Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

42. Zpátky v komnatu se vrací

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 10.11. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

Havran děl: Už víckrát ne

 

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore překládá Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

PA: Tentokrát trocha lekce historie. Nejsme si jisté, jak přesně to odpovídá HP kánonu, ale pasuje to. Navíc jsme sledovaly otevření Parlamentu 2012, abychom si udělaly lepší představu, jak by to mělo celé proběhnout.

PP: Jestli pro autorky bylo obtížné napsat minulou kapitolu, tak pro mě bylo náročné přeložit tuto. Přesto jsem si ty právnické "kudrlinky" náramně užila :-D 

 

Kapitola 42: Nazpět v komnatu se vrací
(v origl. Back Into The Chamber Turning, překlad Jaroslav Vrchlický – upraveno)

 

Týden po útoku na Prasinky bylo svoláno mimořádné zasedání Starostolce, což Harry a jeho poradci očekávali.

Po naléhání mnoha čistokrevných příznivců neměli Kornelius Popletal a Albus Brumbál jinou možnost než schůzku svolat. Všichni chtěli odpovědi a mnozí také volali po obětním beránkovi. Většina z dvaceti mrtvých Smrtijedů pocházela z čistokrevných rodin a byla doslova postřílena na ulici v Prasinkách mudlorozenými používajícími mudlovské zbraně. Podle názoru většiny šlo takové konání proti samotným principům kouzelnického světa. Někdo musel být obviněn a v očích čistokrevné aristokracie byl ten někdo lord Potter.

To ráno bylo ministerstvo v tichosti obsazeno. Do budovy nakráčeli muži oblečení v brnění z dračí kůže a zamykali oddělení po oddělení. Čarodějky a kouzelníci z jednotlivých kanceláří byli zahalenými lidmi z odboru záhad odvedeni do centrální haly.

Jako první byly uzamčeny krby a odbor kouzelnické dopravy; následovaly odbor pro uplatňování kouzelnických zákonů a další oddělení s vysokým stupněm ostrahy. Ve druhém kole přišli na řadu zbývající úředníci a personál údržby.

Amanda Kensingtonová, vedoucí odboru pro styk s mudly, byla jediným člověkem, který věděl, co se děje. Vyklouzla ven a připojila se k lidem oblečeným v dračích uniformách, o nichž věděla, že jsou součástí speciálních jednotek Jejího Veličenstva. Mnoha zmateným čistokrevným spolupracovníkům vysvětlila, že ano, tito lidé mají právo ministerstvo zavřít, protože mají rozkaz od jediné osoby s oprávněním tak učinit – od Jejího Veličenstva královny Alžběty II., právoplatné panovnice Velké Británie. Také jim objasnila, že neuposlechnutí tohoto rozkazu může vést k tomu, že Dohoda z roku 1692 přestane platit, což způsobí, že se kouzelnický svět prolne s mudlovským.

Tato hrozba zastavila veškeré protesty. Do hodiny bylo ministerstvo zajištěno.

V nyní prázdném atriu se objevila skupina dvaceti mužů v parádních červených uniformách s vysokými černými vlněnými pokrývkami hlavy. Každý byl ozbrojen puškou. Podle rozkazu se rozvinuli do vějířovité formace otevřené směrem ke vstupu.

Chvíli na to se v půlkruhu objevil černozlatý kočár bez koní a s velkými okny. Řídil ho kočí s dlouhým bičem oblečený v rudo-zlaté uniformě. Na zadní plošině kočáru stáli dva sluhové.

***

Zasedací síň Starostolce pocházela z dávných dob, ještě z časů před Vilémem III. Ve skutečnosti došlo v této komnatě v roce 1692 k podpisu Dohody včetně doložky o utajení, ačkoliv mnozí už na to zapomněli. Do samotných základů kamenných zdí byly také vytesány ochranné runy, jejichž magii mohl vyvolat kterýkoliv lord, obávající se pomsty, odplaty nebo ohrožení života, když předkládal Starostolci nějaký případ. Nicméně magie je vrtošivá milenka a povolat ji, když toho není potřeba, může obrátit její hněv proti žadateli. Z tohoto důvodu se přivolávání starobylé magie v této komnatě příliš nepraktikovalo a časem upadlo do zapomnění.

