Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2019

Mlsný jazyk

Advent 2019
Vložené: Lupina - 23.12. 2019 Téma: Advent 2019
Avisavis nám napísal:

 

23. prosinec 2019

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Mlsný jazyk

Autor: Avisavis

Beta: Nemo Nullius 

Humor

Rating: bez omezení

Slov: 692

Shrnutí: Volně navazuje na skvělou snarry Tolik se ti po mně stýská? od Calligraphy. Severus Snape přežil a podniká pod jménem Patricie Velkolepá.

Éra/období: Po Bradavicích

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Příběh nevznikl za účelem finančního zisku.

Poznámka autorky: Tato maličkost mne napadla při předlouhém míchání níže zmíněného lektvaru. Neváhejte a uvařte si ho taky, chuť je skvělá a zdravotní výhody neocenitelné.

 

 

Harry Potter odvázal dopis z Errolovy nohy a zvětšil ho do správné velikosti. Když otevřel obálku, našel v ní výstřižek z Týdeníku čarodějek a krátký dopis od Molly Weasleyové. Zvědavý, proč mu Molly posílá článek z časopisu, nelenil a začetl se.


Rozhovor týdne

Naší redaktorce slečně Neodbytné se podařilo získat od úspěšné podnikatelky v oblasti lektvarů Patricie Velkolepé odpovědi na své otázky. Nepochybujeme, že i naše čtenářky jsou zvědavé na názory této výjimečné čarodějky.


Velmi jsem toužila pro rozhovoru s nejúspěšnější podnikatelkou minulého roku. Paní Patricie Velkolepá odmítla osobní setkání z důvodu velké zaneprázdněnosti, ale po mém vytrvalém naléhání se nakonec uvolila odpovědět na mé otázky písemně. Jak samy uvidíte, milé čtenářky, odpovědi jsou neobyčejně zajímavé.

Galia Neodbytná (1)


Kdy vás začaly zajímat lektvary?

V dětství.

Co vás na vaření lektvarů zaujalo?

Okouzlil mne půvab tiše bublajícího kotlíku a výparů, které se nad ním tetelí. Fascinovala mne neviditelná síla šťáv, jež skrytě putují lidskými žilami, omamují mysl a podrobují si smysly. Přitahovala mne možnost připravit věhlas, stáčet slávu, uložit do zabroušených flakonů smrt.

Jaké máte v oblasti lektvarů vzdělání?

Mistrovský titul.

Proč jste začala podnikat?

Dokonce i vy, slečno redaktorko, jste si při vašem vzdělání musela povšimnout, že každý se musí nějak živit.

Čemu přisuzujete svůj fenomenální úspěch v podnikání?

Většina čarodějek a kouzelníků se omezuje na pošetilé mávání hůlkou a naprosto nezvládá náročnou vědu a přesné umění přípravy lektvarů.

Máte rodinu?

Žiju s partnerem, děti nemám.

Jaký je váš soukromý život?

Do toho nikomu nic není a vám už vůbec ne.

Jaká je vaše oblíbená barva?

To je co? Soutěž o nejpitomější otázku?

Můžete našim čtenářkám prozradit recept na nějaký jednoduchý lektvar ze snadno dostupných surovin, který by si mohly připravit doma?


Lektvar Mlsný jazyk

3 kg nastrouhané dužiny plodů Malus sieverii (2) (lze použít i jiné odrůdy)

1 kg mel (3) nebo saccharum (4)

0,5 l acetum (5)

8 g rozemleté kůry Cinnamonum verum (6)

3g rozemleté odenky Zingiber officinale (7)

Plody Malus sieverii jemně nastrouháme na nerezovém struhadle. Smícháme se saccharum a acetum a necháme v chladu uležet po dvanáct hodin. Optimální je bezměsíčná noc. Hustou směs vaříme v nerezovém kotlíku s plochým dnem na malém ohni, dlouho a vytrvale, aby se polovina tekutiny odpařila. O míchání existují rozličné názory. Středoasijská škola dává přednost míchání proti směru hodinových ručiček v pětivteřinových intervalech. Kontinentální škola preferuje míchání do tvaru osmičky. Já dávám přednost míchání spirálovitému, od okraje kotlíku ke středu, pětkrát obkroužit ve směru hodinových ručiček, pak od středu pětkrát proti směru hodinových ručiček, jeden oběh po 12 vteřinách. Při míchání preferuji měchačku ze smrkového dřeva. Míchání je nezbytné, bez něj se nejen hmota připaluje, ale především má tendenci tvořit bubliny, které vybuchují. Když se polovina tekutiny odpaří a lektvar zhoustne, dochutíme ho jemně mletým Cinnamonem a Zingiberem. Plníme do čistých flakónů a ihned uzavřeme.

Lektvar prodlužuje život, protože působí protizánětlivě a antibakteriálně. Zpomaluje některé druhy rakoviny. Pomáhá při žaludečních, cestovních a těhotenských nevolnostech. Zlepšuje trávení tím, že štěpí tuky, zlepšuje metabolismus tuků a cukru u lidí s diabetem, zahřívá a stimuluje zažívací trakt, uklidňuje koliky, průjmy, nadýmání. Léčí rýmu a chřipku. Snižuje cholesterol, stimuluje krevní oběh a podporuje redukci váhy. Nelze se jím předávkovat. Užívá se s jídlem, lze jej namazat na chléb s máslem, na lívance, dokonce je výborný i k pečenému nebo uzenému masu.


 

Pobavený Harry pohlédl na vzkaz od paní Weasleyové.


Milý Harry!

Vyřiď Severusovi, že si nemá utahovat z kouzelnické veřejnosti. Jablečná povidla jako lektvar Mlsný jazyk? Směju se ještě teď.           

Molly Weasleyová


Harry hbitě odepsal.


Drahá Molly!

Severus říká, že když je kouzelnická veřejnost tak lektvarově negramotná, pak si nic jiného než výsměch nezaslouží. Chytří to pochopí a tupohlavcům nic nepomůže. Ostatně mluví pravdu a nic než pravdu. Mimochodem označení Mlsný jazyk sedí, ta povidla jsou skvělá a se špetkou mandragory i nesmírně stimulující.

Harry


O měsíc později doručil Errol další vzkaz.


Milý Harry!

S tou mandragorou je Mlsný jazyk opravdu velmi stimulující. Cítíme se s Arthurem jak za mlada. Díky.

Molly


Epilog:

O devět měsíců později v Nemocnici u sv. Munga

Lékouzelník Hippokrates Smethwick se ptá kolegy: „Kdo to tu tak pláče? To jsou ta paterčata?“

„Ne, to je jejich otec Arthur Weasley.“

 

 

Poznámky:

Jak jste bezpochyby poznali, vypůjčila jsem si vstupní řeč z první hodiny lektvarů v HP1.

(1) Osobní jméno Galia odvozeno od plevele Galium aparine – česky svízel přítula.

(2) Malus sieversii – původní druh jabloně, z níž jsou vyšlechtěny všechny dnešní odrůdy.

(3) Mel – med

(4) Saccharum – cukr

(5) Acetum – ocet

(6) Cinnamonum verum – skořicovník pravý

(7) Zingiber offiicinale – zázvor lékařský

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 09.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Mlsný jazyk Od: zuzule - 06.01. 2020
:D :D

Re: Mlsný jazyk Od: Jacomo - 02.01. 2020
Výtečně jsem se pobavila už při odpovědích Patricie Velkolepé - ten rozhovor pro noviny mohl být klidně delší :-) Ovšem ta pointa, ta je dokonalá. Tleskám, Avisavis. A obrovsky děkuju nejen za tuhle povídku, ale za celý adventní nadílku vtipů. Byla to úžasná jízda.

Re: Mlsný jazyk Od: denice - 23.12. 2019
Brilantní, okouzlující - děkuji, dodalas mi dobrou náladu na celý den!

Re: Mlsný jazyk Od: Lupina - 23.12. 2019
Geniálně vypointovaný příběh. Děkuji moc, Avis.

Re: Mlsný jazyk Od: kakostka - 23.12. 2019
Paterčata? Chudák Arthur... předpokládám, že alespoň části kouzelnické veřejnosti Patricie poskytla nápovědu kým je v odpovědích milé přítule velkolepé:-))) to se povedlo báječně. děkuju za tuhle lahůdku.

Prehľad článkov k tejto téme:

Avisavis: ( Avisavis )24.12. 2019Prozření
Avisavis: ( Avisavis )24.12. 2019Kapitola 24.
Avisavis: ( Avisavis )23.12. 2019Mlsný jazyk
Avisavis: ( Avisavis )23.12. 2019Kapitola 23.
Avisavis: ( Avisavis )22.12. 2019Kapitola 22.
Avisavis: ( Avisavis )21.12. 2019Kapitola 21.
Avisavis: ( Avisavis )20.12. 2019Kapitola 20.
Avisavis: ( Avisavis )19.12. 2019Kapitola 19.
Avisavis: ( Avisavis )18.12. 2019Kapitola 18.
Avisavis: ( Avisavis )17.12. 2019Kapitola 17.
Avisavis: ( Avisavis )16.12. 2019Kapitola 16.
Avisavis: ( Avisavis )15.12. 2019Kapitola 15.
Avisavis: ( Avisavis )14.12. 2019Kapitola 14.
Avisavis: ( Avisavis )13.12. 2019Kapitola 13.
Avisavis: ( Avisavis )12.12. 2019Kapitola 12.
Avisavis: ( Avisavis )11.12. 2019Kapitola 11.
Avisavis: ( Avisavis )10.12. 2019Kapitola 10.
Avisavis: ( Avisavis )09.12. 2019Kapitola 9.
Avisavis: ( Avisavis )08.12. 2019Kapitola 8.
Avisavis: ( Avisavis )07.12. 2019Kapitola 7.
Avisavis: ( Avisavis )06.12. 2019Kapitola 6.
Avisavis: ( Avisavis )05.12. 2019Kapitola 5.
Avisavis: ( Avisavis )04.12. 2019Kapitola 4.
Avisavis: ( Avisavis )03.12. 2019Kapitola 3.
Avisavis: ( Avisavis )02.12. 2019Kapitola 2.
Avisavis: ( Avisavis )01.12. 2019Kapitola 1.