Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hodiny Nietzscheho

Kapitola 15. Epilog

Hodiny Nietzscheho
Vložené: denice - 27.11. 2019 Téma: Hodiny Nietzscheho
denice nám napísal:

 

Hodiny Nietzscheho

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2603288/1/The-Nietzsche-Classes

Autor: Beringae          Překlad: denice          Beta: Jimmi a Sevik99          Banner: solace

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 15. Epilog

 

„Létám ve snech; vím, že je to moje výsada, nevzpomínám si na jedinou situaci ve snech, kdy bych nebyl schopný letět.“

Friedrich Nietzsche.

-

Řekli jí, že zešílela.

Hermiona zašmátrala rukou ve vzduchu a našla šlachovité zápěstí, pevně ho uchopila a držela se ho. Draco, sedící po jejím boku, na ni pohlédl, když ucítil její stisk a nervózní chvění.

Byli v obývacím pokoji u Weasleyových a Harry Potter zuřil.

Cože? Cože jsi?“ zeptal se tiše s tou znepokojující silou Chlapce, který přežil. Tentokrát mu to s vyzývavým výrazem sdělil Draco, protože Hermiona se bála ztráty jeho přátelství. Jen to zkus zastavit nás, pobídl ho Draco beze slov. Jen to zkus ublížit jí.

Harry chvíli, která se zdála jako věčnost, mlčel, ale pak se sehnul k Hermioně a vzal její ruce do svých.

„Miono... Je tohle to, co chceš?“

„Ano,“ řekla rozhodně.

„On je...“

Důvěryhodný. Dobrý. Nezpůsobí ti bolest.

„Ano,“ odpověděla, protože věděla přesně, na co se chce zeptat.

Jemně ji políbil na čelo; znovu, bratrsky krátce, na rty, a pak ji pustil. Hermiona, která pochopila, znovu stiskla Dracovu ruku.

-

Jejich soužití bylo naplněné překvapením, tvrdohlavostí a nezbytností.

Draco brzy prodal své pusté honosné sídlo a koupil menší, méně pamětihodný dům. O dva týdny později Hermiona vypověděla nájemní smlouvu, sbalila si věci a s třemi velkými krabicemi a s knihami dorazila k jeho čerstvě natřenému prahu.

Dracova klidná přítomnost ji zachraňovala a ona ho ukotvovala k realitě. Jeho schopnost ranit ji ji nečekaně pobuřovala a její rychlé reakce bezesporu vyvolávaly další od něj. Hermioniny náhlé pocity zoufalství a neodůvodněné deprese ho lekaly a jeho rychlé změny nálad ji ohromovaly. Jejich vztah se skládal z kompromisů. Takto žili.

Nebyly tu žádné růže, žádné šťastné konce, žádná nepotřebná romantika. Ale byl tu život, potřeba, přijetí a naděje tam, kde se předtím nic takového nenacházelo. Nic víc nepotřebovali.

Bylo to všechno, co mohl kdokoli potřebovat.

-

Trvalo téměř sedm měsíců, než jí Draco řekl, že ji miluje, a ona mu mohla bezpečně odpovědět po dvou dnech, kdy o tom přemýšlela.

Protože to tak bylo, víte. Milovala ho.

-

Finis

-

„Ten, kdo by se chtěl naučit jednoho dne létat, se musí nejprve naučit stát, chodit, běhat, stoupat a tancovat; do létání se nedá vrhnout přímo."

Friedrich Nietzsche

-

Závěrečná poznámka autorky: Nemůžu uvěřit, že to skončilo. Byla to taková fantastická cesta a jsem tak ráda, že jsem ji mohla s vámi všemi sdílet. Užijte si to, vezměte to tak, jak to je a doufám, že od vás uslyším víc.

Opravdu doufám, že jste spokojeni s koncem. Nechtěla jsem, aby to bylo sentimentální, ideální a šťastné až do smrti, protože to mi upřímně řečeno jde na nervy. Nemohla jsem to ukončit tak nejednoznačně jako čtrnáctou kapitolu a nechtěla jsem psát o tom, jak se všichni, koho znají, zabývají jejich novým vztahem. Žádná příhodná těhotenství, žádné nabídky manželství. Jen nedokonalost života. Líbí se mi, že Dracovi trvalo dlouho, než sebral odvahu a jistotu k tomu, aby řekl, že ji miluje, a Hermiona o tom také musela přemýšlet.

DĚKUJI VÁM!

 

Poznámka překladatelky: Toto byl velice náročný překlad. Jimmi a Seviku99, děkuji vám, že jste mě v tom nenechaly, bez vás bych to opravdu nezvládla.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 15. Epilog Od: Neprihlásený - 25.07. 2021
Ja vôbec nechápem prečo som sa tejto poviedke vyhýbala … skončilo to tak, že som nespala jednu noc, lebo som sa od toho nevedela odtrhnúť. Toto bol Draco podľa môjho gusta. Nemám rada jeho nejaké presladené polohy. Ďalšia vec, ktorú noc nemusím v povieskach je sex len pre sex, len aby tam toho bolo čo najviac napchaté. Tu to bolo v podstate v náznakoch, ale perfektne sa to hodilo a tak ako to bolo, to bolo super. Emócie ktoré sršia z tejto poviedky sú neskutočné!!! Scéna z Azkabanu ma takmer rozplakala a scéna po návrate z Azkabanu ma naozaj rozplakala. Draco je výborný charakter a nie každý autor dokáže úplne obsiahnuť hĺbku toho, čo prežíval celý život a tuto to bolo ako na zlatom podnose. Hermiona je po strate Rona vykreslená fantasticky, to isté Harry a Ginny. Nehovoriac o Hermioniných hodinách … to bola ozaj nádhera. Vďaka za preklad, túto poviedku si asi dám aj v angličtine, lebo ozaj to stojí za to!

Re: Kapitola 15. Epilog Od: Tez - 07.03. 2021
Ahoj, že začátku mě tahle povídka neskutečně bavila, pravda ke konci jsem se v tom začala trochu motat, ale i tak to byl zážitek! Moc děkuji za skvostný překlad a za zpříjemnění dne!! =)

Re: Kapitola 15. Epilog Od: silrien - 30.11. 2019
Moc a moc děkuji za překlad téhle úžasné povídky. Většina kapitol mě nutila přemýšlet, měly velký přesah. Tohle je povídka ke které se budu určitě vracet. Rezonuje ve mně. Děkuji všem, kdo se na ní podíleli. Jste skvělí.
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 01.12. 2019
A já děkuji za sebe i za obě bety, mám radost z tvé pochvaly i z toho, že tě příběh zaujal a dal ti ještě něco navíc.

Re: Kapitola 15. Epilog Od: Jimmi - 30.11. 2019
No páni, ďalšia položka na nikdy nekončiacom zozname dostala fajku, ďalšie na chvíľu zelené políčko... som taká rada, že ste to preložili (tú svoju kontrolu za betovanie nepovažujem, to vieš). Je to taká sladkotrpká poviedka, teraz na mňa pôsobí inak ako kedysi. Vtedy to bola krutá fanfiction alebo fanfiction o krutosti sveta, vtedy som si ani nevedela predstaviť, že život môže byť tak krutý. Že niekto môže tak trpieť. Teraz to už má úplne iný kontext a jediné, čo ma napadá, je, že Hermiona môže byť rada, že mala nakoniec šťastie, iní ľudia ho nemali. Ďakujem za neskutočnú prácu, čo ste na tom odviedli, je to prekladateľsky skvost. Nemá zmysel kaziť vianočnú náladu, viac si povieme osobne, moje depkoidné obdobie bohužiaľ pokračuje. Držte sa
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 01.12. 2019
Když se dívám zpátky, jsem vděčná, že jsem při prvním čtení povídky nepochopila polovinu zádrhelů, které jsem pak v potu tváře dohledávala, lámala si hlavu, přepisovala, a někdy nakonec nechala k rozhodnutí tobě a hlavně Sevikovi :-) Ale nevzpomínám si, že bych si někdy řekla, že do tohoto jsem se vůbec neměla pouštět. Tihle dva mě dostali, a Vulpe s Blaisem byli skvělý bonus. Jimmi, děkuji za všecko - ty víš. A těším se na shledání, to už bude líp...

Re: Kapitola 15. Epilog Od: kakostka - 28.11. 2019
Fuuu, klobouk dolů, překládat tohle nebylo snadné. A když si vezmu, jak to začínalo a čím si prošli, tak výsledek je v podstatě "slaďoučký happyend":-))) děkuju za výběr a překlad. Místy to byly klipovité útržky, bolest a zmar a překladatelskobetařský tým z toho stvořil parádní povídku. Děkuju moc.
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
Máš pravdu, překlad byl náročný po obou stránkách, emocionální i jazykové, tak jsem ráda, že příběh měl úspěch. Líbí se mi tvoje věta o slaďoučkém happyendu, to jsi skvěle vystihla :-) Děkujeme.

Re: Kapitola 15. Epilog Od: sisi - 28.11. 2019
Děkuji za krásný překlad, tento heroický výkon nebudiž zapomenut. Jak autorka napsala, celý vztah Hermiony a Draca se vyvíjel v určitých vlnách. Také myšlenky které je svedly na společnou cestu byly náročné. A najednou se stalo, že jeden bez druhého nemohou být. To je na tom to nejlepší. Osud si vždycky najde cestu. :-)
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
Heroický je přesně to pravé slovo, angličtina této povídky nám dala zabrat :-) Dracovi, Hermioně a ostatním po válce bylo těžko, ale jak říká stará moudrost, všechno chce svůj čas. Ten zahojí mnohé a lidé mohou jít dál. Děkuji.

Re: Kapitola 15. Epilog Od: Gift - 28.11. 2019
Nejprve bych chtela pogratulovat autorce, ktere se zaver opravdu vydaril. Celkova atmosfera povidky byla zachovana. Pak bych chtela pogratulovat celemu prekladatelskemu tymu a jeste jednou podekovat, za tu prekrasnou a velmi originalni jizdu. Clovek by rekl, ze po tolika letech cetl z Dramione uz prakticky vsechno a pak prijde podobna povidka a ja byla paf. :-) Jedine, co me ve cteni trosku nesedelo, byly casto rozkouskovane kapitoly. Bohuzel bylo na mnoha mistech videt, ze jsi se rozhodla kapitoly kratit jinak, nez autorka. Coby byvala prekladatelka tomu moc dobre rozumim a sama jsem videla obrovskou snahu, kterou si do toho vlozila. Proto bych byla nerada, pokud by tato poznamka vyznela jako nevdecnost, pisu ji coby konstruktivni kritiku. Mozna by stalo priste za pokus kapitoly vkladat mene pravidelne, zato celistve. Zvlast u takto hlubokych povidek je pak, z meho pohledu, lepe zachovana puvodni atmosfera. Jeste jednou diky a snad se brzy uvidime u dalsiho prekladu. ;-)
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
Jsem moc ráda, že jsi příběh takto ocenila, když jsem ho četla poprvé, byla jsem taky paf. Hned jsem věděla, že tohle chci přeložit. Pak jsem byla paf, když jsem ověřovala pomalu každé slovo, váhala, opravovala, (asi jsem už někde psala, že jsem samouk, neabsolvovala jsem ani jedinou hodinu angličtiny), a stejně mi kapitoly chodily zpět od bet červené jako makové pole :-) Tvoje ocenění mě těší a vážím si ho. K půlení kapitol - naprosto přesně ti rozumím. Měla jsem těžké dilema, dokázala bych k těm tvým dodat ještě pár argumentů pro i proti, nakonec jsem se rozhodla dělit. Zpětně to zrovna u této povídky vidím jinak, ale stalo se. Příští překlad bude Snamione - po Destined, Mungovi a Hodinách opravdu nutně potřebuji něco lehkého, humorného. Budu taky půlit, ale u tohoto druhu povídky by to nemělo vadit. Tak doufám, že se v novém roce setkáme a zalíbí se ti Severusův pohled na Hermioniny poválečné snahy ;-) Děkuji jménem svým i bet.

Re: Kapitola 15. Epilog Od: Yuki - 28.11. 2019
Wow... bylo to krátké, ale ti dva nepotřebovali nějaké zdlouhavé převyprávění, jak to bylo potom... U nich nemohla po tom všem, fungovat "romantická" gesta, záplava růží a rychlé těhotenství... Nehodilo by se to k nim a ani k celému příběhu. Takže denice, Jimmi a Seviku99, čarodějky, smekám a děkuji :) Yuki
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
Sem by se opravdu nehodilo nějaké pompézní pokleknutí a obří diamantový prsten. Mně se moc líbilo, že Draco prodal své sídlo a začali s Hermionou v malém domě - bez vzpomínek, jaké by v nich Manor musel vzbuzovat. Děkujeme :-)

Re: Kapitola 15. Epilog Od: zuzule - 28.11. 2019
Bylo to neco nestandartniho a moc sem si to uzila. Dekuji!
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
To mám radost, děkuji!

Re: Kapitola 15. Epilog Od: martik - 27.11. 2019
Děkuji, denice, Jimmi a Seviku, za tento úžasný, složitý příběh, který nutil k zamyšlení a přesto dával naději. Děkuji.
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
Já vím. Naděje je důležitá, potřebujeme ji nejen ve fanfiction. Děkujeme.

Re: Kapitola 15. Epilog Od: luisakralickova - 27.11. 2019
Hodně bolavá povídka, plná emocí. Konec je ale optimistický, takže za mne - plná spokojenost;) Moc děkuji za překlad, čarodějky,
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
Jsem ráda, že se ti povídka líbila, i když je místy hodně bolavá. Děkujeme.

Re: Kapitola 15. Epilog Od: Lupina - 27.11. 2019
K této povídce by se ani jiný epilog nehodil. Oba byli natolik zranění, že jim muselo trvat dlouho, než se zcela otevřeli. Ale byli si oporou, i když se potýkali se záležitostmi, které společný život přináší. Ano, to je ten správý konec. S třešničkou Harryho přijetí jejich vztahu. Děkuji, denice a betušky, byla to opravdu nezapomenutelná povídka.
Re: Kapitola 15. Epilog Od: denice - 30.11. 2019
Ano, tady opravdu nehrozil popis tří plavovlasých kudrnatých dětiček a strýc Harry jako Dracův nejlepší kamarád, to by byla velmi falešná struna vzhledem k předchozímu ději. Děkujeme. A zvlášť děkuji, že jsi povídku našla a dala mi ji napospas :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Beringae: ( denice )27.11. 2019Kapitola 15. Epilog
Beringae: ( denice )21.11. 2019Kapitola 14., část 2. Spojení
Beringae: ( denice )14.11. 2019Kapitola 14., část 1. Spojení
Beringae: ( denice )07.11. 2019Kapitola 13., část 2. Bílá a červená
Beringae: ( denice )31.10. 2019Kapitola 13., část 1. Bílá a červená
Beringae: ( denice )24.10. 2019Kapitola 12. Skládačka
Beringae: ( denice )17.10. 2019Kapitola 11., část 2. Co věděli
Beringae: ( denice )10.10. 2019Kapitola 11., část 1. Co věděli
Beringae: ( denice )03.10. 2019Kapitola 10. Občanská válka
Beringae: ( denice )26.09. 2019Kapitola 9., část 3. Něco zlomeného
Beringae: ( denice )19.09. 2019Kapitola 9., část 2. Něco zlomeného
Beringae: ( denice )12.09. 2019Kapitola 9., část 1. Něco zlomeného
Beringae: ( denice )05.09. 2019Kapitola 8., část 2. K temnotě
Beringae: ( denice )29.08. 2019Kapitola 8., část 1. K temnotě
Beringae: ( denice )22.08. 2019Kapitola 7. Primitivní sklony
Beringae: ( denice )15.08. 2019Kapitola 6. Zmatek
Beringae: ( denice )08.08. 2019Kapitola 5.,část 2. Mdloby na tebe!
Beringae: ( denice )01.08. 2019Kapitola 5., část 1. Mdloby na tebe!
Beringae: ( denice )25.07. 2019Kapitola 4., část 2. Nadčlověk
Beringae: ( denice )18.07. 2019Kapitola 4. Nadčlověk
Beringae: ( denice )11.07. 2019Kapitola 3., část 2. Ne-pochopení
Beringae: ( denice )04.07. 2019Kapitola 3. Ne-pochopení
Beringae: ( denice )27.06. 2019Kapitola 2.
Beringae: ( denice )20.06. 2019Kapitola 1. Prolog
. Úvod k poviedkam: ( denice )13.06. 2019Úvod