„Zahajuji mimořádné zasedání Starostolce,” ohlásil ministr Popletal oblečený v tradičním hábitu příslušejícím jeho úřadu. „Předsedá mu Nejvyšší divotvorce Albus Percival Wulfric Brian Brumbál. Pánové a dámy, členové Starostolce, byli jste sezváni, abyste posoudili svědectví lorda Harryho Jamese Pottera, vévody z Nebelvíru, ohledně toho, co se minulý týden stalo ve vesnici Prasinky. Lorde Pottere, předstupte a podejte svědectví.”

Lord Potter vědom si toho, co je v sázce, si právě prohlížel složité řezby zdobící zdi komnaty. Po vyvolání svého jména vstal a předstoupil před Starostolec. Jakožto šlechtic kouzelnického světa byl oblečený do nejjemnějšího akromantulího hedvábí s okázale na odiv vystavenými dědickými erby. Cestou vrhl naprosto znechucený pohled na křeslo s řetězy. Neexistovala možnost, že by těmto hlupákům umožnil, aby s ním zacházeli jako s obyčejným zločincem, když jediné, co udělal, bylo, že chránil nevinné životy.

Síň zahalilo ticho, rušené jen mumláním a šepotem v lavicích pro členy Starostolce a novináře. Mnozí z nich nebyli přítomni, když se tu mladý kouzelník v létě objevil. Pár si jich myslelo, že bulvární zprávy a zvěsti o něm nejsou pravdivé.

Lord Potter se zastavil před členy vládního orgánu magického světa a prohlížel si je s neskrývaným výrazem pohrdání. Od svých pěti let, kdy na sebe upoutal pozornost královny, byl pečlivě připravován na své povinnosti ke Koruně a ke svému dědictví.

„Lorde Pottere, co nám můžete povědět o zabíjení kouzelníků, ke kterému došlo v Prasinkách?” otázal se Albus Brumbál, který zaznamenal, že nic nejde tak, jak doufal. Mladý lord před ním nevykazoval žádné známky strachu nebo pokory.

„Já, lord Harry James Potter, vévoda z Nebelvíru, hlava vznešeného a starobylého rodu Potterů,” spustil mladík a jeho hlas se rozlehl komnatou jako zvon, „povolávám k ochraně a zajištění spravedlnosti štíty a magii prostupující tuto síň. Povolávám prastaré ochrany, aby zamezily veškeré magii v této místnosti až do doby, kdy jich nebude nadále zapotřebí. Žádám o to na základě svého zákonného nároku. Staniž se.”

Mladého lorda obklopila zlatá záře, jak magie zvažovala nutnost zapojení. Poté se síní rozlehl spokojený, éterický, jakoby ženský hlas: „Staniž se!”

Členové Starostolce vyskočili jako jeden muž; kakofonie protestů byla až ohlušující. Popletal a Brumbál bušili do svých pultů, aby znovu nastolili klid a získala kontrolu. Lord Potter tam jen klidně zpříma stál a čekal.

„Lorde Pottere,” oslovila ho přísně vyhlížející starší žena ve fialovém hábitu poté, co hluk konečně utichl, „bylo to opravdu nutné?”

„A vy jste, madam?” zeptal se, když se k ní otočil čelem.

„Lady Augusta Longbottomová, do plnoletosti mého vnuka regentka hlavy rodu Longbottomů.”

„Ano, madam Longbottomová, bylo,” potvrdil jí. „Pochopte, na ministerstvo právě teď vstupuje velice důležitá osoba. Musí být zajištěno její bezpečí. Je zde mnoho těch, kteří budou mít proti její přítomnosti námitky. Mě osobně k ní váže víc než jen životní dluh, je to také moje ochránkyně a jsem jí povinován věrností a loajalitou. Byl jsem pověřen zabezpečením této komnaty a nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, bylo povolat starou magii.”

