidný hlas Kingsleyho Pastorka nalomil u prostředního jména a příjmení. Přemýšlel, co by asi řekl, kdyby zjistil, že se jeho dva dávní přátelé skrývají za zrzavými vlasy na konci soudní síně.

„Jsem,“ prohlásil tiše.

Kingsley přikývl. „Pak může soud začít,“ pronesl.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Jimmi - 11.03. 2020
Bola som v tom, že som napísala komentár - ale asi ma niečo vyrušilo, To bolo... ani som nedutala. Všetko podstatné však už bolo napísané nado mnou, asi by som sa opakovala. Autorka je fakt neuveriteľná, a tvoj preklad tomu dodáva tie správne grády. Ďakujem PS. Nemáš predstavu, čo robí práve Mia, normálne mi bráni v ťukaní do klávesnice. Ten svoj ňufák cpe až pod ruku, do dlane... Asi ťa mám pozdravovať :)
Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Lupina - 12.03. 2020
No, napětí nám bude stoupat... A ty soudní scény pro mě byly těžké. Já je nerada čtu, natož překládám. Ale když ta povídka je prostě něco... Miuška je zlatíčko, podrbej ji za ouškem. Včera asi bylo něco ve vzduchu, mě okupoval Arníček, tlama zubatá. Děkuji za koemntář, Jimmi.

Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: kakostka - 11.03. 2020
No ty jooooo, skvěle napsaná a hlavně přeložená kapitola, jeden je nervozní jak hárající fena aniž to pořádně začlo.... Stále mne udivuje, PROČ by měl Teddy chtít návrat Voldyho? K ČEMU BY MI TO BYLO? Chtít změnit dějiny? Vždyť on je synek krvezrádkyně a vlkodlaka... jeho rodiče v té válce zemřely, k čemu by mu to vítězství bylo? aby ho Voldy slavnostně mučil v Bradavicích? nebo co jako? to je obžaloba úúúplně máklá? To je, jak kdyby obvinili Harryho, že chtěl podpořit Voldemorta. Jak to někoho vůbec může napadnout? ale asi jo, když se toho bojí, že? Že se tam propašovala Dora i Remus se nedivím, že se na návštěvy dostavila babička ráno i odpoledne je jasný... a jsem zvědavá, co se bude dít dál. Moc děkuju za překlad.
Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Lupina - 12.03. 2020
Kladeš si správné otázky. Já při překladu trpěla jako zvíře, že jsou ti kouzelníci tak pitomí. Ale ono to možná není tak nereálné. Prostě jsou paranoidní a ve škole je moc neučili kritickému myšlení. A takto to dopadlo. Obžaloba si možná honí vlastní triko, možná je to Umbridžka v gatích, i takové pitvory my, mudlové, máme. Takže i tento typ mi přijde reálný. Ale nesmírně iritující. Fuj, úplně jsem se otřásla, když jsem si vzpomněla, jak jsem to překládala. A to teprve začínáme! Čekají nás nervydrásající chvíle. Děkuju moc za komentář, kakostko.

Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: denice - 11.03. 2020
Ještě štěstí, že Jess shrnula rozhovory v jedné kapitole a na soud - a na rozsudek, doufám - budeme čekat jen týden. Nejsem si jistá, že bylo moudré, aby byl u soudního jednání Remus Lupin, zdá se mi že může udělat cokoli, zvlášť jestli Teddy dostane delší trest nebo doživotí. Napnutá jsem jak kšandy... Díky.
Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Lupina - 11.03. 2020
Ano, tušíš správně, že přítomnost Remuse Lupina nemusí být výhrou. Na druhou stranu - rozsudek už za týden? To od Jess čekat nemůžeš :-) Ne, ne. Ta nás bude pěkně napínat a grilovat a mučánkovat. Ale konec bude dobrý :-) Děkuji za komentář, denice.

Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Gift - 11.03. 2020
Jsem rada, ze se autorka rozhodla pro strucnejsi verzi. Vysvetleni mezi Teddym, Harrym a Viktorii bylo akorat. Ted jen neprasknout napetim pri cekani na dalsi kapitolu a rozsudek soudu. :-) Dekuji!
Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Lupina - 11.03. 2020
Obávám se, že k rozsudku se jen tak nedostanem. Teď nás čekají pro mě náročnější kapitoly na překlad. Jak jsem uvedla výše, scény ze soudní síně nemusím. Hrozně mě stresují. Ale tato povídka musela být přeložena, proto jsem do ní šla i přes ony pro mě nepříjemné pasáže. Bude to teď napínavé. Děkuji, Gift, za komentář.

Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Jacomo - 11.03. 2020
Čtu, čtu, čtu, napjatá jak kšandy - a najednou konec! Ach jo. Znovu musím obdivovat mistrovství, s jakým autorka píše. Dokonale podaný širší obraz, retrospektivní vykreslení proběhlých dní, které navzdory pouhému výčtu Teddyho myšlenek nabírá spád a stupňuje napětí až k tomu cliffhangerovém závěru kapitoly. Klobouk dolů a veliké díky, Jess! A ještě větší díky tobě, Lupinko, a tvé betě Marci, že nám tohle všechno zprostředkujete v krásné mateřštině.
Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Lupina - 11.03. 2020
Osobně mám Jessiny akčnější pasáže raději, ale pravda je, že umí i ty ostatní. Sice jen "shrnula", co se stalo před soudem, přesto všechno víme. Jak píšeš, je to mistrovství. A i když scény ze soudní síně nerada jen čtu, překlad jsem zvládla, protože ta povídka stojí za to. Moc děkuju za pochvalu, Jacomo. :-) Jsem ráda, že se líbí.

Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: zuzule - 11.03. 2020
Huh, mam uplne napnuty nervy. Obavam se, ze tohle Remus nevydrzi a nakonec se prasknou oba... Diky!
Re: Kapitola 18. Širší obraz Od: Lupina - 11.03. 2020
I to je možné... Teď se může stát cokoliv. Jen připomenu, má to dobrý konec :) Děkuji za komentář, zuzule.

Prehľad článkov k tejto téme:

Jess Pallas: ( Lupina )28.04. 2020Kapitola 25. Za portálem
Jess Pallas: ( Lupina )22.04. 2020Kapitola 24. Vlákna
Jess Pallas: ( Lupina )15.04. 2020Kapitola 23. Čelit osudu
Jess Pallas: ( Lupina )08.04. 2020Kapitola 22. Mimo čas
Jess Pallas: ( Lupina )01.04. 2020Kapitola 21. Rozhodnutí
Jess Pallas: ( Lupina )25.03. 2020Kapitola 20. Záchrana
Jess Pallas: ( Lupina )18.03. 2020Kapitola 19. Nezbytná oběť
Jess Pallas: ( Lupina )11.03. 2020Kapitola 18. Širší obraz
Jess Pallas: ( Lupina )04.03. 2020Kapitola 17. Návrat domů
Jess Pallas: ( Lupina )26.02. 2020Kapitola 16. Duchové
Jess Pallas: ( Lupina )19.02. 2020Kapitola 15. Zatčení
Jess Pallas: ( Lupina )12.02. 2020Kapitola 14. Podstata problému
Jess Pallas: ( Lupina )05.02. 2020Kapitola 13. Důvěra
Jess Pallas: ( Lupina )29.01. 2020Kapitola 12. Rytmy
Jess Pallas: ( Lupina )22.01. 2020Kapitola 11. Rodinný cirkus
Jess Pallas: ( Lupina )15.01. 2020Kapitola 10. Důsledky
Jess Pallas: ( Lupina )08.01. 2020Kapitola 9. Za zrcadlem
Jess Pallas: ( Lupina )27.11. 2019Kapitola 8. Škody
Jess Pallas: ( Lupina )20.11. 2019Kapitola 7. Vzpomínky
Jess Pallas: ( Lupina )13.11. 2019Kapitola 6. In memoriam
Jess Pallas: ( Lupina )06.11. 2019Kapitola 5. Záštita
Jess Pallas: ( Lupina )30.10. 2019Kapitola 4. Dokud nás smrt nerozdělí – 2. část
Jess Pallas: ( Lupina )23.10. 2019Kapitola 3. Dokud nás smrt nerozdělí – 1. část
Jess Pallas: ( Lupina )16.10. 2019Kapitola 2. Zajištění štěstí
Jess Pallas: ( Lupina )09.10. 2019Kapitola 1. Sliby
Jess Pallas: ( Lupina )02.10. 2019Prolog – Sledování
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )01.09. 2019Jen trochu času