Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čarodějkám jen to nej

Když dopis nepřišel 2

Čarodějkám jen to nej
Vložené: Jacomo - 04.01. 2020 Téma: Čarodějkám jen to nej
Jacomo nám napísal:

 

Když dopis nepřišel

(Without Her Letter)

autor: Colubrina

překlad: Jacomo       betaread: Calwen a Ivet

Věnováno Jimmi

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 2

 

tehdy

Draco donesl dívce přiměřený hábit, který jeho matka našla v jedné z mnoha skříní na Malfoy manor. Svěže zelená látka volně splývala z ramen a pruhy stříbrného lemování odkazovaly víc než jen jemně na jeho bývalou kolej. Samozřejmě neměla ponětí, co ty barvy na hábitu, který jí nabídl, vyjadřují, ale nikomu na Příčné ulici neujde, co znamená pěkná čarodějka ve zmijozelské zelené zavěšená na jeho paži.

Vyhlášení vlastnictví.

Bohužel to vypadalo, že dotyčná čarodějka byla pořádně naštvaná, že jí oblečení přinesl; rozhodně nezapomněla naznačit, že tím kritizoval její mudlovské šaty. Jenže ty úzké modré kalhoty a tričko, které působily jako něco, co byste si vzali na sebe, kdybyste leželi nemocní v posteli a v péči lékouzelníka, opravdu nebyly nic moc. Vypadala ucouraně a směšně zároveň, ale život strávený manipulováním s lidmi přiměl Draca jen pokrčit rameny a říct: „Kouzelnická móda je odlišná, ale jestli chceš vyčnívat, nebráním ti.”

Nafoukla se, ale pak poodešla stranou, aby se převlékla v pochybném soukromí za jakýmsi křovím. Draco se otočil zády jako pravý džentlmen, aspoň podle výchovy, a odolal nutkání se kouknout. Když důrazným krokem nakráčela zpět do jeho zorného pole, původní oblečení schované mimo dosah v tašce, usmál se. Ve správných šatech vypadala víc než přijatelně. Ve správných šatech vzbuzovala velmi nevhodné myšlenky. Zadusil je v zárodku a vylovil z kapsy dárek, který jí přinesl.

„Ještě tohle,” řekl a zasunul jí do vlasů stříbrnou sponu se smaragdy ve tvaru hada. „Hodí se k hábitu a zkrotí pár těch tvých kudrlin.” Zvedla ruku, aby se dotkla šperku, který ji nenechal ani zahlédnout. Vyslal k ní ten nejuhlazenější malfoyovský úsměv. Ať přijde až doma, když ho sundá, na to, že to není jen obyčejná tretka.

Nad jeho výrazem se zatvářila podezřívavě, ale pak jen přimhouřila oči a řekla: „Teď už projdu kontrolou?”

Prohlédl si ji s nefalšovaným oceněním a potvrdil: „Každý se za tebou otočí.”

„Myslela jsem, že účelem těch šatů je splynout s davem, což by v džínách a tričku nešlo,” zamumlala a on se rozesmál a nabídl jí rámě.

„Nechceš vypadat jako mudla,” řekl. „Splynutí s davem ale nepřipadá v úvahu.”

Když dorazili ke vstupu na Příčnou ulici, krátce zaváhal. „Zkus se tvářit klidně,” poznamenal tiše. „Hodně věcí může působit dost podivně, ale ocenil bych, kdybys necivěla. Přivést tě sem… pravděpodobně porušuje tucet zákonů, ne-li víc, ale potřebuješ hůlku a tady ji seženeme.”

Nasadila tak uzavřený a lhostejný výraz, že téměř obdivně hvízdl. „Plánuješ tu stát celý den?” zeptala se chladně, otevřel tedy průchod a pokynul jí, ať vejde. Když byli uvnitř, jednou se sice kolem sebe rozhlédla, ale nedala najevo nic než lehké pohrdání.

„No,” zamumlal, když ji nasměroval k Ollivanderovu obchodu, aby jí obstaral hůlku. „Rozhodně nenosíš své pocity napsané na čele.”

„Měla jsem být ohromená?” zeptala se.

Podržel ji dveře a řekl: „Většina na tvém místě by byla.” Podíval se jí do očí a nepřekvapilo ho, že zahlédl záblesk vzteku, než ho opět skryla pod maskou.

Vysvětlil Ollivanderovi zcela lživými slovy, že jeho drahá přítelkyně potřebuje novou hůlku. Muž nad tím označením pozvedl obočí a zavadil pohledem o hada blýskajícího se jí ve vlasech, ale jeho jedinou reakcí bylo: „Samozřejmě.” Odporovat přáním pravděpodobných Smrtijedů – nebo když na to přišlo, tak i bystrozorů – obchodu nijak nepomáhalo. Nekonečná válka se dala udržet za dveřmi předstíráním, že nic nevíte, nikoho nepodezříváte. Dracova mudlorozená společnice švihla skoro tuctem hůlek, než obchodník našel takovou, která jí pasovala: blána z dračího srdce a třešňové dřevo. Hermiona přejížděla prsty po celé délce nezdobené a téměř hladké hůlky. Draco výrobci poděkoval a zaplatil dvojnásobek toho, co muž požadoval, a pak dívku vyprovodil ven na ulici a zpět do normální světa, ze kterého pocházela. Měl pravdu, budila pozornost. Nasadil vlastnický, široký úsměv, protože jeden z těch snadno zaměnitelných spratků Weasleyových upřel na neznámou ženu zkoumavý pohled. Mladík mu oplatil zamračením a Draco se naklonil k Hermioně, aby jí něco zašeptal do ucha.

„Přilákala jsi potenciálního nápadníka,” řekl. „Mám vás představit?” Kývl hlavou směrem k zrzavému mladíkovi a Hermiona sledovala, kam ukazuje.

„A co by řekl, kdyby zjistil, že jsem mudla?” zeptala se.

„Ty nejsi mudla,” odmítl Draco znechuceně. „Možná ses tak narodila, ale jsi čarodějka.” Zesílil stisk její paže a ona se na něj zpod svých řas zahleděla.

„Ale stejně,” trvala na svém.

„Pravděpodobně by nás oba nahlásil nejbližšímu bystrozorům,” řekl Draco, jako kdyby připouštěl nepříjemnou pravdu. „Moje matka mě informovala, že když jsme byly malé děti, bylo rozhodnuto nedovolit nikomu z mudlorozených vstoupit do tohoto světa. Jak už jsem říkal, porušujeme kdovíkolik zákonů.”

„Bylo rozhodnuto,” zopakovala Hermiona a otočila se za Weasleym. „Jak pečlivě pasivní formulace.” Semknula rty do tvrdé linky. „Kdo o tom rozhodl?”

„Já ne,” prohlásil Draco, když se zastavila u východu, a pak, jako kdyby z něj ta slova musela páčit, dodal, „muž jménem Brumbál. Ředitel školy, kam jsem chodil. Ostatní ho podpořili, souhlasili s ním, ale původní myšlenka byla jeho.” Zahleděl se jí do očí, jako kdyby ji chtěl přimět, aby tomu porozuměla. „Pravděpodobně vás to mělo ochránit.”

Opustili jeho svět a vrátili se zpátky do toho jejího.

„Ochránit před čím?” zeptala se.

„Pravděpodobně přede mnou,” řekl. Posměšně si odfrkla a on si přejel dlaní přes obličej. „Chci říct, je tu… je tu konflikt,” nakousl. Vraceli se zpátky do jejich parku a ona přidala do kroku, aby mu stačila. „Historicky lidé jako ty – lidé z mudlovského světa byli, vlastně nebyli, nebylo to fér, abys rozuměla... Nikdy jsem nikoho takového neznal. Když jsem tě potkal, myslel jsem si, že je to nemožné. Nevěděl jsem, že čarodějky mohly… je to prostě… nebylo to fér,” ukončil své záměrně nesouvislé drmolení.

Chvíli kráčela po jeho boku, a pak se pomalu zeptala: „Lidé jako já. Byli jsme… naše sociální postavení nebylo vysoké?”

Draco se zdánlivým zoufalstvím přikývl. „Vůbec jsem o tom nevěděl,” zopakoval. „Prostě to nebylo… nebylo správné držet vás mimo. Není správné, aby o tom lidé nevěděli, aby si mysleli, že jste jen… praštění, jak jsi říkala. Ale to je… taková je válka,” dodal a sklonil hlavu. „A moje strana, my, ne já, chápeš, ale lidi, oni, lidem jako ty, ubližují jim.”

Poslední slova skoro zašeptal a ona se zastavila. „Drželi vás mimo, aby vás ochránili před lidmi, jako jsem já,” řekl ještě jednou. „Abychom ti neublížili.”

Přejela rukou po hůlce zasunuté za pasem, hůlce, kterou ještě neuměla používat. „Co by ten mladík, ten, co na mě zíral, udělal?” zeptala se. „Kdyby věděl, že jsem mudlorozená?”

„Nahlásil by nás oba bystrozorům,” zopakoval Draco. „Oni… pracují pro vládu, víš. Prosazují dodržování aktuálně platných zákonů.”

„Jak by mohli… Co by mohli dělat? Už jsi mi pověděl, že ten svět existuje,” řekla. „Není už trochu pozdě?”

„Mohli by ti vymazat paměť,” vysvětloval dál Draco. „Mohla by ses probudit doma a nepamatovat si mě nebo tohle všechno. Nic.”

„A to by mi neublížilo?” zeptala se. Viděl hrůzu v jejích očích, ale nedal najevo své uspokojení. Nejkrásnější na tom byl fakt, že vůbec nelhal. Každé slovo, které jí řekl, byla čistá pravda. Pokud věděl, dostal by za porušení zákona o utajení hodně vysokou pokutu a na ni by, jako na každého jiného mudlu, použili kouzlo Zapomeň. „Slib mi, že mi to nikdy neuděláš,” řekla. „Slib mi to.”

Draco ji vzal za ruku. „Nikdy ti nebudu lhát,” přislíbil. „Nikdy ti nevymažu paměť, i kdybys mě nenáviděla za věci, které zjistíš.”

„A budeš mě učit,” připojila Hermiona.

„Všechno, co znám,” pokračoval ve slibu, a pak ještě s drzým úsměvem dodal, „i když jsem nejspíš mizerný učitel.”

S pohledem upřeným na jejich spojené ruce poznamenala: „Myslím, že zjistíš, že já jsem vynikající studentka.”

„Spoléhám na to.” Přejel očima po jejích šatech a dárku od něj, který měla ve vlasech, a nedokázal odolat, aby nedodal: „Zítra mi musíš říct, co si o té sponě myslíš.”

 

mezihra

Vytáhneš si sponu z vlasů hned, jak se vrátíš domů do bezpečí svého pokoje, a obdivuješ malého stříbrného hada se smaragdovými očima. Víš, že to něco znamená. Víš, že Draco Malfoy ten symbol zvolil pečlivě. Víš, že něco chce.

Zvažuješ, že se ho prostě zeptáš, ale pak ten nápad zamítneš jako příliš okatý.

Existuje konflikt. Existuje válka. Tvoje postavení by nebylo příliš vysoké. Nemůže přiznat, kdo jsi, ale dal ti do vlasů drahý šperk a procházel se s tebou po ulici. Chlubil se s tebou.

To, říkáš si, je nové. Nikdy tě nikdo nepovažoval za něco cenného.

Zvedneš sponu až k nosu, jako kdybys ho mohla nějak z toho kovu cítit.

Tvoje postavení by nebylo vysoké. Jeho jednoznačně je.

Tvoje, rozhodneš se, bude vyšší.

A zjistíš víc o tom Brumbálovi.

 

teď

Snažili se s ní hádat. Snažili se jí vysvětlit, že oni to nebyli. Oni ji chtěli jen chránit, chránit lidi jako ona před monstry, která stála seřazená v hábitech a maskách za jejími zády. Nechala je mluvit, nechala je zuřit, hřímat a předvádět se, a pak jen znovu požadovala, aby přivedli přední členy Řádu. Požadovala, aby přivedli ty, kteří rozhodli, že bylo lepší ji ignorovat. Požadovala, aby vydali Albuse Brumbála, vůdce světlé strany.

„To oni,” křičeli členové Řádu znovu, i když muž s dlouhou bradkou vykročil vpřed.

Draco Malfoy ji uchopil za ruku s jasnou deklarací majetnického postoje. „Nefiguruji v žádném hlasování proti mudlorozeným,” řekl a pohlédl na ženu po svém boku. „Vlastně bych spíš řekl, že jsem pro jednu z nich hlasoval velmi důrazně.”

„Tak tvoje rodina,” vyplivla rozzuřená zrzavá žena a vykročila s připravenou hůlkou před staršího muže. „Vaším hlavním heslem je: čistota vždy vítězí. Jste banda temných čarodějů, kteří si libují, vždycky si libovali v likvidaci mudlů a mudlorozených.”

Narcisa Malfoyová naklonila hlavu na stranu a zahleděla se na ženu se samolibým potěšením. „Drž se zpátky, Molly,” prohlásila. „Hermiona je ta nejdražší snacha, kterou si žena může přát. Možná nepodléháme výstřední fascinaci gumovými kachničkami a dalším mudlovským náčiním jako tvůj manžel, ale stěží jsme předpojatá monstra jako předchozí generace. Hermiona je bez ohledu na to, kde se narodila, skutečná princezna.”

Postavení je moc. Moc je jedinečná.

 

tehdy

Znovu si vzala tu sponu.

Když se Draco zase setkal s Hermionou v parku, nebyl si jistý, jak tomu gestu rozumět. U čistokrevné dívky, které se dostalo formální výchovy ohledně pravidel a rolí ve společnosti, by věděl – by mu tím dala vědět – že jeho nabídku vítá. Dokonce ji podporuje. Tahle dívka si možná jen myslí, že je to hezký šperk. Možná si jen myslí, že by bylo hrubé jeho dárek nenosit. Merline, možná vůbec nerozpoznala jeho hodnotu. Draco si v šoku uvědomil, že se v té dívce vůbec nevyzná.

Tápat v sociální interakci bylo značně nepříjemné.

„Beru to tak, že se ti líbí,” řekl a ukázal na malého hada, kterého měla připnutého ve vlasech.

„Je roztomilý,” odpověděla. „Děkuju.”

Přes všechny jeho znalosti různých typů nikdy nepotkal ani zmijozelskou čarodějku, která by prozrazovala méně.

Přinesl jí knihy. Když jí se zavrčením podal Dějiny Bradavic, sáhla po tlusté knize a zeptala se: „Domácí úkol?”

„Je to pravděpodobně nejlépe podaná historie,” řekl. „Předpokládal jsem, že bys to chtěla vědět -”

„Ano,” kývla jednoduše.

Snažila se nacpat knihu do tašky a on zatím vytáhl další. Touto si nebyl tak jistý a podával ji dívce se zamračením; musel připustit, že mu opravdu dělala starosti. Problematika mudlorozených. Přečetla si název a čekala na jeho vysvětlení. „Nevím,” zamumlal. „Není to tak, že bych já… ale je to důvod, proč… prostě si to přečti, dobře?”

Probírala se stránkami tenkého svazku, očima rychle putovala po řádcích, pročítala je a seznamovala se s podstatou tendenční argumentace. Dokonce i Draco, vychovaný s předsudky proti mudlům tak dokonale, že nikdy nepřemýšlel o tom, proč jsou méněcenní, prostě takoví byli, když tu knihu předchozí večer četl, div se díky jejímu stylu nekrčil. Přesto se rozhodl, že dívka potřebuje vědět, čemu bude čelit.

„Standardní protiimigrační fráze,” prohlásila po několika minutách. „Nijak originální a plné gramatických a pravopisných chyb.”

Draco několikrát zamrkal a poté se rozesmál. Takovou reakci opravdu nečekal. „Cože?” vypadlo z něj.

„Špatně se oblékají, směšně mluví, neopouštějí své staré zvyky, nepřejímají masově naše způsoby. Můžou být špinaví, nemocní a nemůžeme jim věřit.” Vrátila mu knihu. „Asi bych v kterémkoliv obchodě v Anglii našla téměř stejnou knihu o každé skupině přistěhovalců.”

Draco na ni vykulil oči: „Takže ty -”

Posadila se na houpačku, odstrčila se od země a pak začala pohybovat nohama dopředu dozadu, aby se vyhoupla co nejvýš. Poté se prudce zastavila a podívala se na něj. „Nechystám se před tebou obhajovat mudlovskou kulturu.”

„Říkali ti, že jsi blázen,” hlesl.

„Z úhlu jejich pohledu jsem byla,” namítla.

„Ale -”

„Problémem nejsou mudlové,” začala. „Problémem jsou vaši strážci. Vaši Brumbálové. Ti… co ten odpad sepsali.” Naklonila se dopředu. „Jak se opovažují držet mě stranou? Věděli, že nejsem nemocná, že se mnou není nic v nepořádku. To oni ze mě udělali vyvržence. To oni mě odsoudili k vyhnanství. To oni mě odsoudili k osamělosti.” Zaváhala. „A stále nejsem vítaná, že ano?”

Zavrtěl hlavou.

„Uč mě magii,” řekla. „Nauč mě všechno. Já těm lidem ukážu, jaké to je nechat mě hnít ve světě, kterým pohrdají. Přiměju je litovat.”

„Doufám, že mě ne,” řekl Draco.

„Jen mě uč,” zopakovala.

A tak ji učil. Říkala, že zjistí, že je dobrá studentka, což, jak musel přiznat, bylo trochu podcenění. Učebnici pro první ročník zvládla projít za týden. Ta pro druhý ročník jí trvala dva. Zeptala se na věštění a akceptovala jeho hodnocení, že jde o nesmysl. „To neznamená, že neexistují jasnovidci,” řekl. „Jde o to, že buď jím jsi, nebo ne, nemůžeš se to naučit. Navíc proroctví nikdy není jednoznačné.” Věštění z čísel vstřebala snáz, přirovnala ho k mudlovské matematice. Přeměňování bylo těžší, ale s každým setkáním ho zvládala lépe a lépe. Měl podezření, že doma procvičuje práci s hůlkou, kterou zřejmě stále považuje jak za naprosto úžasnou, tak za částečný podvod. Připomněl jí, že nesmí dovolit, aby ji někdo viděl.

„Jsem zvyklá nebýt vidět,” řekla.

Draco, který byl na každém krok povzbuzován, za každé zvládnuté kouzlo chválen, při tom prohlášení zbledl.

„Moji rodiče byli velmi zaměstnaní,” prohlásila omluvně. „Jsou velmi zaměstnaní. Nejvíc je těší, že nejsem blázen, že si nemusí dělat starosti, jestli neskončím pod mostem, kde si budu povídat s příšerami, které nikdo jiný nevidí.”

„Nedoporučoval bych ti povídat si s mostními troly,” poznamenal Draco. „Jsou násilničtí a hloupí.” Když to vyslovil, ani se na ni nepodíval; nemyslel to jinak než jako strohou radu. Vytahoval zrovna knihu lektvarů a dumal nad tím, že aby mohli použít laboratoř, bude ji muset vzít na manor, a vztekal se nad všemi důsledky, které to bude mít, takže ho překvapilo, když po něm skočila a se spokojeným smíchem ho objala.

„Trolové existují,” zvolala. „Věděla jsem to.”

„Samozřejmě, že existují,” řekl. Chtěl si odmotat její ruce z krku, ale pak zaváhal. Jako obvykle měla ve vlasech sponu s hadem, voněla šamponem a čajem s vůní bergamotu a na sobě měla to mudlovské oblečení, které stále ještě nesnášel. „Zapomněl jsem,” hlesl tiše, „kolik věcí, které já považuju za normální, tebe pořád udivuje.” Nebyl si jistý, jestli jeho dotyk přijme, ale zkusil to, objal ji a ucítil, jak se k němu přitiskla. Uvědomil si, že už nemyslí na lektvary nebo na troly, ale na dívky, nebo hlavně na jednu z nich. Opřel si čelo o její hlavu, nadechl se a snažil se zkrotit svoje myšlenky.

Dost pochyboval, že by příznivě přijala nápady, které se mu rojily v hlavě.

„Musím se začlenit,” řekla. „Potřebuju znát všechno. Nejen historii nebo kouzla. Musím si osvojit všechny kulturní předpoklady, všechna nevyřčená pravidla, aby mě už nikdo neodstrkoval, protože jsem jen mudlorozená.”

Draco se jí chystal povědět, že nemá tušení, jak z ní udělat čistokrevnou dívku, ale pak si vzpomněl, jak se matka na jeho malou kamarádku občas vyptává.

„Mám nápad,” prohlásil.

 

***

2. část z 3

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Když dopis nepřišel 2 Od: luisakralickova - 04.01. 2020
Intelekt, postavení a moc, to bude smrtelná kombinace. Kdopak z toho bude mít užitek? Díky za přeložení a honem, jak to dopadne;)
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jacomo - 06.01. 2020
Ano, toto je klíčová otázka. Naštěstí na její zodpovězení není třeba dlouho čekat ;-) Díky, luiso!

Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jimmi - 04.01. 2020
Vyššie už bolo spomenuté všetko - Draco manipulátor, hrôzu budiaca Hermiona. Ona nakoniec využíva Draca. Ale nedá mi - ten nápad (nie rozhodnutie) nepustiť muklorodených do čarodejníckeho sveta sa nakoniec neukázal ako taký zlý - vojna je už úplne o niečom inom, dokonca tie názory čistokrvných bez celého toho vraždenia sú pokrokovejšie ako druhá strana... len samotné rozhodnutie bez domyslenia následkov (že síce s prťovou šancou, ale predsa sa môže narodiť výnimočná čarodejnica, ktorej to nebude stačiť a bude sa chcieť ? pomstiť, dokázať im, pridá sa na stranu, ktorá by normálne bola nepriateľom ? Možno to chcelo premyslieť, možno im mali dať aspoň vedieť, že sú iní, aby neskončili u psychiatrov - pretože asi toto najviac Hermiona vyčíta. Možno dopis nemal byť pozvánkou do Bradavíc, ale len informácia, haló, ste úplne normálni, ale pre vašu bezpečnosť radšej ostaňte doma, lebo vás zavraždia. Pripomenulo mi to jedno dlhú kapitolovku, kde je takáto Hermiona (Lupinka vie) Počkám si asi keď to bude celé a bude jasné aj to, čo je napísané medzi riadkami. Ďakujem moc
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: kakostka - 04.01. 2020
Jimmi, to je dobrý postřeh, taky bych čekala, že jim dají aspoň vědět. Ideálně nějak poradit, co s mají dělat, aby jim nelétaly květiny, hračky, nevybuchovaly balonky, případně že to co vidí, je normální, ikdyž to ostatní nevidí. To, že je pro jejich bezpečí hodili přes palubu jim fakt nepomoho, nedá se říct, že se měl brát ohled na ty výjimečné. Jo, Mione je dobrá, určitě jich bylo víc a co ti, co byli "průměrní", těm měla stačit psychofarmaka a blázinec? kolik průměrných kouzelníků je čistokrevných? stačí zapátrat.... fakt se těším na rozuzlení.
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jimmi - 04.01. 2020
Tá poviedka núti premýšľať - Draco jej tam hovorí, že on vlastne nič proti mudlom nemá, že on by im neublížil, a tie jeho medzery z histórie, narážka na Binnsa, a keď som to hľadala (či sa mi to neprisnilo) - reakcia tých dobrých - vymazali by jej pamäť, možno dobrý úmysel previedli do absurdity, Weasleyovci by jej nedali šancu a Malfoyovci áno. Už dlho ma vo FF nič neprekvapilo, tejto poviedočke sa to podarilo.
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jacomo - 06.01. 2020
Tato povídka je prostě hodně jiná - dobro není tak úplně dobro, zlo není jednoznačně ohraničené, chyby se dělají všude. Jsem moc ráda, že jsem objevila povídku, která dokázala čtenáře svým námětem překvapit. Doufám, že se ti bude líbit i poslední část.

Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Lupina - 04.01. 2020
Nejen Narcisa s Dracem, ale hlavně Brumbál stvořil monstrum. Hermiona v mudlovském světě trpěla a zjistila, kdo za to vlastně může. Vůbec se jí nedivím, že se chce pomstít. Nedivila bych se, kdyby nakonec zatočila s Voldemortem i Brumbálem, aby nastolila svoji vládu. A stále nevíme, jaká Hermiona doopravdy je. A v tom je to kouzlo a napětí. Nedokážu odhadnout, co nás čeká. Báječné, Jacomo. Tleskám za překlad a výběr. Toto je perla, ať už to dopadne jakkoliv. Děkuji.
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jacomo - 06.01. 2020
Na tohle jsme vlastně reagovala už výše. Hermiona má velkou magickou sílu a velký důvod stranu Světla nenávidět. Z toho nemůže vzejít nic dobrého, zejména když se spolčí s nejmanipulativnější rodinou kouzelnické Británie. Veliké díky za chválu, Lupinko. Doufám, že se ti bude líbit i vyústění.

Re: Když dopis nepřišel 2 Od: kakostka - 04.01. 2020
Mno, když to takhle Draco podá, tak to fakt vypadá, že bídák je Albus, který je z kouzelnického světa vyloučil... a Harryho do Bradavic vzal? přesto že vyrostl u mudlů a nic nevěděl? Narcissa válí a zdá se, že s Hermionou si fakt rozumí, jsem zvědavá na rozuzlení...
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jacomo - 06.01. 2020
Ale z pohledu Smrtijedů je Albus bídák, ať už provádí cokoliv... ;-) Zajímavá poznámka s tím Harrym v Bradavicích - ačkoliv to se dá vykládat i tak, že jeho rodiče už byli kouzelníci, takže má víc kouzelnické než mudlovské krve. A navíc je to Vyvolený, že. Díky za komentář, kakostko.

Re: Když dopis nepřišel 2 Od: denice - 04.01. 2020
Postavení je moc. Moc je jedinečná. - No jasně. Strašně moc jsem zvědavá na poslední část. Kdo koho využívá. Tady v odstavci 'teď' je to jednoznačně Draco a Narcisa, kdo stvořili monstrum - za nějakým účelem. Postavení a moc. Hermiona se možná zdá být děsivá, ale těch pár řádků o Narcise leccos napovídá o tom, kdo tu tahá za nitky. Ani slovo o Luciusovi? Že by? Ale možná se pletu a Malfoyovi a Smrtijedi jsou v tomto příběhu ti velkorysí, přející, laskaví se srdcem na dlani. Díky.
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jacomo - 06.01. 2020
Jako vždy jdeš k jádru věci. Draco a Narcisa stvořili monstrum za účelem získání moci a převahy. Ovšem kdo nakonec bude držet otěže? Zvítězí tentokrát dobro a ti velkorysí, přející, laskaví se srdcem na dlani? ;-)Uvidíme za týden. P.S. Můžu slíbit, že Lucius je objeví ;-)

Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Gift - 04.01. 2020
Jak mi minulou kapitolu Narcissa nahanela lehce hruzu, tentokrat je to Hermiona. Chapu a obdivuji jeji zarputilost, ale momentalne to hranici az s posedlosti. Ne, ze bych se ji divila. Jeji reakce na Brumbala byla skvostna! A navic se mi libi, ze prestoze Draco je v mnohem silnejsi pozici, ocividne je to ona, kdo taha za nitky. Uz se nemohu dockat, az se potka s Narcissou. Ty dve budou smrtici kombinace. :-) Moc dekuji, cte se to jednim dechem.
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jacomo - 06.01. 2020
Právě o to jde. Tahle Hermiona není žádná vzorná holčička, ale můžeme si jí divit? Už kanonická Hermiona to neměla v mudlovském světě jednoduché, a to z něj v jedenácti letech odešla a její další kroky formovalo navázané přátelství a pozvolna se vynořující zlo. A vzpomeňme si, jak si navzdory svému knihomolství troufala porušovat pravidla a jít proti autoritám. No a tahle povídka ukazuje, jaká by byla, kdyby šikana vůči ní pokračovala i v době jejího dospívání. Do toho vstoupí Draco a posléze Narcisa, což při Hermionině inteligenci a zjevně mocných magických schopnostech znamená velice nebezpečnou kombinaci. Díky moc, Gift.

Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Ani - 04.01. 2020
Teda, tahle minisérie mě vtáhla jako máloco. Těším se na závěrečné rozuzlení. Díky!
Re: Když dopis nepřišel 2 Od: Jacomo - 06.01. 2020
Doufám, že nebudeš zklamaná. Děkuji za komentář, Ani.

Prehľad článkov k tejto téme:

Dying Romance: ( Lupina )26.05. 2020Hermionina škytavka
Hannoie: ( Lupina )28.04. 2020Klevety ve sborovně
coffeeonthepatio: ( Jacomo )25.04. 2020Kterak se Lucius Malfoy pokoušel domluvit manželství
Elysia1: ( Jacomo )18.04. 2020Mí zmijozelové
Gravidy: ( Jacomo )11.04. 2020Dračí doupě
Colubrina: ( Jacomo )11.01. 2020Když dopis nepřišel 3
Colubrina: ( Jacomo )04.01. 2020Když dopis nepřišel 2
Colubrina: ( Jacomo )01.01. 2020Když dopis nepřišel 1
bravenclawesome: ( martik )11.05. 2019Zlatá
Lost2Found: ( Lupina )11.05. 2019Zůstaň
DobbyElfLord: ( Lupina )28.04. 2019Chlípnost Harryho Pottera
Nanaho-Hime: ( arabeska )28.01. 2019O nabručených hrdinech
ambientbenevolance: ( Ganlum )31.12. 2018Poslední viteál
Rumaan: ( Jimmi )29.12. 2018Nenechajte Malfoya šoférovať autobus!
arashi wolf princess: ( martik )22.06. 2018Přání
MintiNeko: ( Lupina )22.06. 2018Záležitost rodinné zvídavosti
Gravidy: ( Jimmi )22.06. 2018Teacher's Pet
Whispering Darkness: ( arabeska )26.05. 2018Předvečer Všech svatých
denice: ( denice )26.05. 2018Na každého jednou dojde, část druhá
drcjsnider: ( Lupina )26.05. 201810 lživých vět
denice: ( denice )11.05. 2018Na každého jednou dojde
Drauchenfyre: ( Lupina )11.05. 2018Kdo by potřeboval obliviátory?
The Almighty Cheez I: ( Martik )11.05. 2018Patnáct faktů o našem drahém Mistrovi lektvarů
Captain Evermind: ( Lupina )28.04. 2018Rozhovor o mazlíčcích
ACE Albert: ( martik )28.01. 2018Jak Ron získal děvče
denice: ( denice )28.01. 2018Nejkrásnější narozeniny
Rebekka: ( Jimmi )28.01. 2018Pre Lupinu
Camillo: ( Jacomo )09.01. 2018Odloučení srdce otevírá
Marauders-And-Lily-I: ( Jacomo )27.12. 201780 věcí, které mají Weasleyovic dvojčata zakázané
Nanchih: ( Jacomo )31.10. 2017Schrödingerova hučka
MissWitchx: ( denice )14.09. 2017Jednota
MissWitchx: ( denice )13.09. 2017Sectumsempra
MissWitchx: ( denice )04.08. 2017Koleje
Colubrina: ( denice )22.07. 2017Scorpius?
MissWitchx: ( denice )22.06. 2017Žádost
MissWitchx: ( denice )12.06. 2017Paparazzi
Daylyn: ( Jacomo )28.05. 2017Letní deště
The Plot Bunny Whisp: ( Jacomo )26.05. 2017Milý denníček!
MissWitchx: ( denice )26.05. 2017Sníh
blue artemis: ( Lupina )26.05. 2017Skutečná závěrečná bitva
MissWitchx: ( denice )25.05. 2017Vyvážený poměr
nonjon: ( Jacomo )22.05. 2017Vznik jména
MissWitchx: ( denice )18.05. 2017Noční můra
( denice )11.05. 2017Únos!
BajaB: ( Lupina )11.05. 2017Den lžiček
Itch: ( Jacomo )08.05. 2017Darth Voldemort
Amanda Saitou: ( Jimmi )08.05. 2017Všetko najlepšie
MissWitchx: ( denice )08.05. 2017Chutě
blue artemis: ( denice )28.04. 2017Bručoun
blue artemis: ( Jacomo )28.04. 2017Nová perspektiva
May La Nee: ( Lupina )28.04. 2017Ten rozhovor
Rumaan: ( Jimmi )26.04. 2017Maškrtu, inak niečo vyvedieme
Hypnobarb: ( Jacomo )01.04. 2017Několik úvah o třicítce
Ms-Figg: ( denice )22.03. 2017Lekce
Colubrina: ( denice )18.03. 2017Lepší muška
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 2017Autogram
Ladymage Samiko: ( denice )01.03. 2017Ve dvojici po opici aneb když pijani vystřízlivějí
Jana Helen Laivel: ( arabeska )28.01. 2017O zbabělosti; Kotlíky
Rumaan: ( Jimmi )28.01. 2017Predohra
Eight Horcrux: ( denice )28.01. 2017Tři v posteli
Rumaan: ( Jimmi )24.01. 2017Koordinátor svadby
Rumaan: ( Jimmi )22.01. 2017Radosť
Rumaan: ( Jimmi )14.01. 2017Prachovka
Rumaan: ( Jimmi )13.01. 2017Zmätky na deň Sv. Patrika
MissWitchx: ( denice )09.01. 2017Telefon
MissWitchx: ( denice )14.09. 2016Kočka
Clell65619: ( Lupina )14.09. 2016Harry Potter a území draků
MissWitchx: ( denice )13.09. 2016Měsíční svit
MissWitchx: ( denice )04.08. 2016Setkání
( soraki )22.07. 2016Choroba?
MissWitchx: ( denice )22.07. 2016Chemie
M14Mouse: ( Lupina )22.07. 2016Neopouštím staré známé pro nové?
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )22.07. 2016Aeroplány
MissWitchx: ( denice )12.06. 2016Svítání
Ava Miranda Dakedavr: ( Lupina )12.06. 2016Rozprava nad Moudrým kloboukem
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )12.06. 2016Iracionalita
somandalicious: ( Lupina )26.05. 2016Dráždivé lízátko
BeWhoYouAre99: ( arabeska )26.05. 2016Zvrácený
MissWitchx: ( denice )26.05. 2016Malování
ulka_black_potter: ( soraki )26.05. 2016Neplač
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )18.05. 2016Golf
Marauder: ( Jacomo )11.05. 2016Stvořeno s láskou
MissWitchx: ( denice )11.05. 2016Zelená
Amethyst: ( Lupina )11.05. 2016Nikam ho nemůžu vzít!
MissWitchx: ( denice )28.04. 2016Narozeniny
CaptainLeBubbles: ( Lupina )28.04. 2016(Pravdivé) dějiny Bradavic
faithwood: ( Jacomo )28.04. 2016Skutečný vílí příběh
Bad Mum: ( Jacomo )27.04. 2016Sedm 7
Bad Mum: ( Jacomo )26.04. 2016Sedm 6
Bad Mum: ( Jacomo )25.04. 2016Sedm 5
Bad Mum: ( Jacomo )24.04. 2016Sedm 4
Bad Mum: ( Jacomo )23.04. 2016Sedm 3
Bad Mum: ( Jacomo )22.04. 2016Sedm 2
Bad Mum: ( Jacomo )21.04. 2016Sedm 1
MissWitchx: ( denice )21.04. 2016Sbližování
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )20.04. 2016Sedm - úvod
Dragonclaw11: ( Lupina )20.04. 2016Bradavické koleje
MissWitchx: ( Jimmi )20.04. 2016Kino
Bad Mum: ( Jacomo )01.04. 2016Výběr jmen po weasleyovsku
Ostatní autori: ( Jimmi )01.04. 2016Všetko najlepšie
calliopeinbloom: ( Lupina )01.04. 2016O stropech, neladících botách a nezměřitelné bystrosti
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )01.04. 2016Cíl
Ostatní autori: ( denice )01.03. 2016Okamžik pravdy
Ostatní autori: ( Violeta )28.01. 2016Jeden takový rozhovor s J.
Dahlia: ( Jacomo )28.01. 2016Mezihra
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )28.01. 2016Elán
TheNextFolchart: ( denice )28.01. 2016Ve jménu lásky a famfrpálových tréninků
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )18.01. 2016Disko
birdsofshore: ( LadyF )09.01. 2016Ráno poté
Draco' Favorite Girl: ( arabeska )09.01. 2016Barevná noc
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )08.01. 2016Úvod 2016
Ostatní autori: ( arabeska )16.12. 2015Sněhové koule
Ostatní autori: ( arabeska )04.11. 2015Co chceš?
Ostatní autori: ( arabeska )10.10. 2015Narozeninová přání
whispered touches: ( Lupina )14.09. 2015Člověk vs. sova
Dragonclaw11: ( arabeska )14.09. 2015Banány
Faith Wood: ( holloway )13.09. 2015Jak Draco Malfoy přestal být hetero
ocd.grl: ( arabeska )13.09. 2015Karbonizace sladkého pokušení
ehcorns: ( arabeska )13.08. 2015Pofiderní ohozy
Dragonclaw11: ( arabeska )04.08. 2015Merline
Pink Wolf Princess: ( arabeska )24.07. 2015Válka šprýmů
DatWinchesterPlaid: ( arabeska )22.07. 2015Má tě pod palcem, kámo
Severusgirl: ( Lupina )22.07. 2015Klepy a zvěsti
randomgenius: ( arabeska )12.06. 2015Pašík
Sassmaster Omega 620: ( arabeska )12.06. 2015Živé obrazy
Emullz: ( arabeska )07.06. 2015Baletní piškotky
SilverWolf7007: ( Jacomo )28.05. 2015Jejda
Ostatní autori: ( LadyF )26.05. 2015101 pokusů o dvoření Hermioně Grangerové
Blue Devil Girlie: ( denice )26.05. 2015Záležitost příjmení
galfoy: ( Lupina )26.05. 2015Stav mysli
Ostatní autori: ( arabeska )26.05. 2015Milý měkkejši…
Laser Lance 720: ( arabeska )18.05. 2015Ranní ptáčata
Ostatní autori: ( Jacomo )11.05. 2015Jeden den v životě Hermiony Snapeové
After the Rain: ( LadyF )11.05. 2015Hodně štěstí, pane Páne zla
Tierfal: ( arabeska )10.05. 2015Ropušák Trevor dohazovač
lumosed_quill: ( arabeska )08.05. 2015Hodit to za hlavu
Resa Aureus: ( Lupina )28.04. 2015Kratochvilná alotria
Bertram Wooster: ( arabeska )28.04. 2015Kde píchání (ehm, chci říct láska) zvítězí nad vším
dragoon811: ( arabeska )01.04. 2015Jen jedno přání
JJ Rust: ( Lupina )01.04. 2015Rodinné shledání
sophierom: ( arabeska )22.03. 2015Vyčkávání
weasleyey: ( arabeska )21.03. 2015Asi záležitost primusů
Ostatní autori: ( arabeska )01.03. 2015Citrony v Bradavicích
Ostatní autori: ( Jacomo )21.02. 2015Nezbytná bolest
AmandaxxPlease: ( arabeska )21.02. 2015Nedělní odpoledne
SaneLilies: ( arabeska )11.02. 2015Zatracený Malfoy
Chalebh: ( arabeska )28.01. 2015Není všechno tak, jak se zdá
Ms-Figg: ( arabeska )28.01. 2015Za zavřenými dveřmi
itsverity: ( arabeska )18.01. 2015Prazvláštní krabičky
MMADfan: ( arabeska )15.01. 2015Trevor a královna
dragoon811: ( arabeska )12.01. 2015První dojmy
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )08.01. 2015Úvod