„Ale Harry, můj chlapče…” nadechl se Brumbál k protestu, protože zjevně potřeboval dostat situaci zpět pod kontrolu.

„Nejvyšší divotvorče! Vy jste se zbláznil!” vykřikla madam Longbottomová. „To už jste tak senilní, že zapomínáte na protokol? Oslovit mladého lorda v této místnosti takto neformálně je hrubá urážka! Mohlo by vám to vynést krevní mstu! Buďte zticha!”

Harry se přísné starší ženě mírně uklonil. „Madam, děkuji vám. Je osvěžující vidět, že dávné způsoby ještě zcela nevymřely.” Na to se otočil zpět k řediteli. „Všichni víme, jak moc si jich nejvyšší divotvorce cení.”

Komnatou to zašumělo. Mnozí skutečně slyšeli Brumbálovy názory, že dávné zvyky jsou mrtvé a je třeba je nahradit novými.

„Lorde Pottere,” ozval se Popletal, aby vrátil pozornost zpět k původnímu tématu, „můžete prosím vysvětlit, k čemu došlo v Prasinkách?”

„Co je na tom k vysvětlování!” vykřikl jeden z členů Starostolce. „Byla to chladnokrevná vražda! Tento takzvaný vévoda z Nebelvíru by měl být potrestán. Vědomě porušil zákony o používání mudlovských zbraní v našem světě!”

„Přivedl do našeho světa mudly! Porušil doložku o utajení!” vykřikl další.

„Ale on a ti mudlorození zachránili bezpočet životů! Včetně mé vnučky!”

V tom se otevřely dveře a dovnitř napochodovalo několik mužů ve zlatorudých uniformách, navržených v sedmnáctém století. Vedli je dva muži se zlatými trubkami, které vzápětí pozvedli a zatroubili fanfáru. Za nimi následovalo šest dvojic vojáků v červenobílých uniformách s puškami na ramenou. Ozval se rozkaz a muži se zastavili. Další rozkaz a ukročili stranou, aby vytvořili uličku.

Lord Potter přešel do čela jedné z vytvořených řad a hlasitě zvolal: „Já, lord Harry James Potter, vévoda z Nebelvíru, vítám Její Veličenstvo Alžbětu II., z boží milosti královnu Spojeného království a jejích dalších říší a území, hlavu Commonwealthu, Ochránkyni víry, na tomto vznešeném shromáždění, jak je jejím právem coby královny. Všichni povstaňte a vzdejte jí poctu. Ten, kdo odmítne, bude čelit soudu Magie za zneuctění své panovnice a přísahy věrnosti Koruně. Staniž se!”

Albus měl mnohé vlastnosti, ale nebyl hlupák. I on viděl, že se tu tvoří historie. Od doby, kdy vládnoucí panovník navštívil tyto komnaty, uplynula celá staletí. Královna se pouštěla na velice tenký led. Mnoho členů Starostolce patřilo ke Smrtijedům, ať už nesli Znamení či nikoliv. Povolání prastaré magie teď dávalo smysl.

Popletal polkl a opustil stupínek. Za ním se objevily dva vytesané kamenné trůny. Merline! Jak se tohle mohlo dít? Jak by to mohl zastavit? A především – byla zrušena Dohoda? Nedokázal přijít na žádný jiný důvod, proč je její vznešenost zde.

Zazněla další fanfára. Královský pár prošel uličkou a všichni ze Starostolce povstali – neochotně, ale přece.

Slova lorda Pottera umlčela případné námitky Smrtijedů. Nepochybovali, že duel by byl jejich nejmenší starostí, protože všichni cítili ve vzduchu starobylou magii. Promlouvala k nim o povinnosti, cti a připomínce starých slibů věrnosti. Ignorování prastaré magie znamenalo minimálně ztrátu vlastní magické síly a v krajním případě i rozsudek smrti.

Královna byla oblečená do dlouhých, stříbrno-bílých šatů a kolem krku měla zlatý královský náhrdelník. Stříbřité vlasy jí zdobila koruna a z ramen jí splýval dlouhý plášť v barvě purpuru, který nesly dvě dámy v bílém.

Džentlmen, jenž ji doprovázel, byl vysoký a ve formální vojenské uniformě působil velice elegantně. Na hrudi měl spoustu řádů a medailí. Se starosvětskou zdvořilostí nabídl královně ruku, aby mohla usednout na trůn.

Následovalo je dalších šest dvojic uniformovaných vojáků ozbrojených puškami. Tito muži se zastavili u paty trůnů, aby vytvořili hradbu mezi královským párem a přítomnými kouzelníky a čarodějkami. Nezůstalo bez povšimnutí, že i tito muži byli kouzelníci, protože měli na sobě hábity z dračí kůže, čili patřili k magické zásahové jednotce, a pokud by někdo překročil danou hranici, bylo zřejmé, že svou práci budou brát vážně.

Lord Potter předstoupil před trůny, formálně se uklonil a pak se znovu postavil do pozoru. „Vaše Veličenstvo, dovolte mi představit vám nejvyššího divotvorce Starostolce Albuse Brumbála a ministra kouzel Korneliuse Popletala.”

Její Veličenstvo krátce pokývlo Starostolci i zbytku místnosti na pozdrav. „Račte se posadit.”

Oba jmenovaní kouzelníci přistoupili blíž. Popletal, který měl s Jejím Veličenstvem tu čest jednat už i dříve, se uklonil a vykoktal uvítání. Albus samozřejmě neudělal nic.

Její Veličenstvo královna Alžběta se nesouhlasně zadívala na shromážděný Starostolec a pak se pohledem vrátila ke dvěma mužům před sebou. V ruce držela připravenou řeč. Nastalo tak zlověstné ticho, že se v komnatě téměř ochladilo. Pak jasným, velícím hlasem spustila.

„Pánové a dámy kouzelnické vlády známé jako Starostolec, od časů mého předka Viléma III. nebyl v těchto místnostech král přítomen. Toto opominutí bude teď napraveno.

Ministře Korneliusi Popletale, nejvyšší divotvorče Albusi Brumbále a členové tohoto kouzelnického vládního orgánu, připomínám vám, že ve všech záležitostech soudních a právních podléháte Koruně. Ačkoliv jste z větší části dědičnými držiteli svých úřadů, stejně jako šlechtici v mudlovském světě, někteří z vás jsou voleni na základě hlasů svých spoluobčanů. Nicméně je to Koruna, komu sloužíte, a my jsme s vaší službou velice nespokojeni. Jsou nám známy informace zevnitř tohoto orgánu. Neexistuje nic jako ´větší dobro´; je třeba hledat dobro pro všechny obyvatele naší země.

Útok na vesnici Prasinky byl neomluvitelnou záležitostí. Kde byli vaši bystrozoři? Proč dorazili tak pozdě? Proč byl k potlačení oněch teroristů potřeba tým našich zvláštních ozbrojených sil? To, že byly ten den zabity tři děti, je pro nás naprosto nepřijatelné! Milujeme všechny naše děti a nebudeme se dívat na to, jak jsou vražděny!

Zároveň je nepřijatelné, aby vaše média odsuzovala příslušníky zvláštních ozbrojených složek za to, že chránili vaše vlastní děti. Uposlechli rozkaz královny a vlasti a čelili smrti, aby ochránili nevinné. Chválíme je za to. To je víc, než můžeme říct o odboru pro uplatňování magického práva a kouzelnících a čarodějkách kouzelnické Británie.” V tomto bodě se odmlčela a přes brýle přejela pohledem plným pohrdání po těch, kteří seděli před ní.

„Rovněž se nám nezamlouvá, co se v těchto prostorách odehrává. Byli jsme vedeni k přesvědčení, že jste dostatečně zralí na to, abyste si mohli vládnout a udržovat pořádek sami, bez přímého zasahování královské moci. Kouzelnická vláda byla ohraničena autonomií dle Dohody z roku 1692, v níž byla sjednána doložka o utajení. Naši předchůdci doufali, že tak budou moci naši lidé žít v míru a harmonii.

Zdá se, že se tak nestalo. Možná máte magii, ale stále jste součástí našeho království a stále podléháte našim zákonům a pravidlům. Po prostudování Dohody jsme neměli na výběr a museli jsme se dostavit osobně.

Navzdory vašim mylným názorům se tento orgán zodpovídá Koruně a touto Korunou jsme my. Vy jste na vaši magii přísahali, že dodržíte dohodu s Korunou Velké Británie. Je pro nás překvapivé, že stále ještě onu zmíněnou magii máte.”

Sálem bylo slyšet tlumené lapání po dechu.

„Můžete děkovat Jeho lordstvu Harrymu Jamesi Potterovi, vévodovi z Nebelvíru, že se za vás přimluvil. Toto je jediné varování. Dohoda z roku 1692 visí na vlásku. Nebudeme akceptovat žádná další selhání při udržování pořádku ve vašem společenství. Pokud nepovoláte k odpovědnosti onoho teroristu zvaného ´Pán zla´, buďte si jisti, že my se postaráme, aby se tak stalo!

Dále zrušíte všechny zákony, které jsou v rozporu s právním řádem Velké Británie.

Poskytnete stejná práva všem myslícím bytostem, ať už lidem, či ne, čistokrevným, polovičním i mudlorozeným.

Budete dodržovat zákony vašeho i mudlovského světa.

Budete spolupracovat na nastolení míru a harmonie v naší zemi.

Postavíte před soud toho vzbouřence, onoho lorda Voldemorta poloviční krve, rovněž známého jako Tom Rojvol Raddle, a jeho následovníky označované jako Smrtijedy, ať už nesou Znamení či nikoliv. Už dále nebudeme jejich vládu teroru tolerovat. Přijmete nové zákony a podpoříte ty, které už existují, aby byl tento muž souzen.

Toto je vaše jediná šance. Jestli bude potřeba, aby se zapojily naše speciální ozbrojené složky, pozastavíme platnost Dohody z roku 1692, anulujeme vaši autonomii a prohlásíme vás za křivopřísežníky. Volba je na vás. Bůh buď milostiv vašim duším.”

Na pár okamžiků se v komnatě rozhostilo absolutní ticho a zsinalí členové Starostolce vstřebávali královnina slova. Poté vypuklo peklo.

***

PA: (…) Těm komentujícím, kteří kladou otázky a nepodepisují se, můžeme sdělit, že odpověď je 42.

PP: Pardon, ale tomuto výňatku z poznámky autorek jsem nemohla odolat ;-D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: MajaB - 25.11. 2019
No tak to byla jízda! Páni! Královna jim to nandala, jen co je pravda! :-))

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: LidkaH - 12.11. 2019
Super! Ta jim to nandala. Ať žije královna! Nemůžu se dočkat reakce kouzelníků.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: zuzule - 11.11. 2019
Moooc hezky jim to kralovna rekla. Dekuju!

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: kakostka - 10.11. 2019
Jo, Augusta boduje snad v každé povídce, kde dostane víc prostoru a kde nevzdychá po Frankovi a necpe Nevillovi, že by měl být bystrozorem. Doufám, že si ji v téhle povídce ještě užijeme. Jak jsem psala v prvním komentáři. Pevně věřím, že Albus ještě za uši dostane. Protože zatím ho královna nechala dělat si co chce a nechce se mi věřit, že by mu veškeré Harryho týrání a manipulování prominula. Včetně "dovolené" pro Siria v Azkabanu.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: sisi - 10.11. 2019
Mohu být jen ráda, že už je neděle a nebudu muset čekat ani celý týden na pokračování.Melu na ministerstvu bych si nenechala ujít ani náhodou. Asi v pátek vůbec nepůjdu spát, abych už po půlnoci mohla hltat slova o tom, jak Brumbál a další, a co se stane se smrtijedy ( kromě Snapea, který je pod ochranou Bohyně!!!) Kam zastrčí Popletala? Očekávám odpovědi na svých 42 otázek... :-P Hlavní je aby Její Výsost královna a Jeho Výsost princ manžel v pořádku a s veškerou pompou mohli odjet ve svém kočáru přímo ven. A jsem moc ráda za tradice dbalou paní Longbottomovou, to je moje tajná hvězda v několika povídkách. Děkuji za překlad, právní kličky jdou jako po másle. Opravdu se těším na pokračování.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: JSark - 10.11. 2019
Super napísané, výborný nápad a všetkým od Dumbyho po čistokrvných fanatikov to patrí. Aj keď osobne pochybujem, že by kráľovná mohla takto zasahovať. Pozrime si teraz vývoj okolo brexitu a ona nemôže ani povedať, čo si myslí, nie to ešte, čo by mali robiť. Nedávno som pozerala The Crown a tam nemohla zasiahnuť ani keď Churchillova druhá vláda (po vojne) tri dni ignorovala emisie z tepelných tovární, ktoré zamorili Londýn. Výsledok bol 4 tisíc mŕtvych pre zlyhanie pľúc a iné podobné ochorenia. Jedine že by si na čarodejníkov trúfla, pretože tí nemajú toľko médií, čo by ju mohli kritizovať za porušenie ústavy.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: Lupina - 10.11. 2019
Jisteze 42. :-D Hrozne se mi libi, jak sebestrednym kouzelnikum zatla Alzbeta tipec. Jak jim prikazala, ze zakony budou dodr,ovat. Ale famozni bylo, jak je pro ni neprijatelna smrt jamehokoliv ditete.Prosim, aby opet zaznela famfara. Dekuji, Jacomo, tesim se na pristi tyden.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: denice - 10.11. 2019
Takže už i v neděli se hned, jakmile se probudím, vrhnu po mobilu a zhltnu kapitolu Havrana. Dneska jsem si blaženě připomínala prohlídku parlamentu, jak ji mám ještě v čerstvé paměti :-) Další úchvatný díl, užívala jsem si představy, jak Alžběta napochoduje, před ní vojáci ve zlatorudých uniformách a trubači (proč jenom dva, cítím se ochuzena), a všem jim to tam dá pěkně sežrat, Brumbála nevyjímaje. Moc se těším na popis toho vypuknuvšího pekla v příští kapitole. Jestlipak to kouzelníci opravdu nechají dojít k nejhoršímu? Mohla by vzniknout nádherná povídka, jak čistokrevní přejdou do ilegality a povede se jim nakonec získat všechno zpět, ale to by asi autorky nenapsaly, že... Moc děkuji za kouzelnou kapitolu, sovičko.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: kakostka - 10.11. 2019
Hmmm, že by se z Albuse stal mudla? Zdá se, že magie mu tolerovala víc než jiným.... jeho vyšší dobro a další čachry. Sto bodů získává Augusta Longbottomová:-))) Doufám, že v sobotu její královská výsost pěkně spraží Albuse,ještě s ní neměl tu čest. Řekla jim to moc pěkně, její jednotka bránila jejich děti... co by se stalo, kdyby se vypověděla dohoda? Zrušilo by se Ministerstvo kouzel a kouzelníci by spadali pod Korunu a kdo neuposlechne, ten přijde o magii? je to takhle snadné? Líbila se mi, jak funguje stará magie... děkuju za překlad a těším se na víkendové dávky.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: Yuki - 10.11. 2019
Tak tohle bylo teda něco.... Královna válí! Její upozornění by opravdu nemělo být bráno na lehkou váhu...Sakra, jak mám tohle vydržet do dalšího víkendu! :D Děkuju za překlad :) Yuki.

Re: 42. Zpátky v komnatu se vrací Od: Peggykaja - 10.11. 2019
Bětka válí! Já to do příští soboty nevydrzim

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce