Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

13. Reakcie 2.časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 28.01. 2020 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M

 

Jazykové okienko:

Aby nedošlo k zbytočným komentárov, cop je u nás iný názov pre vrkoč, český cop je u nás konský chvost, len na gumičku, nezapletený. Po anglicky je to pigtail, čo je doslova prasačí chvostík, tento dvojzmysel u nás nedám. Ani varkoče, ani upletance, vokol'ica nepomohlo (viac nárečových verzii som nenašla)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

13. Reakcie 2.časť

 

Snape vzhliadol od papierov, ktoré prehľadával, keď začul slabé zaklopanie na zárubňu. Stál tam trošku placho Harry. Anna, ktorá sa dovtedy radostne dívala cez sklo na všetky tie prísady v Snapových skrinkách, sa otočila a vzrušene zapišťala.

"Harry!" šťastne zvolala a prehnala sa miestnosťou, až kým nenarazila chlapcovi na nohy a neobjala ich.

"Ahoj, Anna," usmial sa Harry. Potom sa pozrel na majstra elixírov.

"Ehm, už idete neskoro, takže ma napadlo, že vyzdvihnem Annu a ušetrím vám cestu. Stratili ste niečo?" spýtal sa, keď sledoval ako Snape zdvíha zložky a prehŕňa sa v papieroch s pomerne napätým výrazom.

"Áno, mal som niekoľko reportov pre Rád, ktoré som asi niekam založil," vysvetľoval, keď znova skontroloval svoje zásuvky v stole. "Nechápem, kam sa podeli. Obvykle mám všetko organizované a odprisahal by som, že boli rovno tu," ukázal na miesto na stole.

"Ako vyzerali?" spýtal sa Harry, dovolil Anne, aby ho chytila za ruky, vyštverala sa po jeho nohách a pretočila sa dozadu.

"Je to tmavozelený fascikel plný papierov, ale už som hľadal všade." Snape vyzeral stratene.

"Anna," spýtal sa Harry, "nevidela si tmavozelený fascikel, ktorý bol na stole profesora Snapa?"

"Myslíš Seva?" zaklonila hlávku nabok.

"Áno. Možno si ho vzala zo stola."

Anna sa na neho previnilo pozrela. "Ehm..."

"Neurobila si nič zlé, ale profesor Snape skutočne potrebuje vedieť, kde je," jemne vravel Harry.

"Pôjdem poň," oznámila a vybehla z miestnosti.

Harry zostal so Snapom sám, nepohodlne sa pohol a hral sa so spodkom svojej košele.

"Takže, ako sa máš?" spýtal sa Snape vecným tónom, očividne nebol zvyknutý na takýto typ otázok. Harry vzhliadol, prekvapený na majstra elixírov dosť neobvyklou otázkou. Znova prerušil očný kontakt.

"Fajn, a vy?" spýtal sa, rýchlo odvrátil pozornosť od seba.

Snape len prikývol, jeho dopytovanie nešlo podľa plánu.

Anna pribehla späť, zahanbene podala zelený obal Snapovi, ktorý si vzdychol úľavou.

"Takže Anna," vážne prehovoril, "už viac neber veci z môjho stola. Sú veľmi dôležité. Ak chceš obaly alebo papiere na hranie, len sa ma spýtaj, dobre?"

Anna prikývla. "Prepáč mi to, Sev. Hneváš sa na mňa?"

"Nie, nehnevám. Len nechcem, aby sa to stalo znova."

"Nestane, sľubujem," vážne prehovorila Anna. "Sev, môžeš mi urobiť copíky, prosím?" prosila nedočkavo, keď stiahla mašľu z konského chvosta.

"Copíky?" zmätene sa spýtal Snape, keď vrhol pohľad na svoje prísady do elixírov.

Anna očakávane prikývla.

"Nemyslím, že nejaké mám a aj tak nechcem, aby si sa hrala s prísadami do elixírov," rozhodne vyhlásil Snape. Anna sa na neho zmätene pozrela a Harry sa uškrnul.

"Nie, z vlasov," ukázala na hlavu.

Snape sa na ňu pozrel, ako keby zošalela. "Kvôli čomu by si chcela copíky vo vlasoch?" neisto sa spýtal.

"To je dievčenský štýl vlasov," informoval ho Harry.

"Och, nie, vlasy nerobím," rozhodne vyhlásil Snape, ako keby ho niekto požiadala, aby mu odovzdal svoju mužnosť na podnose.

Anna sa nádejne pozrela na Harryho.

"Ja neviem ako, Anna, ale uvidíme, či niečo nevymyslím," chytil ju za ruku, ktorú k nemu vystrela.

"Ďakujem ti Harry, si ten najsamlepší brat na svete," oznámila s láskavým pohľadom v očiach, keď trojica podišla ku kozubu.

"Brat?" prekvapil sa.
"Jasnačka. Ty a Draco ste moji noví bratia, pretože som to povedala. A ty si ten najpeknejší a Draco je ten najvtipnejší, ako Sev!"

Snape sa na ňu pozrel a potom vzhliadol na Harryho.

"Je šialená," vážne prehovoril. Anna si zakryla ústa rukou, keď vybuchla smiechom. Harry sa usmial.

"Laura chcela, aby som ti za toto poďakoval," povedal Snape, keď sa dostali ku kozubu.

"Och, žiaden problém," uistil ho Harry, zdvihol Annu na ruky, keď sa pripravil odletaxovať sa.

"A ja... ja sa ti tiež chcem poďakovať," neohrabane dodal Snape. Harry opäť na neho prekvapene pozrel.

"Ach, nemáte za čo," rýchlo povedal, keď vhodil prášok do plameňov a keď ozeleneli, vkročil do nich. Anna si zovrela nos a silno stisla oči, schovajúc tvár v Harryho pleci, keď zakričal "Dom svetla".

Snape si vzdychol a preletaxoval sa na pravidelné miesto stretnutia Fénixovho rádu.

***

Po tom, čo upiekol syrové sendviče a hral sa s Annou chvíľku na špiónov, pokúsil sa jej zapliesť vrkoče, ale ani za svet nemohol prísť na to, ako celá tá vec funguje.

"Harry, ty vôbec nevieš pliesť vrkoče," nakoniec uzavrela Anna, "ale aj tak ťa mám rada." Otočila sa na stoličke, na ktorej stála, objala Harryho okolo krku a venovala mu vlhký bozk na líce.

"Vieš čo?" zamyslel sa Harry. "Mám nápad."

***

O pár minút neskôr sa priletaxovala Hermiona. Anna vykukla spoza Harryho nôh.

"Anna, toto je Hermiona. Prečo ju nepozdravíš?" povzbudil ju Harry.

Anna na neho pochybovačne vzhliadla. "Je dobrá?"

"Och, áno, veľmi dobrá," prikývol. Hermiona sa na neho usmiala.

"To je tvoja frajerka?" spýtala sa. Harry s Hermionou sa na seba pozreli a rozosmiali sa.

"Nie, nie je to moja frajerka. Je to jedna z mojich najlepších priateľov," informoval ju. "Takže pozdrav!"

Anna na ňu placho vzhliadla. "Čau."

"Ahoj, Anna," usmiala sa Hermiona.

"Hermiona pozná množstvo príbehov," lákavo prehovoril Harry. Anne sa rozžiarili očká.

"Naozaj?" spýtala sa a v úžase pozrela na Hermionu.

"Och, áno. Rozprávala mi príbehy celé hodiny, keď som bol minulý rok chorý," povedal Harry s pohľadom na Hermionu, ktorá sa pri spomienke na to rozosmutnila.

Anna vykročila spoza Harryho a uprene sa na Hermionu zadívala, ako keby ju dôkladne skúmala.

"Dokážeš zapliesť vrkoče?" spýtala sa skepticky.

"Dokážem zapliesť vrkoče," odpovedala Hermiona s potlačeným úškrnom.

"Potom si myslím v pohode," nakoniec oznámila. Schytila Hermionu za ruku a ťahala ju za sebou do kúpeľne. Harry ich nasledoval.

***

Po tom, čo spravila Anne vlasy, Hermiona zostala ešte chvíľu dlhšie.

Harry uložil Annu do postele vo svojej izbe a rýchlo jej porozprával príbeh z filmu, čo videl u Stensonových, zakaždým sa začervenal, keď vzhliadol a všimol si, že ho Hermiona pobavene sleduje.

"Dobre, Anna," rýchlo oznámil napoly spiacemu dievčatku. "Prídem ťa skontrolovať a keby si niečo potrebovala, som na prízemí."

Anna ospalo prikývla a Harry s Hermionou opustili izbu. Zišli dole a potichu sa rozprávali nad čajom.

O chvíľu neskôr sa doletaxovali štyria Weasleyovci s tvrdením, že potrebujú pauzu od práce vo Výmysloch, nepriznali sa, že nechceli nechať Harryho osamote. Trošku ich prekvapilo, keď tam našli Hermionu, ale Fred s Georgeom vyčarovali ďalšie stoličky a Harry pripravil ďalší hrniec čaju a všetci sa posadili za stôl, aby sa porozprávali.

V jednom okamihu Harry vzhliadol a prisahal by, že zbadal niečo vedľa kuchynských dverí. Díval sa chvíľku dlhšie a čoskoro Annina malá hlávka nakukla do kuchyne, vyzerala, že takmer spí na mieste, kde stála.

"Anna?" spýtal sa, prerušil všetok rozhovor, pretože každý sa pozrel tam, kde pri zárubni stálo malé štvorročné dievčatko.

"Harry, môžeš ma ísť skontrolovať teraz?" spýtala sa hanblivo. "Alebo smiem s tebou ostať chvíľku? Prosím?"

Harry sa na ňu usmial. "Dobre, poď sem," súhlasil.

Anna k nemu dobehla a vyliezla mu na kolená, oprela sa chrbtom o neho. Fred z druhej strany stola na ňu zamával a ona mu unavene odmávala, než sa pritúlila k Harryho hrudi.

Keď Harry nakoniec odniesol spiace dievčatko hore schodmi, všetci sa pozreli na Ginninu zbožňujúcu tvár a zasmiali sa.

"Hej, Gin, s deťmi mu to tiež ide!" potichu si ju doberal Fred.

"Áno, radšej nech ho takto neuvidí mamka, inak vám okamžite prikáže, aby ste sa množili," dumal George.

Ginny mu venovala pohľad, ktorý vravel, že by jej to možno až tak veľmi nevadilo.

"Gin!" prskal zhrozene Ron. "Prestaň na to myslieť. Hovoríme tu o mojom najlepšom kamošovi!"

"Len uvažuj, Ron," vravela Ginny, "vieš, že mama by kvôli vnúčatám zabíjala a práve teraz si ty a Fred jediný, čo máte frajerky. Ja by som si dávala pozor, Hermiona."

Hermiona sa zasmiala, Ron ošarlátovel a Ginny sa len uškrnula, keď si odhryzla z ďalšej sušienky.

***

Snape s Laurou sedeli za stolíkom pred malebnou malou reštauráciou a sledovali ako sa Harry, Ginny a Draco prechádzajú a hľadia do výkladov obchodov, ktoré boli na dohľad dospelých.

Harry prišiel so Snapom, Laurou a Dracom do Šikmej uličky, keď narazili na Weasleyovcov. Laura sa ponúkla, že so Snapom dozrie na štyroch ryšavých tínedžerov, kým si Molly s Arthurom porobia nákupy. Rodičia sa s nimi mali stretnúť po obede pri reštaurácii, kde teraz sedeli a Snape sa nemohol dočkať, až si odvedú svoje deti.

Ron, Fred a George stále jedli o pár stolov ďalej. Odmietali celý deň hovoriť s Dracom či byť v jeho blízkosti. Ron mal zvlášť zlú náladu. Kým sa dvojčatá rozhodli jednoducho sa blondiakovi vyhnúť, Ron si nemohol pomôcť, aby ho neprebodával pohľadom, kedykoľvek sa k nemu otočil chrbtom.

"Wow, pozrite na ten najnovší model!" žasla Ginny. "To je Úder blesku 2000."

Okamžite boli pri nej obaja chalani.

"No páni," takmer láskyplne prehlásil Harry. "Je skrátka... senzačný."

Ginny s Draco sa na seba uškrnuli.

Harry sa otočil a naznačil Ronovi na druhej strane ulice, aby prišiel k nim. Ron pokrútil hlavou a ukázal na jedlo, aby dal najavo, že ešte nedojedol. Samozrejme, svojho jedla sa už asi desať minút nedotkol, ale to Harry nemusel vedieť.

Harry mu intenzívnejšie naznačil, aby prišiel a ukázal vzrušene do výkladu. Ron len pokrútil hlavou a otočil sa k dvojčatám, aby prerušil očný kontakt s Harrym.

Tmavovlasý chlapec si vzdychol a otočil sa späť.

"Nerob si starosti, Harry," súcitne povedala Ginny. "To isté platí aj pre teba, Draco. Ron je len... práve teraz je tak trochu blbec."

"Nie, len potrebuje čas, aby sa všetkému prispôsobil," bránil ho Harry. "Nemaj obavy, zmieri sa s tým."

"Mne to nevadí," zatrpknuto prehlásil Draco. "Takto sa nemusím zaoberať ním a jeho nála..."

"Ale, ale, čo to tu máme?" ozval sa povýšený ženský hlas za ich chrbtom.

Trojica sa stočila a ocitla sa tvárou v tvár štvorici slizolinčanov. Pansy Parkinsonová a Theodore Nott boli očividne vodcami, s Crabbom a Goylom ako ich telesnými strážcami.

***

"Ty sa kamarátiš s Potterom?! No páni, Draco, to si fakt hlboko klesol, však?" spýtala sa samoľúbo Pansy. "Stal si sa zradcom kvôli čomu? Kvôli dvom podradným muklov milujúcich chrabromilčanom. Úbohé."

"Nie, úbohými by som opísal tvoje urážky. Myslím to vážne, Pansy, to fakt nič lepšie nevymyslíš? Ach počkať, prepáč. Asi ti týždeň trvalo, kým si prišla s týmito. Mrzí ma to, ale občas zabúdam, že si trochu... veď vieš... pomalá," odsekol Draco.

Pansy sa na neho zamračila.

"Ja som sa aspoň nestala čiernou ovcou rodiny. Ja som aspoň schopná priniesť česť svojmu rodinnému menu, kým ty už nemáš aké podporovať, pretože ťa tvoja rodina zavrhla," uškrnula sa.

"Ja náhodou teraz mám priezvisko, Pansy," vyšplechol Draco. "Je to Snape, ale to je trošku mimo tvoju ligu, pretože to v skutočnosti niečo znamená na rozdiel od mena Parkinson. Zopakuj mi, čo za hodnoty si ctí tvoja rodina? Nájdi si čo najbohatšieho manžela a drž sa ho?"

Pansy na neho zazrela, ale Draco jej zazeranie opätoval.

Harry s Ginny v takmer údive sledovali, ako ľudia vyššej triedy slovne zápasia.

"Dokonca tvoji priatelia si uvedomili, čo za odpad si, Draco," chladne prehlásil Nott. "Nie je to tak, vy dvaja?"

Crabbe s Goylom prikývli a zlovestne zapraskali hánkami. Draco pretočil očami.

"Ach, áno, na tých dvoch by ste mali byť takí hrdí. Kde ste ich našli? V nejakej uličke, kde si naháňajú svoje chvosty, pretože nevedia, čo robiť bez toho, aby im to niekto povedal? Určite vám dám vedieť, ak ma napadnú ešte nejaké odmietnuté zvyšky, ktoré by ste možno chceli pozbierať," povedal Draco.

"Vieš, Draco," zákerne začal Nott, "vždy si si myslel, že si taký skvelý, ale v skutočnosti nie si nič. Dokonca tvoj otec ťa považoval za kus smetia, ktoré potreboval vyhodiť z rodiny."

Bolestivý výraz preletel Dracovou tvárou a Harry stratil trpezlivosť. Vykročil dopredu, zdvihol ruku dozadu a vrazil Nottovi silno do tváre.

Pansy zaškriekala, keď si Nott zovrel zakrvavený nos. Ginny s Dracom odtiahli Harryho dozadu, než sa stihol na Notta vrhnúť.

V tejto chvíli dobehli weasleyovskí chalani, aby tú scénu sledovali v snahe zistiť, čo sa deje.

"Vidím, že dokonca bojujú spôsobmi spodiny," vyšplechla Pansy. "Aké barbarské."

"Ach, áno, pretože Crabbe s Goylom sú vážne dobrí vo využití svojho intelektu v boji," posmieval sa Harry. Dvojica chlapcov sa na neho zamračila a znova zapraskala hánkami.

"No tak," ostro prehlásil Draco. "Len odtiaľto vypadnime. Nestoja za tú námahu."

"Počkaj, skôr než pôjdete, dovoľ mi zistiť, či chápem toto malé usporiadanie správne," riekla Pansy s diabolským úsmevom. "Takže Potter, ty chrániš Draca pred bitkármi, zatiaľ čo on ťa chráni pred kým?"

Harry sa na ňu podivne pozrel a začal kráčať preč.

"Hmm... možno pred tvojím strýkom?" spýtala sa podlo.

Weasleyovcom klesla sánka a Draco sa zatváril šokovane. Harry stuhol na mieste a stočil sa. "Čože?"

Štvorica slizolinčanov sa diabolsky uškŕňala.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 13. Reakcie 2.časť Od: denice - 01.02. 2020
Děkuji za jazykové okénko :-) Severus a Anna mě nepřestávají bavit - on se bude muset učit plést copánky, jak se zdá :-D A zmijozelové nezklamali, ta konfrontace asi bude mít ještě pokračování a následky. Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke