Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Becoming Mrs Malfoy

9. kapitola

Becoming Mrs Malfoy
Vložené: Jimmi - 04.02. 2020 Téma: Becoming Mrs Malfoy
Jimmi nám napísal:

Autor: Rumaan

Preklad: Jimmi  Beta: denice   Banner: solace

Originál: https://www.fanfiction.net/s/7539428/7/Becoming-Mrs-Malfoy 

Rating: T

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola deviata

 

Keď Hermiona nebezpečne prižmúrila oči na svojich dvoch vinovatých priateľov, mlčanie v kuchyni Brlohu začalo byť ohlušujúcim.

"Chceš mi povedať, že Grangerová nevedela, že sa Draco ‘kamoší’ s Potterom a Weasleym?" zašepkala Pansy Georgeovi, slovo kamoší naznačila s úvodzovkami, pretože stále mala problém pochopiť tento čudný triumvirát.

"Určite nie," odpovedal George. "Za svojimi slizolinskými kamošmi sa vykrádali tajne bez toho, aby o tom Hermiona vedela. Len teraz sa dozvedela, že Harry chodí s Greengrassovou a aj to len vďaka tomu, že sa bál, aby jej nedošlo, že ich správanie je príliš zamilované na ľudí, ktorí sa údajne osem rokov nevideli."

"Nemali byť chrabromilčania tí odvážni?" posmievala sa. "Dafné mi povedala pred rokom, že chodí s Potterom, a to pri mojej neschopnosti prispôsobiť sa novej situácií."

Usmial sa, keď si všimol Pansyinu žiariacu tvár. Možno mala Ginny pravdu a jediné, čo Pansy potrebovala, bola olivová ratolesť, aby dala najavo, že už nie tým dievčaťom, ktorým bývala na Rokforte.

"Keď to povieš takto, je to od nich veľmi zbabelé." Nekomentoval zvyšok jej vety, pretože sa pokúšal spracovať predstavu, že možno nebola voči nemu taká zaujatá, ako si spočiatku myslel.

Pansy sa potichu zachichotala, nechcela upútať Hermioninu pozornosť. Nemyslela si, že tá by dvakrát premýšľala, či ju neprekliať.

"Nuž, tento večer sa stal oveľa zaujímavejším. Galeón na to, že prekľaje Weasleyho skôr ako Pottera - tvoj tupý bráško nikdy nevie, kedy držať klapačku."

Naklonil hlavu nabok, aby sa poriadne prizrel svojej budúcej manželke. "Beriem, ak môžem vymeniť Pottera za Malfoya. Ten je dostatočne sprostý, aby si myslel, že toto je ideálne miesto a čas, kedy vytočiť Hermionu ešte väčšmi."

Chvíľu nad tým premýšľala, než prikývla a vystrčila ruku, aby jej ňou potriasol. Prijal ju a lišiacky sa na Pansy usmial. Možno život s ňou nebude nakoniec taký zlý.

"Takže," prehovorila nahnevane Hermiona, "nič na to nepoviete?"

Vložila sa do toho Molly, aby sa pokúsila o úlohu zmierovača. "Hermiona, drahá, čo keby sme pokračovali v tomto rozhovore v obývačke? Som si istá, že Ron s Harrym sa o tom s tebou radi porozprávajú bez obecenstva."

"Molly, nepohnem sa, až kým krucinál nevysvetlia, čo si tým myslela."

"Som si istá, že mali kontakt s Dracom len kvôli Harrymu vzťahu s Dafné," skúsila Molly.

"Áno," pridala sa Ginny. "Dafné, samozrejme, bola v Brlohu veľakrát, aby sa stretla s mamkou a tatkom. Veď vieš, že sú pre Harryho ako rodičia."

Hermionin oceľový pohľad neopustil Harryho s Ronom. "Vážne sa budete skrývať za Molly s Ginny a nepokúsite sa mi to vysvetliť sami?"

Harry rozoznal príznaky, keď Hermiona začína zúriť a bolo mu jasné, že musí prehovoriť, aby zmiernil situáciu skôr, než sa nebezpečne vymkne z rúk. Nanešťastie pre neho, skôr než stihol otvoriť ústa, sa Malfoy rozhodol, že práve teraz je vhodný čas na to, aby Hermione pripomenul svoju existenciu.

"Povedal by som, že je naše malé špinavé tajomstvo vonku," zatiahol, evidentne pobavený. "Tak hrozne ma to mrzí, že ťa o tom musím informovať, Mačička, ale tvoji chalani sa spolčovali s diablom," ukázal na seba, "viac než rok. Dokonca chodili na manor - hoci ako sa zdá, Severus si o ich tamojšej prítomnosti myslí pravdepodobne to isté, čo by si myslela ty, keby si o tom vedela."

