Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

14. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 10.02. 2020 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 14

 

"Nesťahujete sa kvôli mne, že nie?" spýtal sa Harry, keď pomáhal Kote baliť veci. Harryho stálo veľa síl prinútiť sa ísť do domu Stensonovcov. Keď tam už bol, nebolo to také zlé, teda okrem toho, keď riskol nakuknúť do kuchyne. Keď uvidel stále rozbitý stôl a kredenc teraz bez porcelánu a s chýbajúcim sklom, vrátili sa mu spomienky. Našťastie Kota zachránila jeho dôstojnosť a rýchlo ho odvliekla nahor do svojej izby, aby jej pomohol pobaliť sa.

"Samozrejme, že to nie je kvôli tebe," uisťovala ho. "Teda určite nielen kvôli tebe... sťahujeme sa, pretože je tu príliš veľa zlých spomienok, najprv na otcovu chorobu, potom keď sme sa dopočuli o tvojej smrti a potom tá záležitosť s prekliatym Vernonom Dursleym. Nechceme žiť niekde, kde si spomíname, ako ťa takmer zabil. nechceme žiť v blízkosti tých idiotských Dursleyových. Chceme žiť niekde, kde sa budeš cítiť bezpečne, keď nás prídeš navštíviť a nebudú tam pre teba zlé spomienky. Si prakticky súčasťou rodiny, Har, a pretože chodíš často na návštevu, chceme mať dom, kde sa budeš cítiť príjemne. Mimochodom, musíš chodiť častejšie."

"Ale Kota," protestoval Harry, keď ignoroval jej poslednú poznámku. "Nechcem, aby ste urobili takú veľkú vec len preto, aby som sa ja cítil lepšie. Ešte stále máš pred sebou rok školy a teraz si budeš musieť nájsť nových priateľov."

"Ach, aj tak nemám rada svojich priateľov," odmávala to Kota.

Prásk.

"Ty nemáš rada svojich priateľov?" spýtal sa Harry so zdvihnutým obočím.

Prásk.

Kota pokrčila plecami. "Čo mám povedať? Bola som tu nová. Každý už mal svoju skupinu, takže mne tak dajako zostala na krku tá moja. Nemala som veľa možností. Občas sa musíš baviť s ľuďmi, ktorých nemáš príliš rád, aby si mal niekoho, s kým môžeš chodiť von a niečo robiť. Občas musíš vziať to, čo môžeš dostať; všetko je o kompromisoch. Máš veľké šťastie, že máš priateľov, akých máš. Keď o nich hovoríme, stále prídu Weasleyovci?
Prásk

"Áno, myslím, že tu čoskoro budú. Baví ťa praskať tie bublinky?" spýtal sa Harry, keď Kota pukla ďalšiu bublinu na bublinkovej fólii.

"Čože? Je to nevysvetliteľne uspokojujúce a ty to vieš. Vidím, ako túžobne na tú fóliu hľadíš," vecne prehlásila Kota.

Harry sa na ňu pozrel s nadvihnutým obočím.

"Priznaj to, Harry, chceš to." Zdvihla kúsok fólie za dva rohy a lákavo pred ním zamávala. "Poď si puknúť, Harry, vieš, že to chceš."

"Ehem, prišli sme v nevhodnom čase?" ozval sa doberajúci hlas od dverí. Harry s Kotou vzhliadli a zbadali Georgea, Freda, Rona, Ginny a Hermionu, ako ich odtiaľ s pobavenými výrazmi sledujú.

"Ani náhodou, toto je len ďalší krok k tomu, aby sme sa my dvaja totálne samoponížili," vravela Kota, keď pätica vstúpila do jej spálne.

"Čo presne je táto vecička?" spýtal sa Fred, keď zdvihol bublinkovú fóliu. "Vyzerá to ako niečo, z čoho by bol otec unesený."

Po vysvetlení, množstve balenia a ďalšieho praskania, bola Kotina izba pobalená a sedem mladých ľudí sa vydalo dole schodmi. Vydali sa smerom do kuchyne, aby niečo zjedli, ale Harry si nemohol pomôcť, aby ho to neznepokojilo. Kota ich rýchlo všetkých poslala do druhej izby s prísľubom, že im tam donesie jedlo. Ale keď sa dostali do obývačky, už tam boli ďalší ľudia.

Boli tam štyri dievčatá, dve s blonďavými vlasmi a dve brunety, ktoré vyzerali prekvapene, že ich vidia. Harry zvedavo na dve hľadel; zdali sa mu povedomé.

"Ehm, zdravím," začala jedna, vyzerala, ako keby pre ňu predčasne prišli Vianoce, keď si prezerala štvoricu chalanov. "Vy musíte byť kamaráti Koty."

"Áno, beriem to tak, že aj vy?" prívetivo odpovedal Fred.

"Áno, sme jej kamarátky zo školy. Ja som Kristen. S Ashley sme v Kotinom ročníku. Stacey a Kerry sú o rok mladšie," koketne vysvetľovala jedna z blondínok.

