Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nedokonalá dokonalosť [FP I]

12. Následky 3. časť

Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Vložené: Jimmi - 19.11. 2019 Téma: Nedokonalá dokonalosť [FP I]
Jimmi nám napísal:

Autor: Celebony

Preklad: Jimmi Banner: solace

Originál

Rating: M


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

***

Keď sa Harry vrátil do Domu svetla, rozhliadol sa po mieste, ktoré už niekoľko mesiacov nazýval svojím domovom. Ale z nejakého dôvodu mu nepripadalo rovnaké. Samozrejme, všetko bolo na tom istom mieste, všetko bolo tak, ako malo byť, ale tiež to bolo podivne iné. Bolo to ako miesto, kde ste na návšteve, ako Brloh, keď tam chvíľu prespával, alebo ako izba, v ktorej býval v Deravom kotly. Pripadal si na tomto mieste ako cudzinec, ako keby sem nepatril a mal čoskoro odísť, keď už nebude vítaný. Už mu viac nepripadalo ako domov.

"Si v poriadku, chlapče?" znepokojene sa spýtal Sirius.

Harry prikývol. "Áno." Odmlčal sa. "Áno, som v pohode."

"Prečo si neľahneš a neodpočinieš si?" navrhol Sirius. "Som si istý, že si sa v tom strašidelnom veľkom dome dobre nevyspal, hlavne keď sa tam poneviera strašidelný majster elixírov," pokúsil sa o žart.  Harry to za veľmi vtipné nepovažoval.

"Nie. V skutočnosti som spal veľmi dobre," povedal, trošku blafoval.

"Oh. Správne. Nuž, nikde nie je lepšie ako doma, správne?" s nádejou v hlase sa spýtal Sirius.

"Správne," odpovedal potichu Harry, vyhol sa pritom Siriusovým očiam.

"A čo keby..." Sirius rýchlo rozmýšľal. "Prečo si nespravíme veľký obed? Čo chceš? Môžeme ho mať ako piknik alebo sa najeme v tvojej izbe, čokoľvek chceš."

Harry chcel odmietnuť, ale prinútil sa usmiať. "Iste, ako len chceš, Sirius."

"A čo špagety? Tie sú tvoje obľúbené," lákal Sirius.

"Ty máš rád špagety?" nervózne sa spýtal Harry.

"Áno, ale..."

"Potom sú špagety skvelé, pokiaľ nechceš niečo iné. Môžeš spraviť čo len chceš, naozaj," rýchlo povedal Harry. "Čokoľvek, čo je najľahšie alebo čokoľvek, čo chceš."

"Vieš, Harry," začal neohrabane Sirius. "Ani ja som nikdy nevychádzal so svojou rodinou. V mnohých veciach so mnou nesúhlasili, v politike a tak. Boli zdesení, keď som sa spriatelil s Remusom. Bol to vlkolak a nečistokrvní. A tvoja matka bola samozrejme muklorodená a tvoj otec sa do nej zamiloval, takže som vždy táral aj o nej. Tak či tak, ako vieš, utiekol som, ale tiež ma vydedili. Moji rodičia boli na mňa skutočne naštvaní, boli to naozaj ťažké časy. Našťastie som ma ľudí, na ktorých som sa mohol obrátiť, hlavne tvojho otca a jeho rodičov. Veľmi mi pomohli, aby si vedel. To na to sú ľudia, ktorí sú ti blízki, vieš... aby pomohli," významne vravel Sirius. "Vieš, čo tým chcem povedať?"

Harry sa uprene na Siriusa zadíval. "Prosím, pomôž mi. Nedokážem začať sám od seba, neviem ako. Alebo sa ma na niečo spýtaj. Prosím. Potrebujem pomoc," kričal v duchu, keď pomaly prikývol. Jednoducho nedokázal začať hovoriť o tom, čo sa stalo, bol naplnený prílišným množstvom pochýb a prílišnou nedôverou, aby zahájil takýto hlboký rozhovor o sebe samom. Čo ak Siriusovi na ňom nezáleží? Potreboval pomoc, ale nevedel, ako o ňu požiadať. Nechcel, aby si ho Sirius menej vážil, kebyže ho požiada o pomoc. Okrem toho, Sirius musel vo svojom živote vydržať tak veľa, myslel by si, že je Harry slaboch za to, že sa  s týmto nedokáže vysporiadať sám?

Nanešťastie, Sirius nepochopil Harryho mentálnu správu a neisto sa usmial.

"Dobre. Dobre. Ehm, takže na obed špagety, kde by si chcel jesť?" spýtal sa nádejne.

"Kdekoľvek chceš," potichu odpovedal Harry. Sklamalo ho, že sa Sirius nepokúsil prinútiť ho porozprávať sa o tom, čo sa stalo. Upevnilo to názor, že jeho krstnému otcovi je to ukradnuté. Keby nebolo, určite by rozoznal, ako Harry po tom zúfalo túži, nie?

"Rozhodneme sa neskôr. Budeme improvizovať. Sme pár slobodných mladých mužov, teda, minimálne ty si mladý. Ja už som starý podľa rokov, ale héj, záleží len na tom, aké mladé máš srdce, správne? Žijeme svoj život tak, ako sa nám to práve hodí. Prídeme na to, kde zjeme obed vtedy, keď ten čas nastane, pretože my nechceme nič plánovať," rapotal Sirius nezmyselne, snažil sa rozveseliť náladu. "Ale zatiaľ, čo povieš na pár hodín spánku pre nás oboch, chlapče?"

"Och, áno, samozrejme. Minulú noc si sa vôbec nevyspal, prepáč. Áno, ehm, mal by si si odpočinúť," rýchlo vravel Harry, okamžite sa cítil previnilo.

"Dobre teda a potom neskôr dorazí Námesačník. Bude chcieť vedieť, čo sa stalo. Och a Weasleyovci sa chcú zastaviť," veselo oznamoval Sirius, ako keby si myslel, že to Harrymu zdvihne náladu. Namiesto toho Harrymu z tváre rýchlo zmizla farba.

"Ehm, dnes? Musia Weasleyovci prísť dnes? Nemôžu inokedy?" spýtal sa priškrteným hlasom, nervózne vrhal pohľad na kozub, ako keby čakal, že sa každú chvíľu z neho vyhrnú.

"Niečo nie je v poriadku?" znepokojil sa Sirius.

"Všetko! Nič nie je v poriadku!" kričal v duchu Harry.

"Ehm... nie. Všetko je v poriadku, len som trochu unavený a... stále vyzerám ako... ako, no takto," vravel, sklonil pohľad na seba so všetkými tými škrabancami, modrinami a obväzmi.

"Harry, Weasleyovcom to nevadí," protestoval Sirius.

"Siri, prosím. Profesor Snape povedal, že o pár dní môžem použiť niekoľko maskujúcich kúziel, takže to môže dovtedy počkať, dobre?" prosil Harry.

"Harry, Weasleyovci sú chorí obavami o teba. Nebudú tak dlho čakať, kým ťa uvidia a pochybujem, že ich dokážem zastaviť, hlavne nie Molly. Je teraz jednoducho desivá," striasol sa Sirius. Všimol si Harryho skľúčený výraz a vzdychol si. "Pozri, uvidíme. Budeme improvizovať, dobre?"

Harry nešťastne prikývol, než zamieril hore schodmi. Sirius otvoril ústa, aby niečo krstnému synovi povedal, ale nedokázal nič vymyslieť a tak ich znova zatvoril. Pošúchal si koreň nosa a zamieril do svojej spálne. Možno mu spánok pomôže vyčistiť hlavu. Možno keď sa zobudí, všetko bude znova v poriadku.

****

"Ron, pššt, nechceš ho zobudiť," zašepkal nejaký hlas.

"Nechcem, Miona. Len sa chcem presvedčiť, že je okej," zasyčal druhý hlas.

Harry unavene otvoril oči a pretočil sa, ospalo žmurkal na dve rozmazané postavy. Chcel sa posadiť, ale s trhnutím sa zarazil, keď si spomenul, že pohyb bolí.

"Ron? Miona?" zachrapčal unavene, vyrovnal si okuliare. Ani si nespomínal, že by šiel spať. Bol úplne oblečený, ležal na prikrývkach, len kúsok neho zakrýval roh deky. Mohol cítiť boľavé odtlačky na tvári, kam sa mu zaryli do pokožky okuliare, ktoré si očividne nedal dole skôr, než zaspal.

Jeho dvaja priatelia sa previnilo na neho usmiali, než sa prihnali k jeho boku. Začal vstávať z postele, ale nežne ho zatlačili nazad. Hermiona napravila vankúš za ním. Posadila sa na posteľ vedľa neho a uhladila mu so súcitným zamračením ofinu z obväzu na čele. Ron, keďže Hermiona obsadila miesto vedľa Harryho, vyliezol na Harryho posteľ z druhej strany. Zvalil sa vedľa svojho priateľa, chrbtom k oknu.

"Och, Harry, viem, že Sirius povedal,  že nechceš žiadnych návštevníkov, ale boli sme chorí starosťami a jediná možnosť ako sa vyhnúť mase Weasleyovcov bolo dovoliť nám skontrolovať ťa a podať im správu," ospravedlňovala sa Hermiona. "Od minulej noci sme sa nemohli dočkať, až ťa uvidíme!"

"Áno, Ginny, Fred a George nemajú ďaleko od záchvatu paniky od starostí. Všetci sú vážne otrasení." dodal Ron. "Mama je na tom najhoršie. Takmer utrhla Siriusovi hlavu, keď jej povedal, že nemáš náladu na návštevníkov. Kebyže nespomenie, že spíš, myslím, že by na neho vrieskala a nielen sa len mračila."

Ron zdvihol jednu Harryho ruku, aby sa pozrel na škody, ale Harry ju zahanbene odtiahol, stiahol si rukávy na tričku.

"Vyzeráš príšerne, kamarát," zaksichtil sa Ron.

"Vďaka, Ron. Všimol som si," zamračil sa Harry.

Hermiona na neho chvíľu hľadela, než prepukla v plač. Harryho oči sa rozšírili prekvapením.

"Och, Harry, prečo si mi to nikdy nepovedal? Prečo si nám nedal vedieť, že je to také zlé? Takmer ťa zabil!" plakala, pritiahla si ho do objatia. "Mohol si včera v noci zomrieť!"

"Mrzí ma to. Ja..." Začal Harry, ale nedokázal vymyslieť, čo povedať.

"Harry, myslela som si, že už viac pred nami nebudeš mať tajomstvá!" vyčítala mu Hermiona, objala ho ešte silnejšie, čím spôsobila, že zatvoril silno oči a roztrasene zalapal po dychu.

"Hermiona, ubližuješ mu!" naliehal Ron. Hermiona previnilo odskočila od Harryho.

"Och, je mi to tak ľúto, Harry, nechcela som... myslela som, že ťa lepšie vyliečili," ospravedlňovala sa Hermiona.

"Niečo s imunitným systémom," odpovedal s trhnutím Harry. "Je to v poriadku, nemohla si to vedieť." Jeho dvaja priatelia si vymenili pohľady a Harry sa zahanbene začervenal.

"Tvoj strýko je taký bastard," nahnevane prehlásil Ron.

"Bol opitý," zašepkal Harry.

"Nežartuj! Smrdelo to, ako keby sa vo vodke vykúpal!" roztrpčene vravel Ron.

"Vy ste v poriadku? A Fred s Georgeom?" spýtal sa Harry.

"Áno, všetci sme v poriadku," vravela Hermiona. "Len sme šli zošalieť starosťami o teba."

"Držali nás tam celú večnosť a kládli nám otázky a také veci," nahnevane sa vložil Ron. "A potom, keď sme konečne skončili, ani nám nedovolili ísť ťa pozrieť! Otec nás len dotiahol domov, povedal, že si v poriadku, ale ty určite v poriadku nevyzeráš. To bolo posledný krát, čo som mu uveril."

"Ja som v poriadku," trval na svojom Harry. "Nie je to také zlé, ako to vyzerá. O pár dní budem ako rybička."

"Neviem, či ti to Sirius povedal, ale tvoj strýko pôjde do Azkabanu. Nebudeš musieť ani vypovedať a úradníci to chcú udržať v tajnosti," upokojovala ho Hermiona.

"Azkabanu?" neveriacky sa spýtal Harry. "Nie je to trochu extrémne? Nie je ani čarodejník a neurobil nič tak zlé."

"Harry, o čom to hovoríš? Takmer ťa zabil! Ak si niekto zaslúži Azkaban, tak je to tvoj strýko!" rozčuľoval sa Ron.

Dvojica čoskoro odišla, aby oznámila Harryho stav všetkým, čo úzkostlivo čakali na správy v Brlohu. Sirius dal Harrymu vypiť pár elixírov a potom mladý chrabromilčan zdvorilo odmietol večeru s výhovorkou, že je z tých elixírov unavený. V skutočnosti sa mu v žalúdku vírila vina a nenechávala žiadny priestor na jedlo.

Vernona Weasleyho odsúdili na to, čo Harry považoval za jeden z najhorších možných osudov a všetko to bola Harryho vina. Keby neexistoval, Dursleyovci by boli normálnou rodinou, žili by svoje šťastné životy. Bez ohľadu na to, koľkokrát mu ľudia vraveli, že činy jeho strýka nie sú jeho chybou, Harry vedel, že nedokážu poprieť, že nič z toho by sa nestalo, keby on nikdy nebol. Jeho strýko mal pravdu: Harry mu zničil život.

Než toho večera zaspal, premýšľal, čo zo spomienok bude strýko Vernon znovu prežívať v dementormi zaplnenom väzení. Na chvíľku sa bavil predstavou, že jeho strýko bude musieť prežiť všetky tie príšerné veci, čo urobil Harrymu, ale rýchlo tú predstavu zaplašil. Tieto spomienky neboli pre Vernona tými zlými. Harry si vzdychol, keď mu došlo, že spomienka na to, ako našiel Harryho na prahu svojho domu, bude tou, čo sa bude opakovane prehrávať po veľmi dlhú dobu v strýkovej mysli.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 12. Následky 3/3 Od: 1Ivy1 - 19.01. 2020
Čaute, chcela by som sa spýtať, či bude pokračovanie. Netrpezlivo chodím na stránku aj niekoľko krát za deň. Veľmi sa mi dielo páči. Ďakujem za odpoveď.

Re: 12. Následky 3/3 Od: Neviditelný bazilišek se schopnostmi domácího skřítka - 28.11. 2019
Nechápu, jak je možný, že se mi nová kapitola zobrazila až dneska, když už je, jak se zdá, vydaná skoro deset dní. Už se těším na další, tahle část byla moc krátká

Re: 12. Následky 3/3 Od: lenus - 25.11. 2019
Škoda ze sirius sa neprekona a nepocuvne rady od Severusa, harry určite potrebuje pomoc,. Dokonca som nejak čakala, že aspoň Hermiona sa na to podujme, ale v tejto poviedke ju asi moc zamestnáva vzťah s ronom

Re: 12. Následky 3/3 Od: larkinh - 23.11. 2019
Děkuji za překlad, čtu, ale smysluplnější komentář budu muset nechat, až to bude celé přeložené a já si to budu moct přečíst celé znova.

Re: 12. Následky 3/3 Od: denice - 19.11. 2019
Těch trápení je na jednoho kluka opravdu až dost. A Sirius místo nějaké aspoň trochu citlivé pomoci dělá, že se vlastně nic nestalo a že si teda oni dva kluci teď ten mládenecký život bez řádu a tedy bez jistoty užijí a vnucuje Harrymu návštěvy, o kterých mu Harry jasně říká, že je teď nechce... ach jo. Díky.

Re: 12. Následky 3/3 Od: denise - 19.11. 2019
Och Harry :/ ďakujem že túto poviedku prekladas, čím ďalej sa dej rozvíja tým viac ma to pohlcuje a nedočkavo čakám na ďalšiu kapitolu - ďakujem :)

Re: 12. Následky 3/3 Od: Jacomo - 19.11. 2019
Dobře, beru všechno zpátky, ten kluk fakt potřebuje pomoc. A viděla bych to minimálně na psychologa. Vinit se za to, že jeho strýc půjde do vězení, protože ho rozmlátil na kaši, opravdu není v pořádku. A podle toho začátku si chce i popovídat se Siriusem, jen neví, jak do toho. Ach jo. Veliké díky za další kapitolu, Jimmi. Jsi hvězda!

Prehľad článkov k tejto téme:

Celebony: ( Jimmi )03.08. 2020Epilóg Nové začiatky 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.07. 2020Epilóg 1/2
Celebony: ( Jimmi )22.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 4/4
Celebony: ( Jimmi )17.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 3/4
Celebony: ( Jimmi )11.07. 202026. Nedokonalá dokonalosť 2.časť
Celebony: ( Jimmi )10.07. 2020 26. Nedokonalá dokonalosť 1.časť
Celebony: ( Jimmi )07.07. 202025. kapitola Len Harry 3/3
Celebony: ( Jimmi )05.07. 202025. kapitola Len Harry 2/3
Celebony: ( Jimmi )03.07. 202025. kapitola Len Harry 1.časť
Celebony: ( Jimmi )30.06. 202024. Dôvod bojovať 2/2
Celebony: ( Jimmi )28.06. 202024. Dôvod bojovať 1/2
Celebony: ( Jimmi )26.06. 202023. Zelené svetlo 2/2
Celebony: ( Jimmi )23.06. 202023. Zelené svetlo 1/2
Celebony: ( Jimmi )21.06. 202022. Najhoršie nočné mory 2/2
Celebony: ( Jimmi )19.06. 202022. Najhoršie nočné mory ½
Celebony: ( Jimmi )18.06. 202021. Záchrana
Celebony: ( Jimmi )11.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 2/2
Celebony: ( Jimmi )10.06. 202020. Smrteľné nebezpečenstvo 1/2
Celebony: ( Jimmi )15.04. 202019. Je preč 3/3
Celebony: ( Jimmi )14.04. 202019. Je preč 2/3
Celebony: ( Jimmi )11.04. 202019. Je preč 1/3
Celebony: ( Jimmi )07.04. 202018. Pomoc 2/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202018. Pomoc 1/2
Celebony: ( Jimmi )31.03. 202017. Pochyby a nedôvera 2/2
Celebony: ( Jimmi )24.03. 202017. Pochyby a nedôvera 1/2
Celebony: ( Jimmi )17.03. 202016. Bod zlomu 2/2
Celebony: ( Jimmi )03.03. 202016. Bod zlomu 1/2
Celebony: ( Jimmi )28.02. 202015. Zlý nápad
Celebony: ( Jimmi )10.02. 202014. Priateľ či nepriateľ 1.časť + 2. časť
Celebony: ( Jimmi )29.01. 202013. Reakcie 3.časť
Celebony: ( Jimmi )28.01. 202013. Reakcie 2.časť
Celebony: ( Jimmi )27.01. 202013. Reakcie 1.časť
Celebony: ( Jimmi )19.11. 201912. Následky 3. časť
Celebony: ( Jimmi )16.11. 201912. Následky 2.časť
Celebony: ( Jimmi )12.11. 201912. Následky 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.10. 201911. kapitola 2/2
Celebony: ( Jimmi )20.10. 201911. Roztrieštená ilúzia bezpečia 1/2
Celebony: ( Jimmi )18.10. 201910. Strach 2/2
Celebony: ( Jimmi )11.10. 201910. Strach 1/2
Celebony: ( Jimmi )27.09. 20199. Vadná dokonalosť – 2. časť
Celebony: ( Jimmi )20.09. 20199. Vadná dokonalosť – 1. časť
Celebony: ( Jimmi )10.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )02.09. 20198. Skúmanie nového teritória - 2. časť
Celebony: ( Jimmi )22.08. 20198. Skúmanie nového teritória - 1. časť
Celebony: ( Jimmi )13.08. 20197. Prví a druhí - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )26.07. 20197. Prví a druhí - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )25.07. 20197. Prví a druhí - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )22.07. 20196. Lekáreň - 3.časť
Celebony: ( Jimmi )20.07. 20196. Lekáreň - 2.časť
Celebony: ( Jimmi )19.07. 20196. Lekáreň - 1.časť
Celebony: ( Jimmi )25.06. 20195. Otázky a odpovede
Celebony: ( Jimmi )13.06. 20194. To, čo by ste nečakali
Celebony: ( Jimmi )04.06. 20193. Odhalenia
Celebony: ( Jimmi )14.05. 20192. Vydarené výmysly Weasleyovcov
Celebony: ( Jimmi )07.05. 20191. kapitola Začiatky
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )07.05. 2019Úvod k poviedke