Hermiona stále hľadela na Harryho s Ronom so zradou jasne vpísanou vo veľkých, hnedých očiach.

"Ako ste mi mohli takto klamať?" zašepkala im, než sa otočila, aby odkráčala ku kozubu.

Nabrala za plnú hrsť letaxu a práve chcela zmiznúť, keď zachytila pohľadom samoľúbu, uškŕňajúcu sa Malfoyovu tvár. Zasiahla ho do tej tváre Bodavým kúzlom, za ktorým nasledovalo Štekliace kúzlo, než opustila Brloh v žiari zelených plameňov.

"Tak to bola skôr levica než mačička," poznamenal Blaise svojmu priateľovi zvíjajúcemu sa na zemi, ktorý sa súčasne smial aj stonal.

George sa uškrnul pri pohľade na Malfoya, ktorý mal jasne bolesti, a vystrel ruku pred Pansy, aby si vybral nečakanú odmenu.

"Sprostý trubiroh," zamrmlala Pansy, keď lovila v peňaženke požadovaný obnos.

****

Hermiona lietala po svojom malom byte ako uragán. Nahádzala do tašky dosť vecí, aby jej vydržali dva dni. Nechcela tu zostať, pretože jej bolo jasné, že sa ju Harry s Ronom pokúsia zastihnúť, a vážne to nechcela počúvať. Zbadala zarámovanú fotografiu na rímse kozuba a do očí v jej vbehli slzy. Na chvíľu rozjímala o ich priateľstve, keď hľadela na tie šťastnejšie časy s chalanmi,  a premýšľala, kedy sa rozhodli, že je ľahšie jej klamať, než sa namáhať a niečo jej vysvetľovať. Srdce jej stvrdlo, keď sa zamyslela nad faktom, že posledný rok sa stýkali s Malfoyom. Vytiahla prútik a odpálila ten obrázok do vzduchu, necítila nič len hnev a smútok. S taškou, ktorú ťahala za sebou, opustila byt a premiestnila sa do zadnej záhrady domu jej rodičov.

Kedysi osobne dozrela na to, aby dokonca v čase mieru boli ochrany maximálne silné. Jej rodičia boli jej slabinou a nemali žiadnu mágiu, aby sa sami ochránili. Takže sa uistila, že ona bude jedinou magickou bytosťou, ktorá sa na a z pozemku dokáže premiestňovať, a nikdy kvôli tomu nebola radšej než teraz. Nikto ju nemohol dostihnúť bez toho, aby nepoužil obvyklé muklovské prostriedky ako zaklopanie na vchodové dvere; a veľa šťastia v pokuse dostať sa dnu okolo jej otca.

Mathew Granger kedysi dávno hral rugby v amatérskej lige. Nikdy nebol dosť dobrý, aby hral v špičkových tímoch ako Bath či Leicester Tigers, ale na nižšej úrovni sa mu darilo. Ľudia si často mysleli, že preto, že je Hermiona drobná, tak sú drobní aj obaja jej rodičia. Bolo zábavné sledovať, ako tá domnienka mizne, keď zbadali jej obrovského mohutného otca. V rugby hrával na pozícii druhej rady a napriek tomu, že mal ako zubár sedavú prácu, neopustil sa. Stále pravidelne behával po miestnom parku, a keď mu to manželka dovolila, hral za jeden z viac než 50 miestnych klubov rugby ligy v Surrey.

Hermiona sa dostala k zadným dverám, kde si jej otec robil v kuchyni čaj. Stačil jej jeden pohľad na obrovského otca a zrútila sa mu s plačom v náručí. Hoci Mathew Granger už desivým situáciám vo svojom živote čelil, pohľad na hystericky vzlykajúcu  jedinú dcéru bolo niečo, o čom vedel, že to nezvládne. Spola ju odniesol do obývacej izby a žuchol ju do náručia nechápajúcej manželky, ktorá sedela na gauči. Vrátil sa dozadu a pripravil tretiu šálku čaju. Čaj, napokon, bol univerzálnym liekom na všetky problémy.

"Hermiona, drahúšik, čo sa deje?" zašepkala matka, znela veľmi zmätene. Jej dcéra bola tvrdý oriešok a nedala sa ľahko zlomiť. Sotva kedy ju videla plakať, dokonca ani uprostred tej neuveriteľne brutálnej vojny nie.

"Harry... Ron... klamali... diabolský fretčiak," bolo jediné, čo Rachel dokázala rozlíšiť zo skomolených viet, ktoré jej ponúkla ako vysvetlenie jej obvykle pokojná a sústredená dcéra.

Rachel svoju uplakanú dcéru vystrela, nežne ňou zatriasla, než rozhodne prehovorila. "To stačí, Hermiona Jean Grangerová. Nedokážem pochopiť, čo hovoríš, keď mi mumleš do krku a ničíš dokonale dobrú blúzku. Buď sa upokojíš a povieš mi, čo sa deje, alebo choď hore do svojej izby a buď tam dovtedy, kým to nedokážeš."

Rachel nenávidela hrať ‘zlého rodiča’ k manželovmu ‘dobrému’, ale okrem Mathewovej zastrašujúcej veľkosti, bol totálnou padavkou, keď prišlo na jeho malé dievčatko a nikdy by k nej nedokázal byť zlý. Keď Hermiona skutočne oboznámi svojich rodičov s tým, čo sa deje, potom si Rachel pripraví kopec času a súcit v obrovských dávkach.

Hermiona skĺzla z matkinho kolena a pritúlila sa k nej na gauči. Objala vankúš na podporu, než párkrát vzlykla a začala so svojím príbehom.

"Vieš, nič som vám nepovedala, pretože to plánujem zmeniť, ale Minerve McGonagallovej sa zjavila jedna staroveká kliatba. Spomínate si na profesorku McGonagallovú?"

Jej rodičia prikývli. Bolo by nemožné zabudnúť na Minervu McGonagallovú, či tie podivné správy, ktoré so sebou priniesla v lete, keď ich dcéra mala jedenáste narodeniny.

"V zásade, tá kliatba bola použitá na chrabromilskú a slizolinskú fakultu kvôli nepriateľstvu, ktoré medzi nimi počas vojny vzniklo. Spomínate si na rozličné fakulty, správne?"

"Áno, drahá, teba zaradili do Chrabromilu a slizolinčania sú tí odporní hadí ľudia, ktorí tvorili väčšinu smrťožrútov," trpezlivo vravela jej matka.

"Dobre, prepáčte, len som si chcela byť istá, že viete, o čom hovorím. Tak či tak, tá kliatba určila, že ak naša generácia chrabromilčanov neuzavrie manželstvo a nebude mať deti s našimi slizolinskými náprotivkami, Rokfort sa navždy uzavrie a magicky zapečatí."

Jej matka zalapala po dychu, očividne pochopila, čo by to bola za katastrofu. Hermiona milovala Rokfort a všetko, čo predstavoval. Jej otec sa typicky sústredil na iný aspekt tej kliatby.

"Čo presne myslíš tým uzavrieť manželstvo a mať deti?" spýtal sa neohrabane.

"Presne to; triediaci klobúk nás spároval so slizolinčanmi a očakáva sa od nás, že sa za nich vydáme či oženíme, aby sme zachránili budúcnosť Rokfortu a umožnili budúcim generáciám malých čarodejníkov a čarodejníc ho navštevovať."

Jej matka, oveľa praktickejšia a menej znepokojená tým, že sa Hermiona vydá a bude mať sex s nejakým mužom, sa spýtala: "S kým ťa spárovali?"

"S tým malým poskakujúcim fretčiakom," vyšplechla, nevenujúc pozornosť zmäteným výrazom jej rodičov.

"S kým?"

"S prekliatym Dracom Malfoyom, to s ním."

"S tým malým špinavcom!" zapraskal jej otec hánkami.

Rachel si nemohla pomôcť, aby sa kvôli dcére necítila nahnevaná. Jeden raz, z tých niekoľkokrát, keď videla Hermionu od jej siedmich rokov plakať, bolo v lete, keď sa vrátila po druhom ročníku a povedala rodičom o Tajomnej komnate. Už počuli o Dracovi Malfoyovi predtým, ale prešli to ako mrzutosť. Vtedy prišla Hermiona domov rozrušená a plakala, vravela o ‘humusákoch’ a ‘čistokrvných’ a odporných aristokratických chalanoch, ktorí si priali, aby zomrela len preto, že sa narodila muklovským rodičom. Informácie o tom Malfoyovic chalanovi sa rokmi nezlepšovali, takže jej rodičov vôbec neprekvapilo, keď sa zistilo, že sa už v šestnástich stal smrťožrútom.

Rachel pohladila dcéru po vlasoch. "Ale ty sa za neho nevydáš, však nie?"

Hermiona potiahla nosom a prikývla. "Ak chcem zachrániť Rokfort, vydám. V tejto chvíli sa maximálne snažím tú kliatbu preveriť. Pomáha mi dokonca Bill, Ronov najstarší brat. Ale v tejto chvíli to nevyzerá príliš sľubne."

"Nevzdávaj sa, Strapúšik," chlácholil ju Mathew, keď použil prezývku z detstva. "Viem, že ak niekto dokáže nájsť spôsob, ako sa tej kliatbe vyhnúť, potom si to ty."

Hermiona sa chabo usmiala na rodičov. "Ale ja neplačem kvôli tomu."

"Nie?" spýtal sa jej otec, očividne prekvapený. Predstava, že sa jeho malé dievčatko vydá za toho diabolského ničomníka stačila, aby mal chuť toho chalana zaškrtiť.

"Nie, dôvodom sú Harry s Ronom. Celé roky mi klamali. Harry mi len minulý víkend povedal, že už chodí pár rokov s dievčaťom, ktoré chodilo do Slizolinu, ale nepovedal mi to skôr, pretože nevedel, ako zareagujem. A potom sa Molly dnes v noci v Brlohu náhodou preriekla, že sa minimálne rok kamarátia s Dracom Malfoyom," pobúrene vysvetľovala Hermiona.

Jej rodičia si vymenili pohľady. Niet divu, že ich dcéra bola taká rozrušená. Veľmi si vážila Harryho s Ronom, a ak jej vlastní rodičia vedeli, ako veľmi sa jej hnusil Draco Malfoy, potom chalani museli byť s touto témou oboznámení dôverne.

"Myslela som, že ho nenávidia rovnako ako ty," zareagovala jej matka.

"To som si myslela aj ja, ale ako ma dnes večer Malfoy šťastne informoval, trávili s ním dokonca čas na manore. Viete, ten Malfoy manor, kde nás väznili."

To bola časť Hermioninho života, o ktorej veľmi málo rozprávala. Keď vystopovala svojich rodičov a zvrátila upravené pamäťové kúzlo, ktoré na nich použila, aby ich v Austrálii udržala počas vojny v bezpečí, povedala im krátko o tom, čo sa počas roku vojny stalo. Väčšina sa týkala finálnej bitky. Bol to Harry, ktorý sa posadil s Rachel a Mathewom a informoval ich, že Hermionu mučili, keď boli krátko vo vnútri Malfoy manoru. Harry chcel, aby to vedeli, pretože Hermiona odmietala vyhľadať pomoc a nebol si istý, ako veľmi je tým ovplyvnená. Jej rodičia ju prosili, aby šla k poradcovi, ale Hermiona odmietla, odmávla to, vravela, že sa chce vo svojom živote pohnúť ďalej. Jej rodičia, keďže nemali prístup k magickému životu svojej dcéry, s tým súhlasili, aj keď to nechceli. Nemohli ju predsa vziať k muklovskému psychológovi.

"Čože?" prekvapil sa jej otec, v zmätení a frustrácii si šúchal tvár. "Prečo by s ním trávili čas?"

"Neviem. Dokázala som pochopiť Harryho vzťah s Dafné Greengrassovou a prečo mi o ňom nepovedal. Nikdy ku nám v škole nebola zlá a zdala sa v pohode, keď sme sa stretli. Ale Malfoya pochopiť nedokážem. Prečo by sa s ním chceli priateliť? Bol k nám taký hrozný a pochybujem, že sa tak veľmi zmenil. Stále mu robí neuveriteľnú radosť trápiť ma," rozvášnila sa.

Rachel pohladila dcéru po vlasoch. "To je v poriadku, dcérenka, môžeš u nás zostať tak dlho, ako chceš."

Hermiona sa uslzene na matku usmiala. Jej rodičia ju nikdy nesklamali, nech ju akokoľvek veľmi sklamali všetci ostatní.

***

V Brlohu vládol chaos; teda ešte väčší chaos ako obvykle. Väčšina ľudí odišla, keď si uvedomila, že bude lepšie poskytnúť Weasleyovcom trochu priestoru. Harry si s radosťou všimol, že Nott odišiel s nimi. Kto vedel, čo by vyšlo z jeho úst v takýchto okamihoch.

Unavene si celú scénu prezeral. Ako sa všetko dokázalo tak veľmi pokaziť za tak krátky čas? Sledoval, ako Molly kričí na Rona za to, že klamal svojej najlepšej priateľke. Tiež párkrát vypálila na Harryho, ale toho sa ako obvykle jej ostrý jazyk nedotkol. Dafné sa snažila napraviť škodu, čo Hermiona urobila na Dracovej tvári, ale Harry zo skúseností vedel, že je potrebný len čas, aby to kúzlo vyprchalo. Bolo to rovnaké kúzlo, aké na neho vrhla, aby ho zamaskovala pred lapačmi počas toho príšerného roka na úteku. Z tej spomienky sa strhol. Hermiona urobila maximum, aby ho udržala v bezpečí, a pritom sama značne riskovala. Bola úžasná a stála pri ňom za každých okolností a on sa jej takto odplatil.

Prešiel k svojej priateľke, ktorá sa snažila, aby sa jej otravný kamoš nehýbal.

"Draco, prestaň sa krútiť a správať ako malé decko," nahnevane vravela.

"Ale to bolí," skučal.

"Patrí ti to, ty idiot," odpovedal Harry. "Nemôžem uveriť, že ťa napadlo, že toto je dobrý čas vypáliť to na Hermionu. Máš šťastie, že ti nespôsobila trvalé poškodenie."

Draco zazrel na Harryho a postavil sa, štekliace kúzlo zastavila Dafné. Prešiel k zrkadlu na stene, kde zastonal nad stavom svojej napuchnutej, zdeformovanej tváre.

"Pozrite sa na mňa!" vykríkol. "Som škaredý! Už ťa nikdy nenazvem škaredým, Lasičiak. Už viem, aké to je."

Ron sa neveriacky pozrel na Harryho, kým si Draco naďalej ohmatával tvár, trúchlil nad stratou svojho výzoru.

"Och, dospej, ty veľký blbec," vyštekla na neho Ginny. "O pár hodín to vyprchá. Oveľa dôležitejšie je, ako sa cíti Hermiona. Vám dvom som povedala, aby ste sa s ňou o svojich nových kamošoch porozprávali."

"Ale ona by nás zabila," lamentoval Ron.

"Och, a teraz vás nezabije?"

"Ginny má pravdu, Ron. Nemali sme Hermione klamať. Nás by sa tiež dotklo, kebyže nám urobí to isté," vravel Harry.

"Nemôžem uveriť, že ste jej nepovedali o Dracovi," vložila sa Pansy.

Ron s Harrym sa na ňu  pozreli s odporom.

"Ty si ešte prečo stále tu?" spýtal sa Ron.

"Héj, má právo tu byť. Bude to moja žena," zamiešal sa George.

Blaise nadvihol obočie. "To mi hlava neberie," komentoval, "pred hodinou ste sa s Pansy na seba ani nedokázali pozrieť."

George pokrčil plecami. "To bolo predtým, než nám to veľké odhalenie umožnilo uzavrieť stávku."

"Áno, veľká vďaka, Draco. Práve ma tvoja neschopnosť nemučiť Grangerovú stála galeón," oznámila Pansy stále kňučiacemu priateľovi.

"Vy ste sa stavili, koho Hermiona prekľaje ako prvého?" nemohla uveriť Ginny.

"Eh.... Halóó! Ja som George a ona je slizoličanka. Čo si od nás v takej situácii očakávala?"

"Nedokážem udržať krok s touto neustále sa meniacou situáciou," prehlásil Blaise, než sa pozrel na svoju snúbenicu. "Potrebuješ odo mňa ešte niečo? Ak nie, myslím, že pôjdem domov a zotavím sa z tohto debaklu."

Ginny na sa neho usmiala. "Bolo by skvelé, keby si so sebou vzal domov aj Malfoya."

"Iste, žiaden problém. Poďme, Ohava," nariadil svojmu priateľovi, ktorý stál smutne hľadel na svoj odraz v zrkadle. "Idete, Pans, Dafné?"

Pansy sa pozrela na Georgea. "Asi už pôjdem. Ehm... bolo to fajn zoznámiť sa s tebou poriadne," placho povedala.

George jej vo vzácnom prejave galantnosti pobozkal ruku, než to zničil tým, že rozstrapatil jej dokonalé vlasy. "Vďaka za ten galeón."

Pansy na neho zazrela, keď sa pokúšala znova si uhladiť účes.

Dafné sa rozosmiala. "Slovko varovania, George: Nikdy sa nezahrávaj s vlasmi slizolinčaniek."

"Vďaka za muníciu, Dafné," drzo odsekol.

Keď slizoličania odišli, Weasleyovci s Harrym sa posadili okolo veľkého kuchynského stola a pustili sa do jedla, ktoré Molly navarila. Nerobila si starosti kvôli tomu obrovskému množstvu, ktoré pripravila pre oveľa väčšiu spoločnosť. Kŕmila Rona po takmer štvrťstoročie a množstvo, ktoré dokázal spráskať, ju stále privádzalo do úžasu.

"Veľmi ste ma sklamali, chlapci," hrešila ich. "Hermiona je ako vaša sestra. Zaslúži si, aby ste sa k nej správali lepšie."

"Fakt veľká vďaka, mami. Nemôžem uveriť, že si to vykecala."

"Ronald Bilius Weasley, ako som asi mala vedieť, že si Hermione nepovedal, že sa kamarátiš s Dracom Malfoyom?"

"Podľa faktu, že si ju nikdy nevidela s nami, keď sme boli s ním," pripomenul Ron.

"Tak som rada, že to zistila. V tomto nad tvojimi činmi nebudem prižmurovať oči."

"Ale mami," zaskučal. "Hermiona je cvok, keď príde na slizolinčanov. Vieš, aká vie byť."

Bohužiaľ Molly chápala, o čom jej najmladší syn hovorí. Už nejaký čas si robila starosti o Hermionino duševné zdravie. Potláčala v sebe tak veľa pocitov a odmietala vyhľadať pomoc.

"Áno, viem, ale namiesto toho, aby ste jej o tomto klamali, mali ste ju prinútiť, aby čelila svojim pocitom a pomohli jej prekonať ich. Tým, že ste ustupovali jej zášti, ste situáciu ešte skomplikovali."

Obaja muži zvesili hlavy. Na toto nemali čo povedať, bolo im jasné, že má Molly úplnú pravdu. Hermionu sklamali a zhoršili to nekonečne tým, že jej klamali.

"Myslím, že vy dvaja by ste mali ísť do jej bytu a ospravedlniť sa," navrhla Molly.

Harry s Ronom vedeli, že to nebol návrh, ale príkaz. Prikývli, odložili taniere do drezu a prešli k letaxu, aby sa presunuli k Hermione.

Keď tam prišli, našli len tmu a zimu, bolo zrejmé, že tam nie je.

Ron stúpil na rozbité sklo zo zarámovanej fotografie. Sklonil a zdvihol obrázok. "Pozri sa na toto," smutne povedal.

Cítili sa ešte previnilejšie, keď hľadeli na dôkaz toho, ako Hermione ublížili. Milovala svoje upomienky a nikdy by ich neodpálila, keby sa necítila neuveriteľne zradená.

"Musela ísť k svojim rodičom," navrhol Harry.

"Áno, nuž, tam sa o takomto čase nedostaneme. Čo keby sme jej poslali sovu a išli ju pozrieť zajtra?"

"Dobrý nápad."

Vrátili sa do Brlohu a začali smoliť svoj podliezavý dopis.

****

Blaise dotiahol Draca cez kozub na manor. Severus s Narcissou relaxovali na jednej pohovke a vyskočili, keď zbadali rozžiariť sa zelené plamene.

"Draco, to si ty?" spýtala sa Narcissa, keď prekvapene hľadela na syna. "Čo sa ti u Merlinových fúzov stalo?"

"To je dlhý príbeh," vzdychol si Blaise.

"Tak radšej začni rozprávať," vyštekol Snape, mrmlúci si pod nosom "tupohlavec".

"Pšššt," pokárala nežne Narcissa svojho uštipačného manžela. "Pokračuj prosím, Blaise."

Blaise Dracovej matke a nevlastnému otcovi opísal udalosti na Brlohu. Všimol si, aké nadmerné potešenie získaval Snape z toho príbehu. Ten chlap bol naozaj diabol v tom, ako sa vytešoval, keď počúval o nešťastí iných ľudí, hlavne ak to zahŕňalo Pottera s Weasleym.

"Draco," hubovala Narcissa. "Nemôžem povedať, že si si to nezaslúžil. Také príšerné veci povedať slečne Grangerovej!"

Draco sa nadurdil na svoju matku. "Pozri sa, v akom som stave."

"A čo si čakal, keď také sprostosti povieš práve jej?" pretočil Severus očami. "Mal by si byť vďačný, že ťa neznetvorila natrvalo."

"Zajtra sa pôjdeš slečne Grangerovej ospravedlniť," vážne prehlásila Narcissa.

Trojica mužov na ňu neveriacky vypleštila oči.

"Chceš moju smrť?" zvolal Draco.

"Nerád to hovorím, pani Snapová, ale Grangerová ho skôr dostane ku Sv. Mungovi, než aby si vypočula, ako sa ospravedlňuje," dodal Blaise.

"Chápem, že teraz si už Snapová, ale ty nechceš, aby rod Malfoyovcov pokračoval?" uškrnul sa Draco.

"Prestaň preháňať, Draco," odpovedala.

"Hoci naozaj z duše nenávidím súhlasiť s týmito idiotmi, drahá, Zabini má pravdu. Grangerová prekľaje Draca, len čo ho uvidí," zapojil sa Snape.

Narcissa ohrnula pery, nechcela, aby sa Draco z toho vyvliekol. "Dobre, tak napíšeš list, v ktorom sa za svoje odporné správanie ospravedlníš."

Šokovane sa na matku pozrel. "Malfoyovci sa nikdy neospravedlňujú," snobsky prehlásil.

"Ty sa ospravedlníš, mladý muž, či sa ti chce alebo nie," rozhodne oznámila.  "Má to byť budúca pani Malfoyová a tvoj vzťah s ňou sa nezlepšuje. Odmietam viesť domácnosť, kde sa vy dvaja budete ustavične snažiť toho druhého zabiť."

"Tvoja matka má pravdu," poznamenal Blaise. "Dokonca Pansy vynaložila dnes večer úsilie s Georgeom."

Narcissa sa naňho prekvapene pozrela. "Pansy sa vrátila?" spýtala sa.

"Áno, musela dať výpoveď v Durmstrangu kvôli tomuto novému zákonu. Vrátila sa na to stretnutie."

"Och, musím ju pozvať na čaj a dohnať novinky."

Draco sa pokúsil vykradnúť z miestnosti bez toho, aby si to matka všimla. Severus ho zachytil za plášť. "Narcissa!"

Narcissa pohrozila prstom svojmu neposlušnému synovi. "Nemysli si, že sa vyvlečieš z napísania toho listu. Rovno s ním môžeš začať a nech ťa ani nenapadne, že ho pošleš bez toho, aby som si ho prečítala."

"Mám dvadsať štyri, nie je mi päť," podráždene odsekol.

"Áno, ale pokiaľ žiješ pod mojou strechou, budeš robiť, čo ti poviem."

"Technicky je to moja strecha," zamrmlal pod nosom.

Narcissa delikátne nadvihla obočie. "Čo si povedal, srdiečko?" spýtala sa, ten mierny tón tú hrozbu zakryl veľmi slabo.

"Nič, matka najdrahšia," odpovedal, než oddupotal z izby v zlej nálade.

"Tvoj syn je vždy také potešenie, drahá," povedal Severus svojej žene.

Blaise sa nad tým zachechtol, než sa oba páry očí na neho otočili. Rýchlo sa rozlúčil a vydal sa únik. Snapovci boli hrôzu budiacim párom, s ktorým ste sa nezahrávali, ak ste chceli opustiť manor bez zranenia.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 08.04. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: 9. kapitola Od: Neprihlásený - 18.07. 2021
Tak ale toto už chce ozaj veľký kus talentu, napísať vážny príbeh z Harryho Pottera s takou ľahkosťou a humorom a pritom nezbehnúť do nejakej trápnosti. Po všetkých tých poviedkach, kde je Draco po vojne v depresii a všetci sú v depresii a celé zle je toto tak osviežujúce čítanie! Ja nie veľmi rada čítam Draca, ktorý je temný, prípadne násilný alebo naopak sladký, mne sa presne páči Draco, ako je zobrazený v tejto poviedke!!! Hermiona je úplne mimo svoj charakter, ale keďže je to základ príbehu, nevadí mi to. Ostatné postavy sú super! Snape je skvelý!!! Pozriem asi to asi aj v angličtine, ale preklad veľmi slušný! Tie vetičky sú veľmi pekne vyskladané a musí to byť hrozbe ťažké trafiť vtip, no darí sa ti. Nič, som zvedavá, kam nás ďalej príbeh zavedie :).

Re: 9. kapitola Od: sisi - 09.02. 2020
Narcissa mě vypekla, že přikázala Dracovi napsat jen dopis. Jsem si už představovala, jak Draco s velikou kyticí přijde klepat na dveře ke Grangerovým, jak papá Granger neváhá ani chvilku a chrání svoji malou holčičku před zlým světem, a tak podobně, ale raději se nechám překvapit dalšími kapitolami. Děkuji za báječný překlad plný nesmrtelné zmijozelštiny a Snapeovštiny. :-)

Re: 9. kapitola Od: kakostka - 04.02. 2020
Jo, představa jak se setká Narcissa a Hermionin táta je lákavá:-))) tolik skvělých hlášek od Ohavy po další perly. Povedená kapitola, až na to, že i Hermioniny rodiče si uvědomovaly, že jejich dcera je máklá a přesto to nechaly být. Takže většina Hermioniných přátel sledovala, jak se z ní stává magor a nezasáhla:-( Jako, chápu to, ona je máklá a k tomu má pohon jak blok Temelína, není snadné ji čelit. Takže by bylo fajn, kdyby se časem omluvila hlavně ona. Taková chytrá žena a není ji ani trošilinkuuuu divné, že všichni se kamarádí se Zmijozelem? Neomdlévají, neumírají, netřesou se děsem a hnusem. Jenže, ona je přece ta nejchytřejší, takže je jasný, že jen ona jediná vidí, že jsou stejně děsiví..... ach jo. Já vím, že je takhle povídka extrém, tak trochu mimo mísu, i tak mám chvílema potíže ustát její hysterii. Děkuju za překlad. PS. Severus si to fakt vychutnává...
Re: 9. kapitola Od: Jimmi - 05.02. 2020
No, ona to vie len pár dní, takže to musí spracovať. Kým sú na nože, tak to ma celkom baví... samozrejme, že sa to zmení, ale ostáva ešte stále moc kapitol, aby to bolo jednoduché. Buď si to vybavujem blbo, ale až tak dlho Hermione nemalo trvať, kým jej dôjde všetko, čo píšeš vyššie. O čom bol potom zvyšok? Zatiaľ som nemala nutkanie skontrolovať to, tak uvidíme. Všetci spomínate stretnutie s Malfoyovcami, ale márne premýšľam... nechám sa sama prekvapiť. Ďakujem moc za komentár, dnes ich zbieram pre psychickú podporu :)
Re: 9. kapitola Od: kakostka - 05.02. 2020
Jimmi, pokaždé žasnu jak zvládáš kočírovat tohle království a k tomu ještě překládat... ty jsi snad na životabudiči a nebo máš obraceš času? Na setkání Malfoyů, Snapeů a Grangerů netrvám, jen si říkám, že by bylo škoda nevyužít Severusův potenciál víc:-))) když si pokaždé vychutnává Harryho s Ronem.

Re: 9. kapitola Od: Jacomo - 04.02. 2020
Musím říct, že neotřele rozdané karty přítomných postav mají obrovský potenciál. Jsem nesmírně zvědavá, co z toho nakonec vzejde. Například setkání pana Grangera a Narcisy by mohlo být velmi zajímavé. Veliké díky za další kapitolu, Jimmi.
Re: 9. kapitola Od: Jimmi - 05.02. 2020
Ja ďakujem, že stále čítaš. Jo, niečo také si vybavujem, ale bohužiaľ, neuveríš, ale keď sa povie Granger a Narcissa, jediné, čo sa mi vybaví, je Navy Seal :) A ešte tento Granger by mu postavou aj zodpovedal. ďalšia poviedka, ku ktorej sa musím vrátiť. Čo to býva taká tá konverzácia pána a sluhu - "James, panička .... " úplne vidím, ako Lucius komentuje Narcissu učiacu správne pohyby jeho Seala. Deväť mesiacov pred Dracovým narodením. Ach môj bože, už sa toho pri preklade nezbavím, chudák pán Granger. Díky moc

Re: 9. kapitola Od: Lupina - 04.02. 2020
Há, taťka Granger na scéně. To zavání slibnou kapitolou s rodinným setkáním Grangerových a Snapeových s Dracem. Děkuju za další kousek, Jimmi :-)
Re: 9. kapitola Od: Jimmi - 05.02. 2020
Ale no! To je až tak prehľadné? Jo, počkaj až tam budem :) PS. Niečo divné sa deje s Flawed. Ako keby mi pribúdali od konca ďalšie kapitoly, nepísala som ti, že mi chýba stotisíc? dnes som odpálila ďalšiu kapitolu a že 125 tisíc. Nemohla som uveriť, vymažeš 15 strán a počet slov sa zvýši. Sprostý word. Tak len tak, prečo tu obsmŕdám, hneď ťa prejde chuť prekladať.

Re: 9. kapitola Od: denice - 04.02. 2020
Hvězdou kapitoly - a možná celé povídky - je Pansy, i když diabolský fretčiak a Ohava má taky svoje kouzlo, je pod svou vlastní střechou pod pantoflem své matky :-D Moc se mi líbí, jak si to Severus užívá. Jsem opravdu zvědavá, kdy někoho napadne, že za své chování během uplynulých let by se v první řadě měla omluvit Hermiona ;-) Díky.
Re: 9. kapitola Od: Jimmi - 05.02. 2020
Hermiona je asi taká naschvál, inak by to bolo príliš otrepané. Ale myslím, že jej to pomaly začína dochádzať. Plus práve George s Pansy jej môžu ísť vzorom. Ďakujem pekne

Re: 9. kapitola Od: Gift - 04.02. 2020
Ja z teto povidky nebudu. Co hlaska, to perla! Prestoze se zaobira docela vaznym tematem, autorce se dari vykouzlit vtipnou a udernou povidku, ktera se cte uplne sama. Navic se stale nemohu rozhodnout, ktery z paru se mi libi nejvic. Rozhodne je totiz z ceho si vybirat. Moc dekuji!
Re: 9. kapitola Od: Jimmi - 05.02. 2020
To som rada, že sa ti to páči. V angličtine tam ten vtip vidím, v slovenčine je dosť problém to trafiť správne (to jest aby som bola spokojná). Ale Draco mi tu pripomína (môžem sa mýliť, ale mám ten dojem) Draca zo Zrodu Fénixa. Aj tam sa nakoniec kamošil s Harrym a dal Hermione zabrať. Hm, asi by som si to mala znova prečíťať. Po celý čas som premýšľala, koho mi pripomína... Díky moc

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )23.11. 202027. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.11. 202026. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.11. 202025. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.11. 202024. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.11. 202023. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )23.10. 202022. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )20.10. 202021. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )16.10. 202020. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.10. 202019. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )30.09. 202018. kapitola 2/2
Rumaan: ( Jimmi )29.09. 202018. kapitola 1/2
Rumaan: ( Jimmi )25.09. 202017. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )22.09. 202016. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.09. 202015. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )15.09. 202014. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )08.09. 202013. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )28.07. 202012. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.05. 202011.kapitola
Rumaan: ( Jimmi )21.02. 202010. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )04.02. 20209. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )18.01. 20208. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )03.01. 20207. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.11. 20196. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )29.10. 20195. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )17.09. 20194. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )13.09. 20193. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )06.07. 20192. kapitola
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 2019 1.kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )02.07. 2019Úvod k poviedke