Harry zbledol, už mu došlo, prečo tie dve vyzerali tak povedome. Stacy Greenová a Kerry Brockfordová. Chodil s nimi na základnú školu a poriadne mu strpčovali život. Vtedy ani zďaleka nebol populárny a nikto k nemu vlastne nebol milý, ale istí ľudia sa mu zapísali do pamäte ako vážne príšerní. Kerry a Stacy patrili do tejto kategórie. Modlil sa, aby ho nespoznali, ale keď videl, ako Stacy na neho zíza v budiacom sa uvedomení si, bolo mu jasné, že to nebude tento prípad.

"Tak to teda nie. To nemôže byť pravda. Harry? Harry Potter? Zo základky?" neveriacky sa spýtala.

"Ehm, áno. Ahoj," bez nadšenia pozdravil.

"Ach môj bože," vykríkla Kerry. "Kota vravela, že sa s tebou priatelí, a musím priznať, že sme si ju kvôli tomu doberali, ale... no teda, vážne si vyrástol," vravela, keď si ho obdivne pozrela od hlavy po päty. Harry sa nepohodlne pohol.

"Takže si na nás pamätáš?" spýtala sa Stacy.

"Och, áno, pamätám," odpovedal Harry a v duchu sa modlil, aby odišli preč.

"No teda, bol si od škôlky prakticky s nami na každej hodine, aj s tvojím bratrancom Dudleym. To decko bolo k popukaniu," spomínala Kerry.

"Och, áno, k popukaniu," sarkasticky zamrmlal Harry.

Kota prišla z kuchyne, opatrne niesla podnos s pitím. Tvár jej viditeľne zbledla, keď ich zbadala, než nasadila úsmev.

"Ahoj, Kota," zborovo štvorica pozdravila.

"Ech, ahojte, ľudkovia, čo tu robíte?" ustarane sa spýtala. Harry mal podozrenie, že z nich má asi takú istú radosť ako mal on, hoci podľa jej kradmých pohľadov medzi dievčatami a Georgeom, tipoval, že je to z iného dôvodu.

"Pofľakovali sme v Kerryinom dome, začali sme sa nudiť a spomenuli sme si, že si vravela, že tu budeš mať priateľov, tak sme sa rozhodli, že to skontrolujeme," pokrčila Kristen plecami. "Ach, snažili sme sa ti zavolať a spýtať sa, či nás tiež nepozveš, ale mala si stále obsadené."

"Vážne? To je čudné. Celý deň nikto nevolal," povedala Kota hlasom, ktorý im dával vedieť, že ich prichytila pri lži, ale nezdalo sa, že by to tým dievčatám vadilo.

"Čudné," odmávala Ashley. "Takže prečo nás nepredstavíš svojím priateľom? Stacy s Kerry sa už poznajú s tunák Harrym, ale čo tí ostatní?" spýtala sa s prehnane priateľským úsmevom.

Po predstavení začali dievčatá klábosiť s chlapcami, brali ostatné dievčatá na vedomie len, keď bolo nevyhnutné vyhovieť chlapcom. Hermiona vyzerala dosť naštvane a postavila sa veľmi blízko Rona, vyzývajúci lesk v očiach.

Ginny sledovala, ako sa Stancy vtiera Harrymu a vyzerala rozrušená. Všimla si, že jej Harry zjavne na to neskočil, ale stále sa bála, že jej ho to dievča ukradne skôr, než ona stihne mať šancu.

"Ako ste sa spriatelili s Kotou?" spýtal sa Harry Stacy s úprimnou zvedavosťou. Nedokázal pochopiť, prečo prepánakráľa by Kota znášala takéto kamarátky.

"Nuž, mala pár spoločných predmetov s Ashley a Kristen a v skutočnosti sa kvôli nej cítili trošku zle. Bola nová a nemala žiadnych priateľov, ale Ashley s Kirsten usúdili, že vidia potenciál a mysleli si, že by ju mohli vylepšiť a pomôcť jej, aby s nami zapasovala. Nanešťastie, zjavne nechce, aby sme jej pomohli. Myslím, že keď sa odsťahuje, skončí v skupine blbiek. Nechce sa vylepšiť make-upom a nedovolí nám, aby sme sa dotkli jej vlasov. Sú kučeravé a nudne hnedé. A," Stacy stlmila hlas až na šepot, "pokúšali sme sa ju prehovoriť na diétu, pretože očividne potrebuje zhodiť pár kíl."

"Nepotrebuje!" rozhorčil sa Harry. "Vďaka Mer... Bože... vďakabože, že vám nedovolila, aby ste sa jej dotkli. Je dokonalá tak, ako je."

"Rovnako ako si dokonalý ty," hrkútala, prešla mu prstom po predlaktí, než ju stiahol preč.

"Och, vážne?" spýtal sa Harry zatrpknuto. "Myslel som, že som ‘sprostý krpec, ktorý by mohol urobiť svetu láskavosť a rovno sa utopiť’."

"To som povedala?" spýtala sa Stacy, neznela, že by jej to robilo starosti. "Veď vieš, aké sú decká. Som si istá, že všetci vravíme veci, čo nemyslíme vážne. Okrem toho, kto by vtedy hádal, že z teba vyrastie taký fešák?"

"Takže si sa rozhodla týrať ma, pretože si si myslela, že dopadnem inak?"

"Harry, nebavme sa o minulosti, porozprávajme sa o súčasnosti," zvodne vravela Stacy.

"Vlastne idem pohľadať Kotu."

"Práve teraz zabudni na Kotu. No tak, miláčik," zašepkala, zakvačila prsty o vrecká jeho nohavíc a ťahala ho ku schodom. "Poďme niekam, kde je viac súkromia."

Harry na ňu vrhol ľadový pohľad a odtiahol jej ruky zo svojich vreciek.

"Prepáč, Stacy, ale radšej by som sa muchľoval so záchodovou misou ako s tebou," vyšplechol potichu.

Omráčilo ju to. "Čože?" vyštekla.

"Pamätám si na všetko, čo si mi na základke urobila a očividne si sa ani kúsok nezmenila," chladne povedal Harry.

"Očividne si sa nezmenil ani ty. Stále si rovnaký úbožiak. Väčšina chalanov by skočila po šanci bozkávať sa s mnou. Platíš všetkým týmto ľuďom, aby predstierali, že sú tvojimi priateľmi?" spýtala sa zákerne Stacy.

Harry otvoril ústa, aby protestoval, ale všimol si, že Kota potichu prekĺzla nahor schodmi, vyzerala vážne naštvane. Nahliadol ponad Stacyino plece a zbadal Kristen, ako nehanebne flirtuje s Georgeom, ktorý bol svojím normálne priateľským ja, takže sa zdalo, že jej flirtovanie opätuje, hoci Harry vedel, že to nebol tento prípad.

"Vieš," začala diabolsky Stacy, "myslím, že tomu červenovlasému dievčaťu, Ginger..."

"Ginny," automaticky opravil Harry.

"... sa trošku páčiš."

Harry očervenel a stratil reč.

"Správne, a vidím, že ona sa páči tebe. Asi si nadšene vypočuje všetko o tom, aký si bol na základne a všetky tie zábavné historky ako tú z tretieho ročníka na Valentína. Alebo ako ti ľudia zvykli liať puding do batohu. Alebo by rada počula tie pesničky, ktoré si ľudia pospevovali, keď ťa prenasledovali domov. Len jej poviem, aký úbožiak si vtedy bol," pomstychtivo vravela. "Možno si uvedomí, že si úbožiakom stále."

"Nie," Harry pobledol. "Prosím..."

Stacy sa len stočila a odkráčala k Ginny. Harry chcel za ňou ísť, ale pozrel sa na schody a vedel, že má dôležitejšiu prácu. Smutne si vzdychol a vybehol nimi nahor.

Našiel Kotu v spálni sedieť na posteli, na ktorej už neboli obliečky. Smutne na Harryho pozrela a zrazu vybuchla v plač. Harry sa k nej prihnal a posadil sa vedľa nej.

"Kota? Kota, je to v poriadku," pokúsil sa ju utešiť.

Kota sa otočila a vrhla sa mu okolo krku, schovala tvár v jeho pleci, keď sa prinútil uvoľniť sa a objatie jej opätovať.

"Mala som vedieť, že sa mu nebudem páčiť. On je taký dokonalý a zábavný a nádherný a sladký a úžasný a ja som obyčajná, nudná Kota Stensonová," vzlykala potichu. "Samozrejme, že pôjde po Kristen. Je taká pekná, chudá ako tyčka a vyobliekaná a..."

"Pšt. Kota, počúvaj ma. Georgeovi sa tá hlúpa blbka nepáči. Je pekelne otravná a George by po nej nikdy nešiel. To ty sa mu páčiš. Nie si obyčajná, ani nudná. Si oveľa lepšia, než všetky tie hlupane tam dole, ver mi, ja ich poznám," uisťoval ju Harry.

"Ale ona s ním flirtuje a on jej to flirtovanie opätuje," protestovala Kota.

"Nie, neopätuje," hádal sa Harry. "On sa len..."

"Ja som len snažil byť milý k tvojim priateľkám, pretože som si myslel, že ťa to poteší. Neflirtoval som s ňou, prisahám," prehlásil George od dverí.

Kota s Harrym vzhliadli. Tvár Koty dramaticky zbledla.

"Ako dlho tam stojíš?" zadychčane sa spýtala.

George neodpovedal. Len vošiel do izby a chytil Kotu za ruku.

"Poďme. Hermiona ma zabije, ak pri tom nebude ako svedok," dodal so šibalským úsmevom, vyviedol Kotu z dverí a naznačil Harrymu, aby ich nasledoval.

Keď trojica zišla dole, Harry si všimol, že všetci počúvajú historky zo základnej školy, ktoré im Stacy rozprávala. Pocítil nutkanie utiecť hore schodmi, ale zhlboka sa nadýchol a pokračoval v zostupe. Fred, Ron, Ginny a Hermiona nevyzerali, že ich Stacyine historky bavia, ale dievčatá sa chichotali napriek snahe správať sa solidárne.

"Ach, na to si spomínam!" prerušila ju so smiechom Kerry. "Všetci sa dohodli, že mu nedajú žiadnu valentínku a nakoniec skončil len s tou od učiteľky! Ach, to bolo také smutné."

"A spomeň si, keď sme mali výmenu tajných darčekov a jeho rodina mu žiaden nedala a tak nemal aký dať, takže pre svojho človeka pripravil balíček s obedom," dychtivo vravela Stacy.

"Áno, bol to Piers Polkiss a spomínaš si, čo Harrymu urobil za to, že mu dal toto? Harry skončil s majonézou vo vlasoch a s hranolkami, ktoré mu do nej nastrkali. A nenaliali na neho farbu alebo niečo také?" spýtala sa Kerry so smiechom, ani sa neobťažovala predstierať súcit.

"Nie, to bolo inokedy na výtvarnej. Ale, och, bolo také smutné, keď sa cez obed večne snažil schovať za kontajner s odpadkami alebo na záchode. A potom ho našli učitelia a dotiahli ho na ihrisko, kde po celý čas sedel úplne sám, ak ho teda samozrejme nemlátila Dudleyho banda," opisovala Stacy s predstieranou ľútosťou. "A občas niekto pár dní predstieral, že sa s ním chce kamarátiť a potom si s ním dohodol to staré ‘stretneme sa cez obed na tomto mieste’ a nakoniec sa neukázal. A Harry tam prakticky stál celú prestávku a nedochádzalo mu, že sa nikto neukáže. Bolo mi ho tak ľúto."

Harryho tvár sčervenela od poníženia.

Kerry sa obzrela a zbadala ho. "Och, ahoj, Harry. Práve sme sa o tebe bavili!"

"George! Kam si sa vyparil?" hrešila ho zľahka Kristen.

"Musel som ísť po Kotu, pretože musím niečo urobiť a už to viac nemôže počkať," dramaticky prehlásil.

Harry si všimol, ako sa Hermionine oči rozžiarili vzrušením.

George vytiahol nenápadne prútik a otočil sa chrbtom k prítomným muklom. Keď sa znova otočil, Harry si uvedomil, že vyčaroval ružu, ružu s červenou stopkou a zeleným kvetom. George sa na ňu podivne pozrel.

"Ehm... dobre. To nevyšlo celkom, ako som očakával."

Štvorica muklovských dievčat, ktoré netušili, čo sa práve stalo, len hrkútala nadšením nad tou neobyčajnou kvetinou.

George pristúpil k zmätenej Kote a kľakol si na jedno koleno.

"Dobre, takže viem, že máš rada filmy a povedala si, že niektoré z nich považuješ za romantické, takže som si jeden vybral a Hermiona mi dovolila použiť jej telku, aby som si ho pozrel znova a znova, až kým som si nezapamätal doslova časť, čo som chcel, takže..." Odkašľal si. "Kota, láska moja, nechápeš, že si mojím životom? To vďaka tebe sa teším na každý deň. Nikto ma nedokáže rozosmiať ako ty a nikto by mi nechýbal tak, ako mi chýbaš ty, keď nie sme spolu. Možno patríme do rozličných svetov, ale je mi to jedno, pretože mojím svetom si ty a ak sa staneš mojou, sľubujem, že budem tvojím až do smrti, nech sa stane čokoľvek. Ak to zistí šéf mafie, moji ľudia nás dostanú z Talianska a strávime naše životy na úteku, ale budeme spolu." Postavil sa. "Dobre, nie som si istý, či sa sem tá posledná časť hodí, ale nechal som ju tam, nech je to celé. Takže čo povieš? Kota, si v poriadku?"

Kota vyzerala trochu uslzene, ale zachichotala sa. "Ten film milujem," odpovedala s emocionálnym úsmevom. "A rada by som s tebou kedykoľvek utiekla pred mafiou, George, aj keby bol šéf mafie proti tomu."

George sa usmial, pristúpil k nej, objal ju, nadvihol ju, čím Kotu tak prekvapil, že ho v panike zovrela okolo krku, a pobozkal ju.

Hermiona, Harry, Fred, Ginny a Ron vybuchli a začali tlieskať, hoci Ron, zvlášť, bol rozpoltený medzi gratulovaním a znechutením nad tým verejným prejavom náklonnosti z bratovej strany. Trojica dievčat tiež tlieskala, hoci nevyzerali potešené smerom udalostí a venovali Kristen sústrastné pohľady, keď si blondínka len prekrížila ruky na hrudi a vyzerala naštvane.

Kerry nenápadne prešla k Ronovi, kým bola Hermiona zaneprázdnená a pokúsila sa ho pritiahnuť k bozku.

Ron v hrôze odvrátil hlavu, keď ju od seba odtlačil.

"Čo dopekla robíš?" vykríkol zhnusene. "Už som ti povedal, že je Hermiona moja priateľka."

Fred okamžite ustúpil od Ashley a zdvihol medzi nimi ruky, ako keby mohla na neho každú chvíľu skočiť. "Zostaň tam! Ja mám tiež priateľku."

Hermiona sa postavila vedľa Rona a zúrivo na Kerry zazrela, vyzerala ako zviera pripravené zaútočiť, podľa Harryho názoru.

"Nemaj obavy, Hermiona," povedala Ginny, keď sa chladne na Kerry pozrela. "Ron ide len po inteligentných, prekrásnych dievčatách. Nie je na lacné a pochybné blbky, takže tieto dievčatá nie sú žiadna hrozba." Stále bola zatrpknutá z toho, že si robili z Harryho srandu.

Všetkým štyrom dievčatám klesla sánka a Harry vybuchol smiechom.

Ashley otvorila ústa, aby niečo povedala, ale Kota ju prerušila. "Vypadnite z môjho domu, baby. Všetkým je ukradnuté, čo chcete povedať."

Štvorica dievčat bola na okamih omráčená, než sa otočila a vydala sa náhlivo smerom k dverám. Keď Stacy prechádzala okolo Harryho, stočila sa tvárou k nemu a strčila ho do pliec, čím spôsobila, že sa trochu mykol, ale nič viac.

"Vždy budeš lúzer, Harry Potter," prehlásila zákerne, než odpochodovala preč a zatreskla za sebou dvere.

Kota sa rýchlo všetkým ospravedlnila za svoje takzvané priateľky. Prisahala, že nikdy predtým nevidela, aby boli takéto zlé, ale radšej by si odhryzla ruku, než sa niekedy bude priateliť s takými ľuďmi. Ron uistil Hermionu, že ona je pre neho tá jedna jediná, čo skončilo bozkávaním. George uistil Kotu, že je lepšia než všetky tie dievčatá, čo tiež viedlo k bozkávaniu.

"Takže, situácia sa nám rýchlo zmenila na trápnu," dumal Fred, keď si ostražito prezeral dva bozkávajúce sa páry.

"Vieš, že nie si lúzer, Harry," vážne prehovorila Ginny. "To tie dievčatá sú lúzrami. U Merlinovej brady, boli príšerné."

Harry sa na ňu vďačne usmial.

Fred opatrne hľadel medzi nimi. "Aj toto bude viesť k bozkávaniu? Pretože ak áno, mohol by som ísť pohľadať Angelinu a vážne by sme mohli prekvapiť pani a pána Stensonových, keď sa vrátia domov."

Freda rýchlo zasiahli dva vankúše.

***

Kapitola 14 2. Časť

 

Neskôr toho dňa sedeli Harry s Ronom za kuchynským stolom v Dome svetla. Harry učil Rona elixíry, aby ho pripravil na blížiaci sa test. Po celý čas však Ron vyzeral, ako keby sa chcel Harryho na niečo opýtať, ale nedokázal na to nájsť ten vhodný čas.

"Ron, ak sa ma chceš niečo spýtať, tak sa jednoducho spýtaj," vyzval ho Harry, keď odložil brko, ktorým niečo zapisoval a obrátil svoju pozornosť k Ronovi.

"Dobre, premýšľal som, ale neber to zle, ale si si absolútne istý, že môžeme Malfoyovi veriť?" opatrne sa spýtal Ron.

"Ron, vážne, musíš prekonať ten problém, čo máš s Dracom," pretočil Harry očami.

"Myslím to vážne, Harry. Ako vieš, že nespolupracuje so svojim otcom? Mohol by sledovať teba aj Snapa, prezrádzať svojmu otcovi informácie o tebe a Ráde. Možno to je dôvodom, prečo Rád nedokázal nájsť žiadnych smrťožrútov, aj keď vedia, že sa začínajú organizovať, pretože Malfoy dáva svojmu otcovi vedieť zakaždým, keď sa Rád priblíži! Chcem povedať, že polovicu času sú stretnutia Rádu na Snape manor," vysvetľoval Ron.

"Ron. Draco nie je špión," rozhodne vyhlásil Harry.

"Ako to vieš naisto?" trval na svojom Ron. "Už ťa predtým oklamali. Quirrel. Moody. Možno je Malfoy jedným z nich. Pre smrťožrútov by bolo dokonalé mať špióna, ktorému dôveruješ. Napadlo ti, že sa len hrá na tvojho priateľa, aby získal tvoje priateľstvo? Čo ak mu len vtedy rupli nervy a nedokázal ťa prekliať, ale potom zmenil názor a tentoraz sa snaží, aby ho otec vzal znova medzi smrťožrútov? Len vďaka príbuzenstvu by bol medzi nimi veľmi mocný..."

"Ron, Draco nenávidí svojho otca. Jednoducho... Nemôžem uveriť, že vôbec vediem tento rozhovor," hneval sa Harry. "Pozri, skrátka to viem, dobre? Nie je smrťožrútom. Dôverujem mu."

"Harry, len mi sľúb, že pri ňom budeš opatrný, dobre? Nikdy nevieš, čo má za lubom," podozrieval Ron.

"Ron, keby si ho spoznal, uvedomil by si si, že už nie je taký ako kedysi," povedal Harry asi po stýkrát, čo sa spriatelil s Dracom.

"Radšej by som sa zoznámil s mantichorou, vďaka," odmietol Ron.

"Vráťme sa teda k tomu, aby sme ťa dostali na pokročilé elixíry," uzavrel Harry a obrátil pozornosť k učebnici. "Dobre, takže ohľadne vlastností bežných prísad do elixírov..."
"Merlin mi pomáhaj," zamrmlal Ron, než začal počúvať Harryho.

***

Po ďalšej príšernej nočnej more sa Harry znova ocitol v Siriusovej izbe. Nech si akokoľvek sľúbil, že v tomto detinskom zlozvyku nebude pokračovať, bolo to jediné miesto, kde si mohol slušne pospať a neprenasledovali ho nočné mory a tento prísľub odpočinku ho noc za nocou privádzal späť. Bolo to jediné miesto, kde sa cítil v bezpečí.

Schúlil sa do klbka pri nohách Siriusovej postele a sedel tam roztrasený a snažiaci sa potlačiť strach, ktorý u neho vyvolal posledný sen. Bol tým najhorším, čo ho v poslednej dobe sužovali a pociťoval vinu už len z toho, že nad niečím takým premýšľal.

Harry vykukol nad posteľ a chvíľku sledoval, ako Sirius spí a uisťoval sa o mnohých veciach, o ktorých by sa v prvom rade ani vôbec uisťovať nemal.

Strýkove slová sa mu usídlili v hlave a on ich nedokázal zahnať preč. Veľa z nich dávalo zmysel, keď o nich Harry uvažoval, ale z pomyslenia na ne zostával napätý a znepokojený. Chcel to odsunúť na tak dlho, ako sa dalo, ale nevedel ako. Len chcel, aby všetci boli šťastní, ale nemohol si pomôcť, aby nemal pocit, že všetko len zhoršil.

Najhoršia myšlienka, ktorá sa mu usadila v hlave, nebola však tá, ktorej zdrojom bol jeho strýko. Boli to Nottove slová počas ich bitky v Šikmej uličke, ktoré ho najviac trápili.

Možno sa podobáš na svojho strýka viac, než si myslíš.

Čo ak mal Nott pravdu? Nehovoria ľudia, že deti sa podobajú na tých, čo ich vychovali? Nepočul už o tom, že história sa opakuje v takýchto situáciách?

Ale Harry nebol násilný. Nemal násilné myšlienky. Nikdy nechcel nikoho udrieť alebo mu ublížiť.

‘Ale niekoho som zabil. Zabil som Voldemorta. Predtým som chcel Dudleymu jednu vraziť. Chcel som ublížiť Siriusovi predtým, ako som zistil, že je nevinný. Chcel som, aby Červochvosta odovzdali Dementorom. Chcel som ublížiť Nottovi. A zavraždil som Voldemorta,‘ pripomínal si Harry.

Bolo mu zle. Možno mal sklony k násiliu. Nehovorili všetci, že si koleduje o nepríjemnosti? Nemal ešte ani šestnásť a už niekoho zabil, a ani fakt, že to bol Temný pán, ktorý sa usiloval zničiť všetko dobré v čarodejníckom svete, nestačil, aby sa Harry cítil lepšie.

Čo ak toto bol začiatok? Čo ak udrie niektorého zo svojich priateľov? Čo ak ublíži Anne? Čo ak si bude myslieť, že je v poriadku a potom neskôr, keď bude mať deti, tak sa to prejaví? Nie je to to, čo sa stáva v takýchto situáciách? Nemal pocit, že niekedy niečo také urobí, ale čo ak to nikto nevedel, až kým sa to nezačalo diať?

‘Ak sa to niekedy stane, čo i len raz, odsťahujem sa na odľahlé miesto a nikomu nepoviem, kde som. Takto nemôžem nikomu ublížiť,’ zdôvodnil si a cítil sa trošičku lepšie.

Nútil sa, aby sa uvoľnil a zahnal myšlienky na to, že sa raz stane netvorom, ktorého má v sebe a ktorý len čaká, až ho pustí. Ľahol si na svoje obvyklé miesto a zatvoril oči, nechal Siriusovu prítomnosť upokojiť ho dosť na to, aby zaspal.

***

Sirius zastonal, keď sa pozrel na hodinky, 3:15 v noci. Nešťastne prehodil nohy cez okraj postele a žmúril do temnoty, aby našiel dvere do kúpeľne, keď sa ospalo potácal smerom k nim.

Ale v polovici cesty si všimol, že pri nohách jeho postele nie je niečo, ako má byť. Schmatol prútik a zašepkal: "Lumos."

Zmocnila sa ho panika, keď zbadal svojho krstného syna ležať na zemi a nehýbať sa.

Okamžite ho napadlo, že Harrymu zostalo zle, keď mal jeden zo svojich záchvatov bolesti hlavy a pokúsil sa ísť za ním, aby mu pomohol, ale zrútil sa skôr, než sa k nemu dostal.

Kľakol si vedľa neho, znepokojene na neho zavolal. Položil ruky na jeho plece, ale Harry sa s hlasným výkrikom strhol späť a snažil sa vykrútiť preč.

"Harry!" vykríkol Sirius. "Harry, upokoj sa, to som ja. Sirius!"

Harry okamžite znehybnel, nepravidelne dýchal. Pomaly sa odtlačil do sediacej pozície.

"Harry, čo sa deje?" spýtal sa Sirius, keď švihnutím prútika zažal v izbe svetlá. Preskúmal Harryho tvár v snahe nájsť nejaké stopy krvácania z nosa.

"Nič, som v poriadku," zamrmlal Harry, ale nepozrel sa krstnému otcovi do očí. Cítil, ako mu tvár zalieva od rozpakov rumenec a nedokázal vymyslieť jedinú schopnú výhovorku na to, prečo tam je.

"Potom prečo si tu o tretej ráno?" v úprimnom zmätení sa spýtal Sirius.

Zahanbený Harry sa pozrel na zem.

"O nič nejde," zašepkal. Rýchlo vstal.

Sirius zrazu pochopil.

"Harry, prečo tu na zvyšok noci nezostaneš? Mám absurdne veľkú posteľ, takže môžeš mať celú polovicu pre seba," navrhol bez toho, aby sa snažil znieť znepokojene.

"Ach, nie, len sa vrátim do svojej izby. Prepáč, že som ťa zobudil," v rozpakoch sa ospravedlňoval Harry, keď sa snažil dostať k dverám.

"No tak, Har... Je pre teba nepraktické ísť celú cestu nahor schodmi uprostred noci," naliehal Sirius.

"Nie, vážne... ja... ehm... ja som tu len náhodou zaspal. Mys... myslím, že som bol námesačný alebo niečo také," cúval ku dverám.

"Tak počkaj, odprevadím ťa nahor," oznámil Sirius a rýchlo synovca dohonil.

"Nemusíš, Sirius, vážne nie," trval na svojom Harry.

"Ale no tak, Har, čo môže byť lepšie ako prechádzka uprostred noci s mojím obľúbeným synovcom?" spýtal sa Sirius a objal Harryho okolo ramien. Vycítil, že sa Harry okamžite napäl.

"Som tvoj jediný synovec, pokiaľ predo mnou niečo netajíš," s chabým úsmevom zažartoval Harry.

"Nuž v skutočnosti držím ostatných v dome Blackov. Sem sa dostane len môj obľúbenec. Zvyšok použijem ako svoju súkromnú armádu, keď sa rozhodnem zmocniť sa sveta," vtipkoval Sirius. Harry sa usmial.

"Vedel som to."

Príliš rýchlo došli do Harryho izby.

"Dobrú noc, Siri," rozlúčil sa neochotne Harry, keď vstúpil do svojej izby.

"Harry," vážne prehovoril Sirius. "Vieš, že ma môžeš kedykoľvek zobudiť a vždy si v mojej izbe vítaný, dobre? Z akéhokoľvek dôvodu."

Harry hľadel na zem. "Vďaka, ale vážne, som v poriadku."

"Dobre, Harry. Pospi si," láskavo sa rozlúčil Sirius.

Harry prikývol a zatvoril potichu dvere, za ktorými čakal, až kým nezačuje, že Sirius zišiel dole schodmi. Keď si bol istý, že je krstný otec preč, Harry zapol svetlá a vliezol do postele, kde z nočného stolíka schmatol knihu a neochotne privítal späť bezsenné noci. Toto bol určite koniec spania v Siriusovej izbe. Už takto nemohol viac riskovať.

***

"V žiadnom prípade. Absolútne nie. Tá vec je nebezpečná," naliehal Draco.

Harry pretočil očami. "No tak, ty padavka. Hrdozobec je neškodný a už sa mi nechce chodiť predným dverami von, aby som dostal do zadnej záhrady len preto, aby si sa mohol vyhnúť jeho ohrade. Jednoducho ho neurážaj," inštruoval ho Harry, keď vystrčil veľmi váhavého blondiaka von.

Otvoril bránu na Hrdozobcovej ohrade a zapískaním privolal hipogryfa.

"Harry, nemyslím si, že je to dobrý nápad," skučal Draco, keď vyšiel Hrdozobec z ohrady a snažil sa strčiť zobák do Harryho vreciek, keď hľadal jedlo. Harry pretočil očami a odstrčil mu zobák preč.

"Nie, Hrdozobec. Iba keď budeš milý k Dracovi," vážne prehovoril Harry. Hippogryf zbadal Draca a nahnevane na neho zakrákal.

"Myslím, že si na mňa pamätá," obával sa Draco, keď nervózne ukročil.

Harry jemne odtiahol Hrdozobcov zobák k svojej vlastnej tvári, takže pozeral zvieraťu do očí a druhou rukou ho pohladil po perí. "Takže, Hrdozobec, Draco je teraz iný. Má ťa rád a rešpektuje ťa. Myslí si, že si veľmi krásny, však, Draco?"

Draco potlačil posmešnú odpoveď po tom, čo zazrel Hrdozobcove veľmi veľké pazúry.

"Áno, veľmi pekný, Veľmi... ehm... majestátny a... vznešený," skúsil neisto.

Hrdozobec sa trošku vystrel, tváril sa polichotene a Harry sa rozosmial. "Dobre, teraz sa ukloň, Dray."

"Ja sa pred nikým neukláňam," hrdo oznámil Draco.

"Hrdozobec je niečo iné než Voldemort a ak máš šťastie, ukloní sa ti tiež. Takže to hneď urob, než ho urazíš."

Draco si vzdychol a elegantne sa uklonil.

Hrdozobec si ho ostražito obzeral.

"No tak, Hrdozobec," naliehal Harry. Postavil sa vedľa Draca. "Vidíš, je to priateľ."

Hrdozobec prišiel k nim a Draco začal byť nervózny.

"Čo to robí?" spýtal sa takmer na hranici paniky. "Útočí?"

"Nemaj obavy, som tu a ja ho dokážem ovládať. Neublíži ti, prisahám," zašepkal Harry. "Len sa ukláňaj, kým sa nerozhodne."

"To je také ponižujúce," vrčal Draco.

Hrdozobec pričuchol k blondiakovmu lícu a Draco tuho zatvoril oči. Hipogryf si odfrkol, trošku Draca oprskal.

"Och, humus. To je taký humus," potichu skučal. Hrdozobec podráždene zakrákal. "Ehm, humus v dobrom zmysle! Je to vlastne úplne super!" rýchlo sa Draco opravil, čo Harryho rozosmialo.

Hrdozobec sa pozrel z Draca na Harryho a späť, než sa rozhodol, uklonil sa Dracovi, ktorý vydýchol úľavou. Harry hodil zvieraťu jablko, ktoré hipohryf zachytil vo vzduchu.

S Harrym pri boku nakoniec Draco našiel odvahu pohladiť Hrdozobca, ktorý sa k slizolinčanovi správal skoro láskavo.

Tí dvaja ho začali rýchlo nudiť a odletel, aby si našiel niečo skutočné na večeru.

"Vážne ide loviť? Čo to žerie?" spýtal sa Draco, znel trošku naštvane.

"Malé zvieratá," odpovedal Harry, "a slizolinčanov."

Blondiak pretočil očami.

***

Draco tej noci zatvoril okno, len pre istotu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Ďakujem za preklad. Teším sa na ďalšiu časť. :D

Re: 14. Priateľ či nepriateľ 1.časť Od: Jacomo - 11.02. 2020
Uf, tohle byla hodně nepříjemná kapitola. Jelikož mám ze základky zkušenosti dost podobné Harrymu, bylo mi to dost proti srsti (zvláštní, jak hluboko si tyhle dětské křivky zakousnou). Ale jinak samozřejmě děkuju za překlad, Jimmi. Těším se, až zase bude na programu Sirius, Severus a hlavní zápletka.
Presne. Len ja som bol ten typ, čo sa bránil bitkou, kým som nedostala okuliare a po prvých rozbitých prednášku a horu trapasu a strápnenia pred takmer celou školou o tom, ako sa dievčatá nebijú a aké sú nové okuliare drahé. Už fakt chcem, aby boli tieto stredoškolské naťahovačky za nami. Vieš na čo sa teším... Draco a Ron... druhá najlepšia scéna poviedky :) Ďakujem

Re: 14. Priateľ či nepriateľ 1.časť Od: denice - 10.02. 2020
Pěkná dávka americké puberty v praxi :-) Zajímalo by mě, jestli to Celebony viděla v nějakém filmu pro náctileté, nebo jestli je to vlastní zkušenost. Díky.
To fakt netuším, sú to pubertiaci, tak to tam patrí, ale už sa nemôžem dočkať, až sa vrátime k témam spojených s čarodejníkmi (a Harrym Potterom - teda aj tu bol, ale myslím, že pubertiakov a muklov mám dosť) Ďakujem za komentár

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke