Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Strom života

Strom života - úvod

Strom života
Vložené: Jacomo - 18.01. 2020 Téma: Strom života
Jacomo nám napísal:

 

Strom života

autor: machshefa

překlad: Jacomo      betaread: Calwen       banner: Jimmi

 

Věnováno solace

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Shrnutí: Voldemort je mrtvý, ale kouzelnický svět to odnesl hůř než jen obvyklými válečnými jizvami. Severus a Hermiona se ocitnou uprostřed toho, co doufají, že bude řešením, které zabrání rozvrácení jejich světa.

 

Originál viz https://www.fanfiction.net/s/5032409/1/Tree_of_Life

Romance/Drama - po Bradavicích - Snamione

6 kapitol, 30 tisíc slov

Žádost o souhlas s překladem zaslána


Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží machshefa. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.


Poznámka překladatelky: Povídku jsem našla úplnou náhodou a opět mě uchvátilo netradiční pozadí k tradičnímu příběhu "Jak Hermiona a Severus ke štěstí přišli". Myslím, že patří k těm, kde je jejich romantická linka uvěřitelná a vlastně jen dokresluje hlavní námět. Kromě toho jsem neodolala výzvě překládat v jednom díle dva různé styly - vypravěčský a odborný.

A hlavně jsem měla akutní potřebu sem zase přinést nějakou Snamionku, jejíž pochodeň tu v poslední době třímala pouze solace. Proto jí také překlad tohoto výjimečného příběhu z celého sovího srdíčka věnuji.

Krásné počtení ale přeju samozřejmě všem! 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Strom života - úvod Od: miroslava - 25.01. 2020
Těším se, Jacomo. Tvoje povídky jsou výběrové lahůdky a jsou velmi čtivé. Přeji hodně chuti, času a síly k dalším překladům.
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Budu se snažit nezklamat očekávání. Je fakt, že pozadí romance je fakt netradiční a zajímavé. Díky.

Re: Strom života - úvod Od: JSark - 24.01. 2020
Ešte som si dodatočne spomenula, neviem, či na to niekto upozornil, ale Strom zivoalta je aj preklad pojmu Lebensborn, čo bol nacistický program zameraný na zvýšenie počtu arijskych deti. Aby z toho nebol problém v tomto smere. Plus tie runove symboly na obrázku...
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Myslím, že je to v pohodě. Lebensborn se do češtiny překládá jako Pramen života, nikoliv Strom. A runy jsou severského či keltského původu, to nemá s nacisty, kteří zneužili symboliku kde čeho včetně svastiky, nic společného. Tady se budeme pohybovat ve starých mytologiích a v magii živlů.
Re: Strom života - úvod Od: JSark - 25.01. 2020
Len upozorňujem. Vyskytuje sa aj preklad Strom života, aj keď Prameň je častejší.

Re: Strom života - úvod Od: marci - 19.01. 2020
Jacomo, já se tak těším!!! :) A přeji, samozřejmě, hodně času a invence do překládání a vůbec všechno nej nej - Tobě a zejména momentálně Calwen ;)
Re: Strom života - úvod Od: kattyV - 20.01. 2020
Já se taky těším, Jacomo. Protože se mi povídky, které vybíráš, vesměs hodně líbí.
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Děkuju vám oběma.

Re: Strom života - úvod Od: Gift - 19.01. 2020
Ano, ano, dalsi snamione! Jsme teprve v lednu a uz tu mame nekolik skvele vypadajicich povidek. Preji mnoho zdaru pri prekladani a budu se jako vzdy tesit ;-).
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
To víš, nový rok, nové předsevzetí v překládání :-)) Děkuju.

Re: Strom života - úvod Od: JSark - 18.01. 2020
Vyzerá to dobre. :)
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Snad i bude :-)

Re: Strom života - úvod Od: kakostka - 18.01. 2020
Ježiš, to vypadá pěkně:-))) Snamionky já můžu... a parádní banner, Jimmi, ty jsi multitalent:-) Jacomo, můžu se těšit na pravidelné sobotní poledne s povídkou? je to tak?
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Souhlasím, Jimmi je úžasná. A ano, budu se snažit přidávat opět v sobotu a budu se na oplátku těšit na tvoje komentáře :-)

Re: Strom života - úvod Od: Lupina - 18.01. 2020
Těším se nesmírně. Ano, hanbím se, že já nemám žádnou snamionku. Ale věřím tomu, že čas dozraje, případně natrefím na originál, kterému neodolám. Na tuto se nesmírně těším, protože Tvůj výběr vždy slibuje zážitek. Musím pochválit banner, ten se Jimmi opravdu povedl. Krása.
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Vůbec se nemáš proč hanbit, překládáš úžasnou povídku, tak jsem se rozhodla, že tě ve snamionkách pro jednou "zastoupím" :-) Příběh mě nadchl, tak snad zaujme i čtenáře. Ano, banner Jimmi úžasně vystihla, mám z něj velikou radost.

Re: Strom života - úvod Od: denice - 18.01. 2020
Tvůj výběr a překlad, Snamione, luxusní banner - jsem silně navnaděná, sovičko. Díky.
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Tak doufám, že já i povídka splníme tvá očekávání.

Re: Strom života - úvod Od: solace - 18.01. 2020
Veľmi pekne ďakujem za venovanie, Jacomo. Nesmierne si ma potešila. Poviedku poznám v tom zmysle, že o nej viem, keďže snamionky mám zmapované, ale ešte som ju nečítala. Viem, že ide o originálne dielo. Stretla som sa aj s machshefinou ilustrovanou verziu Stromu života. Zdá sa, že si na tom dala poriadne záležať. A ja sa veľmi teším, že si túto poviedku budem môcť prečítať v tvojom preklade. Ak na ňom ešte pracuješ, prajem ti veľa zdaru a chuti do prekladania :-*
Re: Strom života - úvod Od: Jacomo - 25.01. 2020
Jé, to mám radost, že jsi se k tomu dostala jako první, když je to dárek pro tebe. A ještě větší, že jsi povídku nečetla v originále. Doufám, že si užiješ můj překlad i moje pojetí grafického zpracování. Pokud máš někde odkaz na autorčinu ilustrovanou verzi, velice ráda se podívám, já jsem to bohužel nenašla. Díky za podporu, ještě na tom pracuju.

Prehľad článkov k tejto téme:

machshefa: ( Jacomo )04.04. 2020Kapitola 6 - závěr
machshefa: ( Jacomo )29.03. 2020Kapitola 5/2
machshefa: ( Jacomo )21.03. 2020Kapitola 5/1
machshefa: ( Jacomo )14.03. 2020Kapitola 4/2
machshefa: ( Jacomo )07.03. 2020Kapitola 4/1
machshefa: ( Jacomo )29.02. 2020Kapitola 3/2
machshefa: ( Jacomo )22.02. 2020Kapitola 3/1
machshefa: ( Jacomo )15.02. 2020Kapitola 2/2
machshefa: ( Jacomo )08.02. 2020Kapitola 2/1
machshefa: ( Jacomo )01.02. 2020Kapitola 1/2
machshefa: ( Jacomo )25.01. 2020Kapitola 1/1
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )18.01. 2020Strom života